HOTARARE Nr. 653 din 5 iunie 2003
pentru aprobarea Strategiei de privatizare a unor societati comerciale aflate
in portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor, pentru anul 2003
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 431 din 19 iunie 2003
In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 4^1 alin. (1) si alin. (2)
lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea
societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si
completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Strategia de privatizare a unor societati comerciale aflate in
portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor, pentru anul 2003, prevazuta
in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Privatizarea societatilor comerciale cuprinse in programul oferta de
privatizare ce va fi initiat in anul 2003 de Ministerul Industriei si Resurselor,
pentru care se aproba strategia prevazuta la art. 1, se va realiza de
Ministerul Industriei si Resurselor, prin Oficiul Participatiilor Statului si
Privatizarii in Industrie.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul industriei si resurselor,
Mihai Berinde,
secretar de stat
Ministrul delegat la Ministerul
Educatiei si Cercetarii -
pentru activitatea de cercetare,
Serban Constantin Valeca
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
STRATEGIE
de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului
Industriei si Resurselor, pentru anul 2003
1. Obiectivele privatizarii
In conformitate cu prevederile Programului de guvernare si ale Planului de
actiune al Programului de guvernare pe perioada 2001 - 2004, cu Strategia
nationala de dezvoltare energetica a Romaniei pe termen mediu - 2001 - 2004,
aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 647/2001, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 444 din 7 august 2001, Ministerul Industriei si
Resurselor, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie
(OPSPI), isi propune prin prezentul mandat privind realizarea strategiei de
privatizare pentru anul 2003 urmatoarele obiective:
a) armonizarea prezentei strategii de privatizare cu procesul de
reindustrializare si restructurare a societatilor comerciale potrivit
strategiilor de dezvoltare sectoriala;
b) consolidarea cresterii cantitative a productiei industriale,
urmarindu-se in special imbunatatirea calitativa a productiei, pentru atingerea
standardelor Uniunii Europene;
c) continuarea procesului de privatizare a societatilor comerciale din
industrie prin atragerea de investitori romani si straini, care demonstreaza un
real potential financiar si prezinta garantii in realizarea de investitii in
perioada postprivatizare;
d) parcurgerea de catre agentii economici, acolo unde este cazul, a unor
etape de restructurare si externalizare a serviciilor impreuna cu personalul
aferent si constituirea de noi societati comerciale si parteneriate, inainte de
privatizare;
e) asigurarea regenerarii industriei, refacerea sistemului industrial
national deschis si flexibil, prin procesul de privatizare.
2. Cadrul legislativ
Cadrul legal in vigoare in materie de privatizare este reprezentat de
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor
comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile
ulterioare, Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea
privatizarii, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Hotararea
Guvernului nr. 577/2002 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea
societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii
nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii.
In acest fel s-a oferit procesului de privatizare un cadru de reglementare
unitar si flexibil.
3. Institutia implicata in procesul de privatizare
Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2001 privind infiintarea
Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 552/2001, a fost infiintat Oficiul Participatiilor
Statului si Privatizarii in Industrie, in subordinea Ministerului Industriei si
Resurselor, care asigura aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea
procesului de privatizare a agentilor economici din portofoliul sau.
4. Portofoliul de agenti economici
Portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor - Oficiul Participatiilor
Statului si Privatizarii in Industrie cuprinde un numar de 112 agenti economici
in urmatoarea structura:
DOMENII DE ACTIVITATE, AGENTI ECONOMICI, CAPITAL SOCIAL
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
F - Filiale
P - Patrimoniu
- miliarde lei
-
______________________________________________________________________________
| | | | | |Institute | |
|
| | | | | |nationale | |
|
| |Societati |Companii |Societati |Regii |si |F | TOTAL
|
| |nationale |nationale |comerciale|autonome|institute |*)|
|
| | | | | |de | |
|
| | | | | |cercetare-| |
|
| Domeniul | | | | |dezvoltare| |
|
|
|__________|__________|__________|________|__________|__|__________|
| |N |Capital|N |Capital|N |Capital|N | P | Nr. | P |N |Capital
|
| |r.|social |r.|social |r.|social |r.| | | |r.|social si
|
| | | | | | | | | | | |
|patrimoniu|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Energie | 1| 10.702| 1| 6.295| 4| 79.848| 1| 948| | |24|
97.793|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Petrol | 1| 37.735| | | 3| 846| | | | | |
38.581|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Gaze | 2| 4.853| | | 2| 3.142| | | | | |
7.995|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Minerit | 3| 787| 5| 4.297|14| 961| 1| 58| | | 9|
6.103|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Aparare | | | 1| 1.759|13| 1.153| | | | |16|
2.912|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Alte | 1| 19| | | 3| 9| | | 7| 29| |
57|
| activitati| | | | | | | | | | | |
|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| TOTAL | 8| 54.096| 7| 12.351|39| 85.959| 2|1.006| 7| 29|49|
153.441|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
*) Capitalul social este inclus in capitalul social al agentilor economici
la care sunt filiale.
5. Metode de privatizare si atragere de capital
Pentru realizarea strategiei de privatizare a agentilor economici aflati in
portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor, Oficiul Participatiilor Statului
si Privatizarii in Industrie va putea utiliza urmatoarele metode de
privatizare:
a) Metode de privatizare prevazute de Legea nr. 137/2002, cu modificarile
si completarile ulterioare, si de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
88/1997, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile
ulterioare:
- atragerea de capital prin majorarea capitalului social cu acordarea unui
drept de optiune la cumpararea unor pachete de actiuni la societatile
comerciale din domeniul utilitatilor;
- majorarea capitalului social prin aport de capital;
- transferul cu plata sau cu titlu gratuit al activelor cu caracter social;
- atragere de capital in investitii prin parteneriat public, utilizandu-se
urmatoarele metode:
- construieste, opereaza si transfera;
- construieste, detine si opereaza;
- constituirea de societati comerciale cu capital mixt;
- vanzarea de active, inclusiv sucursale ale societatilor comerciale;
- vanzarea filialelor societatilor comerciale (pachetelor de actiuni ale
societatilor comerciale filiale).
b) Metode de vanzare a actiunilor societatilor comerciale utilizate pana in
prezent de catre institutiile publice implicate:
- negociere cu selectie pe baza de oferte tehnice;
- negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile;
- negociere pe baza de oferte finale;
- negocierea cadrului contractual pe baza de oferte preliminare si
neangajante;
- negociere cu precalificare, pe baza de oferte preliminare neangajante,
urmata de oferte finale angajante;
- licitatie publica cu strigare sau licitatie cu oferta in plic sigilat;
- metode specifice pietei de capital.
c) Metode combinate - in functie de situatia economico-financiara a
societatii se pot utiliza combinatii ale metodelor mentionate mai sus.
Metodele de privatizare permit ca sumele obtinute ca urmare a procesului de
privatizare sa fie utilizate in cadrul societatii, pentru capitalizare,
investitii si retehnologizare, ceea ce va conduce la regenerarea industriei,
respectiv refacerea sistemului industrial national.
Agentii economici aflati sub autoritatea Ministerului Industriei si
Resurselor asigura furnizarea utilitatilor populatiei si economiei nationale in
domeniile petrol, gaze, energie electrica si termica. Furnizorii de utilitati
sunt agenti economici care desfasoara activitati de explorare, exploatare,
procesare, producere, transport, depozitare, distributie si furnizare a
utilitatilor din domeniile petrol, gaze, energie electrica si termica, iar
capacitatile de productie din aceste domenii sunt in mare parte invechite,
functioneaza cu costuri mari si necesita investitii substantiale.
6. Abordari ale procesului de privatizare
Procesul de privatizare a agentilor economici din portofoliul Ministerului
Industriei si Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in
Industrie va fi abordat tinandu-se seama, in principal, de urmatoarele
elemente:
a) corelarea privatizarii cu procesul de reindustrializare, prin retehnologizarea
si modernizarea societatilor comerciale, care sa asigure transformarea
industriei intr-un sistem deschis si flexibil;
b) restructurarea societatilor comerciale inainte de privatizare, potrivit
strategiei fiecarui sector din cadrul Ministerului Industriei si Resurselor;
c) consolidarea cresterii productiei industriale, nu atat ca o crestere
cantitativa, ci ca o schimbare de structura si cu modificari de substanta de
ordin calitativ;
d) reducerea costurilor in sectorul energetic prin:
- gruparea in complexuri energetice a furnizorilor de materii prime cu
producatorii de energie;
- dezvoltarea de grupuri noi;
- finalizarea investitiilor incepute la Societatea Comerciala de Producere
a Energiei Electrice "Hidroelectrica" - S.A. Bucuresti;
- externalizarea de servicii, impreuna cu personalul aferent, si
constituirea de noi societati comerciale si parteneriate;
- continuarea investitiilor la grupurile incepute la Centrala
Nuclearelectrica de la Cernavoda, prin atragere de capital;
e) realizarea de grupuri, aliante, parteneriate intre societatile
comerciale din industrie, care sa asigure:
- fluxuri industriale integrate in cadrul unei ramuri industriale;
- fluxuri integrate intre diferite ramuri (complexuri energetice -
furnizori de materii prime cu producatori de energie);
- complexuri industriale zonale (platforme industriale);
- urmarirea privatizarii unor pachete de societati de profil asemanator;
f) necesitatea proiectarii evolutiei postprivatizare a societatilor
comerciale si asigurarii dezvoltarii acestora prin contractele de privatizare.
7. Privatizarea agentilor economici cuprinsi in programul PSAL II
In anul 2003 se va continua procesul de privatizare si atragere de capital
pentru societatile comerciale cuprinse in programul PSAL II: Societatea
Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti, Societatea
Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A.
Targu Mures, Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale
"Distrigaz Sud" - S.A. Bucuresti, filialele Societatea Comerciala
"Electrica Banat" - S.A., Societatea Comerciala "Electrica
Dobrogea" - S.A.
Privatizarea acestor societati a fost angajata in urmatoarele conditii:
a) utilizarea serviciilor de consultanta internationala cu banci de
investitii de reputatie internationala;
b) recomandarea de catre consultant a strategiei de privatizare, care va fi
supusa spre aprobare Guvernului;
c) privatizarea catre investitori strategici.
Se va initia privatizarea altor doua societati comerciale, filiale de
distributie a energiei electrice, Societatea Comerciala "Electrica
Oltenia" - S.A. si Societatea Comerciala "Electrica Moldova" -
S.A.
La filialele Societatea Comerciala "Electrica Oltenia" - S.A. si
Societatea Comerciala "Electrica Moldova" - S.A. cheltuielile legate
de plata componentei fixe a onorariului consultantului se fac din fonduri
PHARE, iar cele legate de plata componentei variabile a onorariului si
celelalte cheltuieli pentru pregatirea si realizarea privatizarii se fac de
cele doua societati proportional cu sumele incasate.
Pentru privatizarea societatilor comerciale cuprinse in programul PSAL II,
comisiile de negociere se vor constitui din 5 - 7 membri si acelasi numar de
supleanti, formate din salariati ai Oficiului Participatiilor Statului si
Privatizarii in Industrie, Ministerului Industriei si Resurselor si, dupa caz,
ai actionarului principal, numit prin ordin al ministrului industriei si
resurselor.
8. Privatizarea prin programe proprii
In anul 2003 se va continua derularea procesului de privatizare la
societatile la care s-a initiat privatizarea in anul 2002, din domeniul
industriei de aparare si al industriei miniere: Societatea Comerciala
"Avioane" - S.A. Craiova, Societatea Comerciala "IOR" -
S.A. Bucuresti, Societatea Comerciala "Elprof" - S.A. Bucuresti,
Societatea Comerciala "Rompiro" - S.A. Orastie, Societatea Comerciala
"Santierul Naval Mangalia" - S.A., Societatea Comerciala "Uzina
Mecanica Marsa" - S.A., Societatea Comerciala "MFA" - S.A.
Mizil, Societatea Nationala "Plafar" - S.A. Bucuresti, Societatea
Comerciala "Uzina Mecanica Ramnicu Valcea" - S.A., Societatea
Comerciala "Uzina Mecanica Babeni" - S.A., Societatea Comerciala
"Uzina Mecanica Dragasani" - S.A., Societatea Comerciala "Uzina
Mecanica Filiasi" - S.A., Societatea Comerciala "Romaero" - S.A.
Bucuresti, Societatea Comerciala "IAR" - S.A. Ghimbav, Societatea
Comerciala "Mecanica Poiana Rusca" - S.A.
Privatizarea se va efectua in baza strategiilor de dezvoltare elaborate de
directiile de specialitate din cadrul Ministerului Industriei si Resurselor,
avand ca sistem de referinta, in principal, urmatoarele elemente:
a) obiectivele de dezvoltare ale sectorului;
b) dimensiunea, forta de munca si situatia financiara a agentului economic;
c) mediul concurential si cazuri de pozitii de monopol;
d) parcurgerea etapei de restructurare si externalizare de servicii si
personal, inainte de privatizare.
8.1. Sectorul energie electrica si termica
In acest domeniu se va continua procesul de restructurare a societatilor
comerciale.
Se vor utiliza pentru privatizare cu prioritate vanzari de
filiale/sucursale/active, atragerea de capital, crearea de societati comerciale
cu capital mixt si alte forme de parteneriat.
Se va initia procesul de privatizare la urmatoarele societati comerciale
furnizoare de utilitati, inclusiv pentru filiale si/sau societati comerciale
mixte de productie sau servicii, infiintate de acestea:
a) Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice
"Termoelectrica" - S.A. Bucuresti - filiale si/sau sucursale de
productie, servicii, active;
b) Societatea Comerciala "Uzina Termoelectrica Midia" - S.A.
Navodari - vanzare de actiuni, combinata cu majorare de capital social;
c) Societatea Comerciala de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice
"Electrica" - S.A. Bucuresti - alte filiale ale societatii;
d) Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice
"Hidroelectrica" - S.A. Bucuresti:
- atragerea de fonduri de investitii pentru finalizarea obiectivelor aflate
in diferite stadii de executie, pentru obiective noi sau pentru modernizari;
- privatizarea de filiale/sucursale/active;
e) Compania Nationala de Transport a Energiei Electrice
"Transelectrica" - S.A. Bucuresti - filiale si/sau sucursale de
servicii auxiliare, active, precum si crearea unor societati cu capital mixt.
8.2. Sectorul petrol si gaze
Se va continua restructurarea Societatii Comerciale "Petrotrans"
- S.A. Ploiesti prin transferarea administrarii bunurilor din domeniul public
al statului la Societatea Comerciala "Conpet" - S.A. Ploiesti.
Dupa finalizarea restructurarii se va initia privatizarea Societatii
Comerciale "Petrotrans" - S.A. Ploiesti.
8.3. Sectorul minier
Se va continua actiunea de externalizare a personalului si serviciilor, cum
sunt serviciile mecanice, transport, catering, foraje de apa, paza si alte
activitati auxiliare, potrivit strategiei sectorului minier.
Ca metode de privatizare prioritare se vor folosi:
- parteneriate pentru exploatarea si/sau prelucrarea unor zacaminte;
- privatizarea unor servicii externalizate (inclusiv vanzarea actiunilor
societatilor de servicii);
- privatizarea de filiale/sucursale;
- crearea de societati cu capital mixt;
- vanzarea participatiilor la societati cu capital mixt;
- vanzarea de active.
In aceste conditii va fi initiata privatizarea la urmatoarele pachete de
agenti economici pentru activitatile auxiliare din sectorul minier si alte
resurse minerale, constituite la agentii economici furnizori de resurse,
astfel:
- carbune: Compania Nationala a Lignitului "Oltenia" - S.A. Targu
Jiu, Compania Nationala a Huilei - S.A. Petrosani, Societatea Nationala a
Carbunelui - S.A. Ploiesti;
- minereuri: Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului
"Minvest" - S.A. Deva, Compania Nationala a Metalelor Pretioase si
Neferoase "Remin" - S.A. Baia Mare, Societatea Comerciala Miniera
"Banat-Anina" - S.A., Societatea Comerciala "Moldomin" -
S.A. Moldova Noua;
- alte resurse minerale: Societatea Nationala a Sarii - S.A. Bucuresti.
8.4. Sectorul industriei de aparare
Se vor continua actiunea de restructurare a societatilor comerciale si de
externalizare de servicii impreuna cu personalul aferent si constituirea de noi
societati comerciale si parteneriate.
Metodele de privatizare care se vor utiliza cu prioritate:
- vanzarea de sucursale/filiale/active ale societatilor;
- vanzarea de actiuni insotita de obligatia de investitii in societate;
- crearea de societati cu capital mixt, cu prioritate prin atragerea unor
investitori strategici, indeosebi pentru industria de aviatie;
- alte forme de parteneriat.
Se va initia privatizarea unor societati desprinse din Compania Nationala
"Romarm" - S.A. Bucuresti.
Se va finaliza privatizarea agentilor economici la care aceasta a fost
initiata in anul 2002.
8.5. Alte activitati
In sectorul produse primare se va initia privatizarea Societatii Comerciale
"Melana IV" - S.A. Savinesti.
Institutele de cercetare si proiectare din portofoliul Ministerului
Industriei si Resurselor, care vor fi oferite la privatizare, vor fi stabilite
prin ordin al ministrului industriei si resurselor, in functie de prevederile
strategiilor de dezvoltare sectoriala.
Societatile comerciale ce vor intra in portofoliul Ministerului Industriei
si Resurselor si pentru care se va initia privatizarea vor fi stabilite prin
ordin al ministrului industriei si resurselor, in functie de prevederile
strategiilor de ramura.
9. Dispozitii finale
9.1. Societatile comerciale la care se va initia privatizarea in anul 2003
se pot diviza potrivit legii, iar societatile comerciale rezultate in urma
divizarii pot fi privatizate prin oricare dintre metodele prevazute la pct. 5.
9.2. Pentru societatile comerciale care se vor privatiza in baza prezentei
strategii de privatizare, se va asigura consolidarea pretului in conditiile
inflatiei si devalorizarii dupa cum urmeaza:
a) pentru contractele de vanzare de actiuni cu plata pretului in rate, in
cazul in care pretul este stabilit si platit in lei, la cuantumul fiecarei rate
se aplica o dobanda care sa acopere inflatia, la care se adauga doua procente;
b) pentru contractele de vanzare de actiuni cu plata pretului in rate, in
cazul in care pretul este stabilit si platit in valuta, la cuantumul fiecarei
rate se aplica o dobanda LIBOR plus o marja negociata de parti;
c) pentru contractele de vanzare de actiuni cu plata integrala in lei sau
in valuta, in cazul in care plata se va face intr-un termen mai mare de 30 de
zile, se vor aplica prevederile lit. a), respectiv lit. b), dupa caz.
Pentru vanzarea activelor societatilor comerciale se vor aplica similar
prevederile alin. 1.
9.3. In perioada de privatizare se va asigura protectia patrimoniului
societatilor comerciale oferite la privatizare prin instituirea administrarii
speciale si supravegherii financiare, in conditiile legii, pentru:
a) pastrarea integritatii patrimoniului necesar realizarii obiectului
principal de activitate al societatii comerciale, incepand cu momentul
declansarii actiunii de evaluare a societatii comerciale pana la transferul
pachetului de actiuni detinut de catre stat la aceasta, asa incat sa existe o
deplina concordanta intre dosarul de prezentare si realitatea din teren;
b) asigurarea functionarii in conditii de eficienta economica a societatii
comerciale, in vederea sporirii atractivitatii acesteia la privatizare, precum
si a viabilitatii in perioada postprivatizare.
In situatia in care societatea comerciala aflata in proces de privatizare
nu dispune de fondurile necesare pentru plata cheltuielilor generate de
pregatirea si realizarea privatizarii, inclusiv cele privind intocmirea
raportului de evaluare a societatii, a bilanturilor de mediu necesare pentru
obtinerea avizului de mediu, a remunerarii administratorului special sau a
consiliului de administrare speciala, la solicitarea societatii comerciale,
acestea vor fi suportate de Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in
Industrie, in limita sumelor prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli
aprobat prin hotarare a Guvernului, la capitolul de cheltuieli pentru
pregatirea si realizarea privatizarii.
9.4. In vederea depunerii de catre potentialii investitori a scrisorilor de
intentie sau a expresiilor de interes, listele cuprinzand informatii minime
despre societatile comerciale care se vor privatiza in baza prezentului mandat
se pot publica in cotidiene locale, nationale si/sau internationale.
9.5. Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie poate
angaja consultanti si firme de avocatura pentru activitatea de pregatire a
privatizarii, inclusiv pentru efectuarea de analize si strategii de
restructurare si privatizare, pentru asistenta tehnica pe perioada desfasurarii
procesului de privatizare a agentilor economici din portofoliu si poate angaja
consultanti si firme de avocatura in vederea indeplinirii celorlalte atributii
legate de obiectul sau de activitate.
9.6. In aprecierea ofertelor investitorilor vor fi luate in considerare
elementele de baza ale planurilor de afaceri prezentate de acestia.
9.7. Ministerul Industriei si Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului
si Privatizarii in Industrie va acorda o atentie deosebita, in cadrul
procesului de privatizare a agentilor economici din portofoliu, componentei
sociale.
In cazul privatizarii unor societati comerciale cu investitori strategici
vor putea fi oferite conform legii, contra cost, pachete de actiuni de pana la
10% din capitalul social detinut de Ministerul Industriei si Resurselor
asociatiilor salariatilor din societatile comerciale, constituite conform
legislatiei in vigoare.
9.8. In activitatea de evaluare a societatilor comerciale din portofoliul
sau, Ministerul Industriei si Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului si
Privatizarii in Industrie va putea utiliza si alte metode, inclusiv cele
specifice pietei de capital, precum si auditori independenti ai raportului de
evaluare, rezultatele obtinute urmand sa fie utilizate pentru stabilirea
pretului de oferta.
Ministerul Industriei si Resurselor Oficiul Participatiilor Statului si
Privatizarii in Industrie va stabili pretul de oferta pe baza oricareia dintre
metodele de evaluare utilizate, indiferent de valoarea rezultata in urma
evaluarii, avand in vedere si celelalte elemente care compun oferta de vanzare
(investitii, majorari de capital, capital de lucru, datorii preluate de
cumparator, elemente de protectie sociala si altele).
9.9. Ministerul Industriei si Resurselor va indeplini orice alte activitati
necesare in scopul realizarii prezentei strategii de privatizare, potrivit
prevederilor legale in vigoare.