HOTARARE Nr. 264 din 26 februarie 2004
privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Administratiei
Nationale "Apele Romane"
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 240 din 18 martie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1
alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2002 privind
infiintarea Administratiei Nationale "Apele Romane", aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 404/2003,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Administratiei
Nationale "Apele Romane" prevazut in anexa care face parte integranta
din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii,
padurilor, apelor si mediului,
Ilie Sarbu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
a Administratiei Nationale "Apele Romane"
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Administratia Nationala "Apele Romane", cu statut de regie
autonoma de interes public national, are personalitate juridica, se afla sub
autoritatea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului,
functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si isi
desfasoara activitatea pe baza reglementarilor legale in vigoare si a
prezentului regulament.
Art. 2
Sediul Administratiei Nationale "Apele Romane" este in municipiul
Bucuresti, str. Edgar Quinet nr. 6, sectorul 1.
CAP. 2
Scopul
Art. 3
(1) Administratia Nationala "Apele Romane" aplica strategia si
politica nationala in domeniul gospodaririi cantitative si calitative a
resurselor de apa, scop in care actioneaza pentru cunoasterea resurselor de
apa, conservarea, folosirea rationala si protectia resurselor de apa impotriva
epuizarii si degradarii, in vederea asigurarii unei dezvoltari durabile,
prevenirea efectivelor distructive ale apelor, reconstructia ecologica a
cursurilor de apa, asigurarea supravegherii hidrologice si hidrogeologice,
implementarea prevederilor legislatiei armonizate cu directivele Uniunii
Europene in domeniul gospodaririi durabile a resurselor de apa si conservarea
ecosistemelor acvatice si a zonelor umede.
(2) Pentru realizarea scopului prevazut la alin. 1, Administratia Nationala
"Apele Romane" coordoneaza si raspunde de modul de folosire a
resurselor de apa de suprafata si subterane pe ansamblul teritoriului tarii si
de exploatarea lucrarilor de gospodarire a apelor si colaboreaza cu toti
detinatorii altor lucrari construite pe ape sau in legatura cu apele.
CAP. 3
Obiect de activitate si atributii
Art. 4
Administratia Nationala "Apele Romane" administreaza apele din
domeniul public al statului si infrastructura Sistemului national de
gospodarire a apelor, formata din lacuri de acumulare, diguri de aparare
impotriva inundatiilor, canale, derivatii, prize de apa si alte lucrari
specifice, precum si infrastructura sistemelor nationale de veghe hidrologica,
hidrogeologica si de monitorizare a calitatii resurselor de apa aflate in
patrimoniul sau, in scopul cunoasterii si al gestionarii unitare pe ansamblul
tarii a resurselor de apa de suprafata si subterana.
Art. 5
Administratia Nationala "Apele Romane" are urmatorul obiect de
activitate:
1. gospodarirea unitara, durabila a resurselor de apa de suprafata si
subterana si protectia acestora impotriva epuizarii si degradarii, precum si
repartitia rationala si echilibrata a acestor resurse;
2. administrarea, exploatarea, intretinerea, repararea si modernizarea
Sistemului national de gospodarire a apelor aflat in administrarea sa;
3. administrarea albiilor minore ale apelor, a cuvetelor lacurilor si
baltilor in starea lor naturala sau amenajata, a falezei si plajei marii, a
zonelor umede si a celor protejate aflate in patrimoniu;
4. administrarea, exploatarea si intretinerea infrastructurii Sistemului
national de veghe hidrologica si hidrogeologica;
5. administrarea, exploatarea si intretinerea Sistemului national de
supraveghere a calitatii resurselor de apa;
6. realizarea sistemului informatic si de telecomunicatii in unitatile
sistemului de gospodarire a apelor; elaborarea de produse software in domeniul
gospodaririi apelor, hidrologiei si hidrogeologiei;
7. valorificarea complexa a apelor ca resursa economica, cu potentialele si
uzufructul acestora, realizarea serviciilor specifice si comune de gospodarire
a apelor si executarea acestora pe baza de contracte economice incheiate cu
beneficiarii;
8. asigurarea functiilor de unic prestator al serviciilor specifice de
gospodarire a apelor;
9. valorificarea potentialului hidromecanic, hidroenergetic din
administrarea proprie si a namolului din lacurile naturale si asigurarea
potentialului turistic si de agrement al Dunarii, raurilor, lacurilor, al marii
teritoriale, al plajelor apelor de suprafata si al plajei Marii Negre.
Art. 6
(1) Atributiile Administratiei Nationale "Apele Romane" sunt
urmatoarele:
1. elaborarea balantei apei, pe bazine hidrografice si la nivelul tarii,
elaborarea si urmarirea aplicarii planurilor de restrictii si folosire a apei
in perioade deficitare, pe bazine hidrografice, precum si coordonarea
elaborarii de catre utilizatorii de apa a programelor de restrictii in
alimentarea cu apa in caz de seceta;
2. colaborarea permanenta cu comisiile de dezastre, cu unitatile de ordine
publica, cu autoritatile administratiei publice locale, pentru sanatate si
altele, pentru inlaturarea cauzelor si efectelor poluarilor accidentale;
3. elaborarea si tinerea la zi a cadastrului apelor si a drepturilor de
folosire a apelor;
4. inventarierea si tinerea la zi a patrimoniului de interes public si
privat al statului aflat in administrare;
5. aplicarea mecanismului economic specific domeniului gospodaririi
cantitative si calitative a apelor;
6. conservarea, protectia si restaurarea resurselor de apa de suprafata si
subterana si a ecosistemelor acvatice pentru atingerea starii bune a apelor;
7. coordonarea exploatarii lacurilor de acumulare, pe bazine hidrografice,
indiferent de detinatorul acestora; dispunerea in perioadele de ape mari, in
caz de poluari accidentale, precum si in caz de introducere a restrictiilor in
alimentarea cu apa, a masurilor operative obligatorii in legatura cu
exploatarea acestora, elaborarea regulamentelor de exploatare bazinala;
8. organizarea si desfasurarea activitatii de urmarire a comportarii in
timp a constructiilor hidrotehnice din administrare;
9. stabilirea programului de masuri si coordonarea implementarii acestuia
pentru fiecare unitate hidrografica in vederea atingerii unei stari bune a
apelor;
10. realizarea registrului zonelor protejate in conformitate cu prevederile
legislatiei armonizate cu directivele Uniunii Europene;
11. monitorizarea starii si evolutiei cantitative si calitative a apelor;
12. efectuarea de analize fizico-chimice, biologice si bacteriologice
pentru apa si sedimente;
13. elaborarea diagnozelor si prognozelor hidrologice si avertizarea in caz
de producere a fenomenelor hidrologice periculoase; reprezentarea Romaniei la
Organizatia Meteorologica Mondiala, pe linie de hidrologie;
14. avizarea lucrarilor ce se executa pe ape sau au legatura cu apele,
eliberarea autorizatiilor de gospodarire a apelor;
15. controlul utilizatorilor de apa si al lucrarilor construite pe ape si
in legatura cu apele, din punct de vedere al functionarii si al incadrarii in
prevederile avizelor si autorizatiilor de gospodarire a apelor, precum si al
respectarii legislatiei in domeniul apelor prin personal special imputernicit;
16. apararea impotriva inundatiilor prin lucrarile de gospodarire a apelor
aflate in administrarea sa si constituirea stocului de materiale si mijloace
specifice de aparare impotriva inundatiilor aferente acestora;
17. asigurarea secretariatelor tehnice permanente in domeniul apararii
impotriva inundatiilor; participarea la coordonarea actiunilor de aparare
impotriva inundatiilor si accidentelor la constructiile hidrotehnice si la
pregatirea populatiei pentru apararea impotriva inundatiilor prin exercitii
periodice de simulare;
18. avertizarea si interventia in caz de producere a fenomenelor
hidrologice periculoase si de accidente la constructiile din administrare;
19. elaborarea planurilor de aparare impotriva inundatiilor, fenomenelor
meteorologice periculoase si accidentelor la constructiile hidrotehnice din
administrare, a celor pe bazine hidrografice, precum si acordarea asistentei
tehnice la elaborarea de catre utilizatorii de apa si comisiile locale a
planurilor proprii de aparare;
20. participarea in caz de producere a poluarilor accidentale la
activitatile operative de avertizare a utilizatorilor de apa si a autoritatilor
administratiei publice din aval, de eliminare a cauzelor si de diminuare a
efectelor de monitorizarea propagarii undei poluante;
21. elaborarea si urmarirea aplicarii planurilor bazinale de prevenire si
de inlaturare a efectelor poluarilor accidentale, coordonarea elaborarii de
catre utilizatorii de apa a planurilor proprii de prevenire si de combatere a poluarilor
accidentale, precum si asigurarea unei protectii sporite si imbunatatirea
mediului acvatic prin masuri specifice de reducere progresiva a poluarii;
22. interventia in scopul reducerii treptate a poluarii apelor subterane si
a prevenirii poluarii ulterioare a acestora;
23. evaluarea daunelor produse si a valorii serviciilor executate de
Administratia Nationala "Apele Romane", pentru monitorizarea si
combaterea poluarii accidentale si recuperarea acestora de la poluator;
24. participarea la conservarea, protejarea si restaurarea ecosistemelor
acvatice, la protectia faunei si florei acvatice si a ecosistemelor terestre in
interdependenta cu cele acvatice;
25. constituirea si tinerea la zi a Fondului national de date hidrologice,
hidrogeologice si de gospodarire a apelor, prin validarea de fond si stocarea
datelor si a informatiilor specifice colectate de unitatile proprii, de alte
unitati specializate autorizate si de utilizatorii de apa;
26. realizarea de anuare, sinteze, studii si cercetari de hidrologie,
hidrogeologie, gospodarire a apelor si de mediu, instructiuni si monografii,
studii de impact, scheme de amenajare, bilanturi de mediu;
27. elaborarea schemelor directoare de amenajare si management al apelor pe
bazine hidrografice sau grupuri de bazine hidrografice;
28. urmarirea promovarii si executarii de lucrari noi in domeniul
gospodaririi apelor din alocatii bugetare;
29. asigurarea proiectarii lucrarilor de intretinere si reparatii, a
lucrarilor de gospodarire a apelor din administrare, precum si a altor lucrari;
30. asigurarea realizarii de lucrari de amenajare a cursurilor de apa si a
altor lucrari de investitii, acordarea asistentei tehnice de specialitate;
31. efectuarea analizei de impact a activitatii umane asupra situatiei
apelor de suprafata si a apelor subterane;
32. indeplinirea procedurii de instituire a regimului de supraveghere
speciala la folosinte in conditiile legii si urmarirea realizarii acestuia;
33. efectuarea de audituri, inspectii, expertize, consultanta, receptia
calitatii serviciilor si lucrarilor de constructii-montaj si a lucrarilor de
punere in siguranta a constructiilor hidrotehnice;
34. participarea la activitatile internationale de schimb de date si
informatii, la reuniuni tehnico-stiintifice, studii si proiecte in domeniul
gospodaririi apelor, hidrologiei si hidrogeologiei;
35. asigurarea aplicarii prevederilor conventiilor si a altor acorduri
internationale din domeniul apelor la care Romania este parte si a implementarii
prevederilor legislatiei armonizate cu directivele Uniunii Europene din
domeniul gospodaririi resurselor de apa;
36. initierea de actiuni de cooperare tehnico-stiintifica in domeniul
gospodaririi apelor, hidrologiei si hidrogeologiei cu agenti economici si
autoritati publice din tara si din strainatate;
37. propunerea de tarife pentru serviciile specifice de gospodarire a
apelor si de actualizare a acestora conform legislatiei in vigoare;
38. efectuarea altor servicii comune de gospodarire a apelor, de
hidrologie, hidrogeologie, analize de laborator, asistenta tehnica, reparatii
la constructii hidrotehnice si altele asemenea;
39. gestionarea brevetelor si a documentelor privind protectia proprietatii
intelectuale pentru care Administratia Nationala "Apele Romane" este
titulara;
40. asigurarea pregatirii si perfectionarii personalului;
41. promovarea imaginii in context economic si social, activitati de
informare directa si de sensibilizare a publicului si mass-media in problemele
apei;
42. editarea, tiparirea si comercializarea de publicatii tehnice in
domeniul apelor;
43. urmarirea corelarii lucrarilor si activitatilor desfasurate pe ape sau
in legatura cu acestea cu prevederile schemelor de amenajare si gospodarire a
bazinelor hidrografice;
44. asigurarea secretariatelor tehnice ale comitetelor de bazin si
participarii publicului la luarea deciziilor in domeniul gospodaririi apelor si
furnizarea de informatii corespunzatoare cu privire la masurile planificate si
prezentarea de rapoarte privind evolutia punerii in aplicare a acestora;
45. gestionarea Fondului apelor potrivit dispozitiilor legale in vigoare;
46. valorificarea materialelor locale provenite din lucrarile de
intretinere a cursurilor de apa si a lacurilor de acumulare, a barajelor si
digurilor.
(2) Administratia Nationala "Apele Romane" indeplineste orice
alte activitati ori servicii necesare realizarii obiectului de activitate.
CAP. 4
Patrimoniul
Art. 7
Administratia Nationala "Apele Romane" are un patrimoniu compus
din domeniul public al statului, in valoare de 27.834 miliarde lei si din
patrimoniul propriu in valoare de 4.598 miliarde lei, calculate pe baza
balantei de verificare intocmite la data de 30 septembrie 2003.
Art. 8
Administratia Nationala "Apele Romane", in exercitarea dreptului
sau de administrator, poseda, foloseste si dispune in mod autonom de bunurile
pe care le are in patrimoniu si de uzufructul acestora, dupa caz, in vederea
realizarii scopului pentru care a fost constituita.
CAP. 5
Structura organizatorica si functionala
Art. 9
(1) Administratia Nationala "Apele Romane" are in structura sa
directii de ape, organizate pe bazine si grupuri de bazine hidrografice, si in
subordine unitati fara personalitate juridica prevazute la lit. B din anexa nr.
2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2002.
(2) Directiile de ape din structura organizatorica a Administratiei
Nationale "Apele Romane" au statut de sucursale de administrare a
bazinelor hidrografice, iar sistemele de gospodarire a apelor sunt sedii
secundare cu statut de puncte de lucru.
Art. 10
Unitatile prevazute la art. 9 au aceleasi competente economico-financiare
ca si Administratia Nationala "Apele Romane", efectuand operatiuni
contabile pana la nivelul balantei de verificare, in conditiile legislatiei in
vigoare, iar in ceea ce priveste competentele juridice, sunt imputernicite sa
incheie contracte si sa reprezinte institutia in litigiile cu agenti economici
sau cu persoane fizice.
Art. 11
Structura organizatorica a Administratiei Nationale "Apele
Romane" se aproba de consiliul de administratie.
Art. 12
Atributiile, competentele si sarcinile unitatilor prevazute la art. 9 se
stabilesc de catre consiliul de administratie prin regulamentul de organizare
si functionare al acestora in conformitate cu cerintele legislatiei armonizate
cu directivele Uniunii Europene in domeniul gospodaririi resurselor de apa.
Art. 13
(1) Comitetul director al Administratiei Nationale "Apele Romane"
este condus de directorul general si este compus din directorii executivi din
sediul central si ai directiilor de ape, al Institutului National de Hidrologie
si Gospodarire a Apelor si al Exploatarii Complexe Stanca-Costesti.
(2) Comitetul director al Administratiei Nationale "Apele Romane"
functioneaza in baza unui regulament aprobat de consiliul de administratie si
se intruneste la convocarea directorului general.
CAP. 6
Organele de conducere
Art. 14
(1) Conducerea Administratiei Nationale "Apele Romane" se asigura
prin:
- consiliul de administratie;
- directorul general.
(2) Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor, apelor si mediului si este compus din 7 membri, din
care unul este directorul general care indeplineste si functia de presedinte al
consiliului de administratie. Din consiliul de administratie fac parte in mod
obligatoriu un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice, un reprezentant
al Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, precum si
specialisti in domeniul de activitate al Administratiei Nationale "Apele
Romane", numiti dintre salariatii acesteia sau din alte unitati.
(3) Membrii consiliului de administratie sunt platiti cu o indemnizatie
care reprezinta 20% din salariul directorului general.
(4) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in conformitate
cu propriul regulament de organizare si functionare si hotaraste in toate
problemele privind activitatea Administratiei Nationale "Apele
Romane", cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta
altor organe.
(5) Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar
pentru prejudiciile provocate Administratiei Nationale "Apele
Romane", ca urmare a incalcarii prevederilor legale sau ca urmare a unei
administrari necorespunzatoare a acesteia. In astfel de situatii ei vor fi
revocati de catre ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului.
Art. 15
(1) Membrii consiliului de administratie se numesc pe o perioada de 4 ani,
2 dintre ei putand fi inlocuiti la fiecare 2 ani.
(2) In situatia in care se creeaza un loc vacant in consiliul de
administratie, ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului numeste un
nou membru pentru completarea locului vacant, el urmand a functiona pana la
expirarea mandatului predecesorului sau.
(3) Presedintele consiliului de administratie propune ministrului
agriculturii, padurilor, apelor si mediului revocarea si inlocuirea unui membru
necorespunzator sau daca acesta solicita inlocuirea din motive personale.
Art. 16
(1) Consiliul de administratie se intruneste lunar sau ori de cate ori este
necesar, la convocarea presedintelui sau la cererea a cel putin 3 dintre
membrii sai.
(2) Directorul general, in calitate de presedinte al consiliului de
administratie, conduce lucrarile sedintelor. In lipsa acestuia, lucrarile sunt
conduse de un alt membru, delegat cu atributii de reprezentare de catre directorul
general.
(3) Presedintele numeste un secretar din afara membrilor consiliului de
administratie.
(4) Convocarile pentru intrunirile consiliului de administratie se vor face
cu cel putin 5 zile inainte de data programata a sedintei si vor cuprinde locul
si ora la care se va tine sedinta, precum si ordinea de zi.
(5) Pentru validitatea hotararilor este necesara prezenta majoritatii
numarului membrilor consiliului de administratie, iar hotararile se iau cu
majoritatea membrilor prezenti, prin vot deschis.
(6) Dezbaterile consiliului de administratie se consemneaza in
procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat
de catre presedintele consiliului de administratie.
(7) Procesul-verbal va cuprinde hotararile luate, numarul de voturi
intrunite si opiniile separate si va trebui semnat de catre toti membrii
consiliului de administratie participanti la sedinta si de secretar.
(8) Pe baza procesului-verbal secretarul consiliului de administratie
redacteaza hotararea acestuia, care se semneaza de catre presedinte.
Art. 17
(1) Consiliul de administratie poate delega, prin regulamentul de
organizare si de functionare propriu, o parte din atributiile sale directorului
general al Administratiei Nationale "Apele Romane".
(2) La intrunirile consiliului de administratie la care sunt convocati,
imputernicitii directorului general vor prezenta rapoarte scrise despre
operatiunile pe care le-au executat.
(3) Pentru analizarea si solutionarea unor probleme complexe, consiliul de
administratie poate apela, pentru consultanta, la experti, specialisti din
diferite sectoare, activitatea acestora urmand a fi platita conform
prevederilor legale.
Art. 18
Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
a) aproba structura organizatorica a Administratiei Nationale "Apele
Romane";
b) aproba proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si situatia
financiara;
c) supune anual Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului,
in termen de 60 de zile de la data incheierii exercitiului financiar, raportul
consiliului de administratie cu privire la activitatea Administratiei Nationale
"Apele Romane", situatia financiara pe anul precedent, precum si
proiectul programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si
cheltuieli pe anul in curs;
d) analizeaza activitatea economica a directiilor de ape si a celorlalte
unitati si incadrarea acestora in prevederile bugetului de venituri si
cheltuieli si stabileste masurile corespunzatoare;
e) hotaraste, in conditiile legii, asocierea cu alte regii si societati
comerciale pentru realizarea de activitati de interes comun;
f) aproba solicitari de credite pentru desfasurarea activitatii;
g) aproba lista de utilaj-dotare a Administratiei Nationale "Apele
Romane";
h) aproba scoaterea din uz si casarea mijloacelor fixe din patrimoniul
propriu al Administratiei Nationale "Apele Romane", conform legii;
i) aproba orice alte masuri pentru activitatea Administratiei Nationale
"Apele Romane", cu exceptia celor date potrivit legii in competenta
altor organe.
Art. 19
(1) Directorul general reprezinta Administratia Nationala "Apele
Romane" in raporturile acesteia cu persoanele juridice si persoanele
fizice, pentru aceasta fiind investit de catre consiliul de administratie cu
puteri decizionale, si este si ordonator secundar de credite.
(2) La numirea in functie a directorului general, acestuia ii vor fi
stabilite si drepturile salariale lunare de care va beneficia.
(3) Atributiile directorului general sunt stabilite prin contractul de
performanta in conformitate cu prevederile legale.
CAP. 7
Finantarea activitatii proprii. Bugetul de venituri si cheltuieli
Art. 20
Cheltuielile curente si de capital ale Administratiei Nationale "Apele
Romane" se vor asigura din venituri proprii rezultate din aplicarea
mecanismului economic specific in domeniul gospodaririi cantitative si
calitative a apelor, conform legislatiei.
Art. 21
(1) De la bugetul de stat, bugetele locale si din surse proprii ale
persoanelor fizice si juridice se vor asigura cheltuielile pentru:
- actiunile operative de interes public de aparare impotriva inundatiilor,
fenomenelor hidrometeorologice periculoase si accidentelor la constructiile
hidrotehnice, precum si cele pentru constituirea stocului de materiale si
mijloace de aparare;
- intretinerea si repararea lucrarilor cu rol de aparare impotriva
inundatiilor, refacerea si repunerea in functiune a lucrarilor de gospodarire a
apelor afectate de calamitati naturale sau alte evenimente deosebite.
(2) Realizarea sarcinilor rezultate din aplicarea conventiilor si
acordurilor internationale din domeniul apelor, precum si pentru implementarea
directivelor Uniunii Europene si a programelor de preaderare din domeniul
gospodaririi apelor se asigura din surse proprii, Fondul apelor si in
completare de la bugetul de stat in limita sumelor alocate cu aceasta
destinatie in bugetul autoritatii publice centrale care raspunde de
gospodarirea apelor.
(3) Finantarea investitiilor privind lucrarile, constructiile sau
instalatiile de gospodarire a apelor, declarate de utilitate publica potrivit
legii, se asigura de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz.
Art. 22
(1) Administratia Nationala "Apele Romane" intocmeste anual
bugetul de venituri si cheltuieli si situatia financiara.
(2) Administratia Nationala "Apele Romane" va conduce evidenta
contabila pe unitatile din subordine si va intocmi anual situatia financiara
pentru aceste activitati, avand in vedere normele metodologice in vigoare.
(3) Situatia financiara se aproba potrivit legii.
(4) Bugetul de venituri si cheltuieli al Administratiei Nationale
"Apele Romane" se aproba prin hotarare a Guvernului.
Art. 23
(1) Administratia Nationala "Apele Romane", in baza prevederilor
legii bugetului anual, isi poate prevedea in bugetul propriu cheltuieli
sociale, culturale si sportive pentru personalul angajat cu contract individual
de munca.
(2) Administratia Nationala "Apele Romane" poate sponsoriza
activitati si actiuni, potrivit legii, in baza contractelor incheiate cu
beneficiarii. In aceleasi conditii se poate efectua actul de mecenat.
Art. 24
Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de
31 decembrie ale fiecarui an.
Art. 25
Controlul intern al activitatii economico-financiare se realizeaza de catre
organele de specialitate ale Administratiei Nationale "Apele Romane".
CAP. 8
Personalul
Art. 26
(1) Echipa manageriala este formata din directorii directiilor din aparatul
propriu al Administratiei Nationale "Apele Romane" si din directorii,
directorii economici si directorii tehnici ai unitatilor subordonate.
(2) Membrii echipei manageriale sunt numiti, suspendati sau eliberati din
functie de directorul general al Administratiei Nationale "Apele
Romane", cu avizul consiliului de administratie.
(3) Personalul de executie al Administratiei Nationale "Apele
Romane" si al unitatilor subordonate este angajat sau concediat potrivit
Codului muncii si contractului colectiv de munca.
(4) Salarizarea se face in conformitate cu prevederile legale si
prevederile contractului colectiv de munca.
(5) Drepturile si obligatiile personalului Administratiei Nationale
"Apele Romane" sunt stabilite prin contractul colectiv de munca si
prin contractele individuale de munca, cu respectarea prevederilor legale in
vigoare.
CAP. 9
Dispozitii finale
Art. 27
Relatiile cu regiile autonome, cu societati comerciale din tara si din
strainatate, cu persoane fizice, precum si cu statul se desfasoara in
conformitate cu reglementarile legale in vigoare si pe baza contractuala in
conditiile legii.
Art. 28
Prezentul regulament de organizare si functionare se completeaza cu
reglementarile legale in vigoare.