INSTRUCTIUNI
Nr. 664 din 28 noiembrie 2008
privind normele de asigurare
tehnica a constructiilor aflate in administrarea Ministerului Internelor si
Reformei Administrative
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 847 din 16 decembrie 2008
Având în vedere prevederile
Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare,
ale Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale actelor
normative subsecvente de aplicare a acestora şi Avizul nr. 130.134 din 25
noiembrie 2008 al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008,
ministrul internelor şi reformei administrative emite următoarele instrucţiuni:
CAPITOLUL I
Asigurarea tehnică a construcţiilor
Art. 1. - Prezentele instrucţiuni cuprind reglementări
pentru asigurarea menţinerii capacităţii funcţionale şi a condiţiilor de
rezistenţă mecanică şi stabilitate a construcţiilor, confort şi aspect estetic
al acestora, precum şi remedierea la timp a degradărilor şi avariilor
constatate, astfel încât exploatarea acestora să se efectueze în condiţii
optime, pentru construcţiile aflate în administrarea Ministerului Internelor şi
Reformei Administrative.
Art. 2. - (1) Prevederile prezentelor instrucţiuni se
aplică tuturor categoriilor de construcţii şi instalaţiilor aferente acestora,
denumite în continuare construcţii, aflate în administrarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Instalaţiile de telefonie, radiotelefonie,
transmisii de date, semnalizare efracţie şi incendiu, sonorizare şi televiziune
etc, denumite în continuare instalaţii de curenţi slabi, sunt componente
ale instalaţiilor aferente construcţiilor, începând de la nişele telefonice sau
de la tablourile de distribuţie ale cablurilor/conductorilor, inclusiv nişele telefonice sau tablourile.
(3) Racordurile de orice fel,
inclusiv telefonice, căminele de racord, tablourile terminale (repartitoarele)
şi echipamentele de telecomunicaţii nu fac parte din instalaţiile aferente
construcţiilor.
(4) La imobilele exploatate cu
titlu de folosinţă se pot efectua numai lucrări de reparare a unor finisaje şi
alte elemente de construcţie cu durată scurtă de existenţă şi înlocuirea unor
piese din instalaţii cu uzură rapidă.
Art. 3. - Răspunderea pentru respectarea prevederilor
prezentelor instrucţiuni revine şefilor tuturor structurilor din cadrul
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în calitate de ordonatori
de credite, care au în administrare construcţii, denumite în continuare unităţi
de administrare.
Art. 4. - Structurile logistice
şi cele pentru comunicaţii şi informatică din inspectoratele generale, Direcţia
generală management logistic şi administrativ şi Direcţia generală pentru
comunicaţii şi tehnologia informaţiei, prin servicii specializate, controlează
modul de aplicare a prezentelor instrucţiuni şi iau măsurile legale de
înlăturare a deficienţelor constatate şi aplicare a sancţiunilor, potrivit reglementărilor
în vigoare.
Art. 5. - Urmărirea comportării în exploatare a
construcţiilor se face pe toată durata de existenţă a acestora şi constituie o
activitate sistematică de observare, examinare, investigare a modului în care
răspund/reacţionează construcţiile sub influenţa acţiunilor agenţilor de mediu,
a condiţiilor de exploatare şi a interacţiunii construcţiilor cu mediul
înconjurător şi cu activitatea utilizatorilor. Aceasta cuprinde ansamblul de
activităţi privind examinarea directă sau investigaţia cu mijloace de observare
şi măsurare specifice, în
scopul menţinerii cerinţelor esenţiale de calitate în construcţii, şi este de
două categorii: curentă şi specială.
SECŢIUNEA 1
Urmărirea curentă
Art. 6. - Urmărirea curentă este o activitate
sistematică de culegere de date privind starea tehnică a construcţiilor, care,
corelată cu activitatea de întreţinere şi reparaţii, are ca obiectiv menţinerea
acestora la parametrii proiectaţi şi se face prin examinare vizuală directă şi,
dacă este cazul, cu mijloace de uz curent.
Art. 7. - Urmărirea curentă are caracter permanent pe
toată durata de existenţă fizică a construcţiilor şi se realizează cel puţin
anual, dar în mod obligatoriu după producerea de evenimente deosebite, cum
sunt: seismele, inundaţiile, incendiile, exploziile, alunecările de teren,
asupra tuturor construcţiilor, de orice categorie sau clasă de importanţă.
Art. 8. - Urmărirea curentă se realizează, prin grija
fiecărei unităţi de administrare, de către responsabilii cu urmărirea în
exploatare a construcţiilor numiţi prin ordin de zi pe unitate/dispoziţie de zi
pe unitate, atestaţi de Serviciul controlul calităţii în construcţii din
Direcţia generală management logistic şi administrativ, dintre cadrele de
specialitate cu pregătire cel puţin de nivel mediu.
Art. 9. -Atribuţiile responsabililor cu urmărirea
comportării în exploatare atestaţi se stabilesc potrivit Normativului privind
urmărirea comportării în timp a construcţiilor/indicativ P 130-1999.
Art. 10. - In cadrul urmăririi curente a
construcţiilor, la apariţia unor deteriorări ce pot afecta rezistenţa,
stabilitatea şi durabilitatea acestora, unitatea de administrare solicită
Direcţiei generale management logistic şi administrativ şi Direcţiei generale
pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei o inspectare extinsă asupra
construcţiei sau instalaţiei respective, urmată, dacă este cazul, de o
expertiză tehnică.
Art. 11. - (1) Inspectarea extinsă reprezintă
examinarea detaliată efectuată de către specialiştii din Direcţia generală
management logistic şi administrativ - Serviciul controlul calităţii în
construcţii şi Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei,
pentru instalaţiile de curenţi slabi şi pentru construcţiile specifice de
telecomunicaţii, sau contra cost de către specialişti atestaţi, cu experienţă
în domeniul cercetării experimentale a construcţiilor, privind rezistenţa,
stabilitatea şi durabilitatea elementelor structurale şi nestructurale ale
construcţiei, care se efectuează:
a) pentru depistarea
deteriorărilor semnificative semnalate în cadrul activităţii de urmărire
curentă şi care afectează utilizarea construcţiei în condiţii de siguranţă;
b) după producerea
degradărilor/avariilor cauzate de acţiunea unui eveniment deosebit asupra construcţiei;
c) la schimbarea destinaţiei sau a condiţiilor de
exploatare.
(2) Observaţiile constatate cu
ocazia efectuării inspecţiei extinse (tip, cauze, gradul şi efectul acestora),
măsurile necesar a fi luate pentru înlăturarea degradării şi, dacă este cazul,
extinderea măsurilor curente/anterioare de urmărire a comportării în timp se
evidenţiază într-un proces-verbal de inspecţie.
(3) Solicitarea ordonatorului
de credite pentru efectuarea unor inspecţii extinse la clădirile aflate în
administrare, de către inspectorii de specialitate ai Serviciului controlul
calităţii în construcţii din Direcţia generală management logistic şi
administrativ, este însoţită de un raport de constatare conform modelului
prevăzut în anexa nr. 1.
SECŢIUNEA a 2-a
Urmărirea specială
Art. 12. - Urmărirea specială a comportării
construcţiilor se instituie la:
a) construcţiile noi de importanţă deosebită sau
excepţională, stabilită prin proiect;
b) construcţiile în exploatare
cu evoluţie periculoasă, recomandată de rezultatele unei expertize tehnice sau
ale unei inspectări extinse.
Art. 13. - Urmărirea specială a comportării
construcţiilor se efectuează cu mijloacele de observare şi măsurare complexe şi
specializate, adaptate obiectivelor specifice ale fiecărui caz, şi ţinând seama
de prevederile reglementărilor tehnice în vigoare.
Art. 14. - (1) Proiectul de urmărire specială se
elaborează de către firme specializate, în colaborare cu specialişti în
domeniul cercetării experimentale a structurilor de construcţii, cu specialişti
în domeniul aparaturii de măsură şi control, precum şi cu specialişti în
automatizări şi prelucrarea automată a datelor.
(2) In cazul construcţiilor
noi, elaborarea proiectelor de urmărire specială se execută concomitent cu
proiectul de execuţie, de către proiectant, în baza unei comenzi emise de
unitatea de administrare.
(3) In cazul construcţiilor în exploatare la care s-a
hotărât urmărirea specială în baza unei inspectări extinse sau a unei
expertize, unitatea de administrare comandă unei firme specializate elaborarea
unui proiect de urmărire specială.
(4) Avizarea proiectelor de urmărire specială se face
conform prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu
modificările ulterioare.
Art. 15. - Personalul însărcinat cu efectuarea urmăririi
speciale a comportării construcţiilor prezintă rezultatele acestei activităţi
în rapoarte, la termenele stabilite prin proiectele de urmărire specială, care
se includ în cartea tehnică a construcţiei, prin grija responsabilului care se
ocupă cu urmărirea specială a construcţiei respective.
Art. 16. - Fondurile privind efectuarea urmăririi
speciale a comportării construcţiilor se prevăd în devizul general şi se
asigură de la titlul X „Active
nefinanciare", conform Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele
publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005.
SECŢIUNEA a 3-a
Intervenţiile în timp
Art. 17. - Intervenţiile în
timp asupra construcţiilor sunt fundamentate pe baza datelor furnizate de
activitatea de urmărire a
comportării în exploatare a construcţiilor şi au drept scop menţinerea fondului
construit la nivelul necesar al cerinţelor şi asigurarea funcţiunilor acestuia,
inclusiv prin extinderea sau modificarea funcţionalităţii iniţiale ca urmare a
modernizării.
Art. 18. - Lucrările executate asupra construcţiilor
sunt, potrivit naturii şi scopului lor:
a) lucrări de reparaţii curente
determinate de uzura sau de degradarea normală şi care au ca scop menţinerea
stării tehnice a construcţiilor;
b) lucrări de intervenţii:
lucrările la construcţiile existente, inclusiv instalaţiile aferente, asimilate
obiectivelor de investiţii, care constau în reparaţii capitale, transformări,
modificări, modernizări, consolidări, reabilitări termice, precum şi lucrări de
intervenţii pentru reabilitarea sau înlăturarea efectelor produse de acţiuni
accidentale şi calamităţi naturale, efectuate în scopul asigurării cerinţelor
esenţiale de calitate şi funcţionale ale construcţiilor, potrivit destinaţiei
lor.
Art. 19. - (1) Lucrările de
reparaţii curente constau în efectuarea, periodică
sau după necesitate, a unor lucrări de remediere sau reparare ale părţilor
vizibile ale elementelor de construcţie sau ale instalaţiilor şi
echipamentelor, inclusiv înlocuirea unor piese uzate ale acestora.
(2) Aceste lucrări se
încadrează în categoria „bunuri şi servicii", se aprobă în limita
fondurilor alocate pentru această activitate de către ordonatorii de credite
care au în administrare imobilele supuse intervenţiei respective, la titlul II „Bunuri şi servicii", articolul
20.02 „Reparaţii curente", conform Clasificaţiei indicatorilor privind
finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
1.954/2005.
(3) Aprobarea executării
lucrărilor şi a documentaţiilor tehnico-economice de execuţie se dă de către
şeful unităţii de administrare, în baza notei de constatare întocmite de
responsabilul cu urmărirea comportării în exploatare, iar recepţionarea şi
decontarea lucrărilor se efectuează în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(4) Pentru lucrările în regie
proprie, materialele utilizate se distribuie în partida „şantier" pe baza
bonului de predare-transfer-restituire, urmând ca la recepţia lucrărilor să se
întocmească situaţia de lucrări cu extras de materiale anexat şi să se
completeze bonul de consum pentru materialele respective, în vederea scăderii
acestora din evidenţă. Materialele neutilizate se retrag în depozit în baza bonului de predare-transfer-restituire.
(5) Notele de constatare se
întocmesc conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, stabilindu-se prin
observare directă sau prin alte mijloace de investigare natura, volumul şi
valoarea lucrărilor ce trebuie executate în scopul obţinerii exigenţelor de
performanţă iniţiale ale construcţiilor corespunzător nivelului cerinţelor
esenţiale de calitate în vigoare la data executării lucrărilor.
(6) Aceste lucrări se execută
în regie proprie sau în antrepriză şi nu vor depăşi anual 5% din valoarea de
înlocuire a construcţiei, aşa cum este definită în prezentele instrucţiuni.
(7) Prin raport aprobat de
ordonatorul de credite care administrează imobilul din care face parte
construcţia în cauză, valoarea lucrărilor de 5% din valoarea de înlocuire poate
fi depăşită cu valoarea lucrărilor de zugrăveli şi vopsitorii, precum şi a unor
lucrări urgente, de intervenţie, necuprinse în notele de constatare şi care au
apărut ca urmare a unor avarii.
(8) Lucrările de reparaţii
curente pentru spaţiile puse la dispoziţia structurilor Ministerului Internelor
şi Reformei Administrative în baza unor contracte de comodat, hotărâri ale
consiliilor locale/judeţene/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pe
perioade limitate de timp, sau a unor protocoale se vor
efectua la intervalele de timp stabilite conform prevederilor contractului încheiat cu proprietarul/administratorul spaţiilor
respective.
Art. 20. - (1) Lucrările de
reparaţii capitale cuprind lucrări de reparare
şi/sau consolidare şi constau în remedierea sau înlocuirea de elemente, detalii
ori părţi de construcţii şi instalaţii ieşite din uz, ca urmare a exploatării
normale sau acţiunii agenţilor de mediu, şi nu modifică parametrii
tehnico-funcţionali ai construcţiei.
(2) In cadrul lucrărilor de
reparaţii capitale se efectuează înlocuirea parţială, totală sau repararea unor
elemente de construcţii ori părţi componente ale acestora, deteriorate ca
urmare a uzurii fizice, în scopul aducerii lor la starea normală de exploatare,
în condiţiile asigurării nivelului cerinţelor esenţiale de calitate în vigoare
la data executării lucrărilor. In acest context se poate executa: înlocuirea
totală sau parţială a tâmplăriei uzate, a acoperişului, pardoselii,
instalaţiilor funcţionale (electrice, gaze, sanitare, încălzire, ventilaţie
etc), a căptuşelii la coşuri, a unor grinzi de rulare, a stâlpilor de transport
al energiei electrice şi a altor elemente de construcţii.
(3) Pentru asigurarea nivelului cerinţelor esenţiale de
calitate în vigoare la data executării lucrărilor prevăzute la alin. (2), în
cadrul lucrărilor de reparaţii capitale se vor aduce construcţiilor şi unele
îmbunătăţiri, constând în creşterea indicelui de izolare termică a clădirii şi
înlocuirea anumitor elemente corespunzătoare nivelului tehnic din momentul
execuţiei lucrărilor cu materiale mai eficiente, sisteme constructive moderne
etc.
(4) In cadrul lucrărilor de reparaţii capitale nu se
vor cuprinde lucrări de dezvoltări, adăugări, supraetajări prin care se măreşte
capacitatea construcţiilor existente sau lucrări de racord de orice fel.
(5) Lucrările de reparaţii
capitale se finanţează de la titlul X „Active nefinanciare", articolul 71.03 „Reparaţii capitale
aferente activelor fixe", conform Clasificaţiei indicatorilor privind
finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
1.954/2005, iar ofertarea, contractarea şi decontarea lucrărilor se fac conform
reglementărilor legale în vigoare.
(6) Prin grija responsabilului
cu urmărirea în exploatare se completează cartea tehnică a construcţiei cu
toate documentele aferente intervenţiei asupra construcţiei.
(7) O reparaţie capitală a unei
construcţii se consideră eficientă din punct de vedere economic dacă nu
depăşeşte 60% din valoarea de înlocuire a acesteia. Depăşirea acestui procent,
dar nu mai mult decât valoarea de înlocuire a construcţiei, se poate face numai
în baza unui studiu de fezabilitate avizat în condiţiile prezentelor
instrucţiuni şi aprobat de ordonatorul principal de credite.
(8) Prin valoarea de
înlocuire a unei construcţii se înţelege
totalitatea cheltuielilor efectuate la data reevaluării pentru înlocuirea
acesteia cu alta în stare nouă, cu caracteristici tehnico-economice similare
celei care se înlocuieşte.
(9) In cadrul lucrărilor de
reparaţii capitale se execută şi lucrări de reparaţii curente necesare, cu
condiţia includerii lor în proiectul de execuţie. Necesitatea realizării
acestora este analizată de proiectant, care propune prin documentaţia de
execuţie elaborată natura şi volumul lucrărilor de acest gen.
Art. 21. - (1) Lucrările de
modernizare pot cuprinde lucrări de reconstruire,
extindere, supraetajare, reparare sau consolidare, după caz.
(2) Lucrările prevăzute la alin. (1) se finanţează de
la titlul X „Active nefinanciare",
articolul 71.01 „Active fixe", alineatul 71.01.01 „Construcţii",
conform Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005, şi se aprobă, conform
reglementărilor pentru obiectivele de investiţii şi lucrări de reparaţii
capitale, de către ordonatorul principal de credite.
Art. 22. - In cazul în care pe parcursul urmăririi în
exploatare se constată că sunt necesare intervenţii înainte de termenul
stabilit, unitatea de administrare efectuează cercetarea administrativă prin
care stabileşte cauzele care au provocat degradarea elementelor de construcţii
sau de instalaţii înainte de termen, precum şi măsurile luate pentru evitarea
în viitor a degradărilor premature.
Art. 23. - Lucrările
de intervenţie pentru înlăturarea efectelor unor acţiuni catastrofale, cum sunt seismele, inundaţiile, alunecările de teren, exploziile,
se realizează cu prioritate şi se finanţează, de regulă, în anul producerii
evenimentului, conform prevederilor legale în vigoare, prin rectificarea
bugetelor alocate, reeşalonând sau amânând pentru altă etapă unele lucrări care
nu se impun cu necesitate, sau prin suplimentarea acestora, după caz.
Art. 24. - Unităţile de administrare ale căror
construcţii au suferit degradări şi deteriorări majore la structura de
rezistenţă, provocate de seisme sau accidente, raportează eşaloanelor superioare
natura degradărilor care au provocat scoaterea acestora din funcţiune şi
procedează la:
a) expertizarea construcţiilor de către experţi
atestaţi;
b) proiectarea lucrărilor de
consolidare în conformitate cu soluţiile din raportul de expertiză şi
verificarea proiectelor de către specialişti atestaţi ca verificatori de
proiect sau operatori economici care au angajate persoane fizice atestate;
c) executarea lucrărilor de consolidare de către
societăţi de construcţii, cu personal atestat pentru acest gen de lucrări.
Art. 25. - Aprobarea lucrărilor de intervenţie pentru
înlăturarea efectelor unor acţiuni catastrofale se face conform prevederilor
legale pentru obiectivele de investiţii.
Art. 26. - (1) Direcţia generală management logistic şi
administrativ şi Direcţia generală financiară elaborează împreună cu
inspectoratele generale şi cu celelalte unităţi de administrare care nu fac
parte din structura acestora programul multianual pentru punerea în siguranţă a
fondului construit, care se actualizează anual în funcţie de resursele
financiare ce sunt alocate de la buget pentru această acţiune.
(2) Anual se alocă pentru bugetele de venituri şi
cheltuieli un minim de 10% din totalul cheltuielilor cu lucrările de investiţii
şi pentru achiziţii de imobile, pentru punerea în siguranţă a fondului
construit aflat în administrarea ministerului, prin expertizare, proiectare şi
realizare efectivă a lucrărilor de consolidare.
Art. 27. - Lucrările de reparaţii capitale, inclusiv
cele de intervenţie pentru înlăturarea unor acţiuni catastrofale, precum şi
cele de modernizare, realizate în obiective cu caracter militar, se autorizează
în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului lucrărilor publice şi
amenajării teritoriului, ministrului apărării naţionale, ministrului de
interne, ministrului justiţiei, directorului Serviciului Român de Informaţii,
directorului Serviciului de Informaţii Externe, directorului Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale, directorului Serviciului de Protecţie si Pază nr.
3.376/3.556/2.102/667C1/4.093/2.012/14.083/D821/1996 pentru aprobarea
Condiţiilor de autorizare a construcţiilor cu caracter militar.
Art. 28. - Devizele generale
pentru lucrări de reparaţii capitale, respectiv pentru cele de modernizare se
reactualizează şi se aprobă ori de câte ori este nevoie, conform prevederilor
legale, prin grjja şi pe răspunderea ordonatorilor de credite.
Art. 29. - In situaţia în care lucrările de reparaţii
capitale sau de modernizare constau în intervenţii asupra structurii de
rezistenţă, la obţinerea autorizaţiei de construire este obligatoriu avizul de
intervenţie asupra construcţiilor, eliberat de Serviciul controlul calităţii în
construcţii din Direcţia generală management logistic şi administrativ.
Art. 30. - Valoarea construcţiei se majorează cu
valoarea cheltuielilor efectuate pentru lucrările de modernizare care au ca
efect creşterea gradului de confort şi ambient sau reabilitarea şi modernizarea
termică a acesteia ori cu valoarea lucrărilor de reparaţii capitale executate care conduc la mărirea duratei de
viaţă a imobilului.
Art. 31. - Lucrările de demontări-montări baracamente
şi alte construcţii provizorii de acest tip se realizează din fondurile alocate
la titlul II „Bunuri şi
servicii", articolul 20.02 „Reparaţii curente", conform Clasificaţiei
indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 1.954/2005, după obţinerea pe planul de situaţie
întocmit în acest scop a avizului eşalonului superior unităţii de administrare,
respectiv al Direcţiei generale management logistic şi administrativ.
Art. 32. - Nu se admit lucrări de recompartimentare,
cum sunt desfiinţarea sau crearea de ziduri neportante şi practicarea de goluri
în zidurile de compartimentare. In situaţii excepţionale, în care nevoile de
muncă impun astfel de modificări, acestea se execută după obţinerea în
prealabil de la eşalonul superior, respectiv Direcţia generală management
logistic şi administrativ - Grupul de proiectare, în baza unui raport
fundamentat, a avizului pe planul de nivel, cu modificările nestructurale
propuse, care nu afectează structura de rezistenţă. Avizul se poate lua şi de
la proiectantul iniţial al construcţiei.
Art. 33. - (1) Evidenţa lucrărilor de reparaţii
curente, reparaţii capitale şi modernizare se ţine pentru fiecare construcţie
pefişe-tip, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
(2) Este interzisă schimbarea
destinaţiei încăperilor, cu excepţia cazurilor temeinic justificate, situaţii
pentru care aprobarea este dată de şeful unităţii de administrare.
(3) Schimbarea destinaţiei unei clădiri sau a unui
imobil aflat în administrarea unui ordonator de credite bugetare în finanţarea
directă a ordonatorului principal se poate face numai cu aprobarea Direcţiei
generale management logistic şi administrativ, în baza unui raport justificativ
întocmit şi prezentat pe cale ierarhică de către unităţile de administrare
interesate.
(4) Schimbarea destinaţiei unei
clădiri sau a unui imobil aflat în administrarea unui ordonator secundar de
credite bugetare sau ordonator terţiar de credite în finanţarea unui ordonator
secundar de credite se poate face numai cu aprobarea ordonatorului secundar de
credite respectiv, atât pentru structura proprie, cât şi pentru ordonatorii
terţiari din subordine, în baza unui raport justificativ întocmit şi prezentat pe cale ierarhică de
către unităţile de administrare interesate.
Art. 34. - Modalităţile de programare a lucrărilor de
intervenţii asupra construcţiilor şi de raportare a realizării stadiilor fizice
şi valorice se stabilesc prin dispoziţii tehnice ale directorului general al
Direcţiei generale management logistic şi administrativ.
Art. 35. - (1) Şefii unităţilor de administrare poartă
întreaga răspundere asupra desfăşurării în conformitate cu prevederile legale
în vigoare a procedurilor de adjudecare a proiectării şi execuţiei, a
contractării, finanţării, decontării şi recepţionării lucrărilor.
(2) In comisiile de recepţie a
lucrărilor de construcţii, altele decât lucrările de reparaţii curente,
participă şi specialişti din eşaloanele superioare ale unităţilor de
administrare şi din serviciile de specialitate din Direcţia generală management
logistic şi administrativ şi/sau, după caz, Direcţia generală pentru
comunicaţii şi tehnologia informaţiei.
Art. 36. - Structurile logistice şi cele pentru
comunicaţii şi informatică din inspectoratele generale, Direcţia generală
management logistic şi administrativ şi Direcţia generală pentru comunicaţii şi
tehnologia informaţiei verifică modul de desfăşurare a activităţii de urmărire
a comportării în exploatare a construcţiilor şi modul în care se realizează
intervenţiile în timp asupra acestora şi iau măsurile care se impun pentru
înlăturarea deficienţelor constatate.
Art. 37. - Incadrarea sau schimbarea din funcţie a
personalului tehnic din structura de specialitate din unităţile Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative se face numai cu avizul direcţiilor de
specialitate ale ordonatorilor secundari de credite sau al Direcţiei generale
management logistic şi administrativ, pentru celelalte unităţi.
CAPITOLUL II
Dispoziţii finale
Art. 38. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentele instrucţiuni.
Art. 39. - Prezentele
instrucţiuni se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea de administrare
APROB
Ordonator de credite,
.....................................................................
(grad, nume si prenume)
S.S.
RAPORT DE CONSTATARE
Incheiat astăzi.....................
Subsemnatul (grad, nume şi prenume), autorizat
responsabil cu urmărirea comportării în timp a construcţiilor, autorizat cu nr...........din
data......................, am procedat la examinarea stării tehnice a
construcţiei înregistrate în evidenţa de cadastru la
nr........................, cu destinaţia
.........................................................................., din
cadrul imobilului
denumit..........................................................................................
1. Construcţia prezintă următoarele deficienţe:
A.
Degradări:..............................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
B. Avarii:....................................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2. Cauzele
deficienţelor:........................................................................................................................................................................ .....................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3. Propuneri privind:
|_| a) cunoaşterea stării
tehnice a construcţiei prin efectuarea expertizării tehnice (în cazul
deteriorării avansate a structurii de rezistenţă);
|_| b) inspectarea extinsă (în
cazul unor deteriorări ce pot afecta rezistenţa, stabilitatea şi durabilitatea
construcţiei);
|_| c) necesitatea intervenţiei
în timp asupra construcţiei, prin realizarea lucrărilor de refacere (reparare după necesitate/consolidare) sau a
lucrărilor de modernizare de tipul:
|_| d) demararea procedurii de
desfiinţare (demolare) a construcţiei.
NOTĂ: Se va marca cu „X" situaţia propusă.
4. Documente anexate: fişa de inventariere a
construcţiei, valoarea de înlocuire actualizată a construcţiei, devizul
estimativ al lucrărilor de reparaţii necesare.
NOTĂ: Documentele menţionate la pct. 4 se trimit în copie, dacă este
aleasă varianta „d" de la pct. 3
Responsabil cu urmărirea curentă,
Nume....................................................
Prenume................................................
Semnătura.............................................
Şeful structurii logistice,
Nume....................................................
Prenume................................................
Semnătura.............................................
LS
ANEXA Nr. 2
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI
ADMINISTRATIVE
Unitatea...............................
Nr...............din.....................
VIZAT
Şeful unităţii de administrare
NOTĂ DE CONSTATARE
In conformitate cu prevederile
art.......din Instrucţiunile nr......./2007 privind urmărirea comportării în
exploatare a construcţiilor
şi intervenţiile în timp asupra
acestora,...............................................................,
responsabil cu urmărirea în exploatare a construcţiilor, numit prin OZU/DZU nr......................, am
procedat la verificarea periodică a construcţiei înregistrate în evidenţa de cadastru cu nr.............., cu
destinaţia.................................., constatând că sunt necesare a se
efectua următoarele lucrări de întreţinere:
Nr. crt.
|
Natura lucrării Valoarea estimativă
|
U.M.
|
Cantitatea
(mii lei)
|
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Lucrările se vor executa în regie proprie/antrepriză în
perioada.................................................................................................
Responsabil cu urmărirea în exploatare a
construcţiilor:
ANEXA Nr. 3
MINISTERUL INTERNELOR ŞI
REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea...........................................
FIŞA-TIP
a cheltuielilor efectuate cu intervenţiile la
clădiri*)
Indicativul construcţiei
Natura lucrărilor
|
Anul şi valoarea cheltuielilor***)
|
200...
|
200...
|
200...
|
20....
|
20....
|
20....
|
20...
|
20....
|
20....
|
|
CURENTE
Total, din care
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instalaţii sanitare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instalaţii electrice
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instalaţii încălzire
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări auxiliare**)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CAPITALE
Total, din care
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instalaţii sanitare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instalaţii electrice
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instalaţii încălzire
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări auxiliare**)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MODERNIZĂRI
Total, din care
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instalaţii sanitare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instalaţii electrice
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instalaţii încălzire
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări auxiliare**)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intervenţii accidentale şi amenajări după avarii din calamităţi (valoarea totală/ detaliată)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se păstrează în dosarul de cadastru, la partea
tehnică, pe toată perioada folosirii clădirii.
**) Se cuprind valorile
lucrărilor la anexe (împrejmuiri, drumuri, alei, reţele exterioare etc), ce
sunt cuprinse în devizul general al pavilionului principal.
***) Reprezintă valoarea situaţiilor definitive a
lucrărilor real executate.