E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 486 din 27 decembrie 2006

bugetului de stat pe anul 2007

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1043 din 29 decembrie 2006



Parlamentul României adoptă prezenta lege.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Obiectul prezentei legi îl constituie stabilirea volumului veniturilor şi a structurii acestora, pe capitole şi subcapitole, al cheltuielilor pe destinaţii şi pe ordonatori principali de credite pentru bugetul de stat, bugetele Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, creditelor externe, fondurilor externe nerambursabile, precum şi pentru sumele alocate din venituri proprii, pentru anul 2007.

Art. 2. - (1) Sinteza bugetului de stat pe anul 2007, detaliată la venituri pe capitole şi subcapitole, iar la cheltuieli, pe capitole, subcapitole, paragrafe şi titluri, este prevăzută în anexa nr. 1.

(2)   Bugetul de stat pe anul 2007 se stabileşte la venituri în sumă de 55.575,5 milioane lei, iar la cheltuieli în sumă de 64.630,4 milioane lei, cu un deficit de 9.054,9 milioane lei.

(3)  Sinteza cheltuielilor bugetare pe anul 2007, pe surse de finanţare, cu detalierea pe părţi, capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole şi alineate, după caz, este prevăzută în anexa nr. 2.

(4)  Bugetele ordonatorilor principali de credite şi anexele la acestea sunt prevăzute în anexa nr. 3.

(5)  Se interzic reţinerea şi utilizarea de către ordonatorii de credite finanţaţi integral din bugetul de stat a oricăror venituri proprii care nu sunt prevăzute în anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite.

CAPITOLUL II

Structura veniturilor bugetului de stat

Art. 3. - Veniturile bugetului de stat pe anul 2007 sunt în sumă de 55.575,5 milioane lei şi se prezintă astfel:

                                                                                                                                         - milioane lei -

VENITURI - TOTAL din care:

55.575,5

1. Venituri curente

55.496,3

din acestea:

a) Venituri fiscale din care:

52.185,9

a1) Impozit pe venit, profit şi câştiguri din capital de la persoane juridice din care:

11.783,4

- impozit pe profit

10.382,0

a2) Impozit pe venit, profit şi câştiguri de la persoane fizice din care:

2.186,7

- impozit pe venit şi salarii

13.041,5

- cote defalcate din impozitul pe venit (se scad)

-10.854,8

a3) Impozite şi taxe pe bunuri şi servicii din care:

36.415,8

- taxa pe valoarea adăugată

35.487,0

- sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată (se scad)

-12.767,9

- accize

12.402,0

a4) Impozit pe comerţul exterior şi tranzacţiile internaţionale

1.596,2

a5) Alte impozite şi taxe fiscale

203,8

b) Contribuţii de asigurări

352,0

c) Venituri nefiscale

2.958,4

2. Venituri din capital

74,3

3. Incasări din rambursarea împrumuturilor acordate

4,9

CAPITOLUL III

Regimul şi destinaţiile cheltuielilor bugetului de stat

Art. 4. - Cheltuielile bugetului de stat pe anul 2007, în sumă de 64.630,4 milioane lei, în structură economică, se prezintă astfel:

                                                                     - milioane lei -

CHELTUIELI - TOTAL din care:

64.630,4

1. Cheltuieli curente din acestea:

54.122,6

a) Cheltuieli de personal

12.271,0

b) Bunuri şi servicii

5.255,8

c) Dobânzi

2.992,9

d) Subvenţii

3.812,3

e) Fonduri de rezervă

140,7

f) Transferuri între unităţi ale administraţiei publice

7.342,1

g) Alte transferuri

10.602,2

h) Asistenţă socială

10.709,8

i) Alte cheltuieli

995,8

2. Cheltuieli de capital

7.820,7

3. Imprumuturi

6,2

4. Rambursări de credite din acestea:

2.680,9

a) Rambursări de credite externe

2.670,1

b) Rambursări de credite interne

10,8

Art. 5. - (1) Ordonatorii principali de credite au obligaţia să se încadreze în cheltuielile de personal, numărul maxim de posturi şi în structura posturilor prevăzute pentru fiecare în anexa nr. 3.

(2) In bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale sunt prevăzute şi sumele aferente creşterilor salariale ce se vor acorda în anul 2007 în condiţiile stabilite prin lege, cu excepţia instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, care vor acorda creşterile salariale din bugetele aprobate acestora. Aceste sume se vor repartiza pe ordonatori principali de credite în cursul anului prin hotărâre a Guvernului, în funcţie de execuţia bugetară şi de necesităţile de finanţare.

Art. 6. - (1) Cheltuielile pentru servicii publice generale, finanţate de la bugetul de stat pe anul 2007, se stabilesc în sumă de 13.398,0 milioane lei, din care: 1.861,2 milioane lei cheltuieli de personal, 1.206,3 milioane lei bunuri şi servicii, 1.704,9 milioane lei dobânzi, 140,7 milioane lei fonduri de rezervă, 562,9 milioane lei transferuri între unităţi ale administraţiei publice, 7.296,6 milioane lei alte transferuri, 109,1 milioane lei alte cheltuieli, 248,2 milioane lei cheltuieli de capital şi 268,1 milioane lei rambursări de credite.

(2)   Cheltuielile pentru servicii publice generale pe capitole de cheltuieli sunt în sumă de 6.928,8 milioane lei pentru autorităţi publice şi acţiuni externe, 1.697,4 milioane lei pentru cercetare fundamentală şi cercetare-dezvoltare-inovare, 2.233,3 milioane lei pentru alte servicii publice generale, 2.468,5 milioane lei pentru tranzacţii privind datoria publică şi împrumuturi şi 70,0 milioane lei transferuri cu caracter general între diferite nivele ale administraţiei.

(3)   Administraţia Prezidenţială poate să deconteze, în limitele prevăzute de dispoziţiile legale, cheltuielile de transport, cazare şi alte cheltuieli pentru membrii delegaţiilor oficiale, reprezentanţii unor instituţii şi reprezentanţii mass-media care nu sunt salariaţii Administraţiei Prezidenţiale şi care îl însoţesc pe Preşedintele României în vizitele pe care le efectuează în ţară şi în străinătate.

Art. 7. - (1) Cheltuielile pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, finanţate de la bugetul de stat pe anul 2007, se stabilesc în sumă de 14.626,9 milioane lei, din care: 8.990,8  milioane  lei  cheltuieli  de  personal, 2.039,2   milioane lei bunuri şi servicii, 136,0 milioane lei dobânzi, 671,3 milioane lei transferuri între unităţi ale administraţiei publice, 117,9 milioane lei alte transferuri, 41,1 milioane lei asistenţă socială, 1,6 milioane lei alte cheltuieli, 2.066,9 milioane lei cheltuieli de capital şi 562,1   milioane lei rambursări de credite.

(2) Cheltuielile pentru apărare sunt în sumă de 5.388,4 milioane lei, iar cheltuielile pentru ordine publică şi siguranţă naţională sunt în sumă de 9.238,5 milioane lei.

Art. 8. - (1) Cheltuielile social-culturale, finanţate de la bugetul de stat pe anul 2007, se stabilesc în sumă de 23.097,7 milioane lei, din care: 929,3 milioane lei cheltuieli de   personal,   1.446,6   milioane   lei   bunuri   şi   servicii, 117,2   milioane lei dobânzi, 4.287,8 milioane lei transferuri între unităţi ale administraţiei publice, 177,0 milioane lei alte transferuri,  10.668,7 milioane lei asistenţă socială, 842,0   milioane lei alte cheltuieli, 4.343,8 milioane lei cheltuieli  de capital,  0,2  milioane  lei  împrumuturi  şi 285,1   milioane lei rambursări de credite.

(2)   Cheltuielile social-culturale pe capitole de cheltuieli sunt în sumă de 8.220,5 milioane lei pentru învăţământ, 2.124,3   milioane lei pentru sănătate, 1.197,1 milioane lei pentru cultură, recreere şi religie şi 11.555,8 milioane lei pentru asigurări şi asistenţă socială.

(3)   Sumele pentru sprijinirea organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, pentru finanţarea de proiecte şi programe interetnice şi de combatere a intoleranţei şi pentru proiecte de comunicare, informare publică şi promovarea intereselor româneşti peste hotare, precum şi pentru finanţarea unor acţiuni cu caracter social-cultural sunt prevăzute în anexa la bugetul Secretariatului General al Guvernului, iar modul de repartizare şi utilizare a acestora se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

(4)   In bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării la capitolul „Invăţământ" sunt prevăzute, pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, sume pentru: achiziţionarea de mijloace pentru transportul elevilor, edificarea şi construirea de campusuri şcolare, dotarea cu mobilier şcolar, înfiinţarea şi modernizarea unor şcoli de arte şi meserii, continuarea procesului de informatizare, asigurarea utilităţilor de natura investiţiilor, dotarea bibliotecilor şcolare cu cărţi şi material didactic, dotarea laboratoarelor şcolare, dotarea şcolilor cu echipament sportiv, dotarea unităţilor conexe, alte dotări specifice învăţământului, granturi pentru educaţie, reforma educaţiei timpurii, precum şi pentru reparaţii capitale.

Art. 9. - (1) Cheltuielile pentru servicii şi dezvoltare publică, locuinţe, mediu şi ape, finanţate de la bugetul de stat pe anul 2007, se stabilesc în sumă de 2.018,0 milioane lei, din care:  114,5 milioane lei cheltuieli de personal, 124,2   milioane lei bunuri şi servicii, 200,1 milioane lei dobânzi, 23,7 milioane lei subvenţii, 322,8 milioane lei transferuri între unităţi ale administraţiei publice, 195,0 milioane lei alte transferuri, 0,1 milioane lei alte cheltuieli, 698,1 milioane lei cheltuieli de capital şi 339,5 milioane lei rambursări de credite.

(2) Cheltuielile pentru servicii şi dezvoltare publică, locuinţe, mediu şi ape, pe capitole de cheltuieli, sunt în sumă de 1.463,9 milioane lei pentru locuinţe, servicii şi dezvoltare publică şi 554,1 milioane lei pentru protecţia mediului.

Art. 10. - (1) Cheltuielile din bugetul de stat pentru acţiuni economice se stabilesc în sumă de 11.489,7 milioane lei, din care: 375,2 milioane lei cheltuieli de personal, 439,5 milioane lei bunuri şi servicii, 834,6 milioane lei dobânzi, 3.788,6 milioane lei subvenţii, 1.497,3 milioane lei transferuri între unităţi ale administraţiei publice, 2.815,6 milioane lei alte transferuri, 43,0 milioane lei alte cheltuieli, 463,8 milioane lei cheltuieli de capital, 6,0 milioane lei împrumuturi şi 1.226,1 milioane lei rambursări de credite.

(2)  Cheltuielile pentru acţiuni economice, pe capitole de cheltuieli, sunt în sumă de 1.225,5 milioane lei pentru acţiuni generale economice, comerciale şi de muncă, 641,4 milioane lei pentru combustibili şi energie, 506,3 milioane lei pentru industria extractivă, prelucrătoare şi construcţii, 3.729,8 milioane lei pentru agricultură, silvicultură, piscicultura şi vânătoare, 5.197,1 milioane lei pentru transporturi, 28,0 milioane lei pentru comunicaţii, 80,7 milioane lei pentru cercetare-dezvoltare-inovare în domeniul economic şi 80,9 milioane lei pentru alte acţiuni economice.

(3)   Cheltuielile destinate activităţilor de susţinere şi promovare a exportului, a mediului de afaceri românesc şi a tranzacţiilor internaţionale cuprinse în bugetul de stat, în sumă de 334,9 milioane lei, se vor utiliza conform prevederilor Legii nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 11. - La partea de cheltuieli a bugetului de stat se stabilesc şi se utilizează, pe bază de hotărâri ale Guvernului:

a)   Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, în sumă de 128,7 milioane lei, care se foloseşte pentru finanţarea unor cheltuieli urgente sau neprevăzute apărute în timpul exerciţiului bugetar;

b)   Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului, în sumă de 12,0 milioane lei, care se utilizează pentru finanţarea unor acţiuni urgente în vederea înlăturării efectelor unor calamităţi naturale şi sprijinirii persoanelor fizice sinistrate.

Art. 12. - Cheltuielile pentru dobânzi se stabilesc în sumă de 2.992,9 milioane lei, din care:

a)   852,2 milioane lei dobânzi aferente datoriei publice interne;

b)  2.108,0 milioane lei dobânzi aferente datoriei publice externe;

c)  32,7 milioane lei alte dobânzi.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii referitoare la bugetele locale

Art. 13. - Din taxa pe valoarea adăugată se alocă 12.767,9 milioane lei sume defalcate pentru bugetele locale, din care:

a)   1.315,6 milioane lei pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judeţelor, potrivit anexei nr. 4;

b)   8.368,2 milioane lei pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor municipiului Bucureşti, potrivit anexei nr. 5;

c)    741,6 milioane lei pentru retehnologizarea, modernizarea şi dezvoltarea sistemelor centralizate de producere şi distribuţie a energiei termice, care se vor repartiza pe unităţi administrativ-teritoriale, prin hotărâre a Guvernului, în condiţiile prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 48/2004 pentru adoptarea unor măsuri privind furnizarea energiei termice populaţiei, pentru încălzirea locuinţei şi prepararea apei calde de consum, prin sisteme publice centralizate de alimentare cu energie termică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 430/2004, cu modificările ulterioare;

d)   457,8 milioane lei destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale, prevăzute în anexa nr. 6, a căror repartizare, pe unităţi administrativ-teritoriale, se face în funcţie de lungimea şi starea tehnică a acestora, prin hotărâre, de către consiliul judeţean, după consultarea primarilor;

e)   1.544,7 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, prevăzute în anexa nr. 7, care se repartizează pe unităţi administrativ-teritoriale, potrivit prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale;

f)   340,0 milioane lei pentru finanţarea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, care se vor repartiza pe judeţe şi pe proiecte eligibile prin hotărâre a Guvernului, potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, cu modificările ulterioare.

Art. 14. - (1) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, prevăzute la art. 13 lit. a), sunt destinate finanţării:

a)  sistemului de protecţie a copilului;

b)   centrelor de asistenţă socială a persoanelor cu handicap;

c)  drepturilor privind acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din clasele I -IV din învăţământul de stat şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat cu program normal de 4 ore;

d)  cheltuielilor aferente învăţământului special;

e)   instituţiilor de cultură descentralizate începând cu anul 2002;

f)  plăţii contribuţiilor pentru personalul neclerical angajat în unităţile de cult din ţară;

g)    serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor de sub autoritatea consiliilor judeţene;

h) ajutoarelor de stat regionale acordate în temeiul Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere, cu modificările şi completările ulterioare, pentru administraţiile zonelor libere aflate sub autoritatea consiliilor judeţene.

(2)  In situaţiile în care contractarea produselor lactate şi de panificaţie se face şi de către consiliile locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, consiliul judeţean va repartiza sume cu această destinaţie unităţilor administrativ-teritoriale respective.

(3)   Sumele pentru asigurarea contribuţiilor pentru personalul neclerical se includ în bugetul propriu al judeţului, iar plata se face prin centrele de cult de care aparţine acesta. Instituţiile de cultură care au trecut în finanţarea autorităţilor administraţiei publice locale începând cu anul 2002 sunt prevăzute în anexa nr. 5 la Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

(4)   Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, prevăzute la art. 13 lit. b), sunt destinate finanţării:

a)   cheltuielilor de personal, burselor şi obiectelor de inventar ale instituţiilor sau ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat;

b)   drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav;

c)   ajutorului social şi a ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu lemne, cărbuni şi combustibili petrolieri;

d)    serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor de sub autoritatea consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti;

e)  ajutoarelor de stat regionale acordate în temeiul Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere, cu modificările şi completările ulterioare, pentru administraţiile zonelor libere aflate sub autoritatea consiliilor locale;

f)  cheltuielilor creşelor;

g)   cheltuielilor descentralizate la nivelul sectoarelor şi municipiului Bucureşti, respectiv pentru: sistemul de protecţie a copilului, centrele de asistenţă socială a persoanelor cu handicap, drepturile privind acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din clasele I -IV din învăţământul de stat şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat cu program normal de 4 ore, învăţământul special, instituţiile de cultură descentralizate, începând cu anul 2002, şi plata contribuţiilor pentru personalul neclerical angajat în unităţile de cult.

(5)  Repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată prevăzute la alin. (4) pe comune, oraşe, municipii şi sectoarele municipiului Bucureşti, după caz, se face prin decizie a directorului direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după consultarea consiliului judeţean şi a primarilor, şi cu asistenţa tehnică de specialitate a inspectoratului şcolar sau a direcţiei de muncă, solidaritate socială şi familie, după caz, în funcţie, de regulă, de numărul de beneficiari ai serviciilor respective.

(6)   Pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute la art. 13, pe lângă sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, autorităţile administraţiei publice locale pot aloca şi sume din bugetele locale ale acestora.

(7)    Numărul maxim de posturi finanţate pentru personalul neclerical din unităţile de cult este prevăzut în anexa nr. 8.

(8)   Din bugetele locale se finanţează şi cheltuielile aferente facilităţilor de transport feroviar pe liniile interne pentru personalul didactic preuniversitar, potrivit prevederilor art. 107 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 15. - (1) In anul 2007 se acordă transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale, în sumă de 70,0 milioane lei, pentru investiţii finanţate parţial din împrumuturi externe la a căror realizare contribuie şi Guvernul, potrivit legii.

(2)  Ministerul Finanţelor Publice repartizează transferurile respective pe judeţe şi pe municipiul Bucureşti şi, în cadrul acestora, pe unităţi administrativ-teritoriale, pentru finanţarea unor proiecte de investiţii care beneficiază de împrumuturi externe, potrivit acordurilor de împrumut încheiate cu organismele financiare internaţionale.

(3)   Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale, care beneficiază de transferuri din bugetul de stat pentru investiţii finanţate parţial din împrumuturi externe, au obligaţia să analizeze lunar execuţia lucrărilor de investiţii şi, în situaţia constatării de fonduri disponibile, să propună Ministerului  Finanţelor Publice reîntregirea transferurilor de la bugetul de stat, prevăzute în poziţie globală.

Art. 16. - Categoriile de venituri şi cheltuieli aferente bugetelor locale pe anul 2007 sunt prevăzute în anexa nr. 9.

CAPITOLUL V

Dispoziţii referitoare la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate

Art. 17. - (1) Veniturile şi cheltuielile bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pe anul 2007, constituit în baza prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, sunt prevăzute în anexa nr. 10.

(2)   Prevederile art. 26 se aplică şi bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

(3)   Ordonatorul principal de credite are obligaţia să se încadreze în cheltuielile de personal, numărul maxim de posturi şi în structura posturilor prevăzute în anexa nr. 10/04.

CAPITOLUL VI

Responsabilităţi în aplicarea legii

Art. 18. - Guvernul poate aproba prin hotărâre modificări în structură şi între ordonatorii principali de credite, cu încadrarea în nivelul total al cheltuielilor din credite externe prevăzute în anexa nr. 2, în funcţie de derularea programelor de împrumut extern, aprobate potrivit legii.

Art. 19. - Se interzice ordonatorilor principali de credite redistribuirea creditelor bugetare de la obiectivele de investiţii în continuare, respectiv de la obiectivele de investiţii noi la poziţia „Alte cheltuieli de investiţii", cuprinse în programele de investiţii publice, anexă la bugetele acestora.

Art. 20. - (1) In bugetele ordonatorilor principali de credite sunt prevăzute, după caz, şi sumele reprezentând contribuţia Guvernului României la realizarea programelor şi proiectelor cu finanţare internaţională.

(2)   Ordonatorii principali de credite au obligaţia ca, în cadrul creditelor bugetare aprobate pe anul 2007, să asigure integral şi cu prioritate fondurile necesare reprezentând componenta locală aferentă derulării programelor şi proiectelor cu finanţare internaţională, precum şi fondurile necesare finanţării angajamentelor asumate prin documentele privind aderarea României la Uniunea Europeană.

(3)   Se interzice ordonatorilor principali de credite să efectueze virări de credite bugetare de la titlul „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", alineatele „Transferuri privind contribuţii de sănătate pentru persoanele care execută pedepse privative de libertate sau arest preventiv" şi „Transferuri privind contribuţii de sănătate pentru persoanele aflate în concediu pentru creşterea copilului" la celelalte alineate şi articole de cheltuieli ale aceluiaşi capitol sau la alte capitole bugetare.

(4)   Se interzice ordonatorilor principali de credite să efectueze virări de credite bugetare de la titlul „Alte transferuri", alineatele „Programe cu finanţare rambursabilă", „Programe comunitare", „Programe PHARE şi alte programe cu finanţare nerambursabilă", „Programe ISPA", „Programe SAMTID", „Programe SAPARD", „Programe FEDR", „Programe FSE", „Programe FC", „Programe FEADR", „Programe FEGA" şi „Programe FEP", la celelalte alineate şi articole de cheltuieli ale aceluiaşi capitol sau la alte capitole bugetare.

(5)   Din sumele prevăzute în bugetele ordonatorilor principali de credite la alineatele „Programe comunitare", „Programe PHARE şi alte programe cu finanţare nerambursabilă", „Programe ISPA", „Programe SAMTID", „Programe SAPARD", „Programe FEDR", „Programe FSE", „Programe FC", „Programe FEADR", „Programe FEGA" şi „Programe FEP", pentru cofinanţarea acţiunilor se pot efectua cheltuieli curente şi de capital pentru derularea corespunzătoare a obiectivelor cuprinse în aceste programe.

(6)   Sumele reprezentând contribuţia Guvernului la realizarea obiectivelor de investiţii cu finanţare externă de la titlul „Alte transferuri", alineatul „Investiţii ale agenţilor economici cu capital de stat", şi de la titlul „Active nefinanciare" nu pot fi redistribuite la alte obiective de investiţii.

(7)  In condiţiile prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, în cursul întregului an, ordonatorii principali de credite pot efectua virări de credite bugetare între titlurile şi articolele de cheltuieli din cadrul aceluiaşi capitol sau de la alte capitole pentru asigurarea:

a)   plăţii la scadenţă a contribuţiei României la bugetul Uniunii Europene, a cotizaţiilor şi contribuţiilor la organisme internaţionale, la organisme financiar-bancare internaţionale, a rambursărilor de credite externe, dobânzilor şi a altor costuri aferente creditelor externe, precum şi derulării corespunzătoare a programelor finanţate din fonduri comunitare, a programelor cu finanţare rambursabilă şi a programelor PHARE, ISPA, SAMTID şi SAPARD;

b)  sumelor necesare achitării debitelor datorate bugetului Comunităţii Europene, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile alocate României de către Comunitatea Europeană, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente acestora, aprobată prin Legea nr. 22/2000, cu modificările şi completările ulterioare, şi cele reprezentând majorările de întârziere.

(8)  Ministerul Finanţelor Publice poate efectua în cursul întregului an virări de credite bugetare între alineatele articolului bugetar „Contribuţia României la bugetul Uniunii Europene".

(9)   Se interzice ordonatorilor principali de credite să efectueze virări de credite bugetare de la titlul „Rambursări de credite" la celelalte titluri de cheltuieli din cadrul aceluiaşi capitol sau la alte capitole bugetare.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 21. - (1) Cheltuielile privind despăgubirile, inclusiv cele provenite din aplicarea legislaţiei privind creanţele fiscale administrate de Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, alte daune stabilite ca fiind datorate de Ministerul Finanţelor Publice şi de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în nume propriu sau în reprezentarea interesului statului, pe baza hotărârilor definitive ale instanţelor judecătoreşti, precum şi obligaţiile băneşti ale statului român, născute din aplicarea Convenţiei europene a drepturilor omului şi constatate prin acorduri de soluţionare amiabilă, prin decizii ale Comitetului Miniştrilor Consiliului Europei şi hotărâri ale Curţii Europene a Drepturilor Omului, se acoperă de către Ministerul Finanţelor Publice, pe bază de documente legale, din sumele prevăzute cu această destinaţie în bugetul de stat pe anul 2007.

(2)   Din sumele prevăzute în bugetul Ministerului Finanţelor Publice pentru despăgubiri civile, precum şi pentru cheltuieli judiciare şi extrajudiciare derivate din acţiuni în reprezentarea intereselor statului, potrivit dispoziţiilor legale, se asigură şi fondurile necesare în vederea aplicării:

a)   Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

b)   Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despăgubiri sau compensaţii cetăţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord şi Ţinutul Herţa, ca urmare a stării de război şi a aplicării Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificările şi completările ulterioare;

c)   Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor preţioase, aliajelor acestora şi pietrelor preţioase în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(3)   Din sumele prevăzute în bugetul Ministerului Finanţelor Publice pentru despăgubiri civile, cheltuieli judiciare şi extrajudiciare derivate din acţiuni în reprezentarea intereselor statului, potrivit dispoziţiilor legale, precum şi pentru aplicarea Legii nr. 9/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 290/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se asigură, la solicitarea Secretariatului General al Guvernului, respectiv a Cancelariei Primului-Ministru, fondurile necesare în vederea suportării despăgubirilor, cheltuielilor judiciare şi extrajudiciare derivate din acţiuni în care Guvernul României este parte şi, respectiv, aplicării Legii nr. 9/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 290/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Pe măsura necesităţilor de finanţare, se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă modificările corespunzătoare în bugetul de stat şi în bugetele celor 3 ordonatori principali de credite în scopul asigurării creditelor bugetare în limita cărora vor fi efectuate plăţile.

Art. 22. - (1) Instituţiile şi autorităţile administraţiei publice centrale şi locale care au în administrare hoteluri, case de odihnă şi de oaspeţi, baze de odihnă, tratament şi alte asemenea unităţi asigură finanţarea cheltuielilor curente şi de capital pentru respectivele unităţi exclusiv din veniturile proprii ale acestor activităţi.

(2) Se interzice ordonatorilor de credite să finanţeze activităţile legate de administrarea unităţilor prevăzute la alin. (1) din sume alocate de la bugetul de stat, bugetele locale şi bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

Art. 23. - Facilităţile şi fondurile alocate prin prezenta lege, care sunt de natura ajutorului de stat, se acordă după îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat.

Art. 24. - (1) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă, în conformitate cu procedurile comunitare pentru fondurile structurale şi de coeziune, modificările corespunzătoare între bugetele ordonatorilor principali de credite care gestionează fonduri comunitare nerambursabile, inclusiv cele privind cofinanţarea aferentă de la bugetul de stat, cu condiţia încadrării în nivelul total al fondurilor externe nerambursabile şi al cofinanţării aferente.

(2) Fondurile externe nerambursabile şi cofinanţarea aferentă se evidenţiază în bugetele ordonatorilor principali de credite, în primul trimestru, în vederea utilizării acestora în cadrul implementării programelor şi proiectelor aprobate.

Art. 25. - Ministerul Finanţelor Publice exercită controlul financiar preventiv delegat şi după data de 1 ianuarie 2007 la instituţiile publice la care, în urma procesului de evaluare efectuat în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, se constată menţinerea unor deficienţe ale mediului de control intern şi se manifestă un risc semnificativ privind buna gestiune a fondurilor şi/sau patrimoniului public.

Art. 26. - (1) Plata premiului anual aferent anului 2007 pentru personalul din instituţiile publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv pentru personalul aferent activităţilor de pe lângă unele instituţii publice finanţate integral din venituri proprii, se efectuează din prevederile bugetare pe anul 2008, începând cu luna ianuarie 2008.

(2) Din prevederile bugetare aprobate pentru anul 2007 instituţiile publice prevăzute la alin. (1) asigură plata premiului anual aferent anului 2006.

Art. 27. - Anexele nr. 1-10*) fac parte integrantă din prezenta lege.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 65 alin. (2) şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI

NICOLAE VĂCĂROIU

*) Anexele nr.  1-10 se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.043 bis .


SmartCity5

COMENTARII la Legea 486/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 486 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu