HOTARARE Nr. 12 din 10 ianuarie 1991
privind infiintarea Regiei autonome "Romcereal" - R.A.
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 7 din 15 ianuarie 1991
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Pe data prezentei hotariri se infiinteaza Regia autonoma
"Romcereal" - R.A., cu sediul in municipiul Bucuresti, str.
Transilvaniei nr. 2, sector 1.
Regia autonoma "Romcereal" - R.A. este persoana juridica si
functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara.
Ministerul Agriculturii si Alimentatiei reprezinta interesele statului in
Consiliul de administratie a Regiei autonome "Romcereal" - R.A.
Art. 2
Patrimoniul Regiei autonome "Romcereal" - R.A. este in valoare de
12.780.191 mii lei, stabilit pe baza de bilant contabil incheiat la 30
septembrie 1990, reprezentind activul si pasivul preluate de la Directia
generala economica pentru achizitionarea produselor agricole si unitatile
economice prevazute in anexa nr. 1, care, pe data prezentei hotariri, se
desfiinteaza. Capitalul social va fi definitivat dupa reevaluarea
patrimoniului, efectuata in conditiile legii.
Art. 3
Obiectul de activitate al Regiei autonome "Romcereal" - R.A. il
constituie:
- contractarea, achizitionarea si preluarea de la producatorii agricoli a
cerealelor, leguminoaselor boabe si semintelor oleaginoase la fondul de stat si
pastrarea acestora pina la livrare;
- preluarea, depozitarea si pastrarea cantitatilor de cereale, leguminoase
boabe si seminte oleaginoase importate de stat, precum si pregatirea si
livrarea cantitatilor disponibilizate si aprobate pentru export;
- asigurarea, formarea, pastrarea si administrarea stocurilor de cereale
rezerva de stat finantata de la bugetul statului;
- organizarea transportului produselor preluate din zonele mari
producatoare in cele deficitare, in vederea aprovizionarii in mod ritmic a
beneficiarilor de produse din fondul de stat.
Art. 4
Regia autonoma "Romcereal" - R.A. are in structura sa sucursale
teritoriale de preluare, stocaj si distributie, Oficiul pentru tehnologia si
controlul calitatii cerealelor si plantelor tehnice si proiectare si Oficiul de
calcul, care functioneaza ca unitati fara personalitate juridica, cu denumirea
si sediul prevazute in anexa nr. 2.
Art. 5
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare al Regiei autonome
"Romcereal" - R.A., prevazut in anexa nr. 3.
Art. 6
Regia autonoma "Romcereal" - R.A. este autorizata sa efectueze
direct operatiuni de comert exterior privind importul de substante toxice de
combatere a daunatorilor de depozit, piese de schimb si subansamble pentru
utilajele si instalatiile provenite din import.
Art. 7
Conducerea Regiei autonome "Romcereal" - R.A. revine Consiliului
de administratie, compus din 15 membri, care se numeste prin ordin al
ministrului agriculturii si alimentatiei.
Din Consiliul de administratie fac parte cite un reprezentant al
Ministerului Finantelor, Ministerului Resurselor si Industriei, Ministerului
Agriculturii si Alimentatiei, precum si ingineri, tehnicieni, economisti si
juristi specializati in domeniul de activitate al Regiei autonome
"Romcereal" - R.A.
Art. 8
Activitatea curenta a Regiei autonome "Romcereal" - R.A. este
condusa de un director general, numit de Consiliul de administratie, cu avizul
ministrului agriculturii si alimentatiei.
Art. 9
Structura organizatorica si functionala a Regiei autonome
"Romcereal" - R.A. se stabileste de Consiliul de administratie.
Art. 10
Personalul provenit de la Directia generala economica pentru achizitionarea
produselor agricole si unitatile subordonate care trece la Regia autonoma
"Romcereal" - R.A. si unitatile din structura acesteia se considera
transferat in interesul serviciului, iar cel trecut in functii cu salarii mai
mici beneficiat timp de 3 luni de salariul tarifar avut si de sporul de
vechime.
Art. 11
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarire.
Art. 12
Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si Ministerul Finantelor vor lua
masuri pentru aplicarea prezentei hotariri si de introducere a modificarilor
corespunzatoare in indicatorii economici si financiari pe anul 1990.
Art. 13
Pe data prezentei hotariri se abroga orice dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN
ANEXA 1
LISTA
intreprinderilor din subordinea Directiei generale economice pentru
achizitionarea produselor agricole, care se desfiinteaza
_______________________________________________________________________
Nr. Denumirea Sediul
crt. unitatii -----------------------------------
localitatea judetul
_______________________________________________________________________
1. Intreprinderea de contractare, comuna Afumati Sectorul
achizitionare si pastrare a agricol Ilfov
produselor agricole Afumati
2. Intreprinderea de contractare, municipiul Alba
achizitionare si pastrare a Alba Iulia
produselor agricole Alba
3. Intreprinderea de contractare, municipiul Arad
achizitionare si pastrare a Arad
produselor agricole Arad
4. Intreprinderea de contractare, municipiul Arges
achizitionare si pastrare a Pitesti
produselor agricole Arges
5. Intreprinderea de contractare, municipiul Bacau
achizitionare si pastrare a Bacau
produselor agricole Bacau
6. Intreprinderea de contractare, municipiul Bihor
achizitionare si pastrare a Oradea
produselor agricole Bihor
7. Intreprinderea de contractare, municipiul Bistrita-Nasaud
achizitionare si pastrare a Bistrita
produselor agricole
Bistrita-Nasaud
8. Intreprinderea de contractare, municipiul Botosani
achizitionare si pastrare a Botosani
produselor agricole Botosani
9. Intreprinderea de contractare, municipiul Brasov
achizitionare si pastrare a Brasov
produselor agricole Brasov
10. Intreprinderea de contractare, municipiul Braila
achizitionare si pastrare a Braila
produselor agricole Braila
11. Intreprinderea de contractare, municipiul Buzau
achizitionare si pastrare a Buzau
produselor agricole Buzau
12. Intreprinderea de contractare, municipiul Caras-Severin
achizitionare si pastrare a Resita
produselor agricole Caras-Severin
13. Intreprinderea de contractare, municipiul Calarasi
achizitionare si pastrare a Calarasi
produselor agricole Calarasi
14. Intreprinderea de contractare, municipiul Cluj
achizitionare si pastrare a Cluj-Napoca
produselor agricole Cluj
15. Intreprinderea de contractare, municipiul Constanta
achizitionare si pastrare a Constanta
produselor agricole Constanta
16. Intreprinderea de contractare, municipiul Covasna
achizitionare si pastrare a Sfintu Gheorghe
produselor agricole Covasna
17. Intreprinderea de contractare, municipiul Dimbovita
achizitionare si pastrare a Tirgoviste
produselor agricole Dimbovita
18. Intreprinderea de contractare, municipiul Dolj
achizitionare si pastrare a Craiova
produselor agricole Dolj
19. Intreprinderea de contractare, municipiul Galati
achizitionare si pastrare a Galati
produselor agricole Galati
20. Intreprinderea de contractare, municipiul Giurgiu
achizitionare si pastrare a Giurgiu
produselor agricole Giurgiu
21. Intreprinderea de contractare, municipiul Gorj
achizitionare si pastrare a Tirgu Jiu
produselor agricole Gorj
22. Intreprinderea de contractare, municipiul Harghita
achizitionare si pastrare a Miercurea-Ciuc
produselor agricole Harghita
23. Intreprinderea de contractare, municipiul Hunedoara
achizitionare si pastrare a Deva
produselor agricole Hunedoara
24. Intreprinderea de contractare, municipiul Ialomita
achizitionare si pastrare a Slobozia
produselor agricole Ialomita
25. Intreprinderea de contractare, municipiul Iasi
achizitionare si pastrare a Iasi
produselor agricole Iasi
26. Intreprinderea de contractare, municipiul Maramures
achizitionare si pastrare a Baia Mare
produselor agricole Maramures
27. Intreprinderea de contractare, municipiul Mehedinti
achizitionare si pastrare a Drobeta-Turnu
produselor agricole Mehedinti Severin
28. Intreprinderea de contractare, municipiul Mures
achizitionare si pastrare a Tirgu Mures
produselor agricole Mures
29. Intreprinderea de contractare, municipiul Neamt
achizitionare si pastrare a Piatra-Neamt
produselor agricole Neamt
30. Intreprinderea de contractare, municipiul Olt
achizitionare si pastrare a Slatina
produselor agricole Olt
31. Intreprinderea de contractare, municipiul Prahova
achizitionare si pastrare a Ploiesti
produselor agricole Prahova
32. Intreprinderea de contractare, municipiul Satu Mare
achizitionare si pastrare a Satu Mare
produselor agricole Satu Mare
33. Intreprinderea de contractare, municipiul Salaj
achizitionare si pastrare a Zalau
produselor agricole Salaj
34. Intreprinderea de contractare, municipiul Sibiu
achizitionare si pastrare a Sibiu
produselor agricole Sibiu
35. Intreprinderea de contractare, municipiul Suceava
achizitionare si pastrare a Suceava
produselor agricole Suceava
36. Intreprinderea de contractare, municipiul Teleorman
achizitionare si pastrare a Alexandria
produselor agricole Teleorman
37. Intreprinderea de contractare, municipiul Timis
achizitionare si pastrare a Timisoara
produselor agricole Timis
38. Intreprinderea de contractare, municipiul Tulcea
achizitionare si pastrare a Tulcea
produselor agricole Tulcea
39. Intreprinderea de contractare, municipiul Vaslui
achizitionare si pastrare a Vaslui
produselor agricole Vaslui
40. Intreprinderea de contractare, municipiul Vilcea
achizitionare si pastrare a Rimnicu Vilcea
produselor agricole Vilcea
41. Intreprinderea de contractare, municipiul Vrancea
achizitionare si pastrare a Focsani
produselor agricole Vrancea
42. Oficiul pentru tehnologia si municipiul -
controlul cerealelor si plantelor Bucuresti
tehnice
_______________________________________________________________________
ANEXA 2
LISTA
unitatilor care se infiinteaza in structura Regiei autonome
"Romcereal" - R.A.
_______________________________________________________________________
Nr. Denumirea Sediul
crt. unitatii ------------------------------
localitatea judetul
_______________________________________________________________________
1. Sucursala de preluare, municipiul -
stocaj si distributie Bucuresti
a Sectorului agricol Ilfov
2. Sucursala de preluare, municipiul Alba
stocaj si distributie Alba Alba Iulia
3. Sucursala de preluare, municipiul Arad
stocaj si distributie Arad Arad
4. Sucursala de preluare, municipiul Arges
stocaj si distributie Arges Pitesti
5. Sucursala de preluare, municipiul Bacau
stocaj si distributie Bacau Bacau
6. Sucursala de preluare, municipiul Bihor
stocaj si distributie Bihor Oradea
7. Sucursala de preluare, municipiul Bistrita-Nasaud
stocaj si distributie Bistrita
Bistrita-Nasaud
8. Sucursala de preluare, municipiul Botosani
stocaj si distributie Botosani Botosani
9. Sucursala de preluare, municipiul Brasov
stocaj si distributie Brasov Brasov
10. Sucursala de preluare, municipiul Braila
stocaj si distributie Braila Braila
11. Sucursala de preluare, municipiul Buzau
stocaj si distributie Buzau Buzau
12. Sucursala de preluare, municipiul Caras-Severin
stocaj si distributie Resita
Caras-Severin
13. Sucursala de preluare, municipiul Calarasi
stocaj si distributie Calarasi Calarasi
14. Sucursala de preluare, municipiul Cluj
stocaj si distributie Cluj Cluj-Napoca
15. Sucursala de preluare, municipiul Constanta
stocaj si distributie Constanta Constanta
16. Sucursala de preluare, municipiul Covasna
stocaj si distributie Covasna Sfintu Gheorghe
17. Sucursala de preluare, municipiul Dimbovita
stocaj si distributie Dimbovita Tirgoviste
18. Sucursala de preluare, municipiul Dolj
stocaj si distributie Dolj Craiova
19. Sucursala de preluare, municipiul Galati
stocaj si distributie Galati Galati
20. Sucursala de preluare, municipiul Giurgiu
stocaj si distributie Giurgiu Giurgiu
21. Sucursala de preluare, municipiul Gorj
stocaj si distributie Gorj Tirgu Jiu
22. Sucursala de preluare, municipiul Harghita
stocaj si distributie Harghita Miercurea-Ciuc
23. Sucursala de preluare, municipiul Hunedoara
stocaj si distributie Hunedoara Deva
24. Sucursala de preluare, municipiul Ialomita
stocaj si distributie Ialomita Slobozia
25. Sucursala de preluare, municipiul Iasi
stocaj si distributie Iasi Iasi
26. Sucursala de preluare, municipiul Maramures
stocaj si distributie Maramures Baia Mare
27. Sucursala de preluare, municipiul Mehedinti
stocaj si distributie Mehedinti Drobeta-Turnu
Severin
28. Sucursala de preluare, municipiul Mures
stocaj si distributie Mures Tirgu Mures
29. Sucursala de preluare, municipiul Neamt
stocaj si distributie Neamt Piatra-Neamt
30. Sucursala de preluare, municipiul Olt
stocaj si distributie Olt Slatina
31. Sucursala de preluare, municipiul Prahova
stocaj si distributie Prahova Ploiesti
32. Sucursala de preluare, municipiul Satu Mare
stocaj si distributie Satu Mare Satu Mare
33. Sucursala de preluare, municipiul Salaj
stocaj si distributie Salaj Zalau
34. Sucursala de preluare, municipiul Sibiu
stocaj si distributie Sibiu Sibiu
35. Sucursala de preluare, municipiul Suceava
stocaj si distributie Suceava Suceava
36. Sucursala de preluare, municipiul Teleorman
stocaj si distributie Teleorman Alexandria
37. Sucursala de preluare, municipiul Timis
stocaj si distributie Timis Timisoara
38. Sucursala de preluare, municipiul Tulcea
stocaj si distributie Tulcea Tulcea
39. Sucursala de preluare, municipiul Vaslui
stocaj si distributie Vaslui Vaslui
40. Sucursala de preluare, municipiul Vilcea
stocaj si distributie Vilcea Rimnicu Vilcea
41. Sucursala de preluare, municipiul Vrancea
stocaj si distributie Vrancea Focsani
42. Oficiul pentru tehnologia si municipiul -
controlul calitatii cerealelor Bucuresti
si plantelor tehnice si
proiectare
43. Oficiul de calcul municipiul -
Bucuresti
_______________________________________________________________________
ANEXA 3
REGULAMENT
de organizare si functionare al Regiei Autonome "Romcereal" - R.A
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul si patrimoniul
Art. 1
Regia autonoma "Romcereal" - R.A., denumita in prezentul
regulament regia, este un agent economic autonom, cu capital de stat.
Art. 2
Regia este persoana juridica romana si functioneaza pe baza de gestiune
economica si autonomie financiara, desfasurindu-si activitatea in conformitate
cu legile in vigoare si cu prezentul regulament.
Art. 3
Sediul principal al regiei este in Romania, municipiul Bucuresti, str.
Transilvaniei nr. 2, sector 1. Sediul regiei poate fi schimbat in alt loc din
Romania, pe baza hotaririi Consiliului de administratie.
Art. 4
Patrimoniul regiei este de 12.780.191 mii lei, reprezentind fondurile fixe
si mijloacele circulante proprii ale unitatilor din structura la data de 30
septembrie 1990.
CAP. 2
Obiectul de activitate al regiei
Art. 5
Obiectul de activitate al Regiei autonome "Romcereal"- R.A. il
constituie:
- contractarea, achizitionarea si preluarea de la producatorii agricoli a
cerealelor, leguminoaselor boabe si semintelor oleaginoase la fondul de stat si
pastrarea acestora pina la livrare;
- preluarea, depozitarea si pastrarea cantitatilor de cereale, leguminoase
boabe si seminte oleaginoase importate de stat, precum si pregatirea si
livrarea cantitatilor disponibilizate si aprobate pentru export;
- asigurarea, formarea, pastrarea si administrarea stocurilor de cereale
rezerva de stat finantata de la bugetul statului;
- organizarea transportului produselor preluate din zonele mari
producatoare in cele deficitare, in vederea aprovizionarii in mod ritmic a
beneficiarilor de produse din fondul de stat.
CAP. 3
Atributiile regiei
Art. 6
Atributiile principale ale regiei sint urmatoarele:
A. Cu privire la constituirea si distributia fondului de stat
- organizeaza si asigura incheierea contractelor cu producatorii agricoli,
pentru preluarea produselor la fondul de stat;
- asigura preluarea integrala a produselor ce se livreaza la fondul de stat
prin contractari si achizitii si a uiumurilor de moara si preselor de ulei;
- asigura preluarea, depozitarea si distributia importurilor de cereale,
leguminoase boabe si seminte oleaginoase, precum si pregatirea si expedierea
produselor destinate exportului;
- organizeaza in mod corespunzator bazele de receptie si spatiile de
depozitare, asigurind receptionarea cantitativa si calitativa a produselor, potrivit
normelor legale;
- asigura receptionarea, depozitarea, conditionarea si conservarea
produselor;
- raspunde de starea calitativa si sanitara a produselor depozitate;
- asigura distributia produselor din fondul de stat pe intreg teritoriul
tarii, in functie de necesitati;
- elaboreaza periodic propuneri de distributie a fondului de stat, pe baza
cantitatilor receptionate si a calitatii acestora;
- elaboreaza tehnologii privind receptionarea, depozitarea si pastrarea
produselor.
B. Cu privire la rezerva de stat
- asigura acumularea in rezerva de stat a produselor;
- coordoneaza activitatea de repartizare in teritoriu, depozitarea,
conservarea si improspatarea;
- asigura integritatea si pastrarea caracteristicilor calitative ale
produselor din rezerva de stat;
- propune construirea de capacitati de depozitare in concordanta cu ritmul
de crestere a stocurilor;
- intocmeste bugetul de venituri si cheltuieli, in vederea finantarii de la
bugetul de stat a constituirii si administrarii rezervei de stat.
C. Alte atributii
- organizeaza si asigura desfasurarea activitatii de investitii, inventii
si inovatii;
- asigura necesarul de materii prime, materiale si piese de schimb din
productia interna si import;
- organizeaza sistemul informational si statistic specific;
- intocmeste regulamentul de organizare a sucursalelor teritoriale
infiintate in structura regiei;
- organizeaza activitatea de normare a muncii, stabilind norme de munca
unitare si locale;
- organizeaza activitatea economico-financiara, prin elaborarea si
realizarea sistemului de contabilitate si control financiar;
- stabileste si asigura aplicarea normelor de protectie si igiena a muncii,
de prevenire si stingere a incendiilor si a celor de paza a bunurilor;
- stabileste norme si normative de consum si de stoc, de reparatii si
intretinere la fonduri fixe;
- ia masuri pentru organizarea si optimizarea transporturilor interne;
- asigura administrarea si inventarierea patrimoniului;
- stabileste preturi si tarife, cu exceptia preturilor de
contractare-achizitie si cu ridicata la cereale si plante tehnice, care se
aproba prin acte normative;
- intretine relatii comerciale de cooperare si colaborare cu organisme interne
si internationale similare;
- stabileste salariile personalului regiei, primele si alte stimulente
materiale;
- organizeaza selectionarea, pregatirea profesionala, angajarea si
promovarea salariatilor;
- asigura facilitati de interes social pentru personalul regiei si membrii
familiilor lor;
- asigura aplicarea masurilor de protectie sociala;
- efectueaza operatiuni de incasari si plati, prin conturi curente, cit si
prin casieria proprie. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor
efectua prin unitatile Bancii Romane de Comert Exterior sau alte banci.
Art. 7
Regia este proprietara bunurilor din patrimoniul sau.
In exercitarea dreptului de proprietate, regia poseda, foloseste si dispune
in mod autonom de bunurile pe care le are in patrimoniu sau le culege fructele,
dupa caz, in vederea realizarii scopului pentru care a fost constituita.
Instrainarea bunurilor imobile care apartin regiei sau incheierea de
tranzactii in litigii cu o valoare de peste 10 milioane lei se face cu
aprobarea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
Art. 8
Regia trebuie sa acopere cu veniturile provenite din activitatea sa toate
cheltuielile, inclusiv dobinzile, amortizarea investitiilor si rambursarea
creditelor si sa obtina profit.
Cheltuielile vor putea depasi veniturile numai pentru motive temeinice, in
special pentru executarea de lucrari si servicii in interes public, cu
aprobarea, pentru fiecare caz in parte, a ministrului de stat pentru orientarea
economica, pe baza propunerii Ministerului Agriculturii si Alimentatiei,
avizata de Ministerul Finantelor. In asemenea cazuri, o data cu aprobarea, se
vor stabili cuantumul si sursele de compensare a pierderilor suferite de regie.
Art. 9
Regia intocmeste anual buget de venituri si cheltuieli, bilant contabil si
cont de profit si pierderi, dupa modelele stabilite de Ministerul Finantelor.
Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se aproba de
Ministerul Finantelor.
Bilantul contabil si contul de profit si pierderi al regiei se publica in
Monitorul Oficial al Romaniei.
Art. 10
Din veniturile realizate, dupa acoperirea cheltuielilor, regia constituie
fondul de rezerva si fondul de dezvoltare, sumele necesare satisfacerii unor
necesitati social-culturale si sportive ori de perfectionare-recalificare a
personalului angajat, precum si pentru cointeresarea prin premiere a acestuia,
plateste impozitele, taxele, cotele de asigurari si protectie sociala si
celelalte varsaminte prevazute de lege.
Consiliul de administratie al regiei poate hotari si crearea altor fonduri
in afara celor mentionate la alineatul precedent.
Partea de venituri ramasa dupa constituirea fondurilor proprii si
efectuarea platilor mentionate la alineatul 1 reprezinta profitul net al
regiei. Din acest profit, 5% se utilizeaza pentru constituirea unui fond de
participare a angajatilor la profituri, iar restul se varsa, dupa caz, la
bugetul statului.
Art. 11
Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul
unui an, mijloacele regiei nu sint suficiente, regia poate contracta credite
financiare cu Banca Nationala a Romaniei sau alte banci, in valoare de cel mult
20% din veniturile brute realizate in anul precedent.
Pentru acoperirea eventualelor deficite, regia poate beneficia de subventii
de la bugetul de stat ori poate contracta credite bancare.
CAP. 4
Structura organizatorica a regiei
Art. 12
Regia este condusa de un Consiliu de administratie compus din 15 persoane,
din care una este directorul general al regiei.
Art. 13
Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului
agriculturii si alimentatiei.
Art. 14
Componenta Consiliului de administratie este urmatoarea:
- director general - presedintele Consiliului de administratie;
- un reprezentant al Ministerului Finantelor;
- un reprezentant al Ministerului Resurselor si Industriei;
- un reprezentant al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei;
- ingineri, tehnicieni, economisti si juristi specializati in domeniul de
activitate al regiei.
Art. 15
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in conformitate cu
propriul sau regulament de organizare si functionare pe care il adopta si
hotaraste in toate problemele privind activitatea regiei, cu exceptia celor
care, potrivit legii, sint date in competenta altor organe.
Art. 16
Atributiile Consiliului de administratie sint urmatoarele:
- conduce si controleaza intreaga activitate a regiei;
- stabileste structura organizatorica a regiei si sucursalelor teritoriale;
- aproba infiintarea sau desfiintarea unor sucursale teritoriale;
- se pronunta asupra necesitatii si oportunitatii realizarii de investitii
noi si dezvoltari importante, potrivit obiectului sau de activitate, hotarind
sursele de finantare proprie, credite bancare sau alocatii la bugetul statului;
- analizeaza si hotaraste asupra modalitatilor de realizare a sarcinilor ce
revin regiei;
- se pronunta asupra propunerilor privind dezvoltarea regiei, a
rapoartelor, bugetului, bilanturilor, precum si a cererilor de credite si a
cheltuielilor in valuta si le supune aprobarii Ministerului Finantelor;
- propune organelor competente nivelul cheltuielilor de transport de la
producatori la locurile de depozitare si adaosurile fixe pentru acoperirea
cheltuielilor regiei;
- propune organelor competente proiecte de distributie a fondului de stat,
pe baza cantitatilor receptionate si a calitatii acestora;
- aproba normele de consum unitare din cadrul regiei privind forta de
munca, materii prime, materiale si reparatii;
- aproba programele de pregatire a cadrelor;
- stabileste indatoririle si imputernicirile personalului regiei, pe
compartimente;
- stabileste salariile personalului regiei, in conformitate cu dispozitiile
legale, precum si nivelul de stimulente, recompense si premii;
- aproba regulamentele si instructiunile aplicabile activitatilor si
personalului regiei.
Consiliul de administratie se intruneste lunar si ori de cite ori este
nevoie pentru buna desfasurare a activitatii regiei, la convocarea directorului
general.
Consiliul poate functiona si lua hotariri in mod valabil in prezenta a cel
putin 11 membri; deciziile pot fi luate numai cu majoritate de 2/3 din voturile
membrilor prezenti.
Art. 17
Membrii Consiliului de administratie:
a) se numesc pentru o perioada de 4 ani, iar jumatate din ei pot fi
inlocuiti la fiecare 2 ani;
b) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie sau
participa la societati comerciale cu care regia intretine relatii de afaceri
sau are interese contrare;
c) isi pastreaza calitatea de angajati in institutia de la care provin si
toate drepturile si obligatiile derivind din aceasta calitate;
d) sint platiti cu o indemnizatie stabilita de Consiliul de administratie,
pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate.
Art. 18
Consiliul de administratie poate propune ministrului agriculturii si
alimentatiei inlocuirea unui membru considerat a fi necorespunzator.
Art. 19
In prima luna a fiecarui an, Consiliul de administratie prezinta
Ministerului Agriculturii si Alimentatiei un raport asupra activitatii
desfasurate de regie in anul precedent si asupra programului de activitate
pentru anul in curs.
Art. 20
Dezbaterile Consiliului de administratie au loc lunar, pe baza proiectului
ordinii de zi, stabilite si comunicate cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se
consemneaza intr-un proces-verbal al sedintei care se inscrie intr-un registru
sigilat si parafat de presedintele Consiliului de administratie.
Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de
secretar.
Art. 21
Activitatea curenta a regiei este condusa de directorul general numit de
Consiliul de administratie, cu avizul ministrului agriculturii si alimentatiei.
Art. 22
Directorul general al regiei are urmatoarele atributii:
- conduce intreaga activitate a regiei, aplicind legile, regulamentele si
instructiunile in vigoare;
- executa toate dispozitiile care emana din hotaririle definitive ale
Consiliului de administratie;
- reprezinta regia in raporturile cu persoanele juridice si fizice, precum
si in fata organelor jurisdictionale. In acest scop, poate da imputernicire de
reprezentare si altor persoane din cadrul regiei;
- urmareste cresterea eficientei economice a activitatii in cadrul regiei,
imbunatatirea tehnologiilor de productie, folosirea eficienta a capacitatilor
de depozitare si imbunatatirea calitatii produselor;
- organizeaza activitatea de prognoza, prospectare si dezvoltare in
perspectiva a regiei;
- asigura controlul activitatii economico-financiare si gestionare de fond
a unitatilor componente;
- numeste si concediaza personalul regiei si aplica acestuia sanctiunile
disciplinare;
- reprezinta regia in raporturile cu organismele, firmele si companiile
straine in relatiile de colaborare, cooperare, import-export in domeniul de
activitate al acesteia;
- supune anual Consiliului de administratie, in termen de 30 de zile de la
incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea regiei,
bilantul si contul de profit pe anul precedent, precum si proiectul programului
de activitate si al bugetului regiei, pe anul urmator.
Directorul general este ajutat in conducerea regiei de directori, din care
unul poate fi numit loctiitor de drept in lipsa acestuia si caruia ii va putea
delega o parte din atributiile sale.
Directorul general este numit de ministrul agriculturii si alimentatiei.
CAP. 5
Modalitatea de constituire a subunitatilor din structura regiei si
relatiile dintre acestea
Art. 23
Sucursalele teritoriale, atelierele, oficiile de calcul din structura
regiei se infiinteaza prin decizia directorului general, data in baza hotaririi
Consiliului de administratie.
Art. 24
Relatiile dintre subunitati sint relatii de colaborare, iar pentru
realizarea obiectului lor de activitate, acestea se desfasoara pe baza de
comenzi emise in aplicarea repartitiilor stabilite de conducerea regiei.
Art. 25
Relatiile unitatilor din cadrul regiei cu tertii se deruleaza pe baza de
contract.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 26
Prin regulamente interne se vor determina:
a) regulile de functionare a bazelor si silozurilor;
b) dispozitii pentru angajarea, salarizarea, promovarea si stimularea
salariatilor din toate domeniile de activitate ale regiei;
c) atributiile compartimentelor functionale si ale personalului din cadrul
regiei;
d) masurile de ordine care trebuie respectate in cadrul regiei.