Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 583 din 10 septembrie 1998

privind infiintarea Societatii de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A., prin reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 351 din 15 septembrie 1998


SmartCity3


    In temeiul art. 45 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A., denumita in continuare S.M.F., societate comerciala pe actiuni, cu sediul in municipiul Bucuresti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, prin reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane.
    (2) S.M.F. este persoana juridica romana, se organizeaza si functioneaza in conformitate cu legislatia in vigoare si cu statutul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (3) S.M.F. poate infiinta agentii, sucursale, reprezentante si alte asemenea subunitati, in tara si in strainatate, in conditiile legii.
    (4) In sensul prezentei hotarari, prin societati comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane se intelege S.M.F. - S.A., Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A., Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. si Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A.
    Art. 2
    (1) Capitalul social initial al S.M.F. este de 10.884.152.667 lei si se constituie prin preluarea, corespunzator obiectului sau de activitate, a unei parti din patrimoniul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, in baza balantei de verificare si a situatiei patrimoniului, intocmite la data de 30 iunie 1998.
    (2) Capitalul social initial este subscris si varsat integral de statul roman, in calitate de actionar unic, care isi exercita drepturile si obligatiile prin Ministerul Transporturilor.
    (3) Predarea-preluarea activului si pasivului intre Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane, pe de o parte, si S.M.F., pe de alta parte, se va face pe baza de protocol, care se va incheia in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari. Daca valoarea capitalului social, stabilita prin protocolul de predare-preluare, va fi diferita de cea prevazuta la alin. (1), se va solicita la registrul comertului rectificarea cuvenita, in termen de 30 de zile de la semnarea protocolului.
    (4) Capitalul social este impartit in 435.366 actiuni nominative, fiecare avand o valoare nominala de 25.000 lei.
    (5) Actiunile emise de S.M.F. pot fi tranzactionate liber pe piata de capital.
    (6) Pe toata perioada in care statul este actionar majoritar al S.M.F., prin ordin al ministrului transporturilor si cu acordul adunarilor generale extraordinare ale actionarilor societatilor comerciale implicate, se pot efectua transferuri de active - corporale si necorporale -, fara plata, intre S.M.F. si celelalte societati comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, cu modificarea corespunzatoare a capitalului social al acestora.
    (7) S.M.F. se poate privatiza in conditiile legii, statul putand pastra pachetul majoritar de actiuni.
    (8) S.M.F., pe perioada in care statul este actionar majoritar, poate vinde active din patrimoniul sau persoanelor fizice sau juridice de drept privat, la initiativa consiliului de administratie si cu acordul Ministerului Transporturilor, cu mandatarea reprezentantilor sai in adunarea generala a actionarilor. Vanzarea se poate face numai in cazul in care nu este afectata privatizarea S.M.F. sau privatizarea unui activ in integralitatea sa. Utilizarea sumelor rezultate din vanzarea activelor se face in conditiile legii.
    (9) S.M.F. are dreptul sa detina sau sa participe la capitalul social al altor societati comerciale si sa decida, in conditiile legii, asocierea cu persoane juridice, romane sau straine, cu exceptia societatilor comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane.
    Art. 3
    S.M.F. are, in principal, ca obiect de activitate asigurarea serviciilor financiar-contabile, de control de gestiune, juridice, de organizare a licitatiilor, a managementului proiectelor finantate din credite interne sau externe, contractarea si gestionarea acestor credite, pentru regia autonoma si societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si pentru alte persoane juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
    Art. 4
    In realizarea obiectului de activitate, S.M.F. desfasoara activitati privind:
    a) organizarea si conducerea contabilitatii in conformitate cu prevederile legale si in limita raspunderilor stabilite prin contractul incheiat intre parti;
    b) intocmirea bilanturilor contabile, a deconturilor de T.V.A., a declaratiilor pentru impozitul pe profit si a altor situatii financiar-contabile cerute de reglementarile in vigoare;
    c) colectarea, contabilizarea si controlul veniturilor realizate din transportul de marfa si calatori, din gestionarea infrastructurii, din valorificari de active sau de bunuri, precum si al oricaror alte venituri;
    d) reanalizarea periodica a contractelor in derulare si a eficientei acestora;
    e) exercitarea controlului financiar de gestiune privind gestionarea si gospodarirea mijloacelor materiale si banesti, precum si controlul modului de organizare si exercitare a controlului financiar preventiv la societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane;
    f) efectuarea platilor, numai in limitele plafoanelor valorice si ale competentelor de aprobare a cheltuielilor, stabilite de adunarile generale ale actionarilor din societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane; nerespectarea limitelor plafoanelor atrage raspunderea directa a conducerii S.M.F.;
    g) acordarea de servicii juridice pentru regia autonoma si societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane si reprezentarea acestora in fata instantelor judecatoresti;
    h) managementul proiectelor finantate partial sau integral din credite externe, rambursabile sau nerambursabile, precum si gestionarea acestor credite in conformitate cu regulile si prevederile finantatorilor externi, cu respectarea legislatiei in vigoare;
    i) informarea periodica si ori de cate ori este necesar asupra unor situatii deosebite aparute in activitatea economica si financiara a societatilor comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, cu propuneri de masuri corespunzatoare;
    j) participarea la negocierea contractelor, redactarea acestora si incheierea lor, pe baza de mandat;
    k) participarea la negocierea si la incheierea de acorduri si conventii internationale;
    l) intocmirea de analize si situatii cu privire la aspectele economice, financiare si juridice ce apar in transportul feroviar;
    m) negocierea si contractarea de credite cu banci si cu alte institutii financiare, in conditiile legii;
    n) asigurarea organizarii de licitatii pentru achizitii de investitii;
    o) asigurarea organizarii de licitatii pentru achizitii de bunuri si servicii sau pentru valorificarea de active si bunuri fie direct, fie prin bursa de marfuri;
    p) participarea la stabilirea normativelor de consum;
    q) realizarea si a altor activitati, corespunzator obiectului sau de activitate.
    Art. 5
    (1) Raporturile din Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A. si societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane se stabilesc prin conventii si contracte, pe baza de negocieri directe.
    (2) Contractele prevazute la alin. (1) vor cuprinde, cel putin, clauze referitoare la drepturile si la obligatiile partilor, privind:
    a) stabilirea modalitatilor de prezentare a documentelor justificative care stau la baza efectuarii platilor si a inregistrarilor in contabilitate, circuitul si responsabilitatile corespunzatoare;
    b) punerea la dispozitie a documentelor in vederea exercitarii controlului financiar de gestiune si restituirea acestora;
    c) stabilirea obiectivelor activitatii de control financiar de gestiune, precum si perioadele de exercitare a acestora;
    d) punerea la dispozitie a documentelor care stau la baza organizarii, desfasurarii si adjudecarii licitatiilor;
    e) comunicarea plafoanelor valorice de efectuare a platilor si a competentelor de aprobare a cheltuielilor, precum si consecintele nerespectarii acestora;
    f) tipul si limitele mandatului pentru incheierea contractelor;
    g) participarea la negocierea si incheierea contractelor pentru achizitii de investitii, bunuri, lucrari si servicii, precum si pentru valorificarea de active si bunuri;
    h) furnizarea de analize pentru activitatea economico-financiara, evaluarea si valorificarea acestora;
    i) asigurarea asistentei de specialitate.
    (3) Pentru activitatile privind managementul proiectelor finantate partial sau integral din credite interne si externe, precum si privind gestionarea acestor credite, S.M.F. incheie un contract-cadru cu societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, beneficiare ale unor astfel de credite, deja angajate sau care se vor angaja, urmarindu-se minimizarea costurilor de utilizare a acestora.
    (4) Pentru fiecare proiect finantat partial sau integral din credite externe rambursabile sau nerambursabile, din credite interne deja angajate sau care se vor angaja, S.M.F. va incheia contracte specifice cu beneficiarii acestora.
    (5) Principalele categorii de servicii asigurate de S.M.F., care se pot include in contractul-cadru si in contractele specifice prevazute la alin. (3) si (4), sunt prevazute in statutul acesteia.
    Art. 6
    (1) S.M.F. isi stabileste bugetul propriu de venituri si cheltuieli, care se aproba de catre Guvern, la propunerea Ministerului Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si al Ministerului Finantelor.
    (2) Veniturile S.M.F. se constituie din contravaloarea serviciilor prestate conform obiectului sau de activitate.
    Art. 7
    (1) S.M.F., corespunzator obiectului sau de activitate, se subroga in toate drepturile si obligatiile Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, decurgand din raporturile juridice ale acesteia cu tertii, inclusiv in litigiile aflate pe rol la instantele judecatoresti, precum si in cele ce decurg din contractele si acordurile internationale. Sunt exceptate datoriile si creantele care vor fi gestionate de Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane, in forma in care continua sa fiinteze dupa reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998.
    (2) Dupa infiintarea societatilor comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, S.M.F. va negocia reactualizarea contractelor in curs de derulare, incheiate cu terti de catre Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane.
    Art. 8
    S.M.F. va colabora cu societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, in cadrul obiectului sau de activitate, pentru realizarea activitatii de ansamblu a transportului feroviar public si in scopul satisfacerii nevoilor de aparare a tarii.
    Art. 9
    (1) Personalul necesar desfasurarii activitatii S.M.F. este preluat de la Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane, in functie de competenta profesionala si de disciplina in activitate, si este considerat transferat. Pana la incheierea noului contract colectiv de munca la S.M.F., personalul transferat va beneficia de drepturile de salarizare si de celelalte drepturi de personal prevazute in actualul contract colectiv de munca, precum si de alte drepturi prevazute de legislatia in vigoare.
    (2) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc de catre consiliul de administratie pentru personalul de conducere si, prin contractul colectiv de munca, pentru personalul de executie.
    (3) Salariatii si pensionarii S.M.F., precum si membrii de familie ai acestora beneficiaza, dupa caz, de autorizatii si permise de calatorie gratuita pe calea ferata, in conditiile legii.
    Art. 10
    (1) S.M.F. este condusa de adunarea generala a actionarilor.
    (2) Atributiile si componenta adunarii generale a actionarilor sunt prevazute in statutul S.M.F.
    Art. 11
    (1) Adunarea generala a actionarilor alege consiliul de administratie al S.M.F.
    (2) Pana la finalizarea procesului de privatizare a S.M.F., reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor, membrii consiliului de administratie si presedintele acestuia sunt numiti prin ordin al ministrului transporturilor.
    (3) Presedintele consiliului de administratie al S.M.F. este si directorul general al acesteia.
    (4) Atributiile consiliului de administratie, precum si ale presedintelui acestuia sunt stabilite prin statutul S.M.F.
    Art. 12
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari orice dispozitii contrare se abroga.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul transporturilor,
                       Traian Basescu

                       Ministrul finantelor,
                       Daniel Daianu

                       Ministrul muncii si protectiei sociale,
                       Alexandru Athanasiu

    ANEXA 1

                            STATUTUL
    Societatii de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul si durata

    Art. 1
    Denumirea
    (1) Denumirea societatii comerciale este Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A.
    (2) Sigla Societatii de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A. este prezentata in anexa care face parte integranta din prezentul statut.
    (3) In toate actele, facturile, scrisorile sau publicatiile emanand de la societatea comerciala se mentioneaza denumirea acesteia, urmata de cuvintele "societate pe actiuni", sau de initialele "S.A.", capitalul social, din care cel efectiv varsat potrivit ultimului bilant contabil aprobat, sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul fiscal.
    Art. 2
    Forma juridica
    Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A., denumita in continuare "S.M.F.", este persoana juridica romana, cu capital social initial integral de stat, avand forma juridica de societate comerciala pe actiuni, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul
    (1) Sediul S.M.F. este in municipiul Bucuresti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1.
    (2) Sediul S.M.F. poate fi schimbat pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    (3) S.M.F. poate infiinta agentii, sucursale, reprezentante si alte asemenea subunitati, in tara si in strainatate.
    Art. 4
    Durata
    S.M.F. se constituie pe o durata nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii ei in registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 5
    Scopul
    Scopul S.M.F. este realizarea de profit, prin asigurarea serviciilor financiar-contabile, de control de gestiune, juridice, de organizare a licitatiilor, a managementului proiectelor finantate din credite externe, rambursabile sau nerambursabile, gestionarii acestor credite, pentru regia autonoma si societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si pentru alte persoane juridice, romane sau straine, cat si prin desfasurarea altor activitati specifice, necesare realizarii obiectului sau de activitate.
    Art. 6
    Obiectul de activitate
    (1) S.M.F. are, in principal, ca obiect de activitate:
    a) organizarea si conducerea contabilitatii pentru regia autonoma si societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si pentru alte persoane juridice, pe baza documentelor justificative intocmite de acestea, in conformitate cu prevederile legale si in limita raspunderilor stabilite prin contractul incheiat cu acestea;
    b) asigurarea serviciilor financiar-contabile pentru regia autonoma si societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si pentru terte persoane, in conditiile legii:
    c) colectarea, contabilizarea si controlul veniturilor realizate din transportul de marfa si calatori, din gestionarea infrastructurii, din valorificari de active sau bunuri, precum si a oricaror alte venituri;
    d) intocmirea bilantului contabil, a deconturilor de T.V.A., declaratiilor privind impozitul pe profit si a altor situatii financiar-contabile cerute de legislatia in vigoare, pentru fiecare beneficiar;
    e) acordarea de servicii juridice pentru regia autonoma si pentru societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si reprezentarea acestora in fata instantelor judecatoresti;
    f) informarea periodica, si ori de cate ori este nevoie, asupra unor situatii deosebite aparute in activitatea economica si financiara a agentilor economici beneficiari si propuneri de masuri corespunzatoare;
    g) auditarea situatiilor financiar-contabile ale altor beneficiari decat cei pentru care organizeaza si conduce contabilitatea;
    h) organizarea contabilitatii de gestiune pentru societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si pentru terte persoane, in limita raspunderilor stabilite prin contractul incheiat cu acestea;
    i) participarea la intocmirea contractelor de activitate dintre Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. si Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori - "C.F.R. Calatori" - S.A. cu Guvernul si urmarirea realizarii acestora cu privire la aspectele financiare si juridice;
    j) participarea la negocierea si incheierea de conventii la care caile ferate romane sunt parte;
    k) participarea, pe baza de mandat, la negocierea contractelor, redactarea acestora si la incheierea lor;
    l) intocmirea de analize si studii cu privire la aspectele economice, financiare si juridice ce apar in activitatea regiei autonome si societatilor comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane;
    m) asigurarea organizarii de licitatii pentru achizitii de investitii pentru societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane si/sau pentru terti;
    n) asigurarea organizarii de licitatii pentru achizitii de bunuri si servicii sau pentru valorificarea de active si bunuri, fie direct, fie prin bursa de valori, pentru societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane si/sau pentru terti;
    o) participarea la stabilirea normativelor de consum;
    p) organizarea si urmarirea stingerii prin compensare a obligatiilor reciproce dintre societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si dintre acestea si terti;
    q) asigurarea elaborarii instructiunilor si normelor specifice obiectului sau de activitate;
    r) executarea de expertize contabile si acordarea de consultanta in domeniile specifice obiectului sau de activitate, in conditiile legii;
    s) organizarea activitatii de perfectionare profesionala in domeniile specifice obiectului sau de activitate, pentru personalul propriu, personalul regiei autonome si pentru personalul societatilor comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane;
    t) realizarea activitatilor social-culturale, turistice si sportive pentru personalul propriu;
    u) negocierea si contractarea de credite cu banci si cu alte institutii financiare, in conditiile legii;
    v) exercitarea, pe baza de contract, a controlului financiar de gestiune privind gestionarea si gospodarirea mijloacelor materiale si banesti, precum si a controlului privind modul de organizare si exercitare a controlului financiar preventiv la societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane;
    w) efectuarea platilor, numai in limitele plafoanelor valorice si ale competentelor de aprobare a cheltuielilor stabilite de adunarile generale ale actionarilor din societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane; nerespectarea limitelor plafoanelor atrage raspunderea directa a conducerii S.M.F.;
    y) asigurarea managementului de proiecte finantate, partial sau integral, din credite externe rambursabile sau nerambursabile, inclusiv gestionarea acestor credite, in baza unui contract-cadru si a unor contracte specifice incheiate de S.M.F. cu societatile comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, precum si cu alte persoane juridice, romane sau straine, denumite in cele ce urmeaza clienti, in principal, prin urmatoarele activitati:
    1. activitati care se pot include in contractul-cadru;
    - asistenta acordata clientilor la pregatirea proiectelor propuse a fi finantate din credite externe in forma solicitata de finantatorii externi, in vederea evaluarii si aprobarii finantarii de catre acestia, sau pregatirea propriu-zisa a acestora;
    - asistenta acordata clientilor la negocierile cu finantatorii externi privind definitivarea proiectelor, precum si la pregatirea documentelor aferente, in baza carora urmeaza a fi aprobata finantarea externa;
    - asistenta acordata clientilor la negocierea acordurilor/contractelor de finantare;
    - asistenta acordata clientilor la intocmirea specificatiilor tehnice/termenilor de referinta si a documentelor de licitatie;
    - asistenta acordata clientilor la organizarea licitatiilor pentru proiectele cu finantare externa sau la organizarea licitatiilor, in conformitate cu procedurile internationale si/sau locale, in vigoare;
    - participarea, in cadrul comisiilor de evaluare, la analizarea ofertelor si la negocierea contractelor aferente, in conformitate cu procedurile internationale si/sau locale, in vigoare;
    - managementul proiectelor cu finantare externa si gestionarea creditelor externe, pentru si in numele clientilor;
    - derularea procedurilor comerciale in cadrul contractelor finantate din creditele externe;
    - efectuarea, pentru si in numele clientilor, a tragerilor din creditele externe si a platilor din creditele externe, in cadrul contractelor comerciale respective, precum si evidentierea lor in contabilitate;
    - asigurarea, in conformitate cu prevederile acordurilor/contractelor de finantare externa, a schimbului de informatii cu finantatorii externi;
    - asistenta acordata clientilor la derularea procedurilor necesare obtinerii garantiilor de stat, acolo unde este cazul, sau efectuarea propriu-zisa a acestor proceduri, conform legislatiei in vigoare;
    - intocmirea, pentru clienti, pentru finantatorii externi si, daca este cazul, pentru institutiile care garanteaza creditele externe, a raportarilor convenite asupra evolutiei proiectelor cu finantare externa si a utilizarii creditelor externe;
    2. activitati care se pot include in contractele specifice:
    - realizarea de studii si de proiecte tehnice, necesare pregatirii executarii proiectelor finantate din credite externe;
    - reprezentarea clientilor in relatiile cu furnizorii, in calitate de antreprenor general - "inginer FIDIC" -, conform normelor internationale FIDIC - Federatia Internationala a Inginerilor Consultanti, pentru contractele de achizitii de investitii/lucrari;
    - acordarea de certificate de acceptanta in cadrul contractelor de achizitie de bunuri, servicii, investitii/lucrari, in conformitate cu cerintele finantatorilor externi;
    - realizarea activitatilor prevazute la pct. 1 de mai sus si pentru partile din proiect care urmeaza a fi finantate din componentele financiare locale, componente care se adauga la cele externe, necesare finantarii proiectelor in intregime;
    z) indeplinirea si a altor activitati necesare realizarii scopului si obiectului sau de activitate.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    (1) Capitalul social initial al S.M.F. este de 10.884.152.667 lei impartit in 435.366 actiuni nominative, fiecare avand o valoare nominala de 25.000 lei, si se constituie prin preluarea unei parti din patrimoniul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, in baza balantei de verificare si a situatiei patrimoniului, intocmite la data de 30 iunie 1998.
    (2) Capitalul social initial este in intregime subscris si integral varsat de statul roman, in calitate de actionar unic. Drepturile statului, ca actionar unic, sunt exercitate de catre Ministerul Transporturilor.
    (3) Eventualele rectificari ale capitalului social initial, prevazut la alin. (1), vor fi inregistrate la registrul comertului in termen de 30 de zile de la data semnarii protocolului de predare-preluare a activului si pasivului intre Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane si S.M.F.
    (4) Pe toata perioada in care statul este actionar majoritar al S.M.F., se pot efectua transferuri de active corporale si necorporale, fara plata, intre S.M.F si celelalte societati comerciale rezultate din reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, prin ordin al ministrului transporturilor, cu acordul adunarilor generale extraordinare ale actionarilor societatilor comerciale implicate, cu modificarea corespunzatoare a capitalului social al acestora.
    (5) S.M.F. poate fi privatizata, in conditiile legii, statul roman putand pastra pachetul majoritar de actiuni.
    Art. 8
    Actiunile
    (1) Actiunile sunt nominative si vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    (2) S.M.F. va tine evidenta actionarilor si a actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de catre presedintele consiliului de administratie. Registrul se pastreaza la sediul S.M.F.
    Art. 9
    Reducerea si majorarea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 10
    Drepturi si obligatii care decurg din actiuni
    (1) Fiecare actiune subscrisa si platita, potrivit legii, confera detinatorului dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform dispozitiilor legale si prevederilor prezentului statut, precum si alte drepturi prevazute de lege si de statut.
    (2) Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statutul S.M.F.
    (3) Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    (4) Obligatiile S.M.F. sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund numai pana la concurenta capitalului social subscris.
    (5) Patrimoniul S.M.F. nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din profitul S.M.F., care i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor, sau asupra cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea S.M.F., efectuata in conditiile legii si ale prezentului statut.
    Art. 11
    Cesiunea actiunilor
    (1) In orice raporturi cu S.M.F., aceasta recunoaste pentru fiecare actiune un singur proprietar.
    (2) Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari si/sau catre terti se face in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    Art. 12
    Pierderea actiunilor
    (1) In cazul pierderii uneia sau mai multor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca publica pierderea acestora in presa.
    (2) Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 13
    Atributii
    (1) Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al S.M.F., care decide asupra politicii economice a acesteia si asupra activitatii ei, in conformitate cu mandatul primit de la actionari.
    (2) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
    (3) Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat in adunarea generala a actionarilor sunt in numar de 5, dintre care unul va fi specialist din Ministerul Finantelor, sunt numiti si sunt revocati prin ordin al ministrului transporturilor.
    (4) Pentru activitatea depusa, imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat in adunarea generala a actionarilor au dreptul la o indemnizatie stabilita prin ordin al ministrului transporturilor.
    (5) Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii:
    a) aproba strategia globala de dezvoltare, modernizare si restructurare economica-financiara a S.M.F.;
    b) alege membrii consiliului de administratie si cenzorii, inclusiv cenzorii supleanti, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) stabileste indemnizatia membrilor consiliului de administratie, a secretarului acestuia si a cenzorilor;
    d) stabileste competentele si raspunderile consiliului de administratie si ale cenzorilor si aproba regulamentul de functionare a consiliului de administratie;
    e) examineaza programele de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli ale S.M.F., elaborate de consiliul de administratie, si isi da acordul asupra acestora;
    f) aproba constituirea rezervelor statutare;
    g) examineaza, aproba sau modifica bilantul contabil si contul de profit si pierderi, dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie si cenzorilor, si aproba repartizarea profitului;
    h) fixeaza dividendele;
    i) hotaraste cu privire la programul de investitii si de reparatii capitale si stabileste plafonul valoric de la care competenta revine consiliului de administratie;
    j) aproba delegari de competente pentru consiliul de administratie al S.M.F.;
    k) stabileste nivelul garantiei cerute administratorilor, in conditiile legii;
    l) se pronunta asupra gestiunii administratorilor.
    (6) Adunarea generala extraordinara a actionarilor are urmatoarele atributii:
    a) aproba structura organizatorica a S.M.F. la nivel central si teritorial;
    b) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare si la acordarea de garantii si stabileste plafonul valoric de la care competenta revine consiliului de administratie;
    c) hotaraste cu privire la infiintarea si desfiintarea de agentii, sucursale, reprezentante si de alte subunitati ale S.M.F.;
    d) hotaraste cu privire la majorarea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora;
    e) hotaraste reducerea capitalului social sau reintregirea acestuia prin emisiune de noi actiuni;
    f) hotaraste cu privire la mutarea sediului S.M.F.;
    g) analizeaza si propune spre aprobare fuziunea, divizarea, dizolvarea si lichidarea S.M.F.;
    h) hotaraste cu privire la modificarea si completarea obiectului de activitate al S.M.F.;
    i) aproba participarea la capitalul social al altor persoane juridice, romane sau straine;
    j) aproba participarea altor persoane juridice, romane sau straine, la capitalul social al S.M.F.;
    k) aproba asocierea, in conditiile legii, cu alte persoane juridice, romane sau straine;
    l) hotaraste emisiunea de obligatiuni si conversia unei categorii de obligatiuni in alta categorie sau in actiuni;
    m) hotaraste cu privire la orice modificare a statutului;
    n) hotaraste cumpararea de actiuni, cotarea la bursa, vanzarea si tranzactionarea pe piata a actiunilor proprii;
    o) numeste directorul general al S.M.F. si ii stabileste salariul; in perioada in care statul detine pachetul majoritar de actiuni, numirea directorului general si stabilirea salariului acestuia se fac de catre ministrul transporturilor;
    p) stabileste adaosurile la salariu si criteriile de acordare a acestora pentru directorul general si pentru directorii executivi;
    q) hotaraste in orice alte probleme privind activitatea S.M.F., cu exceptia celor care revin adunarii generale ordinare a actionarilor;
    r) aproba conversia actiunilor, in conditiile legii.
    Art. 14
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Adunarea generala a actionarilor se convoaca, ori de cate ori va fi nevoie, de catre presedintele consiliului de administratie sau de catre persoana desemnata sa-l inlocuiasca.
    (2) Adunarile generale ordinare ale actionarilor au loc cel putin o data pe an, in cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs.
    (3) Adunarile generale extraordinare ale actionarilor se convoaca la cererea actionarilor reprezentand cel putin o treime din capitalul social sau la cererea cenzorilor.
    (4) Adunarea generala a actionarilor va fi convocata de administratori, in conformitate cu dispozitiile prezentului statut, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    (5) Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si intr-un ziar de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul S.M.F. In perioada in care statul este actionar unic al S.M.F., convocarea adunarii generale a actionarilor se va face prin corespondenta.
    (6) Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale a actionarilor, precum si ordinea de zi.
    (7) Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    (8) Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul S.M.F. sau in alt loc indicat in convocare.
    Art. 15
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale ordinare a actionarilor este necesara prezenta actionarilor care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social iar hotararile trebuie sa fie luate de actionarii care detin majoritatea absoluta din capitalul social reprezentat in adunare.
    (2) Daca adunarea generala a actionarilor nu poate lucra din cauza neindeplinirii conditiilor mentionate la alin. (1), adunarea se va intruni dupa a doua convocare si va putea delibera asupra problemelor aflate pe ordinea de zi a primei adunari, oricare ar fi partea de capital social reprezentata de actionarii prezenti, cu majoritate.
    (3) Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale extraordinare a actionarilor sunt necesare:
    a) la prima convocare, prezenta actionarilor reprezentand trei patrimi din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social;
    b) la convocarile urmatoare, prezenta actionarilor reprezentand jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin o treime din capitalul social.
    (4) Presedintele consiliului de administratie desemneaza 2 secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor.
    (5) Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor se va scrie intr-un registru sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de catre persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
    Art. 16
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    (1) Hotararile adunarii generale a actionarilor se iau, de regula, prin vot deschis.
    (2) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
    (3) Hotararile luate de adunarea generala, in limitele legii sau ale actului constitutiv, sunt obligatorii chiar si pentru actionarii care nu au luat parte la adunare sau care au votat impotriva.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 17
    Organizare
    (1) S.M.F. este administrata de catre 7 administratori care constituie consiliul de administratie, dintre care unul va fi specialist din Ministerul Finantelor, alesi de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi.
    (2) Conducerea executiva a S.M.F. este asigurata de directorul general, care este si presedintele consiliului de administratie.
    (3) Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    (4) Componenta consiliului de administratie se stabileste de catre adunarea generala a actionarilor. Pana la finalizarea procesului de privatizare, reprezentantii statului in consiliul de administratie vor fi numiti prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea adunarii generale.
    (5) Consiliul de administratie se intruneste cel putin o data pe luna si ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau la cererea unei treimi din numarul membrilor sai.
    (6) Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor consiliului de administratie, iar deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    (7) Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 5 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    (8) Consiliul de administratie poate delega unele dintre atributiile sale conducerii executive a S.M.F. si poate recurge la consultanti pentru studii, analize sau expertize, necesare luarii unor decizii.
    (9) Membrii consiliului de administratie pot exercita orice act de administrare a S.M.F., in interesul acesteia, in limita mandatului acordat de consiliul de administratie.
    (10) Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitie actionarilor si cenzorilor, la cererea acestora, orice documente legate de activitatea S.M.F.
    (11) Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de S.M.F. pentru prejudiciile cauzate acestora. In astfel de situatii ei vor putea fi revocati prin hotarare a adunarii generale a actionarilor.
    (12) Sunt incompatibile cu calitatea de membru in consiliul de administratie persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, republicata, nu pot fi fondatori, precum si cele care, ele personal, rudele sau afinii acestora pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati in societati comerciale cu acelasi profil sau cu care sunt in relatii comerciale directe.
    Art. 18
    Atributiile consiliului de administratie
    (1) Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza proiectul bugetului anual de venituri si cheltuieli al S.M.F.;
    b) elaboreaza documentatiile privind structura organizatorica si regulamentul de organizare si functionare a S.M.F.;
    c) elaboreaza si prezinta spre avizare adunarii generale a actionarilor strategia de dezvoltare a S.M.F. pe termen lung, mediu si scurt, care se supune spre aprobare Ministerului Transporturilor;
    d) aproba investitiile S.M.F., in limita competentelor si a plafoanelor valorice stabilite de adunarea generala a actionarilor;
    e) aproba criteriile de efectuare a operatiunilor de incasari si plati;
    f) aproba efectuarea operatiunilor de cumparare si vanzare de bunuri si de servicii;
    g) aproba incheierea contractelor de inchiriere;
    h) stabileste tactica si strategia de marketing;
    i) aproba incheierea sau rezilierea contractelor, potrivit competentelor acordate;
    j) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 90 de zile de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea S.M.F., bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli ale S.M.F. pe anul in curs;
    k) aproba proiectul contractului colectiv de munca ce urmeaza a fi negociat cu reprezentantii salariatilor sau aproba limitele salariilor individuale, dupa caz;
    l) aproba regimul de amortizare a mijloacelor fixe ale S.M.F.;
    m) aproba scoaterea din functiune, casarea si valorificarea unor bunuri materiale, in conditiile legii;
    n) stabileste drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal pentru personalul de conducere al S.M.F.;
    o) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor.
    Art. 19
    Atributiile directorului general
    (1) Directorul general reprezinta S.M.F. in raporturile cu tertii si are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) aplica strategia si politicile de dezvoltare ale S.M.F.;
    b) angajeaza, promoveaza si concediaza personalul S.M.F.;
    c) numeste, suspenda sau revoca directorii executivi ai S.M.F. si le fixeaza salariile;
    d) negociaza contractul colectiv de munca sau nivelul individual al salariilor, in limita mandatului dat de consiliul de administratie;
    e) incheie acte juridice, in numele si pe seama S.M.F.;
    f) aproba operatiunile de vanzare si cumparare de bunuri, potrivit competentelor;
    g) aproba operatiunile de incasari si plati, potrivit competentelor;
    h) indeplineste orice alte atributii, potrivit competentelor acordate.
    (2) Directorul general poate delega o parte din atributiile sale directorilor executivi sau oricarei alte persoane din cadrul S.M.F.
    (3) Competentele, atributiile si raspunderile directorilor executivi sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare a S.M.F.

    CAP. 6
    Gestiunea

    Art. 20
    Controlul financiar preventiv
    (1) S.M.F. organizeaza si exercita controlul financiar preventiv pentru documentele ce cuprind operatiuni care se refera la drepturile si obligatiile patrimoniale in faza de angajare si de plata in raporturile cu alte persoane juridice sau fizice.
    (2) Controlul financiar preventiv se exercita prin organe de specialitate, potrivit legii.
    Art. 21
    Controlul financiar de gestiune
    (1) Controlul financiar de gestiune se exercita in conformitate cu prevederile legale, prin organele de specialitate proprii.
    Art. 22
    Cenzorii
    (1) Gestiunea S.M.F. este controlata de actionari si de cenzori.
    (2) Compania are 3 cenzori si 3 cenzori supleanti.
    (3) Cenzorii sunt alesi de adunarea generala a actionarilor. Durata mandatului lor este de 3 ani si pot fi realesi.
    (4) Cenzorii isi exercita personal mandatul.
    (5) Cel putin unul dintre cenzori trebuie sa fie contabil autorizat in conditiile legii sau expert contabil.
    (6) Atata timp cat statul va detine cel putin 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de catre Ministerul Finantelor.
    (7) Cenzorii sunt remunerati cu o indemnizatie fixa, stabilita de adunarea generala a actionarilor.
    (8) Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
    a) sa supravegheze gestiunea S.M.F.;
    b) sa verifice daca bilantul contabil si contul de profit si pierderi sunt legal intocmite si in concordanta cu registrele;
    c) sa verifice daca registrele sunt regulat tinute;
    d) sa verifice daca evaluarea patrimoniului s-a facut conform regulilor stabilite pentru intocmirea bilantului contabil.
    (9) Bilantul contabil si contul de profit si pierderi nu pot fi aprobate de adunarea generala a actionarilor, daca nu sunt insotite de raportul cenzorilor.
    (10) Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
    a) sa faca, in fiecare luna si inopinat, inspectii ale casei si sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea S.M.F. ori care au fost primite in gaj, cautiune sau in depozit;
    b) sa convoace adunarea generala ordinara sau extraordinara a actionarilor, cand nu a fost convocata de catre administratori;
    c) sa ia parte la adunarile generale ordinare si extraordinare ale actionarilor, inserand in ordinea de zi propunerile pe care le vor considera necesare;
    d) sa constate depunerea regulata a garantiei din partea administratorilor;
    e) sa vegheze ca dispozitiile legii, ale actului constitutiv sau ale statutului sa fie indeplinite de administratori si de lichidatori.
    (11) Despre rezultatul verificarilor efectuate conform alin. (10), precum si asupra propunerilor pe care le considera necesare privind bilantul contabil si repartizarea profitului, cenzorii vor prezenta adunarii generale a actionarilor un raport amanuntit. Pentru indeplinirea acestei obligatii cenzorii vor delibera impreuna, insa pot face, in caz de divergenta, rapoarte separate, pe care le vor prezenta adunarii generale a actionarilor.
    (12) Cenzorii vor aduce la cunostinta administratorilor neregulile in administratie si incalcarile dispozitiilor legale si statutare pe care le constata, iar cazurile mai importante le vor aduce la cunostinta adunarii generale a actionarilor.
    (13) Cenzorii iau parte la sedintele consiliului de administratie si ale adunarii generale a actionarilor, fara drept de vot.
    (14) Se interzice cenzorilor sa comunice actionarilor in particular sau tertilor date referitoare la operatiunile S.M.F., constatate cu ocazia exercitarii mandatului lor.
    (15) Cenzorii vor trece intr-un registru special deliberarile lor, precum si constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
    (16) Revocarea cenzorilor se poate face numai de adunarea generala a actionarilor, cu votul cerut la adunarile generale extraordinare ale actionarilor.
    (17) Cenzorii S.M.F. indeplinesc si alte atributii prevazute de lege.

    CAP. 7
    Activitatea

    Art. 23
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data constituirii S.M.F.
    Art. 24
    Personalul
    (1) Personalul S.M.F. se incadreaza, in conditiile legii, pe baza de concurs sau de examen si/sau prin alte forme de selectie.
    (2) Conditiile de angajare, de organizare si de desfasurare a concursurilor, a examenelor si a selectiei se stabilesc prin regulament de catre consiliul de administratie.
    (3) Personalul S.M.F. este supus Statutului personalului feroviar, reglementarilor specifice emise de autoritatea de stat in domeniul transporturilor feroviare, precum si regulamentului de ordine interioara al acesteia.
    (4) Drepturile si obligatiile salariatilor se stabilesc prin contractul colectiv de munca sau prin negociere individuala.
    Art. 25
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, regimul de amortizare a mijloacelor fixe.
    Art. 26
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    (1) S.M.F. va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual bilantul contabil si contul de profit si pierderi, in conformitate cu dispozitiile Legii contabilitatii nr. 82/1994, cu modificarile ulterioare.
    (2) Bilantul contabil si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform legii.
    Art. 27
    Calculul si repartizarea profitului
    (1) Profitul S.M.F. se stabileste pe baza bilantului contabil aprobat de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
    (2) Profitul S.M.F. ramas dupa plata impozitului pe profit va fi repartizat in conditiile legii.
    (3) S.M.F. isi constituie fondul de rezerva si alte fonduri, in conditiile legii.
    (4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de catre S.M.F. in conditiile legii, dupa aprobarea bilantului contabil de catre adunarea generala a actionarilor.
    (5) In cazul inregistrarilor de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
    (6) Acoperirea pierderilor se va face in conditiile legii si pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor.
    Art. 28
    Registrele
    S.M.F. va tine, prin grija administratorilor, registrele prevazute de lege.

    CAP. 8
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea

    Art. 29
    Modificarea formei juridice
    (1) Adunarea generala a actionarilor poate hotari schimbarea formei juridice a S.M.F.
    (2) Pe toata perioada in care statul este actionar majoritar, modificarea formei juridice se face prin hotarare a Guvernului.
    Art. 30
    Dizolvarea
    (1) Urmatoarele situatii duc la dizolvarea S.M.F.:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
    b) declararea nulitatii;
    c) hotararea adunarii generale a actionarilor;
    d) hotararea tribunalului, la cererea oricarui asociat, pentru motive temeinice, precum neintelegerile grave dintre asociati, care impiedica functionarea S.M.F.;
    e) falimentul;
    f) in cazul si in conditiile prevazute la art. 153 din Legea nr. 31/1990, republicata;
    g) cand capitalul social se reduce sub minimul legal;
    h) cand numarul actionarilor scade sub minimul legal;
    i) alte cauze prevazute de lege sau de prezentul statut.
    (2) Dizolvarea S.M.F. se inscrie in registrul comertului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    (3) Pe toata perioada in care statul este actionar majoritar, dizolvarea S.M.F. se face prin hotarare a Guvernului.
    Art. 31
    Lichidarea
    (1) In caz de dizolvare, S.M.F. va fi lichidata.
    (2) Lichidarea S.M.F. si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 32
    Litigii
    (1) Litigiile de orice fel aparute intre S.M.F. si persoane fizice sau juridice sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun.
    (2) Pentru solutionarea litigiilor cu alte societati comerciale se poate apela si la arbitraj.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Art. 33
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, precum si ale Codului comercial.

    ANEXA
    la statut

                              SIGLA
    Societatii de Servicii de Management Feroviar "S.M.F."   S.A.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 583/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 583 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu