HOTARARE Nr. 222 din 19 mai 1997
privind organizarea si conducerea actiunilor de evacuare in cadrul protectiei
civile
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 109 din 2 iunie 1997
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul prevederilor Constitutiei Romaniei, ale Legii protectiei civile
nr. 106/1996, ale Legii administratiei publice locale nr. 69/1991, republicata,
si ale Ordonantei Guvernului nr. 47/1994 privind apararea impotriva
dezastrelor, aprobata prin Legea nr. 124/1995,
Guvernul Romaniei hotaraste:
CAP. 1
Principii generale
Art. 1
In scopul asigurarii protectiei populatiei, a bunurilor materiale si a
valorilor culturale pe timp de razboi sau in alte situatii speciale, pentru prevenirea
si diminuarea pierderilor in conditiile intrebuintarii de catre agresor a
armelor nucleare, biologice, chimice, conventionale, a mijloacelor incendiare
si in cazul producerii unor calamitati naturale sau catastrofe, se executa
evacuarea unei parti din personalul autoritatilor administratiei publice
centrale si locale, al institutiilor publice si al agentilor economici, a unor
categorii de cetateni, bunuri materiale si obiecte ce fac parte din patrimoniul
cultural national.
Art. 2
Prin evacuare, ca masura de protectie, se intelege scoaterea din orasele
resedinta de judet, precum si din alte localitati, la nevoie, in timp de razboi
sau in caz de dezastre, a unor institutii publice si agenti economici,
categorii de populatie si bunuri materiale, in zone si localitati care asigura
conditii de protectie a personalului, de functionare a institutiilor publice si
a agentilor economici respectivi si protejarea valorilor materiale si
culturale.
Art. 3
Actiunea de evacuare se desfasoara tinand seama de actiunile militare
pentru apararea tarii, in conformitate cu prevederile hotararilor Consiliului
Suprem de Aparare a Tarii si ale actelor normative de protectie civila.
Evacuarea in caz de dezastre se desfasoara, in functie de tipul de dezastre,
in conformitate cu prevederile legale.
Art. 4
Evacuarea se executa tinand seama de:
a) prevederile legale si masurile stabilite, referitoare la pregatirea
populatiei, a economiei si a teritoriului pentru aparare;
b) particularitatile de relief, dispunerea geografica, importanta
economico-sociala si militara a judetelor, localitatilor, institutiilor publice
si agentilor economici;
c) asigurarea functionarii institutiilor publice si necesitatea continuarii
productiei de aparare si a unor activitati sociale pe timp de razboi sau in caz
de dezastre;
d) posibilitatile de care dispun localitatile pentru asigurarea protectiei
populatiei si a bunurilor materiale impotriva efectelor armelor nucleare,
biologice, chimice si conventionale;
e) amploarea distrugerilor produse de atacurile agresorului sau de
dezastre;
f) evolutia actiunilor militare.
Art. 5
Evacuarea se poate executa din:
a) unele localitati urbane importante prevazute in hotararea Consiliului
Suprem de Aparare a Tarii;
b) localitatile stabilite de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, la
propunerea Ministerului Apararii Nationale;
c) raioanele probabile ale actiunilor de lupta a trupelor, in functie de
evolutia actiunilor militare;
d) localitatile dispuse in raioanele de risc nuclear major, de accident
chimic sau in aval de constructiile hidrotehnice care prezinta pericol in
exploatare, in cazul unor dezastre;
Art. 6
Evacuarea poate fi efectuata partial, din una sau mai multe localitati,
simultan sau succesiv, in functie de situatia trecerii de la starea de pace la
starea de razboi, de evolutia actiunilor militare sau a dezastrelor, precum si
de posibilitatile de asigurare cu mijloace de transport.
Art. 7
In actiunea de evacuare se cuprind:
a) personalul Presedintiei, Parlamentului, Guvernului, ministerelor,
celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale
si din unele institutii publice si agenti economici importanti, cu membrii de
familie, care nu sunt incadrati in munca, si bunurile materiale necesare
asigurarii continuitatii activitatii acestora;
b) copiii, batranii si bolnavii, precum si alte categorii de cetateni care
nu pot participa la actiuni militare sau in sprijinul acestora;
c) bunuri materiale din patrimoniul cultural national, tezaurul Romaniei,
documente arhivistice, tehnice, unele sectii de productie, agregate,
utilaje-unicat, laboratoare, institute de cercetare importante pentru economia
nationala;
d) institutii publice si agentii economici propusi de autoritatile de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale, care isi pot
continua activitatea in alte localitati;
e) depozite de produse alimentare, industriale, petroliere, farmaceutice si
cerealiere;
f) material rulant, nave si avioane din noduri importante de comunicatii,
porturi si aeroporturi.
Institutiile publice, agentii economici si bunurile prevazute la lit. c)-f)
se evacueaza impreuna cu personalul minim de deservire, exploatare si
intretinere.
In caz de dezastre, vor fi cuprinse in actiunea de evacuare toate
persoanele si o parte din bunurile materiale din localitatile dispuse in zonele
de producere a acestora.
Art. 8
Timpul maxim de evacuare este urmatorul:
a) 3 zile pentru autoritatile publice centrale si locale;
b) 6 zile pentru institutii publice, agenti economici si populatie.
Pentru evacuarea din municipiul Bucuresti, termenul este de 8 zile.
In caz de dezastre, actiunea de evacuare incepe imediat dupa identificarea
pericolului ori dupa producerea acestora.
Art. 9
Evacuarea se executa, de regula, pe teritoriul judetului respectiv, cu
exceptia municipiului Bucuresti si a localitatilor din zona de frontiera, care
se evacueaza si pe teritoriul altor judete.
In caz de dezastre, se trece la evacuare pe teritoriul judetului
(localitatii) respectiv in afara zonei afectate.
Art. 10
Localitatile, din care si in care se executa evacuarea, pe timp de razboi,
se avizeaza de Ministerul Apararii Nationale, iar in caz de dezastre, evacuarea
se executa in raioanele stabilite de catre comisiile judetene de aparare
impotriva dezastrelor, mai putin pentru municipiul Bucuresti si localitatile
din zona de frontiera, pentru care raioanele se stabilesc de catre Comisia
Guvernamentala de Aparare impotriva Dezastrelor.
Organizarea evacuarii
Art. 11
In situatiile de trecere de la starea de pace la starea de razboi si pe
timpul actiunilor militare, trecerea la executarea evacuarii si succesiunea
activitatilor se hotarasc de catre Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, la
propunerea ministrului apararii nationale.
Din municipiul Bucuresti se evacueaza 1/3 din personalul stabilit a incadra
statele de functii, la razboi, ale Presedintiei, Parlamentului, Guvernului,
ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale, autoritati publice importante, impreuna cu membrii de familie
neincadrati in munca, precum si bunuri materiale ce apartin acestora, pentru
care se prevad trei variante de evacuare, in localitatile stabilite de catre
Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, la propunerea Ministerului Apararii
Nationale.
Actiunea de evacuare in cadrul Ministerului Apararii Nationale,
Ministerului de Interne, Serviciului de Protectie si Paza, Serviciului de
Informatii Externe, Serviciului de Telecomunicatii Speciale si Directiei
generale a penitenciarelor din Ministerul Justitiei se executa potrivit
specificului acestora. Membrii de familie ai cadrelor militare din Ministerul
Apararii Nationale, neincadrati in munca, se evacueaza potrivit planurilor
intocmite la nivel de garnizoana, in stransa concordanta cu masurile de
evacuare luate la nivelul localitatii respective. Membrii de familie,
neincadrati in munca, ai personalului din structurile organizatorice ale
celorlalte institutii se includ in planurile de evacuare proprii.
Art. 12
Se evacueaza 1/3 din personalul autoritatilor administratiei publice
locale, stabilit a incadra statul de functii la razboi, in principiu, pe doua
variante pentru fiecare dintre acestea.
Centrele militare judetene, inspectoratele judetene de politie, sectiile
judetene ale Serviciului Roman de Informatii si institutiile publice de interes
judetean se evacueaza, de regula, in aceeasi localitate cu prefectura sau in
localitati apropiate.
Art. 13
Din randul cetatenilor neincadrati in munca, a caror protectie este greu de
realizat in localitatile respective, se evacueaza:
a) persoanele internate in camine (case) de copii si batrani, impreuna cu
personalul incadrat in aceste unitati;
b) elevii din clasele V-VIII, impreuna cu unitatea scolara sau cu unul
dintre membrii de familie;
c) elevii de liceu, impreuna cu unitatea scolara si cu o parte din
personalul didactic.
Art. 14
Organizarea evacuarii in caz de dezastre se executa in functie de tipul
dezastrelor: cutremure, alunecari si prabusiri de teren, inundatii, fenomene
meteorologice periculoase, epidemii, epizootii, accident chimic, biologic,
nuclear, in subteran, avarii la constructii hidrotehnice si la conducte
magistrale si urbane, incendii de masa si explozii, accidente majore la utilaje
si instalatii tehnologice, accidente majore pe caile de comunicatii, caderi de
obiecte cosmice, accidente majore si avarii mari la retele de instalatii si
telecomunicatii.
Planul de evacuare va fi intocmit de catre comisiile judetene de evacuare
si va fi avizat de Comisia Centrala de Evacuare.
Evacuarea in caz de dezastre se hotaraste de catre Comisia Guvernamentala
de Aparare impotriva Dezastrelor, la propunerea comisiilor centrale
specializate pe tipuri de dezastre sau a comisiilor judetene de aparare
impotriva dezastrelor.
Asigurarea actiunilor de evacuare
Art. 15
Masurile principale de asigurare a actiunilor de evacuare, la razboi sau in
caz de dezastre, se stabilesc in planurile intocmite din timp de pace si
cuprind, in principal, urmatoarele:
a) executarea recunoasterii cailor de comunicatii si a raioanelor
(localitatilor) in care se va executa evacuarea, pe diferite variante de
transport (auto, pe caile ferate, naval, aerian etc.);
b) cercetarea si siguranta transportului pe timpul executarii actiunii de
evacuare;
c) stabilirea de puncte de adunare, puncte de imbarcare, puncte de
debarcare, puncte de primire si puncte de repartitie;
d) logistica actiunilor de evacuare la razboi, care se asigura de catre
institutiile publice si agentii economici propusi de catre Oficiul Central de
Stat pentru Probleme Speciale, respectiv de serviciile de mobilizare a
economiei si pregatirea teritoriului pentru aparare, iar la dezastre, de catre
comisiile judetene de evacuare;
e) asigurarea medicala pe timpul evacuarii;
f) aprovizionarea personalului care se evacueaza, cu produse alimentare si
industriale de prima necesitate;
g) asigurarea pazei bunurilor, ordinii publice, fluentei circulatiei,
evidentei populatiei, pe toata durata actiunilor de evacuare;
h) protectia populatiei pe timpul executarii evacuarii.
Art. 16
Pentru executarea cercetarii si sigurantei pe timpul actiunilor de
evacuare, unitatile Ministerului de Interne, unitatile, subunitatile si
formatiunile de protectie civila vor constitui elemente de cercetare si
siguranta specifice, care vor actiona, independent sau in cooperare, in
raioanele, punctele si pe directiile in care se executa evacuarea.
Institutiile publice si agentii economici care desfasoara activitati de
evacuare vor lua masuri proprii de asigurare a acestei activitati.
Art. 17
Necesarul de mijloace de transport pentru evacuare se planifica si se
asigura, la cerere, de catre ministere, celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale si locale si se cuprind in Planul de mobilizare
a economiei nationale. Ministerele, celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale intocmesc cererile cu necesarul de mijloace de
transport, pe care le transmit Comandamentului Protectiei Civile, care le
centralizeaza si le transmite la Oficiul Central de Stat pentru Probleme
Speciale. Organele autoritatilor administratiei publice locale, institutiile
publice si agentii economici transmit cererile cu necesarul de mijloace de
transport la inspectoratele de protectie civila judetene, respectiv la
Inspectoratul de Protectie Civila al Municipiului Bucuresti, care le transmit
Serviciului de mobilizare a economiei si pregatirea teritoriului pentru aparare
judetean, respectiv al municipiului Bucuresti.
Cantitatile de carburanti si lubrifianti se asigura in acelasi mod ca si
mijloacele de transport.
Art. 18
Asistenta medicala pe timpul executarii evacuarii, cat si in localitatile
de evacuare se asigura de catre Ministerul Sanatatii, prin unitatile
sanitar-teritoriale, Societatea Nationala de Cruce Rosie si formatiunile de
specialitate ale protectiei civile.
Masurile privind organizarea si asigurarea asistentei medicale a fortelor
participante la actiunea de evacuare se stabilesc de catre fiecare comisie de
evacuare si sunt cuprinse in planurile de cooperare dintre directiile sanitare
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, Societatea Nationala de Cruce
Rosie si inspectoratele de protectie civila judetene, respectiv al municipiului
Bucuresti.
Art. 19
Aprovizionarea cu produse alimentare si industriale a populatiei evacuate
se asigura, contra cost, de catre agentii economici, in limita normelor
stabilite de Comisia Centrala de Evacuare, astfel:
a) produse alimentare de prima necesitate pentru 1-3 zile, in functie de
distanta de evacuare;
b) articole de imbracaminte, incaltaminte, igiena personala si alte produse
industriale, in functie de sezon.
Art. 20
Masurile de paza si ordine pe timpul executarii actiunilor din si in
localitatile unde se executa evacuarea se realizeaza de catre organele
Ministerului de Interne si se refera la:
a) reguli de acces si de comportare in punctele de adunare, de imbarcare,
de debarcare, de primire si de repartitie;
b) evidenta salariatilor si a populatiei care se evacueaza;
c) masuri pentru dirijarea circulatiei, asigurarea prioritatii si
sigurantei pe timpul deplasarii coloanelor de evacuati;
d) paza bunurilor materiale importante;
e) masuri pentru prevenirea panicii si indrumarea populatiei la alarma spre
locurile de adapostire.
Masurile de paza si de ordine la evacuare pentru Presedintie, Parlament si
Guvern, cat si in localitatile de evacuare a acestora, se realizeaza de catre
organele Ministerului de Interne, in cooperare cu Serviciul de Protectie si
Paza.
Art. 21
Protectia populatiei impotriva armelor nucleare, biologice si chimice pe
timpul desfasurarii evacuarii se organizeaza in scopul prevenirii pierderilor
umane si materiale, in punctele de adunare, de imbarcare, de debarcare, de
primire, de repartitie si pe timpul transportului, si se refera la:
a) prevenirea cu privire la pericolul atacului din aer si a contaminarii
nucleare, biologice si chimice, prin instiintare si alarmare, care se va
executa de catre unitatile si formatiunile de protectie civila;
b) asigurarea adapostirii si protectia impotriva contaminarii nucleare,
biologice si chimice, prin folosirea mijloacelor individuale de protectie si a
proprietatilor naturale ale terenului;
c) realizarea masurilor de mascare a actiunilor de evacuare.
Art. 22
Legaturile de comunicatii necesare conducerii actiunii de evacuare,
desfasurarii evacuarii si activitatilor economico-sociale in localitatile de
evacuare se asigura de catre Ministerul Comunicatiilor, cu avizul Ministerului
Apararii Nationale.
Legaturile fir si radio pentru Presedintie, Parlament, Guvern si celelalte
autoritati ale administratiei publice centrale de specialitate si ale
administratiei publice locale vor fi asigurate si de catre Serviciul de
Telecomunicatii Speciale.
CAP. 2
Structura si componenta comisiilor de evacuare
Art. 23
Pentru conducerea actiunilor de evacuare se constituie Comisia Centrala de
Evacuare, condusa de ministrul delegat pe langa primul-ministru pentru
coordonarea Secretariatului General al Guvernului si a Departamentului pentru
Administratie Publica Locala, din care fac parte secretari de stat de la
Ministerul Finantelor, Ministerul Industriei si Comertului, Ministerul
Agriculturii si Alimentatiei, Ministerul Transporturilor, Ministerul
Comunicatiilor, Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului,
Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, Ministerul Invatamantului,
Ministerul Sanatatii, Ministerul Culturii, Ministerul de Interne, Oficiul
Central de Stat pentru Probleme Speciale si prim-loctiitorul sefului Statului
Major General.
Comisia Centrala de Evacuare isi constituie un secretariat tehnic
permanent, condus de comandantul Comandamentului Protectiei Civile.
In teritoriu se constituie comisii de evacuare judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, conduse de subprefecti, din care fac parte specialisti
din aparatul descentralizat al ministerelor si din aparatul consiliilor
judetene, respectiv ai Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Comisiile de evacuare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, isi
constituie secretariate tehnice permanente, conduse de catre sefii
inspectoratelor de protectie civila judetene, respectiv al municipiului
Bucuresti.
Art. 24
Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale si locale, mai putin cele nominalizate la art. 11 alin. 3,
institutiile publice si agentii economici, nominalizati de inspectoratele de
protectie civila, indiferent de forma de proprietate, vor organiza comisii de
evacuare formate din 5-9 persoane cu functii de conducere pe linie de
organizare-personal, plan-dezvoltare, planificare-productie, transporturi,
productie speciala si inspectorul de protectie civila.
CAP. 3
Atributiile specifice ale comisiilor de evacuare
Art. 25
In timp de pace, comisia centrala de evacuare are urmatoarele atributii
principale:
a) fundamenteaza si propune Consiliului Suprem de Aparare a Tarii conceptia
privind organizarea actiunii de evacuare;
b) urmareste, coordoneaza si verifica activitatea de intocmire a planurilor
de evacuare ale ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale si locale;
c) prezinta primului-ministru - seful protectiei civile in Romania -
propuneri privind desfasurarea unor aplicatii si exercitii, la ministere,
celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale,
in vederea antrenarii comisiilor de evacuare si verificarii aplicabilitatii
masurilor prevazute in planul de evacuare;
d) asigura transmiterea hotararii Consiliului Suprem de Aparare a Tarii
privind trecerea la executarea evacuarii, la ministere, celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale;
e) intocmeste si prezinta periodic Consiliului Suprem de Aparare a Tarii si
primului-ministru, prin Secretariatul tehnic permanent, rapoarte si sinteze cu
privire la stadiul pregatirii si desfasurarii actiunii de evacuare a populatiei
si a bunurilor materiale pe teritoriul tarii, la razboi si in caz de dezastre;
f) aproba planurile de evacuare ale ministerelor, ale celorlalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale si ale institutiilor
publice.
Art. 26
Comisia de evacuare de la ministere si de la celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale indeplineste urmatoarele
atributii:
a) intocmeste si actualizeaza planul de evacuare propriu al unitatilor
subordonate sau coordonate si al institutiilor publice si le transmite spre
avizare Comisiei Centrale de Evacuare prin Secretariatul tehnic permanent al
acesteia;
b) elaboreaza studii privind modalitati de evacuare pe timp de razboi sau
in caz de dezastre;
c) asigura corelarea actiunii de evacuare a institutiilor publice si a
agentilor economici, pe care ii coordoneaza, cu prevederile planului de
mobilizare si cu masurile stabilite de prefecturi;
d) coordoneaza activitatile de evacuare si urmareste realizarea masurilor
de asigurare a acestei actiuni cu mijloace de transport, asistenta medicala,
protectie, paza, legaturi fir si radio si cu produse alimentare de stricta
necesitate pentru durata evacuarii;
e) avizeaza planul de evacuare al unitatilor subordonate sau pe care le
coordoneaza;
f) urmareste realizarea masurilor de asigurare a primirii, repartitiei,
cazarii personalului si depozitarii bunurilor materiale;
g) organizeaza, incadreaza si asigura functionarea punctelor de adunare, de
imbarcare, de debarcare, de primire si de repartitie;
h) executa periodic exercitii practice pentru verificarea aplicabilitatii
prevederilor planului de evacuare, potrivit programelor elaborate de
Comandamentul Protectiei Civile.
Art. 27
Comisiile de evacuare judetene, a municipiului Bucuresti si ale sectoarelor
acestuia indeplinesc urmatoarele atributii:
a) intocmesc si actualizeaza documentele planului de evacuare sau ale
planului de primire si de repartitie, potrivit hotararilor Comisiei Centrale de
Evacuare;
b) controleaza si indruma intocmirea planurilor de evacuare la autoritatile
administratiei publice locale, institutiile publice si agentii economici care
au sarcini de productie militara, indiferent de forma de proprietate;
c) executa periodic aplicatii si exercitii practice pentru antrenarea
comisiilor de evacuare si verificarea aplicabilitatii prevederilor planurilor
de evacuare, conform planului Comandamentului Protectiei Civile;
d) organizeaza, conduc si indruma desfasurarea evacuarii institutiilor
publice, agentilor economici, populatiei, colectivitatilor de animale,
bunurilor materiale si obiectelor culturale din localitatile stabilite;
e) urmaresc realizarea masurilor de pregatire si de desfasurare a
actiunilor de evacuare, de primire, de repartitie si de cazare a populatiei si
de depozitare a bunurilor materiale;
f) organizeaza, incadreaza si asigura functionarea punctelor de adunare, de
imbarcare, de debarcare, de primire si de repartitie;
g) realizeaza masurile de asigurare privind transportul populatiei,
bunurilor materiale, colectivitatilor de animale, asistenta medicala,
protectia, paza, ordinea, legaturile fir si radio si evidenta populatiei pe
timpul executarii evacuarii in raioanele din si in care se executa aceasta;
h) informeaza periodic pe seful protectiei civile al judetului si Comisia
Centrala de Evacuare despre stadiul desfasurarii actiunilor de evacuare.
Comisiile de evacuare judetene organizeaza comisii de evacuare in
localitati, institutii publice si agenti economici cuprinsi in planurile de
evacuare (primire).
Presedintii acestor comisii sunt viceprimarii sau directorii adjuncti ai
institutiilor publice si ai agentilor economici.
Art. 28
In scopul trecerii, la ordin, in timp scurt si in mod organizat, la
executarea evacuarii, in functie de situatie, Comisia Centrala de Evacuare,
comisiile de evacuare de la ministere, de la celelalte organe de specialitate
ale administratiei publice centrale si comisiile de evacuare judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti si ale sectoarelor acestuia, intensifica
pregatirea actiunilor de evacuare, fiind in masura sa puna in aplicare, in
orice moment, planurile intocmite in acest scop.
Art. 29
Secretariatul tehnic permanent al Comisiei Centrale de Evacuare are
urmatoarele atributii:
a) fundamenteaza si supune spre aprobare Comisiei Centrale de Evacuare
strategia nationala de evacuare;
b) asigura organizarea unitara pe intreg teritoriul tarii a activitatii de
evacuare, conform Legii protectiei civile nr. 106/1996;
c) propune Comisiei Centrale de Evacuare punerea in aplicare a planurilor
de evacuare;
d) dupa instituirea starii de urgenta, coordoneaza, la nivel national sau
pe mai multe judete, actiunile de evacuare;
e) propune Guvernului includerea in bugetul de stat anual a fondurilor
necesare evacuarii;
f) initiaza elaborarea de acte normative privind evacuarea;
g) instiinteaza Comisia Centrala de Evacuare asupra situatiilor create in
teritoriu, printr-un sistem informational-decizional propriu;
h) urmareste respectarea conventiilor internationale in domeniul evacuarii;
i) urmareste indeplinirea masurilor stabilite in zonele de evacuare;
j) avizeaza regulamentele comisiilor de evacuare si le supune spre
aprobare;
k) coordoneaza programele nationale de pregatire si planurile de evacuare;
l) asigura informarea populatiei prin mijloacele de informare in masa
despre iminenta punerii in aplicare a planurilor de evacuare.
CAP. 4
Finantarea activitatilor comisiilor de evacuare
Art. 30
Fondurile banesti pentru realizarea si desfasurarea activitatilor de
evacuare la nivel national, judetean, al municipiului Bucuresti si al
sectoarelor acestuia, al oraselor si comunelor se asigura conform prevederilor
art. 71 din Legea protectiei civile nr. 106/1996.
Fondurile banesti necesare realizarii masurilor de evacuare la institutiile
publice si la agentii economici se asigura conform art. 72 din Legea protectiei
civile nr. 106/1996.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministru delegat pe
langa primul-ministru
pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului si a
Departamentului pentru
Administratie Publica Locala,
Remus Opris
p. Ministrul apararii nationale,
Constantin Degeratu,
secretar de stat
Ministru de interne,
Gavril Dejeu