Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 26 din 2 decembrie 2009

de adoptare a Regulamentului privind organizarea si desfasurarea activitatii Comisiei nationale/teritoriale de etica si deontologie a Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania

ACT EMIS DE: ORDINUL ASISTENTILOR MEDICALI GENERALISTI, MOASELOR SI ASISTENTILOR MEDICALI DIN ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 62 din 27 ianuarie 2010



In conformitate cu prevederile art. 29 lit. h) din Statutul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 1/2009,

având în vedere prevederile art. 22 alin. (5) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 3/2009,

Biroul executiv al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR), întrunit în şedinţă în data de 2 decembrie 2009, emite următoarea hotărâre:

Art. 1. - Se adoptă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea activităţii Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, prevăzut în anexa la prezenta hotărâre.

Art. 2. - Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea activităţii Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR) se va aplica atât la nivel central, cât şi la nivelul structurilor OAMGMAMR.

Art. 3. - Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,

Mircea Timofte

ANEXĂ

REGULAMENT

privind organizarea şi desfăşurarea activităţii Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Comisia naţională de etică şi deontologie, precum şi comisiile teritoriale de etică şi deontologie ale Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR) se organizează şi funcţionează în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, a Statutului Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 1/2009, denumit în continuare Statut, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 3/2009, şi a prezentului regulament.

Art. 2. - Comisia naţională de etică şi deontologie a OAMGMAMR funcţionează la nivelul Consiliului naţional al OAMGMAMR.

Art. 3. - (1) Comisia naţională de etică şi deontologie funcţionează sub directa coordonare a Biroului executiv la nivel naţional.

(2) Comisia teritorială de etică şi deontologie funcţionează sub directa coordonare a biroului consiliului judeţean/ municipiului Bucureşti.

Art. 4. -Activitatea Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie are la bază următoarele principii:

a) prezumţia de nevinovăţie, conform căreia se prezumă că persoana supusă cercetării este nevinovată atât timp cât vinovăţia sa nu a fost dovedită;

b)   garantarea dreptului la apărare, conform căruia se recunoaşte dreptul persoanei împotriva căreia a fost îndreptată sesizarea de a fi audiată, de a prezenta dovezi în apărarea sa şi de a fi asistată de un apărător ori de a fi reprezentată;

c)  celeritatea procedurii, care presupune obligaţia Comisiei naţionale de etică şi deontologie/comisiilor teritoriale de etică şi deontologie de a proceda fără întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevăzute de prezentul regulament;

d)     contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilităţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau/şi fapt care are legătură cu abaterea disciplinară pentru care a fost sesizată Comisia de disciplină;

e)  proporţionalitatea, conform căreia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele săvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinară propusă a fi aplicată;

f)  legalitatea sancţiunii, conform căreia Comisia naţională/ teritorială de etică şi deontologie nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevăzute de lege;

g)  unicitatea sancţiunii, conform căreia pentru o abatere disciplinară nu se poate aplica decât o singură sancţiune disciplinară.

Art. 5. - (1) Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie este compusă din preşedinte şi 4 membri nominalizaţi de Biroul executiv, respectiv biroul consiliului judeţean/municipiului Bucureşti.

(2) In vederea asigurării coerenţei şi continuităţii activităţii Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie, unul dintre cei 4 membri nominalizaţi de Biroul executiv, respectiv biroul consiliului judeţean/municipiului Bucureşti va îndeplini atribuţiile de secretar.

Art. 6. - Mandatul membrilor Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie este de 4 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestuia.

Art. 7. - Şedinţele de judecată a cauzelor disciplinare nu sunt publice.

CAPITOLUL II

Atribuţiile comisiei

Art. 8. - Abaterile disciplinare săvârşite de membrii OAMGMAMR care exercită funcţii elective se cercetează de către Comisia naţională de etică şi deontologie a OAMGMAMR, iar aplicarea sancţiunii se face de către plenul Consiliului naţional.

Art. 9. - Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie are ca atribuţii principale cercetarea abaterilor disciplinare pentru care a fost sesizată sau pentru care s-a autosesizat şi în acest sens:

a)   verifică dacă plângerea este admisibilă şi conţine următoarele elemente: numele, prenumele, domiciliul petiţionarului, elemente de identificare ale asistentului împotriva căruia se îndreaptă petiţia, locul şi contextul în care s-a săvârşit fapta, descrierea faptei, mijloacele de probă, semnătura petiţionarului;

b)  verifică respectarea termenului în care poate fi depusă plângerea. Termenul este de 30 de zile de la data săvârşirii sau cunoaşterii săvârşirii faptei, dar nu mai târziu de 6 luni de la data săvârşirii ei. Introducerea plângerii după expirarea termenului de mai sus se sancţionează cu decăderea din dreptul de a face plângere pentru fapta respectivă;

c)  stabileşte, dacă este cazul, ca în afară de membrul cercetat să mai participe şi alte persoane a căror prezenţă este necesară pentru stabilirea adevărului şi soluţionarea cauzei;

d) solicită documentele considerate necesare şi concludente pentru aflarea adevărului şi soluţionarea cauzei;

e) întocmeşte rapoarte cu privire la fiecare cauză pentru care a fost sesizată sau pentru care s-a autosesizat, pe care le înaintează preşedintelui OAMGMAMR, şi propune aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute de lege.

Art. 10. - Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie are ca obiective soluţionarea diferendelor apărute sau reclamate care se referă la:

a) abaterile disciplinare săvârşite de membrii OAMGMAMR în exercitarea profesiei prin care se aduce atingere valorilor sociale ce ocrotesc drepturile pacienţilor, precum şi onoarea, demnitatea celorlalţi membri ori a persoanelor cu care aceştia intră în contact;

b)  neîndeplinirea obligaţiilor profesionale sau îndeplinirea acestora cu neglijenţă, nepăsare, în mod repetat;

c)  neparticiparea la programele de pregătire profesională şi perfecţionare, având drept consecinţă nerealizarea numărului de credite stabilit de Consiliul naţional;

d)   neîndeplinirea obligaţiilor profesionale cu privire la divulgarea secretului profesional;

e) neacordarea primului ajutor medical;

f) folosirea de mijloace de constrângere fizică şi/sau psihică în exercitarea profesiei;

g)  condamnarea printr-o hotărâre judecătorească definitivă pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni privitoare la viaţa, integritatea fizică a persoanei sau ce are legătură cu exercitarea profesiei;

h) desfăşurarea de activităţi politice în cadrul OAMGMAMR şi cu ocazia manifestărilor organizate de acesta;

i) orice faptă care îndeplineşte criteriile de individualizare a acesteia prevăzute în prezentul regulament, în Statut şi în Codul de etică şi deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România.

Art. 11. - (1) Preşedintele Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie are următoarele atribuţii:

a) organizează şi conduce activitatea comisiei;

b) stabileşte locul, data şi ora şedinţelor comisiei;

c) reprezintă comisia în faţa autorităţilor şi instituţiilor publice;

d)  informează organele de conducere ale OAMGMAMR despre activitatea comisiei şi problemele apărute în cursul desfăşurării cercetărilor disciplinare ori soluţionării cauzelor;

e)  prezintă Consiliului naţional al OAMGMAMR raportul anual al activităţii comisiei.

(2) Preşedintele poate delega o parte din atribuţiile sale către un alt membru din cadrul Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie.

Art. 12. - Secretarul Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie are următoarele atribuţii:

a) înregistrează şi ţine evidenţa tuturor sesizărilor înaintate comisiei;

b) răspunde de evidenţa cauzelor disciplinare;

c) păstrează registrul de procese-verbale ale comisiei;

d) exercită orice alte atribuţii date de preşedintele comisiei.

Art. 13. - Membrii Comisiei de disciplină au următoarele obligaţii:

a)  să participe la şedinţele comisiei conform convocării primite;

b) să se abţină de la participarea la şedinţă, dacă, cu privire la respectiva faptă, s-au antepronunţat în orice mod;

c)  membrii OAMGMAMR care fac parte din organele de jurisdicţie şi care au vreun interes în soluţionarea cauzei sau ai căror soţi, precum şi rudele până la gradul al patrulea inclusiv sunt implicaţi în calitate de pârâţi în respectiva cauză sunt obligaţi să se abţină de la soluţionarea cauzei disciplinare, cu precizarea motivului abţinerii;

d) în cazul în care nu a fost formulată declaraţia de abţinere, membrul OAMGMAMR care se află în una dintre situaţiile descrise anterior poate fi recuzat pentru cauza respectivă la cererea oricărei persoane care participă la soluţionarea cauzei şi va fi înlocuit temporar în maximum 3 zile de biroul consiliului judeţean/municipiului Bucureşti sau, după caz, de Biroul executiv;

e)  să anunţe în scris sau telefonic, în 24 de ore de la data primirii comunicării şi anunţării telefonice cu privire la data, locul, ora şi obiectul şedinţei, preşedintele comisiei despre existenţa unei incompatibilităţi de natura celor prevăzute la lit. b) şi c) sau asupra unei situaţii obiective ce împiedică participarea la şedinţă;

f)  să analizeze în mod imparţial sesizările, dovezile şi susţinerile părţilor implicate, să urmărească aflarea adevărului şi să voteze în consecinţă.

Art. 14. - Desfăşurarea şedinţelor de judecată ale fiecărei comisii vor fi consemnate sub formă de procese-verbale de şedinţă.

Art. 15. - Fiecare proces-verbal va fi semnat la sfârşitul şedinţei de membrii prezenţi ai Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie şi va fi anexat, în copie conform cu originalul, la dosarul cauzei disciplinare.

Art. 16. - Fiecare filă din dosarul disciplinar va fi numerotată, în ordinea în care documentele au fost primite, şi se păstrează în dosarul disciplinar (se va numerota şi şnurui tot ce se depune în dosar: sesizarea, decizia biroului, adresa de convocare a asistentului medical sau a altor persoane, dovezile de comunicare, fişele medicale sau alte documente, declaraţiile martorilor şi alte acte rezultate din cercetarea disciplinară).

Art. 17. - Procesul-verbal de şedinţă va conţine cel puţin următoarele elemente:

a) data în care a avut loc şedinţa;

b)  numele membrilor Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie prezenţi la şedinţă;

c)  consemnarea punctelor de vedere adoptate cu privire la caz;

d) măsurile dispuse în soluţionarea cauzei de către Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie;

e)  semnăturile membrilor Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie.

CAPITOLUL III

SECŢIUNEA 1

Inregistrarea cererii şi declanşarea acţiunii disciplinare

Art. 18. -Toate sesizările şi plângerile îndreptate împotriva unui asistent medical generalist, unei moaşe sau unui asistent medical şi înregistrate în Registrul intrări-ieşiri al OAMGMAMR pot fi înaintate comisiilor de etică şi deontologie, după caz.

Art. 19. - Numărul de înregistrare a sesizării în Registrul intrări-ieşiri al OAMGMAMR va constitui numărul dosarului disciplinar.

Art. 20. - (1) Sesizarea se formulează în scris şi trebuie să cuprindă următoarele elemente:

a) numele, prenumele şi domiciliul petiţionarului;

b)   elementele de identificare ale asistentului medical generalist, moaşei sau ale asistentului medical împotriva căruia se îndreaptă petiţia;

c) locul şi contextul în care s-a săvârşit fapta;

d) descrierea faptei;

e) mijloacele de probă;

f) semnătura petiţionarului.

(2) Plângerea/Sesizarea trebuie să se încadreze în termenul de 30 de zile de la data săvârşirii sau cunoaşterii săvârşirii faptei, dar nu mai târziu de 6 luni de la data săvârşirii ei.

Art. 21. - Cercetarea preliminară se efectuează de către comisia teritorială de etică şi deontologie, care va dispune respingerea plângerii ca nefondată sau declanşarea procedurii de soluţionare, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 şi Statutului OAMGMAMR.

Art. 22. - (1) Comisia teritorială de etică şi deontologie va efectua cercetarea cauzei disciplinare prin adunarea dovezilor care constau în: interogarea părţilor, a martorilor, strângerea depoziţiilor, a înscrisurilor oficiale şi apelarea la orice alt mijloc de probă ce poate contribui la soluţionarea cauzei.

(2) Comisia teritorială de etică şi deontologie va proceda la solicitarea de opinii calificate, ce constau în prezentarea de opinii ale personalului specializat care are competenţă pe anumite domenii, de la caz la caz (medici, jurişti sau alte persoane abilitate).

Art. 23. - După terminarea cercetării comisia teritorială de etică şi deontologie va trimite dosarul cauzei, conform reglementărilor legale în vigoare, către biroul consiliului judeţean sau către Comisia naţională de etică şi deontologie cu propunerea de sancţionare ori de nesancţionare a asistentului medical generalist, moaşei sau a asistentului medical cercetat.

Art. 24. - Comisia teritorială de etică şi deontologie va întocmi un raport anual de activitate pe care îl va înainta biroului consiliului pentru prezentare în cadrul consiliului judeţean/ municipiului Bucureşti.

Art. 25. - Cercetarea disciplinară de la nivelul comisiei teritoriale de etică şi deontologie se va finaliza cu întocmirea unui referat cu privire la:

a)  prezentarea datelor de identificare a persoanei care a făcut sesizarea;

b) prezentarea reclamaţiei şi a faptei;

c) probele administrate;

d) dacă este cazul, analiza medicală a cazului;

e) propunerea de sancţionare sau de nesancţionare.

Art. 26. - După întocmirea referatului, ancheta disciplinară de la nivelul comisiei teritoriale de etică şi deontologie se consideră terminată, iar dosarul se trimite către biroul consiliului judeţean sau către Comisia naţională de etică şi deontologie cu propunerea de sancţionare ori de nesancţionare a asistentului medical generalist, moaşei sau a asistentului medical cercetat.

SECŢIUNEA a 2-a

Convocarea şi audierea

Art. 27. - După primirea sesizării şi după constituirea dosarului cauzei, Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie îi va notifica prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire, asistentului medical generalist, moaşei sau asistentului medical reclamat următoarele aspecte:

a) începerea anchetei disciplinare;

b) precizarea pe scurt a obiectului sesizării;

c) data şi orele prezentării pentru audiere la comisie;

d) adresa Comisiei de disciplină.

Art. 28. - Asistentul medical generalist, moaşa sau asistentul medical în cauză va fi informat/ă şi va fi convocat/ă cu cel puţin 7 zile înaintea datei la care urmează să aibă loc audierea de către Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie.

Art. 29. - Membrii comisiilor de etică şi deontologie, precum şi persoanele implicate în activitatea acestor comisii au obligaţia să păstreze confidenţialitatea cu privire la toate datele şi informaţiile de care au luat cunoştinţă.

Art. 30. -In situaţia în care asistentul medical generalist, moaşa sau asistentul medical s-a prezentat la Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie pentru audieri, declaraţiile acestuia/acesteia vor fi consemnate şi ataşate la dosarul disciplinar.

Art. 31. - (1) Neprezentarea persoanei convocate nu împiedică desfăşurarea procedurilor disciplinare ori judecarea cauzei.

(2) Neprezentarea nejustificată la solicitarea Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie a membrului OAMGMAMR împotriva căruia s-a depus plângere echivalează cu recunoaşterea săvârşirii faptei.

Art. 32. - Pe tot parcursul cercetării disciplinare şi judecării cauzei, asistentul medical generalist, moaşa sau asistentul medical are dreptul să consulte conţinutul dosarului disciplinar.

Art. 33. - Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie, după caz, se va pronunţa cu privire la următoarele aspecte:

a)  dacă şi la ce dată va fi audiată persoana care a făcut sesizarea;

b) dacă este nevoie să fie audiate şi alte persoane;

c)  dacă este nevoie să fie consultate anumite documente medicale ori alte înscrisuri;

d) dacă faţă de natura cauzei este necesară efectuarea unei expertize, consultarea unei comisii de specialitate ori a unor personalităţi în domeniu;

e)  efectuarea unei documentări suplimentare în cauză prin consultarea literaturii medicale de specialitate;

f) orice alte măsuri necesare unei juste şi corecte soluţionări a cauzei.

Art. 34. -Asupra tuturor aspectelor precizate la art. 33 lit. a)-f) se va face menţiune în procesul-verbal de şedinţă al Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie, proces-verbal care se va depune, în copie conform cu originalul, la dosarul cauzei.

Art. 35. - In şedinţă, dacă este necesar, Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie poate să dispună solicitarea prin adresă/adrese de la anumite instituţii medicale a datelor şi informaţiilor care sunt importante pentru judecarea cauzei.

Art. 36. - Dacă la următoarea şedinţă se constată că s-au adunat toate materialele, datele şi informaţiile solicitate de Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie şi au fost audiate toate persoanele care au fost stabilite, dacă nu mai sunt alte aspecte de lămurit, comisia va analiza toate declaraţiile, probele, înscrisurile, expertizele şi va propune una dintre soluţiile prevăzute la art. 62 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008.

Art. 37. - Soluţia propusă şi consemnată în procesul-verbal de şedinţă va fi materializată sub forma unei decizii scrise a Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie, care va trebui să conţină în mod obligatoriu următoarele elemente:

a)    indicarea organului competent care a soluţionat plângerea;

b)  indicarea organului competent care a propus aplicarea sancţiunii;

c)   numele, prenumele, funcţia, unitatea sanitară unde lucrează membrul OAMGMAMR în cauză;

d) obiectul plângerii, descrierea faptelor, precizarea dovezilor pe care se fundamentează decizia;

e) sancţiunea propusă a fi aplicată şi perioada pentru care se aplică, după caz;

f) temeiul de drept în baza căruia se va aplica sancţiunea;

g)   calea de atac, termenul de contestaţie şi organul competent să soluţioneze contestaţia;

h) semnătura preşedintelui Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie, după caz.

Art. 38. - Decizia cu propunerea de sancţionare se comunică în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării Biroului executiv, respectiv biroului consiliului judeţean/ municipiului Bucureşti.

Art. 39. - (1) Cvorumul necesar desfăşurării şedinţei este constituit din jumătate plus unu.

(2)  In cazul neîndeplinirii cvorumului, şedinţa se amână pentru cel mult 5 zile lucrătoare.

(3) Deciziile Comisiei de disciplină se adoptă prin consens.

(4) In cazul în care nu există consens, deciziile se adoptă cu majoritate simplă din numărul celor prezenţi.

Art. 40. -Toate adresele, comunicările sau deciziile emise de către Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie se vor transmite prin adresă scrisă, cu număr de înregistrare, Biroului executiv, respectiv biroului consiliului judeţean/ municipiului Bucureşti.

Art. 41. - Un exemplar al adreselor sau comunicărilor se va păstra la dosarul cauzei disciplinare împreună cu dovada de primire sau de înmânare.

SECŢIUNEA a 3-a

Contestaţia

Art. 42. - Dreptul de a introduce contestaţie aparţine atât membrului OAMGMAMR împotriva căruia s-a dispus sancţiunea, cât şi persoanei vătămate.

Art. 43. - Sancţiunile emise de consiliul judeţean/ municipiului Bucureşti pot fi contestate în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării la Biroul executiv al OAMGMAMR.

Art. 44. - In condiţiile în care Biroul executiv admite contestaţia, Comisia naţională de etică şi deontologie a OAMGMAMR va solicita comisiei teritoriale de etică şi deontologie dosarul complet al cauzei, în copie, ce se va trimite în maximum 10 zile de la comunicarea solicitării.

Art. 45. - Comisia teritorială de etică şi deontologie va trimite dosarul cauzei însoţit de o adresă de înaintare în care se va preciza numărul de pagini ale dosarului, cu menţionarea documentelor din cuprinsul acestuia.

Art. 46. - Comisia naţională de etică şi deontologie, după ascultarea părţilor şi administrarea tuturor probelor apreciate ca fiind necesare, potrivit art. 83 din Statutul OAMGMAMR, pronunţă una dintre următoarele soluţii:

a)  admite contestaţia şi, pe cale de consecinţă, anulează decizia comisiei teritoriale;

b)  admite în parte contestaţia şi propune o sancţiune mai mică decât sancţiunea aplicată la nivel local;

c)  respinge contestaţia şi menţine decizia pronunţată de către comisia teritorială.

Art. 47. - Decizia Comisiei naţionale de etică şi deontologie, adoptată prin hotărâre de către Consiliul naţional al OAMGMAMR, poate fi contestată în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia la judecătoria în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea membrul OAMGMAMR în cauză.

SECŢIUNEA a 4-a

Suspendarea judecării cauzei

Art. 48. - Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie poate dispune suspendarea judecării cauzei în următoarele situaţii:

1.  când s-a început urmărirea penală pentru o infracţiune comisă în exercitarea profesiei, până la soluţionarea cauzei penale;

2. când există un proces pe rol în legătură cu cauza, până la rezolvarea definitivă a acesteia.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 49. -Accesul terţilor la dosarul cauzei pe toată durata desfăşurării anchetei este interzis, cu excepţia cazului în care faptele fac subiectul unei investigaţii oficiale a organelor de stat autorizate.

Art. 50. - Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie va păstra dosarele în arhiva OAMGMAMR.

Art. 51. - Comisia naţională/teritorială de etică şi deontologie va avea la dispoziţie personal auxiliar şi aparatură logistică din dotarea existentă la OAMGMAMR, respectiv la filialele OAMGMAMR.

Art. 52. - Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 26/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 26 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 26/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu