LEGE
Nr. 176 din 4 noiembrie 1997
pentru aderarea Romaniei la Statutul Conferintei Ministrilor Educatiei din
statele care au in comun folosirea limbii franceze - CONFEMEN, adoptat prin
Rezolutia 94-46-01, Yaounde - iulie 1994
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 309 din 13 noiembrie 1997
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Romania adera la Statutul Conferintei Ministrilor Educatiei din statele
care au in comun folosirea limbii franceze - CONFEMEN, adoptat prin Rezolutia
94-46-01, Yaounde - iulie 1994.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 4 septembrie 1997, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI
OLIVIU GHERMAN
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 6
octombrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
Romaniei.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ANDREI IOAN CHILIMAN
STATUTUL CONFEMEN*)
----------------
*) Traducere.
TITLUL I
Functia CONFEMEN - Principii fundamentale
Art. 1
Institutia denumita Conferinta Ministrilor Educatiei din tarile care au in
comun utilizarea limbii franceze, denumita in continuare CONFEMEN, si avand
vocatia de a primi in cadrul sau toate tarile membre ale Comunitatii francofone
este creata intre statele si guvernele aderente.
Prezentul text reprezinta statutul.
Lista membrilor CONFEMEN este prezentata in anexa.
Art. 2
Sediul CONFEMEN este la Dakar. Sediul poate fi transferat in oricare tara
membra.
Art. 3
CONFEMEN actioneaza prin vointa comuna de cooperare a tarilor participante,
pentru a defini cu luciditate obiectivele si a ordona cu rigurozitate
mijloacele, in vederea integrarii adecvate a sistemelor educative nationale in
procesul de dezvoltare economica si sociala.
CONFEMEN constituie astfel o structura de informare, de reflexie si de
concertare intre ministrii educatiei.
Art. 4
Informarea reciproca se va axa, in special, asupra evolutiei sistemelor
educative, reformelor nationale in curs sau preconizate, dificultatilor
intalnite, precum si rezultatelor pozitive inregistrate.
Art. 5
Reflexia care se va institui asupra temelor de interes comun poate necesita
reunirea de comitete tehnice si poate sa conduca la realizarea de documente de
sinteza.
Recomandarile care decurg, alimentand politicile nationale, regionale si
internationale in materie de educatie, pot conduce la operatiuni proprii
CONFEMEN sau la actiuni realizate in cooperare cu organismele regionale sau
internationale, vizand obiective similare sau complementare;
Art. 6
Concertarea trebuie sa permita ministrilor educatiei, care au in comun
utilizarea limbii franceze, elaborarea de pozitii comune, pe care le vor expune
in instantele organismelor internationale, in special in cele ale Francofoniei.
TITLUL II
Tari membre - Proceduri de adeziune
Art. 7
CONFEMEN se compune din ministrii tarilor membre, insarcinati cu educatia
si formarea la diferite niveluri de invatamant. Limba de lucru a CONFEMEN este
limba franceza.
Art. 8
Oricare tara in care limba franceza este limba oficiala, limba de lucru sau
limba de comunicare poate cere admiterea sa ca membra cu drepturi depline in
CONFEMEN.
CONFEMEN decide, cu ocazia sesiunii generale, asupra cererilor de aderare
pe care le-a primit intre sesiuni.
Art. 9
Oricare tara in care limba franceza este limba oficiala, limba de lucru,
limba de comunicare poate fi admisa in calitate de observator la lucrarile
CONFEMEN fie pe baza unei cereri adresate presedintelui in exercitiu, fie pe
baza invitatiei tarii gazda.
Art. 10
Calitatea de tara membra se pierde prin demisia notificata presedintelui in
exercitiu sau prin excluderea pronuntata de CONFEMEN si notificata de
presedintele tarii in cauza.
TITLUL III
Instantele CONFEMEN
Art. 11
Instantele CONFEMEN sunt:
- conferinta ministeriala, denumita in continuare conferinta;
- biroul;
- corespondentii nationali;
- comisia administrativa si financiara.
Biroul este organul executiv. El se sprijina in acest scop pe secretariatul
tehnic permanent, prevazut la titlul VIII.
Art. 12
Conferinta tine, in mod normal, o sesiune, la fiecare 2 ani, intr-o tara
membra, care a lansat invitatia la sesiunea precedenta.
Ea se va reuni inaintea Conferintei ministeriale a afacerilor externe si a
Francofoniei, careia ii va transmite direct concluziile sale.
Periodicitatea acestei instante poate, cu toate acestea, sa fie revazuta,
daca tarile membre decid astfel, din ratiuni, in special de costuri materiale
si financiare pe care le antreneaza sau pentru a tine seama de calendarul de
lucru al instantelor Francofoniei.
Art. 13
Organizarea materiala a conferintei, precum si organizarea si functionarea
secretariatului, cu ocazia sesiunilor, revin tarii gazda, asistata de
secretariatul tehnic permanent.
In legatura cu biroul si secretariatul tehnic permanent, tarii gazda ii
revin urmatoarele:
- sa fixeze data sesiunii pe care o organizeaza;
- sa lanseze invitatiile de participare la sesiune;
- sa stabileasca programul de sejur al conferintei;
- sa creeze un comitet national de organizare;
- sa fixeze, pentru fiecare tara, numarul de delegati pentru care va
suporta cheltuielile;
- sa stabileasca lista organismelor internationale de invitat.
Art. 14
Ministrii educatiei conduc, in mod normal delegatia tarii lor la sesiunea
generala. Tarile membre pot, in cazul in care ministrul lor este impiedicat sa
participe, sa fie reprezentate de o alta personalitate ministeriala sau de un
inalt functionar mandatat conform procedurii.
In schimb, nici o tara membra nu poate reprezenta o alta tara, nici sa
decida in locul ei.
Art. 15
Cvorumul este constituit din majoritatea tarilor membre care au anuntat
participarea lor la sesiune. Acest cvorum este indispensabil validarii
deliberarilor.
Aceasta regula se aplica sesiunii generale, precum si tuturor instantelor
CONFEMEN.
Art. 16
Ordinea de zi a fiecarei conferinte trebuie sa permita:
- dezbaterea problemelor relative la evaluarea sistemelor educative
nationale si studierea experientelor realizate sau de urmat, in legatura cu
organismele internationale, vizand obiective similare sau complementare cu
acelea ale CONFEMEN;
- pronuntarea:
- asupra axelor de orientare a programarii in materie de
educatie-formare, supusa aprobarii intalnirilor la nivel inalt;
- asupra programului de activitati dintre sesiuni, pregatit de birou si,
in prealabil, studiat de reuniunea corespondentilor nationali; precum si
- asupra problemelor care vor face obiectul studiilor, pe grupe de lucru,
la cererea biroului sau a unei conferinte precedente;
- examinarea aspectelor legate de functionarea insasi a CONFEMEN:
- rapoarte de activitati ale presedintelui al carui mandat a expirat si
al secretarului general;
- raport al cenzorilor si al reuniunii corespondentilor nationali;
- cereri de aderare;
- reinnoirea biroului conferintei si, daca este necesar, a agentilor pusi
la dispozitia secretariatului tehnic permanent.
Art. 17
Proiectul ordinii de zi este stabilit de secretariatul tehnic permanent,
sub indrumarea presedintelui in exercitiu, si supus membrilor biroului.
El este apoi adresat membrilor de catre Secretariatul tehnic permanent.
Oricare membru poate atunci sa ceara inscrierea de probleme suplimentare pe
ordinea de zi. In acest caz, membrii si secretariatul tehnic permanent trebuie,
in masura posibilului, sa primeasca raportul de prezentare, necesar pentru
examinarea problemelor suplimentare, cu cel putin o luna inaintea datei de
deschidere a conferintei.
Secretariatul tehnic permanent pregateste, pe baza ordinii de zi provizorii
si a listei de probleme suplimentare, o ordine de zi revizuita.
Dupa deschiderea conferintei si dupa audierea raportului de activitate al
presedintelui in exercitiu, presedintele noului birou supune aprobarii
membrilor prezenti in plenara ordinea de zi revizuita.
Cu aceasta ocazie, anumite probleme cu caracter nestatutar pot fi scoase de
pe ordinea de zi, in baza unei decizii a conferintei.
Art. 18
In afara ceremoniilor de deschidere si de inchidere, la care tara gazda a
conferintei invita personalitati, la alegerea sa, dezbaterile se desfasoara
numai in prezenta delegatiilor oficiale ale tarilor membre si a observatorilor
invitati, a organismelor internationale, precum si a responsabililor
secretariatului tehnic permanent.
Conferinta poate, cu toate acestea, conform modalitatilor pe care ea le
stabileste pentru fiecare caz, sa decida ca sedintele sa se tina cu usile
inchise, pentru a dezbate anumite probleme.
Deciziile luate cu aceasta ocazie pot fi comunicate in sedinta plenara,
fara sa faca obiectul dezbaterilor.
Art. 19
In toate deliberarile CONFEMEN, votul este, in masura posibilului, inlocuit
de consultari, pentru a se ajunge la un consens.
TITLUL V
Biroul CONFEMEN
Art. 20
Biroul se compune din 9 membri, dintre care 5 ministri reprezentand tarile
din Sud si 4 ministri reprezentand statele si guvernele din Nord.
Sunt membri de drept: presedintele - ministrul tarii gazda a conferintei,
decanul - ministrul cel mai vechi in functie, cei 2 vicepresedinti - ministrul
tarii care a gazduit ultima conferinta si ministrul tarii gazda a conferintei
viitoare.
Sunt alesi de catre conferinta: raportorul general si cei 4 membri.
La inceputul fiecarei conferinte, decanul acesteia ii invita pe colegii sai
sa se pronunte asupra desemnarii membrilor biroului.
Biroul vegheaza la buna desfasurare a lucrarilor CONFEMEN.
Intre sesiuni el are ca mandat:
1. sa puna in aplicare deciziile retinute de conferinta, sprijinindu-se, in
acest scop, pe secretariatul tehnic permanent;
2. sa se pronunte:
- asupra stadiului executiei bugetare a anului incheiat;
- asupra tuturor eventualelor decizii de modificare;
3. sa realizeze sau sa faca posibila realizarea oricarui studiu de natura
sa continue si sa dezvolte reflexiile si dezbaterile conferintei si sa permita
orientarea programarii in materie de educatie si de formare a Francofoniei;
4. sa identifice, pentru activitatile CONFEMEN, noi mijloace, in acelasi
timp umane, materiale si financiare;
5. sa intensifice relatiile cu tarile si cu organismele implicate sau
interesate de conferinta, in special cu instantele Francofoniei;
6. sa initieze orice actiune vizand largirea sa cu alte tari care
indeplinesc conditiile statutare de aderare;
7. sa intensifice audienta, credibilitatea si eficacitatea conferintei;
8. sa vegheze la independenta conferintei si a instantelor sale.
Biroul se reuneste o data pe an, pe baza convocarii presedintelui sau. El
trateaza orice problema privind activitatile conferintei. Atunci cand apare
necesar, biroul poate fi convocat in sesiune extraordinara, la cererea presedintelui
sau a doi dintre membrii sai.
Art. 21
Presedintele conduce dezbaterile si vegheaza la respectarea dispozitiilor
statutare.
El face cunoscut presedintelui conferintei, in cel mai scurt timp,
orientarea si definirea parametrilor generali ai programarii in materie de
educatie si de formare, care urmeaza a fi transmise conferintei la nivel inalt.
Presedintele poate incredinta misiuni specifice oricarui membru al
biroului. In cel mai scurt timp, el informeaza biroul asupra acestor misiuni,
precum si asupra actiunilor pe care le-a intreprins personal.
Presedintele convoaca si conduce reuniunile biroului. El dispune, pentru
indeplinirea misiunii sale, de serviciile Secretariatului tehnic permanent.
Intre conferinte, el vegheaza la executarea sarcinilor conduse de
secretariat, care il informeaza cu regularitate despre activitatea sa.
Presedintele poate convoca secretarul general al secretariatului tehnic
permanent, cand este necesar.
Art. 22
Prima vicepresedintie este atribuita ministrului tarii care va fi gazda
sesiunii imediat urmatoare.
A doua vicepresedintie este asumata de ministrul tarii care va gazdui
sesiunea ulterioara.
A treia vicepresedintie este atribuita ministrului unei tari membre, pe
baza deciziei sesiunii generale. Mandatul sau dureaza din momentul alegerii
pana la deschiderea sesiunii urmatoare.
Vicepresedintii asista pe presedinte, in functiile sale, si sunt in masura,
daca este cazul, sa il suplineasca.
In acest caz, vicepresedintele care asigura interimatul presedintiei are
aceleasi puteri ca si presedintele.
Art. 23
Presedintele al carui mandat a expirat devine membru de drept al biroului
pe o perioada de 2 ani.
Art. 24
Raportorul general, ministrul unei tari nemembre a biroului, este ales de
catre sesiunea generala. Mandatul sau dureaza din momentul alegerii pana la
deschiderea sesiunii urmatoare.
Raportorul general este asistat in activitatea sa de catre secretariatul
tehnic permanent.
Art. 25
Fiecare ministru al educatiei desemneaza un corespondent national dintre
inaltii sai functionari si informeaza despre aceasta secretariatului tehnic
permanent, in cel mai scurt timp.
Numarul corespondentilor nationali poate varia in functie de structurile
existente in diferitele tari.
Apropiat autoritatilor ministeriale, corespondentul national trebuie sa
aiba o pozitie de centru si acces la diferite servicii, pentru a putea sa
actioneze rapid si eficace.
Este de dorit ca persoana investita cu aceasta responsabilitate sa o poata
exersa pe o perioada suficient de lunga, incat sa poata asigura continuitatea
activitatii sale.
Art. 26
Corespondentul national este interlocutorul privilegiat al secretariatului
tehnic permanent. In aceasta calitate, el primeste de la secretariatul tehnic
permanent copia de pe oricare corespondenta de natura administrativa si
tehnica, adresata autoritatilor tarii sale.
El studiaza rezolutiile, pentru a face cunoscute ministrului sau
posibilitatile de a le aplica in tara sa, si asigura aplicarea deciziilor
luate.
El difuzeaza serviciilor interesate orice informatie si documentatie utila
functionarii sale.
El este depozitarul, in tara sa, a informatiilor si a documentatiei
provenind de la secretariatul tehnic permanent, caruia ii adreseaza toate
informatiile relative la sistemul educativ din tara sa, susceptibile de a
interesa celelalte tari membre.
El colaboreaza strans cu secretariatul tehnic permanent pentru intalnirile
internationale organizate de CONFEMEN in tara sa.
El poate fi solicitat de catre presedintele biroului sa participe la
activitatile grupurilor de lucru restranse si este insarcinat de catre birou
sau de conferinta sa studieze toate problemele interesand actiunile CONFEMEN.
Art. 27
Corespondentii nationali se reunesc pe baza convocarii secretariatului
tehnic permanent, in ajunul fiecarei conferinte.
Cu ocazia acestei reuniuni, ei asculta raportul secretarului general
privind stadiul de realizare a programului in curs si pe acela al comisiei
administrative si financiare.
Ei prezinta raportul activitatilor lor si studiaza ordinea de zi
preconizata pentru conferinta ministeriala, precum si programul dintre sesiuni
si eventualele imbunatatiri de adus functionarii conferintei.
In caz de nevoie, presedintele in exercitiu poate sa-i convoace in sedinta
extraordinara.
Art. 28
Presedintia reuniunii corespondentilor nationali revine tarii gazda; ea
este exersata, in mod normal, de catre corespondentul sau national.
Presedintele este asistat in functiile sale de un vicepresedinte, un
raportor si un raportor adjunct, care se alege in functie de circumstante.
TITLUL VII
Comisiile tehnice
Art. 29
Comisia administrativa si financiara este formata din corespondentii
nationali ai tarilor membre ale biroului. Convocata, anual, de catre
presedintele biroului, comisia asculta raportul cenzorilor, examineaza
proiectul de buget al exercitiului financiar urmator, stabilit de secretariatul
tehnic permanent inainte de a fi supus biroului, si adreseaza recomandari
biroului.
Art. 30
Conferinta si, intre sesiuni, biroul CONFEMEN pot incredinta unor grupuri
de lucru sarcina de a studia unele probleme deosebite si de a le raporta intr-o
perioada determinata.
TITLUL VIII
Secretariatul tehnic permanent
Art. 31
CONFEMEN dispune de un secretariat, denumit secretariat tehnic permanent
(STP).
Modalitatile si procedurile de gestiune ale secretariatului tehnic
permanent sunt consemnate in regulamentul administrativ si financiar.
Acest regulament poate fi modificat conform dispozitiilor prevazute pentru
revizuirea statutelor la art. 49.
Art. 32
Secretariatul tehnic permanent se compune din: un secretar general,
personal incadrat, personal de serviciu, conform schemei de organizare si
modalitatilor prevazute prin regulamentul administrativ si financiar.
Art. 33
Guvernul tarii unde se afla sediul pune localurile la dispozitia
secretariatului tehnic permanent.
Art. 34
Personalul incadrat al secretariatului tehnic permanent este numit de catre
sesiunea generala a CONFEMEN, dupa publicarea posturilor prevazute, definirea
profilului acestor posturi si determinarea duratei mandatelor.
In caz de vacanta neprevazuta, biroul este abilitat sa ia dispozitiile
interimare indispensabile bunei functionari a secretariatului tehnic permanent:
Secretarul general este numit in aceleasi conditii ca si personalul
incadrat, dar pe baza propunerii tarii unde se afla sediul, pentru o durata de
4 ani, care se poate reinnoi o singura data.
In cazul in care postul este vacant sau in cazul unei dificultati care il
pune pe secretarul general in imposibilitate de a actiona, guvernul tarii unde
se afla sediul este abilitat sa desemneze un secretar general interimar.
Art. 35
Remunerarea personalului incadrat, afectat secretariatului tehnic
permanent, este in sarcina statelor care pun acest personal la dispozitia
CONFEMEN, cu exceptia dispozitiilor contrare, stipulate in regulamentul
administrativ si financiar.
Personalul de serviciu recrutat in tara unde se afla sediul de catre
secretarul general este remunerat din bugetul de functionare al secretariatului
tehnic permanent.
Art. 36
Membrul secretariatului tehnic permanent exercita functii cu caracter
exclusiv international. In consecinta, ei nu vor cere, nici nu vor primi
instructiuni de la un guvern, nici de la o alta autoritate din afara
conferintei.
Toti membrii acesteia se angajeaza sa respecte caracterul international al
functiilor membrilor secretariatului si sub nici o forma nu vor cauta sa-i
influenteze in indeplinirea functiilor lor.
In exercitarea functiilor lor, membrii secretariatului tehnic permanent
intretin, cu guvernul tarii unde se afla sediul sau, raporturi definite prin
conventie sau prin orice alta modalitate aprobata de conferinta.
Membrii secretariatului tehnic permanent se angajeaza sa evite orice
activitate cu caracter politic, national sau international, incompatibila cu
independenta si impartialitatea pe care o cer functiile lor sau susceptibila de
a compromite neutralitatea lor fata de una sau alta dintre tarile membre.
Conferinta trebuie sa aprecieze in ce masura activitatile exterioare pot fi
compatibile cu functiile pe care ea le incredinteaza membrilor secretariatului
tehnic permanent.
Art. 37
Sub autoritatea presedintelui in exercitiu, secretarul general asigura
executarea si coordonarea generala a actelor conferintei. El informeaza asupra
activitatii sale.
Intre conferinte, el informeaza, cu regularitate, pe presedinte si pe
corespondentii nationali despre stadiul de indeplinire a sarcinilor care ii
sunt incredintate si, daca este cazul, despre dificultatile majore intalnite.
El pregateste cu ei conferintele, in conditiile definite la art. 16, 17-21,
24-26 si 27.
El mentine legaturile dintre membri, pentru a asigura punerea in practica a
rezolutiilor, primeste si distribuie documentele, rapoartele si proiectele de
rezolutie ale conferintei; el asigura conservarea tuturor actelor si
documentelor realizate in cadrul CONFEMEN. El aduna informatiile transmise de
fiecare membru, le valorifica si le adreseaza tuturor membrilor.
TITLUL IX
Bugetul secretariatului tehnic permanent
Art. 38
Pentru realizarea obiectivelor sale, conferinta dispune de un buget
propriu, alimentat prin contributiile tarilor membre.
El se compune din:
- un buget de functionare;
- un buget de programe.
Fiecare dintre conturi face obiectul unei gestiuni distincte si riguros
autonome.
Exista, de asemenea:
- un fond comun;
- un fond de rezerva.
Fiecare dintre aceste fonduri este depus intr-un cont bancar distinct.
Gestiunea acestor bugete si fonduri diferite se face conform dispozitiilor
consemnate in documentul intitulat Regulamentul administrativ si financiar.
Art. 39
Bugetul de functionare este alimentat prin contributiile financiare ale
tarilor membre, conform unei grile de repartitie, fixata de conferinta.
Tarile nemembre si organismele de ajutor si de cooperare pot, de asemenea,
sa contribuie financiar.
Tara unde se afla sediul este scutita de contributie, data fiind
participarea sa directa la secretariatul tehnic permanent (salariul unei parti
a personalului si punerea la dispozitie gratuita a localurilor).
Art. 40
Bugetul de programe este alimentat prin contributiile speciale ale tarilor
si organismelor si este destinat realizarii activitatilor de cooperare, decise
de conferinta.
Art. 41
Fondul comun serveste la finantarea proiectelor ce corespund prioritatilor
conferintei. Aceste proiecte pot fi constituite din operatiuni multilaterale,
interesand ansamblul tarilor, sau din actiuni cu caracter regional sau
national, atunci cand ele sunt organizate in prelungirea actiunilor multilaterale
realizate anterior de CONFEMEN. Utilizarea acestui fond este oprita de
Conferinta ministrilor.
Fondul comun este alimentat prin contributii voluntare ale tarilor membre,
prin diferente ale bugetului programelor, prin subventii, prin donatii ale persoanelor
fizice sau juridice, ale organizatiilor si institutiilor internationale
interesate in dezvoltarea educatiei. De asemenea, sunt varsate veniturile
obtinute din vanzarea documentelor realizate de CONFEMEN, din activitati
promotionale, din colecte si din alte manifestari organizate prin grija sa.
Art. 42
Fondul de rezerva este alimentat prin contributiile voluntare ale tarilor
membre, ale persoanelor fizice, ale tuturor institutiilor cu preocupari in
domeniul educatiei, stiintei si culturii, ca si din veniturile financiare
generate prin plasarea acestor fonduri.
Art. 43
Secretarul general este administratorul creditelor si ordonatorul bugetelor
si al fondurilor.
Art. 44
Utilizarea veniturilor fondului de rezerva este supus autorizarii exprese a
presedintelui in exercitiu al CONFEMEN.
Art. 45
Exercitiul financiar este de 2 ani, repartizat in transe anuale, incepand
la 1 ianuarie si terminandu-se la 31 decembrie.
Comisia administrativa si financiara examineaza, cu ocazia reuniunii
anuale, starea de executie a bugetului si propune biroului, in caz de
necesitate, orice modificare care trebuie supusa aprobarii membrilor
conferintei.
Atunci cand sesiunea biroului are loc in acelasi timp cu conferinta
ministeriala, deciziile biroului sunt aprobate de conferinta.
Art. 46
Bugetele de functionare si programele sunt pregatite de secretarul general
si supuse aprobarii conferintei.
Art. 47
Verificarea conturilor diferitelor bugete este efectuata de 2 cenzori care
nu provin din tara sediului CONFEMEN, alesi de conferinta. Acestia intocmesc
raportul comisiei administrative si financiare.
Raportul cenzorilor si avizul comisiei administrative si financiare fac
parte, in mod obligatoriu, din ordinea de zi a conferintei, care este chemata
sa se pronunte asupra bilantului secretarului general.
In perioada dintre sesiuni, bilantul este prezentat reuniunii anuale a
biroului.
Art. 48
In caz de intarziere in aprobarea bugetului de functionare, este utilizata procedura
asa-numita a celor douasprezece luni provizorii (bugetul anului expirat).
TITLUL X
Modificarea statutelor
Art. 49
Statutele pot fi modificate prin acordul unanim al tarilor membre prezente
la conferinta.
Orice cerere de modificare a statutelor este adresata presedintelui in
exercitiu, cu cel putin 6 luni inaintea celei mai apropiate conferinte.
Acesta o supune reuniunii biroului insarcinat cu pregatirea proiectului de
text care urmeaza a fi supus conferintei.
ANEXA 1
LISTA
tarilor membre CONFEMEN
Comunitatea franceza din Belgia
Benin
Burkina Faso
Burundi
Camerun
Canada
Canada - New Brunswick
Canada - Quebec
Capul Verde
Comore
Coasta de Fildes
Djibouti
Franta
Gabon
Guineea - Bissau
Guineea - Conakry
Haiti
Luxemburg
Mali
Mauritius
Mauritania
Niger
Republica Centrafricana
Rwanda
Senegal
Seychelles
Elvetia
Ciad
Togo
Zair