HOTARARE Nr. 846 din 25 noiembrie 1994
privind infiintarea de societati comerciale prin reorganizarea unor subunitati
din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel"
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 357 din 22 decembrie 1994
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba infiintarea, prin reorganizarea unor subunitati din cadrul Regiei
Autonome de Electricitate "Renel", a societatilor comerciale pe
actiuni, persoane juridice, cu denumirea, sediul, obiectul de activitate si
capitalul social initial prevazute in anexa nr. 1 la prezenta hotarare.
Art. 2
Societatile comerciale pe actiuni se vor organiza si vor functiona in
conformitate cu dispozitiile legale in vigoare si cu statutele prevazute in
anexele nr. 2.1-2.8*) la prezenta hotarare.
Art. 3
Capitalurile sociale initiale ale societatilor comerciale nou-infiintate se
constituie prin preluarea, pe baza de protocol, a elementelor de bilant la data
de 30 iunie 1994 aferente subunitatilor Regiei Autonome de Electricitate
"Renel" care se reorganizeaza.
Capitalurile sociale initiale ale societatilor comerciale nou-infiintate
vor fi reevaluate potrivit Hotararii Guvernului nr. 500/1994.
Ca urmare a operatiunii de reorganizare prevazute la art. 1, Regia Autonoma
de Electricitate "Renel" isi va diminua patrimoniul cu activul si
pasivul preluate de societatile comerciale nou-infiintate.
Art. 4
Regulamentul de organizare si functionare a Regiei Autonome de
Electricitate "Renel", prevazut in anexa nr. 2 la Hotararea
Guvernului nr. 1199/1990 privind infiintarea Regiei Autonome de Electricitate
"Renel", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 19
din 26 ianuarie 1991, cu modificarile ulterioare, se modifica si se inlocuieste
cu regulamentul de organizare si functionare prevazut in anexa nr. 3 la
prezenta hotarare.
Art. 5
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
Ministrul industriilor,
Dumitru Popescu
*) Anexele nr. 2.1-2.8 se transmit unitatilor interesate. Statutul-cadru al
societatilor comerciale infiintate potrivit art. 1 este cuprins in anexa nr. 2.
ANEXA 1
LISTA
societatilor comerciale care se infiinteaza prin reorganizarea unor subunitati
din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel"
------------------------------------------------------------------------------
Capitalul
social
----------
Mijloace
Nr. Denumirea Forma Sediul fixe + Subunitatea
crt. societatii juridica ------ Obiectul de mijloace care se
comerciale localitatea, activitate circulante reorganizeaza
judetul (mii lei)
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6
-------------------------------------------------------------------------------
1. Societatea Societate Campina, - Producerea, reparare 554.075 Uzina de
Comerciala comerciala str. modernizarea, ------- piese de
"Electro- pe actiuni Ecaterina retehnologizarea 521.143
schimb,
reparatii" Teodoroiu si comercializarea 32.932
subansambluri
- S.A. nr. 24, de masini, instalatii, si
Campina judetul componente si piese agregate
Prahova de schimb pentru energetice
sectorul energetic, Campina din
industrial, protectia Filiala
mediului. "Energo-
- Executarea de produse
reparatii"
industriale, de uz Bucuresti
gospodaresc si agricol,
inclusiv prin recuperarea
deseurilor, produse conexe
in domeniul mecanic,
reconditionarea pieselor
industriale prin noi
procedee conventionale si
neconventionale.
- Colaborari pentru
semifabricate si produse,
efectuarea de lucrari si
prestarea de servicii
pentru persoane fizice si
juridice, inclusiv
transport de marfuri si
persoane, precum si
activitate de inchiriere.
- Realizarea de actiuni
sociale pentru personalul
societatii.
- Efectuarea de alte
operatiuni comerciale,
organizare de depozite.
- Desfasurarea de operatiuni
de comert exterior.
- Servicii de proiectare,
documentare si asistenta
tehnico-economica.
2. Societatea Societate Brasov, - Idem. 1.543.000 Uzina de
Comerciala comerciala str. --------- piese de
"Energo" - pe actiuni Zizinului 1.402.228
schimb,
S.A. nr. 123, 140.772 subansambluri
Brasov judetul si
Brasov agregate
energetice
Brasov din
Filiala
"Energo-
reparatii"
Bucuresti
3. Societatea Societate Bucuresti - Conceperea, 300.000 Centrul de
Comerciala comerciala proiectarea, ------- micropro-
"Irmeb" - pe actiuni Calea realizarea, 270.000
ductie din
S.A. Vitan modernizarea, 30.000 ICEMENERG
Bucuresti nr. 289, comercializarea Bucuresti
sectorul 3 de aparate de
incercare, masura,
comanda, automatizare
si control, de aparate,
de echipamente, de
instalatii tehnologice
si de protectie, de
componente si piese de
schimb pentru sectorul
energetic, industrial,
agricole si de larg consum.
- Realizarea si
comercializarea de
produse prin
valorificarea deseurilor
rezultate din activitatea
de baza, producerea si
comercializarea de bunuri
de larg consum.
- Servicii de consultanta,
asistenta tehnica de
specialitate, lucrari de
montaj, service si punere
in functiune in tara si
strainatate pentru
produsele din profilul
de activitate.
- Activitati de
intermediere si
reprezentare
pentru persoane fizice
si juridice din tara
si strainatate.
- Efectuarea de
operatiuni comerciale in
tara si strainatate.
- Efectuarea de
operatiuni de transport
pentru realizarea
obiectului de
activitate, precum
si pentru alte
persoane fizice si
juridice din tara si
strainatate.
- Cooperarea si asocierea
cu terte persoane
fizice si juridice din
tara si din strainatate,
in vederea realizarii
obiectului
de activitate.
- Concesionarea, locatia
de gestiune si
inchirierea de active la
persoane fizice si
juridice.
- Colaborarea cu unitati
de comert exterior si
unitati bancare,
efectuarea de operatiuni
valutare, conform
legii.
- Realizarea de
activitati si actiuni
sociale pentru
persoane fizice si
juridice din cadrul
societatii comerciale
si din afara ei.
- Activitati de editare.
4. Societatea Societate Sibiu, - Cercetarea, 325.000 Sucursala
Comerciala comerciala sos. proiectarea, ------- ICEMENERG
"Irmes" - pe Stefan producerea, 318.000
Sibiu
S.A. Sibiu actiuni cel Mare modernizarea, 6.995
nr. 195, retehnologizarea si
judetul comercializarea de
Sibiu instalatii, aparate
si instrumente de masura,
echipamente si elemente de
automatizare, standuri
aparatura de laborator
pentru sectorul
energetic, industrie,
protectia mediului, in
tara si strainatate.
- Cercetarea, proiectarea,
prelucrarea si
comercializarea de
echipamente si produse
industriale, aparatura
si instrumente de
masura, verificare
si control pentru
procese industriale
si procese conexe in
domeniul mecanic,
minier, chimic,
metalurgic,
electronic.
- Proiectarea si
executia de lucrari in
domeniul metalurgiei
feroase si neferoase,
prelucrarii la cald,
articole din material
plastic, cauciuc, lemn,
hartie si carton,
colaborari pentru
semifabricate si produse.
- Asistenta tehnica,
consulting, inginerie
pentru echipamente,
instalatii si aparate
de masura si control,
reparatii, punere in
functiune in domeniul
energetic, precum si
in alte industrii,
inclusiv control
tehnologic in tara
si strainatate.
- Operatiuni de service
pentru persoanele
fizice si juridice
din domeniile de
activitate mentionate
mai sus, in tara si
in strainatate.
- Producerea si
comercializarea
produselor
realizate prin
valorificarea deseurilor
rezultate din
activitatea industriala
de baza.
- Efectuarea de
operatiuni comerciale la
intern si extern
pentru produse din
domeniul energetic,
electronic si alte
domenii, inclusiv
bunuri de larg consum.
- Realizarea de produse
industriale si
agroalimentare si bunuri
de larg consum si
comercializarea
acestora.
- Concesionarea, locatia
de gestiune si
inchirierea de active la
persoane juridice si
fizice.
- Colaborarea cu
unitatile bancare si de
comert exterior la
participarea la
licitatii valutare.
- Actiuni de intermediere,
processing, prelucrari
si intermedieri in
domeniul materiilor prime,
materialelor,
semifabricatelor si
produselor
finite din domeniul
energetic, metalurgic,
minier, chimic, electronic,
automatizari, realizarea
si functionarea
de programe de calcul,
prelevarea de date si
activitati legate de
informatica.
- Realizarea de actiuni
sociale pentru
personalul societatii.
- Efectuarea de alte
operatiuni comerciale.
- Efectuarea de
operatiuni de
import-export de marfuri
si servicii.
- Efectuarea de
activitati de
dactilografiere,
multiplicari
si traduceri pentru
persoane fizice si
juridice.
5. Societatea Societate Bucuresti - Proiectare, 33.000 Parte din
Comerciala comerciala bd. consultanta, asistenta ----
activitatile
"Societatea pe Lacul Tei tehnica, engineering 22.800
de
de Servicii actiuni sectorul 1 pentru lucrari in 10.200
proiectare,
si nr. 1, domeniul energetic, asistenta
Proiectari precum si pentru alte tehnica,
Energetice" obiective civile si
inginerie
- S.A. industriale din tara pentru
Bucuresti si din strainatate. lucrari in
- Operatiuni de service domeniul
pentru persoane fizice energetic
si juridice din si alte
domeniile de activitate obiective
mentionate mai sus. civile si
- Intocmirea de industriale
documentatii economice din
si evaluare patrimonii. Institutul
- Prestare de servicii de Studii si
in domeniul informatic. Proiectari
- Producerea si Energetice
comercializarea produselor Bucuresti
realizate din productia
proprie.
- Efectuarea de
operatiuni comerciale la
intern si extern pentru
produse din domeniul
energetic si alte
domenii, inclusiv
bunuri de larg consum.
- Concesionarea, locatia
de gestiune si
inchirierea de active la
persoane juridice sau
fizice.
- Colaborarea cu unitati
bancare, pentru
participarea la licitatii
valutare.
- Realizarea de actiuni
sociale pentru
personalul societatii.
- Efectuarea de alte
operatiuni comerciale.
6. Societatea Societate Iasi, - Proiectare, 16.925 Filiala
Comerciala comerciala str. consultanta, asistenta ------ Iasi a
"Termopro- pe Lascar tehnica, engineering 8.216
Institutului
iect" - S.A. actiuni Catargi pentru lucrari in 8.709 de
Iasi nr. 54, domeniul energetic, Studii si
judetul precum si pentru alte Proiectari
Iasi obiective civile si Energetice
industriale din tara Bucuresti
si strainatate.
- Operatiuni de service
pentru persoanele fizice
si juridice din
domeniile de activitate
mentionate mai sus.
- Intocmire de
documentatii economice si
evaluare de patrimoniu.
- Prestare de servicii
in domeniul informatic.
- Producerea si
comercializarea
produselor
realizate din productia
proprie.
- Producerea si
comercializarea
produselor
realizate prin
valorificarea
deseurilor
obtinute din
activitatea
industriala de baza.
- Efectuarea de
operatiuni comerciale
la intern si extern
pentru produse din
domeniul energetic
si alte domenii,
inclusiv bunuri de
larg consum.
- Concesionarea, locatia
de gestiune si
inchirierea de active
la persoane juridice si
fizice.
- Colaborarea cu
unitatile bancare pentru
participarea la
licitatii valutare.
- Realizarea de actiuni
sociale pentru
personalul societatii.
- Efectuarea de alte
operatiuni comerciale.
7. Societatea Societate Bucuresti - Proiectare de 11.600 Parte din
Comerciala comerciala elemente de detalii de ------ activitatile
"Auxcon- pe bd. Lacul executie si elaborare 10.500 de
proiect" - actiuni Tei nr. de documentatii 1.100
proiectare,
S.A. 18, et. 4, tehnico-economice detalii de
Bucuresti sectorul 1 pentru lucrari de executie
constructii din tara pentru
si din strainatate. constructii
- Prestare de servicii evaluari
pentru persoane fizice de
si juridice din patrimoniu,
activitatea de informatica, editie,
economica, evaluari desen din
patrimoniu, desen si Institutul
editare. de
- Editarea si difuzarea Studii si
de lucrari, publicatii Proiectari
si reclame. Hidrotehnice
- Producerea si Bucuresti
comercializarea produselor
realizate cu forte
proprii.
- Realizarea de
operatiuni comerciale in
tara si in strainatate.
- Efectuarea de servicii
de transport marfa si
persoane.
- Incheierea sau darea
in locatie de gestiune
de mijloace fixe in
conditiile utilizarii
cu maxima
profitabilitate a
acestora.
- Efectuarea de
operatiuni comerciale si
de depozitare.
- Realizarea de actiuni
sociale pentru
personalul propriu si
terti.
8. Societatea Societate Sebes, - Executarea de lucrari 71.025 Sectia de
Comerciala comerciala str. de cercetari si studii------ lucrari
"Geotehnica" pe Calarasi geologice-geotehnice 47.630
geologice
- S.A. actiuni nr. 92, prin foraje mecanice, 23.395 de teren
Sebes judetul foraje geotehnice si Transilvania
Alba hidrologice, lucrari din
miniere de subteran Institutul
si suprafata, alte de
lucrari cu specific Studii
geofizic. Geotehnice
- Executarea de puturi si Geofizice
de alimentare cu apa,
"Geotec"
captari de apa, Bucuresti
inclusiv instalatii de
transport al acesteia,
rezervoare de apa si
alte instalatii.
- Productia industriala
in domeniul
constructiilor de masini,
a industriei usoare si
alimentare, precum si
a prelucrarilor
mecanice, reconditionarea
si confectionarea
pieselor,
subansamblurilor si
dispozitivelor,
reparatii de
utilaje etc.
- Executarea de
masuratori
topogeodezice.
- Colaborarea cu alti
agenti economici
pentru obtinerea de
produse, efectuarea de
lucrari si prestarea
servicii pentru
persoane fizice si
juridice, atat in
tara cat si in
strainatate.
- Lucrari de laborator
geotehnic si chimic.
- Lucrari de constructii
si reparatii
constructii
industriale si civile.
- Prestari servicii
in agricultura si
industria alimentara.
- Transport rutier de
marfa si persoane
necesar activitatii
proprii, precum si
pentru persoane
fizice si juridice.
- Inchirieri de spatii,
terenuri, utilaje etc.
- Proiectare,
consultanta in
domeniile geotehnic,
constructii
industriale si civile,
constructii de masini,
constructii si
reparatii drumuri,
rezerve
de minerale utile,
materiale de
constructii etc.
- Realizarea de actiuni
sociale pentru
personalul societatii.
- Efectuarea de
operatiuni comerciale si
depozitare.
- Desfasurarea de
operatiuni de comert
exterior.
------------------------------------------------------------------------------
TOTAL : 2.854.625
---------
2.600.522
254.103
------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
STATUTUL*)
Societatii Comerciale "............" - S.A. ......
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata
Art. 1
Denumirea societatii
Denumirea societatii este Societatea Comerciala ".........." -
S.A. ....... .
In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanand
de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele
"societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul
social si de numarul de inregistrare in Registrul comertului.
Art. 2
Forma juridica a societatii
Societatea Comerciala "........" - S.A. ....... este persoana
juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi
desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
Art. 3
Sediul societatii
Sediul societatii este in Romania, localitatea ......, str. ...... nr.
....., jud. ......... . Sediul societatii poate fi schimbat in alta localitate
din Romania, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, potrivit
legii. Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii,
situate si in alte localitati din tara si strainatate.
Art. 4
Durata societatii
Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii la
Registrul comertului.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate al societatii
Art. 5
...........................................................................
............................................................................
Art. 6
Obiectul de activitate al societatii este :
............................................................................
...........................................................................
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
Art. 7
Capitalul social
Capitalul social initial este fixat la suma de ..... lei, impartit in
...... actiuni nominative in valoare nominala de ....... lei fiecare, in
intregime subscrise de actionar.
Capitalul social initial, impartit in actiuni nominative de ....... lei
fiecare, este in intregime subscris de statul roman, in calitate de actionar
unic, si varsat in intregime la data constituirii societatii.
Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar
unic, pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
Art. 8
Actiunile
Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute
de lege.
Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi
administratori.
Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat
si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la
sediul societatii.
Art. 9
Reducerea sau marirea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotararii adunarii
generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea
procedurii prevazute de lege.
Art. 10
Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari potrivit legii confera
acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a
alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la
distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si
dispozitiilor legale, respectiv la alte drepturi prevazute in statut.
Detinerea actiunii implica adeziunea, de drept, la statut.
Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul
trecerii lor in proprietatea altor persoane.
Obligatiile societatii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar
actionarii raspund in limita valorii actiunilor pe care le detin.
Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii
personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula
pretentii asupra partii din profitul societatii ce i se va repartiza de catre
adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la
lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
Art. 11
Cesiunea actiunilor
Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste
decat un proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se face
in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
Art. 12
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul
de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua ziare
de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii. Dupa 6
luni va putea obtine un duplicat al actiunii.
CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor
Art. 13
Atributii
Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si au
urmatoarele atributii principale:
a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi,
precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de
productie;
b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori,
inclusiv cenzorii supleanti, le stabilesc remunerarea, il descarca de
activitate si ii revoca;
c) aleg directorul general, il descarca de activitate si il revoca;
directorul general este si presedintele consiliului de administratie;
d) stabilesc salarizarea personalului angajat, in functie de studii si
munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute
de lege;
e) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de administratie,
directorului general si a membrilor comisiei de cenzori, in conformitate cu
prevederile legii;
f) stabilesc bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de
activitate pe exercitiul financiar urmator;
g) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi
dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie si al comisiei de
cenzori ; aproba repartizarea profitului conform legii;
h) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung,
inclusiv a celor externe ; stabilesc competentele si nivelul de contractare a
imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale si a garantiilor;
aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
i) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale
si agentii;
j) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la
modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si
la cesiunea actiunilor;
k) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si
la transformarea formei juridice a societatii;
l) hotarasc cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea si lichidarea
societatii;
m) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si
perspectivele societatii cu referire la profit si dividende, pozitia pe piata
interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia
mediului, relatiile cu clientii;
n) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de
administratie, a directorului general si a cenzorilor, pentru paguba pricinuita
societatii;
o) hotarasc in orice alte probleme privind societatea.
Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor
se diferentiaza potrivit legii.
Art. 14
Convocarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala a actionarilor se convoaca de presedintele consiliului de
administratie sau de vicepresedinte pe baza baza imputernicirii date de
presedinte.
Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, la 2 luni de la
incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului si a contului
de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de
activitate si a bugetului pe anul in curs.
Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor care
reprezinta cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori,
precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10%
timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea
societatii.
Adunarea generala va fi convocata de administratori de cate ori va fi
nevoie, in conformitate cu dispozitiile din statut, cu cel putin 15 zile
inainte de data stabilita.
Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul
din ziarele de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul
societatii sau din cea mai apropiata localitate.
Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de
zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul
dezbaterilor adunarii.
Cand in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului,
convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in
alt loc indicat in convocare.
Art. 15
Organizarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala ordinara a actionarilor este constituita valabil si poate
lua hotarari, daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati
detin cel putin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin
cel putin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotarari,
daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin
3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din
capitalul social.
Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului
de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte, desemnat de
presedinte.
Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre membrii
adunarii generale, un secretar care sa verifice lista de prezenta a
actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
Procesul-verbal al adunarii se va scrie intr-un registru sigilat si
parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de
secretarul care l-a intocmit.
La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a
actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu
personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii salariatilor.
Art. 16
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
Hotararile adunarilor generale se iau prin vot deschis.
Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea mainii.
La propunerea persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari
prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va
putea decide ca votul sa fie secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de
administratie si a cenzorilor, pentru revocarea si pentru luarea hotararilor
referitoare la raspunderea administratorilor.
Hotararile adunarii generale sunt obligatorii chiar pentru actionarii
absenti sau nereprezentati.
Art. 17
Pana la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea privatizarii societatilor
comerciale nr. 58/1991, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de
doi imputerniciti mandatati de Ministerul Finantelor si un imputernicit
mandatat de Ministerul Industriilor.
CAP. 5
Consiliul de administratie
Art. 18
Organizare
Societatea pe actiuni este administrata de catre consiliul de administratie
compus din 5 administratori, alesi de adunarea generala a actionarilor pe o
perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi alesi pe noi perioade de 4 ani,
care pot avea calitatea de actionar.
Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea
generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului
vacant. Durata pentru care noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi
egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
Componenta consiliului de administratie se stabileste de adunarea generala
a actionarilor.
La prima sedinta, consiliul de administratie alege, dintre membrii sai, un
presedinte si un vicepresedinte.
Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii, ori de cate
ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul
membrilor sai. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de
vicepresedinte. Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii
consiliului, fie din afara acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 1/2 din
numarul membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu
majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc, conform ordinii de zi
stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte, cu cel putin 15 zile
inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se inscrie
intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de
administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta
si de secretar.
Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai
unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru
studierea anumitor probleme.
In relatiile cu tertii, societatea comerciala este reprezentata de catre
presedintele consiliului de administratie pe baza si in limitele
imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor, sau in lipsa lui, de
catre vicepresedinte. Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o
angajeaza fata de terti.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este
legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limita drepturilor
care li se confera.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la
dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate
documentele societatii.
Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa
caz, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau
abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru
greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii, ei vor putea fi
revocati prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
Sunt incompatibile cu calitatea de membru in consiliul de administratie
persoanele care, potrivit legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori, precum si
cele care, personal, rudele sau afinii acestora pana la gradul al doilea,
inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la societati comerciale cu
capital privat, cu acelasi profil, sau cu care sunt in relatii comerciale
directe.
Nu pot fi directori ai societatii persoanele care, potrivit Legii nr.
31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori.
Art. 19
Atributiile consiliului de administratie
Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii:
a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si
obligatiile acestuia;
b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii
comerciale pe compartimente;
c) aproba operatiunile de incasari si plati, potrivit competentelor
acordate;
d) aproba operatiunile de cumparare si de vanzare de bunuri, potrivit
competentelor acordate;
e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu
chirie);
f) stabileste tactica si strategia de marketing;
g) aproba incheierea sau rezilierea contractelor, potrivit competentelor
acordate;
h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile
de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea
societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum
si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii pe
anul in curs;
i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a
actionarilor.
CAP. 6
Gestiunea societatii
Art. 20
Comisia de cenzori
Gestiunea societatii comerciale este controlata de actionari si de comisia
de cenzori, formata din trei membri, care trebuie sa fie asociati, cu exceptia
cenzorilor contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generala a actionarilor.
In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sunt reprezentanti
ai Ministerului Finantelor.
Adunarea generala alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti
care vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot
prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii comerciale,
situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe
si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de
evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor
constatate;
b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea
inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de
administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de
profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport
scris;
c) la lichidarea societatii comerciale controleaza operatiunile de
lichidare d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la
propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si
obiectului de activitate al societatii comerciale.
Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii comerciale si ia
decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu
divergente se inainteaza adunarii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a
actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie,
in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani
consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori
de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea
dispozitiilor legale si statutare.
Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si
drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in
acest domeniu.
Cenzorii si cenzorii supleanti se numesc pe o perioada de maximum 3 ani si
pot fi realesi; numarul cenzorilor trebuie sa fie impar.
Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub
incidenta art. 18 penultimul alineat din prezentul statut, precum si cei care
sunt rude sau afini pana la gradul al patrulea sau sotii administratorilor, cei
care primesc, sub orice forma, pentru alte functii decat aceea de cenzor, un
salariu sau o remuneratie de la administratori sau de la societate.
CAP. 7
Activitatea societatii
Art. 21
Exercitiul financiar
Exercitiul financiar incepe de la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie
ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data constituirii
societatii.
Art. 22
Personalul societatii
Personalul de conducere al societatii comerciale si cenzorii sunt alesi de
adunarea generala a actionarilor. In perioada cat statul este actionar unic
personalul de conducere si cenzorii vor fi numiti de imputernicitii mandatati
sa reprezinte interesele capitalului de stat.
Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau de
catre directorul general al societatii comerciale.
Salarizarea se face conform legislatiei in vigoare.
Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se
va face potrivit legii.
Drepturile si obligatiile personalului societatii comerciale sunt stabilite
de catre consiliul de administratie sau de catre directorul general al
societatii comerciale.
Nu pot fi directori ai societatii persoanele care, potrivit Legii nr.
31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori.
Art. 23
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea mijloacelor fixe se efectueaza in conditiile prevazute de lege.
Art. 24
Evidenta contabila si bilantul contabil
Societatea va tine evidenta contabila, in lei, va intocmi anual bilantul si
contul de profit si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de
Ministerul Finantelor.
Bilantul si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul
Oficial al Romaniei, conform legii.
Art. 25
Calculul si repartizarea profitului
Profitul societatii comerciale se stabileste pe baza bilantului aprobat de
adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in
conditiile legii.
Din profitul societatii, ramas dupa plata impozitelor pe profit, se pot
constitui fonduri destinate modernizarii, cercetarii si dezvoltarii de produse
noi, investitiilor.
Societatea isi constituie fond de rezerva si alte fonduri in conditiile
legii. Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de societate in
conditiile legii in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre
adunarea generala a actionarilor.
In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va
analiza cauzele si va hotari in consecinta.
Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu
aportul la capital si in limita capitalului subscris.
Art. 26
Registrele societatii
Societatea tine registrele prevazute de lege.
CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
Art. 27
Modificarea formei juridice
Societatea comerciala va putea fi transformata in alta forma de societate
prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
In perioada in care statul este unic actionar, transformarea formei
juridice a societatii se va putea face numai cu aprobarea imputernicitilor
mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si
publicitate cerute la infiintarea societatilor.
Art. 28
Dizolvarea societatii
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
- imposibilitatea realizarii obiectului sau de activitate;
- falimentul;
- pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul
de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea
capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
- numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
- la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si
consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a
actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
- in orice alte situatii, pe baza hotararii adunarii generale a
actionarilor, luata in unanimitate.
Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul
comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
Art. 29
Lichidarea societatii comerciale
In caz de dizolvare, societatea comerciala va fi lichidata.
Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si
cu respectarea procedurii prevazute de lege.
Art. 30
Litigii
Litigiile de orice fel aparute intre societati comerciale si persoane
fizice sau juridice sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept
comun.
Pentru solutionarea litigiilor dintre ele societatilor comerciale pot apela
si la arbitraj.
CAP. 9
Dispozitii finale
Art. 31
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale
referitoare la societatile comerciale.
*) Denumirea, sediul, capitalul social, scopul si obiectul de activitate
pentru fiecare societate comerciala in parte sunt cele prevazute in anexa nr.
1.
ANEXA 3
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Regiei Autonome de Electricitate
"Renel"
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Regia Autonoma de Electricitate "Renel" este persoana juridica si
functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara.
Activitatea acesteia se desfasoara pe baza prezentului regulament si a
legislatiei in vigoare.
Art. 2
Sediul central al Regiei Autonome de Electricitate "Renel" este
in b-dul General Magheru nr. 33, sectorul 1, localitatea Bucuresti.
Regia autonoma are in structura sa subunitatile mentionate in anexa la
prezentul regulament.
Aceste subunitati, necesare realizarii obiectului de activitate, nu au
personalitate juridica, dispun de autonomie limitata, iar relatiile dintre ele
si regia autonoma, cat si modalitatea de constituire sunt reglementate de
prezentul regulament.
CAP. 2
Obiectul de activitate
Art. 3
Regia Autonoma de Electricitate "Renel" are urmatorul obiect de
activitate:
- producerea, transportul energiei electrice obtinute prin procedeul clasic
si nuclear si conducerea prin dispecer a Sistemului energetic national;
distributia si vanzarea energiei electrice; producerea, transportul si vanzarea
energiei termice; asigurarea transportului prin Sistemul energetic national a
cantitatilor de energie electrica prevazute in contracte externe directe ale
consumatorilor; producerea de apa grea prin procedeul GS de schimb izotopic
intre apa de proces si hidrogenul sulfurat, constituirea, conservarea si
pastrarea stocului de rezerva nationala de apa grea, vanzarea apei grele si a
altor produse specifice; fabricarea combustibilului nuclear si autorizarea
fabricarii acestuia; efectuarea de studii si cercetari stiintifice si tehnice,
proiectarea si executarea de lucrari de investitii proprii, reparatii si
retehnologizari in sistemul energetic; realizarea lucrarilor de revizii si
reparatii ale agregatelor si instalatiilor energetice, a pieselor de schimb
necesare acestei activitati, precum si a dispozitivelor de lucru si de
mecanizare specifice; realizarea operatiunilor de import-export, inclusiv
barter, de energia electrica, combustibili, piese de schimb si materiale de
exploatare si intretinere; realizarea operatiunilor de procesare resurse
energetice primare (gaze naturale, pacura, carbune etc.) in contrapartida cu
energia electrica si termica produse si livrate; realizarea operatiunilor de
cooperare economica internationala in vederea asigurarii de resurse financiare
si a transferului de tehnologie pentru modernizarea si retehnologizarea
centralelor, retelelor si altor instalatii din Sistemul energetic national;
participarea pe piata internationala energetica cu actiuni si operatiuni
specifice ; constituirea de societati mixte; luarea masurilor pentru
optimizarea functionarii instalatiilor energetice existente, modernizarea
acestora, extinderea automatizarii si introducerea de noi tehnologii privind utilizarea
eficienta a energiei electrice si termice si conversia energiei; luarea
masurilor pentru reducerea impactului instalatiilor energetice asupra mediului
inconjurator si de reducere a poluarii si noxelor; pregatirea si perfectionarea
personalului in reteaua proprie de invatamant si in sistemul invatamantului
public; prestarea de servicii la consumatorii de energie electrica; ecluzarea
navelor fluviale de pe Dunare, transport fluvial si navigatie in domeniul
propriu; transportul personalului propriu cu mijloace proprii la si de la locul
de munca; prestarea de servicii de transport cai ferate prin racordul propriu
pentru agentii economici amplasati pe aceeasi platforma; realizarea sistemului
propriu informatic si de telecomunicatii in unitatile sistemului energetic
pentru toate activitatile acestuia si pentru consumatorii de energie electrica
si termica; editarea si tiparirea de materiale pentru nevoi proprii si in
limita capacitatilor disponibile pentru terti; efectuarea de operatiuni
comerciale derivate din activitatile regiei ca: valorificarea la export si la
intern a unor servicii specifice Regiei Autonome de Electricitate
"Renel"; consultanta tehnica, proiectare, asistenta tehnica, lucrari
de constructii-montaj, lucrari de reparatii si exploatare, punere in functiune
etc., precum si valorificarea la intern a materialelor rezultate din stocuri,
reparatii, demolari, casari, produse secundare rezultate din activitatea de
baza (cenusi, zgura, apa tratata etc.); inchirierea de spatii si bunuri
disponibile sau terenuri neocupate la persoane fizice si juridice, darea in
locatie de gestiune sau concesionarea de bunuri mobile si imobile, cu
respectarea prevederilor legale; realizarea de activitati sociale, culturale,
sportive, inchiriere de spatii de locuit sau cazare, la tarife stabilite de
regie, pentru personalul propriu.
Art. 4
Modificarea obiectului de activitate al Regiei Autonome de Electricitate
"Renel" se face numai prin hotarare a Guvernului.
Regia Autonoma de Electricitate "Renel" nu poate desfasura alte
activitati in afara celor mentionate in art. 3.
CAP. 3
Patrimoniul
Art. 5
Regia Autonoma de Electricitate "Renel" are la data de 30 iunie
1994 un patrimoniu in valoare de 4.637.067.655 mii lei din care 3.499.323.312
mii lei mijloace fixe la valoarea ramasa si 463.209.223 mii lei mijloace
circulante.
Art. 6
Regia Autonoma de Electricitate "Renel" administreaza bunurile
publice incredintate cu diligenta unui bun proprietar.
Bunurile proprietate publica sunt inalienabile si nu se afla in circuitul
civil, potrivit legii, si se vor evidentia in mod distinct in patrimoniul
regiei. Aceste bunuri pot fi concesionate sau inchiriate in conditiile legii.
Crearea de noi bunuri publice, precum si dezafectarea unor asemenea bunuri
se pot face cu aprobarea Guvernului.
In exercitarea dreptului de proprietate, regia autonoma poseda, foloseste
si dispune, in conditiile legii, de bunurile aflate in patrimoniul sau, altele
decat cele publice, in scopul realizarii obiectului sau de activitate si
beneficiaza de rezultatele utilizarii acestora.
Patrimoniul regiei autonome poate fi micsorat, respectiv marit prin
hotarare a Guvernului.
CAP. 4
Structura regiei autonome
Art. 7
Structura organizatorica a Regiei Autonome de Electricitate
"Renel" se aproba de consiliul de administratie, la propunerea
directorului general. Consiliul de administratie poate aproba si infiintarea
altor subunitati in structura regiei autonome.
De asemenea, consiliul de administratie stabileste relatiile dintre
subunitatile aflate in structura regiei autonome, precum si relatiile acestora
cu tertii si le poate acorda imputernicire de reprezentare, in domeniile
tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic, precum si in alte
domenii specifice obiectului de activitate al acesteia.
Modul de organizare a subunitatilor componente ale regiei autonome si
structura organelor de conducere se stabilesc de consiliul de administratie.
Art. 8
Prin delegare de competenta, unitatile din structura regiei autonome au
atributiile stabilite de catre consiliul de administratie, cu urmatoarele
limitari:
- nu pot incheia direct operatiuni financiare pentru obtinerea de subventii
de la bugetul de stat;
- nu pot efectua operatiuni de comert exterior.
Unitatile din structura regiei autonome raspund in fata consiliului de
administratie de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si
competentelor incredintate de acesta prin hotarari si decizii de imputernicire.
Art. 9
Regia Autonoma de Electricitate "Renel" are in structura
directii, servicii, birouri si compartimente.
Normele de structura si organele de conducere pentru directii, servicii,
birouri si compartimente se stabilesc de catre consiliul de administratie.
Art. 10
Atributiile si responsabilitatile directiilor, serviciilor, birourilor si
compartimentelor din structura regiei autonome se stabilesc prin regulament
aprobat de consiliul de administratie.
CAP. 5
Organele de conducere
Art. 11
Conducerea Regiei Autonome de Electricitate "Renel" revine
consiliului de administratie al carui presedinte este directorul general al
regiei.
Activitatea curenta a regiei autonome este condusa de directorul general
numit de ministerul de resort pe baza de concurs.
Relatiile dintre Ministerul Industriilor ca reprezentant al statului prin
care acesta isi exercita prerogativele in domeniul de activitate al regiei
autonome si directorul general al regiei se stabilesc prin contract de management.
Art. 12
Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului
industriilor, pe o perioada de 4 ani, iar jumatate din numarul membrilor poate
fi inlocuita pe motive intemeiate la 2 ani. Prin ordin al ministrului
industriilor vor fi desemnati presedintele si 3 vicepresedinti.
Managerul - directorul general al regiei autonome poate propune
ministerului de resort inlocuirea unor membri ai consiliului de administratie
care desfasoara o activitate necorespunzatoare.
Consiliul de administratie este compus din 11 persoane dupa cum urmeaza:
- directorul general al regiei autonome - presedinte;
- reprezentantul Ministerului Finantelor;
- reprezentantul Ministerului Industriilor;
- ingineri, tehnicieni, economisti si juristi specializati in domeniul de
activitate al regiei, dintre care vor fi desemnati vicepresedintii.
Art. 13
Membrii consiliului de administratie:
a) se numesc in conformitate cu prevederile art. 12;
b) isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau unitatea de la care
provin si toate drepturile si obligatiile derivand din aceasta calitate;
c) sunt platiti pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate cu o
indemnizatie stabilita de consiliul de administratie. Limita maxima a
indemnizatiei se stabileste de catre ministrul industriilor.
Acestia nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie si
nu pot fi membri in consiliul de administratie la societati comerciale cu care
regia autonoma intretine relatii de afaceri sau are interese contrare.
Nu pot fi membri in consiliul de administratie persoanele care, potrivit
legii, sunt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz
de incredere, fals zi uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa,
dare sau luare de mita, precum si pentru alte infractiuni de aceeasi natura.
Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie
cei care, personal ori sotul, rudele sau afinii pana la gradul al doilea
inclusiv sunt, in acelasi timp, patroni sau asociati la societati comerciale cu
capital privat cu acelasi profil sau cu care se afla in relatii comerciale
directe.
Art. 14
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza propriului
regulament de organizare si functionare si a legislatiei in vigoare si
hotaraste in problemele privind activitatea regiei autonome, cu exceptia celor
care, potrivit legii, sunt date in competenta managerului.
Consiliul de administratie se intruneste lunar si ori de cate ori este
necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor
sai.
El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de un
vicepresedinte.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 2/3 din
numarul membrilor consiliului de administratie, iar deciziile se iau cu
majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi
stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 5 zile
inainte de data tinerii sedintei.
Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie
intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de
administratie. Procesul-verbal se semneaza de catre membrii prezenti ai consiliului
de administratie.
Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai
unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru
studierea anumitor probleme.
In relatiile cu tertii, regia autonoma este reprezentata de catre
directorul general sau, in lipsa lui, de catre un director executiv.
Cel ce reprezinta regia autonoma semneaza actele care o angajeaza fata de
terti.
Consiliul de administratie va putea exercita orice act care este legat de
administrarea regiei autonome.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este
legat de administrarea regiei autonome in interesul acesteia, in limitele
prevederilor legale si ale drepturilor ce li se confera.
Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa
caz, fata de regia autonoma pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau
abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la regulament sau pentru
greseli in administrarea regiei.
In astfel de situatii, ei pot fi revocati prin ordin al ministrului
industriilor.
Art. 15
Atributiile, raspunderile si competentele consiliului de administratie sunt
urmatoarele:
15.1. asigura elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli anuale, precum
si fundamentarea acestora pe fiecare capitol si le depune la Ministerul
Industriilor in vederea aprobarii prin hotarare a Guvernului.
15.2. raspunde de executia veniturilor si cheltuielilor, influenteaza
asupra factorilor care le determina in vederea cresterii productivitatii si
eficientei economice si raporteaza trimestrial ministerului de resort asupra
rezultatelor obtinute;
15.3. aproba programul de productie si stabileste masurile de crestere a
eficientei acesteia;
15.4. stabileste, dupa caz, conditiile minimale pentru asigurarea
serviciilor de interes public din domeniul de activitate al regiei si urmareste
respectarea acestora;
15.5. hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate,
potrivit obiectului de activitate al regiei, care se finanteaza din surse
proprii, credite bancare sau alocatii de la bugetul de stat;
15.6. propune, potrivit reglementarilor legale, investitiile a caror
aprobare este in competenta altor organe;
15.7. aproba structura organizatorica si functionala a regiei autonome;
15.8. stabileste tactica si strategia de management, marketing,
restructurare, potrivit competentelor acordate;
15.9. stabileste principiile de salarizare, modul de corelare a salariilor
cu munca efectiv prestata, respectandu-se salariul minim pe economie prevazut
de lege si prevederile contractului colectiv de munca;
15.10. aproba statutul personalului Regiei Autonome de Electricitate
"Renel";
15.11. raspunde de administrarea eficienta, cu respectarea prevederilor
legii, a patrimoniului regiei autonome;
15.12. aproba utilizarea fondurilor valutare;
15.13. stabileste nivelul creditelor si modul de rambursare a acestora;
15.14. aproba asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice sau juridice
din tara si din strainatate;
15.15. aproba instrainarea bunurilor mobile apartinand regiei autonome,
potrivit legii;
15.16. asigura conditiile necesare indeplinirii contractului de management;
15.17. stabileste politici pentru protectia mediului inconjurator si
securitatea muncii, potrivit reglementarilor legale;
15.18. analizeaza bilantul contabil anual si elaboreaza raportul asupra
activitatii desfasurate de regia autonoma in anul precedent;
15.19. hotaraste constituirea fondului de rezerva, a fondului de
dezvoltare, precum si a altor fonduri necesare regiei autonome;
15.20. hotaraste in orice alte probleme privind activitatea regiei autonome
cu exceptia celor date, potrivit legii, in competenta altor organe;
15.21. rezolva alte probleme in baza competentelor prevazute de legislatia
in vigoare.
Art. 16
Membrii consiliului de administratie si directorul general sunt
raspunzatori pentru indeplinirea tuturor atributiilor si obligatiilor ce le
revin.
Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luarii unei
decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru regia autonoma nu raspund, daca au
consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului
de administratie si au anuntat in scris, despre aceasta, ministerul de resort.
Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile art.
13 alin. 2, 3 si 4 vor raspunde pentru daunele ce au rezultat, din aceasta
cauza, pentru regia autonoma.
Art. 17
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate
atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite
sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material conform intelegerii,
pe baza de contract, indemnizatia neputand depasi 20% din salariul directorului
general.
Art. 18
Anual, consiliul de administratie prezinta Ministerului Industriilor un
raport asupra activitatii din perioada expirata si asupra programului de
activitate pe anul in curs.
Art. 19
Directorul general al regiei autonome conduce activitatea curenta a
acesteia si o reprezinta in relatiile cu autoritatile publice, precum si cu
persoanele fizice si juridice.
In realizarea contractului de management, directorul general:
- aduce la indeplinire obiectivele si criteriile de performanta prevazute
in contract;
- prezinta, trimestrial, Ministerului Industriilor, situatia
economico-financiara a regiei autonome, precum si informatiile, studiile de
fezabilitate, proiectele si programele de restructurare, alte documentatii
privind activitatea regiei autonome solicitate de acesta;
- negociaza si incheie contractul colectiv de munca, angajeaza si
concediaza personalul aparatului regiei autonome, numeste si revoca prin
decizie directorii subunitatilor din structura acesteia.
CAP. 6
Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia.
Relatiile financiare
Art. 20
Regia autonoma intocmeste bilantul contabil anual si contul de profit si
pierderi dupa modelele stabilite de Ministerul Finantelor.
Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se supun spre
aprobare Ministerului Finantelor si se publica in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a IV-a.
Art. 21
Veniturile, in care se cuprind si subventiile pe produse, precum si
cheltuielile regiei autonome, se stabilesc prin bugetul de venituri si
cheltuieli pentru fiecare exercitiu financiar.
Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de Guvern, cu avizul
Ministerului Finantelor si al Ministerului Industriilor.
Din veniturile realizate, regia autonoma acopera toate cheltuielile
evidentiate in costuri, precum si cheltuielile si platile prevazute a fi
suportate direct din venituri, potrivit legii.
Art. 22
Corelat cu contractele incheiate pentru productia programata, Regia
Autonoma de Electricitate "Renel" determina anual volumul de venituri
de realizat, cheltuielile totale de efectuat si cota de impozit pe profit
datorata bugetului de stat, conform legii.
Art. 23
Din veniturile realizate dupa acoperirea cheltuielilor prevazute de lege
regia autonoma constituie fondul de rezerva si fondul de dezvoltare, precum si
fondurile necesare pentru pregatirea, perfectionarea si recalificarea
personalului angajat.
Regia autonoma poate beneficia de subventii care se aproba prin legea
bugetului de stat. Subventiile pot fi utilizate numai potrivit scopurilor
pentru care au fost acordate. Programul de livrari de energie avut in vedere la
fundamentarea subventiilor constituie limita maxima de acordare a subventiilor.
Art. 24
In situatia in care, in cursul exercitiului financiar, veniturile nu sunt
suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, regia autonoma, pe baza calculelor
de fundamentare, determina volumul creditelor necesare activitatii de productie
in valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate in anul precedent.
Pentru acoperirea eventualelor deficite, contractarea de credite peste nivelul
stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finantelor.
Art. 25
Regia autonoma hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi
realizate, in limita competentelor ce-i sunt acordate, stabileste nivelul
surselor proprii de finantare si determina volumul creditelor bancare pentru
obiectivele de investitii.
In cazul investitiilor finantate integral sau partial de la bugetul de
stat, regia autonoma are obligatia ca, in executarea bugetului de venituri si
cheltuieli, sa se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
Executia investitiilor prevazute la alin. 1 se adjudeca pe baza de
licitatie publica, potrivit legii care reglementeaza achizitiile publice.
Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, in vederea realizarii
de investitii, se face cu aprobarea prealabila a ministerului de resort, pe
baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor.
Art. 26
Operatiunile de incasari si plati ale regiei autonome se efectueaza prin
conturi deschise la banci comerciale cu sediul in Romania.
Art. 27
Regia autonoma isi va organiza controlul financiar preventiv si controlul financiar
de gestiune, potrivit legii.
CAP. 7
Relatiile comerciale
Art. 28
Preturile de livrare la produsele, lucrarile si serviciile executate de
regia autonoma se stabilesc in conditiile legii.
Preturile si tarifele la bunurile si serviciile de interes public care fac
obiectul activitatii regiei autonome, pentru care concurenta este exclusa sau
substantial restransa datorita existentei unui monopol, sunt supuse controlului
instituit de Guvern.
Art. 29
Livrarea produselor se va face pe baza de contracte in care vor fi
stipulate clauze asiguratorii si penalitati pentru nerespectarea conditiilor si
termenelor de plata.
Art. 30
Contractarea de lucrari si servicii necesare regiei autonome se va face, de
regula, pe baza de licitatie. Pentru lucrarile si serviciile cu valoare
scazuta, consiliul de administratie poate aproba contractarea pe baza de
analiza de oferte, in conditiile legii.
In cazul angajarii raspunderii contractuale sau delictuale a regiei
autonome, creditorii pot cere executarea silita numai asupra bunurilor
proprietatea regiei.
CAP. 8
Dispozitii finale
Art. 31
Litigiile de orice fel in care este implicata regia autonoma sunt de
competenta instantelor judecatoresti de drept comun, potrivit legii.
Art. 32
Prezentul regulament se completeaza cu celelalte reglementari legale.
ANEXA
la regulament
LISTA
subunitatilor din structura Regiei Autonome de Electricitate "Renel"
------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea filialei Localitatea Sediul
crt. (sucursalei)
------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3
------------------------------------------------------------------------------
A. Filiale electrocentrale (F.E.)
1. F.E. Arad Arad B-dul Iuliu Maniu nr.
65-71
2. F.E. Bistrita Piatra-neamt Str. Locotenent
Draghicescu nr. 13
3. F.E. Borzesti Onesti Str. Uzinei nr. 1
4. F.E. Brasov Brasov Str. Timis triaj nr. 6
5. F.E. Braila Chiscani Oficiul Postal Chiscani
6. F.E. Bucuresti Bucuresti Splaiul Independentei
nr. 227, sectorul 6
7. F.E. Buzau Buzau Str. Unirii nr. 10C
8. F.E. Caransebes Caransebes Str. C. Dobrogeanu Gherea
nr. 17
9. F.E. Cluj Cluj-Napoca Str. Napoca nr. 2
10. F.E. Constanta Constanta B-dul Aurel Vlaicu
nr. 123
11. F.E. Craiova Isalnita Platforma industriala
Isalnita
12. F.E. Curtea de Arges Curtea de Arges Str. Basarabilor
nr. 82-84
13. F.E. Deva sat Mintia, comuna Str. Santierului nr. 1
Vetel
14. F.E. Doicesti comuna Doicesti Aleea Sinaia nr. 1
15. F.E. Drobeta-Turnu Severin Izvorul Barzii sat Halinga
16. F.E. Galati Galati Str. Smardan nr. 2
17. F.E. Govora Ramnicu Valcea Str. Uzinei nr. 2
18. F.E. Giurgiu Giurgiu Sos. Sloboziei nr. 194
19. F.E. Hateg Hateg Str. Progresului nr. 383
20. F.E. Iasi Iasi Sos. Tutora nr. 25
21. F.E. Mures Iernut comuna Iernut
22. F.E. Oradea Oradea Sos. Borsului nr. 23
23. F.E. Paroseni Paroseni Vulcan, str. Paroseni
nr. 24
24. F.E. Pitesti Pitesti B-dul Petrochimistilor
km 8
25. F.E. Ploiesti Brazi Str. Uzinei nr. 1
26. F.E. Portile de Fier Drobeta-Turnu B-dul 6 Martie nr. 2
Severin
27. F.E. Ramnicu Valcea Ramnicu Valcea Str. Fabricii nr. 3
28. F.E. Rovinari Rovinari Com. Farcasesti,
Sat Rogojelu
29. F.E. Suceava Suceava Str. Energeticianului
nr. 1
30. F.E. Timisoara Timisoara Piata Romanilor nr. 1-2
31. F.E. Targu Jiu Targu Jiu Str. Lotului nr. 83
32. F.E. Turceni Turceni Str. Uzinei nr. 1
33. F.E. Zalau Zalau Str. Valea Mitei nr. 2
34. F.E. Sebes Sebes Str. Alunului nr. 9
35. F. Energoreparatii Bucuresti B-dul Energeticienilor
nr. 13-15, sectorul 3
B. Filiale retele electrice
1. Alba Iulia Alba Iulia Str. Republicii nr. 83
2. Arad Arad B-dul Iuliu Maniu
nr. 65-71
3. Pitesti Pitesti B-dul Republicii nr. 148
4. Bacau Bacau Str. Nicolae Titulescu
nr. 33
5. Oradea Oradea Str. Grivitei nr. 32
6. Bistrita-nasaud Bistrita Str. Vasile Conta nr. 11
7. Botosani Botosani Calea Nationala nr. 28
8. Brasov Brasov Str. 13 Decembrie
nr. 17 A
9. Braila Braila Str. Calarasi nr. 48
10. Buzau Buzau Str. Stadionului nr. 3
11. Resita Resita B-dul Revolutiei din
Decembrie nr. 3
12. Calarasi Calarasi Str. Dobrogei nr. 50
13. Cluj Cluj-Napoca Str. Memorandumului
nr. 27
14. Constanta Constanta Str. Nicolae Iorga
nr. 89A
15. Sfantu Gheorghe Sfantu Gheorghe Str. Lunca Oltului
nr. 9A
16. Targoviste Targoviste Str. Gimnaziului nr. 15
17. Craiova Craiova Str. Brestei nr. 15
18. Galati Galati Str. Nicolae Balcescu
nr. 35A
19. Giurgiu Giurgiu Str. Uzinei nr. 61
20. Targu Jiu Targu Jiu Str. George Cosbuc nr. 22
21. Miercurea-Ciuc Miercurea-Ciuc Str. George Cosbuc nr. 50
22. Deva Deva Str. George Enescu nr. 39
23. Slobozia Slobozia Str. Alexandru Odobescu
nr. 57
24. Iasi Iasi Str. Uzinei nr. 38
25. Baia Mare Baia Mare Str. Victoriei nr. 64
26. Drobeta Drobeta-Turnu Str. 6 Martie nr. 2
Severin
27. Targu Mures Targu Mures Str. Calarasilor nr. 103
28. Piatra-neamt Piatra-neamt Str. Alecu Russo nr. 12
29. Slatina Slatina Str. Pitestilor nr. 183
30. Ploiesti Ploiesti Str. Marasesti nr. 44
31. Satu Mare Satu Mare Str. Magnoliei nr. 37A
32. Zalau Zalau Str. Mihai Viteazu nr. 79
33. Sibiu Sibiu Str. Uzinei nr. 7
34. Suceava Suceava Str. Stefan cel Mare
nr. 24
35. Alexandria Alexandria Str. Tudor Vladimirescu
nr. 43-47
36. Timisoara Timisoara Str. Victoriei nr. 95
38. Vaslui Vaslui Str. Uzinei nr. 7
39. Ramnicu Valcea Ramnicu Valcea Str. Tudor Vladimirescu
nr. 51-53
40. Focsani Focsani Str. Dinicu Golescu
nr. 18-20
41. Bucuresti Bucuresti Sos. Stefan cel Mare
nr. 1A, sectorul 1
42. Filiala de distribuire a Bucuresti B-dul 1 Mai
energiei electrice Bucuresti nr. 41-43
- F.D.E.B. -
C.
1. Filiala centrala nuclearo- Cernavoda Prelungirea Seimeni
electrica Cernavoda nr. 25
2. Filiala de combustibil Colibasi comuna Colibasi,
nuclear Pitesti sat Mioveni
3. Filiala ROMGAZ Drobeta- Calea Targu Jiu
Turnu Severin Km 7
D. Institute
1. Institutul de Cercetari Colibasi comuna Colibasi,
Nucleare Pitesti Colibasi sat Mioveni
2. Institutul de Cercetari si Bucuresti B-dul Energeticienilor
Modernizari Energetice nr. 8, sectorul 3
(ICEMENERG)
3. Institutul de Studii si Bucuresti B-dul Lacul Tei
Proiectari Energetice nr. 1-3, sectorul 2
(I.S.P.E.)
4. Institutul de Studii si Bucuresti B-dul Carol I nr. 29,
Proiectari Hidroenergetice sectorul 2
(I.S.P.H.)
5. Institutul de Studii Bucuresti Str. Galati nr. 5-7,
Geotehnice si Geofizice (GEOTEC) sectorul 2
E. Centrul de informare
profesionala
F. Unitati scolare
Grup scolar industrial energetic
1. Bucuresti Bucuresti Aleea Podul Giurgiului
nr. 5, sectorul 4
2. Craiova Craiova Str. I.P. Pavlov nr. 93
3. Deva Deva Str. Minerilor nr. 28
4. Ploiesti Ploiesti Str. Vestului nr. 22
5. Targu Jiu Targu Jiu Str. 1 Decembrie 1918
nr. 29 bis
6. Brasov Brasov Sos. Zizinului nr. 106
7. Campina Campina Str. Grivitei nr. 1
8. Constanta Constanta B-dul Mamaia nr. 284
9. Cluj Cluj-Napoca Str. N. Pascaly nr. 2-4
10. Galati Galati Str. 1 Decembrie 1918
nr. 27
11. Iasi Iasi Str. Socola nr. 188-190
12. Timisoara Timisoara Str. Renasterii nr. 24 A
13. Ramnicu Valcea Ramnicu Valcea Calea lui Traian
14. Sibiu Sibiu Str. Electricienilor
nr. 1
15. Buftea Buftea Sos. Bucuresti-
Targoviste