HOTARARE Nr.
1346 din 22 octombrie 2008
privind constituirea
Grupului de lucru interinstitutional pentru formularea pozitiei Romaniei in
contextul reformei bugetului Uniunii Europene si al negocierii perspectivelor
financiare
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 769 din 17 noiembrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 12 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu
modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se constituie Grupul de lucru
interinstituţional pentru formularea poziţiei României în contextul reformei
bugetului Uniunii Europene şi al negocierii perspectivelor financiare, fără
personalitate juridică, denumit în continuare Grup
de lucru.
(2) Grupul de lucru este coordonat de secretarul de
stat având în subordine Departamentul buget din cadrul Ministerului Economiei
şi Finanţelor, denumit în continuare coordonator
tehnic. Acesta este asistat la nivel tehnic de
Unitatea de coordonare a relaţiilor bugetare cu
Uniunea Europeană.
(3) Coordonarea din punct de vedere politic la nivelul
Ministerului Economiei şi Finanţelor se realizează de către secretarul de stat
coordonator al afacerilor europene, asistat de Direcţia generală pregătire
Ecofin şi asistenţă comunitară.
(4) Departamentul pentru Afaceri Europene şi Ministerul
Afacerilor Externe, prin direcţiile responsabile corespunzătoare, asigură
coordonarea la nivel politic a Grupului de lucru, prin corelarea
fundamentărilor şi soluţiilor tehnice ale Grupului de lucru cu direcţiile de
politică externă şi de politică generală, şi sunt denumite în continuare coordonatori la nivel politic.
(5) Grupul de lucru se constituie în structura
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Reprezentanţii autorităţilor sau instituţiilor în Grupul de lucru şi
coordonatorul autorităţii/instituţiei sunt nominalizaţi prin ordin al
conducătorului autorităţii sau instituţiei din care fac parte, potrivit
prevederilor prezentei hotărâri.
Art. 2. - (1) Obiectivul Grupului de lucru îl
reprezintă fundamentarea, formularea şi susţinerea poziţiei României potrivit
intereselor naţionale, în contextul reformei cheltuielilor şi/sau a veniturilor
bugetului Uniunii Europene şi al negocierii
perspectivelor financiare.
(2) Grupul de lucru are, în principal, următoarele
atribuţii:
a) analiza propunerilor formulate în contextul reformei
bugetului Uniunii Europene şi al negocierii perspectivelor financiare şi
evaluarea impactului economic, financiar, social şi de mediu al acestora asupra
României;
b) stabilirea priorităţilor României şi fundamentarea
în consecinţă a poziţiei naţionale în procesul de reformă a bugetului Uniunii
Europene şi în negocierile perspectivelor financiare;
c) corelarea poziţiilor
naţionale formulate şi susţinute de către reprezentanţii desemnaţi de ministere
şi/sau din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea
Europeană, în cadrul diferitelor comitete sau grupuri de lucru;
d) iniţierea şi organizarea de reuniuni formale sau
informale de consultare cu alte state membre, precum şi participarea activă la
acestea, în România sau în străinătate, pentru identificarea punctelor de
interes comune şi a posibilelor alianţe în cadrul negocierilor pe tema reformei
bugetului Uniunii Europene şi al negocierii perspectivelor financiare;
e) iniţierea şi organizarea de consultări cu partenerii
sociali, mediul academic şi cu autorităţile administraţiei publice locale,
pentru a lua în considerare interesele tuturor părţilor în formularea poziţiei naţionale a României
în contextul reformei bugetului comunitar şi al negocierii perspectivelor
financiare;
f) participarea la reuniuni, conferinţe şi seminarii,
în România sau în străinătate, având ca temă evoluţiile politicilor comunitare
existente şi/sau stabilirea de noi politici comunitare în contextul reformei bugetului
comunitar şi al negocierii perspectivelor financiare;
g) analiza oportunităţii efectuării unor studii şi
analize independente, necesare fundamentării poziţiei României în contextul
reformei bugetului comunitar şi al negocierii perspectivelor financiare, şi
stabilirea principalelor puncte de interes care să fie luate în calcul la
stabilirea termenilor de referinţă pentru acestea;
h) elaborarea rapoartelor de
analiză şi sinteză privind propunerile formulate în contextul reformei
bugetului comunitar şi al negocierii perspectivelor financiare;
i) formularea poziţiei României în negocierile privind
reforma bugetului Uniunii Europene şi/sau înnoirea perspectivelor financiare;
j) elaborarea, ori de câte ori este nevoie, de
propuneri de modificare sau completare a cadrului normativ şi metodologic, în
scopul coroborării prevederilor legislaţiei naţionale cu reglementările
comunitare adoptate ca urmare a propunerilor de reformă a bugetului Uniunii
Europene;
k) alte acţiuni şi iniţiative care să asigure
îndeplinirea în cele mai bune condiţii a obiectivului prevăzut la alin. (1).
(3) Principiile generale care stau la baza activităţii
Grupului de lucru sunt următoarele:
a) formularea unei poziţii
unice, coerente şi flexibile, care să ofere flexibilitate delegaţiilor României
în discuţiile cu alte state membre, în afara sau în cadrul negocierilor
comunitare;
b) corelarea poziţiei adoptate în cadrul Grupului de
lucru cu poziţiile exprimate în cadrul altor comitete/grupuri de lucru la nivel
naţional şi comunitar, pentru aspecte ce privesc problematica bugetului
comunitar, în considerarea strânsei legături dintre reforma bugetului Uniunii
Europene/Înnoirea perspectivelor financiare şi toate politicile comunitare;
c) colaborarea şi analiza, în formularea poziţiei
naţionale, a punctului de vedere al reprezentantului pe probleme de buget
comunitar din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea
Europeană;
d) continuitatea participării
reprezentanţilor autorităţilor sau instituţiilor în Grupul de lucru;
e) reprezentarea la nivel decizional a autorităţilor
sau instituţiilor în Grupul de lucru, astfel încât acestea să poată fi angajate
în activităţile şi deciziile Grupului de lucru;
f) comunicarea operativă şi eficientă în cadrul
Grupului de lucru ori de câte ori este necesară exprimarea rapidă a unei
poziţii pe tema reformei bugetului Uniunii Europene - în primul rând telefonic,
prin e-mail sau fax.
Art. 3. - (1) Grupul de lucru
se reuneşte, prin convocarea de către coordonatorul tehnic, ori de câte ori
este necesar, pentru realizarea activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (2).
(2) In cazul în care activităţile prevăzute la art. 2
alin. (2) sunt specifice unei anumite problematici, Grupul de lucru se poate
reuni în format restrâns, prin convocarea de către coordonatorul tehnica
reprezentanţilor autorităţilor sau instituţiilor în Grupul de lucru care au în
domeniul lor specific de activitate problematica aflată în discuţie.
(3) In funcţie de necesitatea colaborării cu alte
autorităţi sau instituţii publice, din mediul academic sau societatea civilă,
pentru realizarea activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (2), coordonatorul
tehnic poate solicita participarea acestora, în calitate de invitaţi, la
activităţile Grupului de lucru.
(4) In cazul în care contribuţia unei autorităţi sau
instituţii, alta decât cele prevăzute în anexă, este relevantă şi necesară,
coordonatorul tehnic poate solicita respectivei autorităţi sau instituţii
desemnarea unui reprezentant în cadrul Grupului de lucru. Desemnarea
reprezentantului se face prin ordin al conducătorului autorităţii sau
instituţiei.
Art. 4. - (1) Activităţile prevăzute la art. 2 alin.
(2) lit. h) şi i) se realizează de către un comitet de redactare, alcătuit din
reprezentanţi ai Unităţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea
Europeană şi ai Direcţiei generale pregătire Ecofin şi asistenţă comunitară din
cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi ai coordonatorilor la nivel
politic ai Grupului de lucru, prevăzuţi la art. 1 alin. (4).
(2) Pe baza analizei întreprinse şi a concluziilor
rezultate în cadrul Grupului de lucru, Comitetul de redactare formulează
poziţia României şi elaborează rapoartele de analiză şi sinteză în contextul
negocierilor privind reforma bugetului Uniunii Europene şi/sau înnoirea
perspectivelor financiare.
(3) Pentru îndeplinirea prevederilor alin. (2),
Comitetul de redactare poate fi asistat, la solicitarea acestuia, de către
reprezentanţii autorităţilor sau instituţiilor implicate în problematica
specifică ce face obiectul poziţiei şi/sau al rapoartelor. De asemenea,
Comitetul de redactare poate colabora în acest scop cu reprezentantul pe
probleme de buget comunitar din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe
lângă Uniunea Europeană.
(4) După definitivare, coordonatorul tehnic transmite
poziţia României şi rapoartele de analiză şi sinteză coordonatorilor prevăzuţi
la art. 5 lit. e) pentru a fi prezentate, spre avizare, respectiv aprobare,
conducătorilor instituţiei pe care o reprezintă. Coordonatorii menţionaţi la
art. 5 lit. e) asigură transmiterea poziţiei şi a rapoartelor avizate,
respectiv aprobate, în maximum 5 zile lucrătoare de la primirea acestora,
conform art. 7 lit. d).
(5) Comitetul de redactare
înaintează poziţia avizată, spre aprobare, Guvernului.
(6) Rapoartele aprobate se prezintă spre informare
Guvernului şi altor autorităţi publice implicate în problematica bugetului şi a
cadrului financiar comunitar.
(7) Comitetul de redactare
elaborează, ori de câte ori este nevoie, rapoarte privind etapele parcurse, pe
plan intern sau comunitar, în procesul de reformă a bugetului Uniunii Europene,
precum şi privind modul de desfăşurare a activităţii Grupului de lucru şi
eventualele probleme apărute în colaborarea dintre instituţiile implicate.
Rapoartele se prezintă spre informare Guvernului de către Comitetul de
redactare.
Art. 5. - Reprezentarea autorităţilor sau instituţiilor
în cadrul Grupului de lucru se asigură în următoarele condiţii:
a) autorităţile/instituţiile solicitate îşi desemnează
reprezentanţi la nivel de director general, director sau adjuncţi ai acestora,
pentru asigurarea unei viziuni de ansamblu asupra problematicii bugetului
Uniunii Europene, corelată cu problematica din domeniul lor de activitate, şi
pentru asigurarea capacităţii de decizie necesare îndeplinirii activităţilor
Grupului de lucru;
b) reprezentanţii desemnaţi îşi pot delega atribuţiile
prevăzute la art. 8 altor funcţionari publici de conducere cu atribuţii în
domeniul bugetului Uniunii Europene, situaţie în care autorităţile sau
instituţiile respective îşi însuşesc deciziile luate în cadrul Grupului de
lucru pe baza contribuţiilor acestora;
c) o autoritate sau instituţie poate avea unul ori mai
mulţi reprezentanţi în cadrul Grupului de lucru, egali cu numărul direcţiilor
sau al structurilor implicate, responsabile cu o anumită problematică legată de
cea a bugetului Uniunii Europene;
d) în cazul în care se decide desemnarea unui singur
reprezentant, acesta reprezintă autoritatea sau
instituţia în cadrul Grupului de lucru, fiind autorizat de către
autoritate/instituţie să susţină în cadrul acestuia şi punctul de vedere al
altor direcţii din cadrul autorităţii sau instituţiei;
e) autorităţile/instituţiile îşi desemnează şi un
responsabil la nivel de secretar de stat pentru coordonarea participării
autorităţii/instituţiei la activitatea Grupului de lucru, denumit în continuare
coordonatorul autorităţii sau instituţiei.
Art. 6. - Conducătorul autorităţii sau instituţiei
implicate are următoarele atribuţii:
a) desemnarea reprezentanţilor în cadrul Grupului de
lucru, conform prevederilor art. 5 lit. a);
b) desemnarea unui coordonator al autorităţii sau
instituţiei, conform prevederilor art. 5 lit. e);
c) asigurarea participării
reprezentanţilor desemnaţi la toate activităţile Grupului de lucru la care
aceştia sunt solicitaţi;
d) aprobarea elementelor de
poziţie ale direcţiilor sau structurilor aflate în subordinea sa, care urmează
a fi transmise Grupului de lucru, respectiv susţinute în cadrul acestuia;
e) avizarea poziţiei României şi aprobarea rapoartelor
de analiză şi sinteză, potrivit prevederilor art. 4
alin. (4);
f) transpunerea elementelor de poziţie aprobate şi
însuşite ulterior de Grupul de lucru, dacă este cazul, în politicile şi
măsurile promovate de instituţia în cauză, la nivel naţional sau comunitar;
g) asigurarea coerenţei poziţiei exprimate în cadrul
grupurilor de lucru, comitetelor sau reuniunilor cu alte state membre pe
problematica din domeniul de activitate al autorităţii/instituţiei, cu poziţia
exprimată în contextul reformei bugetului Uniunii Europene şi/sau al înnoirii perspectivelor financiare.
Art. 7. - Coordonatorul autorităţii sau instituţiei
prevăzut la art. 5 lit. e) asigură condiţiile necesare pentru realizarea cu
operativitate a următoarelor activităţi:
a) colectarea şi coroborarea punctelor de vedere de la
reprezentanţii direcţiilor sau structurilor interne, în scopul formulării
elementelor de poziţie ale autorităţii sau instituţiei implicate;
b) efectuarea demersurilor necesare aprobării de către
conducătorul autorităţii/instituţiei a elementelor de poziţie ale autorităţii
sau instituţiei implicate;
c) efectuarea demersurilor necesare avizării poziţiei
României sau a rapoartelor de analiză şi sinteză, potrivit prevederilor art. 4
alin. (4);
d) transmiterea cu operativitate coordonatorului tehnic
a documentelor avizate, respectiv aprobate, după caz,
potrivit prezentei hotărâri;
e) colaborarea permanentă şi menţinerea contactului cu
coordonatorul tehnic al Grupului de lucru, pentru asigurarea unei reacţii
rapide şi eficiente la evoluţiile procesului de reformă a bugetului Uniunii
Europene şi ale negocierii perspectivelor financiare.
Art. 8. - Reprezentanţii autorităţilor sau
instituţiilor implicate asigură îndeplinirea activităţilor Grupului de lucru şi
au următoarele atribuţii:
a) analiza propunerilor formulate la nivel comunitar şi naţional în cadrul procesului de reformă a
bugetului Uniunii Europene,
cel puţin pe problematica din domeniul lor de activitate, şi evaluarea impactului
acestora asupra României;
b) analiza propunerilor formulate la nivel comunitar şi
naţional în contextul negocierii perspectivelor financiare, cel puţin pe
problematica din domeniul lor de activitate, şi evaluarea impactului acestora
asupra României;
c) formularea punctelor de vedere, pentru domeniul lor
de activitate, pentru fiecare dintre etapele
procesului de reformă a bugetului Uniunii Europene şi ale negocierii
perspectivelor financiare, luând în considerare poziţiile altor state membre pe
această problematică, precum şi punctul de vedere al reprezentanţilor
permanenţi;
d) adaptarea punctelor de
vedere în funcţie de evoluţia discuţiilor la nivel comunitar sau naţional, pe
parcursul procesului reformei bugetului Uniunii Europene şi al negocierii perspectivelor
financiare;
e) susţinerea punctelor de vedere, pentru domeniul lor
de activitate, în cadrul Grupului de lucru;
f) colaborarea permanentă cu coordonatorul autorităţii
sau instituţiei, cu coordonatorul tehnic al Grupului de lucru şi cu ceilalţi reprezentanţi
din cadrul acestuia, pentru asigurarea unei reacţii rapide şi eficiente la
evoluţiile procesului de reformă a bugetului Uniunii Europene şi ale negocierii
perspectivelor financiare;
g) informarea coordonatorului autorităţii sau
instituţiei, coordonatorului tehnic şi a celorlalţi reprezentanţi din Grupul de
lucru cu privire la orice dezbatere sau document la nivel comunitar care
implică aspecte ale reformei bugetului Uniunii Europene şi/sau ale negocierii
perspectivelor financiare.
Art. 9. - (1) Unitatea de coordonare a relaţiilor
bugetare cu Uniunea Europeană din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor
îndeplineşte următoarele atribuţii pentru asigurarea coordonării tehnice a
Grupului de lucru:
a) convocarea şi organizarea reuniunilor Grupului de
lucru, ori de câte ori este nevoie, pentru realizarea activităţilor prevăzute
la art. 2 alin. (2), sau la propunerea membrilor
Grupului de lucru;
b) participarea la activităţile Comitetului de
redactare, prevăzute la art. 4;
c) iniţierea şi/sau organizarea, la propunerea
reprezentanţilor în Grupul de lucru, în colaborare cu Direcţia generală
pregătire Ecofin şi asistenţă comunitară, a reuniunilor formale sau informale
cu reprezentanţii altor state membre, pentru identificarea punctelor comune de
interes şi a posibilelor alianţe în cadrul negocierilor privind reforma
bugetului Uniunii Europene şi/sau înnoirea perspectivelor financiare;
d) informarea permanentă a participanţilor la Grupul de
lucru asupra oricărei noi propuneri de reformă a bugetului Uniunii Europene
şi/sau de înnoire a perspectivelor financiare, oricărei dezbateri sau oricărui
document care vizează domeniul acestora de activitate şi punerea la dispoziţie
a documentelor relevante, în măsura în care acestea sunt disponibile;
e) colaborarea permanentă şi directă cu reprezentanţii
României la reuniunile în care se discută aspecte conexe reformei bugetului
Uniunii Europene şi/sau înnoirii perspectivelor financiare, în afara sau în
cadrul instituţiilor comunitare;
f) susţinerea poziţiei României, în colaborare cu alţi
membri ai Grupului de lucru, după caz, la reuniunile cu state membre în care se
discută reforma bugetului Uniunii Europene şi/sau înnoirea perspectivelor
financiare, în afara sau în cadrul instituţiilor comunitare;
g) efectuarea demersurilor necesare informării, ori de
câte ori este necesar, a societăţii civile, mediului academic şi partenerilor
sociali cu privire la evoluţiile procesului de reformă a bugetului Uniunii
Europene şi/sau de înnoire a perspectivelor financiare.
(2) Direcţia generală pregătire Ecofin şi asistenţă
comunitară îndeplineşte următoarele atribuţii pentru asigurarea coordonării la
nivel politic în cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor:
a) participarea la activităţile Grupului de lucru
prevăzute la art. 2 alin. (2);
b) participarea la activităţile Comitetului de
redactare, prevăzute la art. 4;
c) iniţierea şi/sau organizarea la propunerea
reprezentanţilor în Grupul de lucru, în colaborare cu Unitatea de coordonare a
relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană, a reuniunilor formale sau informale
cu reprezentanţii altor state membre, pentru identificarea punctelor comune de
interes şi a posibilelor alianţe în cadrul negocierilor privind reforma
bugetului Uniunii Europene şi/sau înnoirea perspectivelor financiare;
d) colaborarea cu Unitatea de coordonare a relaţiilor
bugetare cu Uniunea Europeană, în vederea corelării aspectelor conexe
procesului de reformă a bugetului Uniunii Europene şi/sau de înnoire a
perspectivelor financiare;
e) susţinerea poziţiei României, în colaborare cu alţi
membri ai Grupului de lucru, după caz, la reuniunile cu alte state membre în
care se discută reforma bugetului Uniunii Europene şi/sau înnoirea
perspectivelor financiare, în afara sau în cadrul instituţiilor comunitare;
f) colaborarea cu Unitatea de coordonare a relaţiilor
bugetare cu Uniunea Europeană pentru efectuarea demersurilor necesare
informării societăţii civile, mediului academic şi partenerilor sociali cu
privire la evoluţiile procesului de reformă a bugetului Uniunii Europene şi/sau
de înnoire a perspectivelor financiare.
Art. 10. - Coordonatorii la nivel politic ai Grupului de lucru au următoarele atribuţii:
a) participarea la activităţile Grupului de lucru
prevăzute la art. 2 alin. (2);
b) participarea la activităţile Comitetului de
redactare prevăzute la art. 4;
c) avizarea cu operativitate a poziţiei României în
procesul de reformă a bugetului Uniunii Europene şi în negocierile
perspectivelor financiare, formulată în baza concluziilor Grupului de lucru;
d) transmiterea poziţiei aprobate pentru a fi susţinută
de către reprezentanţii României în cadrul reuniunilor cu alte state membre în
care se discută reforma bugetului Uniunii Europene şi/sau înnoirea
perspectivelor financiare, în afara sau în cadrul instituţiilor comunitare,
conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 115/2008 privind instituirea
sistemului naţional de coordonare a afacerilor europene în vederea participării
României la procesul decizional al instituţiilor Uniunii Europene;
e) asigurarea sprijinului necesar Unităţii de
coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană şi Direcţiei generale
pregătire Ecofin şi asistenţă comunitară din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor pentru iniţierea şi organizarea reuniunilor formale sau informale cu
reprezentanţii altor state membre, în vederea identificării punctelor de
interes comune şi a posibilelor alianţe în cadrul negocierilor privind reforma
bugetului Uniunii Europene şi/sau înnoirea perspectivelor financiare;
f) informarea permanentă a Unităţii de coordonare a
relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană şi a Direcţiei generale pregătire
Ecofin şi asistenţă comunitară din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor
cu privire la reuniunile cu state membre sau la alte reuniuni în care se
discută reforma bugetului Uniunii Europene şi/sau înnoirea perspectivelor
financiare ori aspecte conexe acestor subiecte;
g) colaborarea permanentă cu Unitatea de coordonare a
relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană şi cu Direcţia generală pregătire Ecofin
şi asistenţă comunitară din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, pentru
asigurarea coerenţei coordonării generale a activităţii Grupului de lucru.
Art. 11. - (1) Concilierea divergenţelor care pot
apărea în discuţiile din cadrul Grupului de lucru sau în procesul de avizare a
poziţiei, respectiv de aprobare a rapoartelor, conform art. 4 alin. (4), se
asigură de către Comitetul de redactare, iar rezultatul concilierii se supune
avizării de către secretarul de stat coordonator al afacerilor europene din
cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(2) In cazul în care divergenţele nu sunt soluţionate,
Comitetul de redactare formulează soluţiile posibile şi le prezintă, pentru
decizie, Consiliului pentru afaceri europene, prevăzut la art. 4 din Hotărârea
Guvernului nr. 115/2008.
Art. 12. - Fiecare autoritate sau instituţie implicată
în activitatea Grupului de lucru îşi prevede în bugetul propriu creditele
bugetare necesare pentru organizarea şi deplasarea la conferinţe sau reuniuni, potrivit prevederilor art. 2 alin. (2)
lit. d)-f), precum şi pentru elaborarea de studii şi analize prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. g).
Art. 13. - (1) Regulamentele de organizare şi
funcţionare ale autorităţilor sau instituţiilor implicate se completează în mod
corespunzător cu atribuţiile prevăzute în prezenta hotărâre.
(2) Reprezentanţii în Grupul de lucru şi coordonatorul
autorităţii/instituţiei sunt nominalizaţi, în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al conducătorului
autorităţii sau instituţiei reprezentate în Grupul de lucru, în conformitate cu
prevederile art. 5 şi ale art. 6 lit. a) şi b). Coordonatorul
autorităţii/instituţiei transmite ordinul de nominalizare, în copie,
coordonatorului tehnic.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
Ministrul afacerilor externe,
Lazăr Comănescu
Departamentul pentru Afaceri Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea,
secretar de stat
ANEXĂ
STRUCTURA
Grupului de lucru interinstituţional pentru
formularea poziţiei României în contextul reformei bugetului Uniunii Europene şi al negocierii perspectivelor financiare
Ministerul Afacerilor Externe
Departamentul pentru Afaceri Europene
Ministerul Economiei şi Finanţelor
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi
Locuinţelor
Ministerul Mediului si
Dezvoltării Durabile
Ministerul Transporturilor
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse
Comisia Naţională de Prognoză
Institutul National de
Statistică