HOTARARE Nr. 406 din 2 aprilie 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice specifice privind constituirea,
functionarea, evaluarea si acreditarea entitatilor din infrastructura de
inovare si transfer tehnologic, precum si modalitatea de sustinere a acestora
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 260 din 15 aprilie 2003
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 86 alin. (5) din Ordonanta
Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea
tehnologica,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice specifice privind constituirea,
functionarea, evaluarea si acreditarea entitatilor din infrastructura de
inovare si transfer tehnologic, precum si modalitatea de sustinere a acestora,
prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul delegat la
Ministerul Educatiei si Cercetarii
pentru activitatea de cercetare,
Serban Constantin Valeca
Ministrul pentru intreprinderile
mici si mijlocii si cooperatie,
Silvia Ciornei
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE SPECIFICE
privind constituirea, functionarea, evaluarea si acreditarea entitatilor din
infrastructura de inovare si transfer tehnologic, precum si modalitatea de
sustinere a acestora
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezentele norme metodologice specifice privind constituirea, functionarea,
evaluarea si acreditarea entitatilor din infrastructura de inovare si transfer
tehnologic, precum si modalitatea de sustinere a acestora, denumite in
continuare norme, reglementeaza cadrul general de dezvoltare a acestora.
Art. 2
(1) Statul stimuleaza si sustine efortul de inovare si de absorbtie a
inovarii in economie si societate, la nivelul agentilor economici, prin crearea
unui mediu favorabil dezvoltarii entitatilor din infrastructura de inovare si
transfer tehnologic.
(2) Infrastructura de inovare si transfer tehnologic, denumita in
continuare infrastructura, reprezinta ansamblul entitatilor constituite in
scopul valorificarii rezultatelor cercetarii si dezvoltarii tehnologice,
precum: centre incubatoare de afaceri inovative, centre de transfer tehnologic,
centre de informare tehnologica, oficii de legatura cu industria, parcuri
stiintifice si tehnologice.
(3) Infrastructura, prin activitati inovative, contribuie la cresterea
calitatii si competitivitatii produselor, proceselor si serviciilor, la crearea
de noi locuri de munca si la dezvoltarea economica durabila intr-un mediu
concurential.
Art. 3
Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare exercita si atributii de
stimulare a inovarii, transferului tehnologic, a absorbtiei si difuziei
rezultatelor activitatii de cercetare-dezvoltare in mediul socioeconomic, prin
crearea si dezvoltarea infrastructurii de inovare si transfer tehnologic.
Art. 4
Evaluarea, autorizarea provizorie, acreditarea entitatilor din
infrastructura si acordarea titlului de "entitate a infrastructurii"
se realizeaza de catre autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare.
Art. 5
(1) In procesul de evaluare, autorizare provizorie si acreditare a
entitatilor din infrastructura autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare
desfasoara activitati specifice, privind:
a) evaluarea in vederea autorizarii provizorii, acreditarii si acordarii
titlului de "entitate a infrastructurii";
b) evidenta entitatilor din infrastructura si gestionarea registrului in
care sunt notificate acestea;
c) monitorizarea activitatilor entitatilor din infrastructura;
d) asistarea entitatilor din infrastructura in vederea constituirii,
autorizarii provizorii si acreditarii.
(2) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare poate contracta, pentru
realizarea obiectivelor prevazute la alin. (1), servicii de asistenta si
consultanta specializate.
Art. 6
Definitiile termenilor si expresiilor utilizate in cuprinsul prezentelor
norme sunt prevazute in anexa nr. 1.
CAP. 2
Constituirea si functionarea entitatilor din infrastructura
Art. 7
(1) Initiativa constituirii entitatilor din infrastructura poate apartine autoritatilor
administratiei publice centrale sau locale, unitatilor de cercetare-dezvoltare,
universitatilor, camerelor de comert si industrie, asociatiilor patronale si
profesionale, precum si agentilor economici cu capital roman, strain sau mixt,
cu sediul in Romania.
(2) Entitatile din infrastructura se pot constitui si cu participarea mai
multor persoane juridice prevazute la alin. (1), precum si in parteneriat cu
organizatii similare din alte state.
Art. 8
Entitatile din infrastructura, indiferent de forma de proprietate,
functioneaza pe principiile gestiunii economice si autonomiei financiare si se
pot organiza ca:
a) societati comerciale sau organizatii neguvernamentale;
b) departamente cu autonomie financiara, fara personalitate juridica, in
cadrul unor institute nationale de cercetare-dezvoltare, universitati sau
societati comerciale.
Art. 9
(1) Conducerea unei entitati a infrastructurii este adaptata atat tipului
de entitate, cat si formei juridice de organizare a acesteia.
(2) Modul de desfasurare a activitatilor entitatii este stabilit prin
regulamentul de organizare si functionare. Acesta este actualizat ori de cate
ori este necesar, cu specificarea relatiilor de colaborare cu furnizorii si
utilizatorii rezultatelor de cercetare-dezvoltare.
(3) Activitatile entitatilor infrastructurii se realizeaza pe baze
contractuale. In acest sens autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare
poate elabora contracte-cadru pentru transfer tehnologic sau servicii de
dezvoltare tehnologica.
(4) Contractele-cadru se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii de
stat pentru cercetare-dezvoltare.
Art. 10
(1) Entitatile care solicita acreditarea, denumite in continuare
solicitanti, functioneaza in regim de autorizare provizorie pana la acreditare.
(2) Entitatile acreditate ale infrastructurii se inregistreaza in registrul
autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(3) Modelul de registru al autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare
se aproba prin ordin al conducatorului acesteia.
CAP. 3
Evaluarea si acreditarea entitatilor din infrastructura
Art. 11
Evaluarea entitatilor din infrastructura se face in vederea acreditarii si
obtinerii titlului de "entitate a infrastructurii".
Art. 12
Etapele procesului de evaluare in vederea acreditarii si obtinerii titlului
de "entitate a infrastructurii" sunt:
a) examinarea si evaluarea documentatiei solicitate de autoritatea de stat
pentru cercetare-dezvoltare;
b) autorizarea provizorie;
c) audit in vederea acreditarii;
d) acreditarea si acordarea titlului de "entitate a
infrastructurii".
Art. 13
(1) In vederea acreditarii solicitantul transmite autoritatii de stat
pentru cercetare-dezvoltare urmatoarele documente:
a) cerere pentru acreditare si acordarea titlului de "entitate a
infrastructurii";
b) opis al documentelor prezentate;
c) fisa de prezentare, conform modelului din anexa nr. 2;
d) documente care sa confirme respectarea criteriilor de evaluare prevazute
in anexa nr. 3;
e) protocol sau contract de parteneriat intre parti, daca este cazul;
f) plan de afaceri pentru perioada de acreditare prevazuta;
g) orice alte documente relevante prin care sa se evidentieze performantele
entitatii.
(2) Documentele trebuie sa fie semnate si stampilate de persoana autorizata
de solicitant, care are obligatia sa asigure securitatea acestora.
(3) Solicitantul are obligatia sa prezinte autoritatii de stat pentru
cercetare-dezvoltare si documente suplimentare, daca aceasta solicita.
(4) Solicitantul poate retrage sau poate aduce completari la documentele
prezentate, cu conditia notificarii scrise si acceptate de catre autoritatea de
stat pentru cercetare-dezvoltare.
(5) Documentele se pot depune pe parcursul intregului an calendaristic.
Art. 14
In vederea acreditarii si acordarii titlului de "entitate a
infrastructurii", solicitantul/solicitantii trebuie sa indeplineasca
cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate:
a) sa detina fie titlu de proprietate asupra terenului si/sau cladirilor,
fie un act de dobandire a dreptului de administrare asupra acestora pentru o
perioada de cel putin:
- 10 ani, pentru incubatoarele tehnologice si de afaceri;
- 5 ani, pentru alte entitati ale infrastructurii;
b) sa nu fie in una dintre urmatoarele situatii:
- in procedura de dizolvare, lichidare, reorganizare judiciara sau
faliment;
- in incapacitate de plata;
- cu platile/conturile blocate in temeiul unei hotarari judecatoresti;
- cu restante la plata impozitelor, taxelor si a celorlalte taxe datorate,
dupa caz, bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor
locale si bugetelor fondurilor speciale;
- sa fi fost sanctionati pentru declaratii inexacte cu privire la
informatiile solicitate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare;
- au incalcat prevederile altui contract de finantare incheiat anterior cu
autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare sau cu o alta autoritate contractanta;
- nu si-au indeplinit obligatiile asumate anterior ca "entitate a
infrastructurii".
Art. 15
(1) Acreditarea si obtinerea titlului de "entitate a
infrastructurii" se realizeaza in baza criteriilor generale si specifice
de evaluare prevazute in anexa nr. 3.
(2) Criteriile generale de evaluare utilizate la acreditare, precum si la
obtinerea titlului de "entitate a infrastructurii" urmaresc gradul de
valorificare a rezultatelor cercetarii, cresterea cererii pentru cercetare,
dezvoltarea intreprinderilor orientate catre tehnologii avansate.
(3) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare stabileste punctajul
atribuit fiecarui criteriu general si specific pentru evaluarea entitatilor din
infrastructura.
(4) Punctajul minim care trebuie obtinut in etapa prevazuta la art. 12 lit.
a) de catre o entitate din infrastructura este de 70 de puncte dintr-un maximum
de 100 de puncte.
(5) Solicitantul care a obtinut cel putin punctajul minim urmeaza etapele
prevazute la art. 12 lit. b), c) si d).
Art. 16
(1) Entitatile din infrastructura care au parcurs etapa prevazuta la art.
12 lit. a) functioneaza in baza certificatului de autorizare provizoriu acordat
o singura data, pe o perioada de maximum 12 luni.
(2) Entitatile din infrastructura care au primit certificat de autorizare
provizoriu au obligatia sa depuna, in maximum 6 luni, un raport de activitate
conform modelului stabilit de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare
si aprobat prin ordin al conducatorului acesteia.
(3) In vederea acreditarii, pe durata autorizarii provizorii autoritatea de
stat pentru cercetare-dezvoltare efectueaza audituri de supraveghere in baza
unor proceduri specifice proprii, aprobate prin ordin al conducatorului
autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(4) Pe baza rapoartelor de activitate si de audit autoritatea de stat
pentru cercetare-dezvoltare acrediteaza entitatea din infrastructura.
Art. 17
Entitatile din infrastructura sunt acreditate pe domenii de activitate.
Art. 18
(1) Dupa acreditare autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare acorda
titlul de "entitate a infrastructurii".
(2) Titlul de "entitate a infrastructurii" se acorda prin ordin
al conducatorului autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(3) Entitatile acreditate se inregistreaza in registrul autoritatii de stat
pentru cercetare-dezvoltare si se publica pe site-ul acesteia.
(4) Entitatile care au primit titlul de "entitate a
infrastructurii" constituie Reteaua Nationala de Inovare si Transfer
Tehnologic, denumita in continuare ReNITT.
(5) Entitatile care au primit titlul de "entitate a
infrastructurii" utilizeaza sigla ReNITT.
Art. 19
(1) Sigla este o reprezentare grafica care contine cuvantul
"ReNITT", insotita de insemnele nationale.
(2) Sigla ReNITT este prezentata in anexa nr. 4.
(3) Este interzisa utilizarea siglei de catre entitatile care nu au titlul
de "entitate a infrastructurii".
Art. 20
(1) In conditiile in care entitatea nu mai indeplineste criteriile generale
si specifice de acreditare, autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare
retrage titlul de "entitate a infrastructurii". Retragerea titlului
de "entitate a infrastructurii" se face prin ordin al conducatorului
autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(2) Retragerea titlului de "entitate a infrastructurii" atrage
radierea entitatii din registrul autoritatii de stat pentru
cercetare-dezvoltare.
(3) Retragerea titlului de "entitate a infrastructurii" nu
afecteaza contractele entitatii aflate in derulare, cu obligatia ca aceasta sa
notifice decizia autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare partilor
contractante, in scris, in termen de 15 zile de la data retragerii titlului.
Art. 21
(1) Entitatile infrastructurii care urmeaza a fi reacreditate parcurg toate
etapele specifice autorizarii provizorii si acreditarii.
(2) Reacreditarea se efectueaza periodic, la intervale de maximum 5 ani.
(3) In intervalul celor 5 ani, pana la reacreditare, se vor efectua
audituri de supraveghere anuala la sediul entitatilor din infrastructura.
Art. 22
(1) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, pentru fiecare dintre
etapele procesului de evaluare in vederea acreditarii si obtinerii titlului de
"entitate a infrastructurii" prevazute la art. 12, informeaza
solicitantul asupra rezultatului obtinut la evaluare.
(2) Solicitantul poate depune contestatie, in scris, in termen de 5 zile
lucratoare de la data comunicarii rezultatului evaluarii de catre autoritatea
de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(3) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare analizeaza si
solutioneaza fiecare contestatie. Decizia luata este definitiva.
(4) Raspunsul la contestatie se comunica, in scris, de catre autoritatea de
stat pentru cercetare-dezvoltare, celor implicati, in termen de 15 zile
lucratoare de la data inregistrarii.
Art. 23
(1) Costurile specifice activitatilor de evaluare, audit si
acreditare/reacreditare sunt suportate de catre fiecare entitate din
infrastructura.
(2) Costurile se stabilesc in functie de gradul de complexitate al
activitatilor desfasurate de catre entitatea din infrastructura, pe baza unor
proceduri specifice proprii elaborate de autoritatea de stat pentru
cercetare-dezvoltare.
(3) Costurile aferente activitatilor de evaluare, audit si
acreditare/reacreditare pot fi:
a) cheltuieli de deplasare, cazare;
b) cheltuieli specifice serviciilor prestate de persoane juridice sau
fizice, altele decat cele angajate ale autoritatii de stat pentru
cercetare-dezvoltare sau ale altor autoritati de stat;
c) alte cheltuieli specifice.
CAP. 4
Finantarea entitatilor din infrastructura
Art. 24
(1) Sustinerea financiara pentru dezvoltarea infrastructurii, la nivel
national, regional si local, se realizeaza din fondurile alocate in acest sens
ministerelor, din fondurile administratiilor publice locale interesate, precum
si din surse proprii ale acestora sau din alte surse atrase.
(2) Sustinerea financiara a entitatilor infrastructurii din fonduri publice
se poate realiza in cadrul unor programe regionale, nationale si
internationale, conform cerintelor specifice ale acestora, cu respectarea
legislatiei in vigoare.
(3) Statul, prin autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, sustine
logistic si financiar, in sistem de cofinantare, constituirea si dezvoltarea
entitatilor din infrastructura.
Art. 25
Entitatile infrastructurii pot realiza venituri proprii, cu respectarea
legislatiei in vigoare, din:
a) inchirierea de spatii, utilaje si echipamente in cazul incubatoarelor
tehnologice si de afaceri;
b) redevente, ca urmare a realizarii transferului tehnologic;
c) consultanta si asistenta tehnica de specialitate;
d) transmiterea drepturilor de proprietate intelectuala si exploatarea
acestora;
e) urmarirea modului de respectare a dreptului de exploatare a proprietatii
intelectuale;
f) alte venituri din prestarea serviciilor in domeniu.
CAP. 5
Categorii de servicii si activitati furnizate de entitatile din
infrastructura
Art. 26
In functie de tipul de "entitate a infrastructurii", aceasta
poate sa asigure agentilor economici si partenerilor acestora, pe baze
contractuale, servicii de tipul:
a) acces la infrastructura de comunicare:
- centrale telefonice si servere performante, retea de calculatoare;
- servicii de comunicare-informare, receptie, servicii postale,
secretariat, cum ar fi: preluare mesaje, furnizare de informatii primare;
- servicii auxiliare, cum ar fi: reparatii si intretinere curenta;
- procesare, editare, multiplicare materiale promotionale;
- proiectare si design pentru prezentari pe Internet;
b) servicii specializate:
- servicii de asistenta in afaceri pentru inovare si transfer tehnologic;
- servicii de cercetare-dezvoltare;
- servicii de informare tehnologica, audit tehnologic, veghe si prognoza
tehnologica;
- servicii de asistenta si consultanta pentru realizarea de modele
experimentale si prototipuri;
- servicii de asistenta si consultanta pentru exploatarea drepturilor de
proprietate intelectuala;
- servicii de asistenta si consultanta in domeniul legislativ la nivel
national, european si international;
c) servicii de paza si protocol, monitorizarea permanenta a accesului
personalului autorizat;
d) servicii de asistenta a agentilor economici si, in special, a
intreprinderilor mici si mijlocii pentru:
- obtinerea de fonduri in cadrul unor programe nationale si internationale;
- identificarea partenerilor din mediul universitar si de cercetare;
- asigurarea accesului la baze de date specializate;
- informare cu privire la prioritatile nationale, regionale si locale.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 27
Entitatile infrastructurii elaboreaza anual sau ori de cate ori este
necesar rapoarte specifice domeniului pentru care au fost acreditate, din care
sa rezulte performantele acestora, inclusiv ale entitatilor asistate, si le
prezinta autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
Art. 28
Entitatile existente la data intrarii in vigoare a prezentelor norme, care
au beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, vor fi evaluate in
termen de 120 de zile in vederea acreditarii.
Art. 29
(1) Prevederile prezentelor norme nu se aplica parcurilor stiintifice si
tehnologice. Constituirea, functionarea si autorizarea acestora se realizeaza
distinct, prin acte normative specifice.
(2) Entitatile din infrastructura care functioneaza in cadrul parcurilor stiintifice
si tehnologice se supun prezentelor norme.
Art. 30
(1) Incalcarea prevederilor prezentelor norme atrage retragerea acreditarii
si a titlului de "entitate a infrastructurii".
(2) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare nu este raspunzatoare
de efectele generate de incalcarea prezentelor norme de catre entitatile
infrastructurii, raspunderea revenind exclusiv acestora.
Art. 31
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1
la normele metodologice
GLOSAR
de termeni si expresii utilizate
1. Entitate - organizatie care poate fi descrisa si luata in considerare in
mod individual.
2. Acreditare - procedura prin care autoritatea de stat pentru
cercetare-dezvoltare recunoaste oficial ca o entitate din infrastructura are
competenta de a efectua sarcini specifice domeniului.
3. Audit - examinare sistematica a unei entitati din infrastructura,
efectuata de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, in scopul
stabilirii conformitatii cu conditiile specificate pentru constituirea si
functionarea entitatilor din infrastructura.
4. Raport de audit - document emis de autoritatea de stat pentru
cercetare-dezvoltare, care atesta gradul in care entitatea supusa auditului
indeplineste conditiile specificate pentru constituirea si functionarea
entitatilor din infrastructura.
5. Evaluare - ansamblul activitatilor efectuate de autoritatea de stat
pentru cercetare-dezvoltare, in scopul de a determina, in mod direct sau
indirect, daca sunt indeplinite conditiile specificate pentru constituirea si
functionarea entitatilor din infrastructura.
6. Raport de evaluare - document sintetic elaborat de autoritatea de stat
pentru cercetare-dezvoltare, prin care se atesta conformitatea unei entitati
din infrastructura cu conditiile specificate si pe baza caruia entitatea
respectiva poate fi autorizata provizoriu sau acreditata, isi poate mentine
acreditarea o perioada de 5 ani sau isi poate reinnoi acreditarea.
7. Titlu de "entitate a infrastructurii" - document emis de
autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, care confera unei entitati din
infrastructura dreptul de a functiona, in perioada de valabilitate a
acreditarii, in cadrul Retelei Nationale de Inovare si Transfer Tehnologic si
de a utiliza sigla ReNITT.
8. Centru incubator de afaceri inovativ - entitate din infrastructura a
carei activitate este orientata in principal catre facilitarea initierii si
dezvoltarii de noi intreprinderi inovative bazate pe tehnologie avansata.
9. Centru de transfer tehnologic - entitate din infrastructura a carei
activitate consta in stimularea inovarii si transferului tehnologic in scopul
introducerii in circuitul economic a rezultatelor cercetarii, transformate in
produse, procese si servicii noi sau imbunatatite.
10. Centru de informare tehnologica - entitate din infrastructura care
desfasoara activitati de diseminare a informatiilor referitoare la rezultatele
cercetarii-dezvoltarii, documentare tehnologica si instruire a agentilor
economici, in scopul stimularii valorificarii rezultatelor, crearii si
dezvoltarii comportamentului inovativ al mediului socioeconomic.
11. Oficiu de legatura cu industria - entitate din infrastructura al carei
obiect de activitate consta in stabilirea, mentinerea si extinderea legaturilor
dintre furnizorii rezultatelor cercetarii-dezvoltarii si mediul
socioeconomic/agentii economici, in scopul facilitarii transferului tehnologic.
12. Autoritate de stat pentru cercetare-dezvoltare - organul administratiei
publice centrale de specialitate care exercita atributii in domeniul
cercetarii-dezvoltarii la data acordarii titlului de "entitate a
infrastructurii".
ANEXA 2
la normele metodologice
FISA PREZENTARE
- Model-cadru -
1. Informatii generale:
a) date de identificare a initiatorului:
- denumirea entitatii;
- denumirea abreviata;
- forma de organizare;
- actul de constituire;
- anul infiintarii/inregistrarii si numarul de inregistrare;
- forma de proprietate;
- codul fiscal;
- sediul social (adresa, telefon, fax, e-mail, web);
- reprezentant legal;
- reprezentant (pentru entitatile care functioneaza cu autonomie financiara
in cadrul institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, universitatilor sau
societatilor comerciale);
b) capital social/patrimoniu (milioane lei);
c) cifra de afaceri/venituri (din bilantul contabil)*1):
- pentru ultimii 2 ani (realizat);
- pentru anul curent si urmatorii ani (estimativ);
d) sectoare, domenii si grupuri vizate si/sau implicate de entitate*2):
- zona geografica ce trebuie acoperita;
- grupul/grupurile-tinta;
e) stadiul actual de dezvoltare al sectoarelor, domeniilor respective
precizate la lit. d) (scurta prezentare);
f) impactul activitatilor entitatii asupra domeniilor si sectoarelor
precizate la lit. d) (scurta prezentare);
g) beneficiarii directi ai entitatii:
- existenti*3);
- potentiali;
h) date de identificare a institutiilor partenere;
i) surse de finantare.
2. Obiectivele entitatii:
a) pe termen scurt si mediu;
b) pe termen lung;
c) ipoteze si riscuri asociate realizarii obiectivelor.
3. Servicii ce urmeaza a fi furnizate:
a) activitati specifice, in functie de tipul de entitate;
b) stabilirea si detalierea activitatilor ce urmeaza a fi realizate de
entitate*4);
c) descrierea activitatii consultantilor/expertilor;
d) precizarea responsabilitatilor entitatii in raportul cu autoritatea de
stat pentru cercetare-dezvoltare si beneficiarii serviciilor prestate de catre
aceasta;
e) criterii de eligibilitate si selectie urmarite de entitate pentru
tertele parti.
4. Logistica/personal/echipamente/infrastructura*5):
a) spatii;
b) echipamente si infrastructura de comunicare;
c) banci de date (create, achizitionate, acces);
d) personal (CV);
e) localizare in raport cu unitatile de cercetare-dezvoltare;
f) indicatori de evaluare si monitorizare a inovarii si transferului
tehnologic pentru domeniul si in spatiul vizat de entitate;
g) specificarea modului de informare a autoritatii de stat pentru
cercetare-dezvoltare asupra informatiilor precizate la lit. f).
5. Estimare a necesarului de resurse:
a) necesar de personal, echipamente, bunuri, servicii, documentatie, suport
logistic, spatii pentru birouri, alte contributii financiare (daca este cazul),
in scopul asigurarii optime a serviciilor*6);
b) in cazul procurarii de echipamente si/sau servicii:
- se precizeaza caracteristicile tehnice ale acestora;
- dupa caz, se specifica destinatia finala a echipamentelor achizitionate.
6. Sistem relational:
a) cu autoritati ale administratiei publice centrale si locale;
b) cu mediul de afaceri;
c) cu sistemul bancar;
d) cu Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci sau cu entitatile create de
acesta;
e) cu alte entitati similare.
7. Performanta manageriala*7)
8. Informatii suplimentare*8)
------------
*1) Pentru entitatile care functioneaza cu autonomie financiara in cadrul
institutelor nationale de cercetare-dezvoltare/universitatilor se va prezenta o
nota explicativa privind "contributia" acesteia, cifra de
afaceri/venitul organizatiei gazda.
*2) La nivel local/regional/national/international.
*3) Se furnizeaza date suplimentare (se anexeaza).
*4) Activitatile vor fi prezentate in ordinea importantei.
*5) Se detaliaza.
*6) Va fi furnizat maximul de detalii.
*7) Propunere de strategie de dezvoltare a entitatii/masuri de valorificare
a potentialului tehnologic acumulat/latent la nivelul spatiului/domeniului in
care activeaza entitatea etc.
*8) Experienta in domeniu, proiecte de succes etc.
NOTA:
1. Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare poate solicita
informatii suplimentare.
2. Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare elaboreaza instructiuni
de completare a fazei de prezentare.
3. Se vor anexa documente justificative.
ANEXA 3
la normele metodologice
CRITERII DE EVALUARE
1. Criterii generale:
a) incadrarea in conditiile de eligibilitate, conform normelor
metodologice;
b) structura, ponderea si calitatea serviciilor preconizate a fi prestate;
c) planul de exploatare si/sau difuzare si/sau aplicare a rezultatelor de
cercetare-dezvoltare;
d) viabilitatea*1) planului de afaceri;
e) structura, competenta tehnico-stiintifica, economica si de afaceri a
partenerilor;
f) potentialul tehnico-stiintific al grupurilor-tinta;
g) potentialul de dezvoltare al agentilor economici vizati;
h) impactul activitatilor entitatii asupra mediului economic si social;
i) sustinerea din partea autoritatilor administratiei publice centrale sau
locale, a asociatiilor profesionale, a uniunilor patronale;
j) experienta entitatii in domeniul de activitate.
2. Criterii specifice:
a) orientarea spre cerere, prin indicarea clara a utilizatorilor
potentiali, a cerintelor acestora sau a segmentelor/niselor de piata vizate;
b) contributia entitatii la competitivitatea industriei, parametrii de
performanta ai rezultatelor;
c) gradul de risc asociat activitatilor entitatii privind aplicarea
rezultatelor de catre utilizatorii-tinta;
d) implicarea diferitelor categorii de parteneri in corelare cu
activitatile de baza ale entitatii;
e) viabilitate financiara (capacitate de sustinere financiara si logistica
a activitatilor entitatii; beneficii potentiale economice raportate la
costurile asociate);
f) calitatea planului de afaceri;
g) calitatea obiectivelor entitatii*2);
h) contributia la obiectivele specifice in domeniul inovarii si
transferului tehnologic;
i) cunoasterea situatiei curente si de perspectiva in domeniul vizat de
entitate;
j) contributia entitatii la dezvoltarea domeniului/spatiului vizat;
k) credibilitatea si claritatea definirii etapelor de dezvoltare ale
entitatii;
l) calitatea managementului: competenta stiintifica/tehnica/economica,
instrumente utilizate, experienta personalului, competenta in domeniul
drepturilor de proprietate intelectuala, competenta in conducerea de proiecte
(inclusiv de investitii);
m) planificarea resurselor aferente costurilor pentru activitatile
entitatii si veniturile estimate ale acesteia;
n) existenta unor surse sigure de finantare, inclusiv prin atragerea unor
investitori strategici.
------------
*1) Credibilitate tehnica si economica.
*2) Corelat cu strategia de dezvoltare a entitatii in contextul dezvoltarii
domeniului/spatiului vizat.
ANEXA 4*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
Figura 1, reprezentand Sigla ReNITT, se gaseste in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 260 din 15 aprilie 2003, la pagina 12.