E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 590 din  6 iulie 2000

pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 1.303/1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanica Fina - CEFIN Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 339 din 20 iulie 2000


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Hotararea Guvernului nr. 1.303/1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanica Fina - CEFIN Bucuresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 334 din 11 decembrie 1996, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanica Fina - CEFIN Bucuresti are sediul in municipiul Bucuresti, sos. Pantelimon nr. 6 - 8 si 10 - 12, sectorul 2."
    2. Articolul 4 se completeaza cu alineatul 2 cu urmatorul cuprins:
    "Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanica Fina - CEFIN Bucuresti poate infiinta in cadrul structurii sale organizatorice sucursale, sectii, laboratoare si alte subunitati, fara personalitate juridica, necesare in vederea realizarii obiectului sau de activitate."
    Art. 2
    Anexele nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.303/1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanica Fina - CEFIN Bucuresti se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 la prezenta hotarare.
    Art. 3
    Patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanica Fina - CEFIN Bucuresti, stabilit pe baza bilantului contabil incheiat la data de 31 decembrie 1998, este de 3.514.156 mii lei.

                 PRIM-MINISTRU
           MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                      Contrasemneaza:
                      Ministrul industriei si comertului,
                      Radu Berceanu

                      Presedintele Agentiei Nationale
                      pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare,
                      Lanyi Szabolcs

                      Ministrul finantelor,
                      Decebal Traian Remes

                      Ministrul muncii si
                      protectiei sociale,
                      Smaranda Dobrescu

    ANEXA 1

    INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
    PENTRU MECANICA FINA - CEFIN BUCURESTI

                         STRUCTURA ORGANIZATORICA

                             ________________
   _________________        |   Consiliul    |
  |   Consiliul     |__     |de administratie|
  |tehnico-economic |  |    |________________|
  |_________________|  |            |
   _________________   |     _______|________         ____________________
  |Control-financiar|__|____|                |_ _ _ _|Consiliul stiintific|
  |_________________|  |    |Director general|       |____________________|
   _________________   |    |                |           _________________
  | Oficiul juridic |__|    |________________|__________|Director economic|
  |_________________|               |                   |_________________|
             _______________________|_____________      _________|__________
            |                _______|________     |    |   Compartiment     |
            |               |Director adjunct|    |    |economico-financiar,|
            |               |   stiintific   |    |    |   contabilitate,   |
            |               |________________|    |    |   administrativ    |
            |                       |             |    |____________________|
  __________|_________              |    _________|___________
 |  Compartiment      |             |   |    Compartiment     |
 |asigurarea calitatii|             |   |strategie, marketing,|
 |                    |             |   | transfer tehnologic |
 |____________________|             |   |_____________________|
      ______________________________|
     |            __________________|___________________________
     |     ______|_____    _________|_____________    __________|__________
     |    |Compartiment|  |Compartiment aparatura |  |Compartiment         |
     |    |tehnica     |  |de cercetare           |  |tehnologii specifice,|
     |    |masurarii   |  |stiintifica, laborator |  |scule de precizie,   |
     |    |            |  |medicala si biomedicala|  |materiale noi        |
     |    |____________|  |_______________________|  |_____________________|
  ___|__________________
 |Compartiment executie,|
 |modele experimentale, |
 |prototipuri, unicate  |
 |______________________|

    ANEXA 2

                                REGULAMENT
de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanica Fina - CEFIN Bucuresti

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanica Fina - CEFIN Bucuresti, denumit in continuare institut, este persoana juridica romana aflata in coordonarea Ministerului Industriei si Comertului, care functioneaza conform prevederilor art. 17 - 21 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si isi desfasoara activitatea pe baza prevederilor legale in vigoare si a prezentului regulament.
    Art. 2
    (1) Structura organizatorica a institutului este prevazuta in anexa nr. 1 la hotarare.
    (2) Institutul poate infiinta in cadrul structurii sale organizatorice sucursale, sectii, laboratoare si alte subunitati fara personalitate juridica, necesare in vederea realizarii obiectului sau de activitate, in conditiile legii. Modalitatea de constituire a acestora si relatiile lor in cadrul institutului si cu tertii sunt reglementate prin prezentul regulament.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 3
    (1) Institutul este infiintat in scopul desfasurarii activitatii de cercetare stiintifica si de dezvoltare tehnologica in domeniul mecanicii fine, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului si la realizarea cu prioritate a obiectivelor stiintifice si tehnologice ale programelor nationale pentru cercetare-dezvoltare si inovare.
    (2) Domeniul mecanicii fine, in sensul alin. (1), cuprinde tehnici si procedee de masurare, echipamente si aparate de masurat in domeniul marimilor neelectrice, aparatura medicala, aparate de investigatie si analiza, aparate de laborator, scule si dispozitive de precizie, elemente specifice de micromecanica si mecatronica.
    Art. 4
    Obiectul de activitate al institutului cuprinde in principal:
    A. Activitati de cercetare-dezvoltare:
    1. In cadrul programelor nationale de cercetare stiintifica, dezvoltare tehnologica si inovare institutul efectueaza cu o pondere majoritara cercetari fundamentale si aplicative de interes national si de interes public, care privesc:
    a) metode, tehnologii si mijloace de masurare si control pentru verificarea caracteristicilor de calitate prin procedee specifice tehnicii de masurare;
    b) sisteme informatizate de control si asigurarea calitatii;
    c) tehnici si metode destinate cresterii competitivitatii, fiabilitatii si capabilitatii produselor si proceselor industriale;
    d) colaborare la elaborarea standardelor nationale si a normelor specifice domeniului, in vederea alinierii la reglementarile internationale;
    e) realizari de materiale noi si tehnologii de baza si neconventionale, specifice mecanicii fine, pentru procese industriale;
    f) realizarea de cercetari in domeniul ingineriei calitatii;
    g) conceperea si realizarea de standuri specifice domeniului.
    2. In afara de activitatile desfasurate in cadrul programelor nationale de cercetare-dezvoltare si inovare institutul efectueaza si alte cercetari aplicative pentru solutionarea unor probleme din domeniul sau de activitate:
    a) dezvoltarea tehnicilor experimentale si a masuratorilor in laborator;
    b) elaborarea de tehnologii si proceduri pentru testare si investigare in cadrul proceselor de productie;
    c) la cererea agentilor economici, realizarea de produse, tehnologii si utilaje specifice domeniului;
    d) studii de piata si sondaje, strategii sectoriale, studii de fezabilitate, studii de diagnoza si prognoza, sinteze tehnico-stiintifice;
    e) activitati informatice, realizarea de software, prelucrari de date, activitati de banci de date;
    f) activitati de implementare a managementului calitatii in unitati de profil.
    B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare:
    a) asistenta tehnica si consultanta de specialitate pentru proiectarea si executia de obiective specifice domeniului;
    b) service, reparatii pentru produse din profilul de activitate;
    c) expertize tehnice privind gradul de functionalitate si siguranta operationala a instalatiilor si echipamentelor de masurare si control;
    d) solutii tehnice si programe de calcul, metodologii de experimentare, proiectare si executie de produse din domeniu;
    e) oferte, documentatii pentru participare la licitatii;
    f) certificare de produse si tehnologii, rapoarte de calitate conform testarilor efectuate;
    g) executie de modele experimentale si prototipuri.
    C. Activitati de formare si de specializare profesionala in domeniul propriu de activitate:
    a) formarea si specializarea personalului din activitatea de cercetare-dezvoltare;
    b) pregatire profesionala si specializare de nivel mediu in profil de mecanica fina;
    c) pregatire profesionala la nivel postuniversitar (cursuri postuniversitare, studii aprofundate, stagii de doctorantura), in colaborare cu unitati de invatamant in domeniul propriu de activitate.
    D. Activitati de editare si tiparire a publicatiilor de specialitate:
    a) "Revista romana de mecanica fina si optica";
    b) colectiile "Tehnica masurarii si ingineria calitatii" si "Marketing si ofertare in mecanica fina";
    c) cataloage cu fise de prezentare a rezultatelor cercetarii in domeniu;
    d) buletine de informare pentru mecanica fina;
    e) studii, rapoarte, sinteze, cursuri tematice si alte publicatii in domeniul propriu de activitate.
    E. Activitati de transfer tehnologic si valorificare a rezultatelor cercetarii:
    a) deservirea fabricatiei din industria de mecanica fina;
    b) organizari si participari la expozitii si manifestari tehnico-stiintifice interne si internationale;
    c) activitati de cooperare tehnico-stiintifica internationale.
    F. Activitati de comert interior si activitati de import-export, potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului sau de activitate
    G. Activitati de cercetare-dezvoltare privind apararea nationala in domeniul mecanicii fine.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 5
    Institutul are un patrimoniu in valoare de 3.514.156 mii lei, conform bilantului contabil incheiat la data de 31 decembrie 1998.
    Art. 6
    (1) Institutul administreaza cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum si alte bunuri dobandite in conditiile legii. Bunurile proprietate publica, precum si cele dobandite sunt in administrarea institutului si se evidentiaza distinct in patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetarilor concretizate in active corporale si necorporale, efectuate si finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobandite, daca prin contract nu se prevede altfel, inregistrandu-se in evidenta contabila a institutului.
    (3) In exercitarea drepturilor sale institutul poseda si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizarii acestora.
    (4) Concesionarea sau inchirierea unor subunitati, servicii ori activitati se poate face numai in scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii de cercetare-dezvoltare, in conditiile prevederilor legale.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale.

    CAP. 4
    Structura organizatorica si functionala

    Art. 7
    (1) Institutul poate avea in structura compartimente ca: sucursale, sectii, laboratoare, subunitati si alte structuri organizatorice necesare in vederea realizarii obiectului sau de activitate.
    (2) In functie de specificul activitatii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori in colaborare cu alte unitati din tara sau din strainatate.
    (3) Modificarile in structura organizatorica si functionala a institutului sunt propuse de directorul general, cu avizul consiliului de administratie, si sunt aprobate de Ministerul Industriei si Comertului.
    Art. 8
    Directorul general stabileste relatiile dintre conducatorii compartimentelor aflate in structura institutului, precum si relatiile acestora cu tertii si le poate acorda imputerniciri de reprezentare in numele institutului, cu avizul consiliului de administratie.
    Art. 9
    Conducatorii compartimentelor din structura institutului raspund in fata consiliului de administratie si a directorului general de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de acestia.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    Art. 10
    (1) Conducerea institutului este asigurata de:
    - consiliul de administratie;
    - comitetul de directie;
    - directorul general.
    (2) Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice a institutului este asigurata de consiliul stiintific.

    Consiliul de administratie
    Art. 11
    (1) Consiliul de administratie este format din 7 membri numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit, iar cel mult jumatate din numarul membrilor poate fi reinnoita la fiecare 2 ani.
    (2) Consiliul de administratie are urmatoarea structura:
    - un presedinte;
    - un vicepresedinte;
    - 5 membri.
    Art. 12
    (1) Din consiliul de administratie fac parte, in mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului - presedinte;
    - un reprezentant al Ministerului Industriei si Comertului;
    - un reprezentant al Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare;
    - un reprezentant al Ministerului Finantelor;
    - presedintele consiliului stiintific;
    - un reprezentant al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
    (2) Celalalt membru al consiliului de administratie poate fi inginer, economist, jurist sau alt specialist din domeniul de activitate al institutului.
    (3) Consiliul de administratie isi desemneaza vicepresedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al ministrului industriei si comertului, pe baza propunerii directorului general si a conducatorului autoritatii de la care acestia provin.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave sau lipsa de activitate in executarea mandatului se face de acelasi organ care a facut numirea.
    Art. 13
    (1) Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani si:
    a) isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile derivand din aceasta calitate;
    b) sunt platiti pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate cu o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie;
    c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie si nu pot participa in aceasta calitate la societatile comerciale cu care institutul are relatii contractuale sau interese contrare;
    d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care personal, sotul ori sotia, copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv sunt in acelasi timp patroni ori asociati la societati comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla in relatii comerciale directe.
    Art. 14
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza regulamentului propriu de functionare si cu respectarea legislatiei in vigoare. El hotaraste in problemele privind activitatea institutului, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
    Art. 15
    (1) Consiliul de administratie se intruneste o data pe luna sau ori de cate ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facandu-se de presedinte sau la solicitarea a cel putin unei treimi din numarul membrilor consiliului de administratie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele consiliului, iar in lipsa acestuia, de vicepresedinte.
    Art. 16
    (1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie poate fi reprogramata intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
    (2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unul din numarul total al membrilor.
    Art. 17
    La sedintele consiliului de administratie este invitat si reprezentantul sindicatului sau al salariatilor.
    Art. 18
    Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material conform prevederilor legale.
    Art. 19
    (1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si daca au comunicat in scris despre aceasta organului coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) raspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
    Art. 20
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) avizeaza modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului, infiintarea, desfiintarea si comasarea de compartimente din structura institutului;
    b) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de varf si de modernizare a celor existente in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu de activitate;
    c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare pe care il inainteaza Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare si Inovare;
    d) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si il depune la organul coordonator in vederea aprobarii prin hotarare a Guvernului;
    e) analizeaza si avizeaza bilantul contabil si contul de profit si pierderi, pe care le supune spre aprobare Ministerului Finantelor si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institut in anul precedent;
    f) analizeaza raportarea trimestriala privind activitatea realizata de institut, aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru al bugetului de venituri si cheltuieli;
    g) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza sa fie realizate de institut;
    h) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, inchirierea ori locatia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de productie din patrimoniul institutului;
    i) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice in vederea realizarii de activitati comune care prezinta interes pentru asociati si care se incadreaza in obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    j) aproba valorificarea bunurilor dobandite, cu respectarea prevederilor legale;
    k) fundamenteaza si prezinta organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri si cheltuieli al acestuia, pentru finantarea obiectivelor de interes public specifice activitatii institutului;
    l) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 35 si stabileste modul de rambursare a acestora;
    m) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
    n) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca si, ulterior, contractul colectiv de munca pe unitate;
    o) executa orice alte atributii stabilite potrivit prevederilor legale.
    Art. 21
    In primul trimestru al fiecarui an consiliul de administratie prezinta organului coordonator un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
    Art. 22
    Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institut; atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de functionare a consiliului de administratie.

    Comitetul de directie
    Art. 23
    (1) Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de directie alcatuit din directorul general, directorul adjunct stiintific, directorul economic si din conducatorii principalelor compartimente aflate in structura organizatorica a institutului.
    (2) Componenta comitetului de directie se propune de directorul general si se aproba de consiliul de administratie.
    Art. 24
    Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    - strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    - programul anual de cercetare-dezvoltare;
    - bugetul de venituri si cheltuieli;
    - programul de investitii;
    - sistemul de asigurare a calitatii;
    - alte obligatii;
    - programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice.
    Art. 25
    Comitetul de directie se intruneste decadal si ori de cate ori interesele institutului o impun.
    Art. 26
    (1) Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor stabilite de directorul general al institutului si aprobate de consiliul de administratie.
    (2) Comitetul de conducere exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor stabilite de directorul general al institutului si aprobate de consiliul de administratie.

    Directorul general
    Art. 27
    Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general care este numit de ministrul industriei si comertului, pe baza rezultatelor concursului organizat conform criteriilor propuse de consiliul stiintific al institutului si aprobate de ministrul industriei si comertului.
    Art. 28
    Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si responsabilitati:
    a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului in relatiile cu autoritatile publice, cu alte organizatii si agenti economici, precum si cu persoane fizice, din tara si din strainatate;
    b) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum si relatiile acestora cu tertii;
    c) propune modificarea structurii organizatorice a institutului;
    d) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului si a salariilor personalului din institut, prin comitetul de directie, aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    e) numeste si revoca directorii din structura organizatorica a institutului, cu avizul consiliului de administratie, precum si conducatorii compartimentelor de munca din aparatul propriu;
    f) angajeaza si concediaza personalul institutului, conform prevederilor legale;
    g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea in functiile de cercetator stiintific principal gradele I, II si III si cercetator stiintific, la propunerea consiliului stiintific;
    h) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, in conditiile art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, si ale art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetarii stiintifice, dezvoltarii tehnologice si inovarii, aprobata si modificata prin Legea nr. 95/1998;
    i) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    j) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert exterior, prin compartimentele specializate ale institutului;
    k) exercita atributiile si are raspunderile care ii revin din prevederile legale, aproba si ia masuri privind activitatea institutului, cu exceptia celor date, potrivit reglementarilor legale, in competenta altor organe;
    l) exercita orice alte atributii ce ii sunt delegate de consiliul de administratie;
    m) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.

    Consiliul stiintific
    Art. 29
    (1) Consiliul stiintific este format din reprezentantii tuturor compartimentelor stiintifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul stiintific poate fi alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza si de prospectare in domeniu, din cadre didactice din invatamantul superior, salariati ai institutului sau din afara acestuia, alesi pe o perioada de 2 ani prin vot secret de catre salariatii cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi prin vot secret de membrii consiliului. Din consiliul stiintific fac parte de drept directorul general si directorul adjunct stiintific al institutului.
    (4) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administratie.
    Art. 30
    Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:
    a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare, la elaborarea de propuneri pentru planul national de cercetare-dezvoltare si inovare;
    b) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice si tehnologice ale planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare, in domeniul propriu de activitate;
    c) examineaza si avizeaza proiectele de cercetare stiintifica, precum si realizarea acestora;
    d) avizeaza hotararile care implica politica de cercetare a institutului si a ramurii;
    e) propune masuri pentru perfectionarea profesionala si incadrarea personalului de cercetare-dezvoltare in grade profesionale;
    f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de incadrare si promovare a personalului;
    g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile atestabile si confirma rezultatele concursului;
    h) organizeaza si coordoneaza desfasurarea actiunilor cu caracter stiintific;
    i) avizeaza actiunile de cooperare interna si internationala, cu scop stiintific;
    j) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in strainatate;
    k) propune spre aprobare consiliului de administratie programul anual de cercetare-dezvoltare si inovare al institutului;
    l) propune criteriile si conditiile de selectie si evaluare a ofertelor pentru functia de director general al institutului.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia. Relatii financiare

    Art. 31
    (1) Institutul intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
    (2) Bilantul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Industriei si Comertului, se transmite Ministerului Finantelor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 32
    (1) Veniturile si cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de Guvern, la propunerea ministerului coordonator.
    Art. 33
    Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata institutul determina anual volumul de venituri de realizat si cheltuielile totale de efectuat.
    Art. 34
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere conform reglementarilor cuprinse in contractul colectiv de munca, in limitele fondului destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli.
    Art. 35
    Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care in cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu bancile, in valoare de cel mult 20% din veniturile brute in termeni reali realizate in anul precedent. Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finantelor.
    Art. 36
    (1) Institutul hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza sa fie realizate potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii si din credite bancare, cu exceptia investitiilor care intra sub incidenta prevederilor art. 6 si 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 privind unele masuri pentru restructurarea activitatii regiilor autonome.
    (2) In cazul investitiilor, altele decat cele prevazute la art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993, finantate integral sau partial de la bugetul de stat, limita de finantare se aproba o data cu legile de adoptare a bugetului, iar institutul are obligatia ca in executia bugetului de venituri si cheltuieli sa se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
    (3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca pe baza de licitatie publica, potrivit legii privind achizitiile publice.
    (4) Contractarea de credite care depasesc limita admisa prin legea anuala a bugetului de stat, in vederea realizarii de investitii de natura celor prevazute la alin. (1) si (2), se efectueaza cu aprobarea Ministerului Industriei si Comertului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor.
    Art. 37
    (1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului se efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale cu sediul in Romania.
    (2) Institutul poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutara stabilite prin actele normative in vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operatiuni de comert exterior potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitatile bancare cu sediul in Romania.
    Art. 38
    Institutul isi va organiza controlul financiar preventiv si controlul financiar de gestiune potrivit legii.

    CAP. 7
    Solutionarea litigiilor

    Art. 39
    Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata romane competente, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 40
    (1) Prezentul regulament de organizare si functionare se completeaza cu celelalte reglementari legale care se refera la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificarile si completarile regulamentului de organizare si functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative in vigoare, cu aprobarea Ministerului Industriei si Comertului si cu avizul Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare.
    Art. 41
    Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplica prevederile care, potrivit dispozitiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
    Art. 42
    Statutul de institut national de cercetare dezvoltare se reinnoieste prin reacreditare care are loc intr un interval de maximum 5 ani.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 590/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 590 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu