LEGE Nr. 435
din 27 noiembrie 2006
privind salarizarea si alte
drepturi ale personalului care isi desfasoara activitatea in sistemul
sanitar-veterinar
ACT EMIS DE:
PARLAMENTUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 980 din 7 decembrie 2006
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezenta lege
reglementează salarizarea personalului care îşi desfăşoară activitatea în
sistemul sanitar-veterinar.
Art. 2. - Sistemul de salarizare a medicilor
veterinari, precum şi a personalului din sistemul sanitar-veterinar are în
vedere următoarele obiective:
a) crearea premiselor pentru implementarea, începând
cu anul 2007, a sistemului unitar de salarizare a personalului din sistemul
sanitar-veterinar de stat;
b) crearea unei ierarhizări în cadrul sistemului de
salarizare a personalului din sistemul
sanitar-veterinar;
c) salarizarea în raport cu activitatea depusă, cu
importanţa şi cu complexitatea atribuţiilor şi responsabilităţilor prevăzute în
fişa postului;
d) selectarea personalului din instituţiile publice
din sistemul sanitar-veterinar exclusiv pe criteriul competenţei.
Art. 3. - Dispoziţiile prezentei legi se aplică personalului
din instituţiile publice din sistemul sanitar-veterinar finanţate din venituri
proprii şi subvenţii de la bugetul de stat.
Art. 4. - Salarizarea se asigură
cu încadrarea în resursele financiare alocate anual potrivit legii.
CAPITOLUL II
Elementele sistemului de salarizare
Art. 5. - Sistemul de salarizare cuprinde salariile de
bază, sporurile, premiile şi alte drepturi care se stabilesc în funcţie de
nivelul studiilor, precum şi în raport cu nivelul la care se prestează
activitatea, respectiv la nivel central şi instituţii publice deconcentrate.
Art. 6. - Salariile de bază pentru personalul de
execuţie sunt diferenţiate pe funcţii, niveluri cuprinse între limite şi sunt
prevăzute în anexele nr. 1 -3.
Art. 7. - Personalul de specialitate şi de execuţie
care conduce sau coordonează programe ori proiecte prevăzute în obiectul de
activitate al instituţiei sanitar-veterinare publice, stabilite prin act
administrativ al ordonatorului principal de credite, beneficiază de o
indemnizaţie de până la 20% din salariul de bază, pe perioada în care conduce
sau coordonează programe ori proiecte.
Art. 8. - (1) Pentru rezultate deosebite obţinute în
activitatea desfăşurată, ordonatorul de credite poate acorda, în limita a 15%
din numărul total al posturilor prevăzute în statul de funcţii, un salariu de
merit lunar de până la 15% din salariul de bază, care face parte din acesta şi
care constituie bază de calcul pentru sporuri şi alte drepturi care se acordă
în raport cu salariul de bază.
(2) Salariile de merit se vor acorda personalului
încadrat pe funcţii de execuţie în procent de cel puţin două treimi din numărul total de posturi stabilit
conform prevederilor alin. (1).
(3) Personalul care
beneficiază de salariu de merit se stabileşte o dată pe an, după aprobarea
bugetelor anuale, pe baza rezultatelor obţinute în activitatea desfăşurată în
anul precedent, apreciată conform criteriilor elaborate de ordonatorul
principal de credite, cu consultarea organizaţiilor sindicale reprezentative la
nivel de unitate sau, după caz, a reprezentanţilor salariaţilor, acolo unde nu
sunt astfel de organizaţii sindicale.
(4) In cazul în care pe parcursul anului intervin
modificări ale funcţiei deţinute, care nu sunt imputabile persoanei beneficiare
a salariului de merit, inclusiv modificarea funcţiei prin promovare, acordarea
acestuia se menţine până la expirarea perioadei pentru care a fost stabilit. In
cazul în care pe parcursul anului se întrerup raporturile de muncă ale unor
beneficiari de salarii de merit, acestea se pot redistribui, de la data de
întâi a lunii următoare, altor persoane pe perioada pentru care au fost
stabilite.
(5) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit
se poate acorda după o perioadă de cel puţin 6 luni de
la angajare.
(6) Personalul încadrat ca debutant nu poate beneficia
de salariu de merit.
Art. 9. - (1) Personalul salarizat potrivit prezentei
legi beneficiază, la funcţia de bază, de un spor de vechime în muncă de până la
25%, calculat la salariul de bază, corespunzător timpului efectiv lucrat în
program normal de lucru, astfel:
Tranşa de vechime în muncă
|
Cota din salariul de bază
|
- între 3 si 5 ani
|
5%
|
- de la 5 la 10 ani
|
10%
|
- de la 10 la 15 ani
|
15%
|
- de la 15 la 20 de ani
|
20%
|
- peste 20 de ani
|
25%
|
(2) Sporul corespunzător vechimii în muncă se
plăteşte cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a
împlinit vechimea în muncă.
(3) Pentru acordarea sporului de vechime în muncă, angajatorul va lua în considerare integral şi perioadele lucrate
anterior în alte domenii de activitate.
(4) Pensionarii pentru limită de vârstă care se
angajează pe bază de contract individual de muncă în sectorul
sanitar-veterinar, potrivit legii, beneficiază de sporul de vechime
corespunzător vechimii în muncă dobândite în întreaga activitate.
Art. 10. - Personalul care, potrivit programului normal
de lucru, îşi desfăşoară activitatea în timpul nopţii, între orele 22,00 şi
6,00, beneficiază pentru orele lucrate în acest interval de un spor de 25% din
salariul de bază, pentru
munca prestată în timpul nopţii, dacă efectuează cel puţin 3 ore de muncă de
noapte.
Art. 11. - (1) Munca prestată peste durata normală a
timpului de lucru de către personalul încadrat în funcţii de execuţie este
considerată muncă suplimentară şi se compensează cu timp liber corespunzător.
In cazul în care compensarea muncii suplimentare cu timp liber corespunzător nu
a fost posibilă în următoarele 30 de zile după efectuarea acesteia, orele
suplimentare se vor plăti în luna următoare cu un spor aplicat la salariul de
bază după cum urmează:
a) 75% din salariul de bază, pentru primele două ore
de depăşire a duratei normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de bază, pentru orele următoare
şi pentru orele lucrate în zilele de repaus săptămânal sau în celelalte zile în
care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează.
(2) Munca peste durata normală a timpului de lucru
poate fi prestată şi sporurile prevăzute la alin. (1) se pot plăti numai dacă
efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă de şeful ierarhic, fără a se
depăşi 360 de ore anual.
(3) La locurile de muncă la care durata normală a
timpului de lucru a fost redusă, potrivit legii, sub 8 ore pe zi, depăşirea
programului de lucru astfel aprobat se poate face numai temporar, în situaţii
cu totul deosebite, fiind obligatorie compensarea cu timp liber corespunzător.
Art. 12. - Personalul care posedă titlul ştiinţific de
doctor beneficiază de un spor pentru titlul ştiinţific de 15% din salariul de
bază, dacă îşi desfăşoară activitatea în domeniul pentru care posedă titlul
ştiinţific respectiv, care se plăteşte cu începere de la data de întâi a lunii
următoare celei în care s-a solicitat acordarea sporului.
Art. 13. - Pentru efectuarea prestaţiilor în cadrul
campaniilor de prevenire şi combatere a unor epizootii sau a unor zoonoze
deosebit de grave şi altele asemenea, stabilite prin ordin al preşedintelui
Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
instituţiile publice din sistemul sanitar-veterinar pot angaja personal
sanitar-veterinar cu pregătire superioară, care se salarizează cu tarif orar.
Art. 14. - (1) In raport cu condiţiile în care se
desfăşoară activitatea pot fi acordate, cu avizul Ministerului Muncii, Solidarităţii
Sociale şi Familiei şi al Ministerului Sănătăţii Publice, următoarele categorii
de sporuri:
a) pentru condiţii periculoase sau vătămătoare, un
spor de până la 30% din salariul de bază, corespunzător timpului lucrat la
locurile de muncă respective;
b) pentru activităţi care se desfăşoară în condiţii
de stres sau în condiţii deosebite, un spor de maximum 15% din salariul de
bază;
c) pentru condiţii grele de muncă, un spor de maximum
15% din salariul de bază, corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă
respective;
d) pentru condiţii deosebit de periculoase:
morfopatologie, TBC, bruceloză bovină, ovină şi porcină, medicină legală,
epizootii sau zoonoze deosebit de grave şi altele asemenea, stabilite prin
ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru
Siguranţa Alimentelor, un spor de 50-75% din salariul de bază;
e) pentru personalul sanitar-veterinar care îşi
desfăşoară activitatea în condiţii deosebite de muncă - dispersare, altitudine,
căi de acces dificile, izolare sau unde atragerea personalului se face cu
greutate, un spor de maximum 35% din salariul de bază.
(2) Localităţile din mediul rural situate în zone
izolate, în zone cu condiţii deosebite de muncă sau unde atragerea personalului sanitar-veterinar
se face cu greutate se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autorităţii
Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.
Art. 15. - Personalul care îşi desfăşoară activitatea
în instituţii sanitar-veterinare publice beneficiază de un spor de inspector al
Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor în
cuantum de 10% din salariul de bază, pentru îndeplinirea unor atribuţii
suplimentare funcţiei de bază.
Art. 16. - (1) Personalul care
îşi desfăşoară activitatea în instituţii sanitar-veterinare publice
nominalizate prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor pentru activităţi didactice primeşte
pentru aceasta o indemnizaţie clinică reprezentând 50% din salariul de bază
corespunzător funcţiei şi gradului didactic.
(2) Personalul didactic de la catedrele sau
disciplinele care funcţionează în alte instituţii decât cele sanitar-veterinare
poate fi integrat în instituţii sanitar-veterinare publice, stabilite prin act
administrativ al ordonatorului principal de credite.
(3) Cadrele didactice prevăzute la alin. (1) şi (2),
cu excepţia rezidenţilor, pot fi integrate, prin încheierea de contracte de
prestări servicii, două pe un post în instituţii sanitar-veterinare, în limita
posturilor normate şi vacante.
Art. 17. - Personalul salarizat între limitele
corespunzătoare funcţiei poate beneficia anual de o creştere salarială prin
evaluarea performanţelor profesionale individuale realizate în anul precedent, cu
condiţia încadrării în nivelul alocaţiilor prevăzute pentru cheltuielile cu
salariile.
Art. 18. - Absolvenţii învăţământului superior de lungă
sau scurtă durată, care la data trecerii pe funcţia corespunzătoare studiilor
absolvite erau încadraţi pe funcţii cu nivel de studii inferior, specifice
domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează la gradul
profesional corespunzător studiilor absolvite, la care se asigură o creştere cu
maximum 20% a salariului de bază avut.
Art. 19. - (1) Pentru stabilirea salariului de bază, în
termen de 15 zile de la reluarea activităţii, persoanele angajate în unităţile
sanitar-veterinare care s-au aflat în una dintre următoarele situaţii: concediu
plătit pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani,
potrivit legii, ori care în ultimele 12 luni au fost în concediu medical,
concediu fără plată, potrivit legii, sau au avut contractele individuale de
muncă suspendate sunt evaluate printr-un examen de testare a cunoştinţelor
profesionale, procedându-se în acelaşi mod ca şi în cazul persoanelor angajate
prin concurs, pentru cei care promovează examenul.
(2) Personalul de specialitate medical şi auxiliar
sanitar-veterinar care promovează examenul de testare a cunoştinţelor
profesionale va beneficia de o creştere a salariului de bază avut, în situaţia
în care salariul de bază se situează între limitele prevăzute de lege pentru
funcţia, gradul profesional sau treapta profesională respectivă. In situaţia în
care salariul de bază avut se situează sub salariul minim al funcţiei, gradului
sau treptei profesionale respective, la determinarea salariului de bază se va
lua în calcul salariul minim al funcţiei, gradului sau treptei profesionale
respective.
(3) In cazul nepromovării
examenului de testare prevăzut la alin. (1), persoanei respective i se atribuie
salariul avut anterior sau, după caz, salariul minim actual al funcţiei avute
anterior.
Art. 20. - (1) Pentru activitatea desfăşurată,
personalul salarizat potrivit prezentei legi beneficiază, la sfârşitul anului calendaristic, de un premiu anual egal cu
salariul mediu lunar de bază realizat în anul pentru care se face premierea.
(2) Pentru cei care nu au lucrat tot timpul anului
premiul se acordă proporţional cu perioada în care au lucrat, luându-se în
calcul media salariilor de bază lunare realizate în perioada în care au
desfăşurat activitatea, raportată la perioada întregului an.
(3) Premiile anuale pot fi reduse sau pot să nu fie
acordate în cazul persoanelor care în cursul anului au desfăşurat activităţi
profesionale nesatisfăcătoare sau au săvârşit abateri pentru care au fost
sancţionate disciplinar. Premiul anual nu se acordă persoanelor cărora Ie-a
încetat contractul individual de muncă din motive
imputabile lor.
Art. 21. - (1) Ordonatorii de credite pot acorda premii
lunare în limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente personalului
contractual, prevăzut în statul de funcţii, cu încadrarea în cheltuielile de
personal aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli. Premiile se pot acorda
în cursul anului salariaţilor care au realizat sau au participat direct la
obţinerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase. Sumele
neconsumate se reportează în lunile următoare, în cadrul aceluiaşi an bugetar.
(2) In cazurile în care se realizează economii prin
reducerea cheltuielilor cu salariile, ordonatorii de credite pot aproba
acordarea de premii în cursul anului din economiile realizate, în limita a 2%
din cheltuielile cu salariile aferente personalului prevăzute în bugetul
aprobat, fără a se depăşi valoarea economiilor realizate.
(3) Premiile individuale se stabilesc de către
ordonatorii de credite, în limita sumelor alocate cu această destinaţie de
către ordonatorii principali de credite, cu avizul organizaţiei sindicale
reprezentative la nivel de instituţie sau, după caz, cu avizul reprezentanţilor
salariaţilor, acolo unde nu sunt astfel de organizaţii sindicale.
CAPITOLUL III
Alte drepturi
Art. 22. - (1) Pentru ocuparea unor posturi vacante pot fi angajate prin concurs sau examen, prin cumul de
funcţii, cu respectarea prevederilor legale, persoane care au funcţia de bază
în afara instituţiei publice.
(2) Angajarea personalului prin cumul de funcţii se
face cu acordul conducerii instituţiei la care persoana care cumulează are
funcţia de bază, iar cumulul de funcţii se efectuează în afara programului
prevăzut pentru norma de bază.
Art. 23. - Incepând cu data intrării în vigoare a
prezentei legi, personalul încadrat în unităţile sanitar-veterinare publice
finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat beneficiază
lunar de 20 de tichete de masă, cu excepţia pensionarilor.
Art. 24. - Personalul angajat în unităţile
sanitar-veterinare publice beneficiază de control medical anual gratuit.
CAPITOLUL IV
Angajarea şi promovarea în funcţii
Art. 25. - (1) Angajarea şi promovarea personalului se
fac pe funcţii şi grade.
(2) Promovarea în funcţii, grade şi trepte
profesionale se face potrivit metodologiei legale în vigoare, prin
transformarea postului avut într-un post corespunzător promovării.
(3) Criteriile privind angajarea şi promovarea în
funcţii, grade şi trepte profesionale se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, cu consultarea
organizaţiilor sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel
de ramură.
CAPITOLUL V
Delegarea şi detaşarea
Art. 26. - (1) Personalul încadrat în instituţiile
publice din reţeaua sanitar-veterinară poate fi delegat pentru exercitarea, cu
caracter temporar, a unor lucrări sau activităţi corespunzătoare atribuţiilor
de serviciu în afara locului său de muncă.
(2) Delegarea poate fi
dispusă pe o perioadă de cel mult 60 de zile calendaristice într-un an şi se
poate prelungi, cu acordul salariatului, pe o perioadă de cel mult 90 de zile
calendaristice într-un an.
(3) Personalul delegat îşi păstrează funcţia şi toate
celelalte drepturi prevăzute în contractul individual de muncă, iar instituţia
care îl deleagă este obligată să suporte costul integral al transportului, al
cazării şi al indemnizaţiei de delegare.
Art. 27. - (1) Personalul încadrat în instituţiile din
reţeaua sanitar-veterinară poate fi detaşat la un alt angajator în scopul
executării unor lucrări în interesul acestuia.
(2) Detaşarea poate fi dispusă pentru o perioadă de
cel mult 6 luni şi, în mod excepţional, perioada detaşării poate fi prelungită,
mai mult de 6 luni, în cursul unui an calendaristic,
numai cu acordul scris al salariatului.
(3) Salariatul detaşat are dreptul la plata
cheltuielilor de transport şi cazare, precum şi la o indemnizaţie de detaşare,
în condiţiile prevăzute de lege.
(4) Drepturile cuvenite
salariatului detaşat se acordă de angajatorul la care s-a dispus detaşarea.
(5) Pe durata detaşării salariatul beneficiază de
drepturile care îi sunt mai favorabile, fie de drepturile de la angajatorul
care a dispus detaşarea, fie de drepturile de la angajatorul la care este
detaşat.
CAPITOLUL VI
Drepturi în cazul transferului în altă localitate
Art. 28. - (1) Personalul transferat în cadrul
aceleiaşi instituţii sanitar-veterinare, în altă localitate, are dreptul la:
a) rambursarea costului
transportului pentru el şi membrii familiei sale, precum şi pentru gospodăria
sa;
b) plata unei indemnizaţii egale cu salariul de bază
net lunar;
c) un concediu plătit de 5 zile lucrătoare, în
vederea mutării efective, acordat la cererea sa.
(2) De drepturile prevăzute la
alin. (1) beneficiază şi persoanele care se transferă în altă instituţie
sanitar-veterinară situată într-o localitate diferită de cea de domiciliu, dacă
în contractul individual de muncă s-a făcut această menţiune. Plata drepturilor
respective se suportă de instituţia la care se face transferul.
Art. 29. - (1) La încadrarea într-o instituţie publică
din reţeaua sanitar-veterinară din altă localitate decât cea de domiciliu, în
primul an de activitate după absolvirea studiilor, personalul de specialitate
beneficiază de o indemnizaţie de instalare echivalentă cu un salariu de bază
corespunzător funcţiei şi gradului profesional în care urmează a fi încadrat.
In cazul medicilor veterinari, indemnizaţia de instalare se acordă, după
terminarea stagiaturii, de instituţia unde s-au încadrat prin concurs.
(2) Indemnizaţia de instalare este echivalentă cu două
salarii de bază pentru acele localităţi unde atragerea
personalului de specialitate sanitar-veterinar se face cu mare greutate,
stabilite de ordonatorul de credite şi avizate de
Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor sau
de celelalte ministere cu reţea sanitar-veterinară proprie.
(3) Persoanele care au beneficiat de indemnizaţia de
instalare şi care, ulterior, au încetat activitatea, din motive imputabile lor,
înainte de împlinirea unui an de la instalare vor restitui, în condiţiile
legii, indemnizaţia primită, calculată proporţional cu perioada rămasă până la
expirarea termenului de un an.
CAPITOLUL VII
State de funcţii
Art. 30. - (1) După aprobarea legii bugetului de stat,
respectiv a bugetului de venituri şi cheltuieli, fiecare instituţie
sanitar-veterinară cu personalitate juridică îşi întocmeşte anual statul de
funcţii, cu încadrarea în normativele de personal, numărul maxim de posturi
repartizat şi în cheltuielile de personal aprobate în bugetul de venituri şi
cheltuieli.
(2) Statul de funcţii se aprobă prin ordin al
preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa
Alimentelor sau de celelalte ministere cu reţea sanitar-veterinară proprie ori
de direcţia de sănătate publică, după caz, în funcţie de subordonare.
CAPITOLUL VIII
Dispoziţii finale
Art. 31. - Incepând cu data intrării în vigoare a
prezentei legi, salariile de bază individuale ale personalului din instituţiile
publice din sectorul sanitar-veterinar sunt cele prevăzute în anexele nr. 1 -3.
Art. 32. - Salariile de bază prevăzute în prezenta lege
sunt brute şi impozabile şi se vor actualiza prin aplicarea creşterilor salariale acordate în conformitate cu prevederile legale.
Art. 33. - Sumele necesare pentru plata salariilor de
bază, a sporurilor, a premiilor, a sumelor pentru promovarea personalului în
grade şi trepte profesionale şi a celorlalte drepturi salariale trebuie să se
încadreze în cheltuielile de
personal aprobate în bugetele de venituri şi cheltuieli.
Art. 34. - (1) La data intrării în vigoare a prezentei
legi se suspendă ocuparea prin concurs a posturilor vacante din cadrul
instituţiilor publice din reţeaua sanitar-veterinară, indiferent de modul de
finanţare a acestora.
(2) Se exceptează de la prevederile alin. (1) ocuparea
următoarelor posturi:
a) cele vacante la data intrării în vigoare a
prezentei legi, aferente structurilor cu sarcini privind integrarea în Uniunea
Europeană;
b) posturile unice ale căror atribuţii specifice nu
se regăsesc la celelalte posturi din cadrul structurii organizatorice a
instituţiilor publice;
c) cele pentru care s-au demarat procedurile de
organizare a concursurilor pentru ocuparea acestora.
Art. 35. - Personalul de specialitate trimis în
străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar beneficiază
de drepturile prevăzute de reglementările specifice în domeniu.
Art. 36. - (1) Personalul salarizat potrivit prezentei legi are dreptul în fiecare an calendaristic la concediu
de odihnă şi la alte concedii, precum şi la drepturile aferente acestora, în
condiţiile stabilite pentru personalul contractual din sectorul bugetar.
(2) Dispoziţiile prezentei legi se completează cu
prevederile legislaţiei muncii, precum şi cu reglementările de drept comun,
civile şi administrative, după caz, în măsura în care nu contravin legislaţiei
specifice.
Art. 37. - Incălcarea dispoziţiilor prezentei legi
privind stabilirea salariului de bază individual la încadrare, promovarea
personalului, precum şi acordarea de drepturi fără respectarea prevederilor
acesteia atrag, după caz, răspunderea disciplinară, patrimonială sau penală a
persoanelor vinovate, potrivit legii.
Art. 38. - Salariile de bază
ale funcţionarilor publici din instituţiile sanitar-veterinare publice sunt mai
mari cu 25% faţă de salariile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 2/2006
privind reglementarea drepturilor salariale şi a altor drepturi ale
funcţionarilor publici pentru anul 2006.
Art. 39. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din
prezenta lege.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din
Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU
PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
*) Anexele nr. 1 -3 sunt reproduse în facsimil.
Anexa nr. 1
ADMINISTRAŢIA PUBLICĂ CENTRALĂ DE SPECIALITATE
Funcţii de execuţie
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Nivelul studiilor
|
Salariul de bază
-lei-
|
minim
|
maxim
|
a) Funcţii de execuţie pe grade
profesionale
|
1
|
Consilier,expert, inspector de specialitate, revizor contabil,
auditor; gradul IA
|
S
|
726
|
1657
|
2
|
Consilier, expert, inspector de specialitate, revizor
contabil, auditor; gradul I
|
S
|
661
|
1450
|
3
|
Consilier, expert, inspector de specialitate, revizor
contabil, auditor; gradul II
|
S
|
608
|
1313
|
4
|
Referent de specialitate, inspector de specialitate, revizor
contabil; gradul III
|
S
|
588
|
1177
|
5
|
Referent de specialitate, inspector de specialitate, revizor
contabil; gradul IV
|
S
|
577
|
1056
|
6
|
Referent, inspector, revizor contabil; debutant
|
S
|
549
|
-
|
7
|
Tehnician-economist, secretar superior, referent, interpret relaţii,
interpret profesional, subinginer; gradul IA
|
SSD
|
598
|
1450
|
8
|
Tehnician-economist, secretar superior, referent, interpret
relaţii, interpret profesional, subinginer; gradul I
|
SSD
|
588
|
1177
|
9
|
Tehnician-economist, secretar superior, referent, interpret
relaţii, interpret profesional, subinginer; gradul II
|
SSD
|
577
|
1056
|
10
|
Tehnician-economist, secretar superior, referent, interpret
relaţii, interpret profesional, subinginer; gradul III
|
SSD
|
566
|
955
|
11
|
Tehnician-economist, secretar superior, referent, interpret
relaţii, interpret profesional, subinginer; debutant
|
SSD
|
519
|
|
b) Funcţii de execuţie pe grade
profesionale din serviciile de contencios
|
12
|
Consilier juridic gradul IA
|
S
|
726
|
1657
|
13
|
Consilier juridic gradul I
|
S
|
661
|
1450
|
14
|
Consilier juridic gradul II
|
S
|
608
|
1313
|
15
|
Consilier juridic gradul III
|
S
|
588
|
1177
|
16
|
Consilier juridic gradul IV
|
S
|
577
|
1056
|
17
|
Consilier juridic debutant
|
S
|
549
|
_
|
c) Funcţii de execuţie pe trepte
profesionale
|
18
|
Referent IA
|
M
|
598
|
844
|
19
|
Referent I
|
M
|
588
|
735
|
20
|
Referent II
|
M
|
577
|
683
|
21
|
Referent III
|
M
|
566
|
598
|
22
|
Referent IV
|
M
|
555
|
568
|
23
|
Referent debutant
|
M
|
517
|
_
|
Anexa nr. 2
AGRICULTURĂ
Laboratoare centrale: pentru controlul calităţii seminţelor,
pentru controlul sanitar-veterinar de diagnostic,
pentru controlul alimentelor de origine animală,
pentru controlul ştiinţific al produselor biologice şi medicamentelor de uz veterinar, pentru carantină
fitosanitară, precum şi pentru unităţi cu şi fără personalitate juridică subordonate direcţiilor pentru agricultură
şi dezvoltare rurală şi
direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Nivelul studiilor
|
Salariul de bază
- lei -
|
minim
|
maxim
|
a) Funcţii de execuţie pe grade
profesionale
|
1
|
Inginer*), expert
|
S
|
576
|
1308
|
2
|
Inginer*) gradul I
|
S
|
565
|
916
|
3
|
Inginer*), gradul II
|
S
|
554
|
801
|
4
|
Inginer*), gradul III
|
S
|
545
|
770
|
5
|
Inginer *), debutant
|
S
|
518
|
0
|
6
|
Medic primar veterinar**)
|
S
|
576
|
1471
|
7
|
Medic veterinar gradul I
|
S
|
565
|
1047
|
8
|
Medic veterinar gradul II
|
S
|
554
|
916
|
9
|
Medic veterinar gradul III
|
S
|
545
|
770
|
10
|
Medic veterinar debutant
|
S
|
518
|
-
|
11
|
Subinginer, asistent veterinar, conductor tehnic; I
|
SSD
|
554
|
916
|
12
|
Subinginer, asistent veterinar, conductor tehnic; II
|
SSD
|
545
|
737
|
13
|
Subinginer, asistent veterinar, conductor tehnic; III
|
SSD
|
535
|
688
|
14
|
Subinginer, asistent veterinar, conductor tehnic; debutant
|
SSD
|
491
|
-
|
b) Funcţii de execuţie pe trepte
profesionale
|
15
|
Tehnician***), IA
|
M
|
545
|
788
|
16
|
Tehnician***), I
|
M
|
535
|
672
|
17
|
Tehnician***),II
|
M
|
524
|
607
|
18
|
Tehnician***), debutant
|
M
|
489
|
-
|
|
|
|
|
|
|
*) Specialitatea funcţiei de inginer este cea care
se regăseşte în activitatea de bază a unităţii (agronomie, horticultura,
zootehnie şi altele). Cu acelaşi nivel pot fi salarizate şi funcţiile de biolog
(chimist), dacă persoanele încadrate pe aceste funcţii desfăşoară activitate în
specialitatea funcţiei.
**) In funcţia de
medic primar veterinar pot fi încadrate persoanele care au obţinut acest grad
profesional pe baza examenului organizat de ministerele coordonatoare.
***) Specialitatea funcţiei de tehnician este cea
care se regăseşte în activitatea de bază a unităţii (agronomie, horticultura,
zootehnie şi altele).
19
|
Asistent veterinar I, tehnician veterinar IA
|
M
|
545
|
788
|
20
|
Asistent veterinar II, tehnician veterinar I
|
M
|
535
|
705
|
21
|
Asistent veterinar III, tehnician veterinar II
|
M
|
524
|
639
|
22
|
Asistent veterinar, tehnician veterinar; debutant
|
M
|
489
|
-
|
23
|
Agent veterinar I
|
Şcoală profesională
|
524
|
607
|
24
|
Agent veterinar II
|
Şcoală
profesională
|
514
|
541
|
25
|
Agent veterinar debutant
|
Şcoală profesională
|
491
|
|
Salariile de bază prevăzute în prezenta anexă se
aplică personalului care a fost salarizat
potrivit anexei nr, VII/9 la Legea nr. 154/1998.
Anexa nr. 3
A. ALTE FUNCŢII COMUNE DIN SECTORUL BUGETAR1)
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Nivelul studiilor
|
Salariul de bază
- lei -
|
minim
|
maxim
|
1
|
Stenodactilograf IA*)
|
M
|
545
|
743
|
2
|
Stenodactilograf I
|
M
|
535
|
630
|
3
|
Stenodactilograf II
|
M
|
524
|
577
|
4
|
Stenodactilograf debutant
|
M
|
489
|
-
|
5
|
Secretar-dactilograf, dactilograf; IA*)
|
M
|
535
|
699
|
6
|
Secretar-dactilograf, dactilograf; I
|
M;G
|
524
|
616
|
7
|
Secretar-dactilograf, dactilograf; II
|
M;G
|
514
|
562
|
8
|
Secretar-dactilograf, dactilograf; debutant
|
M;G
|
489
|
-
|
9
|
Secretar, secretar-dactilograf; I**)
|
M;G
|
524
|
593
|
10
|
Secretar, secretar-dactilograf; II**)
|
M;G
|
514
|
540
|
11
|
Secretar, secretar-dactilograf; debutant**)
|
M;G
|
489
|
-
|
12
|
Administrator I
|
M
|
535
|
750
|
13
|
Administrator II
|
M
|
524
|
683
|
14
|
Administrator III
|
M
|
514
|
616
|
15
|
Şef depozit I
|
M
|
524
|
676
|
16
|
Şef depozit II
|
M
|
514
|
616
|
17
|
Casier, magaziner; I
|
M
|
524
|
660
|
18
|
Casier, magaziner; II
|
M;G
|
514
|
593
|
19
|
Casier, magaziner; debutant
|
M;G
|
489
|
-
|
20
|
Funcţionar, arhivar; I
|
M
|
535
|
646
|
21
|
Funcţionar, arhivar; II
|
M
|
524
|
593
|
22
|
Funcţionar, arhivar; III
|
M
|
514
|
540
|
23
|
Funcţionar, arhivar; debutant
|
M
|
489
|
|
24
|
Şef formaţie pază, pompieri
|
|
505
|
593
|
25
|
Portar, paznic, pompier, îngrijitor, guard, bufetier, manipulant
bunuri, curier; I
|
|
514
|
535
|
26
|
Portar, paznic, pompier, îngrijitor, guard, bufetier, manipulant
bunuri, curier; II
|
|
505
|
524
|
27
|
Maistru I
|
|
524
|
729
|
28
|
Maistru II
|
|
514
|
676
|
29
|
Şofer IA***)
|
|
544
|
863
|
30
|
Şofer I ***)
|
|
534
|
757
|
31
|
Şofer II ****)
|
|
514
|
713
|
32
|
Muncitor calificat I
|
|
565
|
713
|
33
|
Muncitor calificat II
|
|
554
|
676
|
34
|
Muncitor calificat III
|
|
545
|
630
|
35
|
Muncitor calificat IV
|
|
535
|
593
|
36
|
Muncitor calificat V
|
|
524
|
546
|
37
|
Muncitor calificat VI
|
|
514
|
535
|
38
|
Muncitor necalificat
|
|
505
|
524
|
Se utilizează în administraţia publică şi în
unităţile subordonate acesteia, finanţate parţial sau integral de la bugetul de
stat.
*) Se utilizează în ministere şi celelalte
instituţii centrale ale administraţiei publice.
**) Se utilizează în activitatea de
secretariat-administrativ din unităţile bugetare.
***) Se utilizează în Parlament, în ministere şi în
celelalte instituţii centrale ale administraţiei publice, în parcul propriu.
****) Se utilizează în ministere şi celelalte
instituţii centrale ale administraţiei publice, în parcul comun.
B. UNITĂŢI DE CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ, DEZVOLTARE
TEHNOLOGICĂ ŞI
PROIECTARE
1. Salarii de bază pentru funcţiile de specialitate din
activitatea de cercetare ştiinţifică
şi dezvoltare tehnologică
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Nivelul studiilor
|
Salariul de bază - lei -
|
minim
|
maxim
|
a) Funcţii de execuţie pe grade
profesionale
|
1
|
Cercetător ştiinţific principal gradul I
|
S
|
748
|
2273
|
2
|
Cercetător ştiinţific principal gradul II
|
S
|
599
|
2126
|
3
|
Cercetător ştiinţific principal gradul III
|
S
|
533
|
1659
|
4
|
Cercetător ştiinţific
|
S
|
523
|
1283
|
b) Funcţii de execuţie de
specialitate neatestate
|
5
|
Asistent de cercetare ştiinţifică
|
S
|
514
|
1010
|
6
|
Asistent de cercetare ştiinţifică stagiar
|
S
|
489
|
|
c) Funcţii de execuţie auxiliare
din activitatea de cercetare ştiinţifică, pe trepte profesionale
|
7
|
Asistent I
|
M
|
514
|
806
|
8
|
Asistent II
|
M
|
505
|
688
|
9
|
Asistent III
|
M
|
494
|
636
|
10
|
Asistent stagiar
|
M
|
461
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Compartimente de informatică. Salarii de bază pentru
funcţiile de specialitate
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Nivelul studiilor
|
Salariul de bază
- lei -
|
minim
|
maxim
|
a) Funcţii de execuţie pe grade
profesionale
|
1
|
Analist, programator, inginer de sistem; IA
|
S
|
585
|
1133
|
2
|
Analist, programator, inginer de sistem; I
|
S
|
574
|
1075
|
3
|
Analist, programator, inginer de sistem; II
|
S
|
564
|
963
|
4
|
Analist, programator, inginer de sistem; III
|
S
|
555
|
835
|
5
|
Analist, programator, inginer de sistem; IV
|
S
|
544
|
765
|
6
|
Analist, programator, inginer de sistem; debutant
|
S
|
518
|
-
|
7
|
Informatic ian, conductor tehnic; I
|
SSD
|
533
|
816
|
8
|
Informatician, conductor tehnic; II
|
SSD
|
521
|
748
|
9
|
Informatician, conductor tehnic; III
|
SSD
|
513
|
653
|
10
|
Informatician, conductor tehnic; debutant
|
SSD
|
470
|
-
|
b) Funcţii de execuţie pe trepte
profesionale
|
11
|
Analist (programator) ajutor IA
|
M
|
528
|
743
|
12
|
Analist (programator) ajutor I
|
M
|
518
|
688
|
13
|
Analist (programator) ajutor II
|
M
|
509
|
620
|
14
|
Analist (programator) ajutor III
|
M
|
499
|
568
|
15
|
Analist (programator) debutant
|
M
|
465
|
-
|
16
|
Operator, controlor date; I
|
M
|
528
|
688
|
17
|
Operator, controlor date; II
|
M
|
518
|
620
|
18
|
Operator, controlor date; III
|
M
|
509
|
568
|
19
|
Operator, controlor date; IV
|
M
|
499
|
518
|
20
|
Operator, controlor date; debutant
|
M
|
465
|
-
|
|
|
|
|
|
|