HOTARARE Nr.
19 din 1 octombrie 2010
privind modificarea si
completarea Metodologiei de reatestare a competentei profesionale a
asistentilor medicali generalisti, moaselor si a asistentilor medicali,
aprobata prin Hotarârea Consiliului national al Ordinului Asistentilor Medicali
Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din România nr. 32/2009
ACT EMIS DE:
ORDINUL ASISTENTILOR MEDICALI GENERALISTI, MOASELOR SI ASISTENTILOR MEDICALI
DIN ROMANIA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 730 din 2 noiembrie 2010
Având în vedere prevederile art. 18 alin. (2) şi art.
53 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea
profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei
de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului
Asistenţilor Medicali Generalisti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din
România,
Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor
Medicali Generalisti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, întrunit în şedinţa din data de 1
octombrie 2010, emite următoarea hotărâre:
Art. I. - Metodologia de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali
generalisti, moaşelor şi a asistenţilor medicali, aprobată prin Hotărârea
Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalisti, Moaşelor
şi Asistenţilor Medicali din România nr. 32/2009, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 26 ianuarie 2010, se modifică şi se completează după cum
urmează:
1. La articolul 4
litera a) liniuţă a şaptea, sintagma „anexele nr. 1-8" se modifică şi se
înlocuieşte cu sintagma „anexele nr. 1-81".
2. După articolul 5
se introduce un nou articol, articolul 6, cu următorul cuprins:
„Art. 6. - Pentru specialităţile care nu se regăsesc în
anexele la prezenta metodologie se va proceda la
analizarea curriculei de formare a solicitantului şi
dacă nu sunt diferenţe semnificative faţă de una dintre specialităţile
prevăzute în anexe se va folosi fişa de stagiu corespunzătoare."
3. Anexa nr. 2 se
modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
4. După anexa nr. 8
se introduce o nouă anexă, anexa nr. 81, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. - Prezenta
hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Ordinului Asistenţilor Medicali
Generalisti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,
Mircea Timofte
ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 2 la metodologie)
FIŞĂ DE STAGIU
Specialitatea Igienă şi sănătate publică
Numele.................................................................................................................
Prenumele.............................................................................................................
CNP......................................................................................................................
Profesia.................................................................................................................
Specialitatea..........................................................................................................
Perioada de stagiu
................................................................................................
Unitatea sanitară/Instituţia
...................................................................................
Secţia....................................................................................................................
Asistent secţie/mentor
..........................................................................................................................................
Şef comisie judeţeană de igienă
..........................................................................................................................................
Asistent secţie
..........................................................................................................................................
Obiective
.............................................................................................................
1. Cunoaşterea şi implementarea măsurilor de prevenire,
supraveghere şi control al bolilor transmisibile
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
2. Cunoaşterea şi implementarea procedurilor de
prelevare a probelor biologice în scopul efectuării de analize microbiologice,
fizico-chimice şi toxicologice în vederea evaluării obiective a riscurilor
pentru sănătate
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
3. Capacitatea de a identifica riscurile pentru
sănătate şi de a stabili măsurile ce se impun a fi luate în scopul protejării
sănătăţii şi prevenirii îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc în relaţie
cu mediul de viaţă şi de muncă, alimentaţie şi nutriţie, aprovizionarea cu apă
potabilă, radiaţii ionizante naturale şi profesionale şi unităţile de
învăţământ şi de îngrijire medicală şi medico-socială
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
4. Implicarea în efectuarea anchetelor epidemiologice
şi în adoptarea măsurilor necesare pentru limitarea focarelor de boală
transmisibilă în colectivităţi
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
5. Capacitatea de culegere şi prelucrare de date pentru
întocmirea de statistici, rapoarte şi studii
epidemiologice
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
6. Calitatea comunicării informaţiilor
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
7. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind
prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor
rezultate din activitatea medicală, dezinfectiei şi sterilizării, cunoaşterea
codului de etică şi deontologie profesională şi a normelor de securitate si
sănătate a muncii
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
8. Planificarea activităţii proprii
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
9. Abilitatea de a lucra în echipă
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
TOTAL PUNCTAJ:.................
Recomandările mentorului:
.............................................................................................
.............................................................................................
.............................................................................................
Mentor
Numele....................................
Prenumele...............................
Semnătura...............................
Cursant
Numele....................................
Prenumele...............................
Semnătura...............................
Evaluarea cursantului va fi făcută de şeful comisiei
judeţene de igienă a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalisti, Moaşelor şi
Asistenţilor Medicali din România.
Stagiul practic se efectuează integral, absenţele fiind
recuperate conform reprogramării aprobate de şeful comisiei judeţene de igienă
a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalisti, Moaşelor şi Asistenţilor
Medicali din România.
VALIDAREA STAGIULUI
Şeful Comisiei judeţene de igienă a Ordinului
Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din
România
Numele..............................
Prenumele..........................
Semnătura..........................
La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta la şeful
comisiei judeţene de igienă a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti,
Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
Cursantul va fi informat cu
privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului,
conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioară şi va fi instruit
cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte
scrise săptămânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor
Medicali Generalişti, Moaşelor si Asistenţilor Medicali din România.
ANEXA Nr. 2
(Anexa Nr. 8 la metodologie)
FIŞA DE STAGIU
Specialitatea asistent medico-social
Numele.................................................................................................................
Prenumele.............................................................................................................
C.N.P....................................................................................................................
Profesia.................................................................................................................
Specialitatea..........................................................................................................
Perioada de stagiu.................................................................................................
Unitatea
sanitară...................................................................................................
Secţia....................................................................................................................
Asistent-şef
........................................................................................................
Director de îngrijiri .............................................................................................
Asistent-şef
..........................................................................................................
Obiective..............................................................................................................
1. Capacitatea de identificare a domeniului de
cuprindere a asistenţei sociale şi găsirea unor soluţii în rezolvarea problemelor beneficiarului de servicii medico-sociale
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
2. Capacitatea de abordare, rezolvare a problematicii
sociale şi întocmirea sesizărilor către autorităţile competente
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
3. Aptitudini de implementare a legislaţiei sociale de
prevenţie, profilaxie şi intervenţie socială
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
4. Capacitatea de lucru în echipa multidisciplinară
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
5. Aptitudini de relaţionare în comunicarea cu
beneficiarii serviciilor medico-sociale
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
6. Planificarea activităţii proprii şi stabilirea
programelor sociale de prevenţie, profilaxie şi intervenţie socială
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
7. Utilizarea tehnicilor şi metodelor de investigaţie
specifice în identificarea şi soluţionarea nevoilor beneficiarului de servicii
medico-sociale
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
8. Cunoaşterea şi respectarea
drepturilor beneficiarului de servicii medico-sociale
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
9. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind
prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor
rezultate în urma activităţilor medicale, cunoaşterea codului de etică şi
deontologie profesională şi a normelor de securitate şi sănătate a muncii
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
10. Capacitatea de susţinere
morală şi sprijin afectiv a beneficiarului de servicii medico-sociale prin
consiliere şi sfătuire
Foarte bine (10 p)
|
Bine (8-9 p)
|
Satisfăcător (7 p)
|
Nesatisfăcător (1-6 p)
|
|
|
|
|
TOTAL PUNCTAJ.................
Recomandările mentorului:
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
Mentor
Numele....................................
Prenumele...............................
Semnătura...............................
Cursant
Numele....................................
Prenumele...............................
Semnătura...............................
Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de
îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor).
Stagiul practic se efectuează integral, absenţele fiind
recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri.
VALIDAREA STAGIULUI
Director de îngrijiri
Numele..............................
Prenumele..........................
Semnătura........................
La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta la
directorul de îngrijiri.
Cursantul va fi informat cu privire la
responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de
stagiu, regulamentul de ordine interioară şi va fi instruit cu privire la normele
de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale,
înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti,
Moaşelor si Asistenţilor Medicali din România.