În baza prevederilor art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările şi completările ulterioare,Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, întrunit în şedinţa din 14 aprilie 2020, hotărăşte: Articolul IRegulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 185 din 15 martie 2017, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 21 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)dezbaterea raportului Comisiei de auditori statutari privind gestiunea financiară; 2. La articolul 21, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
(3) Prin excepţie de la alin. (1), din motive de forţă majoră, de declarare a situaţiei de urgenţă, de catastrofă naturală, epidemie, atac terorist sau de sănătate publică, Conferinţa se poate întruni în «teleconferinţă», prin intermediul unui mijloc de comunicare la distanţă care nu presupune prezenţa fizică a participanţilor. 3. La articolul 22, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 22
(1) Pentru validitatea deliberărilor Conferinţei ordinare este necesară prezenţa/participarea majorităţii simple a membrilor cu drept de vot, iar hotărârile trebuie să fie adoptate cu votul majorităţii simple a celor prezenţi/participanţi. 4. La articolul 22, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
(4) În cazul în care Conferinţa ordinară este întrunită în teleconferinţă şi nu se îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1), hotărârile Conferinţei întrunite la a doua convocare se pot lua indiferent de numărul membrilor participanţi, cu majoritatea voturilor exprimate. 5. La articolul 23, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
(4) Din motive de forţă majoră, de declarare a situaţiei de urgenţă, de catastrofă naturală, epidemie, atac terorist sau de sănătate publică, Conferinţa extraordinară se poate întruni în «teleconferinţă», prin intermediul unui mijloc de comunicare la distanţă care nu presupune prezenţa fizică a participanţilor. 6. La articolul 24, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 24
(1) Pentru validitatea deliberărilor Conferinţei extraordinare este necesară prezenţa/participarea majorităţii simple a membrilor cu drept de vot ai Camerei, iar hotărârile se iau cu votul majorităţii simple a celor prezenţi/participanţi. 7. La articolul 24, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
(4) În cazul în care Conferinţa extraordinară este întrunită în teleconferinţă şi nu se îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1), hotărârile Conferinţei întrunite la a doua convocare se pot lua indiferent de numărul membrilor participanţi, cu majoritatea voturilor exprimate. 8. La articolul 25, alineatele (1)-(3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 25
(1) Convocarea Conferinţei se face cu 30 de zile înainte de data întrunirii. În cazul întrunirii în teleconferinţă, convocarea Conferinţei se poate face cu cel puţin 10 zile înainte de data întrunirii. Anunţul privind convocarea se publică pe siteul Camerei şi cuprinde modalitatea de întrunire şi locul, dacă este cazul, data şi ora de desfăşurare, precum şi ordinea de zi. În acelaşi anunţ se stabilesc locul, data şi ora pentru o a doua convocare a Conferinţei, în caz de neîntrunire a cvorumului statutar.
(2) Fiecare membru cu drept de vot al Camerei are dreptul la un singur vot. În cazul Conferinţei întrunite prin teleconferinţă, votul este electronic şi se realizează conform unei proceduri puse la dispoziţia membrilor.
(3) Membrii Camerei cu drept de vot pot fi reprezentaţi în Conferinţă de alţi membri, în baza unei procuri speciale, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10, autentificată de un notar public sau pentru care un avocat a atestat identitatea părţilor, conţinutul şi data actului. Procurile se depun în original la Secretariatul general, înainte de începerea lucrărilor Conferinţei, făcându-se menţiune despre aceasta în procesul-verbal de şedinţă. Un membru nu poate reprezenta mai mult de 5 persoane. Membrii aleşi şi cei care şi-au depus candidaturile nu pot reprezenta alţi membri. Nu se admite reprezentarea în baza unei procuri speciale în cazul întrunirii în teleconferinţă. 9. La articolul 30, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Votarea se efectuează pe baza unui buletin de vot, în forma aprobată de Consiliul superior, sau prin vot electronic conform unei proceduri speciale publicate pe site-ul Camerei cu minimum 10 zile înainte, în cazul Conferinţei întrunite în teleconferinţă. 10. La articolul 30, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
(6) Atunci când Consiliul superior este ales prin vot electronic în cadrul Conferinţei întrunite în teleconferinţă, numărarea voturilor se va face conform procedurii speciale indicate la alin. (2). 11. La articolul 34, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 34
(1) Şedinţele Consiliului superior pot avea loc cu participarea majorităţii simple a membrilor săi, prin prezenţă fizică şi/sau prin mijloace de comunicare la distanţă. 12. La articolul 35, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 35
(1) Hotărârile şi deciziile Consiliului superior sunt adoptate cu majoritatea simplă a voturilor membrilor participanţi la şedinţă. 13. La articolul 36 alineatul (1), după litera z) se introduce o nouă literă, litera aa), cu următorul cuprins: aa) aprobă procedura privind întrunirea Conferinţei în teleconferinţă. 14. La articolul 37, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Biroul permanent se întruneşte cel puţin o dată pe lună şi ori de câte ori este necesar şi ia decizii cu votul majorităţii simple a membrilor săi, iar în cazul egalităţii voturilor, cel al preşedintelui de şedinţă este decisiv. Şedinţele Biroului permanent se pot desfăşura şi prin mijloace de comunicare la distanţă. 15. La articolul 38 alineatul (1), litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins: i)aprobă organigrama şi normele privind desfăşurarea activităţii curente a aparatului executiv al Camerei, care cuprind atribuţiile şi responsabilităţile structurilor executive, precum şi raporturile dintre acestea, după care se prezintă Consiliului superior pentru validare; Articolul II Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali,Dan Manolescu