E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 582 din 10 septembrie 1998

privind infiintarea Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A. prin reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 350 din 15 septembrie 1998


SmartCity3


    In temeiul art. 45 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., denumita in continuare C.F.R. Marfa, societate comerciala pe actiuni, cu sediul in municipiul Bucuresti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, prin reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane.
    (2) C.F.R. Marfa este persoana juridica romana, se organizeaza si functioneaza in conformitate cu legislatia in vigoare si cu statutul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (3) C.F.R. Marfa poate infiinta sucursale, reprezentante, agentii si altele asemenea, in tara si in strainatate, in conditiile legii.
    (4) Filiale ale C.F.R. Marfa pot fi infiintate prin hotarare a Guvernului la propunerea adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    (5) In sensul prezentei hotarari, prin societati comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane se intelege C.F.R. Marfa, Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A., Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A. si Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A.
    Art. 2
    (1) Capitalul social initial al C.F.R. Marfa este de 1.651.898.804.227 lei si se constituie prin preluarea, corespunzator obiectului sau de activitate, a unei parti din patrimoniul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, in baza balantei de verificare si a situatiei patrimoniului, intocmite la data de 30 iunie 1998.
    (2) Capitalul social initial este subscris si este integral varsat de statul roman, in calitate de actionar unic, care isi exercita drepturile si obligatiile prin Ministerul Transporturilor.
    (3) Predarea-preluarea activului si pasivului intre Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane, pe de o parte, si C.F.R. Marfa, pe de alta parte, se va face pe baza de protocol, care se va incheia in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari. Daca valoarea capitalului social stabilita prin protocolul de predare-preluare va fi diferita de cea prevazuta la alin. (1), se va solicita registrului comertului rectificarea cuvenita, in termen de 30 de zile de la semnarea protocolului.
    (4) Valoarea terenurilor aflate in proprietatea C.F.R. Marfa nu este cuprinsa in capitalul social prevazut la alin. (1). Aceste terenuri se vor evalua in termen de 12 luni de la data infiintarii C.F.R. Marfa, modificandu-se in mod corespunzator capitalul social al acesteia.
    (5) Capitalul social initial este impartit in 66.075.952 actiuni nominative, avand valoarea nominala unitara de 25.000 lei.
    (6) Actiunile emise de C.F.R. Marfa pot fi cotate la bursa si tranzactionate liber pe piata de capital.
    (7) In toata perioada in care statul este actionar majoritar al C.F.R. Marfa, prin ordin al ministrului transporturilor si cu acordul adunarilor generale extraordinare ale actionarilor societatilor comerciale implicate, se pot efectua transferuri de active - corporale si necorporale -, fara plata, intre C.F.R. Marfa si celelalte societati comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, cu modificarea corespunzatoare a capitalului social al acestora.
    Art. 3
    (1) C.F.R. Marfa se poate privatiza in conditiile legii, statul putand pastra pachetul majoritar de actiuni.
    (2) In perioada in care statul este actionar majoritar C.F.R. Marfa poate vinde active din patrimoniul sau persoanelor fizice sau juridice de drept privat, la initiativa consiliului de administratie si cu acordul Ministerului Transporturilor, cu mandatarea reprezentantilor sai in adunarea generala a actionarilor. Vanzarea se poate face numai in cazul in care nu este afectata privatizarea C.F.R. Marfa sau privatizarea unui activ in integralitatea sa. Utilizarea sumelor rezultate din vanzarea activelor se face in conditiile legii.
    Art. 4
    C.F.R. Marfa, in colaborare cu societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, va urmari realizarea activitatii de ansamblu a transportului feroviar public, intern si international, in conformitate cu cerintele sigurantei circulatiei si tehnologiilor specifice de transport, in conditii de compatibilitate si interoperabilitate cu sistemul feroviar european.
    Art. 5
    C.F.R. Marfa desfasoara activitati de interes public national, in scopul realizarii transportului feroviar public de marfa si al satisfacerii nevoilor de aparare a tarii si are, in principal, ca obiect de activitate:
    a) efectuarea transportului de marfuri in trafic intern si international ca expeditii de mesagerie, coletarie, containere si vagoane complete;
    b) transportul marfurilor in trafic combinat;
    c) lucrari de intretinere si reparatii de locomotive, mijloace de transport si utilaje de mecanizare;
    d) comert intern si import-export;
    e) operatiuni valutare;
    f) transport cu nave feribot de marfuri si pasageri;
    g) marketing, publicitate, reclama, editare publicatii si imprimate;
    h) declarant si comisionar vamal;
    i) productie, turism, prestari de servicii, precum si de transport bazat pe alte tehnologii decat cea feroviara.
    Art. 6
    (1) C.F.R. Marfa va actiona cu prioritate pentru privatizarea sectoarelor de intretinere si reparatii, activitati industriale, servicii si altele asemenea.
    (2) C.F.R. Marfa are dreptul sa detina sau sa participe la capitalul social al altor societati comerciale si sa decida, in conditiile legii, asocierea cu persoane juridice, romane sau straine, cu exceptia societatilor comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane.
    Art. 7
    (1) C.F.R. Marfa, potrivit obiectului sau de activitate, impreuna cu Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. si cu ceilalti operatori de transport feroviar, asigura desfasurarea traficului feroviar in conditii de siguranta a circulatiei feroviare, pe intreaga retea feroviara, exercitand toate atributiile ce-i revin potrivit legii. In cazul producerii de evenimente de cale ferata, participa la cercetarea acestora, intervine si ia masurile necesare pentru indepartarea urmarilor si restabilirea circulatiei feroviare.
    (2) C.F.R. Marfa nu raspunde pentru pagubele cauzate de traversarea liniilor ferate de catre pietoni, vehicule sau animale prin alte locuri decat cele special amenajate in acest scop sau de pagubele cauzate de traversarea liniilor ferate fara respectarea normelor si prescriptiilor in vigoare.
    (3) In cazul unor calamitati naturale, dezastre sau evenimente de cale ferata, C.F.R. Marfa va actiona pentru reluarea, in cel mai scurt timp, a activitatii de transport feroviar in conditii de siguranta a circulatiei.
    Art. 8
    (1) C.F.R. Marfa utilizeaza infrastructura feroviara publica sau privata, pusa la dispozitie de catre Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., in conditiile legii.
    (2) Pentru accesul pe infrastructura feroviara publica, C.F.R. Marfa plateste Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice, pe baza de contract de acces.
    Art. 9
    (1) C.F.R. Marfa, corespunzator obiectului sau de activitate, se substituie Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane in toate drepturile si obligatiile decurgand din raporturile juridice ale acesteia cu tertii, inclusiv in litigiile aflate pe rol la instantele judecatoresti, precum si in cele ce decurg din contractele si acordurile internationale, cu exceptia datoriilor si creantelor care vor fi gestionate de Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane, in forma in care continua sa fiinteze dupa reorganizarea sa, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998.
    (2) C.F.R. Marfa preia de la Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane partea care ii revine din creditele in curs de derulare sau de contractare, cu drepturile si obligatiile aferente.
    (3) C.F.R. Marfa preia, potrivit obiectului sau de activitate, drepturile si obligatiile ce reveneau Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane din creditele contractate de catre aceasta de la institutiile financiare internationale, precum si din creditele contractate direct de stat si subimprumutate de catre Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane prin acorduri subsidiare. Aceste credite, in limita in care au fost preluate, vor fi rambursate de catre C.F.R. Marfa, care preia drepturile si obligatiile ce reveneau Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane.
    (4) Ministerul Transporturilor va stabili, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, defalcarea creditelor contractate cu garantie guvernamentala de catre Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane de la institutiile financiare internationale, precum si a creditelor contractate direct de stat si subimprumutate de Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane si va comunica Ministerului Finantelor rezultatele acestei defalcari.
    Art. 10
    (1) C.F.R. Marfa poarta raspunderea ce revine caii ferate potrivit Regulamentului de transport pe caile ferate din Romania, conventiilor si acordurilor internationale, altor reglementari legale privind transportul feroviar, precum si normelor, instructiunilor si regulamentelor in domeniul feroviar, in limita obiectului sau de activitate.
    (2) In vederea satisfacerii nevoilor de aparare a tarii si in limita obiectului sau de activitate, C.F.R. Marfa are urmatoarele obligatii:
    a) sa participe, impreuna cu ceilalti factori responsabili, la intocmirea si la punerea in aplicare a planului de mobilizare;
    b) sa asigure rezervele si capacitatile necesare indeplinirii sarcinilor de mobilizare;
    c) sa intocmeasca documentele privind completarea fortei de munca necesare in caz de razboi cu personal cu obligatii militare;
    d) sa asigure protectia civila a personalului propriu, a calatorilor si a bunurilor incredintate pentru transport in cazul unor situatii speciale, inclusiv al calamitatilor.
    Art. 11
    (1) Serviciile financiar-contabile, de control de gestiune, juridice, de organizare a licitatiilor, a managementului proiectelor finantate din credite interne sau externe, contractarea si gestionarea acestor credite se asigura pe baza de contract de catre Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A.
    (2) Contractele prevazute la alin. (1) vor cuprinde, cel putin, clauze referitoare la drepturile si obligatiile partilor privind:
    a) stabilirea modalitatilor de prezentare a documentelor justificative care stau la baza efectuarii platilor si a inregistrarilor in contabilitate, circuitul si responsabilitatile corespunzatoare;
    b) punerea la dispozitie a documentelor in vederea exercitarii controlului financiar de gestiune si restituirea acestora;
    c) stabilirea obiectivelor activitatii de control financiar de gestiune, precum si perioadele de exercitare a acestora;
    d) punerea la dispozitie a documentelor care stau la baza organizarii, desfasurarii si adjudecarii licitatiilor;
    e) comunicarea plafoanelor valorice de efectuare a platilor si a competentelor de aprobare a cheltuielilor, precum si consecintele nerespectarii acestora;
    f) felul si limitele mandatului pentru incheierea contractelor;
    g) participarea la negocierea si incheierea contractelor pentru achizitii de investitii, bunuri, lucrari si servicii, precum si pentru valorificarea de active si bunuri;
    h) furnizarea de analize pentru activitatea economico-financiara, evaluarea si valorificarea acestora;
    i) asigurarea asistentei de specialitate.
    (3) Pentru asigurarea serviciilor juridice in raporturile cu Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A., C.F.R. Marfa poate apela si la alte firme specializate.
    Art. 12
    (1) Raporturile dintre C.F.R. Marfa si societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane se stabilesc prin conventii si contracte, pe baza de negocieri directe.
    (2) Bunurile imobile aflate in proprietatea sau in folosinta C.F.R. Marfa pot fi valorificate, prin inchiriere cu prioritate societatilor comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane.
    Art. 13
    (1) C.F.R. Marfa isi stabileste bugetul propriu de venituri si cheltuieli care se aproba de catre Guvern, la propunerea Ministerului Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si al Ministerului Finantelor.
    (2) Veniturile C.F.R. Marfa se constituie din sumele corespunzatoare tarifelor pentru serviciile si prestatiile efectuate in conformitate cu statutul sau si din chirii. Veniturile proprii se constituie si din valorificarea la intern si la export a deseurilor refolosibile rezultate din reparatii, demolari, casari de bunuri aflate in patrimoniu si din alte activitati proprii.
    (3) In cazurile in care interese de stat, inclusiv cele de ordin militar, vor impune executarea de lucrari sau prestatii de servicii speciale, sursele de finantare vor fi stabilite prin hotarare a Guvernului.
    (4) Investitiile pentru realizarea proiectelor de importanta nationala, care asigura integrarea Romaniei in sistemul de transport european, se finanteaza de la bugetul de stat sau din credite garantate de stat si rambursate de la bugetul de stat.
    (5) Sumele necesare realizarii investitiilor prevazute la alin. (4) se asigura si se transfera lunar C.F.R. Marfa, indiferent de nivelul veniturilor proprii ale acesteia.
    Art. 14
    C.F.R. Marfa poate contracta credite garantate de stat sau garantate cu bunurile detinute in proprietate, precum si credite pentru investitii garantate in conditiile legii.
    Art. 15
    (1) Personalul necesar desfasurarii activitatii este preluat de la Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane, in functie de competenta profesionala si de disciplina in activitate, si se considera transferat. Pana la incheierea noului contract colectiv de munca al personalului de la C.F.R. Marfa, personalul transferat va beneficia de drepturile de salarizare si de celelalte drepturi de personal prevazute in actualul contract colectiv de munca, precum si de alte drepturi prevazute in legislatia in vigoare.
    (2) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc de catre consiliul de administratie pentru personalul de conducere si prin contractului colectiv de munca pentru personalul de executie.
    (3) Salariatii si pensionarii C.F.R. Marfa, precum si membrii de familie ai acestora beneficiaza, dupa caz, de autorizatii si permise de calatorie gratuita pe calea ferata, in conditiile legii.
    Art. 16
    Personalul C.F.R. Marfa cu atributii de serviciu privind paza, ordinea publica si controlul trenurilor, garilor si al altor unitati din cadrul acestora este asimilat, in exercitarea atributiilor de serviciu, persoanelor care indeplinesc o functie ce implica exercitiul autoritatii publice.
    Art. 17
    (1) C.F.R. Marfa este condusa de adunarea generala a actionarilor.
    (2) Atributiile si componenta adunarii generale a actionarilor sunt prevazute in Statutul C.F.R. Marfa.
    (3) Reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor, sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului transporturilor.
    Art. 18
    (1) Adunarea generala a actionarilor alege consiliul de administratie. Pana la finalizarea procesului de privatizare reprezentantii statului in consiliul de administratie si presedintele consiliului de administratie sunt numiti prin ordin al ministrului transporturilor.
    (2) Presedintele consiliului de administratie al C.F.R. Marfa este si directorul general al acesteia.
    (3) Atributiile consiliului de administratie, precum si ale presedintelui acestuia sunt stabilite prin statut.
    Art. 19
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari orice dispozitie contrara se abroga.

                  PRIM-MINISTRU
                   RADU VASILE

                        Contrasemneaza:
                        Ministrul transporturilor,
                        Traian Basescu

                        Ministrul finantelor,
                        Daniel Daianu

                        Ministrul muncii
                        si protectiei sociale,
                        Alexandru Athanasiu

    ANEXA 1

                        STATUTUL
Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea
    (1) Denumirea societatii comerciale este Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A.
    (2) Sigla Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A. este prezentata in anexa care face parte integranta din prezentul statut.
    (3) In toate actele, facturile, scrisorile sau publicatiile emanand de la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A. se mentioneaza denumirea acesteia, urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau de initialele "S.A.", capitalul social, din care cel efectiv varsat, potrivit ultimului bilant contabil aprobat, sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul fiscal.
    Art. 2
    Forma juridica
    Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., denumita in continuare C.F.R. Marfa, este persoana juridica romana cu capital social initial integral de stat, avand forma juridica de societate comerciala pe actiuni, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul
    (1) Sediul C.F.R. Marfa este in municipiul Bucuresti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1.
    (2) Sediul C.F.R. Marfa poate fi schimbat in aceeasi localitate sau in alta localitate din Romania, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    (3) C.F.R. Marfa poate infiinta sucursale, reprezentante, agentii, in tara si in strainatate.
    (4) Filiale ale C.F.R. Marfa pot fi infiintate prin hotarare a Guvernului, la propunerea adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    Art. 4
    Durata
    C.F.R. Marfa se constituie pentru o durata nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii in registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 5
    Scopul
    Scopul C.F.R. Marfa este realizarea de profit prin desfasurarea activitatii de transport feroviar de marfuri, precum si prin desfasurarea altor activitati specifice necesare realizarii obiectului sau de activitate.
    Art. 6
    Obiectul de activitate
    (1) C.F.R. Marfa desfasoara activitati de interes public national, in scopul realizarii transportului feroviar public de marfa si al satisfacerii nevoilor de aparare a tarii, si are ca obiect de activitate:
    a) efectuarea transportului de marfuri in trafic intern si international;
    b) transportul marfurilor in trafic combinat;
    c) expeditii de mesagerie, coletarie, containere si vagoane, precum si de alte bunuri;
    d) camionarea unitatilor de transport intermodal la domiciliul clientului;
    e) lucrari de intretinere si reparatii de locomotive, mijloace de transport si utilaje de mecanizare;
    f) comert intern si import-export;
    g) schimb valutar, in conditiile legii;
    h) operatiuni de inchiriere si leasing;
    i) transport cu nave feribot de marfuri si pasageri;
    j) activitati de intermediere;
    k) consultanta si expertize, in conditiile legii;
    l) receptii tehnice;
    m) instruiri, scolarizari si autorizari de personal;
    n) marketing, publicitate, reclama, editare de publicatii si imprimate;
    o) asigurarea pazei si ordinii;
    p) declarant si comisionar vamal, fara plata garantiei pentru taxele vamale;
    q) productie, turism, prestari de servicii, precum si de transport bazat pe alte tehnologii decat cea feroviara;
    r) cercetare, proiectare, informatica, invatamant, asistenta medicala si psihologia muncii, psihologie aplicata, perfectionare profesionala.
    (2) In scopul realizarii obiectului de activitate, C.F.R. Marfa desfasoara urmatoarele activitati:
    1. conduce, organizeaza, planifica, coordoneaza si controleaza activitatea de transport feroviar public de marfa pe care o desfasoara;
    2. asigura elaborarea, avizarea sau aprobarea, dupa caz, a actelor cu caracter normativ, a instructiunilor si regulamentelor specifice obiectului sau de activitate;
    3. organizeaza si asigura exploatarea materialului rulant in conditii de siguranta a circulatiei;
    4. stabileste si adapteaza tarifele pentru transporturile feroviare publice de marfa, precum si pentru alte prestatii si servicii din domeniul sau de activitate;
    5. elaboreaza prescriptii, tehnologii, normative si norme de munca specifice activitatii proprii;
    6. initiaza si incheie conventii si contracte de transport international potrivit legii si reglementarilor internationale in vigoare;
    7. participa in nume propriu la organisme similare internationale de cooperare in domeniul feroviar sau in domenii conexe activitatii sale;
    8. infiinteaza sucursale, agentii si reprezentante in tara si in strainatate si coordoneaza activitatea acestora;
    9. negociaza si contracteaza credite cu banci si alte institutii financiare, in conditiile legii;
    10. detine sau participa la capitalul social al altor societati comerciale si decide, in conditiile legii, asocierea cu persoane juridice, romane sau straine, altele decat gestionarul infrastructurii feroviare;
    11. se poate asocia cu terte persoane fizice si juridice, romane sau straine, in scopul crearii de noi societati comerciale, altele decat gestionarul infrastructurii feroviare sau Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A.;
    12. poate acorda unor persoane fizice sau juridice facilitati si gratuitati la transportul pe calea ferata, in conditiile legii;
    13. poate organiza si asigura functionarea propriilor structuri de paza, in conditiile legii;
    14. asigura instruirea, examinarea si autorizarea in functie a personalului propriu;
    15. in caz de evenimente de cale ferata, participa la cercetare, intervine si ia masurile necesare pentru reluarea circulatiei trenurilor, potrivit obiectului sau de activitate;
    16. organizeaza si exercita prin organe specializate controlul permanent al activitatii proprii de exploatare, productie si siguranta a circulatiei;
    17. exercita controlul permanent in probleme legate de buna functionare, intretinere si reparare a mijloacelor de transport, a instalatiilor, mijloacelor si masinilor si actioneaza pentru prevenirea oricaror cauze care pot produce perturbatii in desfasurarea transporturilor si in procesele de productie;
    18. stabileste caracteristicile de constructie ale mijloacelor de transport noi, precum si in cazul modernizarii celor existente;
    19. asigura modernizarea materialului rulant, in scopul integrarii in sistemul de transport feroviar european;
    20. organizeaza calificarea, recalificarea si perfectionarea personalului propriu;
    21. valorifica, la intern si la export, materialele si deseurile rezultate din procesele de productie, din reparatii, demolari, casari de bunuri aflate in patrimoniul sau si din alte activitati proprii;
    22. desfasoara activitati de transport feroviar in interes propriu;
    23. asigura furnizarea datelor statistice cu privire la activitatea desfasurata;
    24. realizeaza, pentru personalul propriu, activitati sociale, culturale, turistice si sportive;
    25. initiaza proiecte de acte normative ce privesc activitatea proprie, pe care le supune spre aprobare Ministerului Transporturilor;
    26. participa la negocierea si incheierea contractelor pentru achizitii de investitii, bunuri, lucrari si servicii, precum si pentru valorificarea de active si bunuri si urmareste derularea contractelor economice;
    27. desfasoara si alte activitati pentru realizarea scopului si obiectului sau de activitate, inclusiv operatiuni de comert exterior.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    (1) Capitalul social initial al C.F.R. Marfa este de 1.651.898.804.227 lei, impartit in 66.075.952 actiuni nominative, cu valoare nominala unitara de 25.000 lei, si se constituie prin preluarea unei parti din patrimoniul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, in baza balantei de verificare si a situatiei patrimoniului, intocmite la data de 30 iunie 1998.
    (2) Capitalul social initial este in intregime subscris de statul roman si este varsat integral la data constituirii C.F.R. Marfa. Drepturile statului ca actionar sunt exercitate de catre Ministerul Transporturilor.
    (3) Eventualele rectificari ale capitalului social initial prevazut la alin. (1) vor fi inregistrate la registrul comertului in termen de 30 de zile de la data semnarii protocolului de predare-preluare a activului si pasivului intre Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane si C.F.R. Marfa.
    (4) Pe toata perioada in care statul este actionar majoritar la C.F.R. Marfa, prin ordin al ministrului transporturilor, cu acordul adunarilor generale extraordinare ale actionarilor, se pot efectua transferuri de active corporale si necorporale, fara plata, intre aceasta si societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, modificandu-se capitalul social in mod corespunzator.
    (5) C.F.R. Marfa poate fi privatizata, in conditiile legii, statul roman avand posibilitatea de a pastra pachetul majoritar de actiuni.
    Art. 8
    Actiunile
    (1) Actiunile sunt nominative si vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    (2) C.F.R. Marfa va tine evidenta actionarilor si a actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de catre presedintele consiliului de administratie. Registrul se pastreaza la sediul sau.
    Art. 9
    Reducerea si majorarea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 10
    Drepturi si obligatii care decurg din actiuni
    (1) Fiecare actiune subscrisa si platita de actionari, potrivit legii, confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, precum si alte drepturi prevazute de lege si de statut.
    (2) Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
    (3) Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    (4) Obligatiile C.F.R. Marfa sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund numai pana la concurenta capitalului social subscris.
    (5) Patrimoniul C.F.R. Marfa nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din profitul C.F.R. Marfa care i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau asupra cotei-parti cuvenite acestuia la lichidare, efectuata in conditiile legii si ale prezentului statut.
    Art. 11
    Cesiunea actiunilor
    (1) In orice raporturi cu C.F.R. Marfa, aceasta recunoaste pentru fiecare actiune un singur proprietar.
    (2) Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari si/sau catre terti se face in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    Art. 12
    Pierderea actiunilor
    (1) In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca publica pierderea acestora in presa.
    (2) Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 13
    Atributii
    (1) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
    (2) Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al C.F.R. Marfa care decide asupra politicii economice a acesteia si asupra activitatii ei, in conformitate cu mandatul primit de la actionari.
    (3) Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului social de stat in adunarea generala a actionarilor sunt in numar de 5, dintre care unul va fi specialist din Ministerul Finantelor, sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului transporturilor.
    (4) Pentru activitatea depusa, imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului social de stat in adunarea generala a actionarilor au dreptul la o indemnizatie, stabilita prin ordin al ministrului transporturilor.
    (5) Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii:
    a) aproba strategia globala de dezvoltare, retehnologizare, modernizare si restructurare economico-financiara a C.F.R. Marfa;
    b) alege membrii consiliului de administratie si cenzorii, inclusiv cenzorii supleanti, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) stabileste indemnizatia membrilor consiliului de administratie, a secretarului acestuia si a cenzorilor;
    d) stabileste competentele si raspunderile consiliului de administratie si ale cenzorilor si aproba regulamentul de functionare a consiliului de administratie;
    e) examineaza programele de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, elaborate de consiliul de administratie, si isi da acordul asupra acestora;
    f) aproba constituirea rezervelor statutare;
    g) examineaza, aproba sau modifica bilantul contabil si contul de profit si pierderi, dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie si cenzorilor si aproba repartizarea profitului;
    h) fixeaza dividendele;
    i) propune infiintarea sau desfiintarea de filiale;
    j) hotaraste cu privire la executarea de investitii si reparatii capitale si stabileste plafonul valoric de la care competenta revine consiliului de administratie;
    k) aproba delegari de competente pentru consiliul de administratie;
    l) stabileste nivelul garantiei fiecarui administrator, in conditiile legii;
    m) se pronunta asupra gestiunii administratorilor;
    n) hotaraste gajarea, inchirierea sau desfiintarea uneia sau mai multor unitati ale C.F.R. Marfa.
    (6) Adunarea generala extraordinara a actionarilor are urmatoarele atributii:
    a) aproba structura organizatorica a C.F.R. Marfa la nivel central si teritorial;
    b) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare si la acordarea de garantii si stabileste plafonul valoric de la care competenta revine consiliului de administratie;
    c) hotaraste cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, agentii si de alte subunitati fara personalitate juridica;
    d) hotaraste cu privire la majorarea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea acestora;
    e) hotaraste reducerea capitalului social sau reintregirea acestuia prin emisiune de noi actiuni;
    f) hotaraste cu privire la mutarea sediului;
    g) analizeaza si propune spre aprobare fuziunea, divizarea, dizolvarea si lichidarea C.F.R. Marfa;
    h) hotaraste cu privire la modificarea si completarea obiectului de activitate al C.F.R. Marfa;
    i) hotaraste cu privire la oportunitatea luarii in concesiune sau subconcesiune a unor elemente de patrimoniu public, necesare desfasurarii obiectului de activitate;
    j) aproba asocierea, in vederea constituirii de noi societati comerciale, sau participarea cu capital la alte societati comerciale;
    k) hotaraste la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, a directorului general si a cenzorilor pentru pagubele pricinuite C.F.R. Marfa;
    l) aproba conversia actiunilor dintr-o categorie in alta, in conditiile legii;
    m) hotaraste emisiunea de obligatiuni si conversia unei categorii de obligatiuni in alta categorie sau in actiuni;
    n) hotaraste cu privire la orice modificare a statutului;
    o) hotaraste cumpararea de actiuni, cotarea la bursa, vanzarea si tranzactionarea pe piata a actiunilor proprii;
    p) aproba politica tarifara a C.F.R. Marfa, inclusiv criteriile de acordare a reducerilor tarifare, a facilitatilor si gratuitatilor in transportul de marfuri;
    q) stabileste plafoane valorice si competente de efectuare a cheltuielilor;
    r) numeste directorul general si ii stabileste salariul. Pentru perioada in care statul detine pachetul majoritar de actiuni, numirea directorului general si stabilirea salariului acestuia se fac de catre ministrul transporturilor;
    s) stabileste adaosurile la salariu si criteriile de acordare a acestora pentru directorul general si directorii executivi;
    t) hotaraste in orice alte probleme privind activitatea C.F.R. Marfa, cu exceptia celor care revin adunarii generale ordinare a actionarilor.
    Art. 14
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Adunarea generala a actionarilor se convoaca, ori de cate ori va fi nevoie, de catre presedintele consiliului de administratie sau de catre persoana desemnata de acesta sa-l inlocuiasca.
    (2) Adunarile generale ordinare ale actionarilor au loc cel putin o data pe an, in cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs.
    (3) Adunarile generale extraordinare ale actionarilor se convoaca la cererea actionarilor reprezentand cel putin o treime din capitalul social sau la cererea cenzorilor.
    (4) Adunarea generala a actionarilor va fi convocata de administratori, in conformitate cu dispozitiile prezentului statut, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    (5) Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si intr-un ziar de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul C.F.R. Marfa. In perioada in care statul este actionar unic al C.F.R. Marfa, convocarea adunarii generale a actionarilor se va face prin corespondenta.
    (6) Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale a actionarilor, precum si ordinea de zi.
    (7) Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    (8) Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul C.F.R. Marfa sau in alt loc indicat in convocare.
    Art. 15
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale ordinare a actionarilor este necesara prezenta actionarilor care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social, iar hotararile trebuie sa fie luate de actionarii care detin majoritatea absoluta din capitalul social reprezentat in aceasta.
    (2) Daca adunarea generala a actionarilor nu poate lucra din cauza neindeplinirii conditiilor prevazute la alin. (1), adunarea generala a actionarilor ce se va intruni dupa a doua convocare poate sa delibereze asupra problemelor aflate pe ordinea de zi a celei dintai adunari, oricare ar fi partea de capital social reprezentata de actionarii prezenti, cu majoritate.
    (3) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale extraordinare a actionarilor sunt necesare:
    a) la prima convocare, prezenta actionarilor reprezentand trei patrimi din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social;
    b) la convocarile urmatoare, prezenta actionarilor reprezentand jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin o treime din capitalul social.
    (4) Presedintele consiliului de administratie desemneaza 2 secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor.
    (5) Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor se va scrie intr-un registru sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de catre persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
    Art. 16
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    (1) Hotararile adunarii generale a actionarilor se iau, de regula, prin vot deschis.
    (2) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
    (3) Hotararile luate de adunarea generala a actionarilor in limitele legii sau ale actului constitutiv sunt obligatorii chiar si pentru actionarii care nu au luat parte la aceasta sau care au votat impotriva.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 17
    Organizare
    (1) C.F.R. Marfa este administrata de catre 11 administratori care constituie consiliul de administratie, din care unul va fi specialist din Ministerul Finantelor, alesi de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi.
    (2) Conducerea executiva a C.F.R. Marfa este asigurata de directorul general, care este si presedintele consiliului de administratie.
    (3) Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    (4) Componenta consiliului de administratie se stabileste de catre adunarea generala a actionarilor. Pana la finalizarea procesului de privatizare, reprezentantii statului in consiliul de administratie vor fi numiti prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea adunarii generale a actionarilor.
    (5) Consiliul de administratie se intruneste cel putin o data pe luna si ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau la cererea unei treimi din numarul membrilor sai.
    (6) Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor consiliului de administratie, iar deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    (7) Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 5 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    (8) Consiliul de administratie poate delega unele din atributiile sale conducerii executive a C.F.R. Marfa si poate recurge la consultanti pentru studii, analize sau expertize, necesare luarii unor decizii.
    (9) Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitie actionarilor si cenzorilor, la cererea acestora, orice documente legate de activitatea C.F.R. Marfa.
    (10) Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de C.F.R. Marfa pentru prejudiciile cauzate acesteia. In astfel de situatii ei vor putea fi revocati prin hotarare a adunarii generale a actionarilor.
    (11) Sunt incompatibile cu calitatea de membru in consiliul de administratie persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, republicata, nu pot fi fondatori, precum si cele care, personal, rudele sau afinii acestora pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati in societati comerciale cu acelasi profil sau cu care sunt in relatii comerciale directe.
    Art. 18
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza proiectul bugetului anual de venituri si cheltuieli al C.F.R. Marfa;
    b) elaboreaza documentatiile privind structura organizatorica si regulamentul de organizare si functionare a C.F.R. Marfa;
    c) elaboreaza si prezinta spre avizare adunarii generale a actionarilor strategia de dezvoltare a C.F.R. Marfa pe termen lung, mediu si scurt, care se supune spre aprobare Ministerului Transporturilor;
    d) aproba incheierea contractelor de acces pe infrastructura si de prestatii de servicii financiar-contabile si juridice cu tertii;
    e) aproba investitiile C.F.R. Marfa, in limita competentelor si a plafoanelor valorice stabilite de adunarea generala a actionarilor;
    f) avizeaza propunerile privind tarifele de baza pentru prestatiile in trafic local si international si politica tarifara a C.F.R. Marfa;
    g) aproba efectuarea operatiunilor de cumparare si vanzare de bunuri si servicii;
    h) aproba incheierea contractelor de inchiriere;
    i) stabileste tactica si strategia de marketing;
    j) aproba incheierea sau rezilierea contractelor, potrivit competentelor acordate;
    k) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea C.F.R. Marfa, bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli ale C.F.R. Marfa pe anul in curs;
    l) aproba proiectul contractului colectiv de munca ce urmeaza a fi negociat cu reprezentantii salariatilor;
    m) aproba regimul de amortizare a mijloacelor fixe ale C.F.R. Marfa;
    n) aproba tarife pentru prestatiile auxiliare;
    o) aproba scoaterea din functiune, casarea si valorificarea unor bunuri materiale, in conditiile legii;
    p) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor;
    q) stabileste drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal pentru personalul de conducere al C.F.R. Marfa.
    Art. 19
    Atributiile directorului general
    (1) Directorul general reprezinta C.F.R. Marfa in raporturile cu tertii si are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) aplica strategia si politicile de dezvoltare ale C.F.R. Marfa;
    b) angajeaza, promoveaza si concediaza personalul C.F.R. Marfa;
    c) numeste, suspenda sau revoca directorii executivi ai C.F.R. Marfa si le fixeaza salariul;
    d) negociaza contractul colectiv de munca, in limita mandatului dat de consiliul de administratie;
    e) incheie acte juridice, in numele si pe seama C.F.R. Marfa;
    f) aproba operatiunile de vanzare si cumparare de bunuri, potrivit competentelor;
    g) aproba operatiunile de incasari si plati, potrivit competentelor;
    h) indeplineste orice alte atributii potrivit competentelor acordate.
    (2) Directorul general poate delega din atributiile sale directorilor executivi sau oricarei alte persoane din cadrul C.F.R. Marfa.
    (3) Competentele, atributiile si raspunderile directorilor executivi sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare a C.F.R. Marfa.

    CAP. 6
    Gestiunea

    Art. 20
    Controlul financiar preventiv
    (1) C.F.R. Marfa organizeaza si exercita controlul financiar preventiv pentru documentele ce cuprind operatiuni care se refera la drepturile si obligatiile patrimoniale, in faza de angajare si de plata, in raporturile cu alte persoane juridice sau fizice.
    (2) Controlul financiar preventiv se exercita prin organe de specialitate potrivit legii.
    Art. 21
    Controlul financiar de gestiune
    (1) Controlul financiar de gestiune se efectueaza in conformitate cu prevederile legale, prin organele de specialitate din cadrul Societatii de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A., pe baza de contract.
    (2) Controlul financiar de gestiune se efectueaza in totalitate sau prin sondaj, in raport cu volumul, valoarea si natura bunurilor, posibilitatile de sustrageri, conditiile de pastrare si gestionare, precum si cu frecventa abaterilor constatate anterior.
    (3) La cererea organelor de control financiar de gestiune, salariatii au obligatia:
    a) sa puna la dispozitie registrele, corespondenta, actele, piesele justificative si alte documente necesare controlului;
    b) sa prezinte pentru control valorile de orice fel pe care le gestioneaza sau pe care le au in pastrare, care intra sub incidenta controlului;
    c) sa elibereze, potrivit legii, documentele solicitate, in original sau in copii certificate;
    d) sa dea informatii si explicatii verbal si in scris, dupa caz, in legatura cu problemele care formeaza obiectul controlului;
    e) sa semneze, cu sau fara obiectii, actele de control;
    f) sa asigure sprijinul si conditiile necesare bunei desfasurari a controlului si sa-si dea concursul pentru clarificarea constatarilor.
    (4) Constatarile organelor de control financiar de gestiune se vor consemna in actele de control, cu indicarea prevederilor legale incalcate si stabilirea exacta a consecintelor economice, financiare, patrimoniale, a persoanelor vinovate, precum si a masurilor propuse. Actele de control vor fi transmise directorului general al C.F.R. Marfa controlate.
    Art. 22
    Cenzorii
    (1) Gestiunea C.F.R. Marfa este controlata de actionari si de cenzori.
    (2) C.F.R. Marfa are 5 cenzori si 5 cenzori supleanti.
    (3) Cenzorii sunt alesi de adunarea generala a actionarilor. Durata mandatului lor este de 3 ani si ei pot fi realesi.
    (4) Cenzorii isi exercita personal mandatul.
    (5) Cel putin unul din cenzori trebuie sa fie contabil autorizat in conditiile legii sau expert contabil.
    (6) Atata timp cat statul va detine cel putin 20% din capitalul social, unul din cenzori va fi recomandat de catre Ministerul Finantelor.
    (7) Cenzorii sunt remunerati cu o indemnizatie fixa, stabilita de adunarea generala a actionarilor.
    (8) Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
    a) sa supravegheze gestiunea C.F.R. Marfa;
    b) sa verifice daca bilantul contabil si contul de profit si pierderi sunt legal intocmite si in concordanta cu registrele;
    c) sa verifice daca registrele sunt regulat tinute;
    d) sa verifice daca evaluarea patrimoniului s-a facut conform regulilor stabilite pentru intocmirea bilantului contabil.
    (9) Bilantul contabil si contul de profit si pierderi nu pot fi aprobate de adunarea generala a actionarilor, daca nu sunt insotite de raportul cenzorilor.
    (10) Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
    a) sa faca, in fiecare luna si inopinat, inspectii ale casei si sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea C.F.R. Marfa ori care au fost primite in gaj, cautiune sau depozit;
    b) sa convoace adunarea generala ordinara sau extraordinara a actionarilor, cand nu a fost convocata de catre administratori;
    c) sa ia parte la adunarile generale ordinare si extraordinare ale actionarilor, inserand in ordinea de zi propunerile pe care le vor considera necesare;
    d) sa constate depunerea regulata a garantiei din partea administratorilor;
    e) sa vegheze ca dispozitiile legii, ale actului constitutiv sau ale statutului sa fie indeplinite de administratori si de lichidatori.
    (11) Despre rezultatul verificarilor efectuate conform alin. (10), precum si asupra propunerilor pe care le cred necesare asupra bilantului contabil si repartizarii profitului cenzorii vor prezenta adunarii generale a actionarilor un raport amanuntit. Pentru indeplinirea acestei obligatii cenzorii vor delibera impreuna, insa pot face, in caz de neintelegere, rapoarte separate, pe care le vor prezenta adunarii generale a actionarilor.
    (12) Cenzorii vor aduce la cunostinta administratorilor neregulile in administratie si incalcarile dispozitiilor legale si statutare pe care le constata, iar cazurile mai importante le vor aduce la cunostinta adunarii generale a actionarilor.
    (13) Cenzorii iau parte la sedintele consiliului de administratie si ale adunarii generale a actionarilor, fara drept de vot.
    (14) Se interzice cenzorilor sa comunice actionarilor in particular sau tertilor date referitoare la operatiunile C.F.R. Marfa, constatate cu ocazia exercitarii mandatului lor.
    (15) Cenzorii vor trece intr-un registru special deliberarile lor, precum si constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
    (16) Revocarea cenzorilor se poate face numai de adunarea generala a actionarilor, cu votul cerut la adunarile generale extraordinare ale actionarilor.
    (17) Cenzorii C.F.R. Marfa indeplinesc si alte atributii prevazute de lege.

    CAP. 7
    Activitatea

    Art. 23
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data constituirii C.F.R. Marfa.
    Art. 24
    Personalul
    (1) Personalul C.F.R. Marfa este incadrat in conditiile legii, pe baza de concurs sau de examen si/sau prin alte forme de selectie.
    (2) Conditiile de angajare, de organizare si de desfasurare a concursurilor, a examenelor si a selectiei se stabilesc prin regulament de catre consiliul de administratie.
    (3) Personalul C.F.R. Marfa este supus Statutului personalului feroviar, reglementarilor specifice emise de autoritatea de stat in domeniul transporturilor feroviare, precum si regulamentului de ordine interioara al C.F.R. Marfa.
    (4) Drepturile si obligatiile salariatilor se stabilesc prin contractul colectiv de munca.
    Art. 25
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a mijloacelor fixe.
    Art. 26
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    (1) C.F.R. Marfa va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual bilantul contabil si contul de profit si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
    (2) Bilantul contabil si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform legii.
    Art. 27
    Calculul si repartizarea profitului
    (1) Profitul C.F.R. Marfa se stabileste pe baza bilantului contabil aprobat de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
    (2) Profitul C.F.R. Marfa ramas dupa plata impozitului pe profit va fi repartizat in conditiile legii.
    (3) C.F.R. Marfa isi constituie fondul de rezerva si alte fonduri, in conditiile legii.
    (4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de catre C.F.R. Marfa in conditiile legii, dupa aprobarea bilantului contabil de catre adunarea generala a actionarilor.
    (5) In cazul inregistrarilor de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
    (6) Acoperirea pierderilor se va face in conditiile legii si pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor.
    Art. 28
    Registrele
    C.F.R. Marfa va tine, prin grija administratorilor, registrele prevazute de lege.

    CAP. 8
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea

    Art. 29
    Modificarea formei juridice
    (1) Adunarea generala a actionarilor poate hotari schimbarea formei juridice a C.F.R. Marfa.
    (2) Pe toata perioada in care statul este actionar majoritar, modificarea formei juridice se face prin hotarare a Guvernului.
    Art. 30
    Dizolvarea
    (1) Urmatoarele situatii duc la dizolvarea C.F.R. Marfa:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
    b) declararea nulitatii;
    c) hotararea adunarii generale a actionarilor;
    d) hotararea tribunalului, la cererea oricarui asociat, pentru motive temeinice, precum neintelegerile grave dintre asociati, care impiedica functionarea acesteia;
    e) falimentul;
    f) in cazul si in conditiile prevazute la art. 153 din Legea nr. 31/1990, republicata;
    g) cand capitalul social se reduce sub minimul legal;
    h) cand numarul actionarilor scade sub minimul legal;
    i) alte cauze prevazute de lege sau de prezentul statut.
    (2) Dizolvarea C.F.R. Marfa se inscrie in registrul comertului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    (3) Pe toata perioada in care statul este actionar majoritar, dizolvarea C.F.R. Marfa se face prin hotarare a Guvernului.
    Art. 31
    Lichidarea
    (1) In caz de dizolvare, C.F.R. Marfa va fi lichidata.
    (2) Lichidarea C.F.R. Marfa si repartizarea patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 32
    Litigii
    (1) Litigiile de orice fel aparute intre C.F.R. Marfa si persoane fizice sau juridice sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun.
    (2) Pentru solutionarea litigiilor cu alte societati comerciale se poate apela si la arbitraj.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Art. 33
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, precum si ale Codului comercial.

    ANEXA
    la statut

    Sigla Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A.

    se afla in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 350 din 15 septembrie 1998.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 582/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 582 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 582/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu