E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 981 din 29 decembrie 1998

privind infiintarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 530 din 31 decembrie 1998


SmartCity3


    In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 207/1997, cu modificarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., cu sediul in Bucuresti, str. Edgar Quinet nr. 6, sectorul 1, prin reorganizarea Regiei Autonome "Apele Romane" care se desfiinteaza.
    (2) Institutul National de Meteorologie si Hidrologie se desprinde din structura Regiei Autonome "Apele Romane" si trece in subordinea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului. Activitatea Institutului National de Meteorologie si Hidrologie va fi reglementata prin hotarare a Guvernului.
    (3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se afla in coordonarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    Art. 2
    (1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este societate comerciala pe actiuni, persoana juridica romana cu capital integral de stat, care desfasoara in principal activitati de interes public national, se organizeaza si functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, conform legilor in vigoare si statutului prevazut in anexa nr. 2.
    (2) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are in structura sucursalele fara personalitate juridica prevazute in anexa nr. 1, care vor efectua operatiuni contabile pana la nivelul balantei de verificare, in conditiile Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare.
    Art. 3
    (1) Capitalul social al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. este de 250.329.750.000 lei, fiind in intregime varsat, si se constituie prin preluarea unei parti din patrimoniul net al Regiei Autonome "Apele Romane", pe baza bilantului contabil intocmit la data de 30 iunie 1998.
    (2) Capitalul social al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. este subscris si varsat integral de statul roman, in calitate de actionar unic, care isi exercita drepturile si obligatiile prin Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
    (3) In capitalul social al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. nu sunt incluse bunurile de natura celor prevazute la art. 135 alin. (4) din Constitutie.
    (4) Capitalul social prevazut la alin. (1) va fi modificat in raport cu rezultatele inventarierii patrimoniului Regiei Autonome "Apele Romane".
    Art. 4
    (1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are ca principal obiect de activitate aplicarea strategiei nationale in domeniul gospodaririi si valorificarii apelor, precum si gestionarea retelei nationale de masuratori hidrologice, hidrogeologice si de calitate a resurselor de apa.
    (2) Pentru exercitarea functiilor sale de serviciu public in domeniul gospodaririi si valorificarii resurselor de apa de suprafata si subterane, cu potentialele lor naturale, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., ca operator unic la nivel national, are urmatoarele atributii: cunoasterea, conservarea, valorificarea, dezvoltarea, punerea in valoare si protectia apelor de suprafata si subterane, exploatarea si intretinerea lucrarilor de gospodarire a apelor, organizarea activitatilor de aparare impotriva inundatiilor si fenomenelor meteorologice periculoase, coordonarea activitatii de investitii din surse bugetare, proprii si atrase.
    (3) In exercitarea atributiilor privind gospodarirea apelor, hidrologia si hidrogeologia, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este abilitata sa propuna Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului reglementari in domeniu.
    Art. 5
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. preia toate drepturile si va fi tinuta de toate obligatiile Regiei Autonome "Apele Romane", cu exceptia celor ale Institutului National de Meteorologie si Hidrologie, precum si a activitatilor de reglementare a lucrarilor, de control si sanctionare, care vor fi preluate de catre Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si de unitatile teritoriale ale acestuia.
    Art. 6
    (1) Bunurile proprietate publica a statului, prevazute in anexa nr. 3, aflate in patrimoniul regiei Autonome "Apele Romane", se concesioneaza, conform prevederilor legale, Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. de catre Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si nu se includ in capitalul social al acesteia, urmand regimul juridic prevazut la art. 135 alin. (4) si (5) din Constitutie.
    (2) Bunurile proprietate publica a statului care vor rezulta in urma cheltuielilor de capital din surse bugetare existente, nou-create sau rezultate in urma dezvoltarii si modernizarii celor existente se concesioneaza Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. potrivit legii.
    (3) Cheltuielile pentru intretinerea si exploatarea bunurilor proprietate publica a statului, prevazute la alin. (1) si (2), se vor asigura din fondurile proprii ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
    Art. 7
    Actiunile Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. sunt detinute, initial, in totalitate de catre stat, care isi exercita drepturile si obligatiile in calitatea sa de actionar unic prin Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, pana la finalizarea procesului de privatizare.
    Art. 8
    Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate participa cu capital, in conditiile legii, la constituirea de societati comerciale cu obiect de activitate similar sau conex, impreuna cu persoane fizice/juridice, romane/straine.
    Art. 9
    (1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este condusa de catre adunarea generala a actionarilor, constituita din reprezentantii statului si de catre un consiliu de administratie.
    (2) Pana la finalizarea procesului de privatizare reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor si membrii consiliului de administratie se numesc si se revoca prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
    (3) Atributiile adunarii generale a actionarilor si cele ale consiliului de administratie ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. sunt prevazute in statutul acesteia.
    (4) Conducerea executiva a Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. este asigurata de un director general care este si presedintele consiliului de administratie.
    Art. 10
    (1) Lucrarile de gospodarire a apelor, de interes public, inclusiv forajele de adancime cu caracter de explorare-exploatare, precum si stocul de aparare impotriva inundatiilor, care au efect social si apartin infrastructurii de baza din domeniul gospodaririi apelor, urmeaza a fi executate in continuare cu finantare bugetara, potrivit legii.
    (2) In caz de calamitati naturale, dezastre sau de alte evenimente deosebite, cheltuielile ocazionate de refacerea si punerea in functiune a lucrarilor de gospodarire a apelor afectate se finanteaza de la bugetul de stat, precum si din alte surse extrabugetare, potrivit legii.
    Art. 11
    Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. propune, in conditiile legii, pretul apei brute, fundamentat pe bazine hidrografice, la nivelul necesar intretinerii si exploatarii in conditii de siguranta a Sistemului national de gospodarire a apelor, care va fi avizat de catre Oficiul Concurentei. Preturile si tarifele pentru produsele si serviciile de gospodarire a apelor includ si valoarea redeventei pentru bunurile concesionate.
    Art. 12
    (1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este furnizorul unic de apa bruta de suprafata si subterana pentru toate categoriile de utilizatori si singura in drept sa incaseze pretul apei brute si pretul pentru nisipuri si pietrisuri din albiile minore, pe baza de contracte.
    (2) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este singurul prestator de servicii specifice de gospodarire a apelor si singura in drept sa incaseze tarife pentru aceste servicii.
    (3) Produsele si serviciile specifice de gospodarire a apelor pentru care Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este furnizor, respectiv prestator, sunt prevazute in anexele nr. 4 si 5.
    (4) Serviciile comune de gospodarire a apelor sunt prevazute in anexa nr. 6.
    Art. 13
    (1) Personalul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. este preluat de la Regia Autonoma "Apele Romane", in functie de competenta profesionala si de disciplina in activitate, si este considerat transferat. Pana la incheierea noului contract colectiv de munca al personalului Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., personalul transferat va beneficia de drepturile de salarizare si de celelalte drepturi de personal prevazute in actualul contract colectiv de munca, precum si de alte drepturi prevazute de legislatia in vigoare.
    (2) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal sunt stabilite de catre consiliul de administratie pentru personalul de conducere si prin contractul colectiv de munca pentru personalul de executie.
    Art. 14
    Predarea-preluarea activului si pasivului intre Regia Autonoma "Apele Romane" si Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se va face pe baza de protocol ce se va incheia in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 15
    Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 16
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 196/1991 privind infiintarea Regiei Autonome "Apele Romane", republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 36 din 19 februarie 1993, cu modificarile ulterioare.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul apelor, padurilor
                       si protectiei mediului,
                       Romica Tomescu

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                       Ministrul muncii si
                       protectiei sociale,
                       Alexandru Athanasiu

    ANEXA 1

                          DENUMIREA SI SEDIILE
            sucursalelor Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.

    A. Sucursale bazinale:
    1. Directia apelor Somes - Tisa, organizata la nivelul spatiului hidrografic Somes - Tisa, cu sediul in Cluj-Napoca, Str. Vanatorului nr. 17;
    2. Directia apelor Crisuri, organizata la nivelul spatiului hidrografic Crisuri, cu sediul in Oradea, str. Ion Bogdan nr. 35;
    3. Directia apelor Mures, organizata la nivelul spatiului hidrografic Mures, cu sediul in Targu Mures, str. Koteles Samuel nr. 33;
    4. Directia apelor Banat, organizata la nivelul spatiului hidrografic Banat, cu sediul in Timisoara, bd. Mihai Viteazul nr. 32;
    5. Directia apelor Jiu, organizata la nivelul spatiului hidrografic Jiu, cu sediul in Craiova, Str. Dunarii nr. 48;
    6. Directia apelor Olt, organizata la nivelul spatiului hidrografic Olt, cu sediul in Ramnicu Valcea, str. Remus Belu nr. 6;
    7. Directia apelor Arges - Vedea, organizata la nivelul spatiului hidrografic Arges - Vedea, cu sediul in Pitesti, str. Campulung nr. 6 - 8;
    8. Directia apelor Ialomita - Buzau, organizata la nivelul spatiului hidrografic Ialomita - Buzau, cu sediul in Buzau, str. Bucegi nr. 20 bis;
    9. Directia apelor Siret, organizata la nivelul spatiului hidrografic Siret, cu sediul in Bacau, str. Cuza Voda nr. 1;
    10. Directia apelor Prut, organizata la nivelul spatiului hidrografic Prut si al Raului Barlad, cu sediul in Iasi, str. Teodor Vascauteanu nr. 10;
    11. Directia apelor Dobrogea - Litoral, organizata la nivelul spatiului hidrografic Dobrogea - Litoral, cu sediul in Constanta, bd. Mircea cel Batran nr. 122.
    B. Alte subunitati:
    1. Centrul de perfectionare, cu sediul in Bucuresti, Sos. Virtutii nr. 9;
    2. Revista Hidrotehnica, cu sediul in Bucuresti, str. Edgar Quinet nr. 6, sectorul 1.

    ANEXA 2

                              STATUTUL
                Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea
    (1) Denumirea societatii comerciale este Compania Nationala "Apele Romane" - S.A.
    (2) In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanand de la Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se mentioneaza denumirea acesteia, precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau de initialele "S.A.", de capitalul social, din care cel efectiv varsat potrivit ultimului bilant contabil aprobat, de sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si de codul fiscal.
    Art. 2
    Forma juridica
    Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate comerciala de actiuni, si functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara. Activitatea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. se desfasoara pe baza legilor romane si a prezentului statut.
    Art. 3
    Sediul
    (1) Sediul central al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. este in municipiul Bucuresti, str. Edgar Quinet nr. 6, sectorul 1.
    (2) Sediul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    (3) La data infiintarii, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are in structura sa sucursale, denumite directiile apelor, organizate pe bazine si spatii hidrografice, precum si alte subunitati. Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. si sucursalele sale pot avea subunitati, reprezentante si agentii situate in alte localitati din tara si din strainatate.
    Art. 4
    Durata
    Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se constituie pentru o durata nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii ei in registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 5
    In calitate de companie nationala in domeniul resurselor de apa, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. aplica strategia si politica nationala in domeniul gospodaririi apelor, scop in care coordoneaza si raspunde de modul de folosire a resurselor de apa pe ansamblul teritoriului tarii si de exploatare a lucrarilor de gospodarire a apelor, controleaza modul in care se efectueaza prelevarea si folosirea apelor, evacuarea apelor uzate si stabileste masuri de remediere. In activitatea sa Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. colaboreaza cu Institutul National de Meteorologie, Hidrologie si Gospodarire a Apelor I.N.M.H. - S.A., punandu-si reciproc la dispozitie, prin conventii de colaborare, date, informatii si prognoze meteorologice, hidrologice si de gospodarire a apelor.
    Art. 6
    (1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are ca scop cunoasterea, administrarea, gestionarea cantitativa si calitativa, precum si valorificarea economica a resurselor de apa de suprafata si subterane si a celor ale marii teritoriale, administrarea, exploatarea si intretinerea lucrarilor de gospodarire a apelor, de stocare, captare si transport al apei precum si a retelei nationale de urmarire a calitatii apelor si a retelei nationale de hidrologie si hidrogeologie, organizarea si coordonarea pe bazine hidrografice a activitatilor de protectie impotriva epuizarii si degradarii apelor de suprafata si subterane, care ii sunt date in concesiune, precum si a masurilor de prevenire si aparare impotriva actiunilor distructive ale apelor si de prevenire si avertizare a poluarilor accidentale.
    (2) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. actioneaza pentru cunoasterea, folosirea rationala si protectia impotriva epuizarii si degradarii resurselor de apa de suprafata si subterane, pentru efectuarea observatiilor si a masuratorilor hidrologice, hidrogeologice si meteorologice specifice, pentru satisfacerea cerintelor proprii, a celor sociale, publice si de alta natura.
    (3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. desfasoara, conform statutului, si alte activitati pentru valorificarea potentialului economic al apelor si pentru sustinerea in conditii economice a activitatilor sale de baza.
    Art. 7
    (1) In calitate de concesionar al apelor si al lucrarilor hidrotehnice din domeniul public, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin directiile apelor, are urmatorul obiect de activitate:
    1. administrarea si gospodarirea cantitativa si calitativa a resurselor de apa de suprafata si subterane, protectia acestora impotriva epuizarii si poluarii, asigurarea scurgerii libere a apelor, intretinerea cursurilor de apa pe sectoarele neamenajate, impreuna cu administratia publica locala; administrarea albiilor minore ale apelor, a cuvetelor lacurilor si baltilor in starea lor naturala sau amenajata, a falezei si plajei marii, precum si a zonelor umede;
    2. cunoasterea, conservarea, dezvoltarea, protejarea si valorificarea complexa a apelor, a potentialului si uzufructului acestora; aplicarea programelor privind satisfacerea cerintelor de apa ale populatiei si economiei, valorificarea de noi surse de apa in concordanta cu cerintele actuale si de perspectiva ale bazinelor hidrografice;
    3. controlul sistematic al retelei hidrografice, in scopul sesizarii si remedierii degradarilor de albii si maluri, si asigurarea functiei de operator al Sistemului national de gospodarire a apelor, prin dispeceratele bazinale si Dispeceratul national al apelor;
    4. exploatarea, intretinerea si repararea lucrarilor de gospodarire a apelor, coordonarea exploatarii lacurilor de acumulare, pe bazin hidrografic, indiferent de detinatorul acestora;
    5. aprobarea evacuarii din lacurile de acumulare a unor volume de apa diferite de cele inscrise in regulamentul de exploatare si efectuarea unor manevre neprevazute la mecanismele barajelor, in cazuri de necesitate;
    6. controlul utilizatorilor de apa cu privire la modul de prelevare, utilizare, epurare si evacuare, precum si al lucrarilor construite pe ape si in legatura cu apele, din punct de vedere al functionarii si sigurantei acestora si al incadrarii in prevederile actelor de reglementare si ale contractelor economice; controlul si avizarea instalarii debitmetrelor la utilizatorii de apa;
    7. asigurarea realizarii lucrarilor de intretinere, regularizare, calibrare si de indiguire a albiilor minore, precum si a altor lucrari pentru dezvoltarea bazei materiale a activitatii proprii;
    8. organizarea, actualizarea potrivit evolutiei fenomenelor si desfasurarea activitatii de urmarire a comportarii in timp a constructiilor hidrotehnice, luand operativ masurile care se impun;
    9. intocmirea, in mod corelat, pe ansamblul fiecarui bazin hidrografic, de propuneri de lucrari noi de amenajare a acestuia, necesare satisfacerii cerintelor de apa, protectiei calitatii apelor si prevenirii actiunii distructive a acestora;
    10. apararea impotriva inundatiilor prin lucrarile de gospodarire a apelor care ii sunt concesionate si constituirea stocului de materiale si mijloace specifice de aparare impotriva inundatiilor;
    11. asigurarea secretariatelor permanente in domeniul apararii impotriva inundatiilor, ale comisiilor judetene de aparare impotriva dezastrelor si participarea la coordonarea actiunilor de aparare impotriva inundatiilor si accidentelor la constructiile hidrotehnice;
    12. avertizarea populatiei in caz de producere a fenomenelor hidrometeorologice periculoase si de accidente la constructiile hidrotehnice; participarea la pregatirea populatiei pentru apararea impotriva inundatiilor prin exercitii periodice de simulare;
    13. coordonarea activitatii de investitii proprii, urmarirea realizarii de lucrari noi in domeniul gospodaririi apelor, prin alocatii bugetare, pentru folosinte complexe: alimentari cu apa pentru populatie si irigatii, apararea impotriva inundatiilor, desecari si altele asemenea, in calitate de ordonator secundar al cheltuielilor de capital din bugetul de stat;
    14. asigurarea functiei de operator comercial in domeniul gospodaririi apelor, ca unic furnizor al apei brute si al serviciilor specifice de gospodarire a apelor;
    15. efectuarea de audituri, inspectii, expertize, consultanta, masuratori, precum si receptia calitatii produselor si/sau serviciilor si lucrarilor de constructii-montaj, a lucrarilor de punere in siguranta a constructiilor hidrotehnice, a studiilor si documentatiilor de proiectare si cercetare;
    16. participarea la activitatea privind conservarea si protejarea ecosistemelor acvatice si la protectia faunei si florei acvatice;
    17. elaborarea de studii de sinteza privind folosirea cantitativa si calitativa a apelor, autorizarea folosintelor neconsumatoare si a exploatarilor de nisipuri si pietrisuri;
    18. coordonarea elaborarii de catre utilizatorii de apa a planurilor de restrictie si folosire a apei in perioadele deficitare si a planului de aparare impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice periculoase si accidentelor la constructiile hidrotehnice;
    19. realizarea sistemului propriu informatic si de telecomunicatii in unitatile sistemului de gospodarire a apelor si de prestari de servicii in domeniul informatic si de telecomunicatii;
    20. elaborarea de produse software in domeniul gospodaririi apelor si al hidrologiei;
    21. colectarea, validarea de fond si stocarea datelor si a informatiilor specifice Fondului national de date de gospodarire a apelor, in vederea tinerii la zi si constituirii bancilor de date tematice la nivel bazinal si national, precum si actualizarea bazelor de date;
    22. participarea la activitatile internationale de schimb de date si informatii, reuniuni tehnico-stiintifice, studii si proiecte in domeniul gospodaririi apelor, meteorologiei si hidrologiei;
    23. asigurarea aplicarii prevederilor conventiilor si ale altor acorduri internationale din domeniul apelor de frontiera, la care Romania este parte;
    24. valorificarea complexa a apelor ca resursa economica, cu potentialele si uzufructul acestora, realizarea produselor si serviciilor specifice si comune de gospodarire a apelor si livrarea acestora pe baza de contracte cu beneficiarii;
    25. propunerea, in conditiile legii, a preturilor si tarifelor pentru produsele si serviciile de gospodarire a apelor, fundamentate pe baza normativelor pentru lucrarile de gospodarire a apelor, si actualizarea acestora ori de cate ori este necesar; propunerea tarifelor pentru lucrari si servicii din domeniul de activitate;
    26. aplicarea sistemului de plati, de bonificatii si penalitati specifice activitatii de gospodarire a apelor;
    27. incheierea de contracte pentru livrarea de apa bruta si realizarea serviciilor specifice si comune de gospodarire a apelor, exploatarea de materiale din albii etc., inclusiv cu parteneri straini;
    28. comercializarea materiilor prime, materialelor, obiectelor de inventar, pieselor de schimb si a altora asemenea, aflate in stoc sau procurate prin compensare de la debitori;
    29. prestarea altor servicii precum: studii, proiecte, cercetari, asistenta tehnica, reparatii, transport, aprovizionare etc.;
    30. extragerea, prelucrarea si valorificarea materialelor locale provenite din lucrarile de intretinere a cursurilor de apa si a lacurilor de acumulare, a barajelor si digurilor (gheata, materiale vegetale, nisipuri si pietrisuri);
    31. valorificarea potentialului piscicol al apei, hidromecanic, hidroenergetic, de navigatie si de agrement, a namolurilor din lacurile naturale si a agregatelor minerale din albiile si malurile cursurilor de apa;
    32. furnizarea de date celor interesati din Fondul national de date de gospodarire a apelor in scopuri comerciale este permisa numai contra cost, in conditiile legii;
    33. realizarea prin unitatile de profil, in conditiile prevazute de lege, de cercetari stiintifice de specialitate, de lucrari de amenajare a cursurilor de apa si de proiectare a lucrarilor de investitii, precum si a asistentei tehnice de specialitate;
    34. valorificarea economica a serviciilor diverse prestate prin lucrarile de gospodarire a apelor (circulatia vehiculelor pe coronamentul barajelor si al digurilor, desecarea terenurilor, apararea de inundatii) si a spatiilor disponibile in cladiri administrative si de exploatare;
    35. realizarea politicii de incasari si plati, programarea si executarea activitatii economico-financiare, intocmirea bugetelor de venituri si cheltuieli, analiza executiei acestora si destinatia profitului;
    36. activitati din domeniul financiar;
    37. testari, reparatii, retehnologizari si modernizari in sistemul gospodaririi apelor, inclusiv lucrari de constructii-montaj;
    38. revizii si reparatii la lucrarile si instalatiile hidrotehnice, precum si la dispozitivele de lucru si de mecanizare specifice;
    39. valorificarea materialelor rezultate din stocuri, reparatii, demolari, casari, a produselor secundare rezultate din activitatea de baza (fascine, energie electrica etc.);
    40. vanzarea, darea in locatie si inchirierea de spatii, terenuri si bunuri ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. unor persoane fizice sau juridice, in conditiile legii;
    41. operatiuni de leasing conform legislatiei in vigoare;
    42. activitati de turism;
    43. reprezentarea in justitie a intereselor Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. in actiunile de aparare a integritatii patrimoniului public concesionat si respectarea legalitatii in domeniul gospodaririi apelor;
    44. participarea la targuri si expozitii interne si internationale in domeniul apelor;
    45. initierea de actiuni de cooperare tehnico-economica si stiintifica in domeniul gospodaririi apelor si al hidrologiei cu agenti economici si firme din tara si din strainatate;
    46. operatiuni de import-export si de tranzit, inclusiv de barter cu apa bruta, apa plata si apa minerala;
    47. import-export de combustibil, piese de schimb, nisipuri si pietrisuri, de materiale de intretinere si exploatare a lucrarilor de gospodarire a apelor concesionate;
    48. microproductie de echipamente, dotari si piese de schimb pentru necesarul propriu si pentru terti;
    49. realizarea operatiunilor financiare pe pietele interne si externe de capital si de cooperare internationala, in vederea asigurarii resurselor financiare pentru finantarea activitatii proprii si constituirii de societati mixte;
    50. operatiuni de comision si intermediere in domeniul specific de activitate;
    51. aprovizionarea tehnico-materiala necesara desfasurarii activitatilor proprii;
    52. gestionarea brevetelor si a documentelor privind protectia proprietatii intelectuale pentru care Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este titulara;
    53. gestionarea si paza bunurilor proprii, precum si a celor de natura bunurilor prevazute la art. 135 alin. (4) din Constitutie, concesionate Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
    54. pregatirea si perfectionarea personalului in reteaua proprie de invatamant si in sistemul invatamantului public sau privat;
    55. constructia, administrarea si vanzarea de locuinte, spatii de cazare pentru personalul propriu in camine de nefamilisti, locuinte de serviciu si interventie;
    56. realizarea pentru personalul propriu de activitati sociale, culturale, turistice, sanitare, sportive;
    57. activitati de propaganda, de informare directa si de sensibilizare a publicului in problemele apei;
    58. editarea, tiparirea si comercializarea de publicatii tehnice in domeniul apelor;
    59. transportul personalului propriu la/de la locul de munca;
    60. urmarirea corelarii lucrarilor si activitatilor desfasurate pe ape sau in legatura cu acestea cu prevederile schemelor-cadru de amenajare si gospodarire a bazinelor hidrografice;
    61. participarea la conservarea si protejarea ecosistemelor acvatice si la protectia faunei si florei acvatice;
    62. asigurarea participarii publicului la luarea deciziilor in domeniul gospodaririi apelor;
    63. asigurarea secretariatelor tehnice permanente ale comitetelor de bazin;
    64. elaborarea proiectului bugetului Fondului apelor;
    65. tinerea la zi a cadastrului apelor;
    66. fundamentarea costurilor de productie la nivelul necesar mentinerii in functiune a Sistemului national de gospodarire a apelor la parametrii nominali, cu includerea redeventei pentru bunurile concesionate;
    67. orice alte activitati ori servicii necesare realizarii obiectului principal de activitate si obtinerii de profit.
    (2) In calitate de concesionar al retelei nationale de hidrologie si hidrogeologie, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin directiile apelor, are urmatorul obiect de activitate:
    a) folosirea, exploatarea si intretinerea retelei nationale de hidrologie si hidrogeologie;
    b) realizarea observatiilor si masuratorilor asupra starii si evolutiei apelor, a observatiilor meteorologice specifice si participarea la realizarea schimbului international de date in domeniu;
    c) colectarea, validarea si stocarea datelor si informatiilor de hidrologie si hidrogeologie, in vederea constituirii bancilor de date tematice la nivel national;
    d) participarea la elaborarea diagnozelor si a prognozelor hidrologice pe cursurile de apa interioare si la avertizarea in caz de producere a fenomenelor hidrologice periculoase.
    (3) In calitate de concesionar al retelei nationale de monitorizare a calitatii apelor, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin directiile apelor, are urmatorul obiect de activitate:
    a) organizarea sistemului national de supraveghere a calitatii resurselor de apa, administrarea, exploatarea si intretinerea retelei nationale de monitorizare a calitatii apelor;
    b) realizarea observatiilor si masuratorilor asupra starii si evolutiei calitatii apelor si participarea la realizarea schimbului international de date in domeniu;
    c) colectarea, validarea si stocarea datelor si informatiilor de gospodarire calitativa a apelor, in vederea constituirii bancilor de date tematice la nivel national;
    d) organizarea activitatii de prevenire a poluarilor accidentale si de inlaturare a efectelor lor, precum si avertizarea utilizatorilor de apa si a autoritatilor administratiei publice din localitatile din aval, in caz de producere a unei poluari accidentale;
    e) efectuarea de analize fizico-chimice, hidrobiologice si bacteriologice pentru apa;
    f) coordonarea elaborarii de catre utilizatorii de apa a planurilor de protectie a calitatii si de prevenire si inlaturare a efectelor poluarilor accidentale, precum si elaborarea planurilor bazinale de prevenire si inlaturare a poluarilor accidentale.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 8
    Capitalul social
    (1) Capitalul social initial al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. este de 250.329.750.000 lei, fiind constituit prin preluarea unei parti din patrimoniul net al Regiei Autonome "Apele Romane", evidentiat in bilantul contabil la data de 30 iunie 1998, si este impartit in 10.013.190 actiuni nominative cu o valoare nominala de 25.000 lei fiecare.
    (2) Capitalul social este in intregime detinut de statul roman, in calitate de actionar unic, si este subscris si varsat integral la data constituirii Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
    (3) Capitalul social prevazut la alin. (1) va fi modificat in raport cu rezultatele inventarierii patrimoniului Regiei Autonome "Apele Romane", reflectate in bilantul contabil de inchidere al regiei, potrivit legii. La finalizarea acestor operatiuni adunarea generala extraordinara a actionarilor va decide asupra modificarii corespunzatoare a capitalului social al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., a prezentului statut si asupra efectuarii mentiunilor necesare in registrul comertului.
    (4) Actiunile sunt detinute in totalitate de catre statul roman, iar drepturile si obligatiile decurgand din dreptul de actionar unic asupra acestora sunt exercitate de catre Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului pana la finalizarea privatizarii, conform legii. In capitalul social nu este inclusa valoarea bunurilor de natura celor prevazute la art. 135 alin. (4) din Constitutia Romaniei.
    Art. 9
    Reducerea sau majorarea capitalului social
    (1) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va putea decide majorarea capitalului social, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare la data majorarii lui.
    (2) Capitalul social va putea fi majorat prin:
    a) noi aporturi in numerar si/sau in natura;
    b) incorporarea rezervelor (in care vor putea fi incluse diferentele favorabile rezultate din reevaluarea patrimoniului social), cu exceptia rezervelor legale, precum si a profitului si a primelor de emisiune;
    c) compensarea unor creante lichide si exigibile asupra Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. cu actiuni ale acesteia;
    d) alte surse stabilite de adunarea generala a actionarilor, potrivit legii.
    (3) In cazul in care administratorii constata pierderea a jumatate din capitalul social, ei sunt obligati sa convoace, in termen de maximum 60 de zile, adunarea generala extraordinara a actionarilor, care va decide fie reintregirea capitalului social prin emisiune de noi actiuni, fie limitarea lui la valoarea ramasa, fie dizolvarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. Reducerea capitalului social se va putea face numai dupa doua luni de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, a hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    Art. 10
    Actiunile
    (1) Actiunile nominative ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    (2) Actiunile nominative emise de catre Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. vor fi in forma dematerializata, prin inscriere in cont, caz in care se vor emite certificate de actionar potrivit legii.
    (3) Prin hotarare a adunarii generale extraordinare a actionarilor vor putea fi emise si actiuni preferentiale cu dividend prioritar, fara drept de vot, potrivit legii.
    (4) Actiunile vor purta timbrul sec al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. si semnatura a 2 administratori.
    (5) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de catre presedintele consiliului de administratie, registru care se pastreaza la sediul acesteia, sub ingrijirea secretarului consiliului de administratie. Modificarile care se opereaza in registru vor respecta prevederile legislatiei in vigoare. Actiunile emise de Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. pot fi grevate de un drept de uzufruct sau pot fi gajate, in conditiile legii.
    (6) Persoanele fizice sau juridice romane si straine vor putea detine actiuni ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. potrivit prevederilor legale in vigoare, fara insa a se afecta pozitia statului de actionar majoritar.
    Art. 11
    Obligatiuni
    Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate sa emita obligatiuni in conditiile legii.
    Art. 12
    Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
    (1) Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute de statut.
    (2) Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
    (3) Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    (4) Cand o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane, nu se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea desemneaza un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiuni.
    (5) Obligatiile Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limitele valorii actiunilor pe care le detin.
    (6) Patrimoniul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor.
    Art. 13
    Cesiunea actiunilor
    (1) Actiunile sunt indivizibile cu privire la Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., care nu recunoaste decat un singur proprietar pentru fiecare actiune.
    (2) Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    (3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra actiunilor nominative emise de Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se realizeaza prin declaratie facuta in registrul actionarilor, subscrisa de cedent si de cesionar sau de mandatarii lor. De asemenea, transmiterea se mai poate realiza si prin act autentic, cu efectuarea mentiunilor corespunzatoare in registrul actionarilor.
    Art. 14
    Pierderea actiunilor
    in cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua ziare de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. Actiunile pierdute se anuleaza. Anularea lor se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 15
    Atributii
    (1) Adunarea generala a actionarilor Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. este organul de conducere al acesteia, care decide asupra activitatii si politicii ei economice.
    (2) Pana la aparitia unor noi reglementari privind situatia societatilor comerciale avand ca actionar unic statul, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de 2 imputerniciti ai Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si un imputernicit al Ministerului Finantelor, numiti prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
    (3) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
    (4) Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
    a) aproba strategia globala de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiara a Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
    b) alege consiliul de administratie si cenzorii, conform prevederilor legale;
    c) aproba descarcarea de gestiune a consiliului de administratie si dispune revocarea membrilor acestuia;
    d) stabileste nivelul remuneratiei membrilor consiliului de administratie, precum si a cenzorilor;
    e) aproba bugetul de venituri si cheltuieli si programul de activitate pe exercitiul financiar urmator;
    f) aproba bilantul contabil si contul de profit si pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie si al cenzorilor si repartizeaza profitul conform legii;
    g) hotaraste cu privire la folosirea dividendelor aferente actiunilor gestionate pentru restructurare si dezvoltare;
    h) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabileste competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare de pe piata interna si externa, a creditelor comerciale si a garantiilor, inclusiv prin gajarea actiunilor, potrivit legii;
    i) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele referitoare la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
    j) hotaraste cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, a directorului general si a cenzorilor, pentru recuperarea prejudiciilor produse de catre acestia Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
    k) hotaraste cu privire la gajarea sau la inchirierea unor bunuri, unitati sau sedii proprii;
    l) aproba regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie;
    m) aproba structura organizatorica si regulamentul de organizare si functionare ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
    (5) Pentru atributiile mentionate la lit. e), f), g), h), i), j) si k) adunarea generala a actionarilor nu va putea lua hotarari decat in urma obtinerii de catre fiecare reprezentant a unui mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
    (6) Adunarea generala extraordinara a actionarilor se intruneste ori de cate ori este necesara luarea unei hotarari pentru:
    a) majorarea sau reducerea capitalului social, modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si pentru cesiunea actiunilor;
    b) modificarea statutului, precum si transformarea formei juridice a Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
    c) fuziunea, divizarea, dizolvarea si lichidarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
    d) schimbarea obiectului de activitate;
    e) mutarea sediului Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
    f) emisiunea de obligatiuni;
    g) orice alta modificare a actului constitutiv sau orice alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor;
    h) aprobarea schimbarii categoriei actiunilor din nominative in actiuni la purtator;
    i) aprobarea conversiei actiunilor preferentiale si nominative dintr-o categorie in alta, in conditiile legii.
    (7) Pentru atributiile adunarii generale extraordinare a actionarilor fiecare reprezentant trebuie sa obtina un mandat special prealabil de la organul care l-a numit. Adunarea generala extraordinara a actionarilor va putea delega consiliului de administratie exercitiul atributiilor sale mentionate la lit. a), d) si e).
    Art. 16
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Adunarile generale ordinare ale actionarilor se convoaca de catre presedintele consiliului de administratie. Adunarile generale ordinare ale actionarilor au loc cel putin o data pe an, la doua luni de la incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului pe anul in curs.
    (2) Convocarea adunarii generale a actionarilor se va face cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita, va fi publicata in monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si intr-un ziar de larga circulatie din Bucuresti si va cuprinde locul si data tinerii acesteia, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor. Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. sau in alt loc indicat in convocare.
    (3) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va fi convocata ori de cate ori va fi nevoie, la solicitarea actionarului unic sau la cererea consiliului de administratie ori a cenzorilor, in conformitate cu dispozitiile din statut, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    (4) Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Art. 17
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    (1) In ziua si la ora precizate in convocare, sedinta adunarii generale a actionarilor se va deschide de catre presedintele consiliului de administratie sau, in lipsa acestuia, de catre cel care ii tine locul.
    (2) In cazul in care la data stabilita nu sunt prezenti detinatorii a cel putin jumatate din capitalul social, adunarea generala a actionarilor se convoaca din nou, dupa 7 zile calendaristice, in acelasi loc si la aceeasi ora, si va avea loc indiferent de numarul actionarilor prezenti.
    (3) Adunarea generala a actionarilor va desemna dintre actionarii prezenti 2 secretari care vor verifica lista de prezenta a actionarilor, indicand capitalul social pe care il reprezinta fiecare si indeplinirea tuturor formalitatilor cerute de lege si de statut pentru tinerea adunarii, si vor intocmi procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor. Procesul-verbal, semnat de presedintele sedintei si de secretar, va constata indeplinirea formalitatilor de convocare, iar la cererea actionarilor, declaratiile facute de ei in sedinta. La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, precum si listele de prezenta a actionarilor. Procesul-verbal al sedintei va fi trecut in registrul adunarilor generale ale actionarilor, sigilat si parafat.
    (4) La sedintele adunarii generale ordinare si extraordinare a actionarilor, in care se dezbat probleme referitoare la raporturile de munca cu personalul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., pot fi invitati si reprezentantii sindicatului si/sau reprezentantii salariatilor care nu sunt membri de sindicat.
    Art. 18
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor:
    (1) Hotararile adunarilor generale ale actionarilor se iau de regula prin vot deschis. Cvorumul de prezenta si majoritatea necesara pentru luarea hotararilor sunt cele prevazute de lege.
    (2) La propunerea persoanei care prezideaza adunarea generala a actionarilor sau a unul grup de actionari, prezenti sau reprezentati, care detin cel putin o patrime din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
    (3) Pentru a fi opozabile tertilor hotararile adunarii generale a actionarilor vor fi depuse in termen de 15 zile la oficiul registrului comertului pentru a fi mentionate in registru si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. In cazul in care aceste hotarari implica modificarea actului constitutiv, se va putea publica numai actul aditional cuprinzand textul integral al clauzelor modificate.
    (4) Hotararile nu vor putea fi executate inainte de aducerea la indeplinire a formalitatilor prevazute la alin. (3).
    (5) Hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor in limitele legii si ale statutului sunt obligatorii chiar si pentru actionarii absenti sau nereprezentati in adunarea generala a actionarilor sau care au votat impotriva.
    (6) Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, a sediului sau a formei juridice au dreptul de a se retrage din Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. si de a recupera contravaloarea actiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 19
    Organizare
    (1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este administrata de un consiliu de administratie compus din 9 membri, dintre care unul este presedintele consiliului de administratie, care indeplineste si functia de director general, 2 reprezentanti ai Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, un reprezentant al Ministerului Finantelor si ingineri, economisti, juristi sau alti specialisti in domeniul de activitate al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., numiti dintre salariatii acesteia sau din alte unitati.
    (2) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de 4 ani prin hotarare a adunarii generale a actionarilor. In perioada in care statul este actionar unic, consiliul de administratie si presedintele acestuia sunt numiti prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului.
    (3) Membrii consiliului de administratie, denumiti administratori, pot avea calitatea de actionar.
    (4) In situatia in care se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, se numeste un nou administrator in vederea completarii locului vacant. Durata pentru care este numit noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    (5) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare si hotaraste in toate problemele privind activitatea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
    (6) Presedintele consiliului de administratie este numit de catre adunarea generala a actionarilor si este directorul general al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
    (7) Consiliul de administratie se intruneste la sediul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. lunar sau ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sai. Consiliul de administratie este prezidat de catre presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre un membru, in baza mandatului presedintelui. Presedintele numeste un secretar fie dintre membrii consiliului de administratie, fie din afara acestuia.
    (8) Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin jumatate din numarul membrilor consiliului de administratie, iar deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    (9) Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de catre presedinte cu cel putin 7 zile inainte de data tinerii sedintei. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de catre presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de catre toti membrii consiliului de administratie participanti la sedinta si de secretar. Pe baza procesului-verbal secretarul consiliului de administratie redacteaza hotararea acestuia, care se semneaza de catre presedinte.
    (10) Consiliul de administratie poate delega, prin regulamentul de organizare si functionare, o parte din atributiile sale directorului general al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., comitetului director si directorilor de sucursala si poate recurge, de asemenea, la experti pentru studierea si solutionarea anumitor probleme.
    (11) Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
    (12) Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitie actionarilor si cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
    (13) Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau alte abateri de la prevederile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in administrarea acesteia. In astfel de situatii, ei vor fi revocati de catre adunarea generala a actionarilor.
    (14) Membrii consiliului de administratie vor depune o garantie conform prevederilor legale.
    (15) Nu pot fi membri ai consiliului de administratie persoanele care sunt incompatibile potrivit Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata.
    (16) Consiliul de administratie poate forma un comitet director.
    Art. 20
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza strategia globala de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiara a Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
    b) elaboreaza structura organizatorica a Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
    c) aproba nivelul garantiilor pentru persoanele care au calitatea de gestionar, potrivit legii;
    d) face propuneri cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea si lichidarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
    e) aproba delegarea de competente pentru directorul general, directorii executivi si directorii sucursalelor, in vederea executarii atributiilor acestora;
    f) supravegheaza utilizarea Fondului apelor, potrivit aprobarii Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului;
    g) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la data incheierii exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs;
    h) propune repartizarea profitului conform legii si majorarea sau diminuarea capitalului social, precum si emisiunea de obligatiuni in conditiile legii;
    f) negociaza contractul colectiv de munca impreuna cu reprezentantii salariatilor;
    j) aproba incheierea de contracte de inchiriere;
    k) propune, in conditiile legii, asocierea cu alti agenti economici pentru realizarea de activitati de interes comun;
    l) face propuneri privind folosirea dividendelor aferente actiunilor gestionate pentru restructurare si dezvoltare;
    m) analizeaza activitatea economica a sucursalelor si incadrarea acestora in prevederile bugetului de venituri si cheltuieli si stabileste masurile corespunzatoare;
    n) stabileste masuri pentru respectarea disciplinei in domeniul utilizarii si protectiei calitatii apei;
    o) propune lucrarile noi ce trebuie realizate pentru asigurarea surselor de apa si protectia apelor impotriva poluarii;
    p) aproba orice alte masuri pentru activitatea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., cu exceptia celor date in competenta altor organe, potrivit legii.
    Art. 21
    Consiliul de administratie poate atrage in activitatea sa de analiza a unor probleme complexe specialisti din diferite sectoare. Activitatea acestora va putea fi platita pe baza de conventii civile incheiate potrivit legii.
    Art. 22
    Consiliul de administratie prezinta Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, o data pe an, dupa aprobarea de catre adunarea generala a actionarilor, un raport privind activitatea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs.
    Art. 23
    Directorul general al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. o reprezinta pe aceasta in raport cu tertii, scop in care este investit de catre consiliul de administratie cu puteri decizionale in organizarea si conducerea activitatii acesteia.

    CAP. 6
    Comitetul director

    Art. 24
    (1) Comitetul director al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. este constituit din directorul general si directorii executivi. Acesta se intruneste ori de cate ori este necesar pentru rezolvarea operativa a problemelor curente.
    (2) Comitetul director prezinta trimestrial raportul sau de activitate consiliului de administratie.

    CAP. 7
    Gestiunea

    Art. 25
    Cenzorii
    (1) Gestiunea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. este controlata de actionari si de 3 cenzori care sunt alesi de adunarea generala a actionarilor. Cel putin unul dintre cenzori trebuie sa fie expert contabil. Un cenzor extern independent, persoana juridica, poate fi numit sau ales cenzor al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
    (2) In perioada in care statul detine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de catre Ministerul Finantelor.
    (3) Adunarea generala a actionarilor alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti, care ii vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
    (4) In scopul exercitarii drepturilor si executarii obligatiilor ce le revin, cenzorilor li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., la situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
    (5) Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe si a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., a bilantului si contului de profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul lor de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si a obiectului de activitate ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
    (6) Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
    a) sa faca, in fiecare luna si inopinat, inspectii ale casei si sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. sau care au fost primite in gaj sau in depozit;
    b) sa ia parte la adunarile ordinare si extraordinare ale actionarilor, putand insera pe ordinea de zi propunerile pe care le vor considera necesare;
    c) sa constate depunerea in mod regulat a garantiei din partea administratorilor;
    d) sa vegheze ca dispozitiile legii si ale statutului sa fie indeplinite de administratori si de lichidatori.
    (7) Cenzorii se intrunesc la sediul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. si iau decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale a actionarilor.
    (8) Cenzorii pot convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.) sau ori de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
    (9) Atributiile cenzorilor, precum si drepturile si obligatiile lor se completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
    (10) Cenzorii si cenzorii supleanti sunt numiti pe o perioada de cel mult 3 ani si pot fi realesi.
    (11) Nu pot fi cenzori persoanele care sunt incompatibile potrivit Legii nr. 31/1990, republicata.
    (12) Cenzorii sunt obligati sa depuna inainte de inceperea activitatii o garantie egala cu o treime din garantia pentru membrii consiliului de administratie.
    (13) In caz de deces, impiedicare fizica sau legala, incetare sau renuntare la mandat de catre un cenzor, cenzorul supleant cel mai in varsta il inlocuieste.
    (14) Daca in acest mod numarul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii ramasi numesc alta persoana in locul vacant pana la intrunirea cea mai apropiata a adunarii generale a actionarilor.
    (15) In cazul in care nu mai ramane in functie nici un cenzor, consiliul de administratie va convoca adunarea generala a actionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
    (16) Cenzorii vor trece intr-un registru special deliberarile, precum si constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
    (17) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generala a actionarilor, cu votul cerut la adunarile extraordinare.

    CAP. 8
    Activitatea

    Art. 26
    (1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este proprietara bunurilor din patrimoniul sau, cu exceptia celor care i-au fost concesionate. Bunurile proprietate publica concesionate Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. se evidentiaza distinct si au regimul prevazut de lege.
    (2) Bugetul de venituri si cheltuieli al sucursalelor va trebui sa asigure functionarea corecta si dezvoltarea tehnologica la nivelul standardelor a activitatilor de exploatare, intretinere, aparare impotriva inundatiilor, de monitorizare a calitatii resurselor de apa si a retelei nationale de hidrologie si hidrogeologie, precum si a retelei meteorologice specifice.
    (3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are in structura sa sucursale ale caror atributii se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare. In cadrul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. functioneaza directii, servicii, inspectii, birouri si alte compartimente, ale caror norme de structura se propun de catre consiliul de administratie si se aproba de catre adunarea generala a actionarilor.
    (4) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. elaboreaza studii de sinteza pentru intregul bazin al Dunarii de pe teritoriul Romaniei.
    Art. 27
    Finantarea activitatii proprii
    Pentru indeplinirea obiectului de activitate si in conformitate cu atributiile stabilite, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. utilizeaza sursele de finantare constituite in conformitate cu legea, credite bancare si alte surse financiare.
    Art. 28
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data constituirii Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
    Art. 29
    Personalul
    (1) Personalul de conducere al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. si al sucursalelor este numit sau concediat de catre directorul general al acesteia.
    (2) Personalul de executie al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. si al sucursalelor este angajat sau concediat potrivit prevederilor contractului colectiv de munca.
    (3) Salarizarea se face in conformitate cu prevederile legale.
    (4) Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face potrivit legii.
    (5) Drepturile si obligatiile personalului Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare si prin contractul colectiv de munca.
    Art. 30
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a activelor corporale si necorporale din patrimoniul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
    Art. 31
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    (1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va tine evidenta contabila separat pe sucursale si activitati si va intocmi anual bilantul contabil si contul de profit si pierderi pentru aceste activitati, avand in vedere normele metodologice elaborate de catre Ministerul Finantelor.
    (2) Bilantul contabil si contul de profit si pierderi ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
    Art. 32
    Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate constitui, conform legii, fonduri necesare realizarii obiectului sau de activitate (fondul de reabilitare a lucrarilor calamitate, introdus pe costuri).
    Art. 33
    Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin sucursalele sale, poate contracta credite bancare in conditiile prevazute de lege.
    Art. 34
    Operatiunile de incasari si plati ale Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. se efectueaza in conturi deschise la banci. In limitele prevederilor stabilite de Banca Nationala a Romaniei pentru necesitati curente, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin unitatile bancare.
    Art. 35
    Calculul si repartizarea profitului
    (1) Profitul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. se stabileste in conditiile legii, pe baza bilantului contabil aprobat de adunarea generala a actionarilor.
    (2) Profitul Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., ramas dupa plata impozitului pe profit, se va repartiza conform hotararii adunarii generale a actionarilor si dispozitiilor legale in vigoare.
    (3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. isi constituie fond de rezerva si alte fonduri in conditiile legii.
    (4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de catre Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. in conditiile legii, dupa aprobarea bilantului contabil de catre adunarea generala a actionarilor.
    (5) In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele producerii acestora si va hotari in consecinta cum vor fi suportate aceste pierderi. Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul de capital si in limita capitalului subscris.
    Art. 36
    Registrele
    Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va tine prin grija administratorilor si a cenzorilor toate registrele prevazute de lege.

    CAP. 9
    Asocierea

    Art. 37
    Se pot asocia cu Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. societati comerciale din alte sectoare de activitate, care au legatura cu obiectul de activitate al acesteia. Asocierea se face pe baza de contract de asociere.
    Art. 38
    Societatile comerciale asociate cu Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. vor respecta si aplica procedurile si metodologiile unitare, stabilite de comun acord prin contractul de asociere pentru desfasurarea principalelor relatii comerciale, de productie, financiare etc.
    Art. 39
    Asocierea unei societati comerciale cu Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se propune de catre consiliul de administratie al acesteia, sub rezerva aprobarii de catre adunarea generala a actionarilor.
    Art. 40
    Conditiile de parteneriat pe perioada asocierii, precum si cele de retragere vor fi stipulate in contractele de asociere care se vor incheia intre Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. si fiecare societate comerciala asociata.

    CAP. 10
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    Art. 41
    Modificarea formei juridice
    (1) Modificarea formei juridice a Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. se va putea face numai in temeiul hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor si cu indeplinirea tuturor formelor prevazute de lege.
    (2) Noua societate comerciala va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate, cerute la infiintarea societatilor comerciale.
    Art. 42
    Dizolvarea
    (1) Urmatoarele situatii duc la dizolvarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
    b) declararea nulitatii;
    c) hotararea adunarii generale a actionarilor;
    d) falimentul;
    e) pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului social sau limitarea lui la suma ramasa;
    f) cand numarul actionarilor scade sub numarul minim legal;
    g) la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea extraordinara a actionarilor constata ca functionarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. nu mai este posibila;
    h) alte cauze prevazute de lege sau de actul constitutiv al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.
    (2) Dizolvarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. va fi inscrisa la oficiul registrului comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 43
    Lichidarea
    (1) Dizolvarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.
    (2) Lichidarea Companiei Nationale "Apele Romane" - S A. si repartizarea patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 44
    Litigii
    (1) Litigiile de orice fel aparute intre Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. si persoane fizice sau juridice, romane sau straine, sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun.
    (2) Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. si persoane juridice romane sau straine pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. 11
    Dispozitii finale

    Art. 45
    Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va practica in raporturile cu tertii preturi si tarife in conditiile legii.
    Art. 46
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 31/1990, republicata, ale Codului comercial si ale celorlalte acte normative in materie comerciala.

    ANEXA 3

                          LISTA
cuprinzand bunurile proprietate publica a statului, aflate in patrimoniul Regiei Autonome "Apele Romane", care se concesioneaza Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.

    1. Apele de suprafata din domeniul public, asa cum sunt definite in Legea apelor nr. 107/1996, cu albiile lor minore, malurile si cuvetele lacurilor, cu bogatiile lor naturale si potentialul energetic valorificabil, apele subterane, faleza si plaja marii
    2. Barajele
    3. Lacurile de acumulare permanente si nepermanente
    4. Prizele de apa, statiile de tratare
    5. Digurile de aparare impotriva inundatiilor
    6. Lucrarile de regularizare a albiilor
    7. Cantoanele hidrotehnice si alte constructii asimilate
    8. Statii si instalatii ale retelei de supraveghere a calitatii resurselor de apa
    9. Canalele statiilor de pompare si conductele pentru derivare de debite
    10. Statii si instalatii ale retelei nationale de observatii si masuratori hidrologice si hidrogeologice, precum si ale retelei de observatii si masuratori meteorologice specifice gospodaririi apelor
    11. Alte constructii si lucrari hidrotehnice, bunuri proprietate publica a statului.

    ANEXA 4
                 PRODUSE DE GOSPODARIRE A APELOR

    1. Apa bruta de suprafata in sursa
    1.1. Apa bruta din rauri interioare pentru:
    1.1.1. Agentii economici industriali, de constructii-montaj, de transporturi, de gospodarie comunala, agrozootehnici de tip industrial
    1.1.2. Termocentrale si centrale nuclearoelectrice, in limita debitului minim de apa prelevat la recirculare maxima
    1.1.3. Termocentrale si centrale nuclearoelectrice, peste debitul minim de apa prelevat la recirculare maxima
    1.1.4. Hidrocentrale
    1.1.5. Irigatii
    1.1.6. Piscicultura si pastravarii
    1.1.7. Institutii publice si unitati de cult
    1.1.8. Alti agenti economici
    1.2. Apa bruta de suprafata din Dunare pentru:
    1.2.1. Agentii economici industriali, de constructii-montaj, de transporturi, de gospodarie comunala, agrozootehnici de tip industrial si pentru ecluzare la canale magistrale
    1.2.2. Termocentrale si centrale nuclearoelectrice, in limita debitului minim de apa prelevat la recirculare maxima
    1.2.3. Termocentrale si centrale nuclearoelectrice, peste debitul minim de apa prelevat la recirculare maxima
    1.2.4. Hidrocentrale
    1.2.5. Irigatii
    1.2.6. Piscicultura si pastravarii
    1.2.7. Institutii publice si unitati de cult
    1.2.8. Alti agenti economici
    2. Apa din subteran in sursa
    Apa bruta din subteran pentru:
    2.1. Agentii economici industriali, de constructii-montaj, de transporturi, de gospodarie comunala pentru industrii si altii
    2.2. Agentii economici de gospodarie comunala pentru populatie, institutii publice, unitati de cult
    2.3. Irigatii si pastravarii
    2.4. Agentii economici agrozootehnici
    2.5. Alti agenti economici
    3. Nisipuri si pietrisuri extrase din albiile minore, malurile cursurilor de apa si din lacurile de acumulare

    ANEXA 5

                         SERVICII SPECIFICE
de gospodarire a apelor realizate prin unitatile de gospodarire a apelor

    1. Primirea in apele de suprafata a substantelor poluante continute in apele uzate evacuate de utilizatori, in cadrul prevederilor actelor de reglementare in vigoare (autorizatie sau aviz de gospodarire a apelor), puse de acord cu prevederile NTPA - 001, cu standarde si alte normative:
    a) pentru materii in suspensie;
    b) pentru substante in solutie;
    c) pentru germeni patogeni;
    d) pentru poluare termica;
    e) pentru substante consumatoare de oxigen.
    2. Primirea in soluri permeabile sau in depresiuni cu scurgerea asigurata natural a apelor uzate, epurate, evacuate de utilizatori, in cadrul prevederilor actelor de reglementare in vigoare (autorizatie sau aviz de gospodarire a apelor), puse de acord cu prevederile NTPA - 001, cu standarde si alte normative:
    a) pentru materii in suspensie;
    b) pentru alte substante in solutie.
    3. Injectarea in straturi de foarte mare adancime a apelor uzate industriale, a apelor de mina sau de zacamant:
    a) pentru materii in suspensie;
    b) pentru substante in solutie.
    4. Primirea in apele litorale si in marea teritoriala, inclusiv in cele din zona de interes economic natural, a substantelor poluante continute in apele uzate evacuate de utilizatori, in cadrul prevederilor actelor de reglementare in vigoare (autorizatie sau aviz de gospodarire a apelor), puse de acord cu prevederile NTPA - 001, cu standarde si alte normative:
    a) pentru materii in suspensie.
    b) pentru substante in solutie;
    c) pentru germeni patogeni.
    5. Asigurarea apei in sursa
    6. Concentrarea prin barajele unitatilor de gospodarire a apelor a potentialului hidroenergetic:
    Pentru cadere medie asigurata de baraje:
    - la hidrocentrale cu putere instalata mai mica de 4 MW;
    - la hidrocentrale cu putere instalata cuprinsa intre 4 MW si 8 MW;
    - la hidrocentrale cu putere instalata mai mare de 8 MW.
    7. Asigurarea folosirii potentialului piscicol si de agrement al marii teritoriale
    8. Asigurarea folosirii potentialului piscicol al Dunarii, raurilor si lacurilor naturale
    9. Asigurarea folosirii potentialului turistic si de agrement al plajelor
    10. Asigurarea folosirii potentialului turistic si de agrement al Dunarii, raurilor si lacurilor naturale
    11. Asigurarea potentialului de transport pe apele din domeniul public
    12. Asigurarea gospodaririi nisipurilor si pietrisurilor din albiile minore.

    NOTA:
    Indicatorii folositi pentru stabilirea datelor contractuale pentru serviciile de la pct. 1 - 5 sunt urmatorii:

------------------------------------------------------------------------
        Indicatorul                                          U.M.
------------------------------------------------------------------------
    A. Indicatori fizici - temperatura                       grade C
    B. Indicatori chimici generali:
    - materii totale in suspensie (MTS)                      tone
    - cloruri, sulfati, calciu, magneziu, bariu,
      sodiu, potasiu                                         tone
    - azotati, amoniu, CBO5                                  tone
    - CCOMn                                                  tone
    - CCOCr                                                  tone
    - fosfati                                                tone
    - aluminiu, crom trivalent, fier total ionic,
      mangan, zinc, cobalt                                   tone
    - substante extractibile                                 tone
    - produse petroliere                                     tone
    - detergenti sintetici anioni biodegradabili             tone
    C. Indicatori chimici specifici:
    - sulfiti, azotiti, fluoruri, fenoli                     kg
    - clor rezidual                                          kg
    - sulfuri si hidrogen sulfurat, polisulfuri              kg
    - plumb, cadmiu, crom hexavalent, cupru,
      nichel, argint, seleniu, molibden, litiu               kg
    D. Indicatori chimici toxici si foarte toxici:
    - arsen, cianuri si cianuri complexe                     kg
    - pesticide, erbicide, triazine, triazinone,
      toluidine                                              kg
    - pesticide, insecticide, organoclorurate
      persistente, organosilicice persistente,
      organofosforice, organometalice                        kg
    - substante cancerigene (benziprenul si compusii lui,
      nitroderivati si compusii lor)                         kg
    E. Indicatori bacteriologici:
    - bacterii coliforme totale                              nr./100 cmc
    - bacterii coliforme fecale                              nr./100 cmc
    - streptococi fecali                                     nr./100 cmc
------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 6

                      SERVICII COMUNE
de gospodarire a apelor in scopul prelucrarii si utilizarii acestora

    1. Captarea, pomparea si tratarea apei
    2. Distributia apei prin reteaua publica
    3. Distributia apei pe platforme industriale
    4. Distributia apei brute prin reteaua de irigatii
    5. Distributia apei prin reteaua altor unitati
    6. Transportul apei prin conducte si canale
    7. Epurarea apelor uzate
    8. Asigurarea folosirii potentialului de turism si agrement al lacurilor de acumulare
    9. Asigurarea folosirii potentialului piscicol al lacurilor de acumulare
    10. Navigatie si transport pe apa
    11. Retinerea viiturilor prin lucrarile de gospodarire a apelor
    12. Suplimentarea debitelor minime
    13. Pomparea apelor in vederea protectiei lacurilor terapeutice, precum si din incinte indiguite
    14. Activitati conexe legate de valorificarea potentialelor apelor si a patrimoniului
    15. Alte servicii privind prelucrarea si utilizarea apei, cu potentialele ei.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 981/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 981 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu