HOTARARE Nr.
577 din 28 mai 2008
pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocatia de
stat pentru copii, precum si pentru reglementarea modalitatilor de stabilire si
plata a alocatiei de stat pentru copii
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 442 din 12 iunie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 11 din Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru
copii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. III
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 16/2008 pentru modificarea şi
completarea Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a
prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, precum şi
pentru reglementarea modalităţilor de stabilire şi plată a alocaţiei de stat
pentru copii, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - (1) Fondurile destinate plăţii sumelor
restante reprezentând drepturi de alocaţie de stat pentru copii stabilite până
la data de 31 decembrie 2007, în condiţiile legii, precum şi cheltuielile de
transmitere a acestora se suportă din bugetul de stat, prin bugetele
ministerelor şi ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice
centrale cu atribuţii în acest domeniu până la această dată.
(2) Plata sumelor restante se realizează de către
instituţiile prevăzute la alin. (1), cu respectarea termenului de prescripţie
prevăzut de lege.
Art. 3. - (1) Pentru copiii
prevăzuţi la art. II alin. (1)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2007 pentru modificarea şi
completarea Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, bazele de
date transmise direcţiilor de muncă şi protecţie socială judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii teritoriale, de
către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, instituţiile din
sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională şi celelalte organe
de specialitate ale administraţiei publice centrale care au în subordine
unităţi de învăţământ, prin structurile teritoriale deconcentrate, precum şi
direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene,
respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti constituie documente
justificative de plată a alocaţiei de stat pentru copii.
(2) Pentru anul 2008, în
situaţia în care baza de date transmisă de inspectoratele şcolare judeţene, respectiv
al municipiului Bucureşti, în condiţiile prevăzute de art. II alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 97/2007, conţine date incomplete cu privire la copiii pentru
care se acordă alocaţia de stat, reprezentanţii legali ai acestora sau, după
caz, titularul se vor adresa cu cerere însoţită de documente doveditoare la
unităţile de învăţământ.
(3) Cererile prevăzute la alin. (2) se transmit lunar
direcţiilor teritoriale de către unităţile de învăţământ prin intermediul
inspectoratelor şcolare, până la data de 1 a fiecărei luni.
Art. 4. - Pentru tinerii care au
împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învăţământului liceal sau
profesional organizate în condiţiile legii, cererea prevăzută la art. II alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 16/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 61/1993 privind
alocaţia de stat pentru copii se completează potrivit modelului prevăzut la
art. 5 lit. c) din normele metodologice.
Art. 5. - (1) Plata alocaţiilor de stat pentru copii
şcolari stabilite până la data de 31 decembrie 2007, care au fost achitate din
bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi neridicate, se
efectuează în continuare prin Compania Naţională „Poşta Română" - Ş.A., pe
baza filelor cec pentru plata alocaţiilor de stat pentru copii şcolari care au
fost distribuite elevilor prin unităţile de învăţământ.
(2) Compania Naţională „Poşta
Română" - Ş.A. va plăti alocaţiile de stat pentru copii şcolari restante,
cu respectarea termenului legal de prescripţie, din sumele primite în conturile
deschise la Trezoreria Statului, atât de la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului, cât şi de la „Bancpost" - Ş.A.
(3) Cheltuielile pentru plata alocaţiei de stat pentru
copii din sumele primite de la „Bancpost" - Ş.A., aferente alocaţiilor de
stat pentru copii neridicate până la 31 decembrie 2007, se calculează prin
aplicarea unui coeficient de 1,3% din valoarea sumelor achitate lunar şi se
finanţează din bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Plata
se face în luna următoare, pe baza deconturilor primite de la Compania
Naţională „Poşta Română" - Ş.A.
(4) Din conturile deschise la
Trezoreria Statului, Compania Naţională „Poşta Română" - Ş.A. ridică
sumele în numerar necesare achitării alocaţiilor de stat pentru copii, pe baza
programărilor depuse la unităţile Trezoreriei Statului la care sunt deschise
conturile respective. Pentru sumele în numerar ridicate de Compania Naţională
„Poşta Română" - Ş.A. din conturile deschise la Trezoreria Statului nu se
percep comisioane.
(5) In primele 5 zile lucrătoare ale fiecărei luni
Compania Naţională „Poşta Română" - Ş.A. va depune în conturile distincte
deschise la Trezoreria Statului sumele în numerar ridicate în luna precedentă
pentru achitarea alocaţiilor de stat pentru copii rămase neutilizate.
(6) Lunar, Compania Naţională „Poşta Română" -
Ş.A. va vira Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului sumele
prescrise.
Art. 6. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 591/1993 privind măsurile pentru aplicarea dispoziţiilor Legii nr.
61/1993 referitoare la gestionarea fondurilor, stabilirea şi plata alocaţiei de
stat pentru copii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 21 februarie 2000, cu
modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Paul Păcuraru
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind
alocaţia de stat pentru copii, precum si pentru reglementarea modalităţilor de stabilire si plată
a alocaţiei de stat pentru copii
Art. 1. - (1) Alocaţia de stat pentru copii prevăzută
de Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 61/1993, se acordă tuturor
copiilor în vârstă de până la 18 ani, cetăţeni români, fără discriminare,
precum şi tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile
învăţământului liceal sau profesional organizate în condiţiile legii, până la
terminarea acestora.
(2) Beneficiază de alocaţie de stat pentru copii şi
copiii cetăţenilor străini, precum şi ai persoanelor fără cetăţenie
rezidenţi/rezidente în România, în condiţiile legii, dacă locuiesc împreună cu
părinţii.
Art. 2. -Alocaţia de stat pentru copii se acordă după
cum urmează:
a) în cuantumul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei
în vederea creşterii copilului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 7/2007, pentru copiii în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul
copiilor cu handicap;
b) în cuantumul prevăzut la
art. 3 alin. (1) din Legea nr. 61/1993 pentru copiii care au împlinit vârsta de
2 ani, precum şi pentru tinerii prevăzuţi la art. 1 alin. (3) din Legea nr.
61/1993, denumiţi în continuare tineri;
c) în cuantum majorat cu 100% pentru copiii cu handicap care au împlinit vârsta de 3 ani, potrivit
prevederilor art. 58 alin. (1) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi
promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, până la împlinirea vârstei de
18 ani.
Art. 3. - (1) Alocaţia de stat pentru copiii în vârstă
de până la 18 ani se acordă pe bază de cerere completată şi semnată de
reprezentantul legal al copilului, definit la art. 4 alin. (1) şi (2) din Legea
nr. 61/1993, însoţită de originalul şi copia certificatului de naştere al
copilului şi a actului de identitate al reprezentantului legal, precum şi de
documentele din care să rezulte situaţia juridică a copilului faţă de reprezentantul legal, şi de orice alte
documente justificative, după caz.
(2) In cazul persoanei singure care are copii în întreţinere şi nu a împlinit vârsta de 18 ani, reprezentantul legal
este părintele minor, dacă are capacitate deplină de exerciţiu. In situaţia în
care părintele minor nu are capacitate deplină de exerciţiu, plata alocaţiei de
stat pentru copii se face reprezentantului legal al copilului, respectiv al
părintelui minor, stabilit în condiţiile legii. In situaţiile menţionate
dreptul la alocaţia de stat pentru copii acordată părintelui minor nu
încetează.
(3) Documentele din care
rezultă situaţia juridică a copilului faţă de reprezentantul legal, eliberate
în condiţiile legii, se prezintă în copie şi sunt, după caz, următoarele:
a) livretul de familie;
b) hotărârea judecătorească de
încredinţare a copilului, în caz de divorţ;
c) hotărârea judecătorească de
încredinţare în vederea adopţiei;
d) hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei;
e) hotărârea judecătorească
sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura de
protecţie specială a plasamentului;
f) dispoziţia directorului
general/directorului executiv al direcţiei generale de asistenţă socială şi
protecţia copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească pentru măsura de
protecţie specială a plasamentului în regim de urgenţă;
g) hotărârea judecătorească de instituire a tutelei
sau, după caz, dispoziţia autorităţii tutelare, emisă până la 31 decembrie
2004;
h) dispoziţia autorităţii tutelare de instituire a
curatelei;
i) actul de deces al unuia dintre părinţi;
j) alte documente, la solicitarea direcţiei
teritoriale.
(4) Pentru copilul cu handicap,
cererea prevăzută la alin. (1) este însoţită şi de copia certificatului de
încadrare a copilului într-un grad de handicap. In situaţia în care încadrarea
într-un grad de handicap
intervine după stabilirea dreptului la alocaţia de stat pentru copii,
solicitantul depune la primărie numai copia certificatului de încadrare într-un
grad de handicap, fără a se completa o nouă cerere.
(5) In cazul în care nu a fost eliberat certificatul de
naştere al copilului pentru care se solicită dreptul, cererea prevăzută la
alin. (1) va fi însoţită de actul constatator al naşterii sau de extrasul de
naştere. Copia certificatului de naştere al copilului va fi depusă în termen de
30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 12 luni de la
naşterea copilului, în caz contrar dreptul la alocaţia de stat pentru copii se
suspendă până la depunerea acestuia, cu reluarea plăţii drepturilor restante.
(6) Pentru cetăţenii străini sau apatrizi documentele
din care rezultă identitatea reprezentantului legal, domiciliul sau reşedinţa
acestuia şi a copiilor săi pe teritoriul României, precum şi situaţia juridică
a copiilor sunt cele eliberate de autorităţile din ţara de origine, traduse şi
confirmate de autorităţile române, şi/sau, după caz, cele eliberate de
autorităţile române.
(7) Cererile pentru stabilirea alocaţiei de stat pentru
copii şi actele din care rezultă îndeplinirea condiţiilor legale de acordare a
acestui drept se depun şi se înregistrează la primăria comunei, oraşului,
municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucureşti, pe a
cărei/cărui/căror rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa, după caz,
reprezentanţii legali ai copiilor. Pentru aceste cereri se realizează o
evidenţă separată.
Art. 4. - (1) Tinerii beneficiază de alocaţia de stat
pentru copii după cum urmează:
a) din oficiu, în continuarea
drepturilor acordate până la împlinirea vârstei de 18 ani, dacă sunt
îndeplinite condiţiile de acordare;
b) pe bază de cerere, completată de aceştia, în cazul
în care situaţia înregistrată înainte de împlinirea vârstei de 18 ani se
modifică, însoţită de acte doveditoare.
(2) Tinerii care au împlinit
vârsta de 18 ani şi repetă anul şcolar nu beneficiază de alocaţie de stat
pentru copii, cu excepţia celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.
(3) In aplicarea art. 1 alin. (3) din Legea nr.
61/1993, tinerii beneficiază de alocaţie de stat pentru copii în situaţia în
care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional fără întrerupere,
cu excepţia prevăzută la alin. (2).
(4) Cererea prevăzută la alin. (1) lit. b) se depune la
unităţile de învăţământ şi este însoţită de copia actului de identitate şi de
adeverinţa eliberată de unitatea de învăţământ, prin care se atestă faptul că
urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, că acestea sunt
continuate fără întrerupere şi că nu repetă anul şcolar. In situaţia în care
anul şcolar se repetă din motive medicale, cererea va fi însoţită şi de copia
certificatului medical sau a altui document medical care atestă această
situaţie.
Art. 5. - Cererea prevăzută la art. 3 alin. (1) se
completează după cum urmează:
a) potrivit modelului prevăzut
în anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006, în situaţia în care se solicită şi
indemnizaţia pentru creşterea copilului sau stimulentul lunar;
b) potrivit modelului prevăzut
în anexa nr.1a), în situaţia în care se solicită numai alocaţia de stat pentru
copii;
c) potrivit modelului prevăzut
în anexa nr. 1b), în situaţia prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. b).
Art. 6. - (1) Pentru copiii pentru care s-a stabilit măsura de protecţie specială prevăzută la art. 58 alin. (1)
lit. c) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor
copilului, cu modificările ulterioare, alocaţia de stat pentru copii se acordă
pe bază de cerere completată şi semnată, potrivit modelului prevăzut în anexa
nr. 2, de conducătorul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia
copilului din subordinea consiliului judeţean, respectiv din subordinea
consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumită în
continuare direcţie generală, inclusiv pentru copiii încredinţaţi
organismului privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii.
(2) Cererea prevăzută la alin.
(1) se depune şi se înregistrează la direcţia de muncă şi protecţie socială
judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, denumită în continuare direcţie
teritorială, până pe data de 1 a fiecărei luni şi cuprinde atât pentru
serviciile publice, cât şi pentru cele private listele cu numele şi codul
numeric personal ale copiilor, numărul şi data emiterii hotărârii comisiei
pentru protecţia copilului judeţene, respectiv a sectorului municipiului
Bucureşti sau ale instanţelor judecătoreşti prin care s-a stabilit măsura de protecţie
specială, datele privind reprezentantul legal şi contul deschis în numele
copilului de către direcţia generală. Cererea este însoţită de extrasele de
cont pentru conturile în care vor fi virate sumele cu titlu de alocaţie de stat
pentru copii.
(3) In termenul prevăzut la alin. (2), conducătorul
direcţiei generale transmite direcţiei teritoriale situaţia centralizatoare
privind copiii pentru care s-a modificat sau a încetat măsura de protecţie
specială prevăzută la art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 272/2004, cu
modificările ulterioare, precum şi motivele care au dus la această situaţie.
Situaţia centralizatoare se întocmeşte potrivit modelelor prevăzute în anexa
nr. 3, însoţită de copii ale documentelor doveditoare.
Art. 7. - (1) Primarii au obligaţia de a transmite
lunar direcţiilor teritoriale, până la data de 1 a fiecărei luni, cererile
înregistrate în luna anterioară, potrivit prevederilor art. 3, precum şi
documentele justificative. Acestea sunt însoţite de un tabel centralizator,
întocmit potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4.
(2) In termenul prevăzut la alin. (1), în aplicarea
prevederilor art. 5 din Legea nr. 61/1993, serviciile de stare civilă ale
consiliilor locale comunale, orăşeneşti, municipale şi ale sectoarelor
municipiului Bucureşti transmit direcţiilor teritoriale situaţia
centralizatoare privind copiii decedaţi.
(3) In termenul prevăzut la alin. (1) direcţiile
generale transmit direcţiilor teritoriale lista cuprinzând copiii pentru care
au fost emise certificate de încadrare într-un grad de handicap.
Art. 8. - (1) Pentru tinerii prevăzuţi la art. 1 alin.
(3) din Legea nr. 61/1993, inspectoratul şcolar judeţean, respectiv al
municipiului Bucureşti, denumit în continuare inspectorat şcolar, transmite
direcţiilor teritoriale, în scris şi în format electronic, până la data de 1
octombrie a fiecărui an situaţia centralizatoare privind elevii înscrişi în
anul şcolar, care va cuprinde numele şi prenumele tânărului, codul numeric
personal, adresa completă de domiciliu sau de reşedinţă a acestuia, precum şi
unitatea de învăţământ la care este înscris. Situaţia va cuprinde şi elevii
înscrişi în unităţile de învăţământ private acreditate ori autorizate în
condiţiile legii.
(2) Pe parcursul anului şcolar, inspectoratele şcolare
transmit lunar direcţiilor teritoriale, în scris şi în format electronic, până
la data de 1 a fiecărei luni, situaţia privind tinerii care au împlinit vârsta
de 18 ani şi care nu mai urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional,
organizate în condiţiile legii, respectiv sunt exmatriculaţi şi au renunţat la
urmarea cursurilor.
(3) Pentru tinerii înscrişi în
unităţile de învăţământ din subordinea altor autorităţi ale administraţiei
publice centrale de specialitate, aceste unităţi de învăţământ au obligaţia de
a transmite direcţiilor teritoriale situaţiile prevăzute la alin. (1) si (2).
Art. 9. - (1) Acordarea alocaţiei de stat pentru copii
se stabileşte prin decizie a directorului executiv al direcţiei teritoriale în
termen de 10 zile lucrătoare de la transmiterea cererii de către primari, de
către conducătorul direcţiei generale, inspectoratele şcolare sau unităţile de
învăţământ din subordinea altor organe de specialitate ale administraţiei
publice centrale. Modelul deciziei de acordare a alocaţiei pentru copii este
prevăzut în anexele nr. 5a) şi 5b).
(2) Decizia prevăzută la alin.
(1) se comunică în termen de 15 zile lucrătoare de la emitere reprezentantului
legal al copilului, iar pentru copiii prevăzuţi la art. 6 alin. (1), şi
conducătorului direcţiei generale.
(3) Decizia prevăzută la alin.
(1) se poate ataca potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.
554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 10. - (1) Dreptul la alocaţia de stat pentru copii
se stabileşte începând cu luna următoare celei în care s-a născut copilul, iar
plata drepturilor se face începând cu luna următoare depunerii cererii.
(2) Pentru copiii daţi în plasament, pentru cei pentru
care s-a instituit tutela sau curatela, copiii încredinţaţi în vederea adopţiei
sau adoptaţi, stabilirea dreptului la alocaţia de stat pentru copii se face
începând cu luna în care a fost emisă, după caz, dispoziţia conducătorului
direcţiei generale, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului sau hotărârea
judecătorească.
(3) Pentru copiii prevăzuţi la
alin. (2), plata alocaţiei de stat pentru copii se face începând cu luna
următoare stabilirii dreptului, inclusiv pentru perioadele anterioare, în
condiţiile alin. (2).
(4) Plata alocaţiei de stat
pentru copii pentru cazurile prevăzute la art. 2 lit. c) se face începând cu
luna următoare încadrării într-un grad de handicap, iar începând cu luna
următoare expirării certificatului de încadrare într-un grad de handicap plata
se face în cuantumul prevăzut la art. 2 lit. b). In situaţia în care se emite
un nou certificat de încadrare a copilului într-un grad de handicap, cuantumul
majorat se acordă începând cu luna emiterii acestuia, iar plata se efectuează
începând cu luna următoare transmiterii copiei certificatului de încadrare
într-un grad de handicap.
Art. 11. - (1) Alocaţia de stat pentru copii se
plăteşte reprezentantului legal al copilului.
(2) După împlinirea vârstei de
14 ani, plata alocaţiei de stat pentru copii se poate face direct titularului,
cu încuviinţarea reprezentantului legal.
(3) In situaţia prevăzută la alin. (2), reprezentantul
legal al copilului transmite încuviinţarea scrisă şi semnată de acesta
direcţiei teritoriale.
(4) Pentru tinerii prevăzuţi la
art. 1 alin. (3) din Legea nr. 61/1993, alocaţia de stat pentru copii se
plăteşte direct acestora.
Art. 12. - (1) Plata alocaţiei de stat pentru copii se
realizează prin mandat poştal, cont curent personal sau cont de cârd, în
funcţie de opţiunea reprezentantului legal.
(2) In vederea efectuării plăţii alocaţiei de stat
pentru copii, direcţiile teritoriale solicită Ministerului Muncii, Familiei şi
Egalităţii de Şanse creditele bugetare necesare, până cel târziu la data de 15
a fiecărei luni.
(3) Plata alocaţiei de stat pentru copii se efectuează
de către direcţia teritorială în a cărei rază îşi are domiciliul sau reşedinţa reprezentantul legal al copilului,
respectiv tânărul înscris în actul de identitate.
Art. 13. - (1) Pentru copiii prevăzuţi la art. 6 alin.
(1), plata alocaţiei de stat pentru copii se realizează numai în conturile
personale deschise pentru aceştia de către direcţiile generale şi se
capitalizează până la împlinirea de către copil a vârstei de 14 ani.
(2) Pe perioada în care copiii prevăzuţi la art. 6
alin. (1) sunt în întreţinerea familiei sau, după caz, s-a instituit măsura
alternativă a tutelei ori măsura de protecţie specială a plasamentului la o
familie, persoană sau la asistentul maternal, alocaţia de stat pentru copii se
va acorda reprezentantului legal, în baza documentelor prevăzute la art. 3
alin. (1)-(6).
(3) In situaţia prevăzută la alin. (2), suma cu titlu
de alocaţie de stat pentru copii, capitalizată în condiţiile prevăzute la art.
4 alin. (4) din Legea nr. 61/1993, poate fi utilizată de către reprezentantul
legal al copilului în interesul acestuia, prin hotărârea comisiei pentru
protecţia copilului.
(4) Cheltuielile pentru
deschiderea contului personal prevăzut la alin.(1) se suportă din bugetul de
stat alocat Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, la
solicitarea direcţiilor generale.
(5) In cazul decesului copilului prevăzut la art. 6
alin.(1), sumele cu titlu de alocaţie de stat pentru copii plătite se virează
de către direcţiile teritoriale la bugetul de stat, conturile deschise fiind
accesate de acestea şi lichidate.
Art. 14. - (1) In situaţia în care se schimbă
reprezentantul legal al copilului, plata alocaţiei de stat pentru copii se
suspendă până la stabilirea noului reprezentant legal, plata urmând să se
efectueze în condiţiile art. 3, inclusiv pentru perioada suspendării.
(2) In cazul în care achitarea drepturilor de alocaţie
de stat pentru copii se face prin mandat poştal, plata acesteia se suspendă
dacă timp de 3 luni consecutive reprezentantul legal al copilului sau tânărul
nu a încasat drepturile cu titlu de alocaţie de stat pentru copii. Reluarea în
plată, inclusiv plata drepturilor restante, se face pe bază de cerere scrisă
întocmită de reprezentantul legal al copilului sau de tânăr, care se
înregistrează la direcţia teritorială.
(3) Reluarea plăţii drepturilor suspendate în
condiţiile alin.(1) şi (2) se face cu respectarea termenului general de
prescripţie prevăzut de lege, în cazul în care în perioada de suspendare nu au
intervenit modificări de natură să conducă la încetarea dreptului.
Art. 15. - (1) In situaţia în care, după stabilirea
dreptului la alocaţie de stat pentru copii, reprezentantul legal sau tânărul
optează pentru o altă formă de plată, acesta comunică în scris direcţiei
teritoriale.
(2) In cazul în care optează
pentru plata în cont curent personal sau cont de cârd, comunicarea este
însoţită de extrasul de cont care cuprinde numele reprezentantului sau, după
caz, al tânărului, codul IBAN, numărul de cont, banca şi filiala unde este
deschis contul ori, după caz, de alte documente emise de unitatea bancară, care
să cuprindă aceste informaţii.
(3) Plata în cont curent personal sau cont de cârd a alocaţiei de stat pentru copii se realizează numai la
băncile cu care direcţiile teritoriale au negociat comisionul, în condiţiile
prevăzute la art. 10 alin.(4) din Legea nr. 61/1993.
Art. 16. - (1) Dreptul la alocaţia de stat pentru copii
încetează începând cu luna următoare celei în care nu mai sunt îndeplinite
condiţiile de acordare. Dreptul la alocaţia de stat pentru copii încetează în
una dintre următoarele situaţii:
a) decesul copilului sau, după caz, al tânărului;
b) tânărul nu mai urmează cursurile liceale sau
profesionale organizate în condiţiile legii;
c) copilul cetăţenilor străini
sau apatrizi prevăzuţi la art. 1 alin.(2) nu mai locuieşte în România.
(2) In situaţia în care după încetarea dreptului sunt
îndeplinite din nou condiţiile de acordare, alocaţia de stat pentru copii se
acordă începând cu luna următoare depunerii cererii.
Art. 17. - (1) In cazul în care reprezentantul legal se
află temporar în imposibilitatea de a primi alocaţia de stat pentru copii, fără
pierderea calităţii de reprezentant legal, plata acesteia se poate face
celuilalt părinte, unui alt reprezentant legal sau, după caz, unei persoane
împuternicite prin procură specială care trebuie să conţină în mod obligatoriu
următoarele elemente:
a) numele, prenumele,
cetăţenia, data şi locul naşterii, domiciliul şi actul de identitate al
reprezentantului legal;
b) numele, prenumele, datele de
identificare (actul de identitate, domiciliul, data şi locul naşterii) ale
mandatarului;
c) obiectul mandatului (încasarea drepturilor curente şi restante, semnarea extrasului de cont pentru
copilul/copiii - numele şi prenumele, CNP-ul);
d) perioada de exercitare a mandatului în limita
prevăzută de lege;
e) precizarea că mandatarul are
obligaţiile ce revin reprezentantului legal, inclusiv pe aceea de a anunţa în
termen direcţiei teritoriale orice schimbare intervenită în situaţia
reprezentantului legal sau a copilului, de natură să suspende ori să înceteze
acordarea drepturilor.
(2) In situaţia prevăzută la
alin.(1), plata alocaţiei de stat pentru copii se face la oficiul poştal sau la
unitatea bancară, pe baza actului doveditor din care rezultă calitatea de
reprezentant legal ori, după caz, de persoană împuternicită.
(3) Pentru solicitarea şi
primirea drepturilor restante, persoana împuternicită în condiţiile alin.(1)
depune la direcţia teritorială cererea de acordare a drepturilor, însoţită de
copia procurii speciale.
(4) Prevederile alin.(1)-(3)
sunt aplicabile şi în situaţia în care reprezentanţii legali împreună cu
copilul/copiii lor îşi stabilesc reşedinţa în altă ţară.
Art. 18. - (1) Reprezentantul legal al copilului sau,
după caz, tânărul este obligat să comunice în scris direcţiei teritoriale orice
modificare intervenită, de natură să determine încetarea, suspendarea sau
modificarea plăţii drepturilor de alocaţie de stat pentru copii, în termen de
15 zile de la apariţia acestora.
(2) In aplicarea prevederilor alin.(1), direcţia
teritorială are obligaţia de a actualiza informaţiile prelucrate prin programul
informatic din cererea iniţială, pe baza actelor doveditoare.
Art. 19. - (1) In cazul schimbării adresei de domiciliu
sau de reşedinţă în aria de competenţă a aceleiaşi direcţii teritoriale care a
efectuat plata drepturilor până la apariţia modificării, reprezentantul legal
sau, după caz, tânărul comunică în scris, în termenul prevăzut la art. 18
alin.(1), direcţiei teritoriale modificarea.
(2) In cazul în care noua adresă de domiciliu se află
în aria de competenţă a altei direcţii teritoriale, direcţia teritorială care a
efectuat plata până la apariţia modificării procedează la încetarea plăţii şi
comunică în scris direcţiei teritoriale din judeţul de domiciliu al titularului
datele necesare în vederea reluării plăţii, menţionând obligatoriu ultima lună pentru care s-a efectuat
plata, cuantumul, precum şi suma restantă defalcată pe fiecare lună.
(3) In situaţia prevăzută la alin.(2), reprezentantul
legal sau, după caz, tânărul prezintă direcţiei teritoriale actele doveditoare,
pe baza cărora se întocmeşte un dosar nou, în termenul prevăzut la art. 18
alin.(1).
Art. 20. - (1) Incetarea/modificarea/suspendarea
dreptului la alocaţia de stat pentru copii se realizează în baza deciziei
directorului executiv al direcţiei teritoriale, care se comunică beneficiarului în termen de 20 de zile de la emitere.
(2) La fundamentarea deciziei prevăzute la alin.(1),
direcţia teritorială poate să solicite informaţii de la primari, de la
direcţiile generale, precum şi de la orice altă instituţie care deţine date cu
privire la identitatea reprezentantului legal ori a copilului şi la domiciliul
acestuia.
Art. 21. - (1) Alocaţia de stat pentru copii nu poate
fi urmărită silit decât în vederea recuperării sumelor încasate necuvenit cu
acest titlu.
(2) Sumele încasate necuvenit
cu titlu de alocaţie de stat pentru copii se recuperează, potrivit legii, de la
persoanele care le-au încasat, pe baza deciziei directorului executiv al
direcţiei teritoriale, şi, după caz, prin angajamentul de plată scris al
persoanei care le-a încasat necuvenit.
(3) Decizia de recuperare a
sumelor încasate necuvenit se comunică celui obligaţia plată în termen de 15
zile de la emitere şi constituie titlu executoriu de la data comunicării.
Art. 22. - Recuperarea sumelor încasate necuvenit se
urmăreşte de direcţia teritorială şi se realizează după cum urmează:
a) dacă copilul sau tânărul
beneficiază în continuare de drepturi, se vor face reţineri eşalonat din
drepturile aferente lunilor următoare;
b) dacă copilul sau tânărul nu mai beneficiază de
drepturi în perioada următoare constatării debitului şi reprezentantul legal al
copilului, respectiv tânărul consimte, prin angajament scris, să restituie suma
încasată necuvenit, acesta va achita suma respectivă în contul direcţiei
teritoriale deschis la Trezoreria Statului sau la sediul acesteia prin
casierie, în termenul prevăzut de decizia de recuperare;
c)dacă reprezentantul legal al copilului, respectiv
tânărul nu consimte la restituirea sumei şi nu există posibilitatea recuperării
din alte drepturi, se transmite înştiinţare la direcţia judeţeană a finanţelor
publice, respectiv a sectoarelor municipiului Bucureşti, această instituţie
urmând să confirme preluarea în continuare a urmăririi debitului respectiv;
d) debitorii declaraţi insolvabili sau dispăruţi se
scad din activul direcţiei teritoriale şi se trec într-o evidenţă specială, cu
respectarea procedurilor legale.
Art. 23. - Datele cuprinse în cererea privind acordarea
alocaţiei de stat pentru copii sunt supuse confidenţialităţii, cu respectarea
legislaţiei privind datele cu caracter personal. Acestea pot fi folosite numai
în scopul stabilirii dreptului şi al întocmirii unor situaţii statistice, precum
şi în situaţii justificate de unele măsuri de incluziune socială.
Art. 24. - In aplicarea prezentelor norme metodologice se pot elabora instrucţiuni care se aprobă prin
ordin al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse.
Art. 25. -Anexele nr. 1a), 1b), 2, 3, 4, 5a) şi 5b) fac
parte integrantă din prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1a)**) la normele metodologice
CERERE
pentru acordarea alocaţie de stat pentru copii
Subsemnata (ul),
Numele şi prenumele
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Adresa Str.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Sc.
|_|_| Ap. |_|_|_| Sector |__|
Mun./oras/com.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Sat
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judeţul |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Telefon
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Fax |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
E-mail ______________________________________
Actul de identitate 1) |_|_|_| Seria
|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Eliberat de secţia de poliţie
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Vă rog să-mi aprobaţi acordarea alocaţiei de stat
pentru copilul:
1. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Actul de identitate/act doveditor 1) |_|_|_| Scria
|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
reprezentat legal de subsemnatul în calitate de* :
părinte natural
|
|
părinte adoptiv
|
|
tutore
|
|
curator
|
|
persoană/familie de plasament
|
|
asistent maternal
|
|
persoană căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei
|
|
Copilul este încadrat într-un grad de handicap Da |_| Nu |_|
Conform certificatului de încadrare într-un grad de handicap nr.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Eliberat de
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
* sc bifează cu "X" căsuţa corespunzătoare
**) Anexa nr. 1a) este reprodusă în facsimil.
2. Numele şi prenumele
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Actul de identitate/act doveditor 1) |_|_|_| Scria
|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
reprezentat legal de subsemnatul în calitate de* :
părinte natural
|
|
părinte adoptiv
|
|
tutore
|
|
curator
|
|
persoană/familie de plasament
|
|
asistent maternal
|
|
persoană căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei
|
|
Copilul este încadrat într-un grad de handicap Da |_| Nu |_|
Conform certificatului de încadrare într-un grad de handicap nr.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Eliberat de
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
3. Numele şi prenumele
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Actul de identitate/act doveditor 1) |_|_|_| Scria
|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
reprezentat legal de subsemnatul în calitate de* :
părinte natural
|
|
părinte adoptiv
|
|
tutore
|
|
curator
|
|
persoană/familie de plasament
|
|
asistent maternal
|
|
persoană căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei
|
|
Copilul este încadrat într-un grad de handicap Da |_| Nu |_|
Conform certificatului de încadrare într-un grad de handicap nr.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Eliberat de
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
4. Numele şi prenumele
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Actul de identitate/act doveditor 1) |_|_|_| Scria
|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
reprezentat legal de subsemnatul în calitate de* :
părinte natural
|
|
părinte adoptiv
|
|
tutore
|
|
curator
|
|
persoană/familie de plasament
|
|
asistent maternal
|
|
persoană căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei
|
|
Copilul este încadrat într-un grad de handicap Da |_| Nu |_|
Conform certificatului de încadrare într-un grad de handicap nr.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Eliberat de
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
* se bifează cu "X"
căsuţa corespunzătoare
La prezenta, anexez următoarele documente*:
copia certificatului de naştere al
copilului
|
|
copia actului de identitate al reprezentantului legal
|
|
livretul de familie
|
|
hotărârea judecătoreasca de încredinţare a copilului în caz de
divorţ
|
|
hotărârea judecătorească de încredinţare in vederea adopţiei
|
|
hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei
|
|
hotărârea judecătorească sau. după caz, hotărârea comisiei pentru
protecţia copilului pentru măsura de protecţie specială a plasamentului
|
|
dispoziţia directorului general/directorului executiv al
direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz,
hotărârea judecătorească pentru măsura de proiecţie speciala a plasamentului
în regim de urgenţă
|
|
hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau. după caz.
dispoziţia autorităţii tutelare emisă până la 31
decembrie 2004
|
|
dispoziţia autorităţii tutelare de instituire a curatelei
|
|
actul de deces al unuia dintre părinţi
|
|
certificatul de încadrare a copilului într-un grad de handicap,
în situaţia în care copilul este declarat cu handicap
|
|
* se bifează cu "X"
căsuţa corespunzătoare
Doresc să primesc aceste drepturi:
- la domiciliu prin mandat poştal*
|_|
- în cont personal* |_|
Nr.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Deschis la banca
___________________________________________
- în cont de card* |_|
Nr.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Deschis la banca ________________________________________________
* se bifenză cu "X" căsuţa corespunzătoare
Anexez- alăturat extrasul de cont de la deschiderea
acestuia.
Celălalt părinte (sc completează dacă există):
Numele şi prenumele
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Adresa: Str.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Sc.
|_|_| Ap. |_|_|_| Sector |__|
Mun./oras/com.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Sat
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judeţul |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Telefon |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Fax
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
E-mail .......................................................................................
Actul de identitate1 |_|_|_|
Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Eliberat de secţia de poliţie |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Mă oblig să aduc ia cunoştinţa direcţiei de muncă ţi
protecţie sociala orice modificare interveniţii în situaţia copilului, care
poate conduce la încetarea dreptului la alocaţia de stat pentru copii, în termen de 15 zile de
la data modificării.
Prin semnarea prezentei am luat
la cunoştinţa că cele declarate sunt corecte si complete, iar declararea
necorespunzătoare a adevărului se pedepseşte conform legii penale.
Data
........................................................................
Semnatura solicitantului
........................................................................
Semnatura celuilalt părinte
........................................................................
1) In cazul
cetăţenilor români se va specifica lipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate
- C.I. - carie de identitate
- C.L.P. - carte de identitate provizorie
- C.N. - certificat de naştere
Pentru cetăţenii străini sau apatrizi:
- C.I. - carte do identitate
- L.S.T. - legislatie de
şedere temporară
- D.L. - document de identitate.
- C.N. - certificat de naştere
ANEXA Nr. 1b)*) la normele metodologice
CERERE
pentru acordarea alocaţiei de stat pentru copii în cazul tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani şi urmează cursurile învăţământului liceal sau
profesional
A. Subsemnata (ul),
Numele si prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Adresa: Str. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Sc. |_|_| Ap.
|_|_|_| Sector |__|
Mun./oras/com.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Sat
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judeţul |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Telefon |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Fax
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
E-mail
.......................................................................................
Actul de identitate1) |_|_|_| Seria
|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Eliberat de secţia de poliţie |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Elev la
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
In anul |_|_|_|_|
|
Vă rog să-mi aprobaţi acordarea alocaţiei de stat
Doresc să primesc ateste drepturi:
- la domiciliu prin mandat poştal* |_|
- în cont personal* |_|
Nr.|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Deschis la banca
__________________________________________
- în cont de card** |_|
Nr.|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Deschis la banca
__________________________________________
* se bifează cu
"X"casuta corespunzatoare
** se ataşeaza extrasul
de cont de la descinderea contului
B. Declar pe propria răspundere
că nu repet anul scular2)
C. Mă oblig să aduc la
cunoştinţa direcţiei de munca si protecţie sociala orice modificare intervenită
în situaţia mea, care poate
conduce la încetarea dreptului la alocaţia de stat pentru copii, în termen de
15 zile de la data modificării.
D. Prin semnarea prezentei am luat la cunoştinţă că
cele declarate sunt corecte si complete, iar declararea necorespunzătoare a adevărului se
pedepseşte conform legii penale.
Data
................................................................................
Semnătura solicitantului
................................................................................
1) In cazul
cetăţenilor români se va specifica lipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate
- C.I. - carte de identitate
- C.I.P. - carte de identitate provizorie
Pentru cetăţenii străini sau apatrizi:
- C.I. - carte de identitate
- L.S.T. - legitimaţie
de şedere temporară
- D.I. - document de identitate.
2) In situaţia in care anul şcolar se repetă din motive medicale se va
ataşa la cerere actul/actele medicale care dovedesc acest lucru.
*) Anexa nr. 1 b) este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
CERERE
pentru acordarea alocaţiei de stat pentru copii*)
Subseinnata(ul),
Numele şi prenumele
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
având functia de Director general/Drector executiv al
D.G.A.S.P.C. a judeţului/sectorului Mun. Bucureşti
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Telefon |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Fax
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
E-mail ______________________________________
Vă rog să aprobaţi acordarea alocaţiei de stat pentru
copiii pentru care s-a stabilit măsura de protecţie specială prevăzută la
art.58 alin.(l) lit.c) din Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea
drepturilor copilului, cu modificările ulterioare, conform listelor anexate.
Mă oblig să aduc la cunoştinţa direcţiei de muncă şi
protecţie socială orice modificare intervenită în situaţia copilului, care
poate conduce la încetarea dreptului la alocaţia de stat pentru copii, în
termen de 15 zile de la data modificării.
Prin semnarea prezentei am luat la cunoştinţă că cele
declarate sunt corecte şi complete, iar declararea necorespunzătoare a
adevărului se pedepseşte conform legii penale.
Data
.....................................................................
Semnătura Directorului general/directorului executiv
.....................................................................
*) Cererea este reprodusă în facsimil.
LISTA
pentru serviciile publice, care cuprinde copiii
pentru care s-a stabilit măsura de protecţie specială prevăzută la art. 58 alin. (1) lit. c) din
Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările ulterioare
Din serviciul rezidenţial
(denumire)....................................................
Adresa
.................................................................................................
Nr. crt.
|
Copil
|
Hotărârea comisiei
pentru protecţia
copilului
|
Hotărârea instanţei judecătoreşti
|
Dispoziţia DGASPC
|
Reprezentantul legal
|
Nr. cont
|
Cod IBAN
|
Banca/ sucursala
|
|
Numele
|
Prenumele
|
CNP
|
Nr.
|
Data
|
Nr.
|
Data
|
Nr.
|
Data
|
Numele
|
Prenumele
|
CNP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LISTA
pentru serviciile private, care cuprinde copiii
pentru care s-a stabilit măsura de protecţie specială prevăzută la art. 58 alin. (1) lit. c) din
Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările ulterioare
Din serviciul rezidenţial
(denumire)..........................................................................
Adresa...................................................................................................................
Telefon:.........................., fax...............................
Certificat de acreditare
seria..................nr...........
Licenţa seria...........................nr.........................
Nr. crt.
|
Copil
|
Hotărârea comisiei
pentru protecţia
copilului
|
Hotărârea instanţei judecătoreşti
|
Dispoziţia DGASPC
|
Reprezentantul legal
|
Nr. cont
|
Cod IBAN
|
Banca/ sucursala
|
|
Numele
|
Prenumele
|
CNP
|
Nr.
|
Data
|
Nr.
|
Data
|
Nr.
|
Data
|
Numele
|
Prenumele
|
CNP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
privind copiii pentru care s-a modificat sau a
încetat măsura de protecţie specială prevăzută la art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 272/2004
privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările
ulterioare
Subsemnata (ul),
Numele şi prenumele
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
având funcţia de director general/director executiv al
DGASPC a judeţului/sectorului municipiului Bucureşti
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Telefon
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Fax |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
E-mail..............................
Potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) din Normele
metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de
stat pentru copii, precum şi pentru reglementarea modalităţilor de stabilire şi
plată a alocaţiei de stat pentru copii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
577/2008, vă transmit situaţia centralizatoare privind copiii pentru care s-a
modificat sau a încetat măsura de protecţie specială prevăzută la art. 58 alin.
(1) lit. c) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor
copilului, cu modificările ulterioare.
Data
............................................
Semnătura solicitantului
............................................
SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
privind copiii pentru
care s-a modificat sau a încetat măsura de protecţie specială prevăzută la art.
58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor
copilului, cu modificările ulterioare
Din serviciul rezidenţial public/privat (denumire) ..............................................
Adresa
..................................................................................................................
Nr. crt.
|
Copil
|
CNP
|
Hotărârea comisiei pentru protecţia copilului de
modificare/ încetare a măsurii
|
Hotărârea instanţei judecătoreşti
de modificare/încetare a măsurii
|
Motivaţie
|
Noul reprezentant legal
|
CNP
|
Numele
|
Prenumele
|
Nr.
|
Data
|
Nr.
|
Data
|
|
Numele
|
Prenumele
|
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
ROMÂNIA
Judeţul/Municipiul
Bucureşti..................................................
(cod, denumire)
Primarul localităţii/sectorului..................................................
(cod, denumire)
TABEL CENTRALIZATOR
privind cererile înregistrate pentru alocaţia de
stat pentru copii în luna............., anul.............
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele copilului
|
CNP-ul copilului
|
Numele şi prenumele
reprezentantului legal
|
CNP-ul reprezentantului legal
|
Adresa
|
Data înregistrării cererii
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
Data............................
Predat
Reprezentant primărie,
....................................
(numele şi prenumele)
Primit
Reprezentant DMPS,
....................................
(numele şi prenumele)
ANEXA Nr. 5a) la normele metodologice
DIRECŢIA DE MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ
DECIZIE
privind aprobarea acordării alocaţiei de stat pentru
copii
Nr.....................din....................
Având în vedere:
- art. 7 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare
a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, precum
şi pentru reglementarea modalităţilor de stabilire şi plată a alocaţiei de stat
pentru copii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2008;
- Cererea pentru acordarea alocaţiei de stat pentru
copii înregistrată cu nr.......................................................................;
- regulamentul de organizare şi funcţionare al
direcţiei de muncă şi protecţie
socială.......................................................
şi în temeiul competenţelor conferite de lege,
directorul executiv al Direcţiei de Muncă şi
Protecţie Socială.............................................................................,
numit prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi
egalităţii de şanse nr........., decide:
Art. 1. - Se aprobă pentru doamna/domnul ...............................................
.........................................................................., în calitate de reprezentant legal al
copilului/titular.................................................................,
acordarea alocaţiei de stat pentru copii în cuantum
de..........................lei.
Art. 2. - (1) Drepturile
prevăzute la art. 1 se acordă începând cu
luna..........................................................
(2) Plata drepturilor prevăzute la art. 1 se efectuează
în perioada..........................................a fiecărei luni, prin mandat poştal/cont personal.
Decizia poate fi contestată în termen de 30 de zile de
la comunicare, la Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială..............................................................
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea
contestaţiei, decizia poate fi atacată la
Tribunalul................................, în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţionării
contestaţiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.
554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
...........................................
ANEXA Nr. 5b) la normele metodologice
DIRECŢIA DE MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ
DECIZIE
privind aprobarea acordării alocaţiei de stat pentru
copii
Nr..................din....................
Având în vedere:
- art. 7 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare
a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, precum
şi pentru reglementarea modalităţilor de stabilire şi plată a alocaţiei de stat
pentru copii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2008;
- Cererea pentru acordarea alocaţiei de stat pentru
copii înregistrată cu nr......................................................................;
- regulamentul de organizare şi funcţionare al
direcţiei de muncă şi protecţie
socială......................................................
şi în temeiul competenţelor conferite de lege,
directorul executiv al Direcţiei de Muncă şi
Protecţie Socială .................
......................................................., numit prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse
nr............, decide:
Art. 1. - (1) Se aprobă acordarea alocaţiei de stat
pentru copii pentru copiii pentru care s-a stabilit măsura de protecţie
specială prevăzută la art. 58 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 272/2004 privind
protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările ulterioare.
(2) Copiii pentru care se acordă alocaţia de stat
pentru copii şi cuantumul acesteia sunt prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta decizie.
Art. 2. - (1) Drepturile prevăzute la art. 1 se acordă
începând cu luna..........................................................
(2) Plata drepturilor prevăzute la art. 1 se efectuează
în perioada..........................................a fiecărei luni şi se
virează în contul personal al acestora.
Decizia poate fi contestată în termen de 30 de zile de
la comunicare, la Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială .............................................................
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea
contestaţiei, decizia poate fi atacată la
Tribunalul................................, în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţionării
contestaţiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.
554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
...........................................
ANEXĂ la anexa nr. 5b)
LISTA
cuprinzând copiii pentru care s-a stabilit măsura de
protecţie specială prevăzută la art. 58 alin.(1) lit. c) din Legea nr. 272/2004 privind
protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările ulterioare, pentru care s-au stabilit dreptul
la alocaţia de stat pentru copii şi cuantumul acesteia
Din serviciul rezidenţial
public/privat (denumire) ..................................................
Adresa
..............................................................................................................
Nr. crt.
|
Copilul
|
Reprezentantul legal
|
Nr. cont
|
Cod IBAN
|
Cuantumul alocaţiei
- lei -
|
Numele
|
Prenumele
|
CNP
|
Numele
|
Prenumele
|
CNP
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|