HOTARARE Nr. 603 din 21 aprilie 2004
pentru reorganizarea si functionarea Garzii Nationale de Mediu
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 401 din 5 mai 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 16 alin.
(5) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea
unor masuri privind infiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea
unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a
altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale si a unor
institutii publice, cu modificarile ulterioare, al art. 4 din Ordonanta
Guvernului nr. 41/2004 privind infiintarea directiilor teritoriale de regim
silvic si de vanatoare si al art. 14 alin. 4 din Legea protectiei mediului nr.
137/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Se reorganizeaza Garda Nationala de Mediu prin transferul unui numar de
102 posturi finantate de la bugetul de stat, din numarul total de 259 de
posturi ale inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic aflate in
subordinea sa, catre Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
(2) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa modifice bugetul
aprobat pentru Garda Nationala de Mediu pe anul 2004 cu cheltuielile aferente
celor 102 posturi care se transfera la Ministerul Agriculturii, Padurilor si
Dezvoltarii Rurale.
(3) Patrimoniul fostelor inspectorate teritoriale de regim silvic si
cinegetic, stabilit proportional pentru numarul de 102 posturi in raport cu
numarul total de 259 de posturi ale fostelor inspectorate de regim silvic si
cinegetic, se preda Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale,
pe baza de protocol de predare-preluare.
(4) Garda Nationala de Mediu se reorganizeaza cu respectarea numarului de
posturi ramase si a prevederilor bugetare aprobate si diminuate conform prevederilor
alin. (2).
(5) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari numarul
inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic se reduce de la 16 la
7.
(6) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari numarul
comisariatelor judetene ale Garzii Nationale de Mediu se reduce de la 43 la 36.
(7) Se organizeaza 7 comisariate regionale ale Garzii Nationale de Mediu pe
structura a 7 comisariate judetene ale Garzii Nationale de Mediu, inclusiv prin
preluarea atributiilor acestora la nivelul judetului de resedinta.
Art. 2
(1) Garda Nationala de Mediu este institutie publica si functioneaza ca
organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate
juridica, finantata de la bugetul de stat, in subordinea Autoritatii Nationale
de Control.
(2) Garda Nationala de Mediu are sediul in municipiul Bucuresti, Bd.
Libertatii nr. 12, sectorul 5, sediu in care functioneaza aparatul central al
acesteia, denumit Comisariat General, cu structura organizatorica prevazuta in
anexa nr. 1.
(3) Garda Nationala de Mediu are in subordine:
a) 7 comisariate regionale ale Garzii Nationale de Mediu, institutii cu
personalitate juridica, a caror structura organizatorica include:
1. 35 de comisariate judetene ale Garzii Nationale de Mediu, fara
personalitate juridica, organizate ca servicii in cadrul comisariatelor
regionale de care apartin;
2. Comisariatul Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", fara
personalitate juridica, organizat ca serviciu in cadrul comisariatului regional
de care apartine;
b) 7 inspectorate teritoriale de regim silvic si cinegetic, institutii cu
personalitate juridica, si 35 de inspectii silvo-cinegetice judetene, fara
personalitate juridica, organizate in cadrul inspectoratelor teritoriale de
regim silvic si cinegetic de care apartin.
Art. 3
Garda Nationala de Mediu este un corp specializat de control si inspectie,
cu statut specific si atributii in aplicarea politicii Guvernului in materia
prevenirii, constatarii si sanctionarii incalcarii prevederilor legale in
domeniul protectiei mediului, regimului silvic, pisciculturii, cinegeticii,
apelor, solului, aerului, biodiversitatii, precum si a celor prevazute in
legile specifice domeniului controlului poluarii industriale si managementului
riscului, fondului de mediu si altor domenii prevazute de legislatia specifica
in vigoare.
Art. 4
(1) In exercitarea atributiilor sale Garda Nationala de Mediu coopereaza cu
autoritatile administratiei publice centrale si locale, cu reprezentanti ai
societatii civile, cu persoane juridice si fizice, in limitele legii, si isi
desfasoara activitatea in mod independent.
(2) Garda Nationala de Mediu coopereaza cu organele cu atributii similare
din alte state pe baza tratatelor internationale la care Romania este parte, a
protocoalelor incheiate sau pe baza de reciprocitate, precum si cu organisme
similare din cadrul Uniunii Europene in cauzele de interes comun sau in ceea ce
priveste derularea programelor de aderare.
Art. 5
(1) Garda Nationala de Mediu este condusa de un comisar general, functie
asimilata ca salarizare secretarului de stat conform pozitiei 4 din anexa nr.
VII/2b la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 191/2002 privind cresterile
salariale ce se vor acorda in anul 2003 personalului bugetar salarizat potrivit
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a
salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si
personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998
privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a
indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 220/2003, cu modificarile si completarile
ulterioare. Comisarul general este numit prin decizie a primului-ministru, la
propunerea ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control.
(2) Comisarul general are calitatea de ordonator secundar de credite si
exercita atributiile legale in aceasta calitate pentru comisariatul general si
unitatile din subordinea Garzii Nationale de Mediu.
(3) Comisarul general reprezinta Garda Nationala de Mediu in relatiile cu
tertii.
(4) In exercitarea atributiilor comisarul general emite decizii, aproba
instructiuni, norme de lucru si proceduri pentru personalul Garzii Nationale de
Mediu.
(5) Comisarul general are in subordine 3 comisari generali adjuncti,
asimilati ca salarizare secretarului general adjunct conform pozitiei 2 cap. IA
din anexa nr. Ib la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 191/2002, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 220/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Comisarii generali adjuncti sunt numiti si revocati din functie de comisarul
general, in conditiile legii.
(6) Numarul maxim de posturi pentru Garda Nationala de Mediu este de 806.
(7) In cadrul structurii organizatorice a aparatului central al Garzii
Nationale de Mediu, prin decizie a comisarului general, se pot organiza
servicii, birouri si compartimente.
(8) Posturile pentru aparatul central si pentru fiecare structura
teritoriala se distribuie din numarul total prevazut la alin. (6), prin decizie
a comisarului general.
Art. 6
(1) Garda Nationala de Mediu asigura realizarea strategiei de control,
urmareste modul de realizare a atributiilor incredintate comisariatelor
regionale si inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic,
stabileste toate masurile operative pentru eficientizarea activitatii de
control.
(2) Ministrul mediului si gospodaririi apelor coordoneaza din punct de
vedere metodologic activitatea Garzii Nationale de Mediu privind controlul
aplicarii strategiilor si politicilor de mediu in vederea desfasurarii in mod
unitar a activitatilor specifice fiecareia dintre cele doua institutii, pentru
realizarea protectiei factorilor de mediu la nivel national.
(3) Comisariatele regionale ale Garzii Nationale de Mediu se organizeaza ca
structuri zonale la nivel de directii, cu competente limitate teritorial, care
coordoneaza si supravegheaza activitatea comisariatelor judetene din structura
lor si sunt conduse de un comisar regional ajutat de un comisar regional
adjunct.
(4) Inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic se organizeaza
ca structuri zonale la nivel de directii, cu competente limitate teritorial,
care coordoneaza, supravegheaza si efectueaza activitatea de control tematic,
operativ si inopinat cu privire la respectarea regimului silvic si cinegetic
din judetele arondate si sunt conduse de un inspector-sef.
(5) Comisariatele judetene ale Garzii Nationale de Mediu, inclusiv
Comisariatul Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", organizate la
nivel de servicii in cadrul comisariatelor regionale, au competenta de control
tematic, operativ si inopinat pe teritoriul judetului in care functioneaza si
sunt conduse de un comisar-sef.
(6) Comisariatele judetene din structura fiecarui comisariat regional sunt
prevazute in anexa nr. 2.
(7) Inspectiile silvo-cinegetice ale fiecarui inspectorat teritorial de
regim silvic si cinegetic sunt prevazute in anexa nr. 3.
(8) Comisarii regionali ai comisariatelor regionale si inspectorii-sefi ai
inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic din structura Garzii
Nationale de Mediu sunt ordonatori tertiari de credite si indeplinesc in
aceasta calitate toate atributiile legale care le revin pentru comisariatul sau
inspectoratul respectiv si sunt asimilati ca salarizare directorului.
(9) Comisarii regionali si inspectorii-sefi se subordoneaza comisarului
general al Garzii Nationale de Mediu, prin structurile de specialitate din
aparatul central al acesteia.
(10) In indeplinirea atributiilor lor comisarii regionali, inspectorii-sefi
si comisarii-sefi actioneaza conform fisei postului si la ordinul comisarului
general, conform legii.
Art. 7
(1) Spatiile necesare desfasurarii activitatii structurilor Garzii
Nationale de Mediu, respectiv sediul central al Garzii Nationale de Mediu si
sediile comisariatelor regionale, comisariatelor judetene, Comisariatului
Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" si inspectoratelor teritoriale
de regim silvic si cinegetic, se preiau in conditiile legii, pe baza de
protocol de predare-preluare, de la orice institutie a administratiei publice
centrale sau locale care le are in proprietate ori in administrare sau se
inchiriaza in conditiile legii.
(2) Garda Nationala de Mediu, in limitele bugetului aprobat pentru fiecare
exercitiu financiar, poate achizitiona sau construi spatiile si utilitatile
necesare desfasurarii activitatii, cu respectarea prevederilor legale.
(3) Consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al
Municipiului Bucuresti sprijina structurile Garzii Nationale de Mediu pentru
asigurarea, in conditiile legii, de spatii pentru sedii sau de amplasamente in
vederea construirii de sedii proprii.
Art. 8
Garda Nationala de Mediu are urmatoarele atributii principale:
A. In domeniul protectiei mediului:
a) organizeaza, coordoneaza, indruma si controleaza, in vederea desfasurarii
unitare la nivel national, activitatea de inspectie si control a comisariatelor
regionale si a comisariatelor judetene;
b) elaboreaza, promoveaza si reactualizeaza periodic, impreuna cu
autoritatile publice centrale pentru protectia mediului, reglementari, ghiduri
si norme tehnice privind activitatea de inspectie si control;
c) elaboreaza planul anual de inspectie, prin stabilirea obiectivelor,
sarcinilor si modalitatilor concrete de actiune;
d) controleaza activitatile cu impact asupra mediului inconjurator si
aplica sanctiuni contraventionale prevazute de lege in domeniile:
- protectia atmosferei;
- protectia apelor de suprafata si subterane si a ecosistemelor acvatice;
- protectia solului si a ecosistemelor terestre;
- protectia naturii, a peisajelor si habitatelor naturale, conservarea
biodiversitatii, a florei si faunei salbatice;
- valorificarea resurselor biologice de flora si fauna salbatica, inclusiv
valorificarea fondului piscicol din apele naturale si a animalelor salbatice de
interes vanatoresc;
- regimul ariilor protejate si al monumentelor naturii;
- protectia asezarilor umane;
- regimul substantelor chimice periculoase si al deseurilor;
- regimul pesticidelor si al ingrasamintelor chimice;
- alte aspecte care, potrivit legii, sunt in atributiile de inspectie si
control de mediu;
e) exercita controlul cu privire la desfasurarea actiunilor de
import-export al produselor, bunurilor si altor materiale cu regim special de
comercializare, in conformitate cu legislatia care reglementeaza comertul
international cu astfel de produse, bunuri sau materiale, scop in care
coopereaza nemijlocit cu toate autoritatile teritoriale competente si aplica
masurile prevazute de lege;
f) exercita controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente
majore si/sau impact semnificativ transfrontalier asupra mediului, in vederea
prevenirii si limitarii riscurilor de poluare;
g) participa la interventiile pentru eliminarea sau diminuarea efectelor
majore ale poluarilor asupra factorilor de mediu si la stabilirea cauzelor
acestora si aplica sanctiunile contraventionale prevazute de lege, inclusiv
oprirea unor instalatii si/sau suspendarea unor activitati pe perioade
determinate de timp in cazul in care este pusa in pericol sanatatea cetatenilor
sau in cazul in care se constata depasirea concentratiilor poluantilor peste
limitele admise de legislatia de mediu;
h) controleaza investitiile in domeniul mediului in toate fazele de
executie si are acces la intreaga documentatie;
i) propune organului emitent suspendarea si/sau anularea actelor de
reglementare emise cu nerespectarea prevederilor legale;
j) constata faptele ce constituie contraventii si aplica sanctiunile
contraventionale in domeniul protectiei mediului, sesizeaza organele de
cercetare penala si colaboreaza cu acestea la constatarea faptelor care,
potrivit legislatiei de mediu, constituie infractiuni;
k) verifica sesizarile cu privire la incalcarea legislatiei in vigoare in
domeniul protectiei mediului;
l) emite puncte de vedere in scopul avizarii proiectelor de acte normative
initiate in domeniul protectiei mediului, dupa caz;
m) indeplineste orice alte atributii de inspectie si control prevazute de
lege si aplica masurile corespunzatoare.
B. In domeniul silvic:
a) organizeaza, coordoneaza si exercita controlul cu privire la respectarea
prevederilor regimului silvic de catre detinatorii si administratorii cu orice
titlu de fond forestier si a modului in care se aplica legislatia silvica
pentru administrarea vegetatiei forestiere din afara fondului forestier;
b) controleaza modul in care se aplica normele tehnice in elaborarea
amenajamentelor silvice, respectarea si aplicarea prevederilor din
amenajamente;
c) controleaza modul de supraveghere a starii de sanatate a padurilor
(monitoringul forestier) si modul de aplicare a reglementarilor privind
utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
d) verifica modul de respectare a normelor tehnice cu privire la proiectarea
si executarea lucrarilor de reconstructie ecologica, impaduriri si lucrari de
ingrijire;
e) controleaza respectarea de catre administrator sau proprietar a
legislatiei privind integritatea fondului forestier national si a vegetatiei
forestiere din afara acestuia;
f) constata, prin personalul silvic, faptele ce pot constitui infractiuni
in domeniul silvic, sesizeaza de indata organele de cercetare penala, iar
pentru faptele contraventionale aplica sanctiuni, cu respectarea prevederilor
legale privind regimul contraventiilor;
g) controleaza legalitatea comercializarii masei lemnoase si respectarea
reglementarilor cu privire la circulatia materialelor lemnoase, precum si
provenienta acestora, indiferent de locul in care se afla;
h) controleaza respectarea regimului silvic in domeniul ariilor protejate
din fondul forestier national;
i) verifica sesizarile cu privire la incalcarea legislatiei in vigoare in
domeniul respectarii regimului silvic si a legislatiei silvice cu privire la administrarea
vegetatiei forestiere din afara fondului forestier;
j) emite puncte de vedere, la solicitarea Autoritatii Nationale de Control,
in procesul de avizare a proiectelor de acte normative initiate in domeniul
gestionarii fondului forestier national si a vegetatiei forestiere din afara
fondului forestier national;
k) indeplineste orice alte atributii legale si dispozitii ierarhice privind
controlul regimului silvic.
C. In domeniul cinegetic:
a) controleaza activitatea cinegetica pe toate categoriile de fonduri de
vanatoare, luand masurile care se impun in conformitate cu legislatia din
domeniu;
b) propune administratorului fondurilor de vanatoare rezilierea
contractelor de gestionare a fondurilor de vanatoare sau, dupa caz, retragerea
licentei de functionare, in situatia in care se impune acest lucru;
c) organizeaza, coordoneaza si participa in mod direct la actiunile de
prevenire si combatere a braconajului, constata faptele infractionale din
domeniul cinegetic si inainteaza de indata documentele intocmite in acest sens
organelor de cercetare penala, constata si sanctioneaza prin personalul
imputernicit fapte de natura contraventionala;
d) controleaza activitatea personalului angajat al gestionarilor fondurilor
de vanatoare cu atributii in domeniul cinegetic si propune sanctionarea
acestuia;
e) controleaza modul de respectare a instructiunilor tehnice privind
evaluarea efectivelor de vanat si stabilirea cotelor de recolta;
f) controleaza legalitatea detinerii in captivitate a animalelor salbatice
de catre persoanele fizice si juridice, precum si asigurarea conditiilor de
viata ale acestora;
g) controleaza respectarea reglementarilor in vigoare privind capturarea
vanatului viu si popularea fondurilor de vanatoare;
h) verifica sesizarile cu privire la incalcarea actelor normative in
vigoare in domeniul cinegetic;
i) indeplineste orice alte atributii legale privind controlul respectarii
legislatiei in domeniul cinegetic.
Art. 9
Comisariatele regionale ale Garzii Nationale de Mediu, la nivel regional,
au atributiile prevazute la art. 8 lit. A. c) - k) si m).
Art. 10
Inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic au urmatoarele
atributii principale:
a) controleaza modul in care este respectata legalitatea circulatiei
materialului lemnos, a altor produse ale padurii si executa controlul la
instalatiile de transformat lemn rotund sau alte puncte de depozitare,
prelucrare ori comercializare a produselor lemnoase si nelemnoase, conform legislatiei
in vigoare;
b) controleaza respectarea prevederilor normelor tehnice si a celorlalte
dispozitii legale privind recoltarea, achizitionarea, depozitarea, transportul,
prelucrarea si comercializarea produselor nelemnoase ale padurii, mentionate la
art. 39 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificarile si completarile
ulterioare;
c) exercita atributiile prevazute la art. 8 lit. B. a) - i) si k) si la
art. 8 lit. C. a) si c) - i);
d) orice alte atributii de control prevazute de reglementarile in vigoare
pentru inspectoratele de regim silvic si cinegetic.
Art. 11
(1) Comisariatele judetene ale Garzii Nationale de Mediu, din structura
comisariatelor regionale, pe teritoriul judetului, au atributiile prevazute la
art. 8 lit. A. c) - k) si m).
(2) Pe langa atributiile prevazute la alin. (1), pe teritoriul Rezervatiei
Biosferei "Delta Dunarii", Comisariatul Rezervatiei Biosferei
"Delta Dunarii" al Garzii Nationale de Mediu organizeaza activitati
permanente de control pentru verificarea modului in care sunt respectate
prevederile legislatiei in domeniul pescuitului, acvaculturii, comercializarii
produselor pescaresti si altor activitati conexe.
Art. 12
(1) Garda Nationala de Mediu exercita in domeniile prevazute la art. 3 controlul
operativ si inopinat, potrivit atributiilor prevazute in prezenta hotarare si
prevederilor legale in vigoare in domeniile specifice de activitate.
(2) In indeplinirea atributiilor ce le revin comisarii Garzii Nationale de
Mediu si inspectorii inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic
sunt investiti cu exercitiul autoritatii publice a statului in virtutea careia
au urmatoarele drepturi:
a) sa aiba acces deplin, in conditiile legii, in orice situatie, in
amplasamentele si incintele in care se desfasoara sau se prezuma ca se
desfasoara o activitate generatoare de impact negativ asupra mediului;
b) sa legitimeze in vederea stabilirii identitatii persoanele care incalca
sau sunt suspecte ca au incalcat dispozitiile legale din domeniile de
competenta ale Garzii Nationale de Mediu;
c) sa conduca la sediul organelor de politie persoanele a caror identitate
nu a putut fi stabilita, care au savarsit sau sunt suspecte de savarsirea unor
fapte ilegale din domeniul de competenta al Garzii Nationale de Mediu;
d) sa efectueze, dupa caz, impreuna cu organele de politie, controale ale
mijloacelor de transport, cand exista indicii cu privire la savarsirea unor
contraventii sau infractiuni in domeniu;
e) sa participe impreuna cu organele de politie, in vederea efectuarii
primelor cercetari, la retinerea persoanelor suspecte de savarsirea unor
infractiuni la legislatia de mediu;
f) sa retina, in vederea confiscarii, pe baza constatarilor efectuate,
bunurile si mijloacele de transport folosite sau rezultate in urma savarsirii
faptelor ilegale;
g) sa participe, dupa caz, impreuna cu organele competente, la controlul
specific in punctele de trecere a frontierei;
h) sa fie stimulati material si moral, in conditiile legii;
i) alte drepturi conferite de legislatia in vigoare.
(3) Personalului silvic din Garda Nationala de Mediu i se aplica
prevederile cuprinse in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2000 privind
Statutul personalului silvic, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 427/2001, in limita bugetului aprobat pentru Garda Nationala de Mediu si cu
respectarea prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor
publici, republicata.
Art. 13
Actele de constatare a contraventiilor, intocmite de comisarii si
inspectorii Garzii Nationale de Mediu, sunt acte procedurale, potrivit
reglementarilor legale, cu toate efectele prevazute de legislatia in vigoare.
Art. 14
(1) Personalul de conducere si de executie al Garzii Nationale de Mediu are
calitatea de functionar public sau de personal contractual, dupa caz, potrivit
legii, in limita posturilor stabilite prin prezenta hotarare si a bugetului
aprobat.
(2) Comisarii si inspectorii Garzii Nationale de Mediu poarta uniforma cu
insemne distinctive si sunt dotati cu armament de serviciu pe care au dreptul
sa-l utilizeze si obligatia sa-l pastreze in conditiile legii. Pentru
indeplinirea atributiilor folosesc autovehicule si ambarcatiuni inscriptionate
corespunzator si alte mijloace din dotare.
(3) Normele de dotare, insemnele distinctive si modelele de uniforma ale
personalului Garzii Nationale de Mediu sunt prevazute in anexele nr. 4 - 10.
(4) Mijloacele tehnice si echipamentele de autoaparare, de comunicare, de
transport si de protectie cu care vor fi dotate Garda Nationala de Mediu si
unitatile teritoriale ale acesteia sunt prevazute in anexa nr. 11.
(5) Garda Nationala de Mediu elaboreaza programe si organizeaza pregatirea
continua a personalului.
(6) Armamentul de serviciu din dotarea personalului Garzii Nationale de
Mediu se asigura din disponibilitatile Ministerului Administratiei si
Internelor sau ale altor institutii autorizate, pe baza protocoalelor incheiate
cu acestea.
(7) Programul de pregatire si tragere cu armamentul din dotare se
realizeaza in cooperare cu unitatile Ministerului Administratiei si Internelor
sau ale altor institutii autorizate, pe baza protocoalelor incheiate cu
acestea.
(8) Se constituie fondul de stimulare a personalului in conformitate cu
Normele metodologice privind constituirea si utilizarea fondului destinat
stimularii personalului Garzii Nationale de Mediu, respectiv din aparatul
central, comisariatele si inspectoratele teritoriale de regim silvic si
cinegetic, prevazute in anexa nr. 12.
Art. 15
(1) Regulamentul de organizare si functionare, drepturile si indatoririle
de serviciu ale personalului de specialitate al Garzii Nationale de Mediu si al
institutiilor subordonate se aproba in termen de 90 de zile de la data intrarii
in vigoare a prezentei hotarari, prin decizie a comisarului general al Garzii
Nationale de Mediu, cu avizul conform al ministrului delegat pentru coordonarea
autoritatilor de control.
(2) Prin Regulamentul de organizare si functionare a Garzii Nationale de
Mediu se stabilesc raporturile de relationare pentru toate structurile Garzii
Nationale de Mediu.
Art. 16
Incadrarea, salarizarea si acordarea altor drepturi personalului Garzii
Nationale de Mediu, functionari publici si personal contractual, se fac in
conformitate cu prevederile dispozitiilor legale in vigoare aplicabile
personalului din institutiile publice si serviciile descentralizate ale
acestora.
Art. 17
(1) Numarul maxim de autoturisme, ambarcatiuni si consumul normat de carburanti
pentru activitatile Garzii Nationale de Mediu sunt prevazute in anexa nr. 13.
(2) Garda Nationala de Mediu utilizeaza un autoturism la 2
comisari/inspectori, cu incadrarea in numarul maxim de autoturisme prevazut in
anexa nr. 13.
Art. 18
Anexele nr. 1 - 13 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 19
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 761/2003 pentru reorganizarea si functionarea Garzii Nationale
de Mediu, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 499 din 10
iulie 2003, cu modificarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii
contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul delegat pentru coordonarea
autoritatilor de control,
Ionel Blanculescu
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Ilie Sarbu
Ministrul mediului si
gospodaririi apelor,
Speranta Maria Ianculescu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
p. Ministrul finantelor publice,
Neculae Eugeniu Plaiasu,
secretar de stat
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
__________________________
| |
| GARDA NATIONALA DE MEDIU |
| COMISARIATUL GENERAL |
|__________________________|
___________________
| CONSILIERI |__ _________________
|___________________| |______| |
___________________ | | COMISAR GENERAL |
| DIRECTIA JURIDICA | | |_________________|
| SI CONTROL |__| |
|___________________| | |
___________________ | |
| AUDIT |__| |
|___________________| |
________________________________|______________________________
___|_______________ _____________|______________ ____________|___
| COMISAR GENERAL | | COMISAR GENERAL ADJUNCT | | COMISAR GENERAL|
| ADJUNCT PENTRU | | PENTRU SINTEZE, ANALIZA | | ADJUNCT PENTRU |
| PROTECTIA MEDIULUI| | ECONOMICA SI RESURSE UMANE | | SILVICULTURA |
| | | | | SI CINEGETICA |
|___________________| |____________________________| |________________|
| | |
| ______________________|______________ ____|_____
| | | | | |
_____|____ _|_________ ___________|_ ___________|_ ____|____ ____|____
|DIRECTIA | |DIRECTIA ||DIRECTIA ||DIRECTIA | |DIRECTIA ||DIRECTIA
|
|DE | |DISPECERAT,||MANAGEMENT ||BUGET, | |DE ||DE
|
|CONTROL AL| |BANCA DATE ||RESURSE ||FINANCIAR, | |CONTROL ||CONTROL
|
|PROTECTIEI| |SI RELATII ||UMANE SI ||CONTABILITATE| |AL
||CINEGETIC|
|MEDIULUI | |CU ||ADMINISTRATIV|| | |REGIMULUI||
|
| | |PUBLICUL || || | |SILVIC ||
|
|__________| |___________||_____________||_____________|
|_________||_________|
: | | | | |
: |______________________|______________| |__________|
: : :
_____:_______________________ : ________________:_________
| | : | INSPECTORATE TERITORIALE
|
| COMISARIATE REGIONALE 1 - 7 |........:............| DE REGIM SILVIC SI
|
| | | CINEGETIC 1 - 7
|
| _________________|____ ____|_____________
|
|___________| COMISARIATE JUDETENE | | INSPECTII |____________|
| DE MEDIU SI RBDD | | SILVO-CINEGETICE |
|______________________| |__________________|
_____________________________________________________________________________
| NOTA: COMISARIATELE REGIONALE SI INSPECTORATELE TERITORIALE DE REGIM SILVIC
|
| SI CINEGETIC SUNT INSTITUTII SUBORDONATE CU PERSONALITATE JURIDICA
|
|_____________________________________________________________________________|
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
_______________________________________________________
| |
| COMISARIATE REGIONALE DE MEDIU |
|_______________________________________________________|
|
V _______________________________________________
|___| COMISARIATUL REGIONAL SUCEAVA |
| |_______________________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN BACAU |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN BOTOSANI |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN NEAMT |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN IASI |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| -->| COMISARIATUL JUDETEAN VASLUI |
| |_______________________________________|
|
V _______________________________________________
|___| COMISARIATUL REGIONAL BUCURESTI |
| |_______________________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN ILFOV |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN ARGES |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN DAMBOVITA |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN PRAHOVA |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN IALOMITA |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN CALARASI |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN GIURGIU |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| -->| COMISARIATUL JUDETEAN TELEORMAN |
| |_______________________________________|
|
V _______________________________________________
|___| COMISARIATUL REGIONAL SIBIU |
| |_______________________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN ALBA |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN MURES |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN HARGHITA |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN COVASNA |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| -->| COMISARIATUL JUDETEAN BRASOV |
| |_______________________________________|
|
V _______________________________________________
|___| COMISARIATUL REGIONAL VALCEA |
| |_______________________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN GORJ |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN OLT |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN DOLJ |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| -->| COMISARIATUL JUDETEAN MEHEDINTI |
| |_______________________________________|
|
V _______________________________________________
|___| COMISARIATUL REGIONAL TIMIS |
| |_______________________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN ARAD |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN HUNEDOARA |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| -->| COMISARIATUL JUDETEAN CARAS-SEVERIN |
| |_______________________________________|
|
V _______________________________________________
|___| COMISARIATUL REGIONAL CLUJ |
| |_______________________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN BIHOR |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN SATU MARE |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN MARAMURES |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| |-->| COMISARIATUL JUDETEAN SALAJ |
| | |_______________________________________|
| | _______________________________________
| -->| COMISARIATUL JUDETEAN BISTRITA-NASAUD |
| |_______________________________________|
|
V _______________________________________________
|___| COMISARIATUL REGIONAL GALATI |
|_______________________________________________|
| _______________________________________
|-->| COMISARIATUL JUDETEAN BUZAU |
| |_______________________________________|
| _______________________________________
|-->| COMISARIATUL JUDETEAN VRANCEA |
| |_______________________________________|
| _______________________________________
|-->| COMISARIATUL JUDETEAN BRAILA |
| |_______________________________________|
| _______________________________________
|-->| COMISARIATUL JUDETEAN TULCEA |
| |_______________________________________|
| _______________________________________
|-->| COMISARIATUL JUDETEAN CONSTANTA |
| |_______________________________________|
| _______________________________________
-->| COMISARIATUL RBDD |
|_______________________________________|
ANEXA 3*)
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
_____________________________________________
| |
| INSPECTORATE TERITORIALE DE REGIM |
| SILVIC SI CINEGETIC |
|_____________________________________________|
|
V _____________________________________
| | ITRSC BACAU*1) |
|___| Str. Trotus nr. 5, Bacau |
| |_____________________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC BOTOSANI |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC NEAMT |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC IASI |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC VASLUI |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| -->| ISC SUCEAVA |
| |_____________________________|
|
| _____________________________________
V | ITRSC BUZAU |
|___| Str. Panduri nr. 3, Buzau |
| |_____________________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC VRANCEA |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC BRAILA |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC TULCEA |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC GALATI |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| -->| ISC CONSTANTA |
| |_____________________________|
|
| _____________________________________
V | ITRSC PRAHOVA*2) |
|___| Str. Iuliu Maniu nr. 3, Ploiesti |
| |_____________________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC DAMBOVITA |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC ARGES |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC BUCURESTI |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC IALOMITA |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC CALARASI |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC GIURGIU |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| -->| ISC TELEORMAN |
| |_____________________________|
|
| _____________________________________
V | ITRSC VALCEA*3) |
|___| Str. Carol I nr. 37, Ramnicu Valcea |
| |_____________________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC GORJ |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC OLT |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC DOLJ |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| -->| ISC MEHEDINTI |
| |_____________________________|
|
| _____________________________________
V | ITRSC HUNEDOARA*4) |
|___| Str. Titu Maiorescu nr. 2, Deva |
| |_____________________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC CARAS-SEVERIN |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC ARAD |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| -->| ISC TIMIS |
| |_____________________________|
|
| _____________________________________
V | ITRSC BISTRITA*5) |
|___| B-dul Gr. Balan nr. 21, Bistrita |
| |_____________________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC CLUJ |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC BIHOR |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC SATU MARE |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| |-->| ISC MARAMURES |
| | |_____________________________|
| | _____________________________
| -->| ISC SALAJ |
| |_____________________________|
|
| _____________________________________
V | ITRSC BRASOV*6) |
|___| Str. Ecaterina Varga nr. 23 |
|_____________________________________|
| _____________________________
|-->| ISC SIBIU |
| |_____________________________|
| _____________________________
|-->| ISC COVASNA |
| |_____________________________|
| _____________________________
|-->| ISC MURES |
| |_____________________________|
| _____________________________
|-->| ISC HARGHITA |
| |_____________________________|
| _____________________________
-->| ISC ALBA |
|_____________________________|
______________________________________________________________________________
| LEGENDA: ITRSC - INSPECTORAT TERITORIAL DE REGIM SILVIC SI CINEGETIC
|
| (are sub jurisdictie judetul de resedinta si judetele in
|
| care sunt prevazute inspectii silvo-cinegetice aflate in
|
| subordinea sa)
|
| ISC - INSPECTIE SILVO-CINEGETICA |
|
|
| NOTA:
|
| *1) ITRSC BACAU preia atributiile si personalul de la ITRSC SUCEAVA care se
|
| desfiinteaza
|
| *2) ITRSC PRAHOVA preia atributiile si personalul de la ITRSC BUCURESTI care
|
| se desfiinteaza
|
| *3) ITRSC VALCEA preia atributiile si personalul de la ITRSC GORJ care se
|
| desfiinteaza
|
| *4) ITRSC HUNEDOARA preia atributiile si personalul de la ITRSC
CARAS-SEVERIN|
| si ITRSC TIMIS care se desfiinteaza
|
| *5) ITRSC BISTRITA preia atributiile si personalul de la ITRSC SATU MARE
|
| si ITRSC SALAJ care se desfiinteaza
|
| *6) ITRSC BRASOV preia atributiile si personalul de la ITRSC COVASNA
|
| si ITRSC HARGHITA care se desfiinteaza
|
|______________________________________________________________________________|
ANEXA 4
LISTA
articolelor din compunerea uniformei pentru personalul Garzii Nationale de
Mediu
a) Uniforma barbati:
1. camasa din poplin cu guler pentru cravata;
2. costum pentru barbati, clasic;
3. cravata;
4. jacheta din stofa, captusita, model unic pentru femei - barbati.
b) Uniforma femei:
1. bluza din poplin;
2. fusta dreapta;
3. pantalon drept, din stofa, pentru pantof;
4. sacou clasic din stofa;
5. jacheta din stofa, captusita, model unic pentru femei - barbati.
c) Accesorii:
1. pantofi din piele de culoare neagra;
2. insigna comisar de mediu/inspector silvic;
3. placheta nume.
NOTA: Culoarea articolelor de uniforma din materiale textile este verde
turcoaz inchis cu codul 5097, cu exceptia cravatei, care este verde-inchis, si
a camasii, care este gris-vert deschis.
ANEXA 5
NORME DE DOTARE
si durata de serviciu a articolelor de uniforma pentru personalul Garzii
Nationale de Mediu
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea articolului de uniforma Norma de Durata de serviciu
crt. dotare (ani)
initiala
(buc./per.)
________________________________________________________________________________
1. Costum pentru barbati, clasic 1 2
________________________________________________________________________________
2. Costum pentru dama, clasic, cu fusta si
pantalon 1 2
________________________________________________________________________________
3. Camasa din poplin pentru barbati 2 2
________________________________________________________________________________
4. Bluza din poplin pentru femei 2 2
________________________________________________________________________________
5. Jacheta din stofa pentru femei - barbati 1 2
________________________________________________________________________________
6. Cravata 2 Numai dotare
initiala
________________________________________________________________________________
7. Pantofi din piele de culoare neagra 1 1 an
________________________________________________________________________________
8. Insigna 1 Numai dotare
initiala
________________________________________________________________________________
9. Placheta nume 2 Numai dotare
initiala
________________________________________________________________________________
ANEXA 6*)
*) Anexa nr. 6 este reprodusa in facsimil.
Insigna si Placheta pentru Garda Nationala de Mediu
Figura 1, reprezentand insigna pentru Garda Nationala de Mediu, se gaseste
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 401 din 5 mai 2004, la pagina
9.
Placheta
____________________________________
| | | | Numele (Ex.: POPESCU) |
|__|__|__|___________________________|
NOTA:
Insigna distinctiva se va confectiona din aliaj metalic usor, cu aversul
emailat color verde inchis, va avea serie de personalizare gravata pe revers si
se va purta suspendat, cu ajutorul suportului din piele, la butoniera din
dreapta a buzunarului de la piept al uniformei. In spatiul central al insignei
se inscriptioneaza vizibil, cu majuscule in relief functia, categoria si clasa
comisarului. Ex.: COMISAR-SEF, A/I.
ANEXA 7*)
*) Anexa nr. 7 este reprodusa in facsimil.
UNIFORMA BARBATI
Figura 2 - uniforma barbati - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 401 din 5 mai 2004, la pagina 10.
ANEXA 8*)
*) Anexa nr. 8 este reprodusa in facsimil.
UNIFORMA FEMEI
Figura 3 - uniforma femei - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 401 din 5 mai 2004, la pagina 10.
ANEXA 9*)
*) Anexa nr. 9 este reprodusa in facsimil.
CAMASA - BLUZA
Figura 4, reprezentand camasa - bluza, se gaseste in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 401 din 5 mai 2004, la pagina 11.
ANEXA 10*)
*) Anexa nr. 10 este reprodusa in facsimil.
JACHETA STOFA FEMEI - BARBATI
Figura 5, reprezentand jacheta stofa femei - barbati, se gaseste in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 401 din 5 mai 2004, la pagina 11.
ANEXA 11
LISTA
mijloacelor tehnice si echipamentelor de autoaparare, de comunicare, de transport
si de protectie din dotarea Garzii Nationale de Mediu
a) Mijloace individuale de autoaparare:
1. armament de serviciu: pistol cu doua incarcatoare;
2. toc din piele pentru pistol;
3. munitie pentru doua incarcatoare pistol;
4. butelie cu gaz (spray) neutralizant cu port butelie pentru centura.
b) Mijloace de transport si comunicare:
1. autoturism inscriptionat corespunzator;
2. ambarcatiuni dotate si inscriptionate corespunzator;
3. radiotelefon sau telefon mobil - un aparat la 2 comisari/inspectori;
4. mijloace de comunicare specifice navigatiei.
c) Echipament individual de protectie:
1. salopeta-combinezon impermeabila, de culoare verde;
2. casca de protectie;
3. ochelari de protectie;
4. masca izolanta;
5. manusi de protectie;
6. cizme din cauciuc.
Echipamentul de protectie va fi asigurat numai ca dotare initiala,
selectiv, in functie de specificul zonelor de responsabilitate ale comisarilor
respectivi.
NOTA: Durata de serviciu a mijloacelor tehnice si echipamentelor din
prezenta lista este cea prevazuta de furnizori sau de normele specifice in
vigoare.
ANEXA 12
NORME METODOLOGICE
privind constituirea si utilizarea fondului destinat stimularii personalului
Garzii Nationale de Mediu
Art. 1
Fondul de stimulare a personalului Garzii Nationale de Mediu se constituie
lunar prin aplicarea unei cote de 25% asupra valorii amenzilor contraventionale
aplicate si incasate de catre personalul Garzii Nationale de Mediu, amenzi
aplicate in temeiul dispozitiilor legale, din domeniul protectiei mediului,
silviculturii, pisciculturii, cinegeticii, apelor, solului, aerului,
biodiversitatii, precum si cele prevazute in legile specifice domeniului controlului
poluarii industriale si managementului riscului, fondului de mediu si alte
domenii prevazute de legislatia in vigoare.
Art. 2
Cota utilizata pentru constituirea fondului de stimulare se aplica numai in
cazurile in care amenzile au fost incasate de organele autorizate, potrivit
reglementarilor legale in vigoare.
Art. 3
Fondul de stimulare se constituie conform art. 1 de catre:
a) comisariatele regionale ale Garzii Nationale de Mediu;
b) inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic.
Art. 4
(1) Garda Nationala de Mediu deschide la Directia de Trezorerie si
Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti contul distinct 50.01
"Disponibil din venituri cu destinatie speciala ale ministerelor si
institutiilor subordonate", care este alimentat cu sumele reprezentand
fondul de stimulare a personalului Garzii Nationale de Mediu.
(2) Contul prevazut la alin. (1) se deschide si la directiile de trezorerie
si contabilitate publica judetene, conturi care sunt gestionate de
comisariatele regionale ale Garzii Nationale de Mediu pentru comisariatele
judetene aflate in structura lor si de inspectoratele teritoriale de regim
silvic si cinegetic in zonele de responsabilitate.
(3) Fondurile de stimulare se gestioneaza in regim extrabugetar, conform
legii.
(4) Conturile prevazute la alin. (2) se inscriu in procesul-verbal de
constatare si sanctionare a contraventiilor, alaturi de contul pentru bugetul
de stat.
(5) Sumele reprezentand cotele din amenda contraventionala prevazute in
procesul-verbal de sanctionare se platesc simultan de catre contravenienti,
respectiv 75% in contul bugetului de stat, iar 25% in conturile prevazute la
alin. (2).
Art. 5
(1) Fondul de stimulare constituit conform legii se utilizeaza pentru
stimularea personalului Garzii Nationale de Mediu.
(2) O cota din fondul de stimulare constituit, stabilita prin ordin al
ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control, este virata in
contul Autoritatii Nationale de Control, conform legii.
Art. 6
Principalele criterii de repartizare a stimulentelor sunt urmatoarele:
a) contributia efectiva in activitatea de confiscare si valorificare a
bunurilor, de aplicare si incasare a amenzilor si de prestare de lucrari si
servicii;
b) contributia la buna organizare si functionare a activitatii proprii, la
aplicarea mecanismelor de urmarire a incasarii veniturilor datorate statului;
c) competenta profesionala dovedita si disponibilitatea la sarcini in
indeplinirea atributiilor;
d) respectarea ordinii si disciplinei individuale sau in compartimentul de
munca pe care il coordoneaza, in cazul functiilor de conducere;
e) frecventa, natura, dificultatea si valoarea descoperirilor in
activitatea de control;
f) indeplinirea corecta si la timp a activitatilor programate, calitatea
serviciilor prestate, conducerea corecta si la zi a evidentelor;
g) gradul de periculozitate a actiunilor la care participa;
h) valorificarea in timp cat mai scurt a bunurilor confiscate si
nedepasirea coeficientului de perisabilitate admis de norme;
i) complexitatea procesului de constatare a abaterilor de la normele legale
si capacitatea stabilirii corecte a raspunderii persoanelor vinovate de
comiterea unor fapte sanctionate de acte normative din domeniul protectiei
mediului, silviculturii, pisciculturii, cinegeticii, apelor, solului, aerului,
biodiversitatii, precum si cele prevazute in legile specifice domeniului
controlului poluarii industriale si managementului riscului, fondului de mediu
si alte domenii prevazute de legislatia in vigoare.
Art. 7
(1) Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de cel mult 3
salarii de baza pentru personalul Garzii Nationale de Mediu.
(2) Pentru contributii exceptionale la buna desfasurare a activitatii din
cadrul Garzii Nationale de Mediu, comisarul general al Garzii Nationale de
Mediu poate aproba stimulente peste nivelul prevazut la alin. (1).
Art. 8
Aprobarea stimulentelor individuale pentru personalul Garzii Nationale de
Mediu se face de catre comisarul general, dupa cum urmeaza:
a) pentru personalul din cadrul structurii centrale a Garzii Nationale de
Mediu;
b) pentru comisarii regionali, inspectorii-sefi si comisarii-sefi;
c) la propunerea comisarilor regionali si inspectorilor-sefi, pentru
personalul din comisariatele regionale ale Garzii Nationale de Mediu,
comisariatele judetene ale Garzii Nationale de Mediu, Comisariatul de Mediu al
Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" si din inspectoratele teritoriale
de regim silvic si cinegetic.
Art. 9
(1) Plata stimulentelor aprobate se face in cursul fiecarei luni pentru
luna precedenta.
(2) Stimulentele atribuite sunt supuse impozitarii, prin cumulare cu
celelalte drepturi salariale primite in cursul lunii respective, potrivit
legii.
(3) Stimulentele nu fac parte din salariul de baza, nu se suporta din
fondul de salarii, iar asupra lor unitatea nu calculeaza contributia de
asigurari sociale, contributia pentru constituirea fondului pentru plata
ajutorului de somaj si nici contributia pentru constituirea fondului de
asigurari sociale de sanatate.
(4) Asupra stimulentelor primite personalul datoreaza contributia de
asigurari sociale pentru sanatate, prevazuta de lege.
(5) Sumele ramase neutilizate la sfarsitul lunii, respectiv al anului, se
reporteaza lunar si anual, urmand sa fie utilizate in acelasi scop.
(6) Evidentierea in contabilitate a fondurilor de stimulare se efectueaza
potrivit normelor stabilite de Ministerul Finantelor Publice.
(7) Sumele incluse in fondul de stimulare in mod necuvenit, prin
nerespectarea reglementarilor legale, sunt deduse din fondul de stimulare
constituit in perioadele urmatoare si vor fi virate la bugetul de stat.
(8) Este interzisa acordarea de stimulente pana la recuperarea integrala a
sumelor incluse in mod necuvenit in fondul de stimulare.
(9) Personalul insarcinat cu exercitarea controlului financiar propriu din
cadrul Garzii Nationale de Mediu are obligatia de a verifica corecta constituire
si utilizare a fondului de stimulare si de a nu permite constituirea si, dupa
caz, plata sumelor care nu se incadreaza in norme, informandu-i despre aceasta
pe comisarul general al Garzii Nationale de Mediu si pe ministrul delegat
pentru coordonarea activitatilor de control.
ANEXA 13
NUMARUL
de autoturisme, ambarcatiuni si normele privind consumul lunar de carburanti
pentru autoturismele si ambarcatiunile care apartin Garzii Nationale de Mediu
I. Numar de autoturisme
____________________________________________________________
Numar maxim aprobat Consumul de carburanti maxim aprobat
____________________________________________________________
189 300 litri/luna/autoturism
____________________________________________________________
II. Numar de ambarcatiuni
____________________________________________________________
Numar maxim aprobat Consumul de carburanti maxim aprobat
____________________________________________________________
8 4 ambarcatiuni - 10 litri/ora pentru
maximum 60 de ore pe luna
4 ambarcatiuni - 30 litri/ora pentru
maximum 60 de ore pe luna
____________________________________________________________
NOTA:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor
de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea
comisarului general al Garzii Nationale de Mediu.
2. Nu se considera depasiri la consumul normat pentru mijloacele de
transport consumul care la nivelul anului se incadreaza in limita carburantului
normat in raport cu numarul total de mijloace de transport aprobat pentru Garda
Nationala de Mediu.