ORDIN Nr. 344
din 27 mai 2009
pentru modificarea si
completarea anexei „Modul de implementare, conditiile specifice si criteriile
de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati nationale directe
complementare în sectorul zootehnic, în acord cu reglementarile comunitare în
domeniu" la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii
rurale nr. 295/2007 pentru stabilirea modului de implementare, a conditiilor
specifice si a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati
nationale directe complementare în sectorul zootehnic, în acord cu
reglementarile comunitare în domeniu
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 367 din 1 iunie 2009
Având în vedere prevederile art. 1 şi 13 din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plăţi
directe şi plăţi naţionale directe complementare, care se acordă în agricultură
începând cu anul 2007, şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991
privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2007,
văzând Referatul Direcţiei politici de piaţă în
zootehnie nr. 126.311/2009,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 8/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale,
ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale emite următorul ordin:
Art. I. -Anexa „Modul
de implementare, condiţiile specifice şi criteriile de eligibilitate pentru
aplicarea schemelor de plăţi naţionale directe complementare în sectorul
zootehnic, în acord cu reglementările comunitare în domeniu" la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 295/2007 pentru
stabilirea modului de implementare, a condiţiilor specifice şi a criteriilor de
eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plăţi naţionale directe
complementare în sectorul zootehnic, în acord cu reglementările comunitare în
domeniu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 27
aprilie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se
completează după cum urmează:
1. La articolul 23, preambulul
alineatului (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru a beneficia de prima prevăzută la alin.
(1), solicitanţii trebuie să depună o cerere la centrul local/judeţean al
Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului
Bucureşti, după caz, în perioada 25 aprilie - 15 iunie 2009, al cărei model
este prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente:".
2. La articolul 24, preambulul
alineatului (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Pentru a beneficia de prima prevăzută la alin. (1),
solicitanţii trebuie să depună o cerere la centrul local/judeţean al Agenţiei
de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului
Bucureşti, după caz, în perioada 25 aprilie - 15 iunie 2009, cerere al cărei
model este prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente:".
3. La articolul 3 alineatul (1), litera c) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,c) efectivul de femele ovine/femele caprine pentru
care se solicită prima să fie menţinut în exploataţie la adresa menţionată în
cerere, în perioada 16 iunie - 15 septembrie, în vederea efectuării controlului
la faţa locului de către organismul delegat de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie
pentru Agricultură, conform procedurii de control elaborate de către
aceasta;".
4. La articolul 3, preambulul alineatului (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru a beneficia de prima prevăzută la alin.
(1), solicitanţii trebuie să depună o cerere la centrul local/judeţean al
Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului
Bucureşti, după caz, în perioada 25 aprilie - 15 iunie 2009, cerere vizată de
asociaţiile crescătorilor de ovine/caprine legal constituite în baza hotărârii
judecătoreşti, cerere al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, însoţită de
următoarele documente:".
5. La articolul 3 alineatul (2), după litera b) se
introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
,,c) adeverinţă eliberată gratuit de medicul veterinar
de liberă practică împuternicit, care atestă statusul indemn al exploataţiei
pentru bolile prevăzute în programul strategic la data emiterii prezentei
adeverinţe."
6. La articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 4. - (1) Agenţia de Plăti şi Intervenţie pentru
Agricultură întocmeşte şi transmite Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale, până în data de 15 septembrie 2009 pentru bovine şi până în
data de 15 octombrie 2009 pentru ovine/caprine, centralizatorul cu efectivele
eligibile la plata primelor pentru anul 2009."
7. La articolul 51, preambulul
alineatului (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) In cadrul controlului la faţa locului în perioada
16 iunie - 15 septembrie pentru speciile ovine şi caprine, conform procedurii
de control pe teren elaborate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură, se verifică următoarele aspecte:".
8. La articolul 61, alineatul (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
întocmeşte şi transmite Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale centralizatorul cu efectivele de bovine, ovine şi caprine pentru care se
solicită prime pentru anul 2009, până în data de 15 iulie 2009."
9. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Ilie Sârbu
ANEXA (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 295/2007)
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
Centrul
Judeţean.................................................................
Nr............................data.....................................................
Verificat şi aprobat pentru suma
de.......................................lei
la data
de.....................................................
Directorul executiv al centrului judeţean,
.................................................................
Vizat
Asociaţia............................................
(semnătura şi ştampila)
CERERE
pentru ovine adulte şi/sau caprine adulte
A. Producător persoană fizică
Subsemnatul/Subsemnata (numele, iniţiala tatălui,
prenumele),...................................................................................................................,
domiciliat/domiciliată în (judeţul, satul, comuna,
oraşul).........................................................................................................................................,
str.....................................nr..........., cod
poştal................................,
tel..........................................,
fax.....................................,
e-mail....................................., posesor/posesoare al/a BI/CI
seria.......nr............................,
CNP.............................................., cu codul
exploataţiei............................................înregistrat în RNE,
cont bancar nr...................................................., deschis la
Banca..............................................,
sucursala..............................................
B. Producător persoană juridică
(denumirea operatorului economic
solicitant)..............................................................................................................................................
cu sediul în (judeţul, satul, comuna,
oraşul):..........................................................................................................................................,
str...........................................nr................................,
cod poştal......................., tel.............................,
fax..................................,
e-mail........................................, înregistrat la oficiul
registrului comerţului cu cod unic de înregistrare
(CUI)................................., cu codul
exploataţiei......................................înregistrat în RNE,
reprezentat de
domnul/doamna......................................................., în
calitate de reprezentant legal, posesor/posesoare al/a BI/CI
seria...............nr......................,
CNP.........................................., cont bancar
nr....................................., deschis la
Banca.......................................,
sucursala............................................
Solicit:
- prima pentru un număr
de...................................capete femele ovine care au împlinit
vârsta de minimum un an până la data de 31 martie 2009, care în perioada
de control, 16 iunie - 15 septembrie, se găsesc la adresa (localitatea,
strada, nr. sau nr. topo păşune pe raza localităţii, după caz)
....................................................................................................................................,
conform codurilor de identificare cuprinse în tabelul alăturat; şi/sau
- prima pentru un număr
de.........................................capete femele caprine care au
împlinit vârsta de minimum un an până la data de 31 martie 2009, care în
perioada de control, 16 iunie - 15 septembrie, se găsesc la
adresa(localitatea, strada, nr. sau nr. topo păşune pe raza localităţii, după
caz) ..............................................................................................................................................,
conform codurilor de identificare cuprinse în tabelul alăturat.
LISTA
animalelor pentru care se face solicitarea
Declar pe propria răspundere că datele înscrise în
prezenta cerere sunt reale, iar în caz contrar voi suporta rigorile
prevederilor legale în vigoare privind falsul în declaraţii.
Data.........................................................
Semnătura si stampila...............................