HOTARARE Nr.
1008 din 6 octombrie 2010
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului sau examenului
pentru ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante si stabilirea
criteriilor de evaluare a performantelor profesionale individuale la promovarea
si avansarea prin examen a personalului contractual din cadrul Ministerului
Transporturilor si Infrastructurii, precum si din institutiile publice din
subordinea acestuia
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 733 din 3 noiembrie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia
României, republicată, al art. 8 alin. (6) din anexa nr. I la Legea-cadru nr.
330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice,
cu modificările ulterioare, şi al art. 30 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 -
Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante ori
temporar vacante şi stabilirea criteriilor de evaluare a performanţelor
profesionale individuale la promovarea şi avansarea prin examen a personalului
contractual din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum
şi din instituţiile publice din subordinea acestuia, denumite în continuare instituţii publice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - (1) Incadrarea personalului contractual se
face prin concurs sau examen organizat în limita posturilor vacante prevăzute
în statul de funcţii.
(2) In cazul în care la concursul organizat în vederea
ocupării unui post vacant nu s-au prezentat mai mulţi candidaţi, încadrarea în
muncă se face prin examen.
Art. 3. - Condiţiile de desfăşurare, tematica,
bibliografia şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la
sediul instituţiei publice organizatoare, pe pagina de internet şi, după caz,
se publică în presa naţională sau locală, cu cel puţin 15 zile înainte de data
desfăşurării concursului.
Art. 4. - (1) La concursurile organizate pentru ocuparea posturilor vacante şi temporar vacante pot
participa persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege.
(2) Criteriile specifice de selecţie a candidaţilor în
raport cu cerinţele postului vacant sau temporar vacant din instituţiile
publice se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor şi
infrastructurii.
(3) Criteriile privind angajarea şi promovarea în
funcţii, grade şi trepte profesionale a personalului din unităţile sanitare
publice din sectorul sanitar, stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii
aflate în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii se aplică
şi personalului din unităţile sanitare din subordinea Ministerului
Transporturilor şi Infrastructurii.
Art. 5. - (1) Concursul constă într-o probă scrisă şi o
probă orală sau un interviu.
(2) Proba scrisă constă în
redactarea unei lucrări sau rezolvarea unui test-grilă, după caz, în prezenţa
comisiei de concurs.
(3) Pentru funcţiile din activitatea de
întreţinere-reparaţii, de deservire, pază şi curăţenie, precum şi pentru alte
categorii de personal stabilite de conducătorul instituţiei publice, proba
scrisă poate fi înlocuită cu o probă practică.
(4) Fiecare probă a concursului
va fi notată cu note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de concurs.
(5) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să
obţină la fiecare probă cel puţin nota 7. Promovarea probei scrise este
obligatorie pentru susţinerea probei orale.
(6) Stabilirea candidaţilor
care urmează să ocupe posturile vacante scoase la concurs se va face în ordinea
mediei generale, determinată pe baza mediei aritmetice a notelor obţinute de
către candidaţi la fiecare probă.
(7) Probele se susţin în limba română.
Art. 6. - (1) Candidaţii declaraţi admişi sunt
încadraţi, în condiţiile legii, pe baza rezultatelor finale obţinute, pe
posturile pentru care au candidat.
(2) In vederea angajării, candidatul declarat admis
trebuie să se prezinte, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării
termenului prevăzut pentru contestaţii, la instituţia publică în al cărei stat
de funcţii este prevăzut postul vacant, în scopul stabilirii datei de întocmire
a actului administrativ de angajare.
(3) Emiterea actului
administrativ de angajare se face în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de
la data la care candidatul a fost declarat admis.
(4) Neprezentarea candidatului
în termenul prevăzut la alin. (2) în vederea angajării atrage decăderea din
dreptul de a ocupa postul pentru care a candidat. In această situaţie,
instituţia publică notifică următorului candidat declarat admis din lista
cuprinzând rezultatele finale ale concursului posibilitatea de a se angaja pe
postul respectiv sau, după caz, declară postul vacant, urmând să se organizeze
un nou concurs în condiţiile legii.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), actul
administrativ de angajare poate fi emis cu acordul conducătorului instituţiei
publice, la solicitarea scrisă şi motivată a candidatului declarat admis, în
cel mult 30 de zile calendaristice de la data declarării acestuia ca admis.
Art. 7. -In vederea organizării şi desfăşurării
concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante se constituie
comisii de concurs ori examen, respectiv comisii de soluţionare a
contestaţiilor, prin act administrativ al conducătorului instituţiei publice
organizatoare, în condiţiile prezentei hotărâri, cu cel puţin 15 zile înainte
de data susţinerii concursului.
Art. 8. - (1) Comisia de concurs este formată din 3 sau
5 membri, după cum urmează:
a) şeful structurii în care urmează să se facă
angajarea sau, după caz, un specialist care trebuie să aibă experienţa şi
cunoştinţele necesare în domeniul în care urmează să se ocupe postul vacant;
b) 2-3 specialişti din cadrul
instituţiei publice sau instituţiei publice ierarhic superioare, dintre care
cel puţin unul să aibă experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul în care
urmează să se ocupe postul vacant;
c) un specialist din
învăţământul superior de specialitate, în cazul unităţilor sanitare, conform
prevederilor legale.
(2) In situaţia în care în cadrul instituţiei publice
nu există specialişti în profilul postului scos la concurs, în comisia de
concurs pot fi cooptaţi specialişti din afara unităţii.
(3) Comisia de soluţionare a
contestaţiilor este formată din 3 membri, dintre care cel puţin un membru să
aibă experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul în care urmează să se
ocupe postul vacant.
Art. 9. - (1) Calitatea de membru în comisia de concurs
este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a
contestaţiilor.
(2) Preşedintele comisiei de
concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemnează
din rândul membrilor, prin actul administrativ de constituire a comisiilor.
(3) Nu pot fi membri în comisia de concurs sau în
comisia de soluţionare a contestaţiilor persoanele care:
a) au calitatea de soţ, soţie,
rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi;
b) au relaţii cu caracter patrimonial sau interese
patrimoniale cu oricare dintre candidaţi.
(4) Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizată de
persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, de conducătorul instituţiei
publice organizatoare a concursului sau de orice altă persoană interesată. In acest caz, persoana care
are competenţa de numire a membrilor în comisia de concurs, potrivit
prevederilor prezentei hotărâri, va constata situaţia de incompatibilitate şi
va lua măsuri de înlocuire, în termen de două zile de la data sesizării, a
membrului respectiv cu o altă persoană care să îndeplinească condiţiile cerute.
(5) Fiecare comisie de concurs
şi, respectiv, fiecare comisie de soluţionare a contestaţiilor are un
secretariat a cărui componenţă se stabileşte prin actul administrativ de
constituire a comisiilor. Această activitate se realizează de către o persoană
desemnată din cadrul compartimentelor de resurse umane sau de către o persoană
cu atribuţii în acest domeniu prevăzute în fişa postului.
Art. 10. - Criteriile şi modul de evaluare a performanţelor
profesionale individuale anuale ale personalului contractual se stabilesc prin
ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
Art. 11. - Prevederile prezentei hotărâri se aplică
instituţiilor publice din subordinea Ministerului Transporturilor şi
Infrastructurii în condiţiile prevăzute de art. 12 din anexa nr. II la Legea-cadru nr. 330/2009 privind
salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Ministrul muncii, familiei şi
protecţiei sociale,
Ioan Nelu Botiş
ANEXĂ
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea concursului sau
examenului pentru ocuparea posturilor vacante
ori temporar vacante şi stabilirea criteriilor
de evaluare a performanţelor profesionale individuale la promovarea şi
avansarea prin
examen a personalului contractual din cadrul Ministerului Transporturilor şi
Infrastructurii, precum şi din instituţiile publice din subordinea acestuia
CAPITOLUL I
Activităţi premergătoare desfăşurării concursului sau examenului
Art. 1. - (1) In scopul
organizării şi desfăşurării concursului sau examenului, compartimentele din
cadrul instituţiei publice în a căror structură se găsesc posturile vacante ori
temporar vacante au obligaţia să solicite avizul consultativ al
compartimentului resurse umane şi aprobarea conducătorului instituţiei publice
cu cel puţin 20 de zile înainte de data susţinerii concursului sau examenului.
(2) Solicitarea trebuie să cuprindă următoarele:
a) posturile vacante sau temporar vacante pentru ocuparea cărora se organizează concursul ori examenul,
condiţiile de participare, alte condiţii specifice prevăzute în fişa postului
aferentă postului vacant sau temporar vacant;
b) bibliografia şi tematica
stabilite de către conducătorul compartimentului;
c) fişa postului vacant sau temporar vacant.
(3) Pentru posturile vacante de asistent medical pot
participa persoane care îndeplinesc condiţiile de grad/treaptă profesional/profesională
şi de specialitate la nivelul studiilor postului scos la concurs sau examen ori superioare acestuia.
Art. 2. - Pe baza avizului compartimentului resurse
umane şi cu aprobarea conducătorului instituţiei publice, înainte cu cel puţin 15
zile de data susţinerii concursului sau examenului, instituţia publică
organizatoare are obligaţia să afişeze la sediul instituţiei publice şi să
publice, dacă este cazul, printr-un anunţ în presa naţională sau locală ori pe
pagina de internet a instituţiei publice organizatoare condiţiile de
desfăşurare a concursului sau examenului, condiţiile de participare,
bibliografia, tematica şi actele solicitate candidaţilor pentru dosarul de
înscriere.
CAPITOLUL II
Atribuţiile comisiei de concurs sau examen, ale
comisiei de
soluţionare a contestaţiilor şi ale secretariatului
Art. 3. - Comisiile de concurs
sau examen au următoarele atribuţii principale:
a) selectează dosarele de concurs ale candidaţilor;
b) stabilesc subiectele pentru proba scrisă;
c) stabilesc planul interviului şi realizează
interviul;
d) stabilesc planul probei practice pentru posturile la care este necesară susţinerea probei practice şi
asigură condiţiile necesare realizării ei;
e) notează fiecare probă a
concursului pentru fiecare candidat;
f) transmit secretariatului comisiei rezultatele
concursului sau examenului pentru a fi comunicate
candidaţilor.
Art. 4. - Comisiile de soluţionare a contestaţiilor au
următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire
la notarea fiecărei probe a concursului;
b) transmit secretariatului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
Art. 5. - Secretariatul comisiei de concurs sau examen
are următoarele atribuţii principale:
a) preia dosarele de concurs depuse de candidaţi;
b) urmăreşte respectarea
procedurii de organizare şi desfăşurare a concursului sau examenului;
c) întocmeşte, redactează şi semnează alături de
comisia de concurs sau examen întreaga documentaţie privind activitatea specifică
a acesteia;
d) asigură transmiterea
rezultatelor concursului sau examenului pentru a fi comunicate candidaţilor;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru
buna desfăşurare a concursului sau examenului.
Art. 6. - Secretariatul comisiei de soluţionare a
contestaţiilor îndeplineşte în mod corespunzător atribuţia prevăzută la art. 4 lit. b).
CAPITOLUL III
Procedura de desfăşurare a concursului sau examenului
Art. 7. - Pentru a participa la concursurile sau
examenele organizate pentru ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante,
candidatul trebuie să întrunească următoarele condiţii:
a) îndeplineşte condiţiile
prevăzute de lege în vederea exercitării profesiei în România;
b) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului
pentru care candidează, atestată de medicul de familie sau de medicul de
specialitate medicina muncii;
e) îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute de lege
pentru postul vacant sau temporar vacant;
f) îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea
postului vacant sau temporar vacant;
g) nu a fost condamnat pentru
săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra
autorităţii, de serviciu ori în legătură cu serviciul, care împiedică
înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei
infracţiuni săvârşite cu intenţie, care l-ar face incompatibil cu exercitarea
funcţiei vacante ori temporar vacante pentru care candidează, cu excepţia
situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Art. 8. - (1) In vederea participării la concurs sau
examen, în termen de 10 zile de la data publicării anunţului, candidaţii depun
la secretariatul comisiei de concurs ori examen dosarul de concurs sau examen,
care va conţine în mod obligatoriu:
a) copia actului de identitate;
b) cerere de înscriere;
c) copiile diplomelor de studii
şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;
d) copia carnetului de muncă sau o adeverinţă care să
ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate;
e) cazierul judiciar;
f) adeverinţă care să ateste
starea de sănătate corespunzătoare;
g) copia fişei de evaluare a
performanţelor profesionale individuale sau, după caz, recomandarea de la
ultimul loc de muncă;
h) alte înscrisuri din care să rezulte îndeplinirea
condiţiilor specifice de participare la concurs.
(2) Copiile de pe actele
prevăzute la alin. (1) se prezintă însoţite de documentele originale, care se
certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretariatul comisiei de
concurs ori examen, sau în copii legalizate.
(3) In cazul în care, din motive obiective, nu se pot
respecta data şi ora desfăşurării concursului sau examenului, instituţia
publică are obligaţia de a anunţa prin aceleaşi mijloace de informare prevăzute
la art. 2 modificările intervenite în desfăşurarea concursului sau examenului.
Art. 9. - (1) In termen de maximum 3 zile lucrătoare de
la data expirării termenului prevăzut la art. 8 alin. (1), comisia de concurs
sau examen are obligaţia de a selecta dosarele de concurs ori examen pe baza
îndeplinirii condiţiilor de participare.
(2) Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se
afişează, cu menţiunea „admis" sau „respins", la sediul instituţiei
publice organizatoare a concursului sau examenului, în termenul prevăzut la
alin. (1).
Art. 10. - (1) In termen de 24 de ore de la afişarea
rezultatului selectării dosarelor de înscriere, candidaţii respinşi au dreptul
să depună contestaţie.
(2) Rezultatul contestaţiei se comunică candidaţilor în
termen de 24 de ore de la data expirării termenului de depunere a
contestaţiilor.
Art. 11. - (1) Subiectele sau testul-grilă pentru proba
scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei şi tematicii de concurs sau examen,
în concordanţă cu nivelul şi specificul postului pentru care se organizează
concursul sau examenul.
(2) Comisia de concurs sau examen va stabili subiectele
sau testul-grilă pentru proba scrisă în ziua concursului ori a examenului.
(3) Seturile de subiecte sau
testele-grilă se semnează de către toţi membrii comisiei de concurs sau examen
şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila instituţiei publice
organizatoare a concursului ori a examenului.
Art. 12. - (1) Cu 30 de minute înainte de începerea
probei scrise se va face apelul nominal al candidaţilor, în vederea
îndeplinirii formalităţilor prealabile, respectiv verificarea identităţii
acestora. Verificarea identităţii candidaţilor se face numai pe baza
buletinului de identitate sau a cărţii de identitate.
(2) După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea
din sală a acestora, în intervalul de desfăşurare a probei scrise, atrage
eliminarea din concurs sau examen, cu excepţia situaţiilor de urgenţă în care
aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau examen
ori de persoanele care asigură supravegherea.
(3) Durata probei scrise se
stabileşte de comisia de concurs sau examen în funcţie de gradul de dificultate
şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.
(4) La ora stabilită pentru
începerea probei scrise, comisia de concurs sau examen prezintă candidaţilor
seturile de subiecte ori testele-grilă şi invită un candidat să extragă un plic
cu subiectele de concurs sau examen.
(5) După începerea comunicării
subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei
persoane, în afara membrilor comisiei de concurs sau examen, precum şi a
persoanelor care asigură secretariatul comisiei, respectiv supravegherea
desfăşurării probei.
(6) Se interzice candidaţilor
să deţină asupra lor pe timpul desfăşurării probelor scrise orice fel de
lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi
orice mijloc electronic de comunicare. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la
eliminarea din sală a candidatului, indiferent dacă materialele interzise au
fost folosite sau nu. Comisia de concurs sau examen, constatând încălcarea
acestor dispoziţii, va elimina candidatul din sală, va face menţiunea
„fraudă" pe lucrare şi va consemna cele întâmplate în procesul-verbal.
(7) Lucrările vor fi redactate,
sub sancţiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de instituţia
publică organizatoare a concursului sau examenului, purtând ştampila acesteia
pe fiecare filă. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul
din dreapta sus, va fi lipită astfel încât datele înscrise să nu poată fi
identificate şi se va aplica ştampila instituţiei publice organizatoare a
concursului sau examenului.
(8) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de
concurs sau examen lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la expirarea
timpului alocat probei scrise, semnând borderoul
special întocmit în acest sens.
Art. 13. - Comisia de concurs sau examen notează proba
scrisă cu note de la 1 la 10, care se afişează la finalizarea acestei probe, la
locul desfăşurării concursului sau examenului.
Art. 14. - (1) Interviul se
susţine, de regulă, nu mai târziu de două zile lucrătoare de la data susţinerii
probei scrise.
(2) Comisia de concurs sau
examen stabileşte planul de interviu în care vor fi testate cunoştinţele teoretice
sau practice, abilităţile şi aptitudinile candidatului pe baza următoarelor
criterii de evaluare a performanţelor profesionale individuale, în raport cu
cerinţele postului:
a) pregătirea profesională;
b) pregătirea teoretică pe baza bibliografiei
stabilite;
c) aptitudini de comunicare/reprezentare;
d) abilităţi impuse de exercitarea funcţiei;
e) motivaţia candidatului;
f) capacitatea de decizie şi
organizare pentru funcţiile de conducere.
(3) Fiecare membru al comisiei
de concurs sau examen poate adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa
întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea
sindicală, religie, etnie, sex, stare materială, origine socială şi situaţie
familială.
Art. 15. - La finalizarea fiecărei probe a concursului
sau examenului se întocmeşte câte un proces-verbal. La finalizarea concursului
sau examenului se întocmeşte un proces-verbal care să conţină modul de
desfăşurare a concursului sau examenului şi rezultatele obţinute de candidaţi,
semnat de membrii comisiei de concurs sau examinare.
CAPITOLUL IV
Notarea probelor şi comunicarea rezultatelor
Art. 16. - (1) Notarea probei scrise şi a interviului
se face în termen de 24 de ore de la data susţinerii probelor.
(2) Rezultatul final pentru fiecare probă se întocmeşte
pe baza mediei aritmetice a notelor acordate de fiecare
membru al comisiei de concurs sau examen.
Art. 17. - (1) Lucrările scrise se corectează sigilate.
(2) Lucrările scrise care
prezintă însemnări în scopul identificării candidaţilor se anulează şi nu vor
mai fi notate. Pe lucrare se va face menţiunea „anulat" şi se va consemna
în procesul-verbal.
(3) Lucrările scrise se desigilează după ce toate
lucrările au fost notate de către fiecare membru al comisiei de concurs sau examen.
Art. 18. - Sunt declaraţi admişi candidaţii care au
promovat cele două probe şi care au obţinut cel puţin nota 7 la fiecare probă.
Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea interviului.
Art. 19. - (1) Punctajele obţinute, cu menţiunea
„admis" sau „respins", se comunică candidaţilor prin afişare la
sediul instituţiei publice organizatoare a concursului sau examenului, în
termenul prevăzut la art. 16 alin. (1).
(2) Stabilirea candidaţilor care urmează să ocupe
posturile vacante scoase la concurs se va face în ordinea descrescătoare a
mediei generale, determinată pe baza mediei notelor obţinute de către candidaţi
la fiecare probă.
(3) La rezultate finale egale
are prioritate candidatul care a obţinut nota cea mai mare la proba scrisă, iar
dacă egalitatea se menţine, are prioritate cel care are specializări în
domeniul postului pentru care a candidat.
(4) Comunicarea rezultatelor
finale ale concursului sau examenului se face prin afişare la locul
desfăşurării concursului sau examenului, în termen de maximum 3 zile lucrătoare
de la data susţinerii ultimei probe.
Art. 20. - Rezultatele finale ale concursului, în
ordine descrescătoare, vor fi înscrise într-un centralizator nominal în care se
va menţiona, pentru fiecare candidat, nota obţinută la fiecare dintre probele
concursului, în vederea depunerii eventualelor contestaţii. Centralizatorul
nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de
concurs.
CAPITOLUL V
Soluţionarea contestaţiilor
Art. 21. - După afişarea rezultatelor obţinute la
concurs sau examen, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de
24 de ore de la data afişării rezultatelor pentru fiecare probă a concursului
ori examenului, la sediul instituţiei publice organizatoare a concursului sau
examenului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Art. 22. - (1) Comisia de
soluţionare a contestaţiilor va analiza modul în care a fost notată fiecare
probă a concursului sau examenului.
(2) Contestaţia va fi respinsă în următoarele situaţii:
a) dacă în urma analizării contestaţiei se constată că
notele au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea
scrisă;
b) dacă nota acordată de
comisia de soluţionare a contestaţiilor este mai mică decât nota acordată de
comisia de concurs sau examen.
Art. 23. - Comunicarea rezultatelor la contestaţiile
depuse se face în termen de 24 ore de la data expirării termenului de depunere
a contestaţiilor, prin afişare la sediul instituţiei publice organizatoare a
concursului sau examenului.
Art. 24. - In cazul respingerii contestaţiei,
candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile
legii.
CAPITOLUL VI
Promovarea sau avansarea prin examen a personalului şi criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale la promovare
Art. 25. - (1) Promovarea în funcţii, grade şi trepte
profesionale se face prin examen, care constă în susţinerea a două probe: proba
scrisă şi interviul.
(2) Comisia de examen va evalua
şi va nota următoarele criterii de evaluare:
a) abilităţile profesionale, pe baza unui probe
scrise/test-grilă din domeniul de activitate al angajatului, care să ateste
pregătirea profesională şi gradul de acumulare a experienţei profesionale;
b) asumarea responsabilităţii;
c) adaptarea la complexitatea muncii;
d) iniţiativa şi creativitatea.
(3) Comisia de examen va nota
fiecare criteriu cu note de la 1 la 10. Nota finală este media aritmetică a
notelor acordate de fiecare membru al comisiei la fiecare dintre criteriile de
evaluare. Poate promova angajatul care a obţinut cel puţin nota 7 la fiecare
probă.
(4) Comisia de examen la
promovare se constituie prin act administrativ al conducătorului instituţiei
publice şi este formată din 3 membri, după cum urmează:
a) şeful structurii unde se află angajatul care urmează
să fie promovat;
b) un specialist care trebuie
să aibă experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniu;
c) reprezentantul compartimentului de resurse umane.
Secretariatul comisiei de examen se asigură de către un reprezentant al
compartimentului de resurse umane.
(5) Pentru soluţionarea contestaţiilor, prin act
administrativ al conducătorului instituţiei publice, se constituie comisia de
soluţionare a contestaţiilor la promovare, formată din 3 membri, din care cel
puţin un membru trebuie să aibă experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul
postului în care se face promovarea.
Art. 26. - Examenul de avansare în cazul persoanelor
încadrate în funcţii de debutant se face în termen de 5 zile lucrătoare de la
terminarea perioadei prevăzute de lege, pe baza următoarelor criterii:
a) experienţa profesională, pe baza unei lucrări scrise
care să ateste capacitatea de îndeplinire a atribuţiilor specifice locului de
muncă;
b) gradul de cunoaştere a
activităţilor specifice locului de muncă/domeniului de activitate;
c) adaptarea la complexitatea muncii.
Art. 27. - Pentru funcţiile din activităţi
administrative, de întreţinere-reparaţii, de deservire, pază şi curăţenie,
precum şi pentru alte categorii de personal stabilite de conducătorul
instituţiei publice, comisia de examen la promovare poate stabili criterii de
evaluare specifice.
Art. 28. - (1) La finalizarea examenului de promovare,
respectiv avansare în cazul personalului contractual debutant, se întocmeşte un
proces-verbal care conţine rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii
comisiei de promovare.
(2) Rezultatele examenului de
promovare sau avansare se aduc la cunoştinţa angajaţilor prin afişare la sediul
instituţiei, în termen de 24 de ore de la data susţinerii ultimei probe.
(3) Angajaţii nemulţumiţi de
rezultatele examenului de promovare sau avansare pot face contestaţie în termen
de 48 de ore de la data afişării rezultatelor finale.
(4) Contestaţia se analizează şi se soluţionează de
comisia de soluţionare a contestaţiilor la examenul de promovare sau de
avansare.
(5) Rezultatele contestaţiilor se aduc la cunoştinţa
angajaţilor în termen de două zile de la data depunerii acestora.
Art. 29. -In cazul respingerii contestaţiei, angajatul
se poate adresa instanţei competente, în condiţiile legii.