Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 519 din  1 septembrie 1992

privind infiintarea unei societati comerciale ca urmare a divizarii Societatii Comerciale "Rova" - S.A. Rosiori de Vede

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 231 din 18 septembrie 1992


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se infiinteaza Societatea Comerciala "Vagmar" - S.A. Craiova, persoana juridica, cu sediul, obiectul de activitate si capitalul social initial prevazute in statutul societatii.
    Societatea comerciala pe actiuni se va organiza si va functiona in conformitate cu dispozitiile legale si cu statutul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarire.
    Art. 2
    Societatea Comerciala "Vagmar" - S.A. Craiova se infiinteaza, potrivit hotaririi consiliului imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat din 26 mai 1992, prin divizarea Societatii Comerciale "Rova" - S.A., cu sediul in Rosiori de Vede, care isi mentine organizarea si functionarea aprobate prin Hotarirea Guvernului nr. 77 din 5 februarie 1992.
    Art. 3
    Capitalul social initial, in valoare de 731.801 mii lei, al Societatii Comerciale "Rova" - S.A. Rosiori de Vede se reduce cu 184.025 mii lei, reprezentind capitalul social preluat de catre Societatea Comerciala "Vagmar" - S.A. Craiova.
    Capitalul social initial al Societatii Comerciale "Vagmar" - S.A. Craiova, nou infiintata, este format prin preluarea activului si pasivului la 30 aprilie 1992 de la Societatea Comerciala "Rova" - S.A. Rosiori de Vede. Dupa infiintare, Societatea Comerciala "Vagmar" - S.A. Craiova isi va prelua patrimoniul de baza pe baza protocolului de predare-primire ce se va incheia in termen de 30 de zile intre aceasta si Societatea Comerciala "Rova" - S.A. Rosiori de Vede.
    Art. 4
    Personalul Societatii Comerciale "Vagmar" - S.A. Craiova isi mentine toate drepturile specifice salariatilor S.N.C.F.R., potrivit prevederilor art. 5 din Hotarirea Guvernului nr. 77/1992.
    Art. 5
    Orice dispozitii contrare prezentei hotariri se abroga.
    Art. 6
    Ministerul Transporturilor va asigura punerea in executare a prezentei hotariri.

                      PRIM-MINISTRU
                    THEODOR STOLOJAN

                            Contrasemneaza:
                            Ministrul transporturilor,
                            Traian Basescu

    ANEXA 1

                           STATUTUL
    Societatii Comerciale "Vagmar" - S.A. Craiova

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul si durata

    Art. 1
    Denumirea societatii
    Denumirea societatii este: Societatea Comerciala "Vagmar" - S.A. Craiova.
    In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanind de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social si numarul de inregistrare in Registrul comertului, precum si sediul societatii.
    Art. 2
    Forma juridica a societatii
    Societatea Comerciala "Vagmar" - S.A. Craiova este persoana juridica romana, avind forma juridica de societate comerciala pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul societatii
    Sediul societatii este in Romania, municipiul Craiova, Calea Bucuresti nr. 142, judetul Dolj.
    Sediul societatii poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii situate si in alte localitati din tara si strainatate, in conformitate cu legile romane si cu prevederile prezentului statut.
    Art. 4
    Durata societatii
    Durata societatii este nelimitata cu incepere de la data inregistrarii la Registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate al societatii

    Art. 5
    Scopul societatii
    Scopul societatii este de a realiza profit conform obiectul de activitate.
    Art. 6
    Obiectul de activitate
    Obiectul de activitate al societatii este urmatorul:
    - executarea de constructii, reparatii si modernizari de material rulant pentru Caile Ferate Romane si pentru alti parteneri din tara si strainatate;
    - repararea, producerea si comercializarea de subansamble, piese de schimb, utilaje, dispozitive, instalatii, scule si verificatoare specifice activitatii de constructii si reparatii de material rulant, cit si altor domenii de activitate pentru Caile Ferate Romane si pentru alti parteneri din tara si strainatate;
    - prelucrari si comercializari de materiale si produse din metal, lemn, mase plastice, cauciuc pentru partenerii din tara si strainatate;
    - activitate de consulting, tehnico-economic de specialitate, de comert exterior prin executarea de lucrari de constructii si reparatii de material rulant, piese de schimb, subansamble, utilaje, instalatii, scule si verificatoare pentru parteneri straini, export-import.
    Orice activitate legata direct sau indirect de scopul societatii:
    - prestari ocazionale de servicii de: transport cu mijloace proprii, service, reparatii electrocasnice, lucrari de constructii civile si industriale, lucrari de instalatii pentru persoane fizice sau juridice.
    Activitatea de baza a societatii o constituie reparatia si modernizarile aferente materialului rulant intr-o pondere de peste 90% .
    Societatea va acorda prioritate lucrarilor pentru Caile Ferate Romane.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    Capitalul social la 30 aprilie 1992 este fixat la suma de 184.025 mii lei, impartit in 36.805 actiuni nominative in valoare nominala de 5.000 lei fiecare.
    Capitalul social initial este detinut integral de statul roman ca actionar unic pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii si varsat in intregime la data constituirii societatii.
    Art. 8
    Actiunile
    Actiunile vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi administratori.
    Societatea tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul societatii; registrul se pastreaza sub ingrijirea consiliului de administratie.
    Art. 9
    Reducerea sau majorarea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 10
    Drepturile si obligatiile decurgind din actiuni
    Fiecare actiunea subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
    Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statutul societatii.
    Drepturile si obligatiile decurgind din detinerea de actiuni urmeaza de drept actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Obligatiile societatii sint garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor ce le detin.
    Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din profitul societatii ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii, efectuate in conditiile prezentului statut.
    Art. 11
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care recunoaste pentru fiecare actiune un singur proprietar.
    Cesiunea partiala sau totala intre actionari sau terti a actiunilor se face dupa procedura prevazuta de lege.
    Art. 12
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii uneia sau mai multor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua ziare de larga circulatie in localitatea unde se afla sediul societatii.
    Dupa sase luni de la publicarea pierderii va putea sa obtina un duplicat al actiunii.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 13
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si sociala.
    Adunarile generale ale actionarilor sint ordinare si extraordinare si au urmatoarele atributii principale:
    a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori (supleanti), le stabilesc salariul, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) aleg directorul (directorul general) si directorii adjuncti, le stabilesc salariul, ii descarca de activitate si ii revoca. Directorii executivi nu vor putea fi membri ai consiliului de administratie al societatii. Directorul (directorul general) si adjunctii acestuia pot fi alesi si dintre membrii consiliului de administratie;
    d) stabilesc competentele si raspunderile consiliului de administratie si comisiei de cenzori;
    e) stabilesc nivelul de salarizare a personalului angajat la societate in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege;
    f) aproba si modifica programele de activitate si bugetul societatii;
    g) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare si la acordarea de garantii;
    h) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie, al comisiei de cenzori sau expertului de gestiune, dupa caz; aproba repartizarea profitului intre actionari;
    i) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale, agentii, reprezentante;
    j) hotarasc cu privire la majorarea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea actiunilor;
    k) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si la transformarea formei juridice a societatii;
    l) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea si lichidarea societatii;
    m) hotarasc cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de investitii noi;
    n) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, directorilor si adjunctilor acestora si a cenzorilor, pentru paguba pricinuita societatii;
    o) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele societatii cu privire la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
    p) hotarasc in orice alte probleme privind societatea.
    Atributiile adunarilor generale si extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
    Art. 14
    Convocarea adunarii generale
    Adunarea generala se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte.
    Adunarile generale ordinare au loc o data pe an la cel mult 2 luni de la incheierea exercitiului economico-financiar pentru examinarea bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului pe anul in curs.
    Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor, reprezentind cel putin o treime din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de doi ani consecutiv (cu exceptia primilor doi ani de la infiintarea societatii).
    Convocarea adunarii generale a actionarilor va fi facuta cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor.
    Cind in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Adunarea generala a actionarilor se intruneste in sediul societatii sau in alt loc din aceeasi localitate.
    Art. 15
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare daca detin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte. Presedintele consiliului de administratie desemneaza dintre membrii adunarii generale doi secretari care sa faca prezenta actionarilor la sedinta si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii generale.
    Procesul-verbal se va inscrie intr-un registru sigilat si parafat si va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
    La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale ale actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii sindicatelor existente in societate.
    Art. 16
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Hotaririle adunarilor generale se iau prin vot deschis.
    Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea miinii.
    La propunerea persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati ce detin cel putin 1/4 din capitalul social se va decide ca votul sa fie secret.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor, pentru luarea hotaririlor referitoare la raspunderea administratorilor.
    Hotaririle adunarii generale sint obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati.

    Art. 17
    Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat
    In cadrul societatilor comerciale cu capital integral de stat sau partial de stat, pina la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea nr. 58/1991 a privatizarii societatilor comerciale, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de doi imputerniciti mandatati de Ministerul Economiei si Finantelor si un imputernicit mandatat de ministerul de resort.
    Mandatarea se face pe baza de contract.
    Imputernicitii nu pot face parte din consiliul de administratie si nu pot fi directori ai societatii comerciale respective.
    Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat au urmatoarele atributii:
    a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale;
    b) numesc, in conditiile legii, membrii consiliului de administratie, ii descarca de activitate si ii revoca, cu acordul ministerului de resort;
    c) numesc directorii, le stabilesc atributiile si ii revoca;
    d) stabilesc remunerarea membrilor consiliului de administratie, nivelul de salarizare a membrilor comitetului de directie, a comisiei de cenzori si a salariatilor societatii;
    e) aproba bugetul de venituri si cheltuieli;
    f) examineaza, aproba si modifica bilantul si contul de profit si pierderi;
    g) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, stabilesc conditiile si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare, a creditelor comerciale si a garantiilor; aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
    h) hotarasc cu privire la majorarea capitalului social, a numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora;
    i) hotarasc cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de investitii noi;
    j) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului si la transformarea formei juridice a societatii;
    k) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea societatii;
    l) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele societatii cu privire la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
    m) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, directorului si a cenzorilor pentru pagube cauzate societatii;
    n) indeplinesc orice alte atributii care deriva din legislatia in vigoare si din statutul societatii.
    Mandatatii isi desfasoara activitatea in sedinte ordinare, ce se desfasoara semestrial, si in sedinte extraordinare, ce se desfasoara ori de cite ori este nevoie.
    Convocarea sedintelor ordinare se face de catre presedintele consiliului de administratie, la data stabilita in sedinta anterioara, iar pentru sedintele extraordinare, convocarea se face prin grija secretarului consiliului, la cererea oricaruia dintre mandatati.
    Convocarile sedintelor mandatatilor se fac cu cel putin 15 zile inainte, mandatatii avind obligatia de a analiza documentele ce urmeaza sa fie discutate in sedinta cu cel putin 10 zile inainte de aceasta.
    La sedinta pot fi luate hotariri valabile numai in prezenta a 2/3 din numarul membrilor.
    Votul este deschis, egal si direct, votul secret putind fi luat pentru hotariri ce vizeaza numirea, revocarea, descarcarea de activitate sau actionarea in justitie a directorilor, membrilor consiliului de administratie si cenzorilor. Votul poate fi secret si la solicitarea expresa a cel putin 2/3 din numarul mandatatilor.
    Presedintele consiliului de administratie al societatii comerciale prezideaza sedintele mandatatilor. Procesul-verbal al sedintei se incheie de secretarul consiliului si se inregistreaza intr-un registru special, care va purta semnaturile presedintelui si secretarului.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 18
    Organizare
    Societatea Comerciala "Vagmar" - S.A. Craiova este administrata de catre consiliul de administratie format din 5 persoane alese de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realese pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de actionari.
    Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de actionari (in proportie cu cota lor de participare la capital).
    Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generala a actionarilor va alege ca nou administrator o persoana indicata de acelasi actionar care a desemnat pe predecesorul sau. Durata pe care este ales administrator va fi egala cu perioada care a ramas pina la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii comerciale va fi numit de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
    Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
    Componenta consiliului de administratie si desemnarea membrilor acestuia se stabilesc de adunarea generala a actionarilor.
    La prima sedinta consiliul de administratie va alege, dintre membrii sai, un presedinte si doi vicepresedinti.
    Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cite ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a 1/3 din numarul membrilor sai. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte.
    Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului de administratie, fie din afara acestuia.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se inscrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretari.
    Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la specialisti pentru studierea anumitor probleme.
    In relatiile cu terti, societatea este reprezentat de catre presedintele consiliului de administratie pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre unul dintre administratori, desemnat de consiliul de administratie.
    Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
    Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limita drepturilor ce li se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
    Presedintele, vicepresedintii si ceilalti membri ai consiliului de administratie si directorii raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut sau pentru greselile de administrare a societatii. In asemenea situatii, ei vor putea fi revocati prin hotarirea adunarii generale a actionarilor.
    Art. 19
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
    a) aproba angajarea si concedierea personalului si stabileste drepturile si obligatiile acestuia;
    b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe compartimente;
    c) aproba operatiunile de incasari si plati conform competentelor stabilite;
    d) aproba operatiunile de cumparare si vinzare de bunuri conform competentelor acordate;
    e) aproba incheierea sau rezilierea de contracte de inchiriere (luare sau dare cu chirie);
    f) aproba incheierea sau rezilierea altor contracte potrivit competentelor stabilite;
    g) stabileste tactica si strategia de marketing, de cercetare si dezvoltare, de asigurare a calitatii, de protectie a mediului;
    h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii pe anul in curs;
    i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor sau care privesc conducerea curenta a activitatii societatii.

    CAP. 6

    Art. 20
    Comitetul de directie
    Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui comitet de directie, compus din membri alesi din consiliul de administratie.
    Presedintele consiliului indeplineste si functia de director (director general), calitate in care conduce si comitetul de directie asigurind conducerea curenta a societatii si aducind la indeplinire deciziile consiliului de administratie, in limitele activitatii societatii.
    Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea voturilor membrilor sai.
    Comitetul de directie este obligat sa prezinte la fiecare sedinta a consiliului de administratie registrul sau de deliberari.
    In comitetul de directie votul nu poate fi dat prin delegatie.

    CAP. 7
    Gestiunea societatii

    Art. 21
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societatii este controlata de actionari si comisia de cenzori, alesi de adunarea generala a actionarilor, formata din 3 membri, care trebuie sa fie asociati cu exceptia expertilor contabili. In perioada in care statul este actionar unic, unul dintre cenzori va fi recomandat de Ministerul Economiei si Finantelor.
    Adunarea generala poate numi, de asemenea, cenzori supleanti care vor inlocui in caz de nevoie pe cenzorii titulari si vor actiona conform legii.
    Pentru a putea exercita dreptul la control, actionarilor si comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
    Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si contului de profit si pierderi, prezentind adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea societatii controleaza operatiunea de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si obiectului societatii.
    Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale a actionarilor.
    Comisia de cenzori poate cere convocarea adunarii generale a actionarilor in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori de cite ori considera necesar pentru alte situatii.
    Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza si cu alte dispozitii legale in vigoare.
    Cenzorii se numesc pe o perioada de maximum 3 ani, iar prima comisie este compusa din 3 membri.

    CAP. 8
    Activitatea societatii

    Art. 22
    Exercitiul economico-financiar
    Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii societatii.
    Art. 23
    Personalul societatii
    Membrii consiliului de administratie al societatii si cenzorii sint numiti de adunarea generala a actionarilor.
    Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau director (directorul general al societatii comerciale).
    Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de calificare si functii, se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a actionarilor in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege.
    Personalul societatii comerciale de material rulant isi mentine toate drepturile specifice salariatilor S.N.C.F.R., inclusiv prevederile Decretului-lege nr. 98/1990 si ale H.G. nr. 984/1990 in totalitate.
    Salariatii societatilor comerciale de reparat material rulant beneficiaza de calatorii gratuite pe calea ferata in interes personal, conform reglementarilor din unitatile de cale ferata.
    Conditiile concrete de acordare a gratuitatilor pe calea ferata in interes personal pentru salariatii societatilor comerciale de reparat material rulant, membrii de familie ai acestora si pensionari sint identice cu cele ale personalului S.N.C.F.R. atit in traficul intern cit si international. Gratuitatile de transport pe calea ferata acordate personalului societatilor comerciale sint suportate de S.N.C.F.R.
    Asigurarea asistentei medicale si sociale pentru intreg personalul societatilor comerciale de reparat material rulant si membrii de familie ai acestora se face in reteaua medicala a Ministerului Transporturilor, in aceleasi conditii ca si pentru salariatii S.N.C.F.R.
    Art. 24
    Amortizarea fondurilor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.
    La amortizarea fondurilor fixe se vor putea avea in vedere urmatoarele:
    - amortizarea se stabileste prin aplicarea normelor de amortizare asupra valorii de achizitie a fondurilor fixe si se include, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servicii si se utilizeaza pentru inlocuirea mijloacelor fixe si pentru alte nevoi ale societatii;
    - amortizarea se calculeaza de la data punerii in functiune a fondurilor fixe.
    Art. 25
    Reparatii capitale
    Lucrarile de reparatii capitale se vor executa pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor. Fondurile necesare se asigura prin includerea cheltuielilor respective, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servicii sau in cheltuielile de circulatie in anul in care au fost executate sau esalonate pe mai multi ani.
    Art. 26
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Societatea va tine evidenta contabila in lei si va intocmi bilantul si contul de profit si pierderi avind in vedere reglementarile elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor.
    Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 27
    Calculul si repartizarea profitului
    Profitul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea generala a actionarilor si se repartizeaza potrivit legislatiei in vigoare.
    Plata profitului cuvenit actionarilor se face de societate in conditiile legii in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi partiale, se analizeaza cauzele si se hotaraste in consecinta.
    Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital si in limita capitalului subscris.
    Art. 28
    Registrele societatii
    Societatea tine registrele prevazute de legislatia in vigoare.

    CAP. 9
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    Art. 29
    Modificarea formei juridice
    Societatea va putea fi transformata in alte forme de societate prin hotarirea adunarii generale a actionarilor si dupa obtinerea aprobarii legale.
    In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei juridice a societatii se va face prin hotarirea imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
    Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor.
    Art. 30
    Dizolvarea societatii
    Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
    b) hotarirea adunarii generale a actionarilor;
    c) falimentul;
    d) pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
    e) cind numarul de actionari s-a redus sub 5, mai mult de 6 luni de la reducerea lui;
    f) la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila.
    Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 31
    Lichidarea societatii
    In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
    Lichidarea societatii comerciale si repartitia patrimoniului se va face dupa procedura prevazuta de lege.
    Art. 32
    Litigii
    Litigiile societatii cu persoane juridice romane sint de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
    Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societatea comerciala si persoane juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
    Litigiile personalului roman angajat de societate, ivite in raporturile cu aceasta, se rezolva in conformitate cu legislatia romana.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 33
    Prevederile prezentului statut se completeaza sau se modifica cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale.
    Societatea comerciala prin actiunile intreprinse va actiona pentru evitarea ajungerii in stare de faliment prin masuri concrete de prevenire.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 519/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 519 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu