LEGE
Nr. 295 din 24 octombrie 2005
privind ratificarea Acordului de asistenta financiara nerambursabila dintre
Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, convenit
prin scrisoarea semnata la Bucuresti la 9 mai 2005, pentru programul de reforme
sustinut de imprumutul de ajustare programatica
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 957 din 28 octombrie 2005
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se ratifica Acordul de asistenta financiara nerambursabila (grant TF
054659) dintre Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor Publice (MFP), si
Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD), convenit prin
scrisoarea semnata la Bucuresti la 9 mai 2005, pentru programul de reforme
sustinut de imprumutul de ajustare programatica (PAL).
Art. 2
Administrarea fondurilor grantului TF 054659, in suma de 2 milioane euro,
denumit in cele ce urmeaza grant, se asigura de catre Ministerul Finantelor
Publice prin Unitatea de Management a Proiectului (UMP - PPIBL), care asigura
si administrarea fondurilor imprumutului pentru dezvoltarea institutionala a
sectorului privat si public (PPIBL), convenit prin acordul ratificat prin
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 135/2002, aprobata prin Legea nr.
11/2003, cu modificarile ulterioare, precum si a fondurilor Grantului olandez
TF 050477, alocate prin acordul ratificat prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 105/2002, aprobata prin Legea nr. 625/2002, cu modificarile
ulterioare.
Art. 3
Sumele grantului se utilizeaza pentru finantarea activitatilor prevazute in
Acordul de asistenta financiara nerambursabila si a acelor activitati convenite
de MFP cu BIRD, prevazute in planul de achizitii reactualizat periodic.
Cererile de finantare, intocmite si fundamentate de institutiile beneficiare de
fonduri din grant, insotite de specificatiile si documentatiile tehnice pentru
achizitiile de bunuri si servicii sau de termenii de referinta pentru contractarea
serviciilor de consultanta, vor fi transmise MFP pentru aprobarea de catre
ministrul finantelor publice, in calitatea sa de coordonator al proiectului
PPIBL si al grantului.
Art. 4
Achizitiile de bunuri, servicii si consultanta, finantate din grant, se
desfasoara prin UMP - PPIBL, in conformitate cu procedurile BIRD, iar
componenta comisiilor de evaluare a ofertelor se stabileste potrivit art. 7
alin. (3) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 135/2002 privind
ratificarea Acordului de imprumut pentru Proiectul de dezvoltare institutionala
a sectorului privat si public, semnat la Bucuresti la 13 septembrie 2002 intre
Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare.
Art. 5
Plata comisioanelor si spezelor bancare ocazionate de derularea grantului
se asigura de catre UMP - PPIBL din dobanda bonificata la disponibilitatile
pastrate temporar in conturile deschise la banca prin care se deruleaza
fondurile grantului. La sfarsitul fiecarui an, soldul favorabil al dobanzii
bonificate se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie, urmand ca, la
terminarea proiectului, soldul favorabil sa se vireze la bugetul de stat. In
cazul unui sold nefavorabil, diferenta se acopera anual de la bugetul de stat.
Art. 6
In cadrul contractelor incheiate cu contractori locali pentru furnizarea de
bunuri si servicii finantate din grant, platile pot fi efectuate si in valuta.
Art. 7
Se autorizeaza MFP ca, pe parcursul derularii grantului, de comun acord cu
BIRD, sa introduca amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari
de fonduri, modificari in structura grantului pe categorii si componente,
modificari de termene, precum si orice modificari care nu sunt de natura sa
sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de BIRD. Amendamentele se
vor aproba prin hotarare a Guvernului.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ADRIAN NASTASE
p. PRESEDINTELE SENATUI,
TEODOR MELESCANU
BANCA INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE
Traducere
9 mai 2005
Excelentei sale,
Ionel Popescu,
ministrul finantelor publice
Ministerul Finantelor Publice
Bucuresti, Romania
Ref.: Grant olandez pentru imprumutul de ajustare programatica
Grant TF 054659
Stimate domnule ministru,
Va scriu in numele Bancii Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare
(Banca) pentru a va comunica acordul Bancii, in calitate de administrator al
fondurilor nerambursabile oferite de Guvernul Olandei, de a acorda Romaniei
(Beneficiarul) o suma nerambursabila care sa nu depaseasca 2 milioane euro
(grantul).
Grantul este acordat ca raspuns la cererea de asistenta financiara a
Beneficiarului si pentru scopurile si in termenii si conditiile prevazute in
anexa la aceasta scrisoare de intelegere. Beneficiarul certifica, prin
confirmarea acordului sau, prevazut mai jos, ca este autorizat sa contracteze
si sa traga grantul pentru scopurile si in termenii si conditiile stabilite.
Va rugam sa confirmati in numele Beneficiarului acordul dumneavoastra in
ceea ce priveste cele de mai sus, prin semnarea, datarea si returnarea catre
noi a unui exemplar al acestei scrisori de intelegere. Dupa primirea de catre
Banca a unui exemplar al acestei scrisori de intelegere contrasemnate de
dumneavoastra, aceasta scrisoare de intelegere va deveni efectiva la data
contrasemnarii ei.
Cu stima,
Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
Owaise Saadat,
director de tara,
Misiunea rezidenta a Bancii Mondiale din Romania
Convenit:
ROMANIA
Ionel Popescu,
ministrul finantelor publice,
reprezentant autorizat
Data: 9 mai 2005
ANEXA 1
Scopurile, termenii si conditiile grantului
1. Scopurile si activitatile
1.1. Scopul grantului este de a sprijini obiectivele de dezvoltare ale
Romaniei, prevazute in programul de ajustare programatica (PAL). Scopul general
este de a furniza Beneficiarului asistenta pentru sustinerea cresterii
economice accelerate, pentru reducerea saraciei si sprijinirea integrarii in
Uniunea Europeana. In conformitate cu programul PAL, obiectivele specifice vor
consta in imbunatatirea performantelor in sectorul public si privat in
urmatoarele domenii: prima parte: (i) reformele judiciare; (ii) formularea de
politici; (iii) transparenta, anticoruptie si reformele guvernantei
corporative; (iv) managementul cheltuielilor publice, incluzand pregatirea
bugetului, executia si controlul, relatiile fiscale interguvernamentale; si (v)
administrarea veniturilor; partea a doua: (i) termoficare; (ii) guvernanta
corporativa; (iii) reformele in minerit si infrastructura; (iv) dezvoltarea
pietei de capital; si (v) dezvoltare regionala.
Activitatile (activitati) pentru care se acorda grantul sunt urmatoarele:
a) efectuarea de studii asupra reformelor in sectorul minier; realizarea de
seminarii pentru evaluarea impactului reformei in minerit;
b) angajarea de experti pentru elaborarea bugetului, contabilitate si
pregatirea profesionala a auditorilor din Ministerul Finantelor Publice (MFP),
Ministerul Economiei si Comertului (MEC), Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului (MTCT), Ministerul Sanatatii (MS), Ministerul
Educatiei si Cercetarii (MEC), Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si
Familiei (MMSSF) si alte ministere selectate, precum si furnizarea de
echipamente de birou si mobilier;
c) furnizarea de asistenta in implementarea strategiei in termoficare;
d) furnizarea de asistenta in dezvoltarea optiunilor de privatizare pentru
Societatea Nationala de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A. si Societatea
Comerciala de Producere a Energiei Electrice "Hidroelectrica" - S.A.;
e) furnizarea de asistenta tehnica Ministerului Justitiei si altor
institutii judiciare pentru indeplinirea actiunilor din reforma judiciara;
f) dezvoltarea unui plan de actiuni privind raportarea financiara pentru
MFP; si
g) furnizarea de asistenta pentru: (i) intarirea cadrului de reglementare
si supervizare pentru conglomerate financiare; (ii) dezvoltarea pietei
obligatiunilor, in special a pietei obligatiunilor guvernamentale, a pietei
obligatiunilor municipale si a pietei titlurilor ipotecare; (iii) infiintarea
Agentiei de Management al Datoriei Publice si dezvoltarea unei strategii de
management al datoriei publice pe termen mediu; (iv) imbunatatirea cerintelor
de raportare financiara si de audit ale Romaniei;
h) imbunatatirea mediului de afaceri printr-o campanie de constientizare a
publicului; si
i) furnizarea de servicii pentru privatizarea participatiilor Guvernului in
societatile mixte.
2. Implementarea generala
2.1. Beneficiarul: a) va realiza activitatile cu diligenta si eficienta
necesare; b) va furniza cu promptitudine fondurile, facilitatile, serviciile si
alte resurse necesare indeplinirii scopului; c) va furniza toate informatiile
referitoare la activitati si la folosirea fondurilor din grant, dupa cum Banca
va solicita in mod rezonabil; d) periodic va schimba opinii cu reprezentantii
Bancii cu privire la evolutia si rezultatele activitatilor; si e) va lua toate
masurile necesare pentru a permite reprezentantilor Bancii sa efectueze vizite
pe teritoriul Romaniei pentru scopurile legate de grant. Fara a se limita la
cele de mai sus, daca Banca va solicita, la incheierea activitatilor
Beneficiarul va pregati si va furniza cu promptitudine Bancii un raport cu
privire la rezultatele si impactul activitatilor, intr-o forma si cu un
continut satisfacator pentru Banca.
3. Achizitia
3.1. Cu exceptia cazului in care Banca va fi convenit altfel,
achizitionarea bunurilor, serviciilor de pregatire profesionala si de
consultanta necesare realizarii activitatilor care vor fi finantate din sumele
grantului se va realiza conform prevederilor anexei nr. I la prezenta anexa.
3.2. Beneficiarul se va asigura ca toate bunurile importate care se
finanteaza din sumele grantului vor fi asigurate contra oricarui risc incidental
legat de achizitionare, transport si livrare la locul de folosire sau instalare
si ca orice despagubire pentru o astfel de asigurare este platibila in valuta
necesara inlocuirii sau repararii acelor bunuri. Beneficiarul se va asigura ca
orice facilitate legata de Proiectul finantat din fondurile grantului este in
orice moment operationala si mentinuta in conformitate cu practici
corespunzatoare si ca orice reparatie sau inlocuire a acestei facilitati se
face prompt, dupa cum este necesar.
4. Tragerea sumelor din grant
4.1. Suma grantului va fi creditata intr-un cont deschis de Banca in
registrele sale in numele Beneficiarului (contul de grant) si poate fi trasa
din acel cont de catre Beneficiar, in conformitate cu prevederile prezentei sectiuni,
pentru cheltuieli efectuate pentru costurile rezonabile ale bunurilor si
serviciilor necesare activitatilor care urmeaza a fi finantate din suma
grantului.
4.2. Cheltuielile pentru urmatoarele categorii pot fi finantate din sumele
grantului si vor fi folosite exclusiv pentru realizarea activitatilor:
________________________________________________________________________________
Categorii Suma alocata % din cheltuielile care
din grant urmeaza sa fie
finantate
(euro)
________________________________________________________________________________
(1) Servicii de consultanta 1.532.000 100%
(2) Pregatire profesionala si seminarii 280.000 100%
(3) Bunuri 188.000 100%
________________________________________________________________________________
TOTAL: 2.000.000
________________________________________________________________________________
Pentru scopurile prezentului paragraf, termenul pregatire profesionala
inseamna cheltuieli pentru sponsorizarea desfasurarii unor activitati practice
si seminarii, costurile pentru scolarizarea personalului in strainatate si in
Romania, pentru transport, cazare si diurna pentru participanti.
4.3. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 4.2:
a) nici o tragere din contul de grant nu va fi efectuata: (i) pentru plati
efectuate pentru cheltuieli ocazionate inainte de data semnarii de catre Banca
a prezentei scrisori de intelegere; (ii) in contul oricaror taxe percepute de
sau pe teritoriul Beneficiarului; (iii) in contul cheltuielilor efectuate pe
teritoriile oricarei tari care nu este membra a Bancii, pentru bunurile produse
si serviciile furnizate de pe astfel de teritorii; sau (iv) in scopul unei
plati efectuate catre persoane sau entitati, daca o astfel de plata ori import,
dupa cunostintele Bancii, este interzisa/interzis printr-o decizie luata de
Consiliul de Securitate al Natiunilor Unite conform cap. VII al Cartei
Natiunilor Unite;
b) nici o tragere din contul de grant nu va fi efectuata dupa 31 decembrie
2006 sau orice data ulterioara pe care Banca o va stabili prin notificare catre
Beneficiar (data de inchidere). Totusi, trageri pot fi efectuate dupa data de
inchidere pentru cheltuieli ocazionate inaintea datei de inchidere, daca
aplicatia de tragere aferenta acestora este primita de catre Banca intr-un
interval de 4 luni dupa data de inchidere, data dupa care orice suma ramasa
netrasa din contul de grant va fi anulata; si
c) daca, in opinia Bancii, o suma alocata din grant pentru oricare dintre
categoriile prevazute in tabelul inclus in paragraful 4.2 va fi insuficienta
pentru a finanta cheltuielile pentru respectivul articol, Banca poate, prin
notificare scrisa catre Beneficiar, sa realoce respectivului articol o suma din
grant alocata altui articol care, in opinia Bancii, nu va fi necesara pentru
acoperirea altor cheltuieli.
4.4. Cand Beneficiarul va dori sa traga orice suma din contul de grant, va
trebui sa trimita Bancii o aplicatie de tragere pentru acea suma, in formatul
prevazut de Banca. Aplicatiile de tragere vor trebui sa fie: a) semnate in
numele Beneficiarului de ministrul finantelor publice sau de orice alta
persoana care a fost autorizata in scris de acesta; si b) insotite de
documentele justificative ale aplicatiei, pe care Banca le solicita in mod
rezonabil. Specimenele de semnaturi autentificate ale persoanelor autorizate sa
semneze aplicatiile de tragere vor fi furnizate cu prima aplicatie de tragere
care poarta semnatura uneia dintre acestea. Fiecare aplicatie de tragere pentru
o suma din grant si documentele justificative aferente acesteia trebuie sa fie
suficiente ca forma si continut pentru a convinge Banca ca Beneficiarul este
indreptatit sa traga respectiva suma din contul de grant si ca suma respectiva
urmeaza sa fie folosita pentru realizarea activitatilor. Banca va plati sumele
trase de Beneficiar din contul de grant numai acestuia sau la ordinul
Beneficiarului.
4.5. Banca poate solicita ca tragerile din contul de grant sa fie facute pe
baza declaratiilor de cheltuieli, pentru cheltuielile din cadrul contractelor pentru:
a) serviciile firmelor de consultanta, care costa mai putin de 100.000 dolari
SUA echivalent; b) serviciile consultantilor individuali, care costa mai putin
de 50.000 dolari SUA echivalent; si c) bunuri in cadrul contractelor sub
100.000 dolari SUA echivalent fiecare; si d) pregatire profesionala, toate in
acei termeni si conditii pe care Banca le va notifica Beneficiarului.
4.6. Tragerile sumelor din grant vor fi facute in moneda grantului. Banca,
la cererea Beneficiarului si actionand ca agent al acestuia, va cumpara cu
moneda grantului trasa din contul de grant acele valute necesare pentru a plati
cheltuieli ce urmeaza a fi finantate din fondurile grantului. In scopurile
scrisorii de intelegere, ori de cate ori va fi necesar sa se stabileasca valoarea
unei valute in raport cu alta, respectiva valoare va fi determinata de Banca in
mod rezonabil.
4.7. Pentru a facilita realizarea activitatilor, Beneficiarul poate
deschide si mentine un cont special de depozit in dolari SUA (contul special)
la o banca comerciala, in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca,
avand inclusiv protectia adecvata impotriva compensarii, sechestrului si
popririi. Depozitele efectuate in contul special si platile din contul special
vor fi facute in conformitate cu prevederile anexei nr. II la prezenta anexa.
5. Conturi si auditare
5.1. a) Beneficiarul va tine sau va face sa fie tinut un sistem de
management financiar, inclusiv inregistrari si conturi, si va pregati situatii
financiare intr-un format acceptabil Bancii, adecvate pentru a reflecta, in
conformitate cu practici de contabilitate solide, operatiunile, resursele si
cheltuielile legate de activitati.
b) Beneficiarul: (i) va tine evidentele, conturile si situatiile financiare
la care se face referire in subparagraful a) de mai sus si inregistrarile si
conturile pentru contul special pentru fiecare an fiscal auditat, in
conformitate cu standardele de audit acceptabile Bancii, aplicate consecvent de
catre auditori independenti acceptabili Bancii; (ii) va transmite Bancii,
imediat ce este posibil, dar nu mai tarziu de 6 luni dupa sfarsitul fiecarui
asemenea an: A) copii certificate ale situatiilor financiare la care se face
referire in subparagraful a) de mai sus, pentru fiecare astfel de an auditat; si
B) o opinie cu privire la aceste situatii, inregistrari si conturi si raportul
de audit efectuat de auditorii mentionati, cu acea arie de cuprindere si
detalii pe care Banca le va fi cerut in mod rezonabil; si (iii) va furniza
Bancii orice alte informatii referitoare la inregistrarile si conturile
mentionate si auditul acestora si la respectivii auditori, dupa cum Banca le
poate solicita periodic in mod rezonabil.
c) Pentru toate cheltuielile in legatura cu care au fost efectuate trageri
din contul de grant pe baza declaratiilor de cheltuieli, Beneficiarul:
(i) va tine sau va face sa fie tinute, in conformitate cu subparagraful a)
de mai sus, inregistrari si conturi care sa reflecte astfel de cheltuieli;
(ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit
pentru anul fiscal in care s-a efectuat ultima tragere din contul de grant,
toate evidentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte
documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
(iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze astfel de evidente;
si
(iv) se va asigura ca aceste evidente si conturi sunt incluse in auditul
anual la care se face referire in subparagraful b) de mai sus si ca raportul
acestui audit contine o opinie separata a respectivilor auditori, daca
declaratiile de cheltuieli prezentate in timpul anului fiscal, impreuna cu
procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor, pot constitui o
baza pentru a justifica tragerile respective.
6. Suspendare si anulare
6.1. Banca poate in orice moment, prin notificare catre Beneficiar, sa
suspende dreptul Beneficiarului de a efectua trageri ulterioare din contul de
grant, daca unul dintre urmatoarele evenimente a avut loc si continua si in
prezent: a) Beneficiarul nu si-a indeplinit vreuna dintre obligatiile
specificate in prezenta anexa; sau b) va fi fost suspendat Beneficiarului sau
oricarei entitati careia Banca i-a acordat un imprumut cu garantia Romaniei
dreptul de a face trageri in cadrul oricarui acord de imprumut cu Banca.
6.2. Banca poate, prin notificare catre Beneficiar, sa anuleze dreptul
Beneficiarului de a efectua trageri ulterioare din contul de grant: a) in orice
moment dupa ce dreptul Beneficiarului de a mai efectua trageri din contul de grant
a fost suspendat in conformitate cu prevederile paragrafului 6.1; sau b) daca
Beneficiarul nu a intreprins actiuni satisfacatoare pentru Banca in vederea
realizarii activitatilor, in termen de 6 luni de la data intrarii in
efectivitate a prezentei anexe.
ANEXA 1
Achizitia
Sectiunea I
Generalitati
A. Toate bunurile si serviciile (altele decat serviciile de consultanta)
vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I (cu exceptia
paragrafului 1.16) din Ghidul privind achizitiile de bunuri in cadrul
imprumuturilor BIRD si creditelor IDA, datat mai 2004 (Ghidul de achizitii de
bunuri), si cu prevederile prezentei anexe.
B. Toate serviciile de consultanta vor fi achizitionate in conformitate cu
prevederile sectiunilor I (cu exceptia paragrafului 1.24) si IV din Ghidul
"Selectarea si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii
Mondiale", datat mai 2004 (Ghidul de achizitii de servicii de
consultanta), si cu prevederile prezentei anexe.
C. Termenii folositi mai jos in aceasta anexa pentru a descrie metodele
specifice de achizitie sau metodele specifice de revizuire de catre Banca a
unor contracte au intelesul descris in legatura cu acestea in Ghidul de
achizitii de bunuri ori in Ghidul de achizitii de servicii de consultanta, dupa
cum este cazul.
Sectiunea II
Metode specifice de achizitii de bunuri si servicii (altele decat
serviciile de consultanta)
Cumparare: bunurile estimate sa coste sub 100.000 dolari S.U.A. echivalent
pe fiecare contract vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate
folosindu-se metoda de cumparare.
Sectiunea III
Metode specifice de achizitii de servicii de consultanta
A. Selectie pe baza de calitate si cost
Cu exceptia cazului in care se prevede altfel in partea B a acestei
sectiuni, serviciile de consultanta vor fi achizitionate in cadrul contractelor
adjudecate prin selectie pe baza de calitate si cost. Pentru scopurile
paragrafului 2.7 din Ghidul de achizitii de servicii de consultanta, lista
scurta a consultantilor pentru servicii estimate sa coste sub 200.000 dolari
S.U.A. echivalent pe fiecare contract poate contine in totalitate consultanti
nationali.
B. Alte proceduri
1. Selectie pe baza calificarii consultantilor
Serviciile estimate sa coste sub 200.000 dolari S.U.A. echivalent pe
fiecare contract pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate in
conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1, 3.7 si 3.8 din Ghidul de
achizitii de servicii de consultanta.
2. Consultanti individuali
Serviciile necesare indeplinirii cerintelor stabilite in prima parte a
paragrafului 5.1 din Ghidul de achizitii de servicii de consultanta pot fi
achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate consultantilor individuali,
in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.2 - 5.3 din acest ghid. In
circumstantele descrise in paragraful 5.4 din Ghidul de achizitii de servicii
de consultanta, astfel de contracte pot fi atribuite consultantilor individuali
pe baza de sursa unica.
Sectiunea IV
Revizuirea de catre Banca a deciziilor de achizitii
Cu exceptia cazului in care Banca va hotari altfel si va notifica
Beneficiarul, fiecare contract de servicii de consultanta furnizate de o firma
si estimate sa coste 100.000 dolari S.U.A. echivalent sau mai mult, precum si
fiecare contract incheiat cu consultanti individuali, estimat sa coste 50.000
dolari S.U.A. sau mai mult, vor face obiectul analizei initiale de catre Banca.
Toate celelalte contracte vor face obiectul verificarii ulterioare de catre
Banca.
ANEXA 2
Contul special
1. Pentru scopurile prezentei anexe:
a) termenul categorie eligibila inseamna categoriile prezentate la
paragraful 4.2 din anexa la scrisoarea de intelegere;
b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile facute la un cost
rezonabil al serviciilor necesare activitatilor care urmeaza sa fie finantate
din sumele grantului; si
c) termenul alocatie autorizata inseamna suma echivalenta cu 200.000 dolari
S.U.A., care urmeaza sa fie trasa din contul de grant si depozitata in contul
special, in conformitate cu paragraful 3 din prezenta anexa.
2. Platile din contul special se vor efectua exclusiv pentru cheltuielile
eligibile, in conformitate cu prevederile prezentei anexe.
3. Dupa ce Banca a primit dovezile satisfacatoare privind deschiderea
corespunzatoare a contului special, tragerile din alocatia autorizata si
tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special se vor efectua dupa
cum urmeaza:
a) Beneficiarul va furniza Bancii o cerere sau cereri pentru depozitarea in
contul special a unei sume sau a unor sume care in total nu depasesc suma
agregata a alocatiei autorizate. In baza fiecarei astfel de cereri, Banca, in
numele Beneficiarului, va trage din contul de grant si va depozita in contul
special o astfel de suma sau sume, dupa cum Beneficiarul va fi solicitat.
b) (i) Pentru realimentarea contului special, Beneficiarul va transmite
Bancii cereri pentru depozite in contul special, la acele intervale pe care le
va specifica Banca.
(ii) Anterior sau la momentul fiecarei astfel de cereri, Beneficiarul va
furniza Bancii documentele si alte dovezi solicitate in conformitate cu
paragraful 4 din prezenta anexa pentru plata sau platile pentru care este
solicitata realimentarea. Pe baza unei astfel de cereri, Banca, in numele
Beneficiarului, va trage din contul grantului si va depozita in contul special
acea suma care a fost solicitata de Beneficiar si care a fost justificata prin
documentele mentionate si prin alte dovezi ca a fost platita din contul special
pentru cheltuieli eligibile. Toate aceste depozite vor fi trase de Banca din
contul grantului in cadrul categoriei (categoriilor) eligibile si in sumele echivalente
respective, dupa cum au fost justificate prin documentele mentionate si prin
alte dovezi.
4. Pentru fiecare plata efectuata de Beneficiar din contul special, la
momentul la care Banca va solicita in mod rezonabil, Beneficiarul va furniza
Bancii acele documente si oricare alte dovezi care sa arate ca plata respectiva
a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 din prezenta anexa, Bancii
nu i se va cere sa efectueze in continuare depozite in contul special, daca:
a) la un moment dat Banca a stabilit ca toate tragerile ulterioare ar
trebui efectuate de Beneficiar direct din contul de grant;
b) Beneficiarul, in perioada specificata la paragraful 5.1 (b) (ii) din
anexa la scrisoarea de intelegere nu va fi reusit sa furnizeze Bancii oricare
dintre rapoartele de audit solicitate a fi furnizate Bancii in conformitate cu
paragraful mentionat, cu privire la auditarea inregistrarilor si conturilor
pentru contul special;
c) la un moment dat Banca va fi notificat Beneficiarului intentia sa de a
suspenda in intregime sau in parte dreptul Beneficiarului de a efectua trageri
din contul grantului conform prevederilor paragrafului 6.1 din anexa la
scrisoarea de intelegere; sau
d) odata ce suma totala netrasa din grant va fi egala cu echivalentul a de
doua ori suma alocatiei autorizate.
Prin urmare, pentru tragerea din contul de grant a sumei ramase netrasa se
vor urma acele proceduri pe care Banca le va notifica Beneficiarului. Astfel de
trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa ce si in masura in care Banca va
fi convinsa ca toate astfel de sume ramase in contul special la data unei
astfel de notificari vor fi utilizate pentru efectuarea platilor pentru
cheltuieli eligibile.
6. a) Daca Banca a decis la un moment dat ca o plata din contul special:
(i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr o suma neeligibila in
conformitate cu prevederile paragrafului 2 din prezenta anexa; sau (ii) nu a
fost justificata de dovezile furnizate Bancii, Beneficiarul, imediat, pe baza
notificarii primite de la Banca: (A) va furniza astfel de dovezi suplimentare
pe care Banca le poate solicita; sau (B) va depozita in contul special (sau
daca Banca va solicita astfel, va restitui Bancii) o suma egala cu suma acelei
plati sau parti din aceasta care nu au fost eligibile sau justificate. Daca
Banca nu va conveni altfel, nici un depozit nu va mai fi efectuat de Banca in
contul special pana cand Beneficiarul nu va furniza acele dovezi sau nu va efectua
acel depozit ori nu va restitui banii, dupa cum va fi cazul.
b) Daca Banca a stabilit la un moment dat ca o suma ramasa in contul
special nu va fi ceruta sa acopere plati ulterioare pentru cheltuieli
eligibile, Beneficiarul, imediat, pe baza notificarii din partea Bancii, va
returna acea suma trasa si necheltuita.