HOTARARE Nr. 1 din 22 februarie 2005
pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a
Consiliului Legislativ
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 191 din 7 martie 2005

Avand in vedere dispozitiile art. III din Legea nr. 509/2004 privind
modificarea si completarea Legii nr. 73/1993 pentru infiintarea, organizarea si
functionarea Consiliului Legislativ,
in temeiul art. 12 din Legea nr. 73/1993 pentru infiintarea, organizarea si
functionarea Consiliului Legislativ, republicata,
vazand si avizul comun al Comisiei juridice, de disciplina si imunitati a
Camerei Deputatilor si al Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati
si validari a Senatului,
birourile permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului adopta prezenta
hotarare.
Art. 1
Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Legislativ, aprobat
prin Hotararea nr. 1 din 26 februarie 1996 a birourilor permanente ale Camerei
Deputatilor si Senatului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 43 din 29 februarie 1996, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
Consiliul Legislativ, organ consultativ de specialitate al Parlamentului
Romaniei, se organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr.
73/1993 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Legislativ,
republicata, si ale prezentului regulament."
2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
Regulamentul stabileste, in temeiul prevederilor Legii nr. 73/1993,
republicata, structura organizatorica a Consiliului Legislativ, procedura de
desfasurare a activitatii de avizare a proiectelor de acte normative,
atributiile sectiilor si ale celorlalte compartimente.
Prin regulament se instituie, de asemenea, masuri privind organizarea
activitatii de sistematizare, unificare si coordonare a legislatiei, norme
privind modul de organizare a evidentei oficiale a legislatiei, informatizarea
acesteia, precum si elaborarea Repertoriului legislatiei Romaniei - evidenta
oficiala - si a versiunilor oficiale ale unor culegeri de acte normative -
codexuri, in vederea asigurarii autenticitatii informatiei legislative."
3. La articolul 3, alineatul 2, punctul 1, literele a), c) si j) vor avea
urmatorul cuprins:
"a) concordanta solutiilor legislative cuprinse in proiect cu
prevederile si principiile Constitutiei, cu legile-cadru in domeniu;
............................................................................
c) natura legii, prima Camera a Parlamentului ce urmeaza a fi sesizata,
nivelul actului normativ, in raport cu competentele stabilite prin Constitutie
sau prin alte legi;
............................................................................
j) redactarea corespunzatoare a textului proiectului, asigurarea
corectitudinii si claritatii exprimarii juridice, a unitatii terminologice, a
unei bune sistematizari a acestuia si respectarea celorlalte reguli de tehnica
legislativa."
4. La articolul 3 alineatul 2, dupa punctul 1 se introduc punctele 1^1 si
1^2 cu urmatorul cuprins:
"1^1. Consiliul Legislativ stabileste forma republicabila a
Constitutiei dupa modificarea si completarea acesteia prin legea de revizuire
aprobata prin referendum.
1^2. Consiliul Legislativ examineaza si avizeaza, in conditiile legii,
forma republicabila a legilor, ordonantelor si hotararilor Guvernului care au
suferit interventii legislative si pentru care s-a dispus republicarea.
De asemenea, avizeaza rectificarile ce se propun a fi aduse unor acte
normative dupa publicarea acestora, in cazul descoperirii de erori materiale.
Avizul Consiliului Legislativ la republicarile legilor, ordonantelor si
hotararilor Guvernului, precum si la rectificarile aduse unor acte normative se
transmite la cererea Secretariatului General al Camerei Deputatilor.
Consiliul Legislativ urmareste si semnaleaza Parlamentului sau, dupa caz,
Guvernului intarzierile in republicarea actelor normative pentru care s-a
dispus o asemenea masura."
5. La articolul 3 alineatul 2, punctul 3 va avea urmatorul cuprins:
"3. In vederea modernizarii, optimizarii si computerizarii activitatii
de evidenta oficiala a legislatiei, Consiliul Legislativ elaboreaza un sistem
informatic propriu, necesar pentru desfasurarea procesului legislativ."
6. Dupa articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 4^1
Consiliul Legislativ, in desfasurarea activitatii sale, stabileste relatii
cu institutiile similare din alte tari, precum si cu alte institutii cu profil
juridic din tara si din strainatate."
7. Alineatul 2 al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"In structura Consiliului Legislativ se cuprind, de asemenea,
Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii
Europene, Departamentul de informatica legislativa, Secretariatul Consiliului
Legislativ, Biroul de organizare, resurse umane si contencios si Compartimentul
de audit public intern."
8. La articolul 9, literele e), h), k) si l) vor avea urmatorul cuprins:
"e) convoaca si supune spre dezbatere sectiilor reunite unele proiecte
de acte normative complexe ori care ridica probleme deosebite sau alte probleme
pe care le considera necesare in activitatea de avizare, precum si aspecte de
importanta majora pentru activitatea Consiliului Legislativ;
............................................................................
h) angajeaza si, dupa caz, numeste, potrivit legii, personalul din aparatul
Consiliului Legislativ; acorda gradatii, salarii de merit si alte drepturi,
potrivit dispozitiilor legale;
..........................................................................
k) aproba statul de functii, drepturile de natura salariala si fisa
postului pentru personalul din cadrul aparatului Consiliului Legislativ;
l) este ordonator principal de credite;".
9. La articolul 9 se introduc doua noi alineate cu urmatorul cuprins:
"Presedintele Consiliului Legislativ poate delega unele dintre
atributiile sale pe linie administrativ-financiara secretarului general.
In subordinea directa a presedintelui Consiliului Legislativ functioneaza
Biroul organizare, resurse umane si contencios, precum si Compartimentul de
audit public intern."
10. Alineatul 2 al articolului 12 va avea urmatorul cuprins:
"Fiecare sector din cadrul unei sectii este condus de unul dintre
consilieri. Directia de studii si documentare din cadrul Sectiei de evidenta
oficiala a legislatiei si documentare este condusa de un director."
11. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare este alcatuita
din:
1. Sectorul de metodologie, tehnica legislativa si sistematizare a
legislatiei;
2. Sectorul de evidenta oficiala a legislatiei si de elaborare a
Repertoriului legislatiei Romaniei;
3. Sectorul de republicari, rectificari, culegeri de acte normative -
codexuri;
4. Directia de studii si documentare, cu:
a) Serviciul de studii;
b) Serviciul de documentare;
c) Biblioteca."
12. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18
Domeniile de activitate si atributiile principale ale Sectiei de evidenta
oficiala a legislatiei si documentare sunt:
1. Sectorul de metodologie, tehnica legislativa si sistematizare a
legislatiei:
a) realizeaza, in colaborare cu sectiile de avizare, studii pentru
sistematizarea, unificarea si coordonarea legislatiei;
b) intocmeste studii de sinteza privind aplicarea normelor de tehnica
legislativa in procesul de elaborare si adoptare a actelor normative;
c) intocmeste lucrari de asanare a legislatiei active in vederea degrevarii
acesteia de dispozitiile cazute in desuetudine sau care inregistreaza aspecte
de contradictorialitate cu Constitutia ori cu alte acte de nivel superior;
d) furnizeaza, pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte
normative, informatii privind contextul legislativ in care reglementarea urmeaza
a se integra. In acest sens determina conexiunile si incidentele legislative
ale proiectului in raport cu legislatia existenta, mentionand expres actele
normative cuprinse in zona de influenta a acestuia si in ce constau asemenea
interferente, sesizeaza conflictele de texte, paralelismele in reglementare si,
dupa caz, necesitatea concentrarii intr-un singur act a unor reglementari
dispersate in mai multe acte normative.
2. Sectorul de evidenta oficiala a legislatiei si de elaborare a
Repertoriului legislatiei Romaniei:
a) organizeaza si asigura primirea si pastrarea exemplarului original al
legilor adoptate de Parlament si al decretelor de promulgare a acestora;
b) organizeaza si tine evidenta oficiala a legislatiei Romaniei, necesara
pentru desfasurarea procesului legislativ, in sistem informatizat, a tuturor
actelor care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, evidenta
care cuprinde datele de identificare a acestora, functiile active si pasive,
trimiteri, contingente, norme care cuprind dispozitii de emitere de acte in
executare, norme de republicare;
c) intocmeste, in sistem informatic, fisele actelor normative in vigoare si
tine la zi modificarile aduse acestora;
d) furnizeaza, pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte
normative, fisa actului normativ cuprinzand interventiile legislative asupra
acestuia;
e) elaboreaza Repertoriul legislatiei Romaniei - evidenta oficiala -;
f) furnizeaza Departamentului de informatica legislativa din cadrul
Consiliului Legislativ, precum si Directiei pentru informatica si comunicatii a
Camerei Deputatilor datele si informatiile pentru varianta on-line a
Repertoriului legislatiei Romaniei - evidenta oficiala -;
g) urmareste, in vederea functionarii sistemului legislativ in mod unitar
si coordonat, emiterea de catre autoritatile publice competente a actelor
normative in executare, dispuse prin legi, ordonante si hotarari ale
Guvernului; semnaleaza organelor de drept intarzierile in emiterea acestora.
3. Sectorul de republicari, rectificari, culegeri de acte normative -
codexuri:
a) stabileste forma republicabila a Constitutiei, modificata si completata,
dupa aprobarea prin referendum a legii de revizuire a acesteia;
b) examineaza si avizeaza, in conditiile legii, forma republicabila a
legilor, ordonantelor si hotararilor Guvernului avand caracter normativ, care
au suferit interventii legislative si pentru care s-a dispus republicarea;
c) urmareste si semnaleaza intarzierile in republicarea actelor normative
pentru care s-a dispus o asemenea masura;
d) examineaza si avizeaza, in conditiile legii, rectificarile ce se propun
a fi aduse unor acte normative, dupa publicarea acestora, in cazul descoperirii
de erori materiale;
e) urmareste modul in care au fost respectate avizele Consiliului
Legislativ referitoare la cererile de republicare si rectificare;
f) intocmeste versiunile oficiale ale unor culegeri de acte normative -
codexuri.
4. Directia de studii si documentare:
a) intocmeste studii privind reglementarea unor institutii, precum si
documentare tematice legislative;
b) efectueaza traduceri de documente si legislatie straina;
c) redacteaza trimestrial <<Buletinul de informare
legislativa>>, care cuprinde informatii privind activitatea Consiliului
Legislativ, studii elaborate de catre specialistii din sectiile si
departamentele Consiliului Legislativ, cronici ale cartilor publicate de
specialistii Consiliului Legislativ sau ale lucrarilor care prezinta un interes
deosebit pentru acestia, precum si bibliografii rezultate din prelucrarea
analitica a cartilor si periodicelor romanesti si straine de drept;
d) creeaza si actualizeaza baza de date analitica a articolelor din
periodicele romanesti si straine de drept, existente in biblioteca Consiliului
Legislativ;
e) urmareste jurisprudenta Curtii Constitutionale si a Inaltei Curti de
Casatie si Justitie, cu implicatii in desfasurarea procesului legislativ;
f) identifica sursele de legislatie straina, analizeaza si inmagazineaza in
bazele de date informatiile legislative externe, in vederea cunoasterii
experientei altor tari din domeniul supus reglementarii prin proiectul de act
normativ ce urmeaza a fi avizat;
g) realizeaza analize de continut ale unor documente publicate - carti,
articole din periodice romanesti si straine si altele asemenea;
h) organizeaza biblioteca documentara prin asigurarea fondului necesar de
carti si periodice din tara si din strainatate, pe care il prelucreaza in
sistem automatizat;
i) analizeaza planurile editoriale si face propuneri de achizitii in limita
sumei alocate prin buget, intocmind referatele de necesitate in vederea
achizitionarii publicatiilor;
j) asigura achizitionarea de legislatie straina, in special din domeniile
ce urmeaza a face obiectul de reglementare prin acte normative noi."
13. La articolul 20 punctul C, literele d) si e) vor avea urmatorul
cuprins:
"d) coordoneaza si indruma colectivul de asanare a legislatiei active
de dispozitiile cazute in desuetudine sau care inregistreaza aspecte de
contradictorialitate cu Constitutia, precum si cu actele de nivel superior
actului examinat;
e) indruma activitatea de elaborare a Repertoriului legislatiei Romaniei -
evidenta oficiala - si de intocmire a culegerilor oficiale de acte
normative-codexuri, precum si a Buletinului de informare legislativa."
14. Titlul capitolului V va avea urmatorul cuprins:
"CAP. 5
Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii
Europene"
15. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22
Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu reglementarile Uniunii
Europene are urmatoarele atributii principale:
a) analizeaza compatibilitatea cu acquisul comunitar a proiectelor de acte
normative si a propunerilor legislative supuse avizarii;
b) evalueaza gradul de preluare, transpunere sau adaptare a reglementarilor
comunitare in cuprinsul propunerilor legislative sau al proiectelor de acte
normative analizate;
c) formuleaza propuneri de completare cu dispozitii din acquisul comunitar
sau de eliminare a dispozitiilor ce contravin acestuia, cand este cazul;
d) colaboreaza cu organismele implicate in activitatea de aderare/integrare
in Uniunea Europeana, sub aspectul armonizarii legislatiei nationale cu
acquisul comunitar;
e) urmareste evolutia dreptului comunitar, precum si orice alte documente
incluse in acquisul comunitar;
f) colaboreaza cu Sectia de drept public si Sectia de drept privat in
cadrul activitatii de realizare sau coordonare a proiectelor de coduri ori de
alte legi de complexitate deosebita si care prezinta conotatii comunitare;
g) pune la dispozitie personalului interesat din cadrul sectiilor
Consiliului Legislativ si din cadrul Camerei Deputatilor si Senatului baza de
documentare si informare a departamentului."
16. Articolele 24, 25, 26 si 27 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 24
Departamentul de informatica legislativa asigura aplicarea unor componente
ale tehnologiei informatiei si comunicatiilor (TIC) in activitatea curenta a
Consiliului Legislativ.
In acest scop, activitatea Departamentului de informatica legislativa are
in vedere urmatoarele obiective:
a) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru activitatea de
avizare asistata de calculator;
b) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru activitatea de
evidenta oficiala a legislatiei asistata de calculator;
c) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru managementul
informatiilor cu privire la armonizarea legislatiei Romaniei cu cea a Uniunii
Europene;
b) dezvoltarea si implementarea de solutii software pentru managementul
fluxurilor de informatii financiar-contabile asistat de calculator;
e) acordarea asistentei tehnice de specialitate pentru implementarea
bazelor de date necesare activitatii de elaborare de studii si documentare
legislativa;
f) dezvoltarea de strategii pentru dotarea hardware si software a
Consiliului Legislativ;
g) intretinerea echipamentelor de calcul si a software-ului de baza din
cadrul retelei de calculatoare a Consiliului Legislativ.
Componentele dezvoltate prevazute la alin. 2 lit. a) - f) functioneaza in
cadrul Sistemului Integrat pentru Managementul Legislatiei (SIML), la nivelul
Consiliului Legislativ.
Art. 25
In vederea indeplinirii obiectivelor prevazute la art. 24, Departamentul de
informatica legislativa are urmatoarele atributii:
a) intocmeste proiecte TIC, conform obiectivelor stabilite la art. 24, si
le supune spre aprobare presedintelui Consiliului Legislativ;
b) realizeaza interconectarea sistemului de baze de date al SIML cu
sistemele de baze de date ale Camerei Deputatilor si Senatului;
c) realizeaza managementul componentelor software de baza si de aplicatii -
instalare, configurare, intretinere - la nivelul sistemului integrat al
Consiliului Legislativ;
d) acorda asistenta tehnica utilizatorilor SIML pentru componentele
software implementate; asigura pregatirea si perfectionarea acestora;
e) proiecteaza si implementeaza solutii pentru securitatea datelor
disponibile in cadrul SIML;
f) analizeaza performantele subsistemelor SIML si face propuneri de
imbunatatire a acestora in baza tendintelor actuale din TIC;
g) fundamenteaza si dezvolta proiecte de dotare in domeniul TIC.
Art. 26
Pentru indeplinirea sarcinilor ce ii revin, Departamentul de informatica
legislativa are in structura sa:
a) Serviciul pentru proiectarea si implementarea arhitecturilor hardware si
software;
b) Biroul pentru proiectarea si implementarea de baze de date legislative.
Activitatea Departamentului de informatica legislativa se desfasoara pe
baza de proiecte TIC, care acopera sarcinile anuale ale departamentului si sunt
coordonate de un sef de proiect. Continutul proiectelor, precum si sefii de
proiect se aproba de presedintele Consiliului Legislativ, la propunerea sefului
de departament.
Seful de departament raporteaza semestrial sau ori de cate ori este nevoie
presedintelui Consiliului Legislativ stadiul realizarii proiectelor in
derulare.
Art. 27
Departamentul de informatica legislativa este condus de un sef de
departament, care are urmatoarele atributii principale:
a) coordoneaza activitatea sefilor de proiecte;
b) poate schimba ordinea de prioritate a obiectivelor unui proiect, dupa
obtinerea aprobarii presedintelui Consiliului Legislativ;
c) stabileste arhitectura software si hardware din cadrul SIML.
Seful de departament este ajutat in activitatea sa de seful de serviciu,
care este loctiitorul de drept al acestuia."
17. Articolul 36 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 36
Concomitent cu repartizarea lucrarii la sectia de profil, sunt sesizate cu
analiza proiectului Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si documentare,
Sectia de drept public - Sectorul de legislatie privind autoritatile publice si
de analiza constitutionala, pentru verificarea conformitatii cu prevederile
Constitutiei, precum si Departamentul pentru armonizarea legislatiei cu
reglementarile Uniunii Europene, in vederea examinarii compatibilitatii
dispozitiilor proiectului cu legislatia europeana.
Sesizarea se face prin transmiterea unei copii a proiectului, a expunerii
de motive sau, dupa caz, a notei de fundamentare, precum si a documentatiei
care il insoteste."
18. Articolul 38 se abroga.
19. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39
La examinarea proiectului de act normativ se vor avea in vedere si
continutul referatului intocmit de Sectia de evidenta oficiala a legislatiei si
documentare, privind masurile ce se impun pe linia sistematizarii, unificarii
si coordonarii legislatiei, precum si informarile doctrinare, jurisprudentiale
si legislative, inclusiv cele de drept comparat, dupa caz, necesare emiterii
avizului; totodata, se va tine seama de concluziile compartimentelor de profil
privind conformitatea cu prevederile Constitutiei si compatibilitatea cu
reglementarile comunitare.
Dupa examinarea proiectului, raportorul intocmeste proiectul de aviz, care
se supune spre examinare si aprobare presedintelui de sectie."
20. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
Proiectul de aviz, sub semnatura presedintelui de sectie, se prezinta spre
insusire presedintelui Consiliului Legislativ."
21. Articolul 41 se abroga.
22. Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 42
In cazul proiectelor mai importante sau care prezinta unele aspecte
deosebite, presedintii de sectie pot propune presedintelui Consiliului
Legislativ invitarea senatorilor si a deputatilor, autori ai propunerii
legislative supuse avizarii, precum si a ministrilor sau a secretarilor de stat
din organele de specialitate ale administratiei publice centrale, care au
atributii in domeniul de aplicare a viitoarei reglementari. Participarea acestora
poate avea loc si din proprie initiativa.
La dezbaterea proiectului in conditiile alin. 1 participa si presedintele
Sectiei de evidenta oficiala a legislatiei si documentare sau reprezentantul
acestuia, precum si, dupa caz, seful Departamentului pentru armonizarea
legislatiei cu reglementarile Uniunii Europene."
23. Articolul 44 se abroga.
24. Articolul 47 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 47
Dupa insusirea de catre presedintele Consiliului Legislativ a continutului
proiectului de aviz, avizul Consiliului Legislativ se transmite autoritatii
care l-a solicitat, sub semnatura presedintelui acestuia."
25. Dupa alineatul 3 al articolului 48 se introduce un nou alineat cu
urmatorul cuprins:
"Avizul va fi, de asemenea, negativ si in situatia in care prin
proiect se instituie norme incompatibile cu reglementarile Uniunii
Europene."
26. Alineatul 2 al articolului 68 va avea urmatorul cuprins:
"Secretariatul Consiliului Legislativ realizeaza buna gospodarire a
bunurilor aflate in patrimoniu, asigura aprovizionarea cu materialele necesare,
utilizarea resurselor financiare si materiale cu incadrarea in prevederile
bugetare aprobate; asigura activitatile de relatii externe, protocol, presa,
petitii si relatiile cu publicul, precum si arhivarea documentelor Consiliului
Legislativ si a actelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea nr.
73/1993, republicata."
27. Articolul 69 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 69
Secretariatul Consiliului Legislativ are in structura sa Directia
tehnico-administrativa si registratura generala, cu Serviciul
tehnic-administrativ si Biroul registratura generala, Sectorul
financiar-contabil, Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si
relatii cu publicul, Biroul arhivare."
28. Articolul 70 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 70
Secretariatul Consiliului Legislativ este condus de catre secretarul
general, care face parte din categoria inaltilor functionari publici, numit pe
baza de concurs sau examen, pe criterii de profesionalism, prin ordin al
presedintelui Consiliului Legislativ.
Secretarul general isi desfasoara activitatea in subordinea directa a
presedintelui Consiliului Legislativ si asigura pregatirea, organizarea si
coordonarea activitatilor din cadrul Secretariatului si realizarea legaturilor
functionale in cadrul Consiliului Legislativ.
Principalele atributii si responsabilitati ale secretarului general sunt
urmatoarele:
a) indruma si raspunde de activitatea compartimentelor din subordine;
b) colaboreaza cu compartimentele de specialitate din cadrul
Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din ministere,
din alte autoritati publice, in probleme de interes comun;
c) primeste proiectele de acte normative transmise spre avizare;
d) transmite solicitantilor avizele emise pentru proiectele de acte
normative;
e) monitorizeaza si controleaza elaborarea raportarilor periodice prevazute
de reglementarile in vigoare;
f) coordoneaza intocmirea si tinerea la zi a registrelor din cadrul
Secretariatului Consiliului Legislativ;
g) propune aprobarea fisei postului din compartimentele Secretariatului
Consiliului Legislativ;
h) indeplineste si alte atributii stabilite de presedintele Consiliului
Legislativ."
29. Articolul 72 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 72
Lucrarile financiar-contabile se asigura de catre Sectorul
financiar-contabil. Sectorul financiar-contabil elaboreaza propuneri pentru
asigurarea si utilizarea resurselor financiare si materiale aferente realizarii
obiectivelor Consiliului Legislativ, urmareste si raspunde de respectarea
normelor legale privind utilizarea acestor resurse, cu incadrarea in
prevederile bugetare aprobate; avizeaza si raspunde pentru legalitatea
proiectelor de operatiuni prezentate spre aprobare ordonatorului principal de
credite, respectiv inlocuitorului acestuia, potrivit competentelor stabilite.
Seful Sectorului financiar-contabil raspunde direct fata de presedintele
Consiliului Legislativ, care este ordonator principal de credite.
Sectorul financiar-contabil are urmatoarele atributii principale:
a) verifica si avizeaza pentru controlul financiar preventiv, in faza de
angajare, lichidare, ordonantare si de plata, toate documentele care cuprind
sau din care deriva operatiuni patrimoniale privind modul de constituire,
administrare si utilizare a fondurilor prevazute in bugetul Consiliului
Legislativ, evolutia si modul de administrare a patrimoniului, utilizarea si
gospodarirea mijloacelor materiale si banesti, cele din care deriva drepturi si
obligatii fata de persoane juridice sau fizice, precum si instrumente de plata
intocmite ca urmare a efectuarii operatiunilor respective; raspunde de
legalitatea si regularitatea proiectelor de operatiuni supuse aprobarii;
b) fundamenteaza si elaboreaza proiectul bugetului Consiliului Legislativ;
c) urmareste executia bugetara si intocmeste rapoarte periodice cu privire
la aceasta;
d) inregistreaza operatiunile patrimoniale in evidenta contabila sintetica
si analitica privind cheltuielile curente si de capital;
e) valorifica inventarierile periodice si anuale prin stabilirea
diferentelor dintre situatia faptica si cea scriptica; urmareste ducerea la
indeplinire a masurilor aprobate, potrivit competentelor, privind valorificarea
rezultatelor inventarierii;
f) intocmeste bilantul contabil si contul anual de executie a bugetului
Consiliului Legislativ;
g) gestioneaza fondul de salarii aprobat; intocmeste documentele necesare
calculului si acordarii drepturilor legale;
h) calculeaza si vireaza la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale
de stat, la fondurile speciale sau terti sumele retinute de la salariati,
precum si obligatiile financiar-fiscale legale ale Consiliului
Legislativ."
30. Dupa articolul 72 se introduce un nou articol, articolul 72^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 72^1
Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu
publicul realizeaza activitatile specifice relatiilor pe plan international ale
Consiliului Legislativ, asigurand traducerea, intocmirea si expedierea
corespondentei cu strainatatea si realizarea obiectivelor in acest domeniu;
elaboreaza, o data cu propunerile de buget ale Consiliului Legislativ, planul
de actiuni externe pentru anul urmator; asigura obtinerea vizelor si protocolul
pentru deplasarile in strainatate; primeste si insoteste delegatiile straine
sosite in tara la invitatia Consiliului Legislativ.
De asemenea, Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si
relatii cu publicul organizeaza actiunile de protocol ale Consiliului
Legislativ, inclusiv intalniri cu presa, radioul si televiziunea; prezinta
zilnic presedintelui Consiliului Legislativ informatii din presa interna si
straina.
Serviciul de relatii externe, protocol, presa, petitii si relatii cu
publicul primeste si inregistreaza petitiile adresate Consiliului Legislativ,
ingrijindu-se de rezolvarea acestora.
Pentru rezolvarea temeinica si legala a petitiilor, le va indruma
compartimentelor de specialitate, potrivit rezolutiei presedintelui Consiliului
Legislativ, urmarind solutionarea si redactarea in termen a
raspunsurilor."
31. Articolul 73 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 73
Biroul registratura generala executa lucrarile specifice de inregistrare a
corespondentei Consiliului Legislativ primite si expediate, asigura
multiplicarea si distribuirea proiectelor de acte normative potrivit rezolutiei
presedintelui Consiliului Legislativ; asigura transmiterea avizelor Consiliului
Legislativ catre destinatarii acestora, precum si a copiei avizelor Consiliului
Legislativ catre sectiile acestuia."
32. Dupa articolul 73 se introduce un nou articol, articolul 73^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 73^1
Biroul arhivare asigura pastrarea si conservarea dosarelor si a celorlalte
documente ale Consiliului Legislativ. Predarea oricarei lucrari se va trece in
registrul de arhiva, care va evidentia data primirii in arhiva, felul lucrarii,
numarul de file, compartimentul care preda si semnaturile de predare-primire.
De asemenea, asigura pastrarea actelor prevazute la art. 2 alin. (1) lit.
i) din Legea nr. 73/1993, republicata."
33. Alineatul 2 al articolului 75 va avea urmatorul cuprins:
"Stabilirea rubricilor registrelor se face in functie de natura lucrarilor
evidentiate, la propunerea secretarului general, si se aproba de catre
presedintele Consiliului Legislativ."
34. Articolul 76 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 76
O copie de pe avizele inregistrate se indosariaza in ordine numerica,
intr-un dosar special care se pastreaza de catre secretarul general."
35. Titlul sectiunii a IV-a de la capitolul IX va avea urmatorul cuprins:
"Sectiunea a IV-a
Compartimentul de audit public intern"
36. Articolul 81 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 81
Activitatea de audit public intern se desfasoara avand ca obiectiv
asigurarea administrarii in mod economic si cu eficienta a fondurilor alocate
de la bugetul de stat.
Conducatorul Compartimentului de audit public intern se numeste de catre
presedintele Consiliului Legislativ si isi desfasoara activitatea sub directa
coordonare a acestuia, potrivit legii."
37. Articolul 82 se abroga.
38. Articolul 83 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 83
Biroul organizare, resurse umane si contencios are urmatoarele atributii
principale:
a) organizeaza concursurile sau examenele pentru selectionarea personalului
si ocuparea posturilor vacante;
b) intocmeste proiectele de ordine pentru numirea ca functionari publici a
candidatilor declarati admisi, precum si pentru incadrarea si incheierea
contractelor individuale de munca pentru salariati;
c) intocmeste referate in baza propunerilor de avansare in functie, grad
sau treapta profesionala a functionarilor publici, precum si asupra avansarii
salariatilor, conform legii;
d) programeaza si organizeaza perfectionarea profesionala a functionarilor
publici si a salariatilor, pe care o supune aprobarii presedintelui;
e) efectueaza calculele privind stabilirea procentului sporurilor de
vechime si de stabilitate, precum si al altor sporuri prevazute de lege;
f) gestioneaza carnetele de munca si dosarele profesionale ale
functionarilor publici, precum si carnetele de munca ale salariatilor in
conformitate cu prevederile legale in vigoare;
g) urmareste aplicarea ordinelor presedintelui Consiliului Legislativ
referitoare la organizarea activitatii profesionale si a evaluarii profesionale
anuale;
h) intocmeste documentele necesare calculului salariilor de baza, respectiv
al majorarilor salariale conform normelor legale in vigoare;
i) intocmeste dosarele de pensionare, asigura eliberarea legitimatiilor,
precum si orice alte lucrari specifice, potrivit dispozitiilor legale in
vigoare;
j) asigura, prin compartimentul de contencios, reprezentarea intereselor
Consiliului Legislativ in fata instantelor judecatoresti."
39. Articolul 84 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
Personalul Consiliului Legislativ este alcatuit din demnitari, functionari
publici si personal contractual.
Conditiile de numire in functiile de presedinte al Consiliului Legislativ,
presedinte de sectie, sef al Departamentului pentru armonizarea legislatiei cu
reglementarile Uniunii Europene, sef al Departamentului de informatica
legislativa, secretar general, director al Directiei de studii si documentare
si de sef al Sectorului financiar-contabil sunt cele prevazute la art. 18 alin.
(1) din Legea nr. 73/1993, republicata."
40. Dupa articolul 84 se introduce un nou articol, articolul 84^1, cu urmatorul
cuprins:
"Art. 84^1
Au calitatea de membri ai Consiliului Legislativ presedintele Consiliului
Legislativ, presedintii de sectii, sefii de departamente si consilierii."
41. Articolul 85 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 85
Secretarul general, sefii de departamente, consilierii si celalalt personal
care detine calitatea de functionar public isi exercita atributiile de la data
depunerii, in mod individual, a juramantului prevazut la art. 9 alin. (3) din
Legea nr. 73/1993, republicata, si in conditiile prevazute la art. 11 alin. (4)
din aceeasi lege."
42. Articolul 86 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 86
Conditiile de numire a directorilor sunt cele prevazute de lege si de
prezentul regulament pentru consilier sau, respectiv, expert."
43. Articolul 87 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 87
Conditiile de numire in functia de expert si in celelalte functii de
executie de specialitate specifice din cadrul Consiliului Legislativ sunt cele
aplicabile personalului similar din aparatul Parlamentului sau, dupa caz, cele
prevazute de reglementarile legale in vigoare pentru functionarii publici.
Conditiile de numire a expertilor si consultantilor, functionari publici si
personal contractual, sunt urmatoarele:
a) sa fie absolvent, cu diploma de licenta, al unei facultati;
b) sa aiba o buna reputatie morala;
c) sa fi desfasurat o valoroasa activitate in specialitate.
In afara conditiilor prevazute la alin. 2 lit. a) - c), pentru functia de
expert se cere o vechime in specialitate de cel putin 5 ani, iar pentru cea de
consultant, de 3 ani. In situatii temeinic motivate, presedintele Consiliului
Legislativ, la propunerea Comisiei de numiri si disciplina, poate reduce pana
la 3 ani vechimea in munca pentru expert si poate incadra in functia de
consultant tineri absolventi ai facultatii, cu diploma de licenta, fara
indeplinirea conditiilor de vechime.
Conditiile de numire prevazute la alin. 2 si 3 sunt valabile si pentru
personalul prevazut la alin. 1."
44. Articolul 88 se abroga.
45. Articolul 98 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 98
Functiile de presedinte al Consiliului Legislativ, de presedinte de sectie,
de secretar general, de sef de departament, de consilier si de expert sunt,
potrivit legii, incompatibile cu oricare alta functie publica sau privata, cu
exceptia functiilor didactice din invatamantul superior.
Participarea la activitatile didactice a persoanelor prevazute la alin. 1
nu trebuie sa impieteze in nici un fel asupra activitatii ce le revine in
cadrul Consiliului Legislativ."
46. Articolul 100 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 100
Salarizarea si celelalte drepturi de natura salariala ale personalului
Consiliului Legislativ sunt corespunzatoare celor stabilite pentru personalul
cu functii similare din aparatul celor doua Camere ale Parlamentului. Functia
de secretar general este asimilata, din punct de vedere al salarizarii,
functiei de sef de departament, iar ceilalti functionari publici sunt
salarizati potrivit reglementarilor legale aplicabile functiilor
respective."
47. Articolul 102 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 102
Regulile privind durata concediului de odihna, cuantumul indemnizatiei
cuvenite, programarea, efectuarea, intreruperea si amanarea concediului de
odihna si compensarea in bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit
legii, prin regulamentul intern aprobat prin ordin al presedintelui Consiliului
Legislativ."
48. Articolul 104 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 104
Presedintele Consiliului Legislativ si presedintii de sectii sunt cercetati
si sanctionati in cazul comiterii unor abateri disciplinare, potrivit
prevederilor art. 23 alin. (2) din Legea nr. 73/1993, republicata."
49. Articolul 115 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 115
Colaboratorii externi beneficiaza de drepturile cuvenite potrivit
legii."
50. Articolul 121 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 121
Propunerile pentru proiectul de buget se fac de catre Sectorul
financiar-contabil din cadrul Secretariatului Consiliului Legislativ."
51. Articolele 125 si 126 se abroga.
52. Anexa nr. 1, cuprinzand structura organizatorica a Consiliului
Legislativ, si anexa nr. 2 - Nomenclatorul de functii - se modifica si se
inlocuiesc cu anexele nr. 1*) si 2 care fac parte integranta din prezenta
hotarare.
------------
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
Art. 2
Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Legislativ, cu
modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, se va republica de
catre acesta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o
noua numerotare si actualizandu-se trimiterile la textele Constitutiei si ale
Legii nr. 73/1993, republicate.
Aceasta hotarare a fost adoptata de birourile permanente ale Camerei
Deputatilor si Senatului in sedinta comuna din 22 februarie 2005.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ADRIAN NASTASE
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU
ANEXA 1
STRUCTURA ORGANIZATORICA A CONSILIULUI LEGISLATIV
Numar maxim de posturi: 131
______________
| PRESEDINTE |
|______________|
| | ______________
| |____________________| CANCELARIE |
| |______________|
|
__________________________________|______________________________________
__|___ ___|__ _____|_____ ______|_______ ______|______ ______|______ |
|SECTIA||SECTIA||SECTIA DE ||DEPARTAMENTUL ||DEPARTAMENTUL||SECRETARIATUL| |
|DE ||DE ||EVIDENTA ||PENTRU ||DE ||CONSILIULUI | |
|DREPT ||DREPT ||OFICIALA A ||ARMONIZAREA ||INFORMATICA ||LEGISLATIV | |
|PUBLIC||PRIVAT||LEGISLATIEI||LEGISLATIEI CU||LEGISLATIVA || | |
| || ||SI ||REGLEMENTARILE|| || | |
| || ||DOCUMENTARE||UNIUNII || || | |
| || || ||EUROPENE || || | |
|______||______||___________||______________||_____________||_____________| |
__|__ __|__ __|__ __|__ __|__ |
|MODUL| |MODUL| |MODUL| |MODUL| |MODUL| |
| 1 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | |
|_____| |_____| |_____| |_____| |_____| |
____________|
_______|_______
_____|_____ _______|______
|Biroul |
|Compartimentul|
|organizare,| |de audit
|
|resurse | |public intern
|
|umane si | |
|
|contencios | |
|
|___________|
|______________|
MODUL 1
________________________
| SECTIA DE DREPT PUBLIC |
|________________________|
|
__________________________|____________________________________
_________|________ | _____|_____ | _________|_________ |
|Sectorul de | | |Sectorul de| | |Sectorul de | |
|legislatie privind| | |legislatie | | |legislatie privind | |
|autoritatile | | |bugetara, | | |apararea, ordinea | |
|publice si de | | |fiscala si | | |publica si | |
|analiza | | |monetara | | |siguranta nationala| |
|constitutionala | | | | | | | |
|__________________| | |___________| | |___________________| |
______________|____ ____________|_____ _________________|_
|Sectorul de | |Sectorul de | |Sectorul de |
|legislatie penala | |legislatie privind| |legislatie privind |
|si contraventionala| |invatamantul, | |relatiile |
| | |cercetarea, arta, | |internationale |
| | |cultura si cultele| | |
|___________________| |__________________| |___________________|
MODUL 2
________________________
| SECTIA DE DREPT PRIVAT |
|________________________|
|
________________________________|________________________________
_____|____ _____|____ _____|_____ _____|____ _____|_____ _______|______
|Sectorul ||Sectorul | |Sectorul de||Sectorul | |Sectorul de||Sectorul de
|
|de ||de | |legislatie ||de | |legislatie ||legislatie
|
|legislatie||legislatie| |economica ||legislatie| |a muncii si||privind
|
|civila ||comerciala| |si de ||agrara si | |securitatii||sanatatea,
|
| || | |privatizare||asociativa| |sociale ||protectia
|
| || | | || | | ||mediului si
|
| || | | || | | ||protectia
|
| || | | || | | ||consumatorului|
|__________||__________| |___________||__________|
|___________||______________|
MODUL 3
______________________________
| SECTIA DE EVIDENTA OFICIALA |
| A LEGISLATIEI SI DOCUMENTARE |
|______________________________|
|
___________________________|______________________________
______|_______ _______|______ _______|________ ______|______
|Sectorul de | |Sectorul de | |Sectorul de | |Directia de |
|metodologie, | |evidenta | |republicari, | |studii si |
|tehnica | |oficiala a | |rectificari, | |documentare |
|legislativa si| |legislatiei si| |culegeri de acte| |cu: Serviciul|
|sistematizarea| |de elaborare a| |normative - | |de studii; |
|legislatiei | |Repertoriului | |codexuri | |Serviciul de |
| | |legislatiei | | | |documentare; |
| | |Romaniei | | | |Biblioteca |
|______________| |______________| |________________| |_____________|
MODUL 4
______________________________
| DEPARTAMENTUL DE INFORMATICA |
| LEGISLATIVA |
|______________________________|
|
________________|_____________________
________________|________________ ______________|____________
| Serviciul pentru proiectarea | | Biroul pentru proiectarea |
| si implementarea arhitecturilor | | si implementarea de baze |
| hardware si software | | de date legislative |
|_________________________________| |___________________________|
MODUL 5
______________________________________
| SECRETARIATUL CONSILIULUI LEGISLATIV |
|______________________________________|
|
__________________________|___________________________________
__________|___________ _________|________ _________|__________ ____|____
|Directia | |Sectorul | |Serviciul de relatii| |Biroul
|
|tehnico-administrativa| |financiar-contabil| |externe, protocol, | |arhivare
|
|si registratura | | | |presa, petitii si | | |
|generala cu: Serviciul| | | |relatii cu publicul | |
|
|tehnic-administrativ; | | | | | |
|
|Biroul registratura | | | | | |
|
|generala | | | | | |
|
|______________________| |__________________| |____________________|
|_________|
ANEXA 2
CONSILIUL LEGISLATIV
NOMENCLATORUL DE FUNCTII
_____________________________________________________________________
Nr. Functia
crt.
_____________________________________________________________________
1. Presedintele Consiliului Legislativ
_____________________________________________________________________
2. Presedinte de sectie
_____________________________________________________________________
3. Secretar general (asimilat functiei de sef departament)
_____________________________________________________________________
4. Sef departament
_____________________________________________________________________
5. Director, sef sector (functia de baza asimilata consilierului
parlamentar cu indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
6. Director, sef sector (functia de baza asimilata consilierului I,
superior cu indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
7. Director (functia de baza asimilata expertului parlamentar cu
indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
8. Director (functia de baza asimilata expertului I, superior cu
indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
9. Sef serviciu (functia de baza asimilata consilierului sau
expertului cu indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
10. Sef birou (functia de baza asimilata consilierului sau
expertului cu indemnizatie de conducere)
_____________________________________________________________________
11. Consilier (asimilat consilierului parlamentar)
_____________________________________________________________________
12. Consilier I, superior
_____________________________________________________________________
13. Expert (asimilat expertului parlamentar)
_____________________________________________________________________
14. Expert I (debutant, asistent, principal, superior)
_____________________________________________________________________
15. Consultant (asimilat consultantului parlamentar)
_____________________________________________________________________
16. Sef cabinet (S)
_____________________________________________________________________
17. Sef cabinet, referent (SSD)
_____________________________________________________________________
18. Referent III (debutant, asistent, principal, superior)
_____________________________________________________________________
19. Sef cabinet, referent, stenodactilograf (P.L.)
_____________________________________________________________________
20. Sef cabinet, referent, stenodactilograf (M)
_____________________________________________________________________
21. Secretar-dactilograf
_____________________________________________________________________
22. Arhivar (M)
_____________________________________________________________________
23. Magaziner (M)
_____________________________________________________________________
24. Curier
_____________________________________________________________________
25. Bufetier
_____________________________________________________________________
26. Sofer
_____________________________________________________________________
27. Muncitor calificat (instalator, electrician, lacatus, mecanic,
tamplar, legator)
_____________________________________________________________________