HOTARARE Nr. 981 din 29 decembrie 1998
privind infiintarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 530 din 31 decembrie 1998
In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997,
aprobata si modificata prin Legea nr. 207/1997, cu modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Se infiinteaza Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., cu
sediul in Bucuresti, str. Edgar Quinet nr. 6, sectorul 1, prin reorganizarea
Regiei Autonome "Apele Romane" care se desfiinteaza.
(2) Institutul National de Meteorologie si Hidrologie se desprinde din
structura Regiei Autonome "Apele Romane" si trece in subordinea
Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului. Activitatea Institutului
National de Meteorologie si Hidrologie va fi reglementata prin hotarare a
Guvernului.
(3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se afla in
coordonarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
Art. 2
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este societate
comerciala pe actiuni, persoana juridica romana cu capital integral de stat,
care desfasoara in principal activitati de interes public national, se
organizeaza si functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie
financiara, conform legilor in vigoare si statutului prevazut in anexa nr. 2.
(2) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are in structura
sucursalele fara personalitate juridica prevazute in anexa nr. 1, care vor
efectua operatiuni contabile pana la nivelul balantei de verificare, in
conditiile Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare.
Art. 3
(1) Capitalul social al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
este de 250.329.750.000 lei, fiind in intregime varsat, si se constituie prin
preluarea unei parti din patrimoniul net al Regiei Autonome "Apele
Romane", pe baza bilantului contabil intocmit la data de 30 iunie 1998.
(2) Capitalul social al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
este subscris si varsat integral de statul roman, in calitate de actionar unic,
care isi exercita drepturile si obligatiile prin Ministerul Apelor, Padurilor
si Protectiei Mediului.
(3) In capitalul social al Companiei Nationale "Apele Romane" -
S.A. nu sunt incluse bunurile de natura celor prevazute la art. 135 alin. (4)
din Constitutie.
(4) Capitalul social prevazut la alin. (1) va fi modificat in raport cu
rezultatele inventarierii patrimoniului Regiei Autonome "Apele
Romane".
Art. 4
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are ca principal
obiect de activitate aplicarea strategiei nationale in domeniul gospodaririi si
valorificarii apelor, precum si gestionarea retelei nationale de masuratori
hidrologice, hidrogeologice si de calitate a resurselor de apa.
(2) Pentru exercitarea functiilor sale de serviciu public in domeniul
gospodaririi si valorificarii resurselor de apa de suprafata si subterane, cu
potentialele lor naturale, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A.,
ca operator unic la nivel national, are urmatoarele atributii: cunoasterea,
conservarea, valorificarea, dezvoltarea, punerea in valoare si protectia apelor
de suprafata si subterane, exploatarea si intretinerea lucrarilor de
gospodarire a apelor, organizarea activitatilor de aparare impotriva
inundatiilor si fenomenelor meteorologice periculoase, coordonarea activitatii
de investitii din surse bugetare, proprii si atrase.
(3) In exercitarea atributiilor privind gospodarirea apelor, hidrologia si
hidrogeologia, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este
abilitata sa propuna Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului
reglementari in domeniu.
Art. 5
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Compania Nationala
"Apele Romane" - S.A. preia toate drepturile si va fi tinuta de toate
obligatiile Regiei Autonome "Apele Romane", cu exceptia celor ale
Institutului National de Meteorologie si Hidrologie, precum si a activitatilor
de reglementare a lucrarilor, de control si sanctionare, care vor fi preluate
de catre Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si de unitatile
teritoriale ale acestuia.
Art. 6
(1) Bunurile proprietate publica a statului, prevazute in anexa nr. 3,
aflate in patrimoniul regiei Autonome "Apele Romane", se
concesioneaza, conform prevederilor legale, Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A. de catre Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei
Mediului si nu se includ in capitalul social al acesteia, urmand regimul
juridic prevazut la art. 135 alin. (4) si (5) din Constitutie.
(2) Bunurile proprietate publica a statului care vor rezulta in urma
cheltuielilor de capital din surse bugetare existente, nou-create sau rezultate
in urma dezvoltarii si modernizarii celor existente se concesioneaza Companiei
Nationale "Apele Romane" - S.A. potrivit legii.
(3) Cheltuielile pentru intretinerea si exploatarea bunurilor proprietate
publica a statului, prevazute la alin. (1) si (2), se vor asigura din fondurile
proprii ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
Art. 7
Actiunile Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. sunt
detinute, initial, in totalitate de catre stat, care isi exercita drepturile si
obligatiile in calitatea sa de actionar unic prin Ministerul Apelor, Padurilor
si Protectiei Mediului, pana la finalizarea procesului de privatizare.
Art. 8
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate participa cu
capital, in conditiile legii, la constituirea de societati comerciale cu obiect
de activitate similar sau conex, impreuna cu persoane fizice/juridice,
romane/straine.
Art. 9
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este condusa de
catre adunarea generala a actionarilor, constituita din reprezentantii statului
si de catre un consiliu de administratie.
(2) Pana la finalizarea procesului de privatizare reprezentantii statului
in adunarea generala a actionarilor si membrii consiliului de administratie se
numesc si se revoca prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
(3) Atributiile adunarii generale a actionarilor si cele ale consiliului de
administratie ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. sunt
prevazute in statutul acesteia.
(4) Conducerea executiva a Companiei Nationale "Apele Romane" -
S.A. este asigurata de un director general care este si presedintele
consiliului de administratie.
Art. 10
(1) Lucrarile de gospodarire a apelor, de interes public, inclusiv forajele
de adancime cu caracter de explorare-exploatare, precum si stocul de aparare
impotriva inundatiilor, care au efect social si apartin infrastructurii de baza
din domeniul gospodaririi apelor, urmeaza a fi executate in continuare cu
finantare bugetara, potrivit legii.
(2) In caz de calamitati naturale, dezastre sau de alte evenimente
deosebite, cheltuielile ocazionate de refacerea si punerea in functiune a
lucrarilor de gospodarire a apelor afectate se finanteaza de la bugetul de
stat, precum si din alte surse extrabugetare, potrivit legii.
Art. 11
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. propune, in conditiile
legii, pretul apei brute, fundamentat pe bazine hidrografice, la nivelul
necesar intretinerii si exploatarii in conditii de siguranta a Sistemului
national de gospodarire a apelor, care va fi avizat de catre Oficiul
Concurentei. Preturile si tarifele pentru produsele si serviciile de
gospodarire a apelor includ si valoarea redeventei pentru bunurile
concesionate.
Art. 12
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este furnizorul unic
de apa bruta de suprafata si subterana pentru toate categoriile de utilizatori
si singura in drept sa incaseze pretul apei brute si pretul pentru nisipuri si
pietrisuri din albiile minore, pe baza de contracte.
(2) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este singurul
prestator de servicii specifice de gospodarire a apelor si singura in drept sa
incaseze tarife pentru aceste servicii.
(3) Produsele si serviciile specifice de gospodarire a apelor pentru care
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este furnizor, respectiv
prestator, sunt prevazute in anexele nr. 4 si 5.
(4) Serviciile comune de gospodarire a apelor sunt prevazute in anexa nr.
6.
Art. 13
(1) Personalul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. este
preluat de la Regia Autonoma "Apele Romane", in functie de competenta
profesionala si de disciplina in activitate, si este considerat transferat.
Pana la incheierea noului contract colectiv de munca al personalului Companiei
Nationale "Apele Romane" - S.A., personalul transferat va beneficia de
drepturile de salarizare si de celelalte drepturi de personal prevazute in
actualul contract colectiv de munca, precum si de alte drepturi prevazute de
legislatia in vigoare.
(2) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal sunt stabilite
de catre consiliul de administratie pentru personalul de conducere si prin
contractul colectiv de munca pentru personalul de executie.
Art. 14
Predarea-preluarea activului si pasivului intre Regia Autonoma "Apele
Romane" si Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se va face
pe baza de protocol ce se va incheia in termen de 90 de zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 15
Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 16
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 196/1991 privind infiintarea Regiei Autonome "Apele
Romane", republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 36
din 19 februarie 1993, cu modificarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul apelor, padurilor
si protectiei mediului,
Romica Tomescu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
DENUMIREA SI SEDIILE
sucursalelor Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
A. Sucursale bazinale:
1. Directia apelor Somes - Tisa, organizata la nivelul spatiului
hidrografic Somes - Tisa, cu sediul in Cluj-Napoca, Str. Vanatorului nr. 17;
2. Directia apelor Crisuri, organizata la nivelul spatiului hidrografic
Crisuri, cu sediul in Oradea, str. Ion Bogdan nr. 35;
3. Directia apelor Mures, organizata la nivelul spatiului hidrografic
Mures, cu sediul in Targu Mures, str. Koteles Samuel nr. 33;
4. Directia apelor Banat, organizata la nivelul spatiului hidrografic
Banat, cu sediul in Timisoara, bd. Mihai Viteazul nr. 32;
5. Directia apelor Jiu, organizata la nivelul spatiului hidrografic Jiu, cu
sediul in Craiova, Str. Dunarii nr. 48;
6. Directia apelor Olt, organizata la nivelul spatiului hidrografic Olt, cu
sediul in Ramnicu Valcea, str. Remus Belu nr. 6;
7. Directia apelor Arges - Vedea, organizata la nivelul spatiului
hidrografic Arges - Vedea, cu sediul in Pitesti, str. Campulung nr. 6 - 8;
8. Directia apelor Ialomita - Buzau, organizata la nivelul spatiului
hidrografic Ialomita - Buzau, cu sediul in Buzau, str. Bucegi nr. 20 bis;
9. Directia apelor Siret, organizata la nivelul spatiului hidrografic
Siret, cu sediul in Bacau, str. Cuza Voda nr. 1;
10. Directia apelor Prut, organizata la nivelul spatiului hidrografic Prut
si al Raului Barlad, cu sediul in Iasi, str. Teodor Vascauteanu nr. 10;
11. Directia apelor Dobrogea - Litoral, organizata la nivelul spatiului
hidrografic Dobrogea - Litoral, cu sediul in Constanta, bd. Mircea cel Batran
nr. 122.
B. Alte subunitati:
1. Centrul de perfectionare, cu sediul in Bucuresti, Sos. Virtutii nr. 9;
2. Revista Hidrotehnica, cu sediul in Bucuresti, str. Edgar Quinet nr. 6,
sectorul 1.
ANEXA 2
STATUTUL
Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata
Art. 1
Denumirea
(1) Denumirea societatii comerciale este Compania Nationala "Apele
Romane" - S.A.
(2) In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte
emanand de la Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se mentioneaza
denumirea acesteia, precedata sau urmata de cuvintele "societate pe
actiuni" sau de initialele "S.A.", de capitalul social, din care
cel efectiv varsat potrivit ultimului bilant contabil aprobat, de sediul,
numarul de inmatriculare in registrul comertului si de codul fiscal.
Art. 2
Forma juridica
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este persoana juridica
romana, avand forma juridica de societate comerciala de actiuni, si
functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara. Activitatea
Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. se desfasoara pe baza legilor
romane si a prezentului statut.
Art. 3
Sediul
(1) Sediul central al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
este in municipiul Bucuresti, str. Edgar Quinet nr. 6, sectorul 1.
(2) Sediul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. poate fi
schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotararii adunarii generale a
actionarilor, potrivit legii.
(3) La data infiintarii, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A.
are in structura sa sucursale, denumite directiile apelor, organizate pe bazine
si spatii hidrografice, precum si alte subunitati. Compania Nationala
"Apele Romane" - S.A. si sucursalele sale pot avea subunitati,
reprezentante si agentii situate in alte localitati din tara si din
strainatate.
Art. 4
Durata
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se constituie pentru o
durata nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii ei in registrul
comertului.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate
Art. 5
In calitate de companie nationala in domeniul resurselor de apa, Compania
Nationala "Apele Romane" - S.A. aplica strategia si politica
nationala in domeniul gospodaririi apelor, scop in care coordoneaza si raspunde
de modul de folosire a resurselor de apa pe ansamblul teritoriului tarii si de
exploatare a lucrarilor de gospodarire a apelor, controleaza modul in care se
efectueaza prelevarea si folosirea apelor, evacuarea apelor uzate si stabileste
masuri de remediere. In activitatea sa Compania Nationala "Apele
Romane" - S.A. colaboreaza cu Institutul National de Meteorologie,
Hidrologie si Gospodarire a Apelor I.N.M.H. - S.A., punandu-si reciproc la
dispozitie, prin conventii de colaborare, date, informatii si prognoze
meteorologice, hidrologice si de gospodarire a apelor.
Art. 6
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are ca scop
cunoasterea, administrarea, gestionarea cantitativa si calitativa, precum si
valorificarea economica a resurselor de apa de suprafata si subterane si a
celor ale marii teritoriale, administrarea, exploatarea si intretinerea
lucrarilor de gospodarire a apelor, de stocare, captare si transport al apei
precum si a retelei nationale de urmarire a calitatii apelor si a retelei
nationale de hidrologie si hidrogeologie, organizarea si coordonarea pe bazine
hidrografice a activitatilor de protectie impotriva epuizarii si degradarii
apelor de suprafata si subterane, care ii sunt date in concesiune, precum si a
masurilor de prevenire si aparare impotriva actiunilor distructive ale apelor
si de prevenire si avertizare a poluarilor accidentale.
(2) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. actioneaza pentru
cunoasterea, folosirea rationala si protectia impotriva epuizarii si degradarii
resurselor de apa de suprafata si subterane, pentru efectuarea observatiilor si
a masuratorilor hidrologice, hidrogeologice si meteorologice specifice, pentru
satisfacerea cerintelor proprii, a celor sociale, publice si de alta natura.
(3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. desfasoara, conform
statutului, si alte activitati pentru valorificarea potentialului economic al
apelor si pentru sustinerea in conditii economice a activitatilor sale de baza.
Art. 7
(1) In calitate de concesionar al apelor si al lucrarilor hidrotehnice din
domeniul public, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin
directiile apelor, are urmatorul obiect de activitate:
1. administrarea si gospodarirea cantitativa si calitativa a resurselor de
apa de suprafata si subterane, protectia acestora impotriva epuizarii si
poluarii, asigurarea scurgerii libere a apelor, intretinerea cursurilor de apa
pe sectoarele neamenajate, impreuna cu administratia publica locala;
administrarea albiilor minore ale apelor, a cuvetelor lacurilor si baltilor in
starea lor naturala sau amenajata, a falezei si plajei marii, precum si a
zonelor umede;
2. cunoasterea, conservarea, dezvoltarea, protejarea si valorificarea
complexa a apelor, a potentialului si uzufructului acestora; aplicarea
programelor privind satisfacerea cerintelor de apa ale populatiei si economiei,
valorificarea de noi surse de apa in concordanta cu cerintele actuale si de
perspectiva ale bazinelor hidrografice;
3. controlul sistematic al retelei hidrografice, in scopul sesizarii si
remedierii degradarilor de albii si maluri, si asigurarea functiei de operator
al Sistemului national de gospodarire a apelor, prin dispeceratele bazinale si
Dispeceratul national al apelor;
4. exploatarea, intretinerea si repararea lucrarilor de gospodarire a
apelor, coordonarea exploatarii lacurilor de acumulare, pe bazin hidrografic,
indiferent de detinatorul acestora;
5. aprobarea evacuarii din lacurile de acumulare a unor volume de apa
diferite de cele inscrise in regulamentul de exploatare si efectuarea unor
manevre neprevazute la mecanismele barajelor, in cazuri de necesitate;
6. controlul utilizatorilor de apa cu privire la modul de prelevare,
utilizare, epurare si evacuare, precum si al lucrarilor construite pe ape si in
legatura cu apele, din punct de vedere al functionarii si sigurantei acestora
si al incadrarii in prevederile actelor de reglementare si ale contractelor
economice; controlul si avizarea instalarii debitmetrelor la utilizatorii de
apa;
7. asigurarea realizarii lucrarilor de intretinere, regularizare, calibrare
si de indiguire a albiilor minore, precum si a altor lucrari pentru dezvoltarea
bazei materiale a activitatii proprii;
8. organizarea, actualizarea potrivit evolutiei fenomenelor si desfasurarea
activitatii de urmarire a comportarii in timp a constructiilor hidrotehnice,
luand operativ masurile care se impun;
9. intocmirea, in mod corelat, pe ansamblul fiecarui bazin hidrografic, de
propuneri de lucrari noi de amenajare a acestuia, necesare satisfacerii
cerintelor de apa, protectiei calitatii apelor si prevenirii actiunii distructive
a acestora;
10. apararea impotriva inundatiilor prin lucrarile de gospodarire a apelor
care ii sunt concesionate si constituirea stocului de materiale si mijloace
specifice de aparare impotriva inundatiilor;
11. asigurarea secretariatelor permanente in domeniul apararii impotriva
inundatiilor, ale comisiilor judetene de aparare impotriva dezastrelor si
participarea la coordonarea actiunilor de aparare impotriva inundatiilor si
accidentelor la constructiile hidrotehnice;
12. avertizarea populatiei in caz de producere a fenomenelor
hidrometeorologice periculoase si de accidente la constructiile hidrotehnice;
participarea la pregatirea populatiei pentru apararea impotriva inundatiilor
prin exercitii periodice de simulare;
13. coordonarea activitatii de investitii proprii, urmarirea realizarii de
lucrari noi in domeniul gospodaririi apelor, prin alocatii bugetare, pentru
folosinte complexe: alimentari cu apa pentru populatie si irigatii, apararea
impotriva inundatiilor, desecari si altele asemenea, in calitate de ordonator
secundar al cheltuielilor de capital din bugetul de stat;
14. asigurarea functiei de operator comercial in domeniul gospodaririi
apelor, ca unic furnizor al apei brute si al serviciilor specifice de
gospodarire a apelor;
15. efectuarea de audituri, inspectii, expertize, consultanta, masuratori,
precum si receptia calitatii produselor si/sau serviciilor si lucrarilor de
constructii-montaj, a lucrarilor de punere in siguranta a constructiilor
hidrotehnice, a studiilor si documentatiilor de proiectare si cercetare;
16. participarea la activitatea privind conservarea si protejarea
ecosistemelor acvatice si la protectia faunei si florei acvatice;
17. elaborarea de studii de sinteza privind folosirea cantitativa si calitativa
a apelor, autorizarea folosintelor neconsumatoare si a exploatarilor de
nisipuri si pietrisuri;
18. coordonarea elaborarii de catre utilizatorii de apa a planurilor de
restrictie si folosire a apei in perioadele deficitare si a planului de aparare
impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice periculoase si accidentelor
la constructiile hidrotehnice;
19. realizarea sistemului propriu informatic si de telecomunicatii in
unitatile sistemului de gospodarire a apelor si de prestari de servicii in
domeniul informatic si de telecomunicatii;
20. elaborarea de produse software in domeniul gospodaririi apelor si al
hidrologiei;
21. colectarea, validarea de fond si stocarea datelor si a informatiilor
specifice Fondului national de date de gospodarire a apelor, in vederea tinerii
la zi si constituirii bancilor de date tematice la nivel bazinal si national,
precum si actualizarea bazelor de date;
22. participarea la activitatile internationale de schimb de date si
informatii, reuniuni tehnico-stiintifice, studii si proiecte in domeniul
gospodaririi apelor, meteorologiei si hidrologiei;
23. asigurarea aplicarii prevederilor conventiilor si ale altor acorduri
internationale din domeniul apelor de frontiera, la care Romania este parte;
24. valorificarea complexa a apelor ca resursa economica, cu potentialele
si uzufructul acestora, realizarea produselor si serviciilor specifice si
comune de gospodarire a apelor si livrarea acestora pe baza de contracte cu
beneficiarii;
25. propunerea, in conditiile legii, a preturilor si tarifelor pentru
produsele si serviciile de gospodarire a apelor, fundamentate pe baza
normativelor pentru lucrarile de gospodarire a apelor, si actualizarea acestora
ori de cate ori este necesar; propunerea tarifelor pentru lucrari si servicii
din domeniul de activitate;
26. aplicarea sistemului de plati, de bonificatii si penalitati specifice
activitatii de gospodarire a apelor;
27. incheierea de contracte pentru livrarea de apa bruta si realizarea
serviciilor specifice si comune de gospodarire a apelor, exploatarea de
materiale din albii etc., inclusiv cu parteneri straini;
28. comercializarea materiilor prime, materialelor, obiectelor de inventar,
pieselor de schimb si a altora asemenea, aflate in stoc sau procurate prin
compensare de la debitori;
29. prestarea altor servicii precum: studii, proiecte, cercetari, asistenta
tehnica, reparatii, transport, aprovizionare etc.;
30. extragerea, prelucrarea si valorificarea materialelor locale provenite
din lucrarile de intretinere a cursurilor de apa si a lacurilor de acumulare, a
barajelor si digurilor (gheata, materiale vegetale, nisipuri si pietrisuri);
31. valorificarea potentialului piscicol al apei, hidromecanic,
hidroenergetic, de navigatie si de agrement, a namolurilor din lacurile
naturale si a agregatelor minerale din albiile si malurile cursurilor de apa;
32. furnizarea de date celor interesati din Fondul national de date de
gospodarire a apelor in scopuri comerciale este permisa numai contra cost, in
conditiile legii;
33. realizarea prin unitatile de profil, in conditiile prevazute de lege,
de cercetari stiintifice de specialitate, de lucrari de amenajare a cursurilor
de apa si de proiectare a lucrarilor de investitii, precum si a asistentei
tehnice de specialitate;
34. valorificarea economica a serviciilor diverse prestate prin lucrarile
de gospodarire a apelor (circulatia vehiculelor pe coronamentul barajelor si al
digurilor, desecarea terenurilor, apararea de inundatii) si a spatiilor
disponibile in cladiri administrative si de exploatare;
35. realizarea politicii de incasari si plati, programarea si executarea
activitatii economico-financiare, intocmirea bugetelor de venituri si
cheltuieli, analiza executiei acestora si destinatia profitului;
36. activitati din domeniul financiar;
37. testari, reparatii, retehnologizari si modernizari in sistemul
gospodaririi apelor, inclusiv lucrari de constructii-montaj;
38. revizii si reparatii la lucrarile si instalatiile hidrotehnice, precum
si la dispozitivele de lucru si de mecanizare specifice;
39. valorificarea materialelor rezultate din stocuri, reparatii, demolari,
casari, a produselor secundare rezultate din activitatea de baza (fascine,
energie electrica etc.);
40. vanzarea, darea in locatie si inchirierea de spatii, terenuri si bunuri
ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. unor persoane fizice
sau juridice, in conditiile legii;
41. operatiuni de leasing conform legislatiei in vigoare;
42. activitati de turism;
43. reprezentarea in justitie a intereselor Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A. in actiunile de aparare a integritatii patrimoniului public
concesionat si respectarea legalitatii in domeniul gospodaririi apelor;
44. participarea la targuri si expozitii interne si internationale in
domeniul apelor;
45. initierea de actiuni de cooperare tehnico-economica si stiintifica in
domeniul gospodaririi apelor si al hidrologiei cu agenti economici si firme din
tara si din strainatate;
46. operatiuni de import-export si de tranzit, inclusiv de barter cu apa
bruta, apa plata si apa minerala;
47. import-export de combustibil, piese de schimb, nisipuri si pietrisuri,
de materiale de intretinere si exploatare a lucrarilor de gospodarire a apelor
concesionate;
48. microproductie de echipamente, dotari si piese de schimb pentru
necesarul propriu si pentru terti;
49. realizarea operatiunilor financiare pe pietele interne si externe de
capital si de cooperare internationala, in vederea asigurarii resurselor
financiare pentru finantarea activitatii proprii si constituirii de societati
mixte;
50. operatiuni de comision si intermediere in domeniul specific de
activitate;
51. aprovizionarea tehnico-materiala necesara desfasurarii activitatilor
proprii;
52. gestionarea brevetelor si a documentelor privind protectia proprietatii
intelectuale pentru care Compania Nationala "Apele Romane" - S.A.
este titulara;
53. gestionarea si paza bunurilor proprii, precum si a celor de natura
bunurilor prevazute la art. 135 alin. (4) din Constitutie, concesionate
Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
54. pregatirea si perfectionarea personalului in reteaua proprie de
invatamant si in sistemul invatamantului public sau privat;
55. constructia, administrarea si vanzarea de locuinte, spatii de cazare
pentru personalul propriu in camine de nefamilisti, locuinte de serviciu si
interventie;
56. realizarea pentru personalul propriu de activitati sociale, culturale,
turistice, sanitare, sportive;
57. activitati de propaganda, de informare directa si de sensibilizare a
publicului in problemele apei;
58. editarea, tiparirea si comercializarea de publicatii tehnice in
domeniul apelor;
59. transportul personalului propriu la/de la locul de munca;
60. urmarirea corelarii lucrarilor si activitatilor desfasurate pe ape sau
in legatura cu acestea cu prevederile schemelor-cadru de amenajare si
gospodarire a bazinelor hidrografice;
61. participarea la conservarea si protejarea ecosistemelor acvatice si la
protectia faunei si florei acvatice;
62. asigurarea participarii publicului la luarea deciziilor in domeniul
gospodaririi apelor;
63. asigurarea secretariatelor tehnice permanente ale comitetelor de bazin;
64. elaborarea proiectului bugetului Fondului apelor;
65. tinerea la zi a cadastrului apelor;
66. fundamentarea costurilor de productie la nivelul necesar mentinerii in
functiune a Sistemului national de gospodarire a apelor la parametrii nominali,
cu includerea redeventei pentru bunurile concesionate;
67. orice alte activitati ori servicii necesare realizarii obiectului
principal de activitate si obtinerii de profit.
(2) In calitate de concesionar al retelei nationale de hidrologie si hidrogeologie,
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin directiile apelor, are
urmatorul obiect de activitate:
a) folosirea, exploatarea si intretinerea retelei nationale de hidrologie
si hidrogeologie;
b) realizarea observatiilor si masuratorilor asupra starii si evolutiei
apelor, a observatiilor meteorologice specifice si participarea la realizarea
schimbului international de date in domeniu;
c) colectarea, validarea si stocarea datelor si informatiilor de hidrologie
si hidrogeologie, in vederea constituirii bancilor de date tematice la nivel
national;
d) participarea la elaborarea diagnozelor si a prognozelor hidrologice pe
cursurile de apa interioare si la avertizarea in caz de producere a fenomenelor
hidrologice periculoase.
(3) In calitate de concesionar al retelei nationale de monitorizare a
calitatii apelor, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin
directiile apelor, are urmatorul obiect de activitate:
a) organizarea sistemului national de supraveghere a calitatii resurselor
de apa, administrarea, exploatarea si intretinerea retelei nationale de
monitorizare a calitatii apelor;
b) realizarea observatiilor si masuratorilor asupra starii si evolutiei
calitatii apelor si participarea la realizarea schimbului international de date
in domeniu;
c) colectarea, validarea si stocarea datelor si informatiilor de
gospodarire calitativa a apelor, in vederea constituirii bancilor de date
tematice la nivel national;
d) organizarea activitatii de prevenire a poluarilor accidentale si de
inlaturare a efectelor lor, precum si avertizarea utilizatorilor de apa si a
autoritatilor administratiei publice din localitatile din aval, in caz de
producere a unei poluari accidentale;
e) efectuarea de analize fizico-chimice, hidrobiologice si bacteriologice
pentru apa;
f) coordonarea elaborarii de catre utilizatorii de apa a planurilor de
protectie a calitatii si de prevenire si inlaturare a efectelor poluarilor
accidentale, precum si elaborarea planurilor bazinale de prevenire si inlaturare
a poluarilor accidentale.
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
Art. 8
Capitalul social
(1) Capitalul social initial al Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A. este de 250.329.750.000 lei, fiind constituit prin
preluarea unei parti din patrimoniul net al Regiei Autonome "Apele
Romane", evidentiat in bilantul contabil la data de 30 iunie 1998, si este
impartit in 10.013.190 actiuni nominative cu o valoare nominala de 25.000 lei
fiecare.
(2) Capitalul social este in intregime detinut de statul roman, in calitate
de actionar unic, si este subscris si varsat integral la data constituirii
Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
(3) Capitalul social prevazut la alin. (1) va fi modificat in raport cu
rezultatele inventarierii patrimoniului Regiei Autonome "Apele
Romane", reflectate in bilantul contabil de inchidere al regiei, potrivit
legii. La finalizarea acestor operatiuni adunarea generala extraordinara a
actionarilor va decide asupra modificarii corespunzatoare a capitalului social
al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., a prezentului statut si
asupra efectuarii mentiunilor necesare in registrul comertului.
(4) Actiunile sunt detinute in totalitate de catre statul roman, iar
drepturile si obligatiile decurgand din dreptul de actionar unic asupra
acestora sunt exercitate de catre Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei
Mediului pana la finalizarea privatizarii, conform legii. In capitalul social
nu este inclusa valoarea bunurilor de natura celor prevazute la art. 135 alin.
(4) din Constitutia Romaniei.
Art. 9
Reducerea sau majorarea capitalului social
(1) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va putea decide
majorarea capitalului social, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare la
data majorarii lui.
(2) Capitalul social va putea fi majorat prin:
a) noi aporturi in numerar si/sau in natura;
b) incorporarea rezervelor (in care vor putea fi incluse diferentele
favorabile rezultate din reevaluarea patrimoniului social), cu exceptia
rezervelor legale, precum si a profitului si a primelor de emisiune;
c) compensarea unor creante lichide si exigibile asupra Companiei Nationale
"Apele Romane" - S.A. cu actiuni ale acesteia;
d) alte surse stabilite de adunarea generala a actionarilor, potrivit
legii.
(3) In cazul in care administratorii constata pierderea a jumatate din
capitalul social, ei sunt obligati sa convoace, in termen de maximum 60 de
zile, adunarea generala extraordinara a actionarilor, care va decide fie
reintregirea capitalului social prin emisiune de noi actiuni, fie limitarea lui
la valoarea ramasa, fie dizolvarea Companiei Nationale "Apele Romane"
- S.A. Reducerea capitalului social se va putea face numai dupa doua luni de la
data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, a hotararii
adunarii generale extraordinare a actionarilor.
Art. 10
Actiunile
(1) Actiunile nominative ale Companiei Nationale "Apele Romane" -
S.A. vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
(2) Actiunile nominative emise de catre Compania Nationala "Apele
Romane" - S.A. vor fi in forma dematerializata, prin inscriere in cont,
caz in care se vor emite certificate de actionar potrivit legii.
(3) Prin hotarare a adunarii generale extraordinare a actionarilor vor
putea fi emise si actiuni preferentiale cu dividend prioritar, fara drept de
vot, potrivit legii.
(4) Actiunile vor purta timbrul sec al Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A. si semnatura a 2 administratori.
(5) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va tine evidenta
actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de catre presedintele
consiliului de administratie, registru care se pastreaza la sediul acesteia,
sub ingrijirea secretarului consiliului de administratie. Modificarile care se
opereaza in registru vor respecta prevederile legislatiei in vigoare. Actiunile
emise de Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. pot fi grevate de
un drept de uzufruct sau pot fi gajate, in conditiile legii.
(6) Persoanele fizice sau juridice romane si straine vor putea detine
actiuni ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. potrivit
prevederilor legale in vigoare, fara insa a se afecta pozitia statului de
actionar majoritar.
Art. 11
Obligatiuni
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate sa emita
obligatiuni in conditiile legii.
Art. 12
Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
(1) Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii,
confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul
de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la
distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si
dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute de statut.
(2) Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
(3) Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul
trecerii lor in proprietatea altor persoane.
(4) Cand o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane, nu
se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea desemneaza un
reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiuni.
(5) Obligatiile Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. sunt
garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limitele
valorii actiunilor pe care le detin.
(6) Patrimoniul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. nu
poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor.
Art. 13
Cesiunea actiunilor
(1) Actiunile sunt indivizibile cu privire la Compania Nationala
"Apele Romane" - S.A., care nu recunoaste decat un singur proprietar
pentru fiecare actiune.
(2) Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre
terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
(3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra actiunilor nominative
emise de Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se realizeaza prin
declaratie facuta in registrul actionarilor, subscrisa de cedent si de cesionar
sau de mandatarii lor. De asemenea, transmiterea se mai poate realiza si prin
act autentic, cu efectuarea mentiunilor corespunzatoare in registrul
actionarilor.
Art. 14
Pierderea actiunilor
in cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul
de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua ziare
de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul Companiei Nationale
"Apele Romane" - S.A. Actiunile pierdute se anuleaza. Anularea lor se
va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. Dupa 6 luni
actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.
CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor
Art. 15
Atributii
(1) Adunarea generala a actionarilor Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A. este organul de conducere al acesteia, care decide asupra
activitatii si politicii ei economice.
(2) Pana la aparitia unor noi reglementari privind situatia societatilor
comerciale avand ca actionar unic statul, interesele capitalului de stat vor fi
reprezentate de 2 imputerniciti ai Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei
Mediului si un imputernicit al Ministerului Finantelor, numiti prin ordin al
ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
(3) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
(4) Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii
principale:
a) aproba strategia globala de dezvoltare, retehnologizare, modernizare,
restructurare economico-financiara a Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A.
b) alege consiliul de administratie si cenzorii, conform prevederilor
legale;
c) aproba descarcarea de gestiune a consiliului de administratie si dispune
revocarea membrilor acestuia;
d) stabileste nivelul remuneratiei membrilor consiliului de administratie,
precum si a cenzorilor;
e) aproba bugetul de venituri si cheltuieli si programul de activitate pe
exercitiul financiar urmator;
f) aproba bilantul contabil si contul de profit si pierderi dupa analizarea
raportului consiliului de administratie si al cenzorilor si repartizeaza
profitul conform legii;
g) hotaraste cu privire la folosirea dividendelor aferente actiunilor
gestionate pentru restructurare si dezvoltare;
h) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen
lung, inclusiv a celor externe; stabileste competentele si nivelul de
contractare a imprumuturilor bancare de pe piata interna si externa, a
creditelor comerciale si a garantiilor, inclusiv prin gajarea actiunilor,
potrivit legii;
i) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si
perspectivele referitoare la profit si dividende, pozitia pe piata interna si
internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului,
relatiile cu clientii;
j) hotaraste cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului
de administratie, a directorului general si a cenzorilor, pentru recuperarea
prejudiciilor produse de catre acestia Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A.;
k) hotaraste cu privire la gajarea sau la inchirierea unor bunuri, unitati
sau sedii proprii;
l) aproba regulamentul de organizare si functionare a consiliului de
administratie;
m) aproba structura organizatorica si regulamentul de organizare si
functionare ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
(5) Pentru atributiile mentionate la lit. e), f), g), h), i), j) si k)
adunarea generala a actionarilor nu va putea lua hotarari decat in urma
obtinerii de catre fiecare reprezentant a unui mandat special prealabil de la
organul care l-a numit.
(6) Adunarea generala extraordinara a actionarilor se intruneste ori de
cate ori este necesara luarea unei hotarari pentru:
a) majorarea sau reducerea capitalului social, modificarea numarului de
actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si pentru cesiunea
actiunilor;
b) modificarea statutului, precum si transformarea formei juridice a
Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
c) fuziunea, divizarea, dizolvarea si lichidarea Companiei Nationale
"Apele Romane" - S.A.;
d) schimbarea obiectului de activitate;
e) mutarea sediului Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
f) emisiunea de obligatiuni;
g) orice alta modificare a actului constitutiv sau orice alta hotarare
pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a
actionarilor;
h) aprobarea schimbarii categoriei actiunilor din nominative in actiuni la
purtator;
i) aprobarea conversiei actiunilor preferentiale si nominative dintr-o
categorie in alta, in conditiile legii.
(7) Pentru atributiile adunarii generale extraordinare a actionarilor
fiecare reprezentant trebuie sa obtina un mandat special prealabil de la
organul care l-a numit. Adunarea generala extraordinara a actionarilor va putea
delega consiliului de administratie exercitiul atributiilor sale mentionate la
lit. a), d) si e).
Art. 16
Convocarea adunarii generale a actionarilor
(1) Adunarile generale ordinare ale actionarilor se convoaca de catre
presedintele consiliului de administratie. Adunarile generale ordinare ale
actionarilor au loc cel putin o data pe an, la doua luni de la incheierea
exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului contabil si a contului de
profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de
activitate si a bugetului pe anul in curs.
(2) Convocarea adunarii generale a actionarilor se va face cu cel putin 15
zile inainte de data stabilita, va fi publicata in monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a IV-a, si intr-un ziar de larga circulatie din Bucuresti si
va cuprinde locul si data tinerii acesteia, precum si ordinea de zi, cu
mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul
dezbaterilor. Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul
Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. sau in alt loc indicat in
convocare.
(3) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va fi convocata ori de
cate ori va fi nevoie, la solicitarea actionarului unic sau la cererea
consiliului de administratie ori a cenzorilor, in conformitate cu dispozitiile
din statut, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
(4) Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea
statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
Art. 17
Organizarea adunarii generale a actionarilor
(1) In ziua si la ora precizate in convocare, sedinta adunarii generale a
actionarilor se va deschide de catre presedintele consiliului de administratie
sau, in lipsa acestuia, de catre cel care ii tine locul.
(2) In cazul in care la data stabilita nu sunt prezenti detinatorii a cel
putin jumatate din capitalul social, adunarea generala a actionarilor se
convoaca din nou, dupa 7 zile calendaristice, in acelasi loc si la aceeasi ora,
si va avea loc indiferent de numarul actionarilor prezenti.
(3) Adunarea generala a actionarilor va desemna dintre actionarii prezenti
2 secretari care vor verifica lista de prezenta a actionarilor, indicand
capitalul social pe care il reprezinta fiecare si indeplinirea tuturor
formalitatilor cerute de lege si de statut pentru tinerea adunarii, si vor
intocmi procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor. Procesul-verbal,
semnat de presedintele sedintei si de secretar, va constata indeplinirea
formalitatilor de convocare, iar la cererea actionarilor, declaratiile facute
de ei in sedinta. La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la
convocare, precum si listele de prezenta a actionarilor. Procesul-verbal al
sedintei va fi trecut in registrul adunarilor generale ale actionarilor,
sigilat si parafat.
(4) La sedintele adunarii generale ordinare si extraordinare a
actionarilor, in care se dezbat probleme referitoare la raporturile de munca cu
personalul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., pot fi invitati
si reprezentantii sindicatului si/sau reprezentantii salariatilor care nu sunt
membri de sindicat.
Art. 18
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor:
(1) Hotararile adunarilor generale ale actionarilor se iau de regula prin
vot deschis. Cvorumul de prezenta si majoritatea necesara pentru luarea
hotararilor sunt cele prevazute de lege.
(2) La propunerea persoanei care prezideaza adunarea generala a
actionarilor sau a unul grup de actionari, prezenti sau reprezentati, care
detin cel putin o patrime din capitalul social, se va putea decide ca votul sa
fie secret. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului
de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea
hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
(3) Pentru a fi opozabile tertilor hotararile adunarii generale a
actionarilor vor fi depuse in termen de 15 zile la oficiul registrului
comertului pentru a fi mentionate in registru si publicate in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea a IV-a. In cazul in care aceste hotarari implica
modificarea actului constitutiv, se va putea publica numai actul aditional
cuprinzand textul integral al clauzelor modificate.
(4) Hotararile nu vor putea fi executate inainte de aducerea la indeplinire
a formalitatilor prevazute la alin. (3).
(5) Hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor in limitele
legii si ale statutului sunt obligatorii chiar si pentru actionarii absenti sau
nereprezentati in adunarea generala a actionarilor sau care au votat impotriva.
(6) Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile
generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, a
sediului sau a formei juridice au dreptul de a se retrage din Compania
Nationala "Apele Romane" - S.A. si de a recupera contravaloarea
actiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.
CAP. 5
Consiliul de administratie
Art. 19
Organizare
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este administrata de
un consiliu de administratie compus din 9 membri, dintre care unul este
presedintele consiliului de administratie, care indeplineste si functia de
director general, 2 reprezentanti ai Ministerului Apelor, Padurilor si
Protectiei Mediului, un reprezentant al Ministerului Finantelor si ingineri,
economisti, juristi sau alti specialisti in domeniul de activitate al Companiei
Nationale "Apele Romane" - S.A., numiti dintre salariatii acesteia
sau din alte unitati.
(2) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de 4 ani
prin hotarare a adunarii generale a actionarilor. In perioada in care statul
este actionar unic, consiliul de administratie si presedintele acestuia sunt
numiti prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
(3) Membrii consiliului de administratie, denumiti administratori, pot avea
calitatea de actionar.
(4) In situatia in care se creeaza un loc vacant in consiliul de
administratie, se numeste un nou administrator in vederea completarii locului
vacant. Durata pentru care este numit noul administrator pentru a ocupa locul
vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului
predecesorului sau.
(5) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in conformitate
cu propriul regulament de organizare si functionare si hotaraste in toate
problemele privind activitatea Companiei Nationale "Apele Romane" -
S.A., cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor
organe.
(6) Presedintele consiliului de administratie este numit de catre adunarea
generala a actionarilor si este directorul general al Companiei Nationale
"Apele Romane" - S.A.
(7) Consiliul de administratie se intruneste la sediul Companiei Nationale
"Apele Romane" - S.A. lunar sau ori de cate ori este necesar, la
convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sai. Consiliul
de administratie este prezidat de catre presedinte, iar in lipsa acestuia, de
catre un membru, in baza mandatului presedintelui. Presedintele numeste un
secretar fie dintre membrii consiliului de administratie, fie din afara
acestuia.
(8) Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin
jumatate din numarul membrilor consiliului de administratie, iar deciziile se
iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
(9) Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi
stabilite pe baza proiectului comunicat de catre presedinte cu cel putin 7 zile
inainte de data tinerii sedintei. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al
sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de catre
presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de catre
toti membrii consiliului de administratie participanti la sedinta si de
secretar. Pe baza procesului-verbal secretarul consiliului de administratie
redacteaza hotararea acestuia, care se semneaza de catre presedinte.
(10) Consiliul de administratie poate delega, prin regulamentul de
organizare si functionare, o parte din atributiile sale directorului general al
Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., comitetului director si
directorilor de sucursala si poate recurge, de asemenea, la experti pentru
studierea si solutionarea anumitor probleme.
(11) Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care
este legat de administrarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
(12) Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la
dispozitie actionarilor si cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele
Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
(13) Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar,
dupa caz, fata de Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. pentru
prejudiciile rezultate din infractiuni sau alte abateri de la prevederile
legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in administrarea
acesteia. In astfel de situatii, ei vor fi revocati de catre adunarea generala
a actionarilor.
(14) Membrii consiliului de administratie vor depune o garantie conform
prevederilor legale.
(15) Nu pot fi membri ai consiliului de administratie persoanele care sunt
incompatibile potrivit Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale,
republicata.
(16) Consiliul de administratie poate forma un comitet director.
Art. 20
Atributiile consiliului de administratie
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) elaboreaza strategia globala de dezvoltare, retehnologizare,
modernizare, restructurare economico-financiara a Companiei Nationale
"Apele Romane" - S.A.;
b) elaboreaza structura organizatorica a Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A.;
c) aproba nivelul garantiilor pentru persoanele care au calitatea de
gestionar, potrivit legii;
d) face propuneri cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea si
lichidarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
e) aproba delegarea de competente pentru directorul general, directorii
executivi si directorii sucursalelor, in vederea executarii atributiilor
acestora;
f) supravegheaza utilizarea Fondului apelor, potrivit aprobarii
Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului;
g) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile
de la data incheierii exercitiului financiar, raportul cu privire la
activitatea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., bilantul
contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul
programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pe
anul in curs;
h) propune repartizarea profitului conform legii si majorarea sau
diminuarea capitalului social, precum si emisiunea de obligatiuni in conditiile
legii;
f) negociaza contractul colectiv de munca impreuna cu reprezentantii
salariatilor;
j) aproba incheierea de contracte de inchiriere;
k) propune, in conditiile legii, asocierea cu alti agenti economici pentru
realizarea de activitati de interes comun;
l) face propuneri privind folosirea dividendelor aferente actiunilor
gestionate pentru restructurare si dezvoltare;
m) analizeaza activitatea economica a sucursalelor si incadrarea acestora
in prevederile bugetului de venituri si cheltuieli si stabileste masurile
corespunzatoare;
n) stabileste masuri pentru respectarea disciplinei in domeniul utilizarii
si protectiei calitatii apei;
o) propune lucrarile noi ce trebuie realizate pentru asigurarea surselor de
apa si protectia apelor impotriva poluarii;
p) aproba orice alte masuri pentru activitatea Companiei Nationale
"Apele Romane" - S.A., cu exceptia celor date in competenta altor
organe, potrivit legii.
Art. 21
Consiliul de administratie poate atrage in activitatea sa de analiza a unor
probleme complexe specialisti din diferite sectoare. Activitatea acestora va
putea fi platita pe baza de conventii civile incheiate potrivit legii.
Art. 22
Consiliul de administratie prezinta Ministerului Apelor, Padurilor si
Protectiei Mediului, o data pe an, dupa aprobarea de catre adunarea generala a
actionarilor, un raport privind activitatea Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A., bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul
precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului
de venituri si cheltuieli pe anul in curs.
Art. 23
Directorul general al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. o
reprezinta pe aceasta in raport cu tertii, scop in care este investit de catre
consiliul de administratie cu puteri decizionale in organizarea si conducerea
activitatii acesteia.
CAP. 6
Comitetul director
Art. 24
(1) Comitetul director al Companiei Nationale "Apele Romane" -
S.A. este constituit din directorul general si directorii executivi. Acesta se
intruneste ori de cate ori este necesar pentru rezolvarea operativa a
problemelor curente.
(2) Comitetul director prezinta trimestrial raportul sau de activitate
consiliului de administratie.
CAP. 7
Gestiunea
Art. 25
Cenzorii
(1) Gestiunea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. este
controlata de actionari si de 3 cenzori care sunt alesi de adunarea generala a
actionarilor. Cel putin unul dintre cenzori trebuie sa fie expert contabil. Un
cenzor extern independent, persoana juridica, poate fi numit sau ales cenzor al
Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
(2) In perioada in care statul detine mai mult de 20% din capitalul social,
unul dintre cenzori va fi recomandat de catre Ministerul Finantelor.
(3) Adunarea generala a actionarilor alege, de asemenea, acelasi numar de
cenzori supleanti, care ii vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii
titulari.
(4) In scopul exercitarii drepturilor si executarii obligatiilor ce le
revin, cenzorilor li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea
Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., la situatia patrimoniului,
a profitului si a pierderilor.
(5) Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe
si a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa si registrele de
evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor
constatate;
b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea
inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de
administratie asupra conturilor Companiei Nationale "Apele Romane" -
S.A., a bilantului si contului de profit si pierderi, prezentand adunarii
generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
controleaza operatiunile de lichidare;
d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul lor de vedere la
propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si
a obiectului de activitate ale Companiei Nationale "Apele Romane" -
S.A.
(6) Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
a) sa faca, in fiecare luna si inopinat, inspectii ale casei si sa verifice
existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea Companiei Nationale
"Apele Romane" - S.A. sau care au fost primite in gaj sau in depozit;
b) sa ia parte la adunarile ordinare si extraordinare ale actionarilor,
putand insera pe ordinea de zi propunerile pe care le vor considera necesare;
c) sa constate depunerea in mod regulat a garantiei din partea
administratorilor;
d) sa vegheze ca dispozitiile legii si ale statutului sa fie indeplinite de
administratori si de lichidatori.
(7) Cenzorii se intrunesc la sediul Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A. si iau decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza
unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale a
actionarilor.
(8) Cenzorii pot convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor,
daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, in cazul in
care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi
(cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A.) sau ori de cate ori considera necesar pentru alte situatii
privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
(9) Atributiile cenzorilor, precum si drepturile si obligatiile lor se
completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
(10) Cenzorii si cenzorii supleanti sunt numiti pe o perioada de cel mult 3
ani si pot fi realesi.
(11) Nu pot fi cenzori persoanele care sunt incompatibile potrivit Legii
nr. 31/1990, republicata.
(12) Cenzorii sunt obligati sa depuna inainte de inceperea activitatii o
garantie egala cu o treime din garantia pentru membrii consiliului de
administratie.
(13) In caz de deces, impiedicare fizica sau legala, incetare sau renuntare
la mandat de catre un cenzor, cenzorul supleant cel mai in varsta il
inlocuieste.
(14) Daca in acest mod numarul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii
ramasi numesc alta persoana in locul vacant pana la intrunirea cea mai
apropiata a adunarii generale a actionarilor.
(15) In cazul in care nu mai ramane in functie nici un cenzor, consiliul de
administratie va convoca adunarea generala a actionarilor, care va proceda la
numirea altor cenzori.
(16) Cenzorii vor trece intr-un registru special deliberarile, precum si
constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
(17) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generala a
actionarilor, cu votul cerut la adunarile extraordinare.
CAP. 8
Activitatea
Art. 26
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este proprietara
bunurilor din patrimoniul sau, cu exceptia celor care i-au fost concesionate.
Bunurile proprietate publica concesionate Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A. se evidentiaza distinct si au regimul prevazut de lege.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli al sucursalelor va trebui sa asigure
functionarea corecta si dezvoltarea tehnologica la nivelul standardelor a
activitatilor de exploatare, intretinere, aparare impotriva inundatiilor, de
monitorizare a calitatii resurselor de apa si a retelei nationale de hidrologie
si hidrogeologie, precum si a retelei meteorologice specifice.
(3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are in structura sa
sucursale ale caror atributii se stabilesc prin regulamentul de organizare si
functionare. In cadrul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
functioneaza directii, servicii, inspectii, birouri si alte compartimente, ale
caror norme de structura se propun de catre consiliul de administratie si se
aproba de catre adunarea generala a actionarilor.
(4) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. elaboreaza studii de
sinteza pentru intregul bazin al Dunarii de pe teritoriul Romaniei.
Art. 27
Finantarea activitatii proprii
Pentru indeplinirea obiectului de activitate si in conformitate cu
atributiile stabilite, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. utilizeaza
sursele de finantare constituite in conformitate cu legea, credite bancare si
alte surse financiare.
Art. 28
Exercitiul financiar
Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de
31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data
constituirii Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
Art. 29
Personalul
(1) Personalul de conducere al Companiei Nationale "Apele Romane"
- S.A. si al sucursalelor este numit sau concediat de catre directorul general
al acesteia.
(2) Personalul de executie al Companiei Nationale "Apele Romane"
- S.A. si al sucursalelor este angajat sau concediat potrivit prevederilor
contractului colectiv de munca.
(3) Salarizarea se face in conformitate cu prevederile legale.
(4) Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari
sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face
potrivit legii.
(5) Drepturile si obligatiile personalului Companiei Nationale "Apele Romane"
- S.A. sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare si prin
contractul colectiv de munca.
Art. 30
Amortizarea mijloacelor fixe
Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de
amortizare a activelor corporale si necorporale din patrimoniul Companiei
Nationale "Apele Romane" - S.A.
Art. 31
Evidenta contabila si bilantul contabil
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va tine evidenta
contabila separat pe sucursale si activitati si va intocmi anual bilantul
contabil si contul de profit si pierderi pentru aceste activitati, avand in
vedere normele metodologice elaborate de catre Ministerul Finantelor.
(2) Bilantul contabil si contul de profit si pierderi ale Companiei
Nationale "Apele Romane" - S.A. vor fi publicate in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
Art. 32
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate constitui, conform
legii, fonduri necesare realizarii obiectului sau de activitate (fondul de
reabilitare a lucrarilor calamitate, introdus pe costuri).
Art. 33
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin sucursalele sale,
poate contracta credite bancare in conditiile prevazute de lege.
Art. 34
Operatiunile de incasari si plati ale Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A. se efectueaza in conturi deschise la banci. In limitele
prevederilor stabilite de Banca Nationala a Romaniei pentru necesitati curente,
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate efectua operatiuni de
incasari si plati in lei si in valuta. Operatiunile de incasari si plati cu
strainatatea se vor efectua prin unitatile bancare.
Art. 35
Calculul si repartizarea profitului
(1) Profitul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. se stabileste
in conditiile legii, pe baza bilantului contabil aprobat de adunarea generala a
actionarilor.
(2) Profitul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., ramas
dupa plata impozitului pe profit, se va repartiza conform hotararii adunarii
generale a actionarilor si dispozitiilor legale in vigoare.
(3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. isi constituie fond
de rezerva si alte fonduri in conditiile legii.
(4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de catre Compania
Nationala "Apele Romane" - S.A. in conditiile legii, dupa aprobarea
bilantului contabil de catre adunarea generala a actionarilor.
(5) In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va
analiza cauzele producerii acestora si va hotari in consecinta cum vor fi
suportate aceste pierderi. Suportarea pierderilor de catre actionari se va face
proportional cu aportul de capital si in limita capitalului subscris.
Art. 36
Registrele
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va tine prin grija administratorilor
si a cenzorilor toate registrele prevazute de lege.
CAP. 9
Asocierea
Art. 37
Se pot asocia cu Compania Nationala "Apele Romane" - S.A.
societati comerciale din alte sectoare de activitate, care au legatura cu
obiectul de activitate al acesteia. Asocierea se face pe baza de contract de
asociere.
Art. 38
Societatile comerciale asociate cu Compania Nationala "Apele
Romane" - S.A. vor respecta si aplica procedurile si metodologiile
unitare, stabilite de comun acord prin contractul de asociere pentru
desfasurarea principalelor relatii comerciale, de productie, financiare etc.
Art. 39
Asocierea unei societati comerciale cu Compania Nationala "Apele
Romane" - S.A. se propune de catre consiliul de administratie al acesteia,
sub rezerva aprobarii de catre adunarea generala a actionarilor.
Art. 40
Conditiile de parteneriat pe perioada asocierii, precum si cele de
retragere vor fi stipulate in contractele de asociere care se vor incheia intre
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. si fiecare societate
comerciala asociata.
CAP. 10
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
Art. 41
Modificarea formei juridice
(1) Modificarea formei juridice a Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A. se va putea face numai in temeiul hotararii adunarii
generale extraordinare a actionarilor si cu indeplinirea tuturor formelor
prevazute de lege.
(2) Noua societate comerciala va indeplini formalitatile legale de
inregistrare si publicitate, cerute la infiintarea societatilor comerciale.
Art. 42
Dizolvarea
(1) Urmatoarele situatii duc la dizolvarea Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A.:
a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
b) declararea nulitatii;
c) hotararea adunarii generale a actionarilor;
d) falimentul;
e) pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat
fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea
capitalului social sau limitarea lui la suma ramasa;
f) cand numarul actionarilor scade sub numarul minim legal;
g) la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si
consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea extraordinara a
actionarilor constata ca functionarea Companiei Nationale "Apele
Romane" - S.A. nu mai este posibila;
h) alte cauze prevazute de lege sau de actul constitutiv al Companiei
Nationale "Apele Romane" - S.A.
(2) Dizolvarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. va fi
inscrisa la oficiul registrului comertului si publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a IV-a.
Art. 43
Lichidarea
(1) Dizolvarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. are ca
efect deschiderea procedurii de lichidare.
(2) Lichidarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S A. si
repartizarea patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii
prevazute de lege.
Art. 44
Litigii
(1) Litigiile de orice fel aparute intre Compania Nationala "Apele
Romane" - S.A. si persoane fizice sau juridice, romane sau straine, sunt
de competenta instantelor judecatoresti de drept comun.
(2) Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre Compania
Nationala "Apele Romane" - S.A. si persoane juridice romane sau
straine pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
CAP. 11
Dispozitii finale
Art. 45
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va practica in
raporturile cu tertii preturi si tarife in conditiile legii.
Art. 46
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile Legii nr.
31/1990, republicata, ale Codului comercial si ale celorlalte acte normative in
materie comerciala.
ANEXA 3
LISTA
cuprinzand bunurile proprietate publica a statului, aflate in patrimoniul
Regiei Autonome "Apele Romane", care se concesioneaza Companiei
Nationale "Apele Romane" - S.A.
1. Apele de suprafata din domeniul public, asa cum sunt definite in Legea
apelor nr. 107/1996, cu albiile lor minore, malurile si cuvetele lacurilor, cu
bogatiile lor naturale si potentialul energetic valorificabil, apele subterane,
faleza si plaja marii
2. Barajele
3. Lacurile de acumulare permanente si nepermanente
4. Prizele de apa, statiile de tratare
5. Digurile de aparare impotriva inundatiilor
6. Lucrarile de regularizare a albiilor
7. Cantoanele hidrotehnice si alte constructii asimilate
8. Statii si instalatii ale retelei de supraveghere a calitatii resurselor
de apa
9. Canalele statiilor de pompare si conductele pentru derivare de debite
10. Statii si instalatii ale retelei nationale de observatii si masuratori
hidrologice si hidrogeologice, precum si ale retelei de observatii si
masuratori meteorologice specifice gospodaririi apelor
11. Alte constructii si lucrari hidrotehnice, bunuri proprietate publica a
statului.
ANEXA 4
PRODUSE DE GOSPODARIRE A APELOR
1. Apa bruta de suprafata in sursa
1.1. Apa bruta din rauri interioare pentru:
1.1.1. Agentii economici industriali, de constructii-montaj, de
transporturi, de gospodarie comunala, agrozootehnici de tip industrial
1.1.2. Termocentrale si centrale nuclearoelectrice, in limita debitului
minim de apa prelevat la recirculare maxima
1.1.3. Termocentrale si centrale nuclearoelectrice, peste debitul minim de
apa prelevat la recirculare maxima
1.1.4. Hidrocentrale
1.1.5. Irigatii
1.1.6. Piscicultura si pastravarii
1.1.7. Institutii publice si unitati de cult
1.1.8. Alti agenti economici
1.2. Apa bruta de suprafata din Dunare pentru:
1.2.1. Agentii economici industriali, de constructii-montaj, de
transporturi, de gospodarie comunala, agrozootehnici de tip industrial si
pentru ecluzare la canale magistrale
1.2.2. Termocentrale si centrale nuclearoelectrice, in limita debitului
minim de apa prelevat la recirculare maxima
1.2.3. Termocentrale si centrale nuclearoelectrice, peste debitul minim de
apa prelevat la recirculare maxima
1.2.4. Hidrocentrale
1.2.5. Irigatii
1.2.6. Piscicultura si pastravarii
1.2.7. Institutii publice si unitati de cult
1.2.8. Alti agenti economici
2. Apa din subteran in sursa
Apa bruta din subteran pentru:
2.1. Agentii economici industriali, de constructii-montaj, de transporturi,
de gospodarie comunala pentru industrii si altii
2.2. Agentii economici de gospodarie comunala pentru populatie, institutii
publice, unitati de cult
2.3. Irigatii si pastravarii
2.4. Agentii economici agrozootehnici
2.5. Alti agenti economici
3. Nisipuri si pietrisuri extrase din albiile minore, malurile cursurilor
de apa si din lacurile de acumulare
ANEXA 5
SERVICII SPECIFICE
de gospodarire a apelor realizate prin unitatile de gospodarire a apelor
1. Primirea in apele de suprafata a substantelor poluante continute in
apele uzate evacuate de utilizatori, in cadrul prevederilor actelor de
reglementare in vigoare (autorizatie sau aviz de gospodarire a apelor), puse de
acord cu prevederile NTPA - 001, cu standarde si alte normative:
a) pentru materii in suspensie;
b) pentru substante in solutie;
c) pentru germeni patogeni;
d) pentru poluare termica;
e) pentru substante consumatoare de oxigen.
2. Primirea in soluri permeabile sau in depresiuni cu scurgerea asigurata
natural a apelor uzate, epurate, evacuate de utilizatori, in cadrul
prevederilor actelor de reglementare in vigoare (autorizatie sau aviz de
gospodarire a apelor), puse de acord cu prevederile NTPA - 001, cu standarde si
alte normative:
a) pentru materii in suspensie;
b) pentru alte substante in solutie.
3. Injectarea in straturi de foarte mare adancime a apelor uzate
industriale, a apelor de mina sau de zacamant:
a) pentru materii in suspensie;
b) pentru substante in solutie.
4. Primirea in apele litorale si in marea teritoriala, inclusiv in cele din
zona de interes economic natural, a substantelor poluante continute in apele
uzate evacuate de utilizatori, in cadrul prevederilor actelor de reglementare
in vigoare (autorizatie sau aviz de gospodarire a apelor), puse de acord cu
prevederile NTPA - 001, cu standarde si alte normative:
a) pentru materii in suspensie.
b) pentru substante in solutie;
c) pentru germeni patogeni.
5. Asigurarea apei in sursa
6. Concentrarea prin barajele unitatilor de gospodarire a apelor a
potentialului hidroenergetic:
Pentru cadere medie asigurata de baraje:
- la hidrocentrale cu putere instalata mai mica de 4 MW;
- la hidrocentrale cu putere instalata cuprinsa intre 4 MW si 8 MW;
- la hidrocentrale cu putere instalata mai mare de 8 MW.
7. Asigurarea folosirii potentialului piscicol si de agrement al marii
teritoriale
8. Asigurarea folosirii potentialului piscicol al Dunarii, raurilor si
lacurilor naturale
9. Asigurarea folosirii potentialului turistic si de agrement al plajelor
10. Asigurarea folosirii potentialului turistic si de agrement al Dunarii,
raurilor si lacurilor naturale
11. Asigurarea potentialului de transport pe apele din domeniul public
12. Asigurarea gospodaririi nisipurilor si pietrisurilor din albiile
minore.
NOTA:
Indicatorii folositi pentru stabilirea datelor contractuale pentru
serviciile de la pct. 1 - 5 sunt urmatorii:
------------------------------------------------------------------------
Indicatorul U.M.
------------------------------------------------------------------------
A. Indicatori fizici - temperatura grade C
B. Indicatori chimici generali:
- materii totale in suspensie (MTS) tone
- cloruri, sulfati, calciu, magneziu, bariu,
sodiu, potasiu tone
- azotati, amoniu, CBO5 tone
- CCOMn tone
- CCOCr tone
- fosfati tone
- aluminiu, crom trivalent, fier total ionic,
mangan, zinc, cobalt tone
- substante extractibile tone
- produse petroliere tone
- detergenti sintetici anioni biodegradabili tone
C. Indicatori chimici specifici:
- sulfiti, azotiti, fluoruri, fenoli kg
- clor rezidual kg
- sulfuri si hidrogen sulfurat, polisulfuri kg
- plumb, cadmiu, crom hexavalent, cupru,
nichel, argint, seleniu, molibden, litiu kg
D. Indicatori chimici toxici si foarte toxici:
- arsen, cianuri si cianuri complexe kg
- pesticide, erbicide, triazine, triazinone,
toluidine kg
- pesticide, insecticide, organoclorurate
persistente, organosilicice persistente,
organofosforice, organometalice kg
- substante cancerigene (benziprenul si compusii lui,
nitroderivati si compusii lor) kg
E. Indicatori bacteriologici:
- bacterii coliforme totale nr./100 cmc
- bacterii coliforme fecale nr./100 cmc
- streptococi fecali nr./100 cmc
------------------------------------------------------------------------
ANEXA 6
SERVICII COMUNE
de gospodarire a apelor in scopul prelucrarii si utilizarii acestora
1. Captarea, pomparea si tratarea apei
2. Distributia apei prin reteaua publica
3. Distributia apei pe platforme industriale
4. Distributia apei brute prin reteaua de irigatii
5. Distributia apei prin reteaua altor unitati
6. Transportul apei prin conducte si canale
7. Epurarea apelor uzate
8. Asigurarea folosirii potentialului de turism si agrement al lacurilor de
acumulare
9. Asigurarea folosirii potentialului piscicol al lacurilor de acumulare
10. Navigatie si transport pe apa
11. Retinerea viiturilor prin lucrarile de gospodarire a apelor
12. Suplimentarea debitelor minime
13. Pomparea apelor in vederea protectiei lacurilor terapeutice, precum si
din incinte indiguite
14. Activitati conexe legate de valorificarea potentialelor apelor si a
patrimoniului
15. Alte servicii privind prelucrarea si utilizarea apei, cu potentialele
ei.