HOTARARE Nr. 1555 din 18 decembrie 2002
privind desemnarea institutiilor si organismelor responsabile cu coordonarea,
implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare prin
instrumentele structurale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 70 din 3 februarie 2003
In temeiul art. 107 din Constitutie,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Obiectul prezentei hotarari il constituie desemnarea institutiilor si
organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea, precum si cu
gestionarea asistentei financiare comunitare prin instrumentele structurale, in
scopul crearii, pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, a unui
cadru institutional operational.
Art. 2
In intelesul prezentei hotarari, urmatorii termeni se definesc astfel:
1. Fondurile structurale sunt instrumente financiare prin care Uniunea
Europeana actioneaza pentru eliminarea disparitatilor economice si sociale
intre regiuni, in scopul realizarii coeziunii economice si sociale.
a) Fondul european pentru dezvoltare regionala este fondul structural care
sprijina regiunile mai putin dezvoltate prin finantarea de investitii in
sectorul productiv, infrastructura, educatie, sanatate, dezvoltare locala si
intreprinderi mici si mijlocii.
b) Fondul social european este fondul structural destinat politicii sociale
a Uniunii Europene, care sprijina masuri de ocupare a fortei de munca si de
dezvoltare a resurselor umane.
c) Fondul european pentru orientare si garantare in agricultura - sectiunea
"Orientare" este fondul structural destinat politicii agricole comune
a Uniunii Europene, care sprijina masuri pentru modernizarea agriculturii si
dezvoltarea rurala.
d) Instrumentul financiar de orientare piscicola este fondul structural
destinat politicii comune din domeniul pescuitului, care sprijina masuri pentru
cresterea competitivitatii sectorului piscicol, in conditiile asigurarii unui
echilibru durabil intre resurse si capacitatea de exploatare.
2. Fondul de coeziune este instrumentul financiar care sprijina investitii
de interes national in domeniul infrastructurii de transport si mediu.
3. Instrumentele structurale denumesc fondurile structurale si Fondul de
coeziune, luate in ansamblu.
4. Planul national de dezvoltare este documentul de planificare strategica
si programare financiara, care are ca scop sa orienteze si sa stimuleze
dezvoltarea economica si sociala a Romaniei pentru atingerea obiectivului
Uniunii Europene - realizarea coeziunii economice si sociale. Planul national
de dezvoltare fundamenteaza accesul Romaniei, in calitate de stat membru al
Uniunii Europene, la fondurile structurale.
5. Cadrul de sprijin comunitar reprezinta documentul de programare agreat
intre Comisia Europeana, pe de o parte, si Romania, in calitate de stat membru,
pe de alta parte, pe baza Planului national de dezvoltare. Cadrul de sprijin
comunitar contine alocarea finantarilor din fondurile structurale si din
resursele statelor membre ale Uniunii Europene pentru realizarea prioritatilor
si masurilor continute in Planul national de dezvoltare. Prevederile acestui
document se implementeaza prin intermediul programelor operationale.
6. Programele operationale sunt documente aprobate de Comisia Europeana
pentru implementarea acelor prioritati sectoriale si regionale din Planul
national de dezvoltare care sunt aprobate spre finantare in Cadrul de sprijin
comunitar.
7. Programul complement reprezinta documentul elaborat de autoritatea de
management pentru detalierea implementarii masurilor programului operational
sectorial sau regional.
8. Autoritatea de management este organismul public la nivel national care
asigura gestionarea asistentei financiare din fondurile structurale. Se
constituie o autoritate de management pentru Cadrul de sprijin comunitar si
cate o autoritate de management pentru fiecare program operational.
9. Comitetul de monitorizare este organismul care se infiinteaza de
Romania, in calitate de stat membru, cu rolul de a asigura coordonarea Cadrului
de sprijin comunitar si a programelor operationale, precum si de a urmari
eficacitatea si calitatea implementarii asistentei comunitare, impactul si
modul de utilizare a acesteia si respectarea regulamentelor Uniunii Europene
privind utilizarea acestor fonduri. Se constituie un comitet de monitorizare
pentru Cadrul de sprijin comunitar si cate un comitet de monitorizare pentru
fiecare program operational.
10. Autoritatea de plata reprezinta organismul la nivel national desemnat
de statul roman in calitate de stat membru, avand rolul elaborarii si
inaintarii cererilor de plata si primirii de la Comisia Europeana a sumelor
provenind din fiecare fond structural.
11. Autoritatea de implementare este organismul public sau privat caruia
autoritatea de management/autoritatea de plata ii deleaga responsabilitati sau
care actioneaza in nume propriu in relatia cu beneficiarii finali.
12. Beneficiarul final este organismul sau societatea comerciala cu capital
public/privat care solicita finantarea pentru executarea activitatilor in
cadrul programului.
Art. 3
Se desemneaza Ministerul Dezvoltarii si Prognozei ca institutie
responsabila cu elaborarea Planului national de dezvoltare, pe baza caruia
Romania negociaza Cadrul de sprijin comunitar cu Comisia Europeana.
Art. 4
Se desemneaza Ministerul Integrarii Europene ca autoritate de management
pentru Cadrul de sprijin comunitar, avand responsabilitatea coordonarii
implementarii asistentei comunitare prin fondurile structurale.
ART 5
Autoritatea de management pentru Cadrul de sprijin comunitar, care se
constituie in cadrul Ministerului Integrarii Europene, are urmatoarele
atributii principale:
a) asigura managementul si controlul financiar adecvat, precum si
statistici functionale;
b) asigura corectitudinea operatiilor finantate din asistenta Uniunii
Europene prin fondurile structurale;
c) asigura sistemul informational integrat de colectare si de prelucrare a
datelor si elaboreaza raportarile periodice in vederea monitorizarii si
evaluarii asistentei gestionate;
d) furnizeaza informatii privind absorbtia fondurilor, conform datelor
cuprinse in tabelele financiare;
e) inainteaza Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar
propunerile privind realocarile de fonduri intre programele operationale;
f) analizeaza si modifica programele complement si asigura inaintarea lor
catre Comitetul de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar;
g) elaboreaza raportul anual de implementare a asistentei din fondurile
structurale si asigura inaintarea lui spre aprobare Comitetului de monitorizare
al Cadrului de sprijin comunitar;
h) asigura concordanta cu politicile comunitare, in special in domeniile
ocuparii fortei de munca, egalitatii de sanse intre femei si barbati, politicii
sociale si formarii profesionale, politicii privind dezvoltarea
intreprinderilor mici si mijlocii, politicii agricole comune, politicii comune
a pescuitului, energiei, transportului si retelei transeuropene, aplicarea
cerintelor legate de protectia mediului inconjurator;
i) asigura indeplinirea cerintelor cu privire la informarea si publicitatea
asistentei din fondurile structurale;
j) organizeaza evaluarea intermediara a Cadrului de sprijin comunitar;
k) asigura secretariatul Comitetului de monitorizare a Cadrului de sprijin
comunitar.
Art. 6
Se desemneaza Ministerul Dezvoltarii si Prognozei ca autoritate de
management pentru Programul operational regional, avand responsabilitatea
coordonarii implementarii asistentei financiare alocate pentru implementarea
acestui program.
Art. 7
Se desemneaza agentiile pentru dezvoltare regionala pentru indeplinirea
functiei de autoritati de implementare a subprogramelor regionale.
Art. 8
Se desemneaza Ministerul Educatiei si Cercetarii ca autoritate de
management pentru Programul operational sectorial pentru cercetare, dezvoltare
tehnologica si inovare, avand responsabilitatea coordonarii implementarii asistentei
financiare alocate pentru implementarea acestui program.
Art. 9
Se desemneaza Centrul National de Management Programe pentru indeplinirea
functiei de autoritate de implementare a Programului operational sectorial
pentru cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare.
Art. 10
Se desemneaza Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale ca autoritate de
management pentru Programul operational sectorial pentru politica sociala si de
ocupare a fortei de munca, avand responsabilitatea coordonarii implementarii
asistentei financiare alocate pentru implementarea acestui program.
Art. 11
Se desemneaza Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru
indeplinirea functiei de autoritate de implementare a Programului operational
sectorial pentru politica sociala si de ocupare a fortei de munca.
Art. 12
Se desemneaza Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor ca
autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru
agricultura, dezvoltare rurala si pescuit, avand responsabilitatea coordonarii
implementarii asistentei financiare alocate pentru implementarea acestui
program.
Art. 13
Se desemneaza Agentia de Plati si Interventie pentru indeplinirea functiei
de autoritate de implementare a Programului operational sectorial pentru
agricultura, dezvoltare rurala si pescuit.
Art. 14
Autoritatile de management pentru programele operationale prevazute la art.
6, 8, 10 si 12 au urmatoarele atributii principale:
a) asigura un management financiar adecvat pentru fiecare program
operational specific;
b) asigura corectitudinea operatiunilor finantate din asistenta Uniunii
Europene;
c) asigura colectarea si prelucrarea datelor si raportarile periodice in
vederea monitorizarii si evaluarii asistentei alocate fiecarui program
operational;
d) furnizeaza informatiile privind absorbtia fondurilor, conform datelor
cuprinse in tabelele financiare;
e) inainteaza propunerile privind realocarile de fonduri in cadrul fiecarui
program operational catre comitetul de monitorizare corespunzator;
f) analizeaza si modifica programele complement si le inainteaza
comitetelor de monitorizare ale programelor operationale;
g) elaboreaza raportul anual de implementare a asistentei Uniunii Europene
pentru fiecare program operational si asigura inaintarea lui spre aprobare
comitetelor de monitorizare aferente acestora;
h) asigura concordanta cu politicile comunitare, in special in domeniile
ocuparii fortei de munca, egalitatii de sanse intre femei si barbati, politicii
sociale si formarii profesionale, politicii privind dezvoltarea
intreprinderilor mici si mijlocii, politicii agricole comune, politicii comune
a pescuitului, energiei, transportului si retelei transeuropene, aplicarea
cerintelor legate de protectia mediului inconjurator;
i) asigura indeplinirea cerintelor cu privire la informarea si publicitatea
privind asistenta prin instrumentele structurale;
j) organizeaza evaluarea intermediara a fiecarui program operational;
k) elaboreaza, adopta si transmite programul operational si programul
complement aferent;
l) elaboreaza un sistem coerent de management al informatiilor pentru
programul operational respectiv;
m) asigura secretariatul comitetului de monitorizare aferent programului
operational respectiv.
Art. 15
Autoritatile de implementare prevazute la art. 7, 9, 11 si 13 au atributii
legate de indeplinirea sarcinilor delegate de catre autoritatile de management
ale programelor operationale si, atunci cand este cazul, de catre Agentia
Nationala de Plati.
Art. 16
Se desemneaza Ministerul Dezvoltarii si Prognozei ca unitate de coordonare
a Fondului de coeziune.
Art. 17
Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, in calitatea sa de unitate de
coordonare a Fondului de coeziune, are urmatoarele atributii principale:
a) asigura coerenta prioritatilor utilizarii Fondului de coeziune cu
obiectivele si prioritatile stabilite prin Planul national de dezvoltare;
b) asigura coordonarea finantarii proiectelor pentru dezvoltarea retelelor
de transport cu proiectele pentru protectia mediului;
c) asigura secretariatul Comitetului de monitorizare pentru mediu si pentru
transporturi.
Art. 18
Se desemneaza Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pentru
indeplinirea functiei de autoritate de implementare a proiectelor majore de
infrastructura din domeniul transporturilor.
Art. 19
Se desemneaza Ministerul Apelor si Protectiei Mediului pentru indeplinirea
functiei de autoritate de implementare a proiectelor majore de infrastructura
din domeniul mediului.
Art. 20
(1) In vederea asigurarii managementului platilor din instrumentele
structurale, se desemneaza Agentia Nationala de Plati, in cadrul Ministerului
Finantelor Publice. Agentia Nationala de Plati indeplineste functia de
autoritate de plata pentru Fondul european pentru dezvoltare regionala, pentru
Fondul social european, pentru Fondul european pentru orientare si garantare in
agricultura - sectiunea "Orientare" si pentru Instrumentul financiar
de orientare piscicola.
(2) Agentia Nationala de Plati indeplineste functia de agentie de plati
pentru Fondul de coeziune.
(3) Sediul Agentiei Nationale de Plati, sursele de finantare a activitatii
si modalitatea de functionare sunt stabilite prin hotarare a Guvernului, la
propunerea Ministerului Finantelor Publice.
Art. 21
Agentia Nationala de Plati are urmatoarele atributii principale:
a) asigura managementul platilor din fondurile structurale si din Fondul de
coeziune, conform procedurii specifice fiecarui fond;
b) transmite Comisiei Europene, spre aprobare, cererile de plata avizate,
pe baza cheltuielilor previzionate de beneficiarii finali;
c) elaboreaza si transmite Comisiei Europene estimari ale cheltuielilor;
d) transmite Comisiei Europene cererile de plata, in baza cheltuielilor
efectuate de beneficiarii finali;
e) asigura transmiterea contributiei financiare a Uniunii Europene catre
beneficiarii finali;
f) restituie sumele platite in mod eronat catre Comisia Europeana, impreuna
cu dobanda aferenta;
g) restituie sumele neutilizate, datorate fondurilor structurale si
Fondului de coeziune;
h) pastreaza evidente contabile si financiare privind ordinele de
restituire;
i) furnizeaza Comisiei Europene evidente detaliate privind platile
efectuate;
j) asigura efectuarea unor verificari periodice privind evidentele
contabile la nivelul autoritatilor de management.
Art. 22
Organismele constituite conform art. 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16,
17, 18, 19 si 20 functioneaza conform principiului separarii functiilor
specificat de regulamentele comunitare privind fondurile structurale.
Art. 23
(1) Institutiile si organismele la nivel central si regional, desemnate
pentru coordonarea si gestionarea asistentei financiare acordate de Uniunea
Europeana prin instrumentele structurale, sunt prevazute in anexa nr. 1 care
face parte integranta din prezenta hotarare.
(2) Sursele de finantare pentru programele operationale prin care se implementeaza
asistenta financiara acordata de Uniunea Europeana prin instrumentele
structurale sunt prevazute in anexa nr. 2 care face parte integranta din
prezenta hotarare.
Art. 24
(1) In termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari, Ministerul Integrarii Europene, Ministerul Dezvoltarii si Prognozei,
Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale,
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, Ministerul Finantelor
Publice, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului elaboreaza planuri de actiuni si
masuri concrete pentru implementarea corespunzatoare a dispozitiilor prezentei
hotarari, precum si pentru dezvoltarea adecvata a capacitatii lor
administrative.
(2) Stabilirea etapelor si a calendarului de transpunere a dispozitiilor
prezentei hotarari de catre ministerele prevazute la alin. (1) se face sub
directa coordonare a Ministerului Integrarii Europene.
Art. 25
Pentru transpunerea prevederilor prezentei hotarari, urmeaza sa fie
completate si modificate in mod corespunzator urmatoarele acte normative:
- Legea nr. 145/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 261 din 13 iulie 1998, cu modificarile si
completarile ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 634/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice
de aplicare a Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania si a
Regulamentului-cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru
dezvoltare regionala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
379 din 5 octombrie 1998;
- Hotararea Guvernului nr. 4/1999 privind aprobarea Statutului Agentiei
Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 14 din 20 ianuarie 1999;
- Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001, cu
modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 9 din 9 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile
ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 17/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si
completarile ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 12 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile
ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 23/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Educatiei si Cercetarii, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 18 din 11 ianuarie 2001, cu modificarile si
completarile ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 1.075/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Integrarii Europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 701 din 5 noiembrie 2001, cu modificarile si completarile
ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 161/2002 privind organizarea si functionarea
Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 159 din 5 martie 2002;
- Hotararea Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si functionarea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 273 din 23 aprilie 2002, cu modificarile si
completarile ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 629/2002 privind aprobarea unor masuri
organizatorice in implementarea Programului de realizare a Sistemului national
antigrindina si de stimulare a precipitatiilor si finantarea activitatilor
prevazute pentru etapa a III-a - 2002, precum si pentru modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 469 din 1 iulie 2002.
Art. 26
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul dezvoltarii si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Ministrul integrarii europene,
Hildegard Carola Puwak
Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul apelor si protectiei mediului,
Petru Lificiu
Ministrul agriculturii,
alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
INSTITUTII IMPLICATE IN MANAGEMENTUL INSTRUMENTELOR STRUCTURALE DUPA
ADERARE
_________ _________________ ____________
| | | Autoritatea de | / Comitet de \
| PND/CSF | |Management pentru| / monitorizare
\......
| |--->|Cadrul de Sprijin|<..................../pentru Cadrul
de\ :
| | | Comunitar | (Sprijin Comunitar )
:
| (MDP) | | (MIE) | \ si Fondul de /
:
|_________| |_________________| \ Coeziune /
:
| | | |_______________________ \____________/
:
__| | |__ ____ | : : : :
:
| |________ | | : : : :
:
........|..................|.|..................|....: : : :
:
: | .........|.|..................|......: : :
:
: | : | | .........|........: :
:
: | : | | : | ..:
:
___:____ | ___:____ | | ___:____ | ___:____
:
..../ \ | ..../ \ | | ..../ \ | ..../ \
:
: /Comitet de\ | : /Comitet de\ | | : /Comitet de\ | : /Comitet de\ :
: (monitorizare) | : (monitorizare) | | : (monitorizare) | : (monitorizare)
:
: \ POS1 / | : \ POS2 / | | : \ POS3 / | : \ POR /
:
: \________/ | : \________/ | | : \________/ | : \________/
:
: | : | | : | :
:
: _______| : ________| | : | :
:
: | : | | : | :
:
v________|___ ___v_______|_ ______|_v____ _________|_v_
:
|Autoritatea | |Autoritatea | |Autoritatea | |Autoritatea |
:
|de Management| |de Management| |de Management| |de Management|
:
|Program | |Program | |Program | |Program |
:
|Operational | |Operational | |Operational | |Operational |
:
|Sectorial | |Sectorial | |Sectorial | |Regional, |
:
|pentru | |pentru | |pentru | |cu 8 |
:
|Agricultura, | |Politica | |Cercetare, | |sub-programe |
:
|Dezvoltare | |Sociala si | |Dezvoltare | |regionale |
:
|Rurala si | |de Ocuparea | |Tehnologica | |(POR) |
:
|Pescuit | |Fortei de | |si Inovare | | |
:
|(POS1) | |Munca (POS2) | |(POS3) | | |
:
|(MAAP) | |(MMSS) | |(MEC) | |(MDP) | :
|_____________| |_____________| |_____________| |_____________|
:
| ^ ^ | ^ | ^ |
:
_________|_| | | | | | |
:
| ________|_________| | | | | |
:
|| _______|_______________|_______| | | |
:
||| ______|_______________|_____________|_________| |
:
|||| ____|_______ ______|_____ ______|_____ ______|_____
:
|||| |Autoritatea ||Autoritatea ||Autoritatea ||8 Autoritati|
:
|||| |de ||de ||de ||de |
:
|||| |Implementare||Implementare||Implementare||Implementare| ________
:
|||| |Program ||Program ||Program ||Sub-programe| <- - / 8
\ :
|||| |Operational ||Operational ||Operational ||Regionale: | <- -/ Comitete
\ :
|||| |Sectorial 1 ||Sectorial 2 ||Sectorial 3 ||(ADR1 | : ( de
):
|||| |(Agentia de ||(Agentia ||(Centrul ||... | : \Coordonare/
:
|||| |Plati si ||Nationala ||National de ||... | <- -
\________/ :
|||| |Interventie)||pentru ||Management ||... |
:
|||| | ||Ocuparea ||Programe) ||ADR8) |
:
|||| | ||Fortei de || || |
:
|||| | ||Munca || || | :
|||| |____________||____________||____________||____________|
:
||||____________
..............:
|||___________ | :
||__________ | | :
|_________ | | | :
| | | | :
_________v_v_v_v_________________ __________v_________
| | | Unitatea de |
| Agentia Nationala de Plati | | Coordonare pentru |
| (in cadrul MFP) | | Fondul de Coeziune |
| | | |
|Autoritatea de Plata pentru FEDER| | (MDP) |
|Autoritatea de Plata pentru FSE | |____________________|
|Autoritatea de Plata pentru FEOGA| | |
|Autoritatea de Plata pentru IFOP | ________|___ _______|____
|Agentie de Plati pentru FC | |Autoritatea ||Implementare|
|_________________________________| | de || de |
__________________________ |Implementare||Implementare|
| Legenda: | | Proiecte || Proiecte |
| Subordonare --------- | | Transport || Mediu |
| Monitorizare ........> | | ||
|
| Colaborare <-------> | | (MLPTL) ||
(MAPM) |
|__________________________| |____________||____________|
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
RELATIA DINTRE DOCUMENTELE DE PROGRAMARE PENTRU FONDURILE STRUCTURALE SI
FONDUL DE COEZIUNE
______________________________________________________________________________
| Documentul de programare| Institutia implicata/ | Continut/Fonduri
|
| | Autoritatea de | implicate
|
| | Management/Autoritati de|
|
| | Implementare |
|
|_________________________|_________________________|__________________________|
| PLANUL NATIONAL DE | Ministerul Dezvoltarii | - Analiza situatiei
|
| DEZVOLTARE | si Prognozei elaboreaza | curente |
| | documentul programatic | - Descrierea resurselor
|
| | | financiare utilizate si
a|
| | | rezultatelor obtinute in |
| | | perioada de programare
|
| | | anterioara
|
| | | - Obiective, Strategii,
|
| | | Prioritati
|
| | | - Surse financiare
|
| | | indicative
|
| | | - Modalitati de
|
| | | organizare a
|
| | | consultarilor
|
| | | parteneriale
|
|_________________________|_________________________|__________________________|
| | Cadrul de Sprijin | Ministerul | - Finantarea nationala,
|
| | Comunitar | Integrarii Europene - | publica si privata
|
| | (Community | Autoritate de | - Co-finantare prin
|
| | Support Framework) | Management | Fonduri Structurale
|
| | | Ministerul Dezvoltarii | - Co-finantare prin
|
| | | si Prognozei elaboreaza | Fondul de Coeziune
|
| | | documentul programatic | - Co-finantare prin
|
| | | | Initiative Comunitare |
|
|_____________________|_________________________|__________________________|
| | | Program | Ministerul Muncii si | - Finantarea nationala,
|
| | | Operational | Solidaritatii Sociale - | publica si privata
|
| | | Sectorial | Autoritate de Management| - Co-finantare prin FSE
|
| | | pentru politica| |
|
| | | sociala si | |
|
| | | ocuparea fortei| |
|
| | | de munca | |
|
| |
|________________|_________________________|__________________________|
| | | Program | Ministerul Agriculturii,| - Finantare nationala,
|
| | | Operational | Alimentatiei si | publica si privata
|
| | | Sectorial | Padurilor - Autoritate | - Co-finantare prin
FEOGA|
| | | pentru | de Management | - Co-finantare prin IFOP
|
| | | agricultura, | |
|
| | | dezvoltare | |
|
| | | rurala si | | |
| | | pescuit | |
|
| |
|________________|_________________________|__________________________|
| | | Program | Ministerul Educatiei si | - Finantarea nationala,
|
| | | Operational | Cercetarii - Autoritate | publica si privata
|
| | | Sectorial | de Management | - Co-finantare prin
FEDER|
| | | pentru | | - Co-finantare prin FSE
|
| | | cercetare, | |
|
| | | dezvoltare | |
|
| | | tehnologica si | |
|
| | | inovare | |
|
| |
|________________|_________________________|__________________________|
| | | Program | Ministerul Dezvoltarii | - Finantare nationala,
|
| | | Operational | si Prognozei - | publica si privata
|
| | | Regional (cu 8 | Autoritate de Management| - Co-finantare prin
FEDER|
| | | subprograme | (cu delegare catre | - Co-finantare prin FSE
|
| | | regionale) | Autoritati | - Co-finantare prin
FEOGA|
| | | | de Implementare - ADR) |
|
|
|____|________________|_________________________|__________________________|
| | Fondul de Coeziune | Ministerul Dezvoltarii | - Finantare nationala,
|
| | | si Prognozei - Unitate | publica si privata
|
| | | de Coordonare | - Co-finantare prin
|
| | | | Fondul de Coeziune
|
| |
________________|_________________________|__________________________|
| | | Protectia | Ministerul Apelor si | - Finantare nationala,
|
| | | mediului | Protectiei Mediului - | publica si privata
|
| | | | Autoritate de | - Co-finantare prin
|
| | | | Implementare | Fondul de Coeziune
|
| |
|________________|_________________________|__________________________|
| | | Dezvoltarea | Ministerul Lucrarilor | - Finantare nationala,
|
| | | retelei de | Publice, Transporturilor| publica si privata
|
| | | transport | si Locuintelor - | - Co-finantare prin
|
| | | | Autoritate de | Fondul de Coeziune
|
| | | | Implementare |
|
|___|____|________________|_________________________|__________________________|