E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Hotărârea 520 1998 modificat de Hotărârea 596 2009
Hotărârea 520 1998 completat de Hotărârea 596 2009
Articolul 6 din actul Hotărârea 520 1998 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 384 2003
Articolul 1 din actul Hotărârea 520 1998 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 384 2003
Articolul 2 din actul Hotărârea 520 1998 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 384 2003
Articolul 4 din actul Hotărârea 520 1998 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 384 2003
Articolul 5 din actul Hotărârea 520 1998 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 384 2003
Articolul 6 din actul Hotărârea 520 1998 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 384 2003
Articolul 7 din actul Hotărârea 520 1998 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 384 2003
Articolul 1 din actul Hotărârea 520 1998 modificat de articolul 2 din actul Hotărârea 384 2003
Hotărârea 520 1998 completat de articolul 3 din actul Hotărârea 384 2003
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 520 din 24 august 1998

privind infiintarea Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 333 din  4 septembrie 1998


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 8 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobata si modificata prin Legea nr. 207/1997, cu modificarile ulterioare, si ale Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata,
    In conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile si ale Ordonantei Guvernului nr. 42/1997 privind navigatia civila,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu, cu sediul in municipiul Giurgiu, Sos. Portului nr. 1, judetul Giurgiu, persoana juridica cu capital initial de stat, prin reorganizarea Regiei Autonome "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" Giurgiu care se desfiinteaza.
    (2) Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu se organizeaza si functioneaza in conformitate cu legislatia in vigoare si cu statutul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    (1) Capitalul social initial al Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu se constituie prin preluarea patrimoniului Regiei Autonome "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" Giurgiu care se reorganizeaza, conform datelor din evidenta contabila la data de 31 decembrie 1997, actualizat potrivit prevederilor legale, in valoare de 12.734.300.719 lei, impartit in 127.343 actiuni nominative, fiecare actiune avand valoarea de 100.000 lei.
    (2) Capitalul social al Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu este in intregime subscris de statul roman si este varsat integral la data constituirii.
    (3) Actiunile Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu sunt detinute, initial, in totalitate de catre statul roman, care isi exercita drepturile si obligatiile prin Ministerul Transporturilor.
    (4) Predarea-preluarea activului si pasivului intre Regia Autonoma "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" Giurgiu, pe de o parte, si Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu, pe de alta parte, se va face pe baza de protocol in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 3
    Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu se substituie Regiei Autonome "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" Giurgiu in toate drepturile si obligatiile decurgand din raporturile juridice ale acesteia cu tertii, inclusiv in litigiile aflate pe rol la instantele de judecata.
    Art. 4
    (1) Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu este sub autoritatea Ministerului Transporturilor si desfasoara activitati de interes public national, avand obiectul de activitate stabilit in statutul companiei.
    (2) In cadrul activitatilor de interes public national pe care le deruleaza, Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu va centraliza, de la toti agentii economici, datele referitoare la traficul de nave si marfuri din zona sa de activitate, necesare Ministerului Transporturilor.
    (3) Agentii economici sunt obligati sa puna la dispozitie Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu aceste date.
    Art. 5
    (1) Bunurile proprietate publica a statului, stabilite in conformitate cu reglementarile in vigoare, aflate in administrarea Regiei Autonome "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" Giurgiu, nu fac parte din capitalul social al Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu si se concesioneaza acesteia de catre Ministerul Transporturilor in conditiile legii, pe termen de 20 de ani.
    (2) Contravaloarea bunurilor proprietate publica nu este inclusa in valoarea capitalului social initial al Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu.
    (3) Contractul de concesiune se va incheia intre Ministerul Transporturilor si Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu in termen de 30 de zile de la data inmatricularii ei in registrul comertului. Controlul respectarii de catre concesionar a obligatiilor asumate se face de catre Ministerul Transporturilor.
    Art. 6
    (1) Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu va asigura utilizarea de catre terti, in mod liber si nediscriminatoriu, a bunurilor proprietate publica a statului pe care le administreaza, prin inchiriere, concesionare sau asociere, in conformitate cu legislatia in vigoare.
    (2) Sumele rezultate din exploatarea bunurilor concesionate companiei nationale prin inchiriere, concesionare sau asociere se constituie ca venituri proprii ale acesteia.
    (3) Pentru serviciile efectuate in conformitate cu obiectul de activitate, Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu percepe tarife stabilite in conformitate cu legislatia in vigoare.
    Art. 7
    (1) Fondurile necesare desfasurarii activitatii Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu se constituie din veniturile proprii ale acesteia. In situatii deosebite, pentru intretinerea si repararea bunurilor proprietate publica, Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu poate primi subventii de la bugetul de stat. Lucrarile de intretinere si reparatii, pentru care se acorda subventii de la bugetul de stat, si fondurile necesare pentru efectuarea acestor lucrari se aproba prin hotarare a Guvernului.
    (2) Crearea de noi bunuri proprietate publica, dezvoltarea si modernizarea celor existente se asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si, in completare, din sursele proprii ale companiei. Obiectivele de investitii respective se aproba prin hotarare a Guvernului sau de catre Ministerul Transporturilor, potrivit legislatiei in vigoare.
    (3) Finantarea obiectivelor de investitii aprobate de catre Guvern pana la data infiintarii Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu se asigura din surse proprii, credite bancare si, in completare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor.
    (4) Bunurile proprietate publica a statului, rezultate in urma finalizarii obiectivelor de investitii aprobate de Guvern pana la data infiintarii Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale", - S.A. Giurgiu, precum si alte bunuri de natura proprietatii publice nou-create sau rezultate in urma dezvoltarii sau/si modernizarii celor existente se concesioneaza Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu in conformitate cu prevederile prezentei hotarari.
    (5) Obligatiile de plata ale Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu, nescadente pana la data infiintarii acesteia, se vor asigura din surse proprii, credite bancare si, in completare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, conform conditiilor si perioadelor prevazute in contractele aflate in derulare pentru realizarea obiectivelor de investitii apartinand domeniului privat al statului sau domeniului privat al companiei.
    (6) Plata obligatiilor nescadente ale Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu pentru crearea de noi bunuri proprietate publica a statului, pentru modernizarea sau/si dezvoltarea bunurilor publice existente, inclusiv sumele aferente din imprumuturi, impreuna cu dobanzile si comisioanele, se vor executa din surse proprii si, in completare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, conform conditiilor si perioadelor prevazute in contractele aflate in derulare.
    Art. 8
    (1) Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu este condusa de adunarea generala a actionarilor.
    (2) Adunarea generala a actionarilor are atributii si competente stabilite prin statut, in conformitate cu legislatia in vigoare.
    (3) Reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor se numesc prin ordin al ministrului transporturilor.
    (4) Pana la privatizarea Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de ministrul transporturilor prin imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat in adunarea generala a actionarilor.
    Art. 9
    (1) Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu este administrata de catre un consiliu de administratie.
    (2) In perioada in care statul, prin Ministerul Transporturilor, este actionar majoritar, consiliul de administratie si presedintele acestuia sunt numiti prin ordin al ministrului transporturilor.
    (3) Presedintele consiliului de administratie este si directorul general al Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu.
    (4) Atributiile consiliului de administratie si ale presedintelui acestuia sunt stabilite prin statut.
    Art. 10
    Personalul Regiei Autonome "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" Giurgiu, preluat de Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu, este considerat transferat.
    Art. 11
    Prezenta hotarare intra in vigoare in 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 12
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga prevederile referitoare la Regia Autonoma "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" Giurgiu din Hotararea Guvernului nr. 19/1991 privind infiintarea unor administratii cu statut de regii autonome si societati comerciale pe actiuni din domeniul transporturilor navale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 9 din 17 ianuarie 1991, cu modificarile ulterioare

                  PRIM-MINISTRU
                   RADU VASILE

                        Contrasemneaza:
                        Ministrul transporturilor,
                        Traian Basescu

                        Ministrul finantelor,
                        Daniel Daianu

                        Ministrul reformei,
                        presedintele
                        Consiliului pentru Reforma,
                        Ioan Muresan

    ANEXA 1

                        STATUTUL
Companiei Nationale "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata, obiectul de activitate

    Art. 1
    Denumirea companiei
    Denumirea companiei este Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" - S.A. Giurgiu, cu sigla A.P.D.F. Giurgiu, denumita in continuare companie.
    In toate actele, facturile, scrisorile sau publicatiile emanand de la companie se mentioneaza denumirea acesteia, precedata sau urmata de cuvintele: "societate pe actiuni" sau de initialele "S.A.", capitalul social, din care cel efectiv varsat potrivit ultimului bilant contabil aprobat, sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul fiscal.
    Art. 2
    Forma juridica a companiei
    Compania este persoana juridica romana cu capital initial integral de stat, avand forma juridica de societate comerciala pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul companiei
    Sediul companiei este in municipiul Giurgiu, Sos. Portului nr. 1, judetul Giurgiu.
    Compania poate infiinta reprezentante, agentii, sucursale si alte asemenea subunitati fara personalitate juridica pe teritoriul Romaniei sau in strainatate, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor.
    Art. 4
    Durata companiei
    Compania se constituie pe o perioada nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii ei in registrul comertului.
    Art. 5
    Scopul companiei
    Compania desfasoara, sub autoritatea Ministerului Transporturilor, activitati de interes public national, asigurand serviciile publice portuare, intretinerea si repararea infrastructurilor de transport fluvial, bunuri proprietate publica a statului sau aflate in patrimoniul propriu.
    Art. 6
    Obiectul de activitate al companiei
    Obiectul de activitate al companiei este:
    1. indeplinirea unor angajamente luate de statul roman prin acorduri si conventii internationale la care Romania este parte, in conformitate cu mandatul dat de Ministerul Transporturilor;
    2. asigurarea tuturor serviciilor publice portuare, direct sau prin concesionare:
    a) pilotajul navelor fluviale la intrarea si iesirea in/din porturi si la manevrele in interiorul porturilor, acolo unde pilotajul este obligatoriu;
    b) preluarea reziduurilor, apelor uzate si gunoaielor de la nave;
    c) salubrizarea si depoluarea acvatoriilor portuare, preluarea gunoiului de la agentii economici care desfasoara activitati in porturi;
    d) semnalizarea si balizarea acvatoriilor portuare si a senalelor de acces in porturi, semnalizarea, mentinerea functionalitatii si iluminarea drumurilor de circulatie, a pasarelelor, podetelor si intrarilor in porturi in zonele unde acestea apartin companiei;
    e) mentinerea functionalitatii tuturor constructiilor hidrotehnice portuare si de aparare a porturilor;
    f) asigurarea adancimilor de navigatie in danele de operare si in bazinele portuare;
    3. intretinerea si repararea bunurilor apartinand domeniului public al statului, care i-au fost concesionate de Ministerul Transporturilor, si a bunurilor proprietate a companiei;
    4. asigurarea utilizarii de catre terti a infrastructurilor de transport fluvial, bunuri proprietate publica a statului, prin contracte de concesiune, inchiriere sau prin asociere;
    5. concesionarea serviciilor publice portuare;
    6. refurnizarea de apa, energie electrica si termica tuturor agentilor economici care desfasoara activitati in porturi;
    7. asigurarea facilitatilor pentru nave de agrement si turism nautic si a serviciilor pentru pasageri si turisti;
    8. supravegherea navelor fara echipaj;
    9. asigurarea serviciilor de telecomunicatii, radiotelefonice, telex si transmisiuni de date;
    10. efectuarea controlului pietonal si auto pe teritoriile portuare;
    11. avizarea studiilor si proiectelor privind dezvoltarea sau modificarea infrastructurilor portuare, precum si a proiectelor de dezvoltare si modernizare a suprastructurilor portuare, propuse de agentii economici care isi desfasoara activitatea in porturi;
    12. elaborarea tarifelor pentru toate facilitatile si serviciile cuprinse in obiectul de activitate;
    13. centralizarea informatiilor referitoare la traficul de marfuri si de nave;
    14. prestarea de servicii cu masini, utilaje, nave si instalatii proprii;
    15. punerea la dispozitia agentilor economici, pe baza de contract, a constructiilor hidrotehnice pentru acostarea navelor;
    16. elaborarea programelor anuale si de perspectiva pentru lucrari de intretinere, reparare si modernizare a bunurilor apartinand domeniului public al statului si a bunurilor proprietate a companiei;
    17. urmarirea aplicarii normelor tehnice pentru constructia, modernizarea si exploatarea infrastructurii si suprastructurii portuare;
    18. avizarea proiectelor de constructii si instalatii in apropierea zonelor portuare care ar putea afecta activitatea porturilor;
    19. intocmirea sau avizarea documentatiilor privind realizarea de noi infrastructuri portuare;
    20. contractarea de credite cu bancile si cu alte institutii financiare pentru realizarea de constructii portuare;
    21. incheierea - pentru necesitati proprii - de contracte de vanzare-cumparare cu agenti economici romani si straini pentru echipamente, instalatii, materiale, piese de schimb, combustibil etc.;
    22. promovarea porturilor fluviale pe plan intern si international, prin actiuni publicitare, studii de piata, editare si tiparire de materiale informative si inregistrari pe suporturi informatice;
    23. participarea la targuri, expozitii si la alte manifestari interne si internationale cu specific portuar;
    24. derularea de activitati directe de comert exterior;
    25. participarea la activitati sau asocierea cu agenti economici, organizatii economice patronale si profesionale, din tara si din strainatate;
    26. realizarea informatizarii porturilor fluviale si a legaturilor cu alte sisteme informatice, nationale sau internationale, si asigurarea serviciilor informatice legate de activitatea portuara;
    27. coordonarea traficului portuar in perioade aglomerate sau ca urmare a unor comenzi guvernamentale si, in aceste situatii, stabilirea cu operatorii portuari a programelor de incarcare-descarcare a marfurilor in/din nave si prioritatile la intrarea navelor la danele de operare;
    28. orice alte operatiuni in legatura cu realizarea obiectului sau de activitate.

    CAP. 2
    Domeniul public, capitalul social si actiunile

    Art. 7
    Domeniul public
    Bunurile care constituie domeniul public al statului se concesioneaza companiei de catre Ministerul Transporturilor, in conditiile legii, pe o perioada de 20 de ani.
    Contractul de concesiune se va incheia intre Ministerul Transporturilor si companie in termen de 30 de zile de la data inmatricularii ei la registrul comertului. Controlul respectarii de catre concesionar a obligatiilor asumate prin contractul de concesiune se va face de catre Ministerul Transporturilor.
    Art. 8
    Capitalul social
    Capitalul social initial al companiei se constituie prin preluarea patrimoniului Regiei Autonome - "Administratia Porturilor Dunarii Fluviale" Giurgiu, conform datelor din evidenta contabila la data de 31 decembrie 1997 in valoare de 12.734.300.719 lei, impartit in 127.343 actiuni nominative, fiecare actiune avand valoarea de 100.000 lei.
    Capitalul social initial este in intregime subscris si varsat de statul roman, in calitate de actionar unic, la data constituirii companiei.
    Compania poate fi privatizata in conditiile legii, statul roman pastrand pachetul de actiuni care sa ii asigure o pozitie majoritara.
    Pana la privatizare actiunile sunt detinute in totalitate de catre statul roman, iar drepturile si obligatiile decurgand din dreptul de proprietate asupra acestora sunt exercitate de catre actionarul unic prin Ministerul Transporturilor.
    Dupa intrarea in vigoare a prezentei hotarari, adunarea generala extraordinara a actionarilor va decide asupra modificarii capitalului social al companiei, in conditiile legii.
    Art. 9
    Reducerea sau majorarea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurilor prevazute de lege, fara ca prin aceasta sa fie afectata pozitia de actionar majoritar a statului.
    Art. 10
    Actiunile
    Actiunile nominative ale companiei vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    Actiunile vor purta timbrul sec al companiei si semnaturile a doi administratori.
    Compania va tine evidenta actionarilor si a actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul companiei.
    Persoanele fizice sau juridice, romane si straine, vor putea detine actiuni ale companiei, fara a afecta pozitia de actionar majoritar a statului.
    Art. 11
    Obligatiuni
    Compania este autorizata sa emita obligatiuni in conditiile legii.
    Art. 12
    Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute in statut.
    Detinerea actiunii certifica adeziunea de drept la statut.
    Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Cand o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane nu se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea desemneaza un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiuni.
    Cand o actiune este proprietatea indiviza a mai multor persoane, acestea sunt raspunzatoare in mod solidar pentru efectuarea varsamintelor datorate.
    Obligatiile companiei sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor pe care le detin.
    Patrimoniul companiei nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor.
    Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din profitul companiei ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau asupra cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea companiei, efectuata in conditiile prezentului statut.
    Art. 13
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sunt indivizibile cu privire la companie, care nu recunoaste decat un singur proprietar pentru fiecare actiune.
    Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    Art. 14
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua ziare de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul companiei.
    Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.

    CAP. 3
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 15
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al companiei, care decide asupra activitatii acesteia si asupra politicii ei economice.
    Pana la privatizarea companiei interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de Ministerul Transporturilor, prin imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat in adunarea generala a actionarilor.
    Pentru activitatea depusa, imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat in adunarea generala a actionarilor au dreptul la o indemnizatie stabilita prin ordin al ministrului transporturilor.
    Adunarea generala a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
    a) aproba propunerile privind strategia globala de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, de restructurare economico-financiara a companiei;
    b) aproba structura organizatorica a companiei si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    c) alege cenzorii, in numar de 3 cenzori si 3 cenzori supleanti, dintre care cel putin unul trebuie sa fie expert contabil sau contabil autorizat cu studii superioare. Unul dintre cenzori va fi recomandat de Ministerul Finantelor;
    d) alege administratorii conform prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, ii descarca de gestiune si ii revoca;
    e) stabileste, dupa caz, nivelul salariilor sau al indemnizatiilor lunare ale administratorilor, precum si al indemnizatiilor lunare ale cenzorilor;
    f) aproba bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de activitate pe exercitiul financiar urmator;
    g) aproba bilantul contabil si contul de profit si pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie si al cenzorilor, aproba repartizarea profitului conform legii;
    h) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe;
    i) hotaraste cu privire la fuzionarea, divizarea, participarea la constituirea de noi persoane juridice sau la asocierea cu alte persoane juridice sau fizice;
    j) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele referitoare la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
    k) se pronunta asupra gestiunii administratorilor si asupra modului de recuperare a prejudiciilor produse companiei de catre acestia;
    l) stabileste competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale si a garantiilor, inclusiv prin gajarea actiunilor, potrivit legii;
    m) hotaraste schimbarea formei juridice a companiei, schimbarea sediului, a obiectului de activitate, precum si prelungirea duratei acesteia;
    n) aproba majorarea capitalului social, reducerea sau reintregirea acestuia prin emisiune de noi actiuni, precum si emisiunea de obligatiuni;
    o) hotaraste dizolvarea anticipata a companiei;
    p) hotaraste asupra constituirii comisiei de selectie pentru desemnarea directorului general;
    q) incheie contractul de administrare cu membrii consiliului de administratie.
    Pentru atributiile mentionate la lit. h), i), k), m), n) si o), adunarea generala a actionarilor nu va putea lua hotarari decat in urma obtinerii de catre fiecare reprezentant a unui mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
    Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
    Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
    Art. 16
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala a actionarilor este convocata de catre presedintele consiliului de administratie sau de catre vicepresedinte, pe baza imputernicirii date de presedinte.
    Adunarile generale ordinare ale actionarilor au loc o data pe an, in cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului pe anul in curs.
    Adunarea generala extraordinara a actionarilor va fi convocata de administratori ori de cate ori va fi nevoie, in conformitate cu dispozitiile din statut, cu cel putin 30 de zile inainte de data stabilita.
    Convocarea va fi publicata intr-unul dintre ziarele de larga circulatie.
    Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale a actionarilor, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia.
    Cand in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul companiei sau in alt loc indicat in convocare.
    Pana la privatizarea companiei, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de Ministerul Transporturilor, prin imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat in adunarea generala a actionarilor.
    Art. 17
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    In ziua si la ora precizate in convocare, sedinta adunarii generale a actionarilor va fi deschisa de catre presedintele consiliului de administratie sau, in lipsa acestuia, de catre cel care ii tine locul.
    Adunarea generala a actionarilor va alege dintre actionarii prezenti 2 sau mai multi secretari care vor verifica lista de prezenta a actionarilor, indicand capitalul social pe care il reprezinta fiecare si indeplinirea tuturor formalitatilor cerute de lege si de statut pentru tinerea sedintei, si va desemna secretarul care va intocmi procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor.
    Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor se va scrie intr-un registru sigilat si parafat.
    La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, precum si listele de prezenta a actionarilor.
    La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul companiei, pot fi invitati si reprezentantii salariatilor.
    Art. 18
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Hotararile adunarii generale a actionarilor se iau prin vot deschis.
    Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea mainii.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
    La propunerea persoanei care prezideaza adunarea generala a actionarilor sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, care detin cel putin o patrime din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
    Pentru a fi opozabile tertilor, hotararile adunarilor generale ale actionarilor vor fi depuse in termen de 15 zile la oficiul registrului comertului, pentru a fi mentionate, in extras, in registru si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Ele nu vor putea fi executate inainte de aducerea la indeplinire a formalitatilor prevazute mai sus.
    Hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor in limitele legii si ale statutului sunt obligatorii chiar si pentru actionarii care nu au luat parte la adunarea generala a actionarilor sau care au votat impotriva.
    Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, la mutarea sediului sau la schimbarea formei juridice a companiei au dreptul de a se retrage din aceasta si de a recupera contravaloarea actiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.

    CAP. 4
    Consiliul de administratie

    Art. 19
    Organizare
    Compania este administrata de un consiliu de administratie compus din 9 membri, dintre care unul este reprezentant al Ministerului Transporturilor si unul al Ministerului Finantelor, alesi de adunarea generala a actionarilor pentru o perioada de 4 ani; jumatate din numarul membrilor poate fi inlocuita, pe motive intemeiate, la 2 ani.
    Conducerea executiva a companiei este asigurata de directorul general, care este si presedintele consiliului de administratie.
    Administratorii pot avea calitatea de actionar.
    In situatia in care se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor va alege un nou administrator in vederea ocuparii acestui loc. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Componenta consiliului de administratie se stabileste de adunarea generala a actionarilor.
    Consiliul de administratie se intruneste la sediul companiei ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sai.
    Sedinta este condusa de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte.
    Secretariatul va fi asigurat de o persoana care va fi numita de presedintele consiliului de administratie.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor consiliului de administratie, iar deciziile se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti.
    Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite si comunicate de presedinte cu cel putin 7 zile inainte de data tinerii sedintei.
    Dezbaterile se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de toti membrii consiliului de administratie si de secretar.
    Pe baza procesului-verbal, secretarul consiliului de administratie redacteaza hotararea acestuia, care este semnata de presedintele sau, in lipsa acestuia, de vicepresedintele consiliului de administratie si de secretar.
    Consiliul de administratie poate delega prin regulamentul de functionare o parte dintre atributiile sale comitetului de directie si poate recurge, de asemenea, la experti pentru studierea anumitor probleme.
    Presedintele consiliului de administratie este directorul general, calitate in care conduce si comitetul de directie.
    In relatiile cu tertii, compania este reprezentata de catre directorul general, pe baza si in limitele imputernicirilor date de consiliul de administratie, care semneaza actele ce o angajeaza fata de acestia.
    Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea companiei in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera prin lege si prin prezentul statut.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitie actionarilor si cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele companiei.
    Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de companie pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau din abateri de la prevederile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in administrarea companiei.
    In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
    Membrii consiliului de administratie vor depune o garantie reprezentand contravaloarea nominala a zece actiuni, conform prevederilor legale.
    Sunt incompatibile cu calitatea de membru in consiliul de administratie persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, republicata, nu pot fi fondatori, precum si cele care, personal, rudele sau afinii lor pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati in societati comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care sunt in relatii comerciale directe.
    Nu pot fi directori, fondatori sau administratori ai companiei persoanele prevazute in Legea nr. 31/1990, republicata.
    Administratorii sunt reeligibili potrivit legii.
    In perioada in care statul este actionar majoritar, consiliul de administratie si presedintele acestuia sunt numiti prin ordin al ministrului transporturilor.
    Pentru activitatea depusa membrii consiliului de administratie primesc o indemnizatie stabilita de adunarea generala a actionarilor.
    Art. 20
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) aproba regulamentul de organizare si functionare a companiei;
    b) negociaza si incheie contractul de management cu managerul sau cu echipa manageriala desemnata castigatoare a concursului de selectie;
    c) numeste si revoca directorii executivi ai companiei, atunci cand acestia nu fac parte din echipa manageriala;
    d) aproba nivelul garantiilor si modul de constituire a acestora pentru directorul general, directorii executivi ai companiei si pentru persoanele care au calitatea de gestionar;
    e) aproba constituirea comitetului de directie si regulamentul de organizare si functionare, desemneaza membrii acestuia si propune adunarii generale a actionarilor remuneratia acestora;
    f) poate incheia acte juridice prin care sa dobandeasca, sa instraineze, sa inchirieze, sa schimbe sau sa constituie in garantie bunuri aflate in patrimoniul companiei, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor, atunci cand legea impune aceasta conditie;
    g) aproba regulamentul delegarilor de competenta pentru directorul general, directorii executivi si persoanele din conducerea subunitatilor companiei, in vederea executarii atributiilor acesteia;
    h) aproba incheierea oricaror contracte pentru care nu a delegat competenta directorilor din conducerea executiva a companiei;
    i) avizeaza proiectul contractului colectiv de munca;
    j) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la gestiunea administratorilor, bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului companiei pentru exercitiul financiar urmator;
    k) convoaca adunarea generala extraordinara a actionarilor ori de cate ori este nevoie;
    l) rezolva orice alte probleme cu care a fost insarcinat de adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 5
    Comitetul de directie

    Art. 21
    Consiliul de administratie poate delega o parte dintre atributiile sale unui comitet de directie.
    Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor sai.

    CAP. 6
    Gestiunea companiei

    Art. 22
    Cenzorii
    Compania va avea 3 cenzori si 3 cenzori supleanti.
    Cenzorii sunt alesi de adunarea generala a actionarilor; durata mandatului lor este de 3 ani, ei putand fi realesi.
    Cenzorii isi exercita personal mandatul.
    Cel putin unul dintre ei trebuie sa fie contabil autorizat sau expert contabil, in conditiile legii.
    Unul dintre cenzori va fi recomandat de Ministerul Finantelor.
    Cenzorii sunt obligati sa depuna a treia parte din garantia ceruta pentru administratori.
    Cenzorii trebuie sa fie actionari, cu exceptia cenzorilor contabili.
    Cenzorii sunt remunerati cu o indemnizatie fixa, stabilita de adunarea generala a actionarilor care i-a ales.
    Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
    a) sa supravegheze gestiunea companiei;
    b) sa verifice daca bilantul contabil si contul de profit si pierderi sunt legal intocmite si in concordanta cu registrele de evidenta contabila;
    c) sa verifice daca registrele sunt tinute la zi;
    d) sa verifice daca evaluarea patrimoniului s-a facut conform regulilor stabilite pentru intocmirea bilantului.
    La incheierea exercitiului financiar cenzorii vor efectua un raport amanuntit, care va fi prezentat adunarii generale a actionarilor.
    Bilantul contabil nu va putea fi aprobat in lipsa raportului cenzorilor.
    Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
    a) sa faca, in fiecare luna si inopinat, inspectii ale casei si sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea companiei sau care au fost primite in gaj, cautiune sau depozit;
    b) sa ia parte la adunarile generale ordinare si extraordinare ale actionarilor, inserand in ordinea de zi propunerile pe care le vor considera necesare;
    c) sa controleze depunerea regulata a garantiei din partea administratorilor;
    d) sa convoace adunarea generala ordinara sau extraordinara a actionarilor, cand nu a fost convocata de administratori;
    e) sa vegheze ca dispozitiile legii, ale contractului de societate sau ale statutului sa fie indeplinite de administratori si de lichidatori.
    Cenzorii se intrunesc la sediul companiei si iau decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale a actionarilor.
    Cenzorii vor aduce la cunostinta administratorilor neregulile in administratie si incalcarile dispozitiilor legale si statutare pe care le constata, iar cazurile mai importante le vor aduce la cunostinta adunarii generale a actionarilor.
    Cenzorii iau parte la sedintele consiliului de administratie si ale adunarii generale a actionarilor fara drept de vot.
    Este interzis cenzorilor sa comunice actionarilor, in particular, sau tertilor date referitoare la operatiunile companiei, constatate cu ocazia exercitarii mandatului lor.
    Cenzorii vor delibera impreuna asupra rapoartelor intocmite. In caz de neintelegere vor intocmi rapoarte separate, care vor fi prezentate adunarii generale a actionarilor.
    Cenzorii vor trece intr-un registru special deliberarile lor, precum si constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
    In caz de impiedicare fizica sau legala de exercitare a mandatului cenzorului, de incetare sau de renuntare la mandat a unui cenzor, acesta va fi inlocuit de cenzorul supleant cel mai in varsta.
    In cazul in care nu mai ramane in functie nici un cenzor, adunarea generala a actionarilor va proceda la numirea altor cenzori.

    CAP. 7
    Activitatea companiei

    Art. 23
    Finantarea activitatii proprii
    Pentru indeplinirea obiectului de activitate si in conformitate cu atributiile stabilite, compania utilizeaza sursele proprii de finantare, constituite conform legii, credite bancare, alocatii bugetare si alte surse financiare.
    Art. 24
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data constituirii companiei.
    Art. 25
    Personalul companiei
    Directorul general si directorii executivi ai companiei sunt desemnati prin contractul de management sau numiti de consiliul de administratie.
    Angajarea si concedierea personalului, cu exceptia celui din conducere, se fac de catre directorul general.
    Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face potrivit legii.
    Drepturile si obligatiile personalului companiei se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare si prin regulamentul de ordine interioara.
    Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de munca sau de catre consiliul de administratie pentru personalul numit de acesta.
    Pentru luarea unor decizii complexe directorul general poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate, urmand ca acestia sa fie recompensati material pe baza de conventie civila.
    Art. 26
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, regimul de amortizare a mijloacelor fixe.
    Art. 27
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Compania asigura organizarea si conducerea contabilitatii proprii.
    Raspunderea pentru neindeplinirea obligatiilor prevazute la alineatul precedent revine conducerii executive a companiei.
    Organizarea si conducerea contabilitatii se vor efectua in conditiile Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare, si ale celorlalte acte normative in domeniu.
    Compania va intocmi bilant contabil anual, repartizarea profitului facandu-se conform legii.
    Bilantul contabil si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
    Art. 28
    Repartizarea profitului
    Profitul companiei, ramas dupa plata impozitului pe profit, va fi repartizat conform hotararii adunarii generale a actionarilor si dispozitiilor legale in vigoare.
    Compania isi constituie fond de rezerva si alte fonduri in conditiile legii.
    Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de catre companie in conditiile legii, dupa aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
    Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul de capital social si in limita capitalului social subscris.
    Art. 29
    Registrele companiei
    Compania tine, prin grija administratorilor, registrele prevazute de lege.

    CAP. 8
    Asocierea

    Art. 30
    Compania poate incheia contracte de asociere cu alte persoane juridice sau fizice, cu sau fara constituirea de noi persoane juridice.
    Art. 31
    Modificarea formei juridice
    Compania va putea fi transformata in alta forma de societate comerciala prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
    In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei juridice a companiei se va putea face numai cu aprobarea Ministerului Transporturilor, prin imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
    Noua societate comerciala va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor comerciale.
    Art. 32
    Dizolvarea companiei
    Urmatoarele situatii conduc la dizolvarea companiei:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate al companiei;
    b) declararea nulitatii companiei;
    c) hotararea adunarii generale a actionarilor;
    d) hotararea tribunalului, la cererea oricarui asociat, pentru motive temeinice, precum neintelegerile grave dintre asociati, care impiedica functionarea companiei;
    e) deschiderea procedurii lichidarii judiciare, in cazul declararii falimentului;
    f) in cazul si in conditiile prevazute la art. 110 din Legea nr. 31/1990, republicata;
    g) cand capitalul social se reduce sub minimul legal;
    h) cand numarul actionarilor scade sub minimul legal;
    i) alte cauze prevazute de lege sau de statut.
    Dizolvarea companiei trebuie sa fie inscrisa in registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 33
    Lichidarea companiei
    Dizolvarea companiei are ca efect deschiderea proceduri de lichidare.
    Lichidarea companiei si repartizarea patrimoniului acesteia se fac in conditiile legii si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 34
    Litigiile
    Litigiile de orice fel aparute intre companie si persoane fizice sau juridice, romane sau straine, sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun din Romania.
    Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre companie si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Art. 35
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale cu capital de stat, ale Legii nr. 31/1990, republicata, precum si ale Codului comercial.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 520/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 520 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu