LEGE
Nr. 350 din 2 decembrie 2005
privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru
activitati nonprofit de interes general
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1128 din 14 decembrie 2005

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
SECTIUNEA 1
Scop
Art. 1
Prezenta lege are ca scop stabilirea principiilor, cadrului general si a
procedurii pentru atribuirea contractelor de finantare nerambursabila din
fonduri publice, precum si caile de atac al actului sau deciziei autoritatilor
finantatoare care aplica procedura de atribuire a contractelor de finantare
nerambursabila.
SECTIUNEA a 2-a
Definitii
Art. 2
In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au
urmatoarea semnificatie:
a) activitate generatoare de profit - activitate care produce un profit in
mod direct pentru o persoana fizica sau juridica;
b) autoritate finantatoare - orice autoritate publica, astfel cum este
definita aceasta in Constitutia Romaniei, inclusiv autoritatea judecatoreasca,
precum si orice institutie publica de interes general, regional sau local, care
are calitatea de ordonator principal de credite, in conditiile legii;
c) beneficiar - solicitantul caruia i se atribuie contractul de finantare
nerambursabila in urma aplicarii procedurii selectiei publice de proiecte;
d) cheltuieli eligibile - cheltuieli care pot fi luate in considerare
pentru finantarea nerambursabila;
e) contract de finantare nerambursabila - contract incheiat, in conditiile
legii, intre o autoritate publica, denumita in continuare autoritate
finantatoare, si un beneficiar;
f) finantare nerambursabila - alocatie financiara directa din fonduri
publice, in vederea desfasurarii de catre persoane fizice sau persoane juridice
fara scop patrimonial a unor activitati nonprofit care sa contribuie la
realizarea unor actiuni sau programe de interes public general, regional sau
local;
g) fonduri publice - sume alocate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor
sociale de stat, bugetul asigurarilor sociale de sanatate, bugetele fondurilor
speciale, bugetul Trezoreriei Statului, bugetele locale, bugetele institutiilor
publice finantate din venituri extrabugetare, ajutoare financiare externe
acordate Romaniei sau institutiilor publice si credite externe contractate ori
garantate de catre stat sau de autoritati ale administratiei publice locale,
precum si imprumuturi interne contractate de autoritati ale administratiei
publice locale;
h) solicitant - orice persoana fizica sau juridica fara scop patrimonial
care depune o propunere de proiect.
SECTIUNEA a 3-a
Domeniu de aplicare
Art. 3
(1) Pentru a putea participa la procedura privind atribuirea contractului
de finantare nerambursabila, solicitantii trebuie sa fie persoane fizice sau
persoane juridice fara scop patrimonial - asociatii ori fundatii constituite
conform legii - sau culte religioase recunoscute conform legii.
(2) Prevederile prezentei legi se aplica pentru atribuirea oricarui
contract de finantare nerambursabila din fondurile publice, cu exceptia celor
finantate din fonduri externe nerambursabile.
(3) Regimul juridic instituit prin prezenta lege pentru finantarile
nerambursabile nu este aplicabil fondurilor speciale de interventie in caz de
calamitate si de sprijinire a persoanelor fizice sinistrate si nu aduce
atingere procedurilor stabilite prin legi speciale.
(4) Finantarile nerambursabile nu se acorda pentru activitati generatoare
de profit si nici pentru activitati din domeniile reglementate de Legea nr.
182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, cu modificarile
ulterioare.
(5) Potrivit dispozitiilor prezentei legi, nu se acorda finantari
nerambursabile pentru activitati ce presupun dezvoltarea infrastructurii
solicitantului, cu exceptia cazului in care aceasta reprezinta o componenta
indispensabila proiectului.
SECTIUNEA a 4-a
Principii de atribuire a contractelor de finantare nerambursabila
Art. 4
Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de finantare
nerambursabila sunt:
a) libera concurenta, respectiv asigurarea conditiilor pentru ca persoana
fizica sau juridica ce desfasoara activitati nonprofit sa aiba dreptul de a
deveni, in conditiile legii, beneficiar;
b) eficacitatea utilizarii fondurilor publice, respectiv folosirea
sistemului concurential si a criteriilor care sa faca posibila evaluarea
propunerilor si a specificatiilor tehnice si financiare pentru atribuirea
contractului de finantare nerambursabila;
c) transparenta, respectiv punerea la dispozitie tuturor celor interesati a
informatiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea
contractului de finantare nerambursabila;
d) tratamentul egal, respectiv aplicarea in mod nediscriminatoriu a
criteriilor de selectie si a criteriilor pentru atribuirea contractului de
finantare nerambursabila, astfel incat orice persoana fizica sau juridica ce
desfasoara activitati nonprofit sa aiba sanse egale de a i se atribui
contractul respectiv;
e) excluderea cumulului, in sensul ca aceeasi activitate urmarind
realizarea unui interes general, regional sau local nu poate beneficia de
atribuirea mai multor contracte de finantare nerambursabila de la aceeasi
autoritate finantatoare;
f) neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilitatii destinarii
fondurilor nerambursabile unei activitati a carei executare a fost deja
inceputa sau finalizata la data incheierii contractului de finantare;
g) cofinantarea, in sensul ca finantarile nerambursabile trebuie insotite
de o contributie de minimum 10% din valoarea totala a finantarii din partea
beneficiarului.
CAP. 2
Proceduri de atribuire a contractelor de finantare nerambursabila
SECTIUNEA 1
Dispozitii si reguli generale
Art. 5
Atribuirea contractelor de finantare nerambursabila se face exclusiv pe
baza selectiei publice de proiecte, procedura care permite atribuirea unui
contract de finantare nerambursabila din fonduri publice, prin selectarea
acestuia de catre o comisie, cu respectarea principiilor prevazute la art. 4.
Art. 6
Procedura de selectie de proiecte cuprinde urmatoarele etape:
a) publicarea programului anual pentru acordarea finantarilor
nerambursabile;
b) publicarea anuntului de participare;
c) inscrierea candidatilor;
d) transmiterea documentatiei;
e) prezentarea propunerilor de proiecte;
f) verificarea eligibilitatii, inregistrarii si a indeplinirii criteriilor
referitoare la capacitatea tehnica si financiara;
g) evaluarea propunerilor de proiecte;
h) comunicarea rezultatelor;
i) incheierea contractului sau contractelor de finantare nerambursabila;
j) publicarea anuntului de atribuire a contractului sau contractelor de
finantare nerambursabila.
Art. 7
Proiectele vor cuprinde informatii despre scopul, obiectivele specifice,
activitatile, costurile asociate si rezultatele urmarite, evaluabile pe baza
unor indicatori precisi, a caror alegere este justificata.
Art. 8
Evaluarea in sistem competitiv a proiectelor se va face in conformitate cu
criteriile generale de evaluare prevazute in prezenta lege, precum si cu
criteriile specifice de evaluare care vor fi elaborate de fiecare autoritate
finantatoare.
Art. 9
Orice persoana fizica sau persoana juridica fara scop patrimonial care
desfasoara activitati nonprofit menite sa sprijine realizarea unor obiective de
interes public general, regional sau local are dreptul de a participa, in
conditiile prezentei legi, la procedura pentru atribuirea contractului de
finantare nerambursabila.
Art. 10
Atribuirea de contracte de finantare nerambursabila se va face in limita
fondurilor publice alocate programelor aprobate anual in bugetele autoritatilor
finantatoare.
Art. 11
Procedurile de planificare si executare a plafoanelor fondurilor destinate
finantarii nerambursabile, procedurile de atribuire a contractelor de finantare
nerambursabila, contractele de finantare nerambursabila incheiate de
autoritatea finantatoare cu beneficiarii, precum si rapoartele de executie
bugetara privind finantarile nerambursabile constituie informatii de interes
public, potrivit dispozitiilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la
informatiile de interes public.
Art. 12
(1) Pentru aceeasi activitate nonprofit un beneficiar nu poate contracta
decat o singura finantare nerambursabila de la aceeasi autoritate finantatoare
in decursul unui an fiscal.
(2) In cazul in care un beneficiar contracteaza, in cursul aceluiasi an
calendaristic, mai mult de o finantare nerambursabila de la aceeasi autoritate
finantatoare, nivelul finantarii nu poate depasi o treime din totalul
fondurilor publice alocate programelor aprobate anual in bugetul autoritatii
finantatoare respective.
(3) In vederea participarii la o procedura de selectie, solicitantii sunt
obligati sa prezinte autoritatii finantatoare o declaratie pe propria
raspundere care sa dovedeasca incadrarea in prevederile alin. (1) si (2).
Art. 13
Cheltuielile eligibile vor putea fi platite in baza unui contract de
finantare nerambursabila numai in masura in care sunt justificate si oportune
si au fost contractate in perioada executarii contractului.
Art. 14
(1) Numarul de participanti la procedura de selectie de proiecte nu este
limitat.
(2) Autoritatea finantatoare trebuie sa repete procedura de selectie de
proiecte in cazul in care exista un singur participant.
(3) In cazul in care in urma repetarii procedurii numai un participant a
depus propunerea de proiect, autoritatea finantatoare are dreptul de a atribui
contractul de finantare nerambursabila acestuia, in conditiile legii.
SECTIUNEA a 2-a
Transparenta si publicitate
Art. 15
(1) Autoritatile finantatoare stabilesc un program anual propriu pentru
acordarea de finantari nerambursabile, in conditiile prezentei legi, care se
publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, in cel mult 30 de zile
de la aprobarea bugetului propriu al autoritatii finantatoare.
(2) Programul anual poate cuprinde una sau mai multe sesiuni de selectie a
proiectelor.
(3) Publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, a
programului anual pentru acordarea de finantari nerambursabile nu creeaza autoritatii
finantatoare obligatia de a efectua respectiva procedura de selectie.
Art. 16
(1) Autoritatea finantatoare are obligatia de a face cunoscuta in mod
public intentia de a atribui contracte de finantare. Anuntul de participare se
publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, intr-un cotidian
central si pe site-ul autoritatii finantatoare de interes general sau regional,
respectiv in cel putin doua cotidiene locale si pe site-ul autoritatii
finantatoare locale.
(2) In scopul asigurarii unei transparente maxime, autoritatea finantatoare
va face cunoscut anuntul de participare si prin alte mijloace de informare
locale, nationale sau internationale, dupa caz. Anuntul de participare trebuie
sa mentioneze numarul si data aparitiei Monitorului Oficial al Romaniei, Partea
a VI-a, in conformitate cu prevederile alin. (1), si nu va cuprinde decat
informatiile publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a.
Art. 17
Autoritatea finantatoare de interes general sau regional are obligatia de a
transmite spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, un
anunt de atribuire a contractului de finantare nerambursabila, nu mai tarziu de
30 de zile de la data incheierii contractului.
Art. 18
(1) La finalul exercitiului bugetar, autoritatea finantatoare are obligatia
intocmirii unui raport cu privire la contractele de finantare nerambursabila
incheiate in cursul anului fiscal, care va cuprinde programele finantate,
beneficiarii si rezultatele contractului.
(2) Raportul va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a
VI-a, precum si pe site-ul propriu al autoritatii finantatoare de interes
general sau regional.
Art. 19
(1) Regia Autonoma "Monitorul Oficial" are obligatia de a publica
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, anunturile si raportul
prevazute la art. 15 - 18, in termen de cel mult 12 zile de la data
inregistrarii acestora.
(2) In cazul in care, din motive de urgenta, autoritatea finantatoare
accelereaza aplicarea procedurii de selectie publica de proiecte potrivit
prevederilor art. 20 alin. (2), Regia Autonoma "Monitorul Oficial"
are obligatia de a publica anuntul de participare in termen de cel mult 5 zile
de la data inregistrarii acestuia.
SECTIUNEA a 3-a
Data limita pentru depunerea propunerilor de proiecte
Art. 20
(1) Autoritatea finantatoare are obligatia de a stabili si de a include in
anuntul de participare data limita pentru depunerea propunerilor. Aceasta nu
trebuie sa fie mai devreme de 30 de zile de la data publicarii anuntului de
participare.
(2) In cazul in care, din motive de urgenta, respectarea termenului
prevazut la alin. (1) ar cauza prejudicii autoritatii finantatoare, aceasta are
dreptul de a accelera aplicarea procedurii de selectie de proiecte prin
reducerea numarului de zile, dar nu la mai putin de 15 zile.
(3) In cazul prevazut la alin. (2), autoritatea finantatoare are obligatia
de a include in anuntul de participare motivele reducerii termenului prevazut
la alin. (1).
(4) Autoritatea finantatoare are dreptul de a prelungi termenul de depunere
a propunerilor de proiect, cu conditia comunicarii in scris a noii date limita
de depunere a propunerilor de proiect, cu cel putin 6 zile inainte de expirarea
termenului initial, catre toti solicitantii care au primit, in conditiile
prezentei legi, un exemplar al documentatiei pentru elaborarea si prezentarea
proiectului.
SECTIUNEA a 4-a
Eligibilitate, inregistrare, capacitate tehnica si capacitate financiara
Art. 21
(1) Este exclus dintr-o procedura pentru atribuirea contractului de
finantare nerambursabila, respectiv nu este eligibil solicitantul care se afla
in oricare dintre urmatoarele situatii:
a) nu si-a indeplinit obligatiile de plata exigibile a impozitelor si
taxelor catre stat, precum si a contributiei pentru asigurarile sociale de
stat;
b) furnizeaza informatii false in documentele prezentate;
c) a comis o grava greseala in materie profesionala sau nu si-a indeplinit
obligatiile asumate printr-un alt contract de finantare nerambursabila, in
masura in care autoritatea finantatoare poate aduce ca dovada mijloace probante
in acest sens;
d) face obiectul unei proceduri de dizolvare sau de lichidare ori se afla
deja in stare de dizolvare sau de lichidare, in conformitate cu prevederile
legale in vigoare;
e) nu prezinta declaratia mentionata la art. 12 alin. (3).
(2) Autoritatea finantatoare are dreptul de a cere solicitantilor
prezentarea de documente care dovedesc eligibilitatea in sensul prevederilor
alin. (1), precum si documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de
inregistrare ca persoana juridica sau de inregistrare/atestare ori apartenenta
din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din
Romania.
(3) In cazul solicitantilor persoane fizice avand cetatenia straina sau
persoane juridice straine fara scop patrimonial, autoritatea finantatoare are
obligatia de a lua in considerare documentele considerate ca fiind suficiente
pentru dovedirea eligibilitatii in tara in care solicitantul este rezident.
(4) Dispozitiile privind capacitatea tehnica si economico-financiara,
prevazute la art. 32 si 33 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001
privind achizitiile publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 241 din 11 mai 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod
corespunzator.
SECTIUNEA a 5-a
Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerii de proiect
Art. 22
(1) Autoritatea finantatoare are obligatia de a asigura intocmirea
documentatiei pentru elaborarea si prezentarea propunerii de proiect, care
trebuie sa cuprinda cel putin:
a) informatii generale privind autoritatea finantatoare;
b) cerintele minime de calificare solicitate de autoritatea finantatoare si
documentele care urmeaza sa fie prezentate de solicitant pentru indeplinirea
cerintelor respective;
c) termenii de referinta;
d) instructiuni privind datele limita care trebuie respectate si
formalitatile care trebuie indeplinite;
e) instructiuni privind modul de elaborare si de prezentare a propunerii
tehnice si financiare;
f) informatii privind criteriile aplicate pentru atribuirea contractului de
finantare nerambursabila.
(2) Termenii de referinta contin caracteristici ale proiectului referitoare
la scopul, obiectivele specifice, activitatile care urmeaza a fi desfasurate,
criteriile de evaluare a rezultatelor.
Art. 23
(1) Orice persoana fizica sau persoana juridica fara scop patrimonial care
a obtinut, in conditiile prezentei legi, un exemplar al documentatiei pentru
elaborarea si prezentarea propunerii de proiect are dreptul de a solicita si de
a primi clarificari din partea autoritatii finantatoare.
(2) Autoritatea finantatoare are obligatia de a transmite raspuns la orice
solicitare de clarificari, dar numai la acele solicitari primite cu cel putin 6
zile inainte de data limita pentru depunerea propunerilor de proiect.
(3) Autoritatea finantatoare are obligatia de a transmite raspunsul la
solicitarile de clarificari cu cel putin 4 zile inainte de data limita pentru
depunerea propunerilor de proiect.
(4) Autoritatea finantatoare are dreptul de a completa din proprie
initiativa, in vederea clarificarii, documentatia pentru elaborarea si
prezentarea ofertei si este obligata sa comunice in scris tuturor
solicitantilor orice astfel de completare. Transmiterea comunicarii trebuie sa
respecte intervalul de timp prevazut la alin. (3).
SECTIUNEA a 6-a
Elaborarea, prezentarea si evaluarea propunerii de proiect
Art. 24
(1) Solicitantul are obligatia de a elabora propunerea de proiect, in
conformitate cu prevederile documentatiei pentru elaborarea si prezentarea
proiectului.
(2) Propunerea tehnica se elaboreaza in concordanta cu cerintele cuprinse
in termenii de referinta, in asa fel incat sa asigure furnizarea tuturor
informatiilor necesare pentru evaluarea tehnica.
(3) Propunerea financiara se elaboreaza in asa fel incat sa asigure
furnizarea tuturor informatiilor necesare in vederea evaluarii financiare.
Art. 25
(1) Propunerea de proiect are caracter ferm si obligatoriu din punct de
vedere al continutului si trebuie sa fie semnata, pe propria raspundere, de
catre solicitant sau de catre o persoana imputernicita legal de acesta. Bugetul
ramane ferm pe toata durata de indeplinire a contractului de finantare
nerambursabila.
(2) Solicitantul are obligatia de a exprima pretul in lei din propunerea
financiara.
Art. 26
Depunerea, modificarea sau retragerea propunerii de proiect se face cu
aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 42, 43, 45 si art. 48 - 50 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 27
Autoritatea finantatoare are obligatia de a constitui, pentru atribuirea
fiecarui contract de finantare nerambursabila, o comisie de evaluare, in
conditiile art. 51 alin. (1) si (2), art. 53 si 54 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 60/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 28
Evaluarea propunerilor de proiect se face cu aplicarea in mod corespunzator
a prevederilor cap. VI sectiunea a 4-a din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 60/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.
SECTIUNEA a 7-a
Criterii pentru atribuirea contractului de finantare nerambursabila
Art. 29
(1) Criteriile de selectie pentru atribuirea contractelor de finantare
nerambursabila trebuie sa faca posibila evaluarea, pe baze competitive si
concurentiale, a capacitatii solicitantilor de a finaliza activitatea propusa
pentru finantare.
(2) Criteriile de atribuire a contractului de finantare nerambursabila
trebuie sa faca posibila evaluarea calitatii propunerilor si a specificatiilor
tehnice si financiare, urmand sa fie publicate in anuntul de participare.
Art. 30
Autoritatea finantatoare are obligatia sa precizeze in anuntul de
participare si in documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerii de
proiect criteriile pe baza carora se atribuie contractul si care, odata
stabilite, nu pot fi schimbate pe toata durata de aplicare a procedurii de
atribuire a contractului de finantare nerambursabila.
Art. 31
(1) Proiectul sau proiectele stabilite ca fiind castigatoare sunt acelea
care intrunesc punctajul cel mai mare, rezultat din aplicarea unui algoritm de
calcul, fiind cele mai avantajoase din punct de vedere tehnico-financiar.
(2) Algoritmul de calcul prevazut la alin. (1) se stabileste prin luarea in
considerare, alaturi de buget, a unor variate criterii de evaluare a
propunerii, in functie de specificul fiecarui contract de finantare
nerambursabila. Aceste criterii trebuie sa fie definite clar de fiecare
autoritate finantatoare, prin elaborarea unor norme specifice care sa aiba
legatura concreta cu specificul contractului si care, dupa ce au fost
stabilite, sa nu poata fi schimbate pe toata durata de aplicare a procedurii
pentru atribuirea contractului de finantare nerambursabila.
(3) Autoritatea finantatoare este obligata sa precizeze in documentatia
pentru elaborarea si prezentarea ofertei criteriile de evaluare a propunerii de
proiect prevazute la alin. (2), in ordinea importantei lor pentru evaluarea
propunerii, precum si algoritmul de calcul detaliat care va fi aplicat.
SECTIUNEA a 8-a
Forme de comunicare
Art. 32
(1) Orice comunicare, solicitare, informare, notificare si altele asemenea
prevazute in prezenta lege trebuie sa se transmita sub forma de document scris.
(2) Orice document scris trebuie inregistrat in momentul transmiterii si al
primirii.
(3) Orice document scris trebuie confirmat de primire, cu exceptia
documentelor care confirma primirea.
(4) Documentele scrise pot fi transmise prin una dintre urmatoarele forme:
a) scrisoare prin posta;
b) telegrama;
c) telex;
d) telefax;
e) electronica.
Art. 33
(1) Autoritatea finantatoare sau, dupa caz, solicitantul care a transmis
documentele prin una dintre formele prevazute la art. 32 alin. (4) lit. b) - d)
are obligatia de a transmite documentele respective in cel mult 24 de ore si
sub forma de scrisoare prin posta.
(2) In cazul in care documentele scrise se transmit in forma electronica,
acestora le sunt aplicabile prevederile legale referitoare la semnatura
electronica, astfel incat sa indeplineasca conditiile de proba si de validitate
ale unui act juridic.
Art. 34
Autoritatea finantatoare are obligatia de a nu face nici o discriminare
intre solicitanti din punctul de vedere al formei in care acestia transmit sau
primesc documente, decizii sau alte comunicari.
SECTIUNEA a 9-a
Anularea aplicarii procedurii pentru atribuirea contractului de finantare
nerambursabila
Art. 35
Autoritatea finantatoare are dreptul de a anula aplicarea procedurii pentru
atribuirea contractului de finantare nerambursabila in conditiile prevazute la
cap. VI sectiunea a 7-a din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile
si completarile ulterioare.
CAP. 3
Incheierea, indeplinirea si finalizarea contractului de finantare
nerambursabila
Art. 36
(1) Incheierea si indeplinirea contractului de finantare nerambursabila se
fac cu respectarea dispozitiilor art. 71 si 74 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 60/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(2) La incheierea contractului de finantare nerambursabila, beneficiarul
este obligat sa semneze o declaratie de impartialitate al carei continut este
prevazut in anexa.
Art. 37
(1) Autoritatea finantatoare si beneficiarul pot stabili in contractul de
finantare nerambursabila ca platile catre beneficiar sa se faca in transe, in
raport cu faza proiectului si cheltuielile aferente, in functie de evaluarea
posibilelor riscuri financiare, durata si evolutia in timp a activitatii
finantate ori de costurile interne de organizare si functionare ale
beneficiarului.
(2) Autoritatea finantatoare nu va elibera beneficiarului ultima transa a
finantarii nerambursabile mai inainte de validarea raportului final de
activitate si a raportului financiar, pe care beneficiarul este obligat sa le
depuna la sediul autoritatii finantatoare in termen de cel mult 30 de zile de
la terminarea activitatii.
(3) Validarea se va face in termen de cel mult 30 de zile de la depunerea
de catre beneficiar a raportului final de activitate si a raportului financiar.
(4) Autoritatea finantatoare isi rezerva dreptul de a face verificari atat
in perioada derularii contractului de finantare nerambursabila, cat si ulterior
validarii celor doua rapoarte, in scopul completarii dosarului finantarii
nerambursabile, dar nu mai tarziu de 3 luni de la expirarea termenului prevazut
la alin. (3).
(5) Dispozitiile art. 75, 76, art. 77 alin. (1), art. 78 si 79 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
se aplica in mod corespunzator si contractelor de finantare nerambursabila din
fonduri publice.
Art. 38
(1) Atunci cand, pentru indeplinirea obligatiilor contractuale,
beneficiarul achizitioneaza, din fonduri publice nerambursabile, produse,
lucrari sau servicii, procedura de achizitie este cea prevazuta de Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 60/2001, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Contractele de finantare nerambursabile vor prevedea, sub sanctiunea
nulitatii, calitatea Curtii de Conturi de a exercita controlul financiar asupra
derularii activitatii nonprofit finantate din fondurile publice.
CAP. 4
Cai de atac
Art. 39
Actele sau deciziile care determina ori sunt rezultatul incalcarii
prevederilor prezentei legi pot fi atacate in temeiul dispozitiilor art. 80 -
83, art. 85 - 91 si ale art. 93 - 96 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
60/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.
CAP. 5
Contraventii si sanctiuni
Art. 40
Dispozitiile art. 98 - 101 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
60/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si in
cazul contractelor de finantare nerambursabila din fonduri publice.
CAP. 6
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 41
Dispozitiile prezentei legi se completeaza in mod corespunzator cu
dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 42
Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
LUCIAN AUGUSTIN BOLCAS
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU
ANEXA 1
DECLARATIA DE IMPARTIALITATE
Reprezinta conflict de interese orice situatie care il impiedica pe
beneficiar in orice moment sa actioneze in conformitate cu obiectivele
autoritatii finantatoare, precum si situatia in care executarea obiectiva si
impartiala a functiilor oricarei persoane implicate in implementarea
proiectului poate fi compromisa din motive familiale, politice, economice sau
orice alte interese comune cu o alta persoana.
Subsemnatul, ca persoana fizica sau ca persoana cu drept de reprezentare a
organizatiei solicitante in ceea ce priveste implementarea proiectului, ma
oblig sa iau toate masurile preventive necesare pentru a evita orice conflict
de interese, asa cum este acesta definit mai sus, si, de asemenea, ma oblig sa
informez autoritatea finantatoare despre orice situatie ce genereaza sau ar
putea genera un asemenea conflict.
Numele si prenumele:
Functia:
Semnatura si stampila: