HOTARARE Nr.
457 din 21 aprilie 2008
privind cadrul institutional
de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 364 din 13 mai 2008
Având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr.
1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire
a prevederilor generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul
Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr.
1.260/1999, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 210
din 31 iulie 2006, ale Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului
European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de
Dezvoltare Regională şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999,
publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 210 din 31 iulie
2006, ale Regulamentului (CE) nr. 1.084/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006
de creare a Fondului de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr.
1.164/1994, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 210 din 31 iulie 2006, ale Regulamentului
(CE) nr. 1.081/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie
2006 privind Fondul Social European şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr.
1.784/1999, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 210 din 31 iulie 2006, ale Regulamentului (CE) nr.
1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 stabilind regulile pentru
implementarea Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie
2006 de stabilire a prevederilor generale privind
Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de
coeziune şi pentru implementarea Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului
European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 pentru Fondul European de
Dezvoltare Regională, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 371 din 27 decembrie 2006,
ale Regulamentului (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al
Consiliului din 24 octombrie 2006 de stabilire a dispoziţiilor generale privind
instituirea unui instrument european de vecinătate şi de parteneriat, publicat
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 310 din 9 noiembrie 2006,
ale Regulamentului (CE) nr. 951/2007 al Comisiei din 9 august 2007 de stabilire
a normelor de punere în aplicare a programelor de cooperare transfrontalieră
finanţate în cadrul Regulamentului (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului
European şi al Consiliului de stabilire a dispoziţiilor generale privind
instituirea unui instrument european de vecinătate şi de parteneriat, publicat
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 210 din 10 august 2007, ale Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006
al Consiliului din 17 iulie 2006 de instituire a unui instrument de asistenţă
pentru preaderare (IPA), publicat în Jurnalul Oficial
al Uniunii Europene, seria L nr. 210 din 31 iulie 2006, ale Regulamentului (CE)
nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de stabilire a normelor de punere în
aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al
Consiliului din 17 iulie 2006 de instituire a unui instrument de asistenţă
pentru preaderare (IPA), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene,
seria L nr. 170 din 29 iunie 2007, ale Regulamentului
(CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului din 20 septembrie
2005 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul European
Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR), publicat în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene, seria L nr. 277 din 21 octombrie 2005, ale Regulamentului
(CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006
privind Fondul European pentru Pescuit, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene, seria L nr. 223 din 15 august 2006, ale Regulamentului (CE, EURATOM)
nr. 1.995/2006 al Consiliului din 13 decembrie 2006 de modificare a Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.605/2002 privind regulamentul
financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, publicat în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 390 din 30 decembrie 2006, şi
ale Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 478/2007 al
Comisiei din 23 aprilie 2007 de modificare a Regulamentului (CE, EURATOM) nr.
2.342/2002 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE,
EURATOM) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil
bugetului general al Comunităţilor Europene, publicat
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 111 din 28 aprilie 2007,
în temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre:
Art. 1. - Obiectul prezentei hotărâri îl constituie
stabilirea cadrului instituţional şi procedural de
coordonare şi de gestionare a asistenţei financiare comunitare acordate României
prin instrumentele structurale.
CAPITOLUL I
Definiţii
Art. 2. - (1) Termenii obiectivul
convergenţă, obiectivul cooperare teritorială europeană, adiţionalitate,
neregulă, autoritate de management, organism intermediar, autoritate de
certificare, autoritate de audit, comitet de monitorizare, Comitet de
coordonare a fondurilor structurale şi de coeziune (COCOF), Program naţional de
reformă, program operaţional, axa prioritară, operaţiune, beneficiar, raport
anual de implementare şi raport final de implementare au
înţelesul prevăzut în
Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului.
(2) Termenul Fond European
de Dezvoltare Regională, denumit în continuare FEDR,
are înţelesul prevăzut în Regulamentul (CE) nr.
1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului.
(3) Termenul Fond Social European, denumit în
continuare FSE, are înţelesul prevăzut în
Regulamentul (CE) nr. 1.081/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului.
(4) Termenul Fond de coeziune, denumit în
continuare FC, are înţelesul prevăzut în
Regulamentul (CE) nr. 1.084/2006 al Consiliului.
(5) Termenul Fond European
Agricol pentru Dezvoltare Rurală, denumit în
continuare FEADR, are înţelesul prevăzut în
Regulamentul (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului.
(6) Termenul Fond European pentru Pescuit, denumit
în continuare FEP, are înţelesul prevăzut în Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului.
(7) Termenul instrument
european de vecinătate şi de parteneriat, denumit
în continuare ENPI, are înţelesul prevăzut în
Regulamentul (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului.
(8) Termenul instrument de
asistenţă pentru preaderare, denumit în continuare IPA,
are înţelesul prevăzut în Regulamentul (CE) nr.
1.085/2006 al Consiliului.
(9) Termenul plan de comunicare are înţelesul prevăzut în Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al
Comisiei.
(10) Pentru obiectivul
cooperare teritorială europeană, termenii autoritate comună de management,
secretariat tehnic comun, comitet comun de monitorizare, controlori şi grup al auditorilor au înţelesurile
prevăzute în regulamentele specifice obiectivului cooperare teritorială
europeană.
(11) Termenii autoritate
naţională, punct de informare şi punct de contact au înţelesurile
prevăzute în documentele de programare aferente obiectivului cooperare
teritorială europeană.
Art. 3. - Termenul Plan
Naţional de Dezvoltare are înţelesul prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 1.115/2004
privind elaborarea în parteneriat a Planului Naţional de Dezvoltare.
Art. 4. - Termenul comitet
regional de evaluare strategică şi corelare, denumit
în continuare CRESC, are înţelesul prevăzut în
Hotărârea Guvernului nr. 764/2007 pentru aprobarea constituirii comitetelor
regionale de evaluare strategică şi corelare şi a Regulamentului-cadru de
organizare şi funcţionare a acestora.
Art. 5. - Termenii instrumente structurale,
autoritate de certificare şi plată, unitate de
plată, cofinanţare publică, cofinanţare privată şi cheltuială eligibilă au înţelesurile prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007
privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a
cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de
dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor
structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu completările ulterioare.
Art. 6. -In înţelesul prezentei hotărâri, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) Cadrul strategic naţional de referinţă 2007-2013,
denumit în continuare CSNR, reprezintă documentul de referinţă pentru programarea
instrumentelor structurale, asigurând conformitatea intervenţiilor acestor
fonduri cu orientările strategice comunitare privind coeziunea şi priorităţile
naţionale de dezvoltare, precum şi legătura dintre priorităţile la nivel
comunitar şi Programul naţional de reformă;
b) documentul-cadru de
implementare a programului operaţional pentru obiectivul convergenţă, denumit în continuare DCI, reprezintă
documentul elaborat de autoritatea de management şi aprobat prin ordin comun al
ministrului economiei şi finanţelor şi al ministrului coordonator al
autorităţii de management, prin care sunt stabilite detalii de implementare a
programului operaţional;
c) Documentul-cadru de implementare/documentele
echivalente documentului-cadru de implementare pentru
obiectivul cooperare teritorială europeană reprezintă
documentele prin care sunt stabilite detaliile de implementare ale programului
operaţional, elaborate de autoritatea de management şi aprobate în cadrul
comitetului de monitorizare aferent;
d) domeniul major de
intervenţie reprezintă sfera de activitate dintr-o
axă prioritară, în cadrul căruia se pot finanţa diferite operaţiuni cu
obiective similare;
e) ghidul solicitantului reprezintă un îndrumar pentru completarea corectă a unei cereri de
finanţare de către solicitanţii de finanţare nerambursabilă în cadrul
programelor operaţionale, incluzând informaţii referitoare la condiţiile de
finanţare, procedurile de evaluare şi selecţie a proiectelor şi reglementarea
unor aspecte detaliate privind implementarea
proiectelor;
f) Comitetul naţional de
coordonare pentru instrumentele structurale, denumit
în continuare CNC, reprezintă structura
interinstituţională de coordonare şi planificare strategică a implementării
instrumentelor structurale;
g) Comitetul de management pentru coordonarea
instrumentelor structurale, denumit în continuare CMC, reprezintă structura interinstituţională de analiză şi identificare
a soluţiilor pentru problemele operaţionale cu relevanţă orizontală ce rezultă
din implementarea instrumentelor structurale;
h) Planul naţional
multianual de evaluare reprezintă documentul de
planificare multianuală a activităţilor de evaluare de natură strategică şi/sau
operaţională ce urmează a fi realizate pe parcursul implementării
instrumentelor structurale, care privesc CSNR sau aspecte orizontale ce acoperă
două ori mai multe programe operaţionale;
i) Planul multianual de evaluare reprezintă documentul de planificare multianuală a activităţilor de
evaluare de natură strategică şi/sau operaţională privitoare la un program
operaţional şi care urmează a fi realizate în perioada de implementare a
acestuia;
j) Strategia naţională de
comunicare privind instrumentele structurale este
documentul strategic prin care se fundamentează planurile de comunicare pentru
programele operaţionale şi pentru ansamblul instrumentelor structurale şi prin
care se asigură coordonarea integrată a activităţilor de informare şi
publicitate;
k) Raportul naţional anual
privind implementarea instrumentelor structurale, denumit
în continuare RNA, reprezintă documentul de
sinteză elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de
coordonator naţional al instrumentelor structurale, pe baza rapoartelor anuale
de implementare elaborate de autorităţile de management şi a altor documente
relevante, prezentând stadiul implementării instrumentelor structurale în anul
precedent;
l) Sistemul unic de
management al informaţiei privind instrumentele structurale din cadrul
obiectivului convergenţă, denumit în continuare SMIS
- CSNR, reprezintă sistemul informatic
centralizat, dezvoltat de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, în
colaborare cu toate structurile utilizatoare, pentru a asigura colectarea
informaţiilor referitoare la implementare, necesare managementului financiar,
monitorizării, verificărilor, auditului şi evaluării programelor din cadrul
obiectivului convergenţă, în conformitate cu prevederile art. 60 lit. (c) din
Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
m) Sistemul de management al
informaţiei aferent obiectivului cooperare teritorială europeană, denumit în continuare SMIS - CTE, reprezintă sistemul informatic dezvoltat de instituţiile
responsabile, sub coordonarea şi cu finanţarea Ministerului Economiei şi
Finanţelor, pentru a asigura colectarea informaţiilor referitoare la
implementare, necesare managementului financiar, monitorizării, verificărilor,
auditului şi evaluării programelor din cadrul obiectivului cooperare
teritorială europeană, în
conformitate cu prevederile art. 60 lit. (c) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului.
CAPITOLUL II
Instituţii implicate în coordonarea şi gestionarea instrumentelor structurale
Art. 7. - Se desemnează Ministerul Economiei şi
Finanţelor ca autoritate pentru coordonarea instrumentelor structurale, având
responsabilitatea coordonării pregătirii, dezvoltării, armonizării şi funcţionării
cadrului legislativ, instituţional, procedural şi programatic pentru
gestionarea instrumentelor structurale.
Art. 8. - Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor
structurale, denumită în continuare ACIS, are următoarele atribuţii
principale:
1. iniţiază, elaborează şi
modifică legislaţia privind cadrul instituţional şi procedural de coordonare şi
implementare a instrumentelor structurale, urmărind asigurarea eficienţei şi
armonizării procesului de gestionare a acestora, cu consultarea autorităţilor cu
atribuţii în domeniu;
2. formulează puncte de vedere şi propuneri de
modificare cu privire la legislaţia cu impact direct sau indirect asupra
procesului de gestionare a instrumentelor structurale;
3. asigură dezvoltarea şi funcţionarea
mecanismului de coordonare a gestionării instrumentelor structurale;
4. asigură secretariatul CNC;
5. asigură preşedinţia şi
secretariatul CMC;
6. coordonează şi prezidează
grupurile de lucru înfiinţate în contextul mecanismului
de coordonare a instrumentelor structurale;
7. participă la reuniunile
CRESC;
8. coordonează, monitorizează şi sprijină, prin
instrumentele pe care le are la dispoziţie, dezvoltarea capacităţii
administrative a tuturor structurilor implicate în gestionarea instrumentelor
structurale, elaborând şi actualizând în acest sens planuri de acţiune şi
raportând anual CNC progresele înregistrate în implementarea acestora;
9. elaborează ghiduri şi
îndrumare pentru dezvoltarea procedurilor de gestionare a instrumentelor
structurale, asigurând o abordare unitară a cadrului procedural, şi analizează
şi formulează recomandări pentru îmbunătăţirea procedurilor de implementare a
programelor operaţionale;
10. elaborează, modifică,
avizează, după caz, legislaţia privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate
în cadrul operaţiunilor finanţate din instrumente structurale;
11. asigură armonizarea
procedurilor de gestionare a instrumentelor structurale şi corelarea acestora
cu SMIS - CSNR, colaborând în acest scop cu autorităţile responsabile;
12. coordonează elaborarea şi actualizarea Planului
Naţional de Dezvoltare (PND), ca instrument de bază pentru elaborarea CSNR;
13. coordonează elaborarea şi modificarea CSNR,
asigurând corelarea acestuia cu programele şi politicile naţionale şi
comunitare;
14. coordonează elaborarea şi
modificarea programelor operaţionale şi a DCI aferente, asigurând corelarea
acestora, precum şi concordanţa cu regulamentele comunitare şi cu CSNR;
15. analizează, împreună cu Autoritatea de certificare
şi plată şi cu autorităţile de management, necesitatea şi oportunitatea
realocarii de fonduri între programele operaţionale şi formulează propuneri în
acest sens către CNC;
16. avizează, împreună cu Autoritatea de certificare şi
plată, documentele elaborate de autorităţile de management în vederea
fundamentării programării bugetare a surselor reprezentând fonduri externe
nerambursabile primite din instrumentele structurale, precum şi a celor alocate
de bugetul de stat pentru prefinanţare, cofinanţare şi finanţare a
cheltuielilor neeligibile;
17. coordonează procesul de
negociere cu Comisia Europeană a CSNR şi a programelor operaţionale;
18. analizează, avizează şi
asigură aprobarea, prin ordin comun al ministrului economiei şi finanţelor şi
al ministrului coordonator al autorităţii de management, a documentelor-cadru
de implementare a programelor operaţionale şi a modificărilor acestora;
19. coordonează şi
monitorizează cadrul partenerial dezvoltat în procesul de programare, precum şi
în toate fazele procesului de implementare a programelor operaţionale şi a
CSNR, în conformitate cu prevederile art. 11 din Regulamentul (CE) nr.
1.083/2006 al Consiliului;
20. urmăreşte şi sprijină
dezvoltarea de către autorităţile de management a portofoliului de proiecte
aferente programelor operaţionale şi asigură coordonarea la nivel naţional a
Programului de asistenţă tehnică JASPERS (Asistenţă comună pentru promovarea
proiectelor în regiunile europene);
21. monitorizează implementarea
CSNR şi coordonează procesul de monitorizare a programelor operaţionale;
22. asigură armonizarea
cadrului legal şi procedural pentru funcţionarea comitetelor de monitorizare
ale programelor operaţionale şi participă ca membru la reuniunile acestora;
23. coordonează metodologic elaborarea rapoartelor
anuale de implementare şi a rapoartelor finale de implementare privind
programele operaţionale;
24. participă la reuniunile
anuale cu Comisia Europeană pentru examinarea progresului implementării
programelor operaţionale şi coordonează acţiunile întreprinse în urma
observaţiilor formulate de Comisia Europeană asupra rapoartelor anuale de
implementare, în conformitate cu prevederile art. 68 din Regulamentul (CE) nr.
1.083/2006 al Consiliului;
25. elaborează RNA privind
implementarea instrumentelor structurale şi îl supune aprobării CNC;
26. coordonează elaborarea
rapoartelor strategice în conformitate cu prevederile art. 29 alin. (2) din
Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, pentru a fi prezentate CNC,
Guvernului României şi Comisiei Europene, şi participă la elaborarea secţiunii
din rapoartele anuale de implementare a Programului naţional de reformă (PNR), care prezintă contribuţia
programelor operaţionale finanţate din instrumentele structurale;
27. coordonează verificarea ex-ante, monitorizarea anuală şi
verificarea ex-post a
respectării principiului adiţionalităţii, în conformitate cu prevederile art.
15 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, cooperând în acest sens
cu instituţiile cu atribuţii în domeniu ale administraţiei publice centrale şi
cu alte direcţii de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor;
28. asigură realizarea, dezvoltarea şi funcţionarea
sistemului SMIS - CSNR, cu contribuţia instituţiilor utilizatoare, precum şi
gestionarea drepturilor de acces în acest sistem informatic;
29. asigură managementul,
supervizarea tehnică, dezvoltarea, precum şi utilizarea continuă şi sigură a
infrastructurii de comunicaţii a sistemului informatic SMIS - CSNR şi SMIS-CTE,
până la nivelul reţelei locale a instituţiilor utilizatoare;
30. asigură servicii de suport (help desk) pentru instituţiile
utilizatoare şi instruirea necesară personalului acestora în utilizarea
sistemului SMIS - CSNR;
31. monitorizează acurateţea, disponibilitatea,
integritatea şi nivelul de completare a datelor introduse în sistemul SMIS -
CSNR;
32. asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate
în SMIS - CSNR a informaţiilor aferente CSNR, fiind responsabilă de acurateţea,
integritatea şi nivelul de completare a acestora;
33. îndeplineşte rolul de
autoritate centrală de legătură cu sistemul informatic al Comisiei Europene (SFC 2007) pentru instrumentele
structurale;
34. asigură dezvoltarea
interfeţei SMIS - CSNR - SFC 2007, în măsura posibilităţilor tehnice asigurate de serviciile Comisiei Europene;
35. coordonează procesul de
evaluare a gestionării instrumentelor structurale, inclusiv prin evaluări de
natură operaţională şi/sau strategică, precum şi activităţile de construcţie şi
întărire a capacităţii de evaluare;
36. elaborează standarde şi
ghiduri de evaluare pentru intervenţiile finanţate din instrumentele
structurale;
37. asigură cadrul legal şi
procedural pentru utilizarea analizei cost-beneficiu în procesul de evaluare şi
selecţie a proiectelor de investiţii depuse pentru finanţare din instrumentele
structurale;
38. coordonează sistemul de
indicatori utilizaţi în monitorizarea şi evaluarea programelor operaţionale şi
a CSNR, în vederea măsurării progresului şi efectelor acestora;
39. coordonează elaborarea şi
implementarea planurilor multianuale de evaluare şi asigură corelarea acestora
cu Planul naţional multianual de evaluare;
40. elaborează şi implementează Planul naţional
multianual de evaluare şi se asigură că acesta este utilizat ca instrument
strategic şi de management pe parcursul implementării instrumentelor
structurale;
41. coordonează elaborarea, actualizarea şi
implementarea Strategiei naţionale de comunicare privind instrumentele
structurale şi asigură coordonarea activităţilor de informare, comunicare şi
publicitate în domeniul instrumentelor structurale în scopul corelării
acţiunilor şi armonizării mesajelor;
42. gestionează procesul de
realizare, dezvoltare şi funcţionare a Centrului de informare privind
instrumentele structurale, dotat cu pagină web dedicată instrumentelor
structurale www.fonduri-ue.ro şi
call center, asigurând, în colaborare cu autorităţile de management, accesul
potenţialilor beneficiari şi al publicului larg la informaţii actualizate
specifice;
43. îndeplineşte rolul de punct
de contact pentru instrumentele structurale în România pentru Comisia Europeană
şi pentru Comitetul de coordonare a fondurilor structurale şi de coeziune (COCOF), asigurând reprezentarea
României, elaborarea mandatului pe baza consultărilor
cu autorităţile cu atribuţii în domeniu, precum şi diseminarea informaţiilor
rezultate din reuniunile acestora;
44. coordonează formularea
poziţiei României cu privire la propunerile de politici şi reglementări
comunitare în domeniul instrumentelor structurale şi al politicii de coeziune,
în urma consultării autorităţilor cu atribuţii în domeniu.
Art. 9. - Se desemnează Ministerul Dezvoltării,
Lucrărilor Publice şi Locuinţelor ca autoritate de management pentru Programul
operaţional regional, având responsabilitatea gestionării şi implementării
asistenţei financiare nerambursabile alocate acestui program.
Art. 10. - Se desemnează Ministerul Economiei şi
Finanţelor ca autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial
„Creşterea competitivităţii economice", având responsabilitatea
gestionării şi implementării asistenţei financiare nerambursabile alocate
acestui program.
Art. 11. - Se desemnează Ministerul Transporturilor ca
autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial
„Transport", având responsabilitatea gestionării şi implementării
asistenţei financiare nerambursabile alocate acestui program.
Art. 12. - Se desemnează Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile ca autoritate de management pentru Programul operaţional
sectorial „Mediu", având responsabilitatea gestionării şi implementării
asistenţei financiare nerambursabile alocate acestui program.
Art. 13. - Se desemnează Ministerul Muncii, Familiei şi
Egalităţii de Şanse ca autoritate de management pentru Programul operaţional
sectorial „Dezvoltarea resurselor umane", având responsabilitatea
gestionării şi implementării asistenţei financiare nerambursabile alocate
acestui program.
Art. 14. - Se desemnează Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative ca autoritate de management pentru Programul
operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", având
responsabilitatea gestionării şi implementării asistenţei financiare
nerambursabile alocate acestui program.
Art. 15. - Se desemnează Ministerul Economiei şi
Finanţelor ca autoritate de management pentru Programul operaţional „Asistenţă
tehnică", având responsabilitatea gestionării şi implementării asistenţei
financiare nerambursabile alocate acestui program.
Art. 16. - Se desemnează Ministerul Dezvoltării,
Lucrărilor Publice şi Locuinţelor ca autoritate de management pentru Programul
de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013 şi Programul de
cooperare transfrontalieră România-Serbia, ca autoritate comună de management
pentru Programul operaţional comun de cooperare în bazinul Mării Negre şi
Programul operaţional comun România-Ucraina- Moldova, ca autoritate naţională
pentru Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013,
Programul operaţional comun Ungaria-Slovacia-România-Ucraina şi Programul
pentru reţeaua de dezvoltare urbană URBACT-II, ca autoritate naţională şi punct
naţional de contact pentru Programul de cooperare transnaţională „Sud Estul
Europei", Programul de cooperare interregională INTERREG IVC, Programul de
cooperare teritorială interregională ESPON 2013 si Programul de cooperare interregională
INTERACT 2007- 2013.
Art. 17. - Autoritatea de
management are următoarele atribuţii principale:
1. asigură îndeplinirea
atribuţiilor ce decurg din funcţiile prevăzute la art. 60 din Regulamentul (CE)
nr. 1.083/2006 al Consiliului;
2. contribuie la elaborarea şi modificarea CSNR şi
răspunde pentru utilizarea eficientă, efectivă şi transparentă a fondurilor din
care se finanţează programul operaţional gestionat, precum şi pentru
îndeplinirea atribuţiilor delegate organismelor intermediare;
3. elaborează şi negociază cu Comisia Europeană
programul operaţional pe care îl gestionează, în conformitate cu prevederile
art. 32, 33 şi 37 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
4. analizează şi propune
modificări ale programului operaţional şi le înaintează comitetului de
monitorizare aferent;
5. asigură corelarea
operaţiunilor din programul operaţional aflat în gestiune cu cele din celelalte
programe finanţate din instrumente structurale şi, dacă este cazul, cu
programele operaţionale finanţate din FEADR şi FEP, sub coordonarea ACIS;
6. pentru programele
operaţionale aferente obiectivului convergenţă elaborează şi modifică DCI, în
concordanţă cu obiectivele şi priorităţile stabilite prin programul
operaţional, şi îl supune avizării Ministerului Economiei şi Finanţelor;
7. pentru programele
operaţionale aferente obiectivului cooperare teritorială europeană elaborează
şi modifică DCI/documentele echivalente, în concordanţă cu obiectivele şi
priorităţile stabilite prin programul operaţional, şi îl supune aprobării
comitetului de monitorizare;
8. asigură dezvoltarea
capacităţii administrative a structurilor implicate în derularea programului
operaţional respectiv, sub coordonarea şi cu sprijinul ACIS;
9. elaborează proceduri pentru
gestionarea programului operaţional, în vederea asigurării îndeplinirii
atribuţiilor ce îi revin potrivit dispoziţiilor pct. 1;
10. elaborează ghidurile
solicitantului corespunzătoare cererilor de proiecte;
11. urmăreşte dezvoltarea
parteneriatelor în procesul de programare şi în fazele de implementare a
programului operaţional, în conformitate cu prevederile
art. 11 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
12. asigură constituirea şi
organizarea comitetului de monitorizare pentru programul operaţional gestionat,
în conformitate cu prevederile art. 63 şi 64 din Regulamentul
(CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
13. elaborează criteriile de evaluare şi selecţie a
proiectelor pentru programul operaţional aflat în gestiune şi supune aprobării
comitetului de monitorizare aferent criteriile de selecţie;
14. asigură monitorizarea
implementării programului operaţional şi prezintă comitetului de monitorizare
progresul în atingerea obiectivelor specifice ale acestuia, precum şi a
ţintelor stabilite pentru fiecare axă prioritară, în conformitate cu
prevederile art. 65 din Regulamentul (CE) nr.
1.083/2006 al Consiliului;
15. elaborează Raportul anual
de implementare, precum şi Raportul final de implementare pentru programul
operaţional gestionat, în conformitate cu prevederile art. 67 din Regulamentul
(CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului şi le supune aprobării comitetului de
monitorizare, ulterior consultării ACIS şi a Autorităţii de certificare şi
plată;
16. participă la reuniunile
anuale cu Comisia Europeană pentru examinarea progresului implementării
programului operaţional gestionat, în conformitate cu prevederile art. 68 din
Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, informează comitetul de
monitorizare cu privire la observaţiile Comisiei Europene şi colaborează cu ACIS
şi Autoritatea de certificare şi plată pentru întreprinderea acţiunilor
necesare în soluţionarea observaţiilor;
17. furnizează ACIS informaţiile solicitate pentru
verificarea ex-ante, monitorizarea
anuală şi verificarea ex-posta respectării principiului adiţionalităţii, în conformitate cu
prevederile art. 15 din Regulamentul (CE) nr.
1.083/2006 al Consiliului;
18. furnizează, în limita competenţelor, informaţiile
necesare ACIS şi Autorităţii de certificare şi plată pentru îndeplinirea de
către acestea a atribuţiilor prevăzute la art. 8 şi la 20;
19. pune la dispoziţia Comisiei
Europene, la cerere, lista operaţiunilor încheiate care fac obiectul închiderii
parţiale în conformitate cu prevederile art. 88 alin.
(1) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
20. asigură prevenirea
neregulilor, identifică neregulile, constată creanţele bugetare şi asigură
recuperarea sumelor rezultate din nereguli, în limita competenţelor;
21. transmite Autorităţii de certificare şi plată
rapoarte privind neregulile identificate şi sumele plătite necuvenit, precum şi
rapoarte privind recuperarea sumelor plătite necuvenit, a celor neutilizate şi
a celor rezultate din nereguli;
22. elaborează, cu sprijinul
celorlalte structuri implicate, descrierea sistemelor de management şi control
pentru programul operaţional gestionat;
23. elaborează şi implementează
Planul multianual de evaluare şi se asigură că acesta este utilizat ca
instrument strategic şi de management pe parcursul implementării programului
operaţional;
24. informează comitetul de monitorizare asupra
rezultatelor evaluărilor şi asupra modalităţilor propuse pentru implementarea
acestora;
25. elaborează şi implementează
Planul de comunicare pentru programul operaţional de care este responsabilă;
26. asigură îndeplinirea
obligaţiilor legate de informare şi publicitate, în conformitate cu prevederile
secţiunii 1 din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei;
27. contribuie, împreună cu
ACIS, la dezvoltarea SMIS - CSNR;
28. pentru obiectivul cooperare teritorială europeană
asigură dezvoltarea SMIS - CTE, sub coordonarea ACIS;
29. asigură înregistrarea şi
actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS - CSNR/SMIS-CTE, fiind
responsabilă de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor
privind programul operaţional gestionat;
30. colaborează cu ACIS în
vederea asigurării unui cadru procedural eficient şi armonios pentru
implementarea instrumentelor structurale;
31. colaborează cu ACIS pentru
realizarea activităţilor de informare privind instrumentele structurale;
32. încheie contracte de finanţare cu beneficiarii
proiectelor aprobate, prin care se asigură de respectarea condiţiilor specifice
referitoare la implementarea proiectului, în conformitate cu regulamentele
comunitare aplicabile şi cu legislaţia naţională în vigoare;
33. elaborează decizii/ordine
de finanţare, prin care se stabilesc obligaţiile structurilor cu rol de
autoritate de management/organism intermediar/beneficiar;
34. elaborează documentele
necesare în vederea fundamentării programării bugetare a surselor reprezentând
fonduri externe nerambursabile primite din instrumentele structurale, precum şi
a celor alocate de bugetul de stat pentru prefinanţare, cofinanţare şi
finanţare a cheltuielilor neeligibile;
35. verifică îndeplinirea
condiţiilor pentru plata prefinanţării către beneficiari, autorizează plata
acesteia, efectuează plata, după caz, şi, ulterior, asigură recuperarea
prefinanţării;
36. în urma verificărilor
efectuate în conformitate cu prevederile art. 60 din Regulamentul (CE) nr.
1.083/2006 al Consiliului şi ale art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006
al Comisiei autorizează plăţile, elaborează şi transmite Autorităţii de
certificare şi plată cereri de rambursare şi/sau declaraţii de cheltuieli
validate şi efectuează plăţile către beneficiar, după caz;
37. elaborează şi transmite
Autorităţii de certificare şi plată previziuni realiste pentru contractările şi
plăţile aferente programului operaţional, în vederea respectării de către Autoritatea de certificare şi plată a prevederilor art. 76 alin. 3
din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
38. verifică şi avizează
proiectele legislative iniţiate de alte structuri implicate în gestionarea
instrumentelor structurale la nivel naţional şi care ar putea afecta direct sau
indirect implementarea programului operaţional pe care îl gestionează;
39. iniţiază şi promovează
propuneri legislative în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de implementare a
programului operaţional pe care îl gestionează;
40. pentru obiectivul cooperare
teritorială europeană îndeplineşte orice alte atribuţii menţionate în regulamentele specifice.
Art. 18. -In cadrul instituţiilor desemnate conform
art. 9-16, se organizează la nivel de direcţie generală/direcţie, după caz,
câte o structură distinctă care îndeplineşte funcţia de autoritate de
management.
Art. 19. - Se desemnează
Ministerul Economiei şi Finanţelor ca Autoritate de certificare şi plată pentru
programele operaţionale finanţate din instrumente structurale, respectiv din
instrumentul de asistenţă pentru preaderare (IPA), potrivit prevederilor art. 59 alin. (1)
lit. b) şi ale art. 76 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al
Consiliului, precum şi ale art. 102 alin. (1) şi ale art. 122 alin. (2) din Regulamentul
(CE) nr. 718/2007 al Comisiei.
Art. 20. -Autoritatea de certificare şi plată are
următoarele atribuţii principale:
1. asigură îndeplinirea
atribuţiilor prevăzute la art. 61 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al
Consiliului şi la art. 104 din Regulamentul (CE) nr. 718/2007 al Comisiei;
2. asigură transmiterea către
Comisia Europeană a documentelor prevăzute la art. 20 din Regulamentul (CE) nr.
1.828/2006 al Comisiei, la art. 104 şi 133 din Regulamentul (CE) nr. 718/2007
al Comisiei;
3. asigură transmiterea la Comisia Europeană, până la
data de 30 aprilie a fiecărui an, a previziunilor cererilor de plată care vor
fi transmise pentru acel an, precum şi pentru anul următor;
4. în cazul proiectelor în care
nu a fost posibilă estimarea veniturilor în avans, asigură deducerea sumelor
reprezentând veniturile obţinute din proiecte, pe o perioadă de 5 ani de la
finalizarea unei operaţiuni, din declaraţiile de cheltuieli transmise la
Comisia Europeană, până cel târziu la închiderea parţială sau finală a programului,
şi corectează corespunzător cererea de plată finală;
5. asigură deschiderea şi
gestionarea contului/conturilor necesare primirii de la Comisia Europeană a
prefinanţării, plăţilor intermediare şi finale aferente programelor
operaţionale pentru care autoritatea de management se află în România;
6. efectuează plăţile către
beneficiari din instrumente structurale şi din cofinanţarea asigurată de la
bugetul de stat, în cazul Programului operaţional sectorial „Transport" şi
Programului operaţional sectorial „Mediu";
7. efectuează transferul sumelor din FEDR, FSE şi IPA
către unităţile de plată ale autorităţilor de management pentru restul
programelor operaţionale;
8. efectuează corecţiile
financiare, în conformitate cu prevederile art. 98 din Regulamentul (CE) nr.
1.083/2006 al Consiliului şi ale art. 138 din Regulamentul (CE) nr. 718/2007 al
Comisiei;
9. avizează şi, după caz,
propune modificarea legislaţiei privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate
în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale;
10. colaborează cu ACIS şi cu
autorităţile de management la analizarea necesităţii şi oportunităţii
realocării de fonduri între programele operaţionale;
11. avizează proiectul de ordin
comun al ministrului economiei şi finanţelor şi al ministrului coordonator al
autorităţii de management pentru aprobarea documentelor-cadru de implementare a
programelor operaţionale şi a modificărilor acestora;
12. participă la comitetele de monitorizare pentru
programele operaţionale organizate de autorităţile de management;
13. participă la reuniunile
COCOF, în situaţia în care pe ordinea de zi se află subiecte în legătură cu
activitatea Autorităţii de certificare şi plată;
14. contribuie, împreună cu
ACIS, la dezvoltarea SMIS - CSNR;
15. asigură înregistrarea şi
actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS - CSNR, fiind responsabilă
de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor aferente
activităţii sale;
16. avizează, împreună cu ACIS, documentele elaborate
de autorităţile de management în vederea fundamentării programării bugetare a
surselor reprezentând fonduri externe nerambursabile primite din instrumentele
structurale, precum şi a celor alocate de bugetul de stat pentru prefinanţare,
cofinanţare şi finanţare a cheltuielilor neeligibile;
17. centralizează şi comunică Departamentului pentru
lupta antifraudă (DLAF) neregulile
ce i-au fost raportate de către autorităţile de
management, organismele intermediare şi/sau autoritatea de audit, precum şi
cele rezultate din constatările proprii.
Art. 21. - Rolul de autoritate de audit şi funcţiile
aferente, aşa cum sunt prevăzute la art. 59, 62 şi la art. 71 alin. (3) din
Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, la art. 102, 105 şi 116 din
Regulamentului (CE) nr. 718/2007 al Comisiei, la art. 31 din Regulamentul (CE)
nr. 951/2007 al Comisiei şi la art. 53 b alin. (3) din Regulamentul (CE,
EURATOM) nr. 1.995/2006 al Consiliului sunt îndeplinite de către Autoritatea de
audit de pe lângă Curtea de Conturi a României, desemnată potrivit prevederilor
art. 141 din Legea
nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 22. - Se desemnează agenţiile pentru dezvoltare
regională şi Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism
şi Profesii Liberale pentru îndeplinirea funcţiei de organisme intermediare
pentru Programul operaţional regional.
Art. 23. - Se desemnează Ministerul pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, Autoritatea
Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, Ministerul Comunicaţiilor şi
Tehnologiei Informaţiei şi Ministerul Economiei şi Finanţelor drept organisme
intermediare pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii
economice".
Art. 24. - Se desemnează Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile, prin structurile subordonate acestuia, fără personalitate
juridică, organizate la nivelul celor 8 regiuni de dezvoltare stabilite prin
Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi
completările ulterioare, drept organisme intermediare pentru Programul
operaţional sectorial „Mediu".
Art. 25. - Se desemnează Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă,
Centrul Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic şi
Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, prin cele 8 structuri subordonate acestuia, cu personalitate
juridică, organizate la nivelul celor 8 regiuni de dezvoltare stabilite prin
Legea nr. 315/2004, cu modificările şi completările ulterioare, drept organisme
intermediare pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea Resurselor
Umane".
Art. 26. - In cadrul Biroului Regional pentru Cooperare
Transfrontalieră Călăraşi funcţionează Secretariatul tehnic comun, în
conformitate cu prevederile legislaţiei comunitare şi cu documentele comune de
programare pentru Programul de cooperare transfrontalieră România - Bulgaria
2007-2013.
Art. 27. - In cadrul Biroului Regional pentru Cooperare
Transfrontalieră Timişoara funcţionează Secretariatul tehnic comun, în
conformitate cu prevederile legislaţiei comunitare şi cu documentele comune de
programare pentru Programul de cooperare transfrontalieră România - Serbia.
Art. 28. - In cadrul Biroului Regional pentru Cooperare
Transfrontalieră Suceava funcţionează Secretariatul tehnic comun, în
conformitate cu prevederile legislaţiei comunitare şi cu documentele comune de
programare pentru Programul operaţional comun România - Ucraina - Moldova.
Art. 29. - In cadrul Biroului Regional pentru Cooperare
Transfrontalieră Oradea funcţionează Punctul de informare, în conformitate cu
prevederile legislaţiei comunitare şi cu documentele comune de programare
pentru Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria - România 2007-2013.
Art. 30. - Pe lângă Consiliul Judeţean Satu Mare se
constituie Biroul din România al Secretariatului tehnic comun, în conformitate
cu prevederile legislaţiei comunitare şi cu documentele comune de programare
pentru Programul operaţional comun Ungaria -Slovacia - România -Ucraina.
Art. 31. - (1) Organismele intermediare au atribuţii
delegate de la autoritatea de management pentru implementarea programului
operaţional aflat în gestiune.
(2) Pentru obiectivul cooperare
teritorială europeană, secretariatul tehnic comun şi punctul de
informare/biroul secretariatul tehnic comun au atribuţii delegate de
autoritatea comună de management/secretariatul tehnic comun pentru
implementarea programului operaţional aflat în gestiune.
(3) Delegarea de atribuţii
către un organism intermediar/secretariat tehnic comun şi reglementarea
mecanismelor de coordonare şi control ale acestuia de către autoritatea care
deleagă se realizează pe bază de acord.
(4) Autorităţile de management rămân responsabile
pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor delegate.
Art. 32. -In cadrul instituţiilor desemnate conform
art. 22-30 se organizează la nivel de direcţie generală/direcţie/serviciu, după
caz, câte o structură distinctă care îndeplineşte funcţia de organism intermediar/secretariat
tehnic comun.
CAPITOLUL III
Mecanismul de coordonare
Art. 33. - CNC asigură corelarea intervenţiilor
finanţate din instrumentele structurale cu cele finanţate din FEADR şi FEP, în
conformitate cu prevederile art. 9 alin. (4) din Regulamentul (CE) nr.
1.083/2006 al Consiliului.
Art. 34. - Membrii CNC sunt miniştri coordonatori ai
ACIS, ai Autorităţii de certificare şi plată şi ai autorităţilor de management
pentru programele operaţionale finanţate din instrumentele structurale.
Art. 35. - CNC are următoarele atribuţii principale:
1. defineşte strategia de
dezvoltare a cadrului instituţional, legislativ şi procedural necesar
implementării instrumentelor structurale şi monitorizează funcţionarea
acestuia;
2. stabileşte măsuri de
creştere a capacităţii administrative pentru implementarea instrumentelor
structurale, de îmbunătăţire a managementului şi de creştere a eficienţei
programelor operaţionale;
3. stabileşte măsuri de corelare între intervenţiile
din cadrul programelor operaţionale în scopul creşterii impactului
instrumentelor structurale în România;
4. aprobă realocări de fonduri între programele
operaţionale finanţate din instrumentele structurale, anterior supunerii spre
aprobare Comisiei Europene;
5. analizează şi aprobă RNA,
rapoarte privind capacitatea administrativă, rapoarte strategice, precum şi
alte tipuri de planuri, rapoarte şi informări;
6. analizează şi aprobă Planul
naţional multianual de evaluare şi examinează rezultatele evaluărilor cuprinse
în acesta;
7. ia decizii privind aspectele ridicate de CMC, în
conformitate cu prevederile art. 40 alin. (3);
8. analizează şi aprobă măsuri de corelare între
intervenţiile din cadrul programelor operaţionale, inclusiv cu intervenţiile
finanţate din FEADR şi FEP.
Art. 36. - (1) Preşedinţia CNC este asigurată de
primul-ministru al României.
(2) In lipsa preşedintelui, conducerea CNC este
asigurată de preşedintele executiv, ministrul economiei şi finanţelor.
(3) Secretariatul CNC este asigurat de ACIS.
(4) In funcţie de problematica reuniunilor, la
lucrările CNC pot fi invitaţi alţi miniştri, preşedintele Autorităţii de audit,
şeful DLAF şi reprezentanţi ai altor organisme cu atribuţii în domeniu.
Art. 37. - (1) Deciziile CNC se transmit membrilor săi
de către ministrul economiei şi finanţelor, în calitate de preşedinte executiv
al acestuia.
(2) In exercitarea atribuţiilor sale, CNC poate propune
Guvernului României măsuri de îmbunătăţire a implementării instrumentelor
structurale, prin memorandum comun al miniştrilor membri ai CNC.
Art. 38. - (1) CNC se întruneşte trimestrial sau ori de
câte ori este nevoie.
(2) CNC îşi desfăşoară activitatea pe baza
regulamentului de organizare şi funcţionare, care va fi elaborat în maximum 45
de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, fiind aprobat în
cadrul primei reuniuni a acestuia.
Art. 39. - Membrii CMC sunt reprezentaţi de
coordonatorii ACIS, ai Autorităţii de certificare şi plată şi ai autorităţilor
de management.
Art. 40. - (1) CMC stabileşte măsuri de ordin tehnic,
procedural sau instituţional, care vor contribui la creşterea eficienţei,
eficacităţii şi coerenţei implementării instrumentelor
structurale.
(2) Membrii CMC asigură ducerea la îndeplinire a
măsurilor prevăzute la alin. (1).
(3) In condiţiile în care
soluţiile agreate în CMC implică modificarea prevederilor bugetului de stat sau
presupun modificarea unor legi, ordonanţe ori hotărâri ale Guvernului României,
CMC le poate aduce la cunoştinţa CNC, în vederea emiterii unei decizii sau
recomandări a acestuia.
(4) CMC poate formula recomandări către CNC.
(5) Membrii CMC pot propune
discutarea în cadrul reuniunilor a recomandărilor formulate de CRESC,
constituite în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 764/2007.
Art. 41. - (1) Preşedinţia CMC este asigurată de
coordonatorul ACIS.
(2) Secretariatul CMC este asigurat de ACIS.
(3) La lucrările CMC pot fi
invitaţi reprezentanţi ai altor organisme cu atribuţii în domeniu, în funcţie
de problematica reuniunilor.
Art. 42. - (1) CMC se întruneşte lunar sau ori de câte ori
este nevoie.
(2) CMC îşi desfăşoară activitatea conform
regulamentului de organizare şi funcţionare, care va fi elaborat în maximum 30
de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, fiind aprobat în
cadrul primei reuniuni a acestuia.
Art. 43. - (1) La iniţiativa membrilor săi, CMC poate
decide înfiinţarea de grupuri de lucru tematice, la nivel tehnic, cu
reprezentanţi ai tuturor membrilor, pe teme specifice care necesită o
coordonare interinstituţională.
(2) Preşedinţia şi
secretariatul grupurilor de lucru tematice sunt asigurate de către ACIS.
(3) Membrii CMC desemnează
reprezentanţi permanenţi în grupurile de lucru, în vederea asigurării
continuităţii şi coerenţei lucrărilor.
(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare al fiecărui
grup de lucru nou-constituit se adoptă în cadrul primei reuniuni a acestuia.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 44. -In termen de 60 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri, autorităţile şi instituţiile publice prevăzute
în prezenta hotărâre vor supune aprobării Guvernului modificarea şi completarea
actelor normative privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea acestora.
Art. 45. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 497/2004 privind stabilirea
cadrului instituţional pentru coordonarea, implementarea şi gestionarea
instrumentelor structurale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 20 aprilie 2004, cu
modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 1.200/2004
pentru constituirea, organizarea şi funcţionarea Comitetului naţional de
coordonare a procesului de pregătire pentru gestionarea instrumentelor
structurale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 702 din 4 august 2004.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Paul Păcuraru
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,
Laszlo Borbely
Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,
Attila Korodi
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat
p. Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,
Remus Pricopie,
Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii,
comerţ, turism şi
profesii liberale,
Ovidiu Ioan Silaghi
p. Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei,
Constantin Teodorescu,
secretar de stat
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Gheorghe Albu,
secretar de stat
Departamentul pentru Afaceri Europene,
Adrian Ciocănea,
secretar de stat