HOTARARE Nr.
26 din 2 decembrie 2009
de adoptare a Regulamentului
privind organizarea si desfasurarea activitatii Comisiei nationale/teritoriale
de etica si deontologie a Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor
si Asistentilor Medicali din Romania
ACT EMIS DE:
ORDINUL ASISTENTILOR MEDICALI GENERALISTI, MOASELOR SI ASISTENTILOR MEDICALI
DIN ROMANIA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 62 din 27 ianuarie 2010
In conformitate cu prevederile art. 29 lit. h) din
Statutul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor
şi Asistenţilor Medicali din România, aprobat prin Hotărârea
Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali
Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
nr. 1/2009,
având în vedere prevederile art. 22 alin. (5) din
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Ordinului
Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi
Asistenţilor Medicali din România, aprobat prin Hotărârea
Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali
Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
nr. 3/2009,
Biroul executiv al Ordinului Asistenţilor
Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din
România (OAMGMAMR), întrunit în
şedinţă în data de 2 decembrie 2009, emite următoarea
hotărâre:
Art. 1. - Se adoptă Regulamentul privind
organizarea şi desfăşurarea activităţii Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie a Ordinului
Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi
Asistenţilor Medicali din România, prevăzut în anexa la prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea activităţii Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie a Ordinului
Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor
Medicali din România (OAMGMAMR) se va aplica atât la nivel central, cât
şi la nivelul structurilor OAMGMAMR.
Art. 3. - Prezenta hotărâre intră în vigoare
la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Ordinului Asistenţilor Medicali
Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,
Mircea Timofte
ANEXĂ
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea
activităţii Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi
deontologie a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti,
Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Comisia naţională de etică
şi deontologie, precum şi comisiile teritoriale de etică şi
deontologie ale Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti,
Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR) se
organizează şi funcţionează în baza Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de
asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei
de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea
Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi
Asistenţilor Medicali din România, a Statutului Ordinului
Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi
Asistenţilor Medicali din România, aprobat prin Hotărârea
Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali
Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
nr. 1/2009, denumit în continuare Statut, a Regulamentului de organizare
şi funcţionare a Ordinului Asistenţilor Medicali
Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,
aprobat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului
Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi
Asistenţilor Medicali din România nr. 3/2009, şi a prezentului
regulament.
Art. 2. - Comisia naţională de etică
şi deontologie a OAMGMAMR funcţionează la nivelul Consiliului
naţional al OAMGMAMR.
Art. 3. - (1) Comisia naţională de etică
şi deontologie funcţionează sub directa coordonare a Biroului
executiv la nivel naţional.
(2) Comisia teritorială de etică şi
deontologie funcţionează sub directa coordonare a biroului
consiliului judeţean/ municipiului Bucureşti.
Art. 4. -Activitatea Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie are la bază
următoarele principii:
a) prezumţia de nevinovăţie, conform
căreia se prezumă că persoana supusă cercetării este
nevinovată atât timp cât vinovăţia sa nu a fost dovedită;
b) garantarea dreptului la apărare, conform
căruia se recunoaşte dreptul persoanei împotriva căreia a fost
îndreptată sesizarea de a fi audiată, de a prezenta dovezi în
apărarea sa şi de a fi asistată de un apărător ori de
a fi reprezentată;
c) celeritatea procedurii, care presupune
obligaţia Comisiei naţionale de etică şi
deontologie/comisiilor teritoriale de etică şi deontologie de a
proceda fără întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea
drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevăzute de
prezentul regulament;
d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea
posibilităţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se
exprima cu privire la orice act sau/şi fapt care are legătură cu
abaterea disciplinară pentru care a fost sesizată Comisia de
disciplină;
e) proporţionalitatea, conform căreia
trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare,
circumstanţele săvârşirii acesteia şi sancţiunea
disciplinară propusă a fi aplicată;
f) legalitatea sancţiunii, conform căreia
Comisia naţională/ teritorială de etică şi deontologie
nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevăzute de lege;
g) unicitatea sancţiunii, conform căreia
pentru o abatere disciplinară nu se poate aplica decât o singură
sancţiune disciplinară.
Art. 5. - (1) Comisia
naţională/teritorială de etică şi deontologie este
compusă din preşedinte şi 4 membri nominalizaţi de Biroul
executiv, respectiv biroul consiliului judeţean/municipiului
Bucureşti.
(2) In vederea asigurării coerenţei şi
continuităţii activităţii Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie, unul dintre cei 4
membri nominalizaţi de Biroul executiv, respectiv biroul consiliului
judeţean/municipiului Bucureşti va îndeplini atribuţiile de
secretar.
Art. 6. - Mandatul membrilor Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie este de 4 ani, cu
posibilitatea reînnoirii acestuia.
Art. 7. - Şedinţele de judecată a
cauzelor disciplinare nu sunt publice.
CAPITOLUL II
Atribuţiile comisiei
Art. 8. - Abaterile disciplinare săvârşite de
membrii OAMGMAMR care exercită funcţii elective se cercetează de
către Comisia naţională de etică şi deontologie a
OAMGMAMR, iar aplicarea sancţiunii se face de către plenul
Consiliului naţional.
Art. 9. - Comisia naţională/teritorială
de etică şi deontologie are ca atribuţii principale cercetarea
abaterilor disciplinare pentru care a fost sesizată sau pentru care s-a
autosesizat şi în acest sens:
a) verifică dacă plângerea este
admisibilă şi conţine următoarele elemente: numele,
prenumele, domiciliul petiţionarului, elemente de identificare ale
asistentului împotriva căruia se îndreaptă petiţia, locul
şi contextul în care s-a săvârşit fapta, descrierea faptei,
mijloacele de probă, semnătura petiţionarului;
b) verifică respectarea termenului în care poate
fi depusă plângerea. Termenul este de 30 de zile de la data
săvârşirii sau cunoaşterii săvârşirii faptei, dar nu
mai târziu de 6 luni de la data săvârşirii ei. Introducerea plângerii
după expirarea termenului de mai sus se sancţionează cu
decăderea din dreptul de a face plângere pentru fapta respectivă;
c) stabileşte, dacă este cazul, ca în
afară de membrul cercetat să mai participe şi alte persoane a
căror prezenţă este necesară pentru stabilirea
adevărului şi soluţionarea cauzei;
d) solicită documentele considerate necesare
şi concludente pentru aflarea adevărului şi soluţionarea
cauzei;
e) întocmeşte rapoarte cu privire la fiecare
cauză pentru care a fost sesizată sau pentru care s-a autosesizat, pe
care le înaintează preşedintelui OAMGMAMR, şi propune aplicarea
uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute de lege.
Art. 10. - Comisia naţională/teritorială
de etică şi deontologie are ca obiective soluţionarea diferendelor
apărute sau reclamate care se referă la:
a) abaterile disciplinare săvârşite de
membrii OAMGMAMR în exercitarea profesiei prin care se aduce atingere valorilor
sociale ce ocrotesc drepturile pacienţilor, precum şi onoarea,
demnitatea celorlalţi membri ori a persoanelor cu care aceştia
intră în contact;
b) neîndeplinirea obligaţiilor profesionale sau
îndeplinirea acestora cu neglijenţă, nepăsare, în mod repetat;
c) neparticiparea la programele de pregătire
profesională şi perfecţionare, având drept consecinţă
nerealizarea numărului de credite stabilit de Consiliul naţional;
d) neîndeplinirea obligaţiilor profesionale cu
privire la divulgarea secretului profesional;
e) neacordarea primului ajutor medical;
f) folosirea de mijloace de constrângere fizică
şi/sau psihică în exercitarea profesiei;
g) condamnarea printr-o hotărâre
judecătorească definitivă pentru săvârşirea cu
intenţie a unei infracţiuni privitoare la viaţa, integritatea
fizică a persoanei sau ce are legătură cu exercitarea profesiei;
h) desfăşurarea de activităţi
politice în cadrul OAMGMAMR şi cu ocazia manifestărilor organizate de
acesta;
i) orice faptă care îndeplineşte criteriile
de individualizare a acesteia prevăzute în prezentul regulament, în Statut
şi în Codul de etică şi deontologie al asistentului medical
generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România.
Art. 11. - (1) Preşedintele Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie are
următoarele atribuţii:
a) organizează şi conduce activitatea
comisiei;
b) stabileşte locul, data şi ora
şedinţelor comisiei;
c) reprezintă comisia în faţa
autorităţilor şi instituţiilor publice;
d) informează organele de conducere ale OAMGMAMR
despre activitatea comisiei şi problemele apărute în cursul
desfăşurării cercetărilor disciplinare ori
soluţionării cauzelor;
e) prezintă Consiliului naţional al OAMGMAMR
raportul anual al activităţii comisiei.
(2) Preşedintele poate delega o parte din
atribuţiile sale către un alt membru din cadrul Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie.
Art. 12. - Secretarul Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie are
următoarele atribuţii:
a) înregistrează şi ţine evidenţa
tuturor sesizărilor înaintate comisiei;
b) răspunde de evidenţa cauzelor
disciplinare;
c) păstrează registrul de procese-verbale ale
comisiei;
d) exercită orice alte atribuţii date de
preşedintele comisiei.
Art. 13. - Membrii Comisiei de disciplină au
următoarele obligaţii:
a) să participe la şedinţele comisiei
conform convocării primite;
b) să se abţină de la participarea la
şedinţă, dacă, cu privire la respectiva faptă, s-au
antepronunţat în orice mod;
c) membrii OAMGMAMR care fac parte din organele de
jurisdicţie şi care au vreun interes în soluţionarea cauzei sau
ai căror soţi, precum şi rudele până la gradul al patrulea
inclusiv sunt implicaţi în calitate de pârâţi în respectiva
cauză sunt obligaţi să se abţină de la
soluţionarea cauzei disciplinare, cu precizarea motivului abţinerii;
d) în cazul în care nu a fost formulată
declaraţia de abţinere, membrul OAMGMAMR care se află în una
dintre situaţiile descrise anterior poate fi recuzat pentru cauza
respectivă la cererea oricărei persoane care participă la
soluţionarea cauzei şi va fi înlocuit temporar în maximum 3 zile de
biroul consiliului judeţean/municipiului Bucureşti sau, după
caz, de Biroul executiv;
e) să anunţe în scris sau telefonic, în 24
de ore de la data primirii comunicării şi anunţării
telefonice cu privire la data, locul, ora şi obiectul şedinţei,
preşedintele comisiei despre existenţa unei
incompatibilităţi de natura celor prevăzute la lit. b) şi
c) sau asupra unei situaţii obiective ce împiedică participarea la
şedinţă;
f) să analizeze în mod imparţial
sesizările, dovezile şi susţinerile părţilor
implicate, să urmărească aflarea adevărului şi să
voteze în consecinţă.
Art. 14. - Desfăşurarea şedinţelor
de judecată ale fiecărei comisii vor fi consemnate sub formă de
procese-verbale de şedinţă.
Art. 15. - Fiecare proces-verbal va fi semnat la
sfârşitul şedinţei de membrii prezenţi ai Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie şi va fi
anexat, în copie conform cu originalul, la dosarul cauzei disciplinare.
Art. 16. - Fiecare filă din dosarul disciplinar va
fi numerotată, în ordinea în care documentele au fost primite, şi se
păstrează în dosarul disciplinar (se va numerota şi şnurui
tot ce se depune în dosar: sesizarea, decizia biroului, adresa de convocare a
asistentului medical sau a altor persoane, dovezile de comunicare, fişele
medicale sau alte documente, declaraţiile martorilor şi alte acte
rezultate din cercetarea disciplinară).
Art. 17. - Procesul-verbal de şedinţă va
conţine cel puţin următoarele elemente:
a) data în care a avut loc şedinţa;
b) numele membrilor Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie prezenţi la
şedinţă;
c) consemnarea punctelor de vedere adoptate cu privire
la caz;
d) măsurile dispuse în soluţionarea cauzei de
către Comisia naţională/teritorială de etică şi
deontologie;
e) semnăturile membrilor Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie.
CAPITOLUL III
SECŢIUNEA 1
Inregistrarea cererii şi declanşarea
acţiunii disciplinare
Art. 18. -Toate sesizările şi plângerile
îndreptate împotriva unui asistent medical generalist, unei moaşe sau unui
asistent medical şi înregistrate în Registrul intrări-ieşiri al
OAMGMAMR pot fi înaintate comisiilor de etică şi deontologie,
după caz.
Art. 19. - Numărul de înregistrare a
sesizării în Registrul intrări-ieşiri al OAMGMAMR va constitui
numărul dosarului disciplinar.
Art. 20. - (1) Sesizarea se formulează în scris
şi trebuie să cuprindă următoarele elemente:
a) numele, prenumele şi domiciliul
petiţionarului;
b) elementele de identificare ale asistentului
medical generalist, moaşei sau ale asistentului medical împotriva
căruia se îndreaptă petiţia;
c) locul şi contextul în care s-a
săvârşit fapta;
d) descrierea faptei;
e) mijloacele de probă;
f) semnătura petiţionarului.
(2) Plângerea/Sesizarea trebuie să se încadreze în
termenul de 30 de zile de la data săvârşirii sau cunoaşterii
săvârşirii faptei, dar nu mai târziu de 6 luni de la data
săvârşirii ei.
Art. 21. - Cercetarea preliminară se
efectuează de către comisia teritorială de etică şi
deontologie, care va dispune respingerea plângerii ca nefondată sau
declanşarea procedurii de soluţionare, conform Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 şi Statutului OAMGMAMR.
Art. 22. - (1) Comisia teritorială de etică
şi deontologie va efectua cercetarea cauzei disciplinare prin adunarea
dovezilor care constau în: interogarea părţilor, a martorilor,
strângerea depoziţiilor, a înscrisurilor oficiale şi apelarea la
orice alt mijloc de probă ce poate contribui la soluţionarea cauzei.
(2) Comisia teritorială de etică şi
deontologie va proceda la solicitarea de opinii calificate, ce constau în prezentarea
de opinii ale personalului specializat care are competenţă pe anumite
domenii, de la caz la caz (medici, jurişti sau alte persoane abilitate).
Art. 23. - După terminarea cercetării comisia
teritorială de etică şi deontologie va trimite dosarul cauzei,
conform reglementărilor legale în vigoare, către biroul consiliului
judeţean sau către Comisia naţională de etică şi
deontologie cu propunerea de sancţionare ori de nesancţionare a
asistentului medical generalist, moaşei sau a asistentului medical cercetat.
Art. 24. - Comisia teritorială de etică
şi deontologie va întocmi un raport anual de activitate pe care îl va
înainta biroului consiliului pentru prezentare în cadrul consiliului
judeţean/ municipiului Bucureşti.
Art. 25. - Cercetarea disciplinară de la nivelul
comisiei teritoriale de etică şi deontologie se va finaliza cu
întocmirea unui referat cu privire la:
a) prezentarea datelor de identificare a persoanei
care a făcut sesizarea;
b) prezentarea reclamaţiei şi a faptei;
c) probele administrate;
d) dacă este cazul, analiza medicală a
cazului;
e) propunerea de sancţionare sau de
nesancţionare.
Art. 26. - După întocmirea referatului, ancheta
disciplinară de la nivelul comisiei teritoriale de etică şi
deontologie se consideră terminată, iar dosarul se trimite către
biroul consiliului judeţean sau către Comisia naţională de
etică şi deontologie cu propunerea de sancţionare ori de
nesancţionare a asistentului medical generalist, moaşei sau a
asistentului medical cercetat.
SECŢIUNEA a 2-a
Convocarea şi audierea
Art. 27. - După primirea sesizării şi
după constituirea dosarului cauzei, Comisia
naţională/teritorială de etică şi deontologie îi va
notifica prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire, asistentului
medical generalist, moaşei sau asistentului medical reclamat
următoarele aspecte:
a) începerea anchetei disciplinare;
b) precizarea pe scurt a obiectului sesizării;
c) data şi orele prezentării pentru audiere
la comisie;
d) adresa Comisiei de disciplină.
Art. 28. - Asistentul medical generalist, moaşa
sau asistentul medical în cauză va fi informat/ă şi va fi
convocat/ă cu cel puţin 7 zile înaintea datei la care urmează
să aibă loc audierea de către Comisia
naţională/teritorială de etică şi deontologie.
Art. 29. - Membrii comisiilor de etică şi
deontologie, precum şi persoanele implicate în activitatea acestor comisii
au obligaţia să păstreze confidenţialitatea cu privire la
toate datele şi informaţiile de care au luat
cunoştinţă.
Art. 30. -In situaţia în care asistentul medical
generalist, moaşa sau asistentul medical s-a prezentat la Comisia
naţională/teritorială de etică şi deontologie pentru
audieri, declaraţiile acestuia/acesteia vor fi consemnate şi
ataşate la dosarul disciplinar.
Art. 31. - (1) Neprezentarea persoanei convocate nu
împiedică desfăşurarea procedurilor disciplinare ori judecarea
cauzei.
(2) Neprezentarea nejustificată la solicitarea
Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie a
membrului OAMGMAMR împotriva căruia s-a depus plângere echivalează cu
recunoaşterea săvârşirii faptei.
Art. 32. - Pe tot parcursul cercetării
disciplinare şi judecării cauzei, asistentul medical generalist,
moaşa sau asistentul medical are dreptul să consulte conţinutul
dosarului disciplinar.
Art. 33. - Comisia naţională/teritorială
de etică şi deontologie, după caz, se va pronunţa cu
privire la următoarele aspecte:
a) dacă şi la ce dată va fi
audiată persoana care a făcut sesizarea;
b) dacă este nevoie să fie audiate şi
alte persoane;
c) dacă este nevoie să fie consultate
anumite documente medicale ori alte înscrisuri;
d) dacă faţă de natura cauzei este
necesară efectuarea unei expertize, consultarea unei comisii de
specialitate ori a unor personalităţi în domeniu;
e) efectuarea unei documentări suplimentare în
cauză prin consultarea literaturii medicale de specialitate;
f) orice alte măsuri necesare unei juste şi
corecte soluţionări a cauzei.
Art. 34. -Asupra tuturor aspectelor precizate la art.
33 lit. a)-f) se va face menţiune în procesul-verbal de şedinţă
al Comisiei naţionale/teritoriale de etică şi deontologie,
proces-verbal care se va depune, în copie conform cu originalul, la dosarul
cauzei.
Art. 35. - In şedinţă, dacă este
necesar, Comisia naţională/teritorială de etică şi
deontologie poate să dispună solicitarea prin adresă/adrese de
la anumite instituţii medicale a datelor şi informaţiilor care
sunt importante pentru judecarea cauzei.
Art. 36. - Dacă la următoarea
şedinţă se constată că s-au adunat toate materialele,
datele şi informaţiile solicitate de Comisia
naţională/teritorială de etică şi deontologie şi
au fost audiate toate persoanele care au fost stabilite, dacă nu mai sunt
alte aspecte de lămurit, comisia va analiza toate declaraţiile,
probele, înscrisurile, expertizele şi va propune una dintre soluţiile
prevăzute la art. 62 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 144/2008.
Art. 37. - Soluţia propusă şi
consemnată în procesul-verbal de şedinţă va fi
materializată sub forma unei decizii scrise a Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie, care va trebui
să conţină în mod obligatoriu următoarele elemente:
a) indicarea organului competent care a
soluţionat plângerea;
b) indicarea organului competent care a propus
aplicarea sancţiunii;
c) numele, prenumele, funcţia, unitatea
sanitară unde lucrează membrul OAMGMAMR în cauză;
d) obiectul plângerii, descrierea faptelor, precizarea
dovezilor pe care se fundamentează decizia;
e) sancţiunea propusă a fi aplicată
şi perioada pentru care se aplică, după caz;
f) temeiul de drept în baza căruia se va aplica
sancţiunea;
g) calea de atac, termenul de contestaţie
şi organul competent să soluţioneze contestaţia;
h) semnătura preşedintelui Comisiei
naţionale/teritoriale de etică şi deontologie, după caz.
Art. 38. - Decizia cu propunerea de sancţionare se
comunică în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării
Biroului executiv, respectiv biroului consiliului judeţean/ municipiului
Bucureşti.
Art. 39. - (1) Cvorumul necesar
desfăşurării şedinţei este constituit din
jumătate plus unu.
(2) In cazul neîndeplinirii cvorumului,
şedinţa se amână pentru cel mult 5 zile lucrătoare.
(3) Deciziile Comisiei de disciplină se
adoptă prin consens.
(4) In cazul în care nu există consens, deciziile
se adoptă cu majoritate simplă din numărul celor prezenţi.
Art. 40. -Toate adresele, comunicările sau
deciziile emise de către Comisia naţională/teritorială de
etică şi deontologie se vor transmite prin adresă scrisă,
cu număr de înregistrare, Biroului executiv, respectiv biroului
consiliului judeţean/ municipiului Bucureşti.
Art. 41. - Un exemplar al adreselor sau
comunicărilor se va păstra la dosarul cauzei disciplinare
împreună cu dovada de primire sau de înmânare.
SECŢIUNEA a 3-a
Contestaţia
Art. 42. - Dreptul de a introduce contestaţie
aparţine atât membrului OAMGMAMR împotriva căruia s-a dispus
sancţiunea, cât şi persoanei vătămate.
Art. 43. - Sancţiunile emise de consiliul
judeţean/ municipiului Bucureşti pot fi contestate în termen de
maximum 30 de zile de la data comunicării la Biroul executiv al OAMGMAMR.
Art. 44. - In condiţiile în care Biroul executiv
admite contestaţia, Comisia naţională de etică şi
deontologie a OAMGMAMR va solicita comisiei teritoriale de etică şi
deontologie dosarul complet al cauzei, în copie, ce se va trimite în maximum 10
zile de la comunicarea solicitării.
Art. 45. - Comisia teritorială de etică
şi deontologie va trimite dosarul cauzei însoţit de o adresă de
înaintare în care se va preciza numărul de pagini ale dosarului, cu
menţionarea documentelor din cuprinsul acestuia.
Art. 46. - Comisia naţională de etică
şi deontologie, după ascultarea părţilor şi
administrarea tuturor probelor apreciate ca fiind necesare, potrivit art. 83
din Statutul OAMGMAMR, pronunţă una dintre următoarele
soluţii:
a) admite contestaţia şi, pe cale de
consecinţă, anulează decizia comisiei teritoriale;
b) admite în parte contestaţia şi propune o
sancţiune mai mică decât sancţiunea aplicată la nivel
local;
c) respinge contestaţia şi menţine
decizia pronunţată de către comisia teritorială.
Art. 47. - Decizia Comisiei naţionale de
etică şi deontologie, adoptată prin hotărâre de către
Consiliul naţional al OAMGMAMR, poate fi contestată în termen de 30
de zile de la comunicarea acesteia la judecătoria în a cărei
rază teritorială îşi desfăşoară activitatea
membrul OAMGMAMR în cauză.
SECŢIUNEA a 4-a
Suspendarea judecării cauzei
Art. 48. - Comisia naţională/teritorială
de etică şi deontologie poate dispune suspendarea judecării
cauzei în următoarele situaţii:
1. când s-a început urmărirea penală pentru
o infracţiune comisă în exercitarea profesiei, până la
soluţionarea cauzei penale;
2. când există un proces pe rol în
legătură cu cauza, până la rezolvarea definitivă a
acesteia.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 49. -Accesul terţilor la dosarul cauzei pe
toată durata desfăşurării anchetei este interzis, cu
excepţia cazului în care faptele fac subiectul unei investigaţii
oficiale a organelor de stat autorizate.
Art. 50. - Comisia naţională/teritorială
de etică şi deontologie va păstra dosarele în arhiva OAMGMAMR.
Art. 51. - Comisia naţională/teritorială
de etică şi deontologie va avea la dispoziţie personal auxiliar
şi aparatură logistică din dotarea existentă la OAMGMAMR,
respectiv la filialele OAMGMAMR.
Art. 52. - Prezentul regulament intră în vigoare
la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.