LEGE
Nr. 528 din 9 octombrie 2001
pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Banca Japoneza pentru Cooperare
Internationala si Romania privind Proiectul de reabilitare a caii ferate
Bucuresti - Constanta, semnat la Bucuresti la 30 martie 2001*)
ACT EMIS DE: PARLAMENT ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 683 din 29 octombrie 2001
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
*) A se vedea si Decretul nr. 635 din 20 iulie 2001, publicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 415 din 26 iulie 2001.
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se ratifica Acordul de imprumut dintre Banca Japoneza pentru Cooperare
Internationala si Romania privind Proiectul de reabilitare a caii ferate
Bucuresti - Constanta, semnat la Bucuresti la 30 martie 2001.
Art. 2
Implementarea acordului de imprumut va fi realizata de catre Compania
Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., in calitate de beneficiar
final al imprumutului.
Art. 3
Intre Ministerul Finantelor Publice, pe de o parte, si Compania Nationala
de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. si Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, pe de alta parte, se va incheia un acord de
imprumut subsidiar prin care i se vor delega Companiei Nationale de Cai Ferate
"C.F.R." - S.A. intreaga autoritate si responsabilitate pentru
utilizarea imprumutului, realizarea proiectului si respectarea obligatiilor
asumate prin acordul de imprumut.
Art. 4
(1) Fondurile necesare pentru rambursarea imprumutului, plata dobanzilor si
a altor costuri aferente acestuia se vor asigura de la bugetul de stat prin
bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
(2) Contributia Guvernului Romaniei la realizarea investitiilor finantate
prin imprumutul Bancii Japoneze pentru Cooperare Internationala, mentionat la
art. 1, inclusiv pentru plata taxelor si impozitelor percepute pe teritoriul
tarii, precum si contravaloarea altor costuri locale, care nu se pot plati din
imprumutul extern, se va asigura de la bugetul de stat prin bugetul
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
Art. 5
Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor Publice, de
comun acord cu Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala si Compania
Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., sa introduca pe parcursul
utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile concrete de derulare a
acordului de imprumut mentionat la art. 1, amendamente la continutul acestuia
care privesc realocari de fonduri, modificari de termene, precum si orice alte
modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale
Romaniei fata de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala sau sa
determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre
parti.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 27 august
2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VALER DORNEANU
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 13 septembrie 2001, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI,
PAUL PACURARU
Acord de imprumut nr. ROM - P3
ACORD DE IMPRUMUT
intre Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala si Romania privind
Proiectul de reabilitare a caii ferate Bucuresti - Constanta*)
30 martie 2001
*) Traducere.
Pe baza continutului schimbului de note dintre Guvernul Japoniei si
Guvernul Romaniei din data de 30 martie 2001, referitor la un imprumut japonez
care urmeaza sa fie acordat pentru promovarea stabilizarii economice si a
eforturilor de dezvoltare a Romaniei,
Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (denumita in continuare
Banca) si Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor Publice (denumita in
continuare Imprumutatul), incheie urmatorul acord de imprumut (denumit in continuare
acord de imprumut), care include toate documentele la care se face referire in
acesta.
Art. 1
Imprumutul
SECTIUNEA 1
Suma si scopul imprumutului
Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului o suma ce nu depaseste
douazeci si cinci de miliarde sase sute treizeci si cinci de milioane de yeni
japonezi (25.635.000.000 yeni japonezi), care reprezinta imprumutul pentru
implementarea Proiectului de reabilitare a caii ferate Bucuresti - Constanta,
descris in anexa nr. 1 la prezentul acord (denumit in continuare Proiect), in
termenii si conditiile stabilite in acordul de imprumut (denumit in continuare
imprumut), cu conditia ca, in cazul in care suma cumulata a tragerilor
efectuate in cadrul acordului de imprumut atinge limita mentionata, Banca nu va
mai efectua nici o alta tragere.
SECTIUNEA a 2-a
Utilizarea sumelor imprumutului
(1) Imprumutatul va face demersurile necesare pentru ca sumele imprumutului
sa fie utilizate pentru achizitionarea de bunuri si servicii eligibile,
necesare pentru implementarea Proiectului, de la furnizori, contractori sau
consultanti (denumiti in continuare in mod colectiv furnizori) din tarile-sursa
eligibile, prezentate in anexa nr. 4 (denumite in continuare tari-sursa
eligibile), in conformitate cu alocarea descrisa in anexa nr. 2.
(2) Ultima tragere in cadrul acordului de imprumut va fi efectuata nu mai
tarziu de aceeasi zi si luna dupa sapte (7) ani de la data intrarii in
efectivitate a acordului de imprumut si nici o tragere nu va mai fi eliberata
de Banca dupa aceasta data decat se convine altfel intre Banca si Imprumutat.
Art. 2
Rambursarea si dobanda
SECTIUNEA 1
Rambursarea imprumutului
Imprumutatul va rambursa suma imprumutului catre Banca in concordanta cu
graficul de rambursare prezentat in anexa nr. 3.
SECTIUNEA a 2-a
Dobanda si modul de plata a acesteia
(1) Imprumutatul va plati dobanda catre Banca semestrial, la o rata de doua
procente si doua zecimi (2,2%) pe an, aplicata la sumele prevazute in
categoriile a), b) si c) de mai jos [denumite in continuare sumele imprumutului
(I)], trase si nerambursate:
a) sumele trase din imprumut alocate categoriei (A) (prevazuta in sectiunea
1 din anexa nr. 2);
b) comisioane de serviciu trase din imprumut, aferente tragerilor
mentionate la paragraful (1) a) de mai sus;
c) orice sume realocate din categoria (C) (prevazuta in sectiunea 1 din
anexa nr. 2) si trase in conformitate cu paragraful (1) a) sau (1) b) de mai
sus.
(2) Imprumutatul va plati dobanda catre Banca semestrial, la o rata de trei
patrimi de procent (3/4 din 1%) pe an, aplicata la sumele prevazute in
categoriile a), b) si c) de mai jos [denumite in continuare sumele imprumutului
(II)], trase si nerambursate:
a) sumele trase din imprumut, alocate categoriei (B) (prevazuta in
sectiunea 1 din anexa nr. 2);
b) comisioane de serviciu trase din imprumut, aferente tragerilor
mentionate la paragraful (2) a) de mai sus;
c) orice sume realocate din categoria (C) (prevazuta in sectiunea 1 din
anexa nr. 2) si trase in conformitate cu paragraful (2) a) sau (2) b) de mai
sus.
(3) Imprumutatul va plati Bancii: (i) inainte de data incheierii tragerilor
din sumele imprumutului (denumita in continuare data incheierii), la data de 20
aprilie a fiecarui an, dobanda acumulata pana la data de 19 martie a acelui an
de la data de 20 septembrie a anului precedent, iar la data de 20 octombrie a
fiecarui an, dobanda acumulata pana la data de 19 septembrie a acelui an de la
data de 20 martie a acelui an; si (ii) dupa data incheierii, la data de 20
martie a fiecarui an, dobanda acumulata pana la data de 19 martie a acelui an
de la data de 20 septembrie a anului precedent, iar la data de 20 septembrie a
fiecarui an, dobanda acumulata pana la data de 19 septembrie a acelui an de la
data de 20 martie a acelui an.
(4) Fara a contraveni prevederilor subsectiunii de mai sus, atunci cand
data incheierii nu va fi mai devreme de doua luni de la data de 20 martie sau
20 septembrie, oricare dintre acestea va fi prima, prima plata a dobanzii dupa
data incheierii se va efectua la data de 20 aprilie sau 20 octombrie, oricare
dintre acestea va fi prima.
Art. 3
Clauze speciale
SECTIUNEA 1
Termeni si conditii generale
Alti termeni si conditii general aplicabile acordului de imprumut vor fi
stabilite in Termenii si conditiile generale pentru imprumuturi ODA ale Bancii,
datate octombrie 1999 (denumite in continuare Termenii si conditiile generale),
cu urmatoarele prevederi suplimentare:
(1) Termenul sumele imprumutului, oriunde este mentionat in Termenii si
conditiile generale, va fi inlocuit cu sumele imprumutului (I) si sumele
imprumutului (II).
(2) Cand Imprumutatul ramburseaza sumele imprumutului, plateste dobanda sau
spezele de intarziere, fara sa specifice ordinea repartizarii, Banca poate
decide ordinea repartizarii intre sumele imprumutului, dobanda sau spezele de
intarziere pentru sumele imprumutului (I) sau sumele imprumutului (II).
(3) Cu privire la sectiunea 3.07 din Termenii si conditiile generale,
Imprumutatul va efectua toate platile aferente sumelor imprumutului, dobanzilor
si altor speze aferente imprumutului in contul Bancii, deschis la Banca
Tokyo-Mitsubishi, Ltd, Uchisaiwai-cho Office, Tokyo, Japonia, cont nr. 0011444.
SECTIUNEA a 2-a
Proceduri de achizitie
Regulile pentru achizitia de bunuri si servicii, precum si pentru angajarea
consultantilor, mentionate in sectiunea 4.01 din Termenii si conditiile
generale, vor fi cele descrise in Procedurile de achizitie prezentate in anexa
nr. 4.
SECTIUNEA a 3-a
Proceduri de tragere
Procedurile de tragere mentionate in sectiunea 5.01 din Termenii si
conditiile generale vor fi urmatoarele:
(1) Procedura de angajament prezentata in anexa nr. 5 va fi utilizata in
cazul tragerilor pentru plata furnizorilor din tari-sursa eligibile, altele
decat Romania, cu privire la partea din contract exprimata in valute liber
convertibile.
(2) Procedura de rambursare prezentata in anexa nr. 6 va fi utilizata in
cazul tragerilor pentru plati deja efectuate catre furnizori din Romania si
furnizori din tari-sursa eligibile, altele decat Romania, cu privire la partea
din contract exprimata in moneda Romaniei.
(3) Fara a contraveni prevederilor paragrafului (2) de mai sus, Procedura
de transfer prezentata in anexa nr. 7 poate fi utilizata in cazul tragerilor
pentru plati ce urmeaza sa fie efectuate catre furnizori din Romania si
furnizori din tari-sursa eligibile, altele decat Romania, cu privire la partea din
contract exprimata in moneda Romaniei.
SECTIUNEA a 4-a
Administrarea imprumutului
(1) Imprumutatul va autoriza si va determina Compania Nationala de Cai
Ferate "C.F.R." - S.A. (denumita in continuare Agentia de executie)
sa realizeze Proiectul.
(2) Imprumutul va determina Agentia de executie sa angajeze consultanti
pentru realizarea Proiectului.
(3) Daca fondurile disponibile din sumele imprumutului vor fi insuficiente
pentru realizarea Proiectului, Imprumutatul va lua cu promptitudine masurile
pentru punerea la dispozitie a fondurile necesare.
(4) Imprumutatul poate sa acorde Agentiei de executie din sumele
imprumutului un imprumut, (imprumuturi) (denumit in continuare subimprumut)
pentru realizarea Proiectului. Termenii si conditiile subimprumutului, inclusiv
rata dobanzii, perioada de gratie si perioada de rambursare, nu vor fi mai
putin favorabile decat cele din acordul de imprumut.
(5) Imprumutatul va determina Agentia de executie sa furnizeze Bancii
rapoarte trimestriale privind progresele inregistrate in ceea ce priveste
realizarea Proiectului (in lunile februarie, mai, august si noiembrie ale
fiecarui an) pana cand Proiectul va fi finalizat, in forma si cu detaliile pe
care Banca le va solicita in mod rezonabil.
(6) Imediat, dar in nici un caz mai tarziu de sase (6) luni dupa
finalizarea Proiectului, Imprumutatul va determina Agentia de executie sa
furnizeze Bancii un raport privind finalizarea Proiectului, in forma si cu
detaliile pe care Banca le va solicita in mod rezonabil.
SECTIUNEA a 5-a
Limba oficiala
Toate documentele, informatiile si materialele care urmeaza sa fie
furnizate in cadrul acordului de imprumut vor fi redactate in limba engleza.
SECTIUNEA a 6-a
Notificari si cereri
Urmatoarele adrese sunt precizate pentru scopul sectiunii 9.03 din Termenii
si conditiile generale:
Pentru Banca
Adresa postala: Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala
Takebashi Godo Building, 4 - 1, Ohtemachi 1-chome
Chiyoda-ku, Tokyo 100-8144, Japan
In atentia directorului general, Departamentul Asistenta pentru Dezvoltare
III
Telex: 1. J28360
Answer back code: JBIC J28360
2. J28430
Answer back code: JBIC J28430
Pentru Imprumutat:
Adresa postala: Ministerul Finantelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5 Bucuresti, Romania
In atentia directorului general, Directia generala a finantelor publice
externe
Telex: 11.230
Daca adresele si/sau numele de mai sus se schimba, partea in cauza va
notifica imediat in scris celeilalte parti la acord noile adrese si/sau nume.
Drept care Banca si Imprumutatul, actionand prin reprezentantii lor pe
deplin autorizati, au facut demersurile necesare pentru ca acordul de imprumut
sa fie in mod corespunzator semnat in numele lor si incheiat la Bucuresti,
Romania, in ziua si in anul mentionate la inceput.
Pentru Banca Japoneza
pentru Cooperare Internationala,
Kohei Nakanishi,
reprezentant-sef in Frankfurt,
Oficiul Reprezentantei din Frankfurt
Pentru Romania,
Mihai Nicolae Tanasescu,
ministrul finantelor publice
ANEXA 1
DESCRIEREA PROIECTULUI
SECTIUNEA 1
Rezumatul Proiectului
(1) Obiectiv: Reabilitarea caii ferate Bucuresti - Constanta
(2) Localizare: Bucuresti - Constanta (sectiunile Bucuresti Nord -
Bucuresti Baneasa si Fetesti - Constanta)
(3) Agentia de executie: Compania Nationala de Cai Ferate
"C.F.R." - S.A.
(4) Sfera de cuprindere a lucrarilor:
a) constructii si instalatii;
b) servicii de consultanta.
Sumele imprumutului sunt disponibile pentru activitatile prevazute la lit.
a) si b). Orice suma privind activitatile mentionate mai sus, neacoperita de
imprumut, precum si orice alte activitati urmeaza sa fie finantate de catre
Imprumutat.
SECTIUNEA a 2-a
Necesarul anual estimat de fonduri este prezentat mai jos.
__________________________________________________________________________
Anul calendaristic Pentru imprumut Pentru Proiect
(ianuarie - decembrie) (milioane yeni japonezi) (milioane yeni japonezi)
__________________________________________________________________________
2001 843 1.174
2002 1.129 1.418
2003 4.904 6.364
2004 8.866 11.942
2005 8.757 11.731
2006 1.136 1.551
__________________________________________________________________________
TOTAL: 25.635 34.180
__________________________________________________________________________
Tragerea sumelor imprumutului se va face in limita alocatiilor bugetare
anuale ale Guvernului Japoniei pentru Banca.
SECTIUNEA a 3-a
Se estimeaza ca Proiectul va fi finalizat pana in luna decembrie 2006.
ANEXA 2
ALOCAREA
sumelor imprumutului
SECTIUNEA 1
Alocarea
________________________________________________________________________
Categoria Suma alocata din % din cheltuieli ce
imprumut (milioane urmeaza sa fie
yeni japonezi) finantate
________________________________________________________________________
(A) Constructii si instalatii 21.104 93
(B) Servicii de consultanta 2.420 100
(C) Cheltuieli neprevazute 2.111 -
________________________________________________________________________
TOTAL: 25.635
________________________________________________________________________
NOTA:
Urmatoarele categorii nu sunt eligibile pentru finantare:
a) cheltuieli generale de administratie;
b) impozite si taxe;
c) achizitii de teren si de alte proprietati imobiliare;
d) compensatii;
e) alte categorii de cheltuieli indirecte.
Daca nu se convine altfel intre Banca si Imprumutat, la fiecare tragere
suma trasa va fi calculata din totalul cheltuielilor eligibile prin inmultirea
cu procentul prevazut in aceasta sectiune.
SECTIUNEA a 2-a
Realocarea in cazul modificarii costurilor estimate
(1) In cazul in care costurile estimate ale activitatilor incluse in
oricare dintre categoriile (A) si/sau (B) se vor reduce, suma alocata care nu
mai este necesara pentru acea activitate va fi realocata de catre Banca la
categoria (C).
(2) In cazul in care costurile estimate ale activitatilor incluse in
oricare dintre categoriile (A) si/sau (B) vor creste, suma corespunzatoare
acestei cresteri, daca exista, care urmeaza sa fie finantata din sumele
imprumutului, va fi alocata de Banca, la cererea Imprumutatului, de la
categoria (C), acelei activitati, cu conditia respectarii cerintelor pentru
cheltuieli neprevazute, astfel cum sunt determinate de Banca, cu privire la
costul activitatilor din categoria respectiva.
ANEXA 3
GRAFICUL DE RAMBURSARE
1. Rambursarea sumelor imprumutului (I)
_______________________________________________________________________
Data scadenta Suma
(yeni japonezi)
_______________________________________________________________________
- 20 martie 2011 566.240.000
- la fiecare data de 20 martie si 20 septembrie,
incepand cu data de 20 septembrie 2011 pana la
data de 20 martie 2031 566.219.000
_______________________________________________________________________
Suma din imprumut alocata categoriei (C), astfel cum este prevazut in
sectiunea 1 din anexa nr. 2, este inclusa provizoriu in sumele imprumutului
(I).
2. Rambursarea sumelor imprumutului (II)
_______________________________________________________________________
Data scadenta Suma
(yeni japonezi)
_______________________________________________________________________
- 20 martie 2011 39.680.000
- la fiecare data de 20 martie si 20 septembrie,
incepand cu data de 20 septembrie 2011 pana la
data de 20 martie 2041 39.672.000
_______________________________________________________________________
ANEXA 4
PROCEDURI DE ACHIZITIE
SECTIUNEA 1
Regulile care vor guverna achizitiile in cadrul imprumutului
(1) Achizitiile privind toate bunurile si serviciile, cu exceptia
serviciilor de consultanta care urmeaza sa fie finantate din sumele
imprumutului, vor respecta Regulile privind achizitiile in cadrul
imprumuturilor ODA ale JBIC, datate octombrie 1999 (denumite in continuare
Reguli privind achizitiile).
(2) Angajarea consultantilor, care urmeaza sa fie finantata din sumele
imprumutului, va respecta Regulile privind angajarea consultantilor in cadrul
imprumuturilor ODA ale JBIC, datate octombrie 1999 (denumite in continuare
Reguli privind consultantii).
SECTIUNEA a 2-a
Tarile-sursa eligibile
Tarile-sursa eligibile pentru achizitia tuturor bunurilor si serviciilor,
inclusiv a serviciilor de consultanta, care urmeaza sa fie finantate din sumele
imprumutului, sunt toate tarile si regiunile.
SECTIUNEA a 3-a
Analiza de catre Banca a deciziilor privind achizitiile de bunuri si
servicii (cu exceptia serviciilor de consultanta)
In cazul contractelor care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului
alocate categoriei (A), astfel cum este descrisa in anexa nr. 2, urmatoarele
proceduri vor fi supuse analizei si aprobarii de catre Banca, in conformitate
cu sectiunea 4.02 din Termenii si conditiile generale:
(1) Daca Imprumutatul doreste sa adopte alte proceduri de achizitie decat
licitatia internationala competitiva, acesta va transmite Bancii o cerere de
analiza a modului de achizitie (in conformitate cu formularul nr. 1 anexat).
Banca va informa Imprumutatul asupra acordului sau printr-o notificare privind
modul de achizitie.
(2) Inaintea anuntarii si/sau notificarii precalificarii Imprumutatul va
transmite Bancii, pentru analiza si aprobare, documentele de precalificare
impreuna cu o cerere de analiza a documentelor de precalificare. Daca Banca nu
are obiectii asupra documentelor respective, va informa in acest sens
Imprumutatul printr-o notificare privind documentele de precalificare. Orice
modificare ulterioara adusa documentelor respective de catre Imprumutat
necesita acordul prealabil al Bancii.
(3) Dupa ce au fost selectate firmele precalificate Imprumutatul va
transmite Bancii, pentru analiza si aprobare, o lista cuprinzand aceste firme
si un raport asupra procesului de selectie, continand motivele care au stat la
baza alegerii facute, anexand toate documentele relevante impreuna cu o cerere
de analiza a rezultatului precalificarii. Imprumutatul va transmite Bancii
pentru informare orice alte documente referitoare la precalificare, pe care
aceasta le va solicita in mod rezonabil. Daca Banca nu are obiectii asupra
documentelor respective, va informa in acest sens Imprumutatul printr-o
notificare privind rezultatul precalificarii.
(4) Inainte de transmiterea invitatiilor pentru licitatie Imprumutatul va
transmite Bancii, pentru analiza si aprobare, notificarile si instructiunile
pentru ofertanti, formularul de oferta, proiectul de contract propus,
specificatiile tehnice, desenele de executie si orice alte documente aferente
licitatiei, impreuna cu o cerere de analiza a documentelor de licitatie. Daca
Banca nu are obiectii asupra documentelor respective, va informa in acest sens Imprumutatul
printr-o notificare privind documentele de licitatie. Orice modificare
ulterioara adusa oricaruia dintre documentele respective de catre Imprumutat
necesita acordul prealabil al Bancii, inainte ca documentele respective sa fie
transmise ofertantilor potentiali.
(5) Inainte de transmiterea notificarii de adjudecare ofertantului
castigator Imprumutatul va transmite Bancii, pentru analiza si aprobare,
analiza ofertelor si propunerea de adjudecare, impreuna cu o cerere de analiza
a ofertelor si a propunerii de adjudecare. Daca Banca nu are obiectii asupra
documentelor respective, va informa in acest sens Imprumutatul printr-o
notificare privind analiza ofertelor de licitatie si a propunerii de
adjudecare.
(6) Daca Imprumutatul doreste, conform sectiunii 5.10 din Regulile privind
achizitiile, sa respinga toate ofertele ori sa negocieze cu unul sau 2 dintre
ofertantii care au prezentat ofertele cu preturile cele mai joase (sau, in
cazul obtinerii unui rezultat nesatisfacator in urma negocierilor, cu urmatorul
ofertant), in vederea incheierii unui contract in conditii avantajoase,
Imprumutatul va informa Banca asupra motivelor sale, solicitand acesteia o
analiza preliminara si aprobarea. Daca Banca nu are obiectii, va informa
Imprumutatul cu privire la acordul sau. In cazul refacerii licitatiei toate
procedurile ulterioare vor fi in totala concordanta cu prevederile
subparagrafelor (1) - (5).
(7) Imediat dupa semnarea unui contract Imprumutatul va transmite Bancii,
pentru analiza si aprobare, un exemplar al contractului, certificat in mod
corespunzator, impreuna cu o cerere de analiza a contractului (in conformitate
cu formularul nr. 2 anexat). Daca Banca apreciaza contractul ca fiind in
conformitate cu prevederile acordului de imprumut, va informa in acest sens
Imprumutatul printr-o notificare privind contractul.
(8) Orice modificare sau anulare a unui contract analizat de Banca se va
face numai cu acordul scris, prealabil, al acesteia, cu mentiunea ca totusi o
schimbare care nu modifica in mod substantial contractul si care nu afecteaza
pretul acestuia nu va necesita acordul Bancii.
SECTIUNEA a 4-a
Analiza de catre Banca a deciziilor privind angajarea consultantilor
Cu referire la sectiunea 4.02 din Termenii si conditiile generale,
urmatoarele proceduri vor face subiectul analizei si aprobarii de catre Banca:
(1) Inainte sa solicite propuneri din partea consultantilor Imprumutatul va
transmite Bancii, pentru analiza si aprobare, Termenii de referinta, Lista
scurta a consultantilor si Scrisoarea de invitatie, impreuna cu o cerere de
analiza a acestor documente. Daca Banca nu are obiectii asupra documentelor
respective, va informa in acest sens Imprumutatul printr-o notificare privind
Termenii de referinta, Lista scurta a consultantilor si Scrisoarea de
invitatie. Orice modificare ulterioara adusa documentelor respective de catre
Imprumutat necesita acordul prealabil al Bancii.
(2) Inainte de invitarea consultantului cel mai bine cotat pentru a incepe
negocierea contractului, Imprumutatul va transmite Bancii, pentru analiza si
aprobare, rezultatele evaluarii propunerilor primite, impreuna cu o cerere de
analiza a propunerilor consultantilor. Daca Banca nu are obiectii asupra
documentelor respective, va informa in acest sens Imprumutatul printr-o
notificare privind raportul de evaluare a propunerilor consultantilor.
(3) Daca Imprumutatul doreste, dupa cum se prevede in sectiunea 3.01(2) din
Regulile privind consultantii, sa angajeze un anumit consultant, va transmite
in scris Bancii, pentru analiza si aprobare, motivele sale impreuna cu
Scrisoarea de invitatie si Termenii de referinta. Dupa obtinerea aprobarii din
partea Bancii Imprumutatul va putea transmite consultantului in cauza
Scrisoarea de invitatie si Termenii de referinta. Daca Imprumutatul considera
acceptabila oferta consultantului, va putea incepe negocierea conditiilor
contractului (inclusiv termenii financiari).
(4) Imediat dupa semnarea unui contract Imprumutatul va transmite Bancii,
pentru analiza si aprobare, un exemplar al contractului, certificat in mod
corespunzator, impreuna cu o cerere de analiza a contractului (in conformitate
cu formularul nr. 3 anexat). Daca Banca apreciaza contractul ca fiind in
conformitate cu prevederile acordului de imprumut, va informa in acest sens
Imprumutatul printr-o notificare privind contractul.
(5) Orice modificare sau anulare a unui contract analizat de Banca se va
face numai cu acordul scris, prealabil, al acesteia, cu mentiunea ca totusi o
schimbare care nu modifica substantial contractul si care nu afecteaza pretul
acestuia nu va necesita acordul Bancii.
Formularul nr. 1
Data .................
Ref. nr. .............
Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala
Tokyo, Japonia
In atentia directorului general, Departamentul Asistenta pentru Dezvoltare
III
CERERE
de analiza a modului de achizitie
Domnilor,
Referitor la: Acordul de imprumut nr. ROM - P3 din 30 martie 2001 privind
Proiectul de reabilitare a caii ferate Bucuresti - Constanta
In conformitate cu prevederile relevante ale acordului de imprumut
mentionat mai sus, va transmitem prin prezenta cerere, pentru analiza, Modul de
achizitie anexat.
Va vom ramane indatorati daca ne veti transmite acordul dumneavoastra.
Cu stima,
Pentru .......................
(numele Imprumutatului)
..............................
(semnatura autorizata)
ANEXA
la formularul nr. 1
1. Denumirea Proiectului:
2. Modurile de achizitie:
( ) Licitatie internationala (locala) restransa
( ) Cumparare internationala (locala)
( ) Contractare directa
( ) Alte modalitati (...............................)
3. Motivele pentru alegerea modului de achizitie, in detaliu:
(de exemplu: consideratii tehnice, factori economici, experienta si
aptitudini)
4. Numele si nationalitatea furnizorului:
[in cazul licitatiei internationale (locale) restranse si al contractarii
directe]
5. Suma estimata a contractului:
- moneda straina:
- moneda locala:
6. Principalele articole cuprinse in contract:
7. Tipul de contract:
( ) Contract la cheie
( ) Achizitii de bunuri/echipamente/materiale
( ) Contract de lucrari civile
( ) Achizitii de servicii
( ) Altele
8. Program de desfasurare:
(i) data semnarii contractului:
(ii) data expedierii si/sau data inceperii executiei lucrarilor/prestarii
serviciilor:
(iii) data finalizarii (pentru livrari sau constructii):
Formularul nr. 2
Data ....................
Ref. nr. ................
Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala
Tokyo, Japonia
In atentia directorului general, Departamentul Asistenta pentru Dezvoltare
III
CERERE
de analiza a contractului
Domnilor,
In conformitate cu prevederile relevante ale Acordului de imprumut nr. ROM
- P3 din 30 martie 2001 va transmitem prin prezenta cerere, pentru analiza, un
exemplar certificat al contractului anexat. Detaliile contractului sunt:
1. Numarul si data contractului:
2. Numele si nationalitatea furnizorului:
3. Numele cumparatorului:
4. Pretul contractului:
5. Suma solicitata pentru finantare:
(reprezentand ...% din cheltuielile eligibile)
6. Descrierea si originea bunurilor:
Va vom ramane indatorati daca ne veti transmite acordul dumneavoastra cu
privire la contract printr-o notificare privind contractul.
Cu stima,
Pentru .......................
(numele Imprumutatului)
..............................
(semnatura autorizata)
Formularul nr. 3
Data ....................
Ref. nr. ................
Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala
Tokyo, Japonia
In atentia directorului general, Departamentul Asistenta pentru Dezvoltare
III
CERERE
de analiza a contractului
(pentru serviciile de consultanta)
Domnilor,
In conformitate cu prevederile relevante ale Acordului de imprumut nr. ROM
- P3 din 30 martie 2001 va transmitem prin prezenta cerere, pentru analiza, un
exemplar certificat al contractului anexat. Detaliile contractului sunt:
1. Numarul si data contractului:
2. Numele si nationalitatea consultantului:
3. Numele angajatorului:
4. Pretul contractului:
5. Suma solicitata pentru finantare:
(reprezentand ...% din cheltuielile eligibile)
Va vom ramane indatorati daca ne veti transmite acordul dumneavoastra cu
privire la contract printr-o notificare privind contractul.
Cu stima,
Pentru .......................
(numele Imprumutatului)
..............................
(semnatura autorizata)
ANEXA 5
PROCEDURA DE ANGAJAMENT
Procedura de angajament pentru imprumuturile ODA, datata octombrie 1999
(denumita in continuare Procedura de angajament), se va aplica mutadis mutandis
in cazul tragerilor pentru plata furnizorilor din tari-sursa eligibile, altele
decat Romania, cu privire la partea din contract exprimata in valute liber
convertibile, cu urmatoarele prevederi suplimentare:
1. Referitor la sectiunea 1(3) din Procedura de angajament, Banca japoneza
va fi The Bank of Tokyo-Mitsubishi, Ltd, Tokyo.
2. Referitor la sectiunea 1(3) din Procedura de angajament, Banca emitenta
va fi Banca Comerciala Romana - S.A.
3. a) Imprumutatul va plati Bancii, in yeni japonezi, o suma egala cu o
zecime de procent (0,1%) din suma prevazuta in scrisoarea de angajament, sub
forma de comision de serviciu, la data emiterii respectivei scrisori de
angajament. Banca va emite scrisoarea de angajament catre Banca japoneza la
primirea comisionului de serviciu de la Imprumutat.
b) O suma egala cu acest comision de serviciu va fi finantata din sumele
imprumutului, iar Banca isi va plati imediat aceasta suma drept comision de
serviciu la data emiterii scrisorii de angajament. Aceasta tragere din sumele
imprumutului va constitui pentru Imprumutat o obligatie valida si legala in
cadrul termenilor si conditiilor acordului de imprumut.
ANEXA 6
PROCEDURA DE RAMBURSARE
Procedura de rambursare pentru imprumuturile ODA, datata octombrie 1999
(denumita in continuare Procedura de rambursare), se va aplica mutadis mutandis
in cazul tragerilor pentru plati deja efectuate catre furnizori din Romania si
furnizori din tari-sursa eligibile, altele decat Romania, cu privire la partea
din contract exprimata in moneda Romaniei, cu urmatoarele prevederi
suplimentare:
1. Banca din Tokyo desemnata pentru efectuarea operatiunilor in monede
straine, oriunde este mentionata in aceasta anexa, inclusiv in Procedura de
rambursare, va fi The Bank of Tokyo-Mitsubishi, Ltd, Tokyo.
2. Banca de pe teritoriul Imprumutatului autorizata pentru efectuarea
operatiunilor in monede straine, mentionata in Procedura de rambursare, va fi
Banca Comerciala Romana - S.A.
3. Documentele justificative care evidentiaza fiecare plata si modul de
utilizare a acesteia, mentionate la pct. 2 b) din Procedura de rambursare, vor
fi:
a) In cazul platilor catre furnizori pentru expedierea/transportul
bunurilor:
(i) conosament sau un document similar care dovedeste
transportul/expedierea bunurilor mentionate in factura;
(ii) cambie sau un document similar care evidentiaza data si suma platii
efectuate catre furnizor; o simpla chitanta din partea furnizorului,
evidentiind data si suma platii, este suficienta.
b) In cazul platilor catre furnizori efectuate anterior
expedierii/transportului bunurilor:
- cambie sau un document similar care evidentiaza data si suma platii
efectuate catre furnizor; o simpla chitanta din partea furnizorului,
evidentiind data si suma platii, este suficienta.
c) In cazul platilor pentru serviciile consultantilor:
(i) cerere depusa de catre consultanti care sa indice suficient de detaliat
serviciile prestate, perioada acoperita si suma care urmeaza sa le fie platita;
(ii) cec bancar anulat, trata sau un document similar care evidentiaza data
si suma platii efectuate catre consultanti; o simpla chitanta din partea
consultantilor, evidentiind data si suma platii, este suficienta.
d) In cazul platilor pentru alte servicii prestate:
(i) nota de plata, cerere sau factura specificand natura serviciilor
prestate si sumele aferente solicitate;
(ii) cec bancar anulat, trata sau un document similar care evidentiaza data
si suma platii efectuate; o simpla chitanta evidentiind data si suma platii
este suficienta.
Daca astfel de servicii se refera la importul de bunuri (de exemplu: navlu,
asigurare), vor fi furnizate referinte corespunzatoare pentru a permite Bancii
sa stabileasca corelatia dintre fiecare dintre acestea si bunurile specifice la
care se refera si al caror cost a fost sau urmeaza sa fie finantat de Banca.
e) In cazul platilor in cadrul contractelor de lucrari civile:
(i) cererea, nota de plata sau factura contractorului, care sa indice
suficient de detaliat lucrarea executata de catre contractor si suma pretinsa
pentru aceasta;
(ii) un certificat care sa ateste faptul ca lucrarea executata de catre
contractor este satisfacatoare si in conformitate cu termenii contractului
relevant; un astfel de certificat va fi semnat de Agentia de executie;
(iii) cec bancar anulat sau un document similar care evidentiaza data si
suma platii efectuate catre contractor; o simpla chitanta din partea
contractorului, evidentiind data si suma platii, este suficienta.
4. a) Imprumutatul va plati Bancii, in yeni japonezi, o suma egala cu o
zecime de procent (0,1%) din suma trasa de catre Imprumutat, sub forma de
comision de serviciu, la data efectuarii tragerii. Banca va efectua tragerea in
cadrul acestei proceduri la primirea comisionului de serviciu de la Imprumutat.
b) O suma egala cu acest comision de serviciu va fi finantata din sumele
imprumutului, iar Banca isi va plati imediat aceasta suma drept comision de
serviciu la data efectuarii tragerii pentru Imprumutat. Aceasta tragere din
sumele imprumutului va constitui pentru Imprumutat o obligatie valida si legala
in cadrul termenilor si conditiilor acordului de imprumut.
5. Suma mentionata in cererea de rambursare va fi exprimata in yeni
japonezi.
6. Formularul JBIC - SSP anexat va inlocui formularul JBIC - SSP anexat la
Procedura de rambursare.
Formularul JBIC - SSP
Data .....................
Nr. ......................
SITUATIA
rezumativa a platilor
_____________________________________________________________________________
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 :
|__________|_____________|___________|_______________|_____________|__________:
|Tranzactia| Cumparatorul| Furnizorul| Nationalitatea| Descrierea | Categoria:
| | | | furnizorului | bunurilor | :
| | | | | si/sau a | :
| | | | | serviciilor | :
|__________|_____________|___________|_______________|_____________|__________:
| 1. | | | | | :
| | | | | | :
| 2. | | | | | :
| | | | | | :
| 3. | | | | | :
|__________|_____________|___________|_______________|_____________|__________:
| TOTAL: | | | | | :
|__________|_____________|___________|_______________|_____________|__________:
- continuare -
____________________________________________________________________________
: 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
:_________|____________|______|______|______|__________|__________|__________|
: Originea| Suma | Data | Suma |Natura| Modul | Suma |Proportia |
: |contractului|platii| de |platii| de |solicitata| de |
: | | | plata| | achizitie| pentru |finantare |
: | | | | | |finantare | |
:_________|____________|______|______|______|__________|__________|__________|
: | | | | | | | |
: | | | | | | | |
: | | | | | | | |
: | | | | | | | |
: | | | | | | | |
:_________|____________|______|______|______|__________|__________|__________|
: | | | | | | | |
:_________|____________|______|______|______|__________|__________|__________|
Subsemnatul certific faptul ca furnizorul (furnizorii) si bunurile si/sau
serviciile declarate mai sus sunt eligibile in cadrul acordului de imprumut.
Nota pentru 4:
Nationalitatea furnizorului: tara in care furnizorul s-a infiintat si s-a
inregistrat.
Nota pentru 6:
Categoria: categoria descrisa in sectiunea 1 din anexa nr. 2.
Nota pentru 10 si 13:
Suma de plata: daca nu se exprima in yeni japonezi, se vor preciza atat
suma in moneda in care s-a efectuat plata catre furnizor, suma echivalenta in
yeni japonezi, calculata conform pct. 4 din Procedura de rambursare, cat si
ratele de schimb folosite.
Nota pentru 11:
Natura platii: plata in avans, plata in rate sau plata finala etc.
Nota pentru 12:
Modul de achizitie: se vor prezenta motivele pentru alegerea altei
modalitati decat licitatia competitiva internationala.
Nota pentru 14:
Proportia de finantare: procentul sumei solicitate pentru finantare din
suma de plata in moneda in care s-a efectuat plata catre furnizor.
........................
(semnatura autorizata)
ANEXA 7
PROCEDURA DE TRANSFER
Procedura de transfer prezentata aici poate fi aplicata in cazul tragerilor
pentru plati ce urmeaza sa fie efectuate catre furnizori din Romania si
furnizori din tari-sursa eligibile, altele decat Romania, cu privire la partea
din contract exprimata in moneda Romaniei.
Banca din Tokyo autorizata pentru efectuarea operatiunilor in monede
straine, oriunde este mentionata in aceasta anexa, va fi The Bank of
Tokyo-Mitsubishi, Ltd, Tokyo (denumita in continuare Banca platitoare).
Banca de pe teritoriul Imprumutatului autorizata pentru efectuarea
operatiunilor in monede straine, mentionata in aceasta anexa, va fi Banca
Comerciala Romana - S.A. (denumita in continuare Banca comerciala).
1. Cererea de tragere
(1) Cand Imprumutatul primeste cereri de plata de la furnizori prin
intermediul Agentiei de executie (conform formularului CFP anexat), acesta va
solicita Bancii sa efectueze o tragere intr-o suma care sa nu depaseasca suma
efectiv ceruta de catre furnizori, prin trimiterea la Banca a unei cereri de
tragere in conformitate cu formularul TRF anexat. Fiecare cerere de tragere va
fi semnata de Imprumutat si va fi insotita de urmatoarele documente:
a) situatia rezumativa a platilor, conform formularului TRF - SSP anexat;
b) o copie de pe Instructiunile de transfer trimise Bancii comerciale,
conform formularului JBIC - TI anexat;
c) cereri de plata care evidentiaza suma ce urmeaza sa fie platita
furnizorilor, conform formularului CFP;
d) urmatoarele documente justificative care evidentiaza fiecare plata si
modul de utilizare a acesteia:
(i) in cazul platilor catre furnizori pentru expedierea/transportul
bunurilor si/sau serviciilor:
- conosament sau un document similar care dovedeste expedierea/transportul
bunurilor si/sau serviciilor mentionate in factura;
(ii) in cazul platilor pentru serviciile consultantilor:
- cerere depusa de consultanti, care sa indice suficient de detaliat
serviciile prestate, perioada acoperita si suma care urmeaza sa le fie platita;
(iii) in cazul platilor in cadrul contractelor de lucrari civile:
- cererea, nota de plata sau factura contractorului, care sa indice
suficient de detaliat lucrarea executata de catre contractor si suma pretinsa
pentru aceasta;
- un certificat care sa ateste faptul ca lucrarea executata de catre
contractor este satisfacatoare si in conformitate cu termenii contractului
relevant; un astfel de certificat va fi semnat de catre Agentia de executie.
(2) Suma declarata in cererea de tragere va fi exprimata in yeni japonezi,
convertiti la cursul T/T de cumparare, cotat de catre Banca comerciala in ziua
imediat precedenta zilei in care este facuta cererea de tragere. Suma ce
urmeaza sa fie platita in moneda si la cursul de schimb utilizate pentru
conversia yenilor japonezi va fi mentionata in Situatia rezumativa a platilor,
conform formularului TRF - SSP, impreuna cu dovada privind acel curs de schimb.
(3) Atunci cand Imprumutatul trimite Bancii o cerere de tragere, el va
trimite Bancii comerciale Instructiunile de transfer insotite de copii de pe
cererea de tragere si de pe cererile de plata.
2. Tragerea
(1) Cand Banca considera ca cererea de tragere este in buna regula si in
conformitate cu prevederile acordului de imprumut, aceasta, la primirea unei
sume egale cu o zecime de procent (0,1%) din suma ce urmeaza sa fie trasa, sub
forma de comision de serviciu platit de Imprumutat, va efectua tragerea in yeni
japonezi. Tragerea va fi efectuata in termen de cincisprezece (15) zile
lucratoare de la data primirii cererii, prin plata in contul nerezident in yeni
al Bancii comerciale, care va fi deschis anterior la Banca platitoare, in
conformitate cu legile si cu reglementarile relevante din Japonia.
(2) O suma egala cu acest comision de serviciu va fi finantata din sumele
imprumutului, iar Banca isi va plati imediat aceasta suma drept comision de
serviciu la data efectuarii tragerii pentru Imprumutat. Aceasta tragere din
sumele imprumutului va constitui pentru Imprumutat o obligatie valida si legala
in cadrul termenilor si conditiilor acordului de imprumut.
3. Plata catre furnizor (furnizori)
Dupa ce sumele din imprumut trase de Banca au fost creditate in contul
nerezident in yeni al Bancii comerciale, mentionat la pct. 2 de mai sus, iar
Banca comerciala primeste confirmarea telegrafica de la Banca platitoare, Banca
comerciala va schimba imediat suma creditata in moneda Romaniei si va transfera
suma efectiv solicitata de furnizori prin cererile de plata, in contul
corespondent al furnizorilor la Banca acestora, in conformitate cu
Instructiunile de transfer.
4. Delegarea de autoritate
(1) Imprumutatul desemneaza prin aceasta Banca comerciala ca agent al sau,
in scopul intreprinderii oricarei actiuni sau al incheierii oricarui acord
solicitat ori permis in conformitate cu aceasta procedura de transfer.
(2) Orice actiuni intreprinse sau orice acorduri incheiate de Banca
comerciala ca urmare a autoritatii conferite acesteia vor fi pe deplin
obligatorii pentru Imprumutat si vor avea aceeasi forta si efect ca si cand ar
fi intreprinse sau incheiate de Imprumutat.
(3) Autoritatea conferita Bancii comerciale poate fi revocata sau
modificata printr-un acord intre Imprumutat si Banca.
5. Aranjament
Imprumutatul va determina Banca comerciala sa incheie aranjamentul necesar
cu Banca platitoare, aranjament care, in conformitate cu autoritatea conferita
Bancii comerciale la pct. 4 de mai sus, va cuprinde urmatoarele:
a) utilizarea contului nerezident in yeni al Bancii comerciale, deschis la
Banca platitoare, pentru efectuarea tragerilor conform Procedurii de transfer;
b) imediat dupa ce tragerea efectuata de Banca a fost creditata in contul
nerezident in yeni al Bancii comerciale, mentionat la pct. 2 de mai sus, Banca
platitoare va aviza telegrafic Banca comerciala despre aceasta.
6. Banca nu va fi responsabila pentru nici o pierdere suferita de
Imprumutat si/sau furnizori, datorata oricarei diferente dintre cursul de
schimb ce va fi utilizat pentru conversia yenilor japonezi in moneda utilizata
pentru plata efectiva catre furnizori, la data transferului, si cursul de
schimb ce va fi utilizat pentru conversia monedei utilizate pentru plata
efectiva catre furnizori in yeni japonezi, la data tragerii.
Formularul CFP
CERERE DE PLATA
Data .................
Imprumut nr.: ROM - P3
C.P. nr. .............
Catre ...................................
(numele si adresa Imprumutatului)
Va transmitem cererea de plata pentru situatia de lucrari, cu urmatorul
continut:
1. Numarul contractului si data:
2. Notificare privind numarul contractului si data (daca exista):
3. Descrierea bunurilor si serviciilor furnizate:
4. Suma solicitata:
5. Suma cumulata, deja platita:
6. Suma totala (4 + 5):
Va rugam sa platiti suma solicitata la pct. 4 de mai sus in contul nostru,
dupa cum urmeaza:
(i) Numarul contului:
(ii) Denumirea bancii:
(iii) Adresa completa a bancii:
(iv) Adresa telegrafica:
.........................
(numele furnizorului)
.........................
(semnatura)
Formularul TRF
CERERE DE TRAGERE
Data .................
Imprumut nr.: ROM - P3
Seria cererii nr. ....
Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala
Tokyo, Japonia
In atentia directorului general, Departamentul Asistenta pentru Dezvoltare
III
Domnilor,
1. Conform Acordului de imprumut nr. ROM - P3 din 30 martie 2001, incheiat
intre Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (denumita in continuare
Banca) si Romania, subsemnatul solicit prin aceasta cerere tragerea in cadrul
acordului de imprumut mentionat a sumei de ...... yeni japonezi (adica .......)
pentru plata cheltuielilor descrise in Situatia rezumativa anexata.
2. Subsemnatul nu am mai solicitat anterior tragerea nici unei sume din
imprumut in scopul acoperirii cheltuielilor descrise in Situatia rezumativa.
Subsemnatul nu am obtinut si nu voi obtine fonduri in acest scop din sumele
unui alt imprumut, credit sau donatie disponibila subsemnatului.
3. Subsemnatul certific faptul ca:
a) cheltuielile descrise in Situatia rezumativa vor fi efectuate pentru
scopurile specificate in acordul de imprumut;
b) bunurile si serviciile pentru care se efectueaza aceste cheltuieli au
fost achizitionate in conformitate cu procedurile de achizitie aplicabile,
convenite cu Banca in conformitate cu acordul de imprumut mentionat, iar costul
si termenii de achizitie ale acestora sunt rezonabile;
c) bunurile si serviciile mentionate au fost sau vor fi furnizate de catre
furnizorii specificati in Situatia rezumativa anexata si au fost sau vor fi
produse in (sau, in cazul serviciilor, furnizate din) tari-sursa eligibile
pentru imprumutul Bancii.
4. Va rugam sa efectuati tragerea sumei solicitate prin aceasta cerere,
efectuand plata in contul nerezident in yeni al Bancii Comerciale Romane -
S.A., deschis la The Bank of Tokyo-Mitsubishi, Ltd, Tokyo.
5. Aceasta cerere cuprinde ... pagini si ... situatii rezumative numerotate
si semnate, impreuna cu documentele justificative.
Cu stima,
Pentru .......................
(numele Imprumutatului)
..............................
(semnatura autorizata)
Formularul TRF - SSP
Data .................
Nr. ..................
SITUATIA
rezumativa a platilor
Semnificatia coloanei A din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Proportia de finantare
______________________________________________________________________________
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
:
|___________|___________|_____________|____________|______________|____________:
| Tranzactia| Aprobarea | Cumparatorul| Furnizorul |Nationalitatea| Descrierea
:
| | JBIC | | | furnizorului | bunurilor
:
| | nr. ..... | | | | si/sau a
:
| | | | | |
serviciilor:
|___________|___________|_____________|____________|______________|____________:
| 1. | | | | | :
| | | | | |
:
| 2. | | | | |
:
| | | | | |
:
| 3. | | | | |
:
|___________|___________|_____________|____________|______________|____________:
| TOTAL: | | | | |
:
|___________|___________|_____________|____________|______________|____________:
- continuare -
______________________________________________________________________________
: 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15
|
:__________|________|____________|______|_____|______|_________|__________|____|
: Categoria|Originea| Suma | Rata |Suma |Natura| Modul | Suma |
|
: | |contractului| de | de |platii| de |solicitata| A
|
: | | |schimb|plata| |achizitie| pentru |
|
: | | | | | | |finantare |
|
:__________|________|____________|______|_____|______|_________|__________|____|
: | | | | | | | |
|
: | | | | | | | |
|
: | | | | | | | |
|
: | | | | | | | |
|
: | | | | | | | |
|
:__________|________|____________|______|_____|______|_________|__________|____|
: | | | | | | | |
|
:__________|________|____________|______|_____|______|_________|__________|____|
Subsemnatul certific faptul ca furnizorul (furnizorii) si bunurile si/sau
serviciile declarate mai sus sunt eligibile in cadrul acordului de imprumut.
Nota pentru 5:
Nationalitatea furnizorului: tara in care furnizorul s-a infiintat si s-a
inregistrat.
Nota pentru 7: Categoria: categoria descrisa in sectiunea 1 din anexa nr.
2.
Nota pentru 11 si 14:
Suma platii: daca nu se exprima in yeni japonezi, se vor preciza atat suma
in moneda in care se va efectua plata catre furnizor, suma echivalenta in yeni
japonezi, calculata conform pct. 1(2) din anexa nr. 7 "Procedura de
transfer", cat si ratele de schimb folosite.
Nota pentru 12:
Natura platii: plata in avans, plata in rate sau plata finala etc.
Nota pentru 13:
Modul de achizitie: se vor prezenta motivele pentru alegerea altei
modalitati decat licitatia competitiva internationala.
Nota pentru 15:
Proportia de finantare: procentul sumei solicitate pentru finantare din
suma de plata in moneda in care plata va fi efectuata catre furnizor.
Pentru .....................
............................
(semnatura autorizata)
Formularul JBIC - TI
INSTRUCTIUNI DE TRANSFER
Data .................
Imprumut nr.: ROM - P3
Seria nr. ............
Catre Banca Comerciala Romana - S.A.
La primirea sumei trase de Banca, pe baza Cererii noastre de tragere nr.
...... din ............, va solicitam prin aceasta sa preschimbati suma trasa
in moneda Romaniei si sa transferati suma efectiv solicitata de catre furnizor
in contul respectivului furnizor, deschis la Banca acestuia, dupa cum se
specifica in Cererea de plata nr. ............ din ....................... .
.................................
(numele si adresa Imprumutatului)
.................................
(semnatura)
Se anexeaza:
cerere de tragere;
cereri de plata.