HOTARARE Nr. 497 din 1 aprilie 2004
privind stabilirea cadrului institutional pentru coordonarea, implementarea si
gestionarea instrumentelor structurale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 346 din 20 aprilie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Obiectul prezentei hotarari il constituie stabilirea cadrului institutional
pentru coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare
comunitare acordate Romaniei prin instrumentele structurale.
Art. 2
In intelesul prezentei hotarari, urmatorii termeni se definesc astfel:
1. fondurile structurale sunt instrumente financiare prin care Uniunea
Europeana actioneaza pentru eliminarea disparitatilor economice si sociale
intre regiuni, in scopul realizarii coeziunii economice si sociale:
a) Fondul european pentru dezvoltare regionala este fondul structural care
sprijina regiunile mai putin dezvoltate, prin finantarea de investitii in
sectorul productiv, infrastructura, educatie, sanatate, dezvoltare locala si
intreprinderi mici si mijlocii;
b) Fondul social european este fondul structural destinat politicii sociale
a Uniunii Europene, care sprijina masuri de ocupare a fortei de munca si
dezvoltare a resurselor umane;
c) Fondul european pentru orientare si garantare in agricultura - sectiunea
"Orientare" este fondul structural destinat politicii agricole comune
a Uniunii Europene, care sprijina masuri pentru modernizarea agriculturii si
dezvoltarea rurala;
d) Instrumentul financiar de orientare piscicola este fondul structural
destinat politicii comunitare din domeniul pescuitului, care sprijina masuri
pentru cresterea competitivitatii sectorului piscicol, in conditiile asigurarii
unui echilibru durabil intre resurse si capacitatea de exploatare;
2. Fondul de coeziune este instrumentul financiar care sprijina investitii
in domeniul infrastructurii de transport si mediu;
3. instrumentele structurale denumesc fondurile structurale si Fondul de
coeziune, luate in ansamblu;
4. Planul national de dezvoltare este documentul de planificare strategica
si programare financiara, care are ca scop sa orienteze si sa stimuleze
dezvoltarea economica si sociala a tarii pentru atingerea obiectivului Uniunii
Europene, respectiv realizarea coeziunii economice si sociale;
5. Cadrul de sprijin comunitar reprezinta documentul aprobat de Comisia
Europeana, negociat in prealabil cu Romania ca stat membru, in urma evaluarii
Planului national de dezvoltare. Cadrul de sprijin comunitar contine
contributia din fondurile structurale si celelalte resurse financiare pentru
realizarea prioritatilor si masurilor continute in Planul national de
dezvoltare. Prevederile acestui document se implementeaza prin intermediul
programelor operationale;
6. programele operationale sunt documente aprobate de Comisia Europeana
pentru implementarea acelor prioritati sectoriale si/sau regionale din Planul
national de dezvoltare care sunt aprobate spre finantare prin Cadrul de sprijin
comunitar;
7. Programul complement reprezinta documentul elaborat de autoritatea de
management pentru detalierea implementarii masurilor programului operational
sectorial sau regional;
8. aditionalitatea reprezinta nivelul cheltuielilor publice pe care statul
membru al Uniunii Europene il realizeaza din surse proprii, pe parcursul
perioadei de programare, pentru aceleasi tipuri de masuri finantate din fondurile
structurale;
9. autoritatea de management este organismul public care asigura
gestionarea asistentei financiare din instrumentele structurale. Se constituie
o autoritate de management pentru Cadrul de sprijin comunitar si cate o
autoritate de management pentru fiecare program operational si Fondul de
coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara
INTERREG;
10. comitetul de monitorizare este organismul care asigura coordonarea
instrumentelor structurale, precum si urmarirea eficacitatii si calitatii
implementarii asistentei comunitare, modul de utilizare si impactul acesteia,
cu respectarea prevederilor comunitare in materie. Se constituie un comitet de
monitorizare pentru Cadrul de sprijin comunitar si cate un comitet de
monitorizare pentru fiecare program operational, precum si pentru Fondul de
coeziune;
11. autoritatea de plata reprezinta organismul care elaboreaza si
inainteaza cererile de plata si primeste de la Comisia Europeana sumele
aferente fondurilor structurale si Fondului de coeziune;
12. organismele internationale sunt institutiile desemnate de autoritatile
de management si care, prin delegare de atributii de la acestea si/sau de la
autoritatile de plata, implementeaza masurile din programele operationale,
precum si proiectele finantate din Fondul de coeziune. Delegarea de atributii
catre organismul intermediar si reglementarea mecanismelor de coordonare si
control ale acestuia de catre autoritatea care deleaga se fac pe baza
contractuala. Autoritatile de management si/sau autoritatile de plata raman
responsabile pentru indeplinirea corespunzatoare a atributiilor delegate,
precum si a operatiunilor finantate prin instrumentele structurale;
13. beneficiarul final este organismul sau societatea comerciala cu capital
public ori privat, responsabil/responsabila cu executia proiectelor sau a
masurilor finantate.
Art. 3
Se desemneaza Ministerul Finantelor Publice ca autoritate de management
pentru Cadrul de sprijin comunitar, avand responsabilitatea coordonarii
implementarii asistentei comunitare prin fondurile structurale.
Art. 4
Autoritatea de management pentru Cadrul de sprijin comunitar are
urmatoarele atributii principale:
a) elaboreaza, in parteneriat cu institutiile centrale si regionale
implicate, precum si cu parteneri socioeconomici, Planul national de dezvoltare
si, pe baza acestui document programatic, aprobat de Guvernul Romaniei,
negociaza Cadrul de sprijin comunitar cu Comisia Europeana;
b) asigura corelarea masurilor dintre programele operationale, precum si
dintre acestea si cele din programul operational regional;
c) coordoneaza si urmareste respectarea si implementarea politicilor
comunitare, in special in domeniile concurentei si ajutorului de stat,
achizitiilor publice, protectiei mediului, egalitatii de sanse intre femei si
barbati;
d) coordoneaza armonizarea cadrului institutional si dezvoltarea
capacitatii administrative si urmareste consolidarea si extinderea
parteneriatelor in procesul de planificare, precum si in toate fazele de
implementare a Cadrului de sprijin comunitar;
e) asigura implementarea transparenta, efectiva si eficienta a Cadrului de
sprijin comunitar;
f) coordoneaza elaborarea ghidurilor si a procedurilor privind asigurarea
corectitudinii operatiunilor finantate din asistenta comunitara;
g) asigura elaborarea unui sistem functional si integrat de colectare si
prelucrare a informatiilor si datelor statistice privind implementarea
programelor operationale, monitorizarea si evaluarea asistentei comunitare
acordate Romaniei prin fondurile structurale;
h) asigura realizarea si functionarea sistemului informatic privind
managementul financiar si tehnic al fondurilor;
i) elaboreaza, pe baza rapoartelor anuale de implementare ale autoritatilor
de management pentru programele operationale, raportul anual de implementare a
Cadrului de sprijin comunitar si, dupa aprobarea acestuia de catre Comitetul de
monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar, il inainteaza Comisiei Europene
spre analiza, observatii si recomandari;
j) transmite spre analiza Comitetului de monitorizare al Cadrului de
sprijin comunitar recomandarile primite de la Comisia Europeana si formuleaza
raspunsuri la acestea, pe care, dupa aprobarea comitetului de monitorizare, le
transmite acesteia;
k) inainteaza spre analiza si avizare Comitetului de monitorizare al
Cadrului de sprijin comunitar propunerile de modificare a acestuia, prin
realocarea de fonduri intre programele operationale si/sau prin modificarea complementelor
de program, dupa aprobarea in prealabil a acestor modificari de comitetele de
monitorizare ale fiecarui program operational;
l) asigura si urmareste indeplinirea cerintelor cu privire la informarea si
publicitatea asistentei din fondurile structurale;
m) organizeaza, in parteneriat cu Comisia Europeana, evaluarea intermediara
a Cadrului de sprijin comunitar si transmite comitetului de monitorizare al
acestuia rezultatele si concluziile evaluarii;
n) asigura implementarea eventualelor modificari ale Cadrului de sprijin
comunitar, propuse de comitetul de monitorizare, ca urmare a evaluarii
intermediare si informeaza corespunzator Comisia Europeana;
o) participa, in parteneriat cu Comisia Europeana, la realizarea evaluarii
ex-post a Cadrului de sprijin comunitar si prezinta comitetului de monitorizare
rezultatele si concluziile acestei evaluari;
p) constituie Comitetul de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar,
cu respectarea principiilor parteneriatului, reprezentativitatii si egalitatii
de sanse intre barbati si femei; asigura presedintia si secretariatul
Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar;
q) participa la comitetele de monitorizare ale programelor operationale;
r) coordoneaza elaborarea raportului privind aditionalitatea;
s) indeplineste si alte atributii, in conditiile legii.
Art. 5
Se desemneaza Ministerul Integrarii Europene ca autoritate de management
pentru Programul operational regional, avand responsabilitatea managementului,
gestionarii si implementarii asistentei financiare alocate acestui program.
Art. 6
Se desemneaza Ministerul Economiei si Comertului ca autoritate de
management pentru Programul operational/sectorial pentru cresterea
competitivitatii economice, avand responsabilitatea managementului,
implementarii si gestionarii asistentei financiare alocate acestui program.
Art. 7
Se desemneaza Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului ca
autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru
infrastructura de transport si energie, avand responsabilitatea managementului,
implementarii si gestionarii asistentei financiare alocate acestui program.
Art. 8
Se desemneaza Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor ca autoritate de
management pentru Programul operational sectorial pentru infrastructura de
mediu, avand responsabilitatea managementului, implementarii si gestionarii
asistentei financiare alocate acestui program.
Art. 9
Se desemneaza Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei ca
autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru
dezvoltarea resurselor umane, avand responsabilitatea managementului,
gestionarii si implementarii asistentei financiare alocate acestuia.
Art. 10
Se desemneaza Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale ca
autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru
agricultura, dezvoltare rurala si pescuit, avand responsabilitatea
managementului, gestionarii si implementarii asistentei financiare alocate
pentru acest program.
Art. 11
Autoritatile de management pentru programele operationale au urmatoarele
atributii principale:
a) elaboreaza programele operationale si programele complement, in
concordanta cu obiectivele si prioritatile stabilite prin Planul national de
dezvoltare;
b) asigura corelarea masurilor din programele operationale sectoriale cu
cele din programul operational regional, sub coordonarea Autoritatii de
management pentru Cadrul de sprijin comunitar;
c) urmaresc obtinerea rezultatelor generale si a impactului definit prin
programele operationale, precum si a celor specifice mentionate prin programele
complement;
d) urmaresc dezvoltarea capacitatii administrative a structurilor implicate
in derularea programului operational respectiv, precum si consolidarea si
extinderea parteneriatelor in procesul de planificare si in toate fazele de
implementare a programului operational;
e) asigura implementarea programelor operationale in concordanta cu
recomandarile comitetelor de monitorizare, cu reglementarile Uniunii Europene
si cu principiile si politicile comunitare, in special in domeniile
concurentei, achizitiilor publice, protectiei mediului si egalitatii de sanse
intre femei si barbati;
f) dezvolta si promoveaza parteneriate la nivel central, precum si intre
nivelul central, nivelul regional si local, inclusiv parteneriatul
public-privat;
g) elaboreaza si asigura un sistem functional de colectare, prelucrare si
management al informatiilor si datelor statistice privind implementarea
programelor operationale si evaluarea si monitorizarea asistentei financiare
comunitare acordate pentru implementarea acestora;
h) analizeaza si propun modificari ale programelor operationale si
complement si inainteaza comitetelor de monitorizare corespunzatoare
propunerile privind realocarile de fonduri intre masurile din cadrul
programelor operationale;
i) elaboreaza si prezinta comitetelor de monitorizare spre aprobare
rapoartele anuale de implementare si, dupa primirea aprobarii acestora, le
transmit spre aprobare Comisiei Europene;
j) asigura si raspund pentru corectitudinea operatiunilor finantate prin
programele operationale, precum si pentru implementarea masurilor de control
intern, in concordanta cu principiile unui management financiar riguros si
transparent;
k) urmaresc si verifica instituirea de catre organismele intermediare care
implementeaza masurile din programele operationale a unui sistem contabil
separat, precum si a unui cod de contabilitate adecvat pentru operatiunile
finantate;
l) elaboreaza manuale de implementare si utilizare pentru programele
operationale respective;
m) elaboreaza criteriile de selectie si evaluare a proiectelor si aproba
proiectele selectate de catre organismele intermediare;
n) transmit autoritatii de plata rapoarte privind recuperarea sumelor
necuvenite, precum si a celor neutilizate;
o) efectueaza corectiile financiare;
p) asigura informarea cetatenilor si mass-media cu privire la rolul Uniunii
Europene in derularea programelor si constientizarea potentialilor beneficiari
si a organizatiilor profesionale cu privire la oportunitatile generate de
implementarea programelor;
q) raspund pentru utilizarea eficienta, efectiva si transparenta a
fondurilor care finanteaza programul operational, precum si pentru indeplinirea
atributiilor delegate organismelor intermediare;
r) organizeaza evaluarea intermediara a programului operational si
informeaza comitetul de monitorizare asupra rezultatelor acestuia si asupra
modalitatilor propuse pentru implementarea recomandarilor Comisiei Europene ca
urmare a evaluarii intermediare;
s) furnizeaza informatii privind absorbtia fondurilor, conform datelor
cuprinse in tabelele financiare;
t) constituie comitetul de monitorizare al programului operational, cu
respectarea principiilor parteneriatului, reprezentativitatii si egalitatii de
sanse intre femei si barbati; asigura presedintia si secretariatul comitetului
de monitorizare al programului operational;
u) participa la reuniunile anuale ale Comisiei Europene in vederea
examinarii rezultatelor anului precedent;
v) asigura existenta procedurilor privind pastrarea unei piste de audit
corespunzatoare;
w) indeplineste si alte atributii in conditiile legii.
Art. 12
(1) Se desemneaza Ministerul Finantelor Publice ca autoritate de management
pentru Fondul de coeziune.
(2) Autoritatea de management a Fondului de coeziune are urmatoarele
atributii principale:
a) asigura coordonarea si managementul Fondului de coeziune;
b) coordoneaza armonizarea cadrului institutional si dezvoltarea
capacitatii administrative a structurilor implicate in gestionarea Fondului de
coeziune;
c) coordoneaza si urmareste respectarea si implementarea politicilor
comunitare, in special in domeniile concurentei si ajutorului de stat,
achizitiilor publice, protectiei mediului, egalitatii de sanse intre femei si
barbati;
d) asigura utilizarea eficienta si corecta a fondurilor, precum si
implementarea proiectelor in conformitate cu obiectivele stabilite prin
acestea, respectand conditionalitatile stabilite de Comisia Europeana;
e) coordoneaza, impreuna cu Comisia Europeana, elaborarea metodologiei,
ghidurilor si procedurilor privind asigurarea corectitudinii operatiunilor
finantate din asistenta comunitara;
f) asigura monitorizarea prin indicatori fizici si financiari a stadiului
derularii proiectelor, in relatie cu planurile si obiectivele acestora, si a
progresului gestionarii fondurilor;
g) evalueaza si avizeaza strategiile specifice propuse de organismele
intermediare;
h) asigura informarea corespunzatoare a autoritatilor de plata referitor la
respectarea procedurilor cu privire la: verificarea autenticitatii cheltuielilor,
implementarea proiectelor conform obiectivelor propuse si conditionalitatilor,
concordanta operatiunilor cu regulile aplicabile si pastrarea pistei de audit;
i) asigura elaborarea unui sistem functional si integrat de colectare si
prelucrare a informatiilor si datelor statistice privind implementarea Fondului
de coeziune;
j) asigura realizarea si functionarea sistemului informatic privind
managementul financiar si tehnic al Fondului de coeziune;
k) asigura elaborarea raportului anual de implementare a proiectelor
finantate din Fondul de coeziune si il transmite Comisiei Europene;
l) primeste, analizeaza si transmite Comisiei Europene propunerile de
proiecte finantabile din Fondul de coeziune;
m) asigura informarea cetatenilor si mass-media cu privire la rolul Uniunii
Europene in derularea proiectelor si constientizarea potentialilor beneficiari
si a organizatiilor profesionale cu privire la oportunitatile generate de
implementarea proiectelor;
n) constituie Comitetul de monitorizare al Fondului de coeziune, cu
respectarea principiilor parteneriatului, reprezentativitatii si egalitatii de
sanse intre femei si barbati; asigura presedintia si secretariatul Comitetului
de monitorizare al Fondului de coeziune;
o) asigura existenta procedurilor privind pastrarea unei piste de audit
corespunzatoare;
p) indeplineste si alte atributii in conditiile legii.
Art. 13
Se desemneaza Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
pentru indeplinirea functiei de organism intermediar pentru proiecte de
infrastructura din domeniul transporturilor, finantate prin Fondul de coeziune.
Art. 14
Se desemneaza Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor pentru
indeplinirea functiei de organism intermediar pentru proiectele de
infrastructura din domeniul mediului, finantate prin Fondul de coeziune.
Art. 15
Se desemneaza Ministerul Finantelor Publice pentru indeplinirea functiei de
autoritate de plata pentru: Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul
social european si pentru Fondul de coeziune.
Art. 16
Se desemneaza Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale,
prin Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, Industrie Alimentara
si Dezvoltare Rurala, pentru indeplinirea functiei de autoritate de plata
pentru Fondul european pentru orientare si garantare in agricultura - sectiunea
"Orientare" si Instrumentul financiar de orientare piscicola.
Art. 17
Autoritatile de plata au urmatoarele atributii principale:
a) primesc cereri de rambursare si asigura ca respectivele cereri reflecta
in mod corespunzator operatiunile selectate si includ numai cheltuieli
realizate efectiv in perioada de referinta si care pot fi dovedite in mod
corespunzator;
b) primesc de la Comisia Europeana sumele aferente platilor;
c) efectueaza transferul contributiilor financiare ale Uniunii Europene
catre beneficiarii finali, in cel mai scurt timp si in intregime;
d) elaboreaza si transmit Comisiei Europene estimari ale cheltuielilor;
e) elaboreaza si transmit Comisiei Europene declaratii de certificare a
cheltuielilor intermediare si finale, impreuna cu cererile de plata;
f) transmit o cerere Comisiei Europene, pentru corectarea, daca este
necesar, a platii soldului final al asistentei, in termen de 9 luni de la data
transferarii sumelor aferente soldului final;
g) furnizeaza Comisiei Europene evidente detaliate privind platile
efectuate;
h) restituie Comisiei Europene sumele neutilizate sau platite in mod eronat
din fondurile structurale si Fondul de coeziune;
i) trimit, o data pe an, ca anexa la al patrulea raport privind
recuperarile, o declaratie a sumelor ramase de recuperat la acea data;
j) asigura mentinerea unor evidente financiare privind operatiunile pe care
le deruleaza;
k) indeplinesc si alte atributii, in conditiile legii.
Art. 18
Se desemneaza Ministerul Integrarii Europene ca autoritate de management
pentru initiativa comunitara INTERREG.
Art. 19
Pentru fiecare autoritate de management, autoritate de plata, organism
intermediar, se constituie cate o unitate de audit intern independenta.
Art. 20
In derularea masurilor finantate din programele operationale, precum si a
proiectelor finantate prin Fondul de coeziune, autoritatile de management
asigura definirea clara si separarea adecvata a functiilor structurilor
desemnate prin prezenta hotarare.
Art. 21
Structurile desemnate pentru coordonarea si gestionarea asistentei
financiare acordate de Uniunea Europeana prin instrumentele structurale sunt
prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 22
(1) Autoritatile de management pentru programele operationale sectoriale si
regionale desemneaza organismele intermediare pentru implementarea masurilor
finantate din fondurile structurale.
(2) Autoritatile de management pentru programele operationale si
autoritatile de plata desemneaza organismele responsabile pentru verificarile
pe esantioane, precum si pe cea privind declaratia de incheiere a programelor.
Art. 23
In functie de modificarea prioritatilor si/sau a masurilor identificate in
Planul national de dezvoltare, precum si a politicii comunitare in domeniul
politicii regionale si al instrumentelor structurale, poate fi analizata
posibilitatea adaugarii altor programe operationale si/sau masuri in Cadrul de
sprijin comunitar, precum si a ajustarii cadrului institutional.
Art. 24
In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari, Guvernul, la propunerea ministerelor implicate, va aproba modificarea
si completarea corespunzatoare a urmatoarelor acte normative:
a) Hotararea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea
Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 483 din 7 iulie 2003, cu modificarile si
completarile ulterioare;
b) Hotararea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea
Ministerului Economiei si Comertului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003.
Art. 25
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 1.555/2002 privind desemnarea institutiilor si organismelor
responsabile cu coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare
comunitare prin instrumentele structurale, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 70 din 3 februarie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul integrarii europene,
Alexandru Farcas
Ministru de stat,
ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan Popescu
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Ilie Sarbu
Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Speranta Maria Ianculescu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
SCHEMA INTERINSTITUTIONALA
______________________________ ____________________
| COMITET MONITORIZARE | |COMITET MONITORIZARE|
->| Cadrul de Sprijin Comunitar |__ __| Fondul de Coeziune
|<-
| |______________________________| | | |____________________|
|
| ___^ |___ | | ^
|
|| || | |___
|
|| ______________________________ || | ____________________
||
|| | AUTORITATE DE MANAGEMENT | || | | AUTORITATE DE |
||
|__| Cadrul de Sprijin Comunitar |<- ->|
MANAGEMENT |_||
| | Ministerul Finantelor Publice|__ | Fondul de Coeziune | |
->|______________________________| || --->|
Ministerul | |
||___ ^ | __|| | | Finantelor Publice | |
| | | | | | | |____________________| |
| _|__|______________________v_v | _________v_ | : ^ ___|
| | COMITETE DE MONITORIZARE | | |AUTORITATI | | : || : /\ |
| |______________________________| | | DE PLATA | | : : || |
|__| A | | B| | C | | D| | E| | F |<- |___________| | : || : || |
|___|_|__|_|___|_|__|_|__|_|___|---->|Ministerul | | : || : || |
^ ^ | | | |Finantelor |<...|.. : || |
_____|___| |____|_|__ | Publice | | || : || |
| __|________________________v_v | | FEDR, FSE | | || : || |
| | AUTORITATI DE MANAGEMENT | | | FC |<---|- || : |
| |______________________________| | |___________| | | || : || |
| | G | | H| | I | | J| | K| | L |-|-->|Agentia de | | | || : || |
| |___|_|__|_|___|_|__|_|__|_|___| | | Plati si | | | || : |
|_____ ^ | ____| |Interventie| | | \/ : || |
| | | | ..>| FEOGA-O, | | | : |
__|____|_______________v___v__ : | IFOP | _v_|______:_______|_
|ORGANISME INTERMEDIARE (vor fi|..: |___________| | ORGANISME |
| desemnate dupa intrarea in | | | | INTERMEDIARE |
| vigoare a H.G. privind | | | |____________________|
| stabilirea cadrului | | | |Proiecte | |Proiecte|
| institutional) | | | | de | | de |
|______________________________| | | |transport| | mediu |
| | | | | | | | | | | | | | | MTCT | | MMGA |
|___|_|__|_|___|_|__|_|__|_|___| | | |_________| |________|
^ ^ ^ | | | | ^ ^
_|__________________|____|__v_ | | _v________|_______|_
| BENEFICIARI FINALI |<------- ------->| BENEFICIARI
FINALI |
|______________________________| |____________________|
Semnificatia modulelor din schema de mai sus este urmatoarea:
A - POS Cresterea Competitivitatii Economice
B - POS Infrastructura de Transport si Energie
C - POS Infrastructura de Mediu
D - POS Dezvoltarea Resurselor Umane
E - POS Agricultura Dezv. Rurala si Pescuit
F - POR Dezvoltare Regionala
G - MEC Ministerul Economiei si Comertului
H - MTCT Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
I - MMGA Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor
J - MMSSF Ministerul Muncii Solidaritatii Sociale si Familiei
K MAPDR Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
L MIE Ministerul Integrarii Europene