Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 45 din 25 martie 2004

pentru aprobarea standardelor minime obligatorii privind procedura adoptiei interne

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI ADOPTIE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 306 din  7 aprilie 2004


SmartCity3


    In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie, aprobata si modificata prin Legea nr. 252/2001, si ale art. 9 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 770/2003 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie,

    secretarul de stat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Standardele minime obligatorii privind procedura adoptiei interne, prevazute in anexa*) care face parte integranta din prezentul ordin.
------------
    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

    Art. 2
    Prezentul ordin intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2005.

                  Secretarul de stat al Autoritatii Nationale
                     pentru Protectia Copilului si Adoptie,
                               Gabriela Coman

    ANEXA 1

                         STANDARDE MINIME OBLIGATORII
                      PRIVIND PROCEDURA ADOPTIEI INTERNE

    Standardele minime obligatorii prezente au drept scop principal asigurarea si garantarea prestarii, in conditii de celeritate, a unor servicii de calitate copiilor al caror plan individualizat de protectie propune ca finalitate adoptia interna, parintilor firesti ai acestor copii, precum si persoanelor/familiilor care doresc sa adopte sau care au adoptat.
    In aplicarea standardelor prezente, serviciul de adoptie actioneaza in respectul interesului superior al copilului, al demnitatii si individualitatii persoanei.
    Standardele sunt grupate pe urmatoarele teme de interes:

    Servicii pentru copil
    1. Evidenta copiilor al caror plan individualizat de protectie stabileste ca finalitate adoptia interna
    2. Opinia copilului
    3. Compatibilitatea copil-familie adoptatoare

    Servicii pentru familia potential adoptatoare
    4. Informare
    5. Sprijin
    6. Evaluare
    7. Procesul de potrivire

    Servicii pentru familia biologica
    8. Informare si sprijin
    9. Consimtamantul la adoptie

    Serviciul de adoptie
    10. Activitati de informare a comunitatii
    11. Organizare
    12. Consilierea si pregatirea familiilor/persoanelor adoptatoare

    Servicii post-adoptie
    13. Organizarea compartimentului post-adoptie
    14. Activitati de consiliere si sprijin
    15. Monitorizarea post-adoptie

    SERVICII PENTRU COPIL

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 1 | Evidenta copiilor al caror plan individualizat de protectie   |
|              | stabileste ca finalitate adoptia interna                      |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie asigura luarea in evidenta a copiilor al |
|              | caror plan individualizat de protectie stabileste ca          |
|              | finalitate adoptia interna.                                   |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Copiii lipsiti permanent de mediul familial sigur si stabil si|
|              | al caror plan individualizat de protectie stabileste ca       |
|              | finalitate adoptia interna sunt beneficiarii directi ai       |
|              | serviciului de adoptie in conditiile legii.                   |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 1                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 1.1. Managerul de caz, responsabil cu elaborarea si monitorizarea            |
|      implementarii planului individualizat de protectie al copilului, trebuie|
|      sa tina cont de urmatoarele aspecte:                                    |
|    - re-evaluarea periodica si, dupa caz, revizuirea planului se realizeaza  |
|      luandu-se in considerare nevoia copilului de a avea o familie si        |
|      identificarea unei solutii in acest sens in cel mai scurt timp;         |
|    - stabilirea unor termene clare de realizare a activitatilor prevazute in |
|      plan.                                                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 1.2. Atunci cand planul individualizat de protectie al copilului prevede ca  |
|      finalitate adoptia interna, managerul de caz anunta serviciul de adoptie|
|      in vederea transferarii cazului.                                        |
|______________________________________________________________________________|
| 1.3. Punerea in practica a actiunilor si activitatilor care urmaresc         |
|      realizarea adoptiei este realizata de catre specialistii serviciului de |
|      adoptie.                                                                |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 1
    (I)1.1. Fiecare copil, care are o masura de protectie decisa de comisia pentru protectia copilului, are intocmit un plan individualizat de protectie, care, conform legii, este reevaluat periodic, actualizat si, dupa caz, revizuit.
    (I)1.2. - 1.3. Numarul anual de copii al caror plan individualizat de protectie stabileste ca finalitate adoptia interna si alte date relevante din evidenta serviciului de adoptie.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 2 | Opinia copilului                                              |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie asigura sprijinul necesar si informarea  |
|              | copiilor aflati in evidenta sa, opinia lor fiind consemnata si|
|              | luata in considerare in raport cu varsta si capacitatea lor de|
|              | intelegere.                                                   |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Copiii aflati in evidenta serviciului de adoptie sunt         |
|              | implicati activ in toate demersurile vizand adoptia,          |
|              | opinia/consimtamantul acestora fiind luate/exprimate numai    |
|              | dupa o informare corespunzatoare si in deplina cunostinta de  |
|              | cauza.                                                        |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 2                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 2.1. Serviciul de adoptie desemneaza un asistent social pentru fiecare copil |
|      aflat in evidenta sa, care este responsabil de caz pe toata durata      |
|      procedurilor de adoptie                                                 |
|______________________________________________________________________________|
| 2.2. Nevoile copilului, dorintele si sentimentele, precum si siguranta       |
|      acestuia primeaza in luarea deciziei de adoptie. Toate aceste informatii|
|      sunt consemnate in dosarul copilului de catre asistentul social desemnat|
|      responsabil de caz.                                                     |
|______________________________________________________________________________|
| 2.3. Copiii beneficiaza de sprijin si consiliere in vederea exprimarii       |
|      opiniei si dorintelor sale pe intreg parcursul procedurii de adoptie.   |
|______________________________________________________________________________|
| 2.4. Copiii pentru care legea prevede exprimarea consimtamantului la adoptie |
|      sunt informati, iar acest lucru este consemnat in dosarul copilului.    |
|______________________________________________________________________________|
| 2.5. Copiii au acces, in conditiile legii, la informatiile pastrate de catre |
|      serviciul de adoptie.                                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 2.6. Copilul este sprijinit si informat fara intarziere atunci cand apar     |
|      dificultati pe parcursul procedurilor de adoptie.                       |
|______________________________________________________________________________|
| 2.7. In situatia in care opinia copilului nu este luata in considerare se    |
|      consemneaza motivul si se explica copilului implicatiile ce decurg din  |
|      acest lucru.                                                            |
|______________________________________________________________________________|
| 2.8. Copilul primeste informatii clare referitoare la adoptie. Aceste        |
|      informatii se refera la etapele procesului de adoptie, durata fiecarei  |
|      etape, precum si activitatile specifice fiecarui caz.                   |
|______________________________________________________________________________|
| 2.9. Copilul este informat despre parintii adoptivi si familia acestora si   |
|      este pregatit inaintea mutarii la familia adoptatoare.                  |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 2
    (I)2.1. Pentru fiecare copil aflat in evidenta serviciului de adoptie exista desemnat un responsabil de caz, fapt consemnat in dosarul copilului.
    (I)2.2., 2.3., 2.4., 2.6., 2.7., 2.9. Informatii consemnate in dosarul copilului sub forma de rapoarte, informari, note, declaratii etc.
    (I)2.5., 2.8. Materiale de informare cu privire la procedurile si demersurile privind adoptia disponibile si accesibile copiilor.
    (I)2.5. Consemnarile din dosarul copilului vizand solicitarile acestuia de obtinere a informatiilor cu privire la adoptie.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 3 | Compatibilitatea copil-familie potential adoptatoare          |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie asigura determinarea compatibilitatii    |
|              | copil-familia potential adoptatoare pe baza nevoilor          |
|              | copilului, dorintelor si opiniilor exprimate de acesta.       |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Incredintarea copilului in vederea adoptiei se decide numai   |
|              | dupa realizarea procesului de potrivire de catre specialistii |
|              | serviciului de adoptie.                                       |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 3                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 3.1. Responsabilul de caz realizeaza evaluarea nevoilor copilului si         |
|      consemneaza rezultatul acesteia.                                        |
|______________________________________________________________________________|
| 3.2. Responsabilul de caz identifica si consemneaza dorintele si opiniile    |
|      copilului.                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 3.3. Responsabilul de caz identifica, conform legii, o persoana/familie      |
|      potential adoptatoare.                                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 3.4. Responsabilul de caz intreprinde demersurile necesare acomodarii        |
|      copilului cu persoana/familia potential adoptatoare. Aceste demersuri   |
|      constau, printre altele, in pregatirea si realizarea unor intalniri     |
|      intre copil si familia potential adoptatoare.                           |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 3
    (I)3.1. Rapoarte de evaluare ale nevoilor copilului.
    (I)3.2. Opiniile si dorintele copilului consemnate in dosarul copilului.
    (I)3.3. Documente care atesta indeplinirea demersurilor legale privind identificarea persoanei/familiei potential adoptatoare.
    (I)3.4. Rapoarte sau orice alte consemnari cu privire la intalnirile
copil-persoana/familia potential adoptatoare.

    SERVICII PENTRU FAMILIA POTENTIAL ADOPTATOARE

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 4 | Informare                                                     |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie ofera persoanei/familiei care isi exprima|
|              | intentia de a adopta informatii complete despre procedura de  |
|              | atestare, pregatire, precum si despre serviciile de sprijin   |
|              | existente. Totodata, ofera, daca este cazul, posibilitatea de |
|              | a intalni familii/persoane care au adoptat.                   |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Persoana/familia care-si exprima intentia de a adopta este    |
|              | informata cu privire la procedura adoptiei si la serviciile   |
|              | existente.                                                    |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 4                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 4.1. Serviciul de adoptie, precum si furnizorii de servicii pentru protectia |
|      copilului pun la dispozitia celor interesati materiale informative      |
|      despre adoptie.                                                         |
|______________________________________________________________________________|
| 4.2. Serviciul de adoptie ofera informatii despre copiii adoptabili aflati in|
|      evidenta sa, daca familia/persoana formuleaza o cerere in acest sens.   |
|      Informatiile oferite despre copii, in vederea asigurarii                |
|      confidentialitatii, fac referire doar la aspecte generale.              |
|______________________________________________________________________________|
| 4.3. Serviciul de adoptie informeaza, in scris, familia/persoana interesata  |
|      despre criteriile si procedura de evaluare si pregatire in vederea      |
|      obtinerii atestatului.                                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 4.4. Familia/persoana care isi exprima intentia sa adopte este informata de  |
|      catre serviciul de adoptie asupra modalitatilor de a contesta deciziile |
|      luate pe parcursul procesului de adoptie.                               |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 4
    (I)4.1., 4.3., 4.4. Materiale informative si alte documente puse la dispozitia celor interesati.
    (I)4.2. Evidenta solicitarilor de informatii despre adoptie.
    (I)4.3. Evidenta raspunsurilor la solicitarile de informatii.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 5 | Sprijin                                                       |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie desemneaza pentru fiecare                |
|              | persoana/familie care doreste sa adopte un asistent social,   |
|              | altul decat responsabilul de caz al copilului, si asigura     |
|              | sprijinul necesar acesteia.                                   |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Fiecare familie/persoana care isi exprima intentia de a       |
|              | adopta beneficiaza de servicii de calitate pe toata durata    |
|              | procesului de evaluare si pregatire in vederea atestarii si   |
|              | pana la definitivarea adoptiei.                               |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 5                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 5.1. Serviciul de adoptie desemneaza pentru fiecare persoana/familie care    |
|      doreste sa adopte un asistent social responsabil cu oferirea de         |
|      informatii, evaluarea si pregatirea acesteia pentru obtinerea           |
|      atestatului si acordarea de sprijin pana la definitivarea adoptiei.     |
|______________________________________________________________________________|
| 5.2. Familia/persoana este informata, in scris, de catre asistentul social   |
|      desemnat, cu privire la termenele stabilite pentru fiecare din etapele  |
|      procedurilor de adoptie, precum si asupra eventualelor depasiri ale     |
|      acestor termene. Informarea cuprinde si motivatia pentru eventuala      |
|      nerespectare a termenelor.                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 5.3. Asistentul social desemnat realizeaza evaluarea familiei in vederea     |
|      obtinerii atestatului, precum si sustinerea acesteia pe parcursul       |
|      procesului de potrivire pana la incredintarea in vederea adoptiei.      |
|______________________________________________________________________________|
| 5.4. Familiile/persoanele care si-au exprimat intentia de a adopta sunt      |
|      informate cu privire la concluziile evaluarii. In cazul in care         |
|      familia/persoana isi exprima dorinta, comentariile acestora la          |
|      concluziile cuprinse in raportul de evaluare sunt consemnate in scris si|
|      anexate raportului de evaluare.                                         |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatori pentru standardul 5
    (I)5.1.1. Fiecare familie/persoana care doreste sa adopte are un asistent social desemnat de catre serviciul de adoptie.
    (I)5.1.2. Evidenta serviciului de adoptie cu privire la persoanele/familiile care doresc sa adopte.
    (I)5.2. Evidenta notificarilor cu privire la termene.
    (I)5.3. - 5.4. Existenta si continutul rapoartelor de evaluare in vederea eliberarii atestatului.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 6 | Evaluare                                                      |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie asigura evaluarea familiei/persoanei care|
|              | doreste sa adopte, tinand cont de interesul superior al       |
|              | copilului.                                                    |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Familia/persoana care isi exprima dorinta sa adopte poate     |
|              | oferi cadrul favorabil dezvoltarii copilului in functie de    |
|              | nevoile specifice acestuia in cazul in care adoptia ar fi     |
|              | incuviintata.                                                 |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 6                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 6.1. Asistentul social desemnat organizeaza intalniri cu persoana/familia    |
|      care doreste sa adopte, in vederea evaluarii acesteia, conform unui     |
|      program stabilit de comun acord.                                        |
|______________________________________________________________________________|
| 6.2. Asistentul social observa si consemneaza, in urma intalnirilor cu       |
|      persoana/familia care doreste sa adopte, cel putin urmatoarele:         |
|      motivatia, asteptarile personale, viata de familie, viata in comunitate,|
|      situatia financiara, starea de sanatate.                                |
|______________________________________________________________________________|
| 6.3. Asistentul social organizeaza intalniri si cu persoane din afara        |
|      familiei, vecini, colegi de la locul de munca.                          |
|______________________________________________________________________________|
| 6.4. Situatia materiala a familiei trebuie sa poata fi dovedita si           |
|      documentata, iar persoana/familia care doreste sa adopte sa inteleaga   |
|      implicatiile si responsabilitatile ce decurg din adoptie.               |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 6
    (I)6.1.1. Dosarul familiei: programul intalnirilor.
    (I)6.1.2. Evidenta deplasarilor asistentilor sociali din serviciul de adoptie desemnati pentru familiile/persoanele care doresc sa adopte.
    (I)6.2. - 6.3. Dosarul familiei: minute si rapoarte de vizita.
    (I)6.4. Dosarul familiei: documente care atesta situatia materiala a familiei/persoanei care doreste sa adopte. Discutii cu familiile/persoanele care doresc sa adopte si se afla in evidenta serviciului de adoptie.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 7 | Procesul de potrivire                                         |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie este responsabil cu realizarea procesului|
|              | de potrivire, care se deruleaza numai dupa obtinerea          |
|              | atestatului de catre familia/persoana care doreste sa adopte. |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Persoanele/familiile atestate pot adopta numai dupa           |
|              | parcurgerea procesului de potrivire.                          |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 7                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 7.1. Responsabilul de caz intreprinde demersurile necesare acomodarii        |
|      copilului cu persoana/familia potential adoptatoare. Aceste demersuri   |
|      constau, printre altele, in pregatirea si realizarea unor intalniri     |
|      intre copil si familia potential adoptatoare.                           |
|______________________________________________________________________________|
| 7.2. Familiile/persoanele atestate sunt informate cu privire la procedurile  |
|      ce urmeaza a fi derulate pana la incheierea adoptiei.                   |
|______________________________________________________________________________|
| 7.3. La incheierea etapei de potrivire, inaintea luarii deciziei finale,     |
|      familia/persoana atestata primeste informatii complete, in scris, despre|
|      copil. Informatiile vizeaza trecutul si nevoile copilului si contribuie |
|      la o mai buna intelegere asupra schimbarilor pe care copilul adoptat le |
|      aduce in viata familiei.                                                |
|______________________________________________________________________________|
| 7.4. Parintii adoptivi sunt informati de catre serviciul de adoptie asupra   |
|      obligatiei de a furniza copilului informatii despre adoptie, trecutul si|
|      familia naturala, la cererea copilului sau cand considera ei necesar.   |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 7
    (I)7.1.1. Rapoarte, informari dupa intalnirile copil-familie potential adoptatoare.
    (I)7.1.2. Opiniile copilului si ale familiei potential adoptatoare.
    (I)7.2. - 7.4. Dosarul familiei.

    SERVICII PENTRU FAMILIA BIOLOGICA

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 8 | Informare si sprijin                                          |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie ofera informatii si asigura sprijinul    |
|              | necesar pentru parintii copiilor pentru care solutia planului |
|              | individualizat de protectie este reprezentata de adoptie,     |
|              | precum si pentru familia extinsa.                             |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Parintii copilului si familia extinsa a acestuia sunt         |
|              | informati cu privire la desfasurarea procedurilor de adoptie  |
|              | si etapele in care ei sunt implicati.                         |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 8                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 8.1. Parintii copilului, precum si familia extinsa sunt sprijiniti de catre  |
|      serviciul de adoptie prin desemnarea unui asistent social cu rol de     |
|      suport al parintilor.                                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 8.2. Parintii copilului, precum si familia extinsa primesc informatii        |
|      referitoare la procedurile in care urmeaza sa fie implicati si asupra   |
|      efectelor finalizarii fiecarei etape din cadrul procesului de adoptie.  |
|______________________________________________________________________________|
| 8.3. Parintii copilului, precum si familia extinsa primesc informatii        |
|      referitoare la momentul pana la care pot interveni in derularea         |
|      procedurilor de adoptie.                                                |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 8
    (I)8.1. Existenta unui asistent social desemnat pentru realizarea activitatilor de sprijin si informare a parintilor si familiei extinse.
    (I)8.2. - 8.3.a. Materiale de informare pentru parinti si familia extinsa cu privire la adoptie.
    b. Solicitarile parintilor/familiei extinse vizand obtinerea informatiilor cu privire la adoptie sunt consemnate in dosarul copilului.
    c. Rapoarte, note sau orice alte documente care atesta efectuarea activitatilor de informare a parintilor si a familiei extinse.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 9 | Consimtamantul la adoptie                                     |
|              |                                                               |
|              | Parintii copilului sau, dupa caz, reprezentantul legal al     |
|              | carui consimtamant la adoptie este cerut de lege sunt         |
|              | informati asupra consecintelor si efectelor adoptiei, in      |
|              | special asupra incetarii legaturilor de rudenie ale copilului.|
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Parintii copilului sau, dupa caz, reprezentantul legal isi    |
|              | exprima in mod liber si neconditionat consimtamantul cu       |
|              | privire la adoptie.                                           |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 9                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 9.1. Parintii/reprezentantul legal al copilului sunt informati cu privire la |
|      termenele si formele in care poate fi exprimat si revocat consimtamantul|
|      la adoptie.                                                             |
|______________________________________________________________________________|
| 9.2. Parintii/reprezentantul legal al copilului sunt informati asupra        |
|      situatiilor prevazute de lege in care nu se solicita consimtamantul,    |
|      precum si asupra situatiilor in care consimtamantul nu este valabil     |
|      exprimat sau se poate trece peste refuzul lor de a consimti la adoptie. |
|______________________________________________________________________________|
| 9.3. Asistentul social consiliaza, sprijina si se asigura ca                 |
|      parintii/reprezentantul legal isi exprima consimtamantul in deplina     |
|      cunostinta de cauza.                                                    |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 9
    (I)9.1. - 9.2. Solicitarile parintilor/reprezentantului legal vizand obtinerea informatiilor cu privire la consimtamant, precum si activitatile de informare a acestora sunt consemnate in dosarul copilului.
    (I)9.3. Raportul care atesta efectuarea activitatilor de informare si consiliere a parintilor/reprezentantului legal inainte de exprimarea consimtamantului la adoptie.

    SERVICIUL DE ADOPTIE

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 10| Activitati de informare a comunitatii                         |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie desfasoara activitati de informare si    |
|              | promovare a adoptiei nationale.                               |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Comunitatea este informata cu privire la problematica copiilor|
|              | care pot beneficia de adoptie si are acces la informatii de   |
|              | specialitate vizand procedurile necesare finalizarii          |
|              | procesului de adoptie.                                        |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 10                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 10.1. Serviciul de adoptie initiaza si organizeaza realizarea de campanii    |
|       anuale de informare si promovare a adoptiei interne.                   |
|______________________________________________________________________________|
| 10.2. Serviciul de adoptie centralizeaza, sintetizeaza si consemneaza datele |
|       obtinute cu ocazia derularii campaniilor si intocmeste rapoarte in     |
|       acest sens.                                                            |
|______________________________________________________________________________|
| 10.3. Serviciul de adoptie realizeaza recrutarea familiilor/persoanelor care |
|       doresc sa adopte, pe baza unei strategii anuale care conduce la        |
|       identificarea familiilor/persoanelor care sa vina in intampinarea      |
|       nevoilor fiecarui copil adoptabil.                                     |
|______________________________________________________________________________|
| 10.4. Serviciul de adoptie realizeaza materiale promotionale care contin     |
|       informatii relevante cu privire la persoanele care pot adopta,         |
|       conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca, procedura de evaluare  |
|       si etapele procesului de adoptie.                                      |
|______________________________________________________________________________|
| 10.5. Serviciul de adoptie redacteaza rapoarte statistice si asigura         |
|       diseminarea datelor relevante despre adoptia nationala in mass-media,  |
|       in mod periodic. Continutul rapoartelor statistice si a celorlalte     |
|       materiale facute public este avizat in prealabil de conducatorul       |
|       persoanei juridice in cadrul careia functioneaza serviciul de adoptie. |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 10
    (I)10.1. Numarul anual de campanii de informare initiate/organizate de catre serviciul de adoptie.
    (I)10.2. Rapoarte intocmite cu privire la rezultatul campaniilor derulate.
    (I)10.3.1. Strategia de recrutare avizata de seful serviciului de adoptie si aprobata de conducerea persoanei juridice in cadrul careia functioneaza serviciul de adoptie.
    (I)10.3.2. Evidenta persoanelor/familiilor care si-au exprimat intentia de a adopta.
    (I)10.4. Existenta materialelor promotionale cu continut adecvat grupului tinta si modalitati de diseminare a informatiei.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 11| Organizare                                                    |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie este organizat si dimensionat astfel     |
|              | incat sa raspunda tuturor solicitantilor si sa nu conduca la  |
|              | intarzieri in procesul de adoptie pentru nici un copil.       |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Clientii serviciului de adoptie beneficiaza de servicii de    |
|              | calitate si in conditii de celeritate, oferite de personal    |
|              | calificat.                                                    |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 11                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 11.1. Serviciul de adoptie este organizat si functioneaza ca si compartiment |
|       distinct.                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 11.2. Serviciul de adoptie are incadrati asistenti sociali care dispun de    |
|       calificarea necesara si cu experienta de minim un an in protectia      |
|       copilului.                                                             |
|______________________________________________________________________________|
| 11.3. Serviciul de adoptie dispune de expertiza altor categorii de personal  |
|       de specialitate necesar finalizarii procedurilor de adoptie (juristi,  |
|       psihologi, psiho-pedagogi etc.).                                       |
|______________________________________________________________________________|
| 11.4. Asistentii sociali din cadrul serviciului de adoptie urmeaza cel putin |
|       o data pe an programe de pregatire specializate in materia adoptiei.   |
|______________________________________________________________________________|
| 11.5. Serviciul de adoptie dispune de un numar suficient si de o structura de|
|       personal corespunzatoare, astfel incat sa asigure pentru fiecare       |
|       solicitant desemnarea unui asistent social, pentru fiecare copil aflat |
|       in evidenta sa desemnarea unui responsabil de caz si, dupa caz, pentru |
|       parintii firesti ai copilului desemnarea unui asistent social.         |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 11
    (I)11.1. Organigrama/structura organizatorica a persoanei juridice in cadrul careia functioneaza serviciul de adoptie.
    (I)11.2.1., 11.5. Organigrama, statul de functii, fisele de post, contractele de munca, alte contracte de colaborare sau voluntariat.
    (I)11.2.2. Numarul de asistenti sociali cu studii superioare angajati.
    (I)11.3. Documente continute in dosarele copiilor sau ale familiilor intocmite in colaborare cu alti specialisti (referate, evaluari, rapoarte etc.).
    (I)11.4. Diplomele de studii si alte acte care atesta formarea si perfectionarea personalului angajat.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 12| Consilierea si pregatirea familiilor/persoanelor adoptatoare  |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie asigura pe parcursul procesului de       |
|              | evaluare consilierea persoanelor/familiilor potential         |
|              | adoptatoare si organizeaza programe de pregatire pentru       |
|              | acestea.                                                      |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Persoanele/familiile potential adoptatoare isi asuma rolul de |
|              | parinte, in deplina cunostinta de cauza si in mod             |
|              | corespunzator.                                                |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 12                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 12.1. Programele de pregatire adresate familiilor/persoanelor potential      |
|       adoptatoare se desfasoara dupa o programa elaborata de catre angajatii |
|       serviciului de adoptie si aprobata de catre conducerea persoanei       |
|       juridice in cadrul careia functioneaza serviciul. Programa de          |
|       pregatire este adaptata nevoilor solicitantilor.                       |
|______________________________________________________________________________|
| 12.2. Programele de consiliere adresate familiilor/persoanelor potential     |
|       adoptatoare se desfasoara pe baza unui protocol elaborat de catre      |
|       angajatii serviciului de adoptie si aprobat de catre conducerea        |
|       persoanei juridice in cadrul careia functioneaza serviciul. Programele |
|       de consiliere sunt adaptate nevoilor solicitantilor.                   |
|______________________________________________________________________________|
| 12.3. Organizarea programelor de consiliere si pregatire, precum si          |
|       continutul programei de pregatire sunt popularizate si aduse la        |
|       cunostinta celor interesati.                                           |
|______________________________________________________________________________|
| 12.4. Asistentii sociali ai serviciului de adoptie participa in calitate de  |
|       formatori in cadrul programelor de pregatire.                          |
|______________________________________________________________________________|
| 12.5. Serviciul de adoptie organizeaza pe durata procesului de evaluare cel  |
|       putin un curs de pregatire si cel putin un program de consiliere.      |
|______________________________________________________________________________|
| 12.6. Asistentii sociali ai serviciului de adoptie acorda consiliere si      |
|       sprijin si la solicitarea persoanelor/familiilor potential adoptatoare.|
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 12
    (I)12.1. Continutul programei de pregatire si adecvarea acesteia la nevoile solicitantilor.
    (I)12.2.1. Existenta si continutul protocolului.
    (I)12.2.2. Continutul programelor de consiliere si adecvarea acestora la nevoile solicitantilor.
    (I)12.5. Numarul programelor de pregatire si consiliere derulate pe parcursul procesului de evaluare.
    (I)12.6. Numarul sedintelor de consiliere acordate individual sau in grup, din oficiu sau la cererea celor interesati si consemnarea acestor sedinte.

    SERVICII POST-ADOPTIE

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 13| Organizare                                                    |
|              |                                                               |
|              | Serviciul de adoptie are in componenta sa un compartiment     |
|              | post-adoptie organizat si dimensionat astfel incat sa         |
|              | raspunda tuturor solicitantilor.                              |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Clientii serviciului de adoptie beneficiaza de servicii       |
|              | post-adoptie de calitate, in conditii de celeritate, oferite  |
|              | de personal calificat.                                        |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 13                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 13.1. Compartimentul post-adoptie este organizat si functioneaza ca si       |
|       compartiment distinct in cadrul serviciului de adoptie.                |
|______________________________________________________________________________|
| 13.2. Compartimentul post-adoptie are incadrati asistenti sociali care       |
|       dispun de calificarea necesara si cu experienta de minim un an in      |
|       protectia copilului.                                                   |
|______________________________________________________________________________|
| 13.3. Compartimentul post-adoptie dispune de expertiza altor categorii de    |
|       personal de specialitate necesar finalizarii procedurilor de adoptie   |
|       (juristi, psihologi, psiho-pedagogi etc.).                             |
|______________________________________________________________________________|
| 13.4. Asistentii sociali din cadrul compartimentului post-adoptie urmeaza    |
|       cel putin o data pe an programe de pregatire specializate in domeniul  |
|       protectiei copilului si/sau adoptiei.                                  |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 13
    (I)13.1. Organigrama/structura organizatorica a persoanei juridice in cadrul careia functioneaza serviciul de adoptie.
    (I)13.2.1. Organigrama, statul de functii, fisele de post, contractele de munca, alte contracte de colaborare sau voluntariat.
    (I)13.2.2. Numarul de asistenti sociali cu studii superioare angajati.
    (I)13.3. Documente continute in dosarele copiilor sau ale familiilor intocmite in colaborare cu alti specialisti (referate, evaluari, rapoarte etc.).
    (I)13.4. Diplomele de studii si alte acte care atesta formarea si perfectionarea personalului angajat.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 14| Activitati de sprijin si consiliere                           |
|              |                                                               |
|              | Compartimentul post-adoptie asigura servicii de sprijin,      |
|              | consiliere si asistenta familiilor adoptatoare, copiilor      |
|              | adoptati si familiei biologice.                               |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Clientii compartimentului post-adoptie au acces la servicii   |
|              | si programe de sprijin adaptate nevoilor lor, accesibile atat |
|              | pe plan local, cat si national.                               |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 14                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 14.1. Compartimentul post-adoptie sprijina si promoveaza organizarea         |
|       grupurilor de sprijin pentru parintii adoptivi si respectiv pentru     |
|       parintii biologici si asigura coordonarea acestor grupuri.             |
|______________________________________________________________________________|
| 14.2. Compartimentul post-adoptie asigura, dupa incuviintarea adoptiei,      |
|       consilierea si informarea familiei adoptatoare cu privire la aspecte   |
|       legate de dezvoltarea copilului, atasament si dinamica familiei, precum|
|       si alte teme de interes in functie de nevoile copilului si ale familiei|
|       adoptatoare.                                                           |
|______________________________________________________________________________|
| 14.3. Compartimentul post-adoptie asigura, dupa incuviintarea adoptiei,      |
|       consilierea si informarea familiei biologice, in special cu privire la |
|       efectele adoptiei asupra membrilor familiei.                           |
|______________________________________________________________________________|
| 14.4. Compartimentul post-adoptie asigura consiliere si sprijin pentru       |
|       copilul adoptat in ceea ce priveste obtinerea informatiilor legate     |
|       de adoptia sa a caror comunicare este permisa de lege.                 |
|______________________________________________________________________________|
| 14.5. Compartimentul post-adoptie asigura consilierea copilului adoptat si a |
|       persoanei/familiei adoptatoare in cazul desfacerii sau constatarii     |
|       nulitatii adoptiei.                                                    |
|______________________________________________________________________________|
| 14.6. Compartimentul post-adoptie analizeaza cauzele care au determinat      |
|       desfacerea adoptiei sau declararea nulitatii acesteia si face propuneri|
|       de imbunatatire a activitatii serviciului de adoptie sau, dupa caz, a  |
|       altor compartimente.                                                   |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 14
    (I)14.1. Numarul grupurilor de sprijin organizate pentru parintii adoptivi si respectiv pentru parintii biologici.
    (I)14.2. - 14.4.a. Numarul solicitarilor adresate serviciului post-adoptie/luna/an.
    b. Rapoarte cuprinzand activitatile de interventie specifica fiecarui caz/solicitant in parte.
    c. Dosarele solicitantilor.
    (I)14.5. Evidenta cazurilor in care adoptia a fost desfacuta sau anulata.

 ______________________________________________________________________________
| Standardul 15| Monitorizarea post-adoptie                                    |
|              |                                                               |
|              | Compartimentul post-adoptie asigura urmarirea si              |
|              | monitorizarea evolutiei copilului si a relatiilor dintre      |
|              | acesta si parintii sai adoptivi pe intreaga perioada          |
|              | prevazuta de lege.                                            |
|______________|_______________________________________________________________|
| Rezultat     | Copiii si persoanele/familiile adoptatoare beneficiaza de     |
|              | sprijin si consiliere privind solutionarea problemelor de     |
|              | atasament si dezvoltare ale copilului, precum si a            |
|              | eventualelor disfunctionalitati aparute in familie.           |
|______________|_______________________________________________________________|
| Proceduri de implementare a standardului 15                                  |
|______________________________________________________________________________|
| 15.1. Compartimentul post-adoptie tine evidenta adoptiilor incuviintate      |
|       supuse perioadei obligatorii de urmarire post-adoptie si intocmeste    |
|       dosar separat pentru fiecare adoptie in parte.                         |
|______________________________________________________________________________|
| 15.2. Compartimentul post-adoptie asigura planificarea si realizeaza         |
|       coordonarea interventiilor specifice fiecarui caz in parte.            |
|______________________________________________________________________________|
| 15.3. Asistentii sociali din cadrul compartimentului post-adoptie realizeaza |
|       din oficiu vizite trimestriale la domiciliul copilului adoptat si      |
|       intocmesc rapoarte in acest sens.                                      |
|______________________________________________________________________________|
| 15.4. Asistentii sociali realizeaza vizite la domiciliul copilului adoptat   |
|       ori de cate ori este sesizat cu privire la aparitia unor               |
|       disfunctionalitati in familie sau posibile incalcari ale drepturilor   |
|       copilului si intocmesc rapoarte in acest sens.                         |
|______________________________________________________________________________|
| 15.5. Compartimentul post-adoptie colaboreaza in realizarea interventiilor   |
|       specifice fiecarui caz cu asistentii sociali ai serviciului de adoptie |
|       si sesizeaza, in scris, conducatorul persoanei juridice in care        |
|       functioneaza toate situatiile care impun desfacerea sau anularea       |
|       adoptiei sau implicarea altor institutii abilitate de lege sa dispuna  |
|       masuri care exced sferei proprii de competenta.                        |
|______________________________________________________________________________|

    Indicatorii pentru Standardul 15
    (I)15.1. Evidenta adoptiilor incuviintate supuse perioadei obligatorii de urmarire post-adoptie.
    (I)15.2.1. Dosarele familiei si copilului.
    (I)15.2.2. Existenta instrumentelor de planificare a interventiilor specifice.
    (I)15.3. Rapoartele de vizita trimestriale si continutul acestora.
    (I)15.4. Numarul anual al sesizarilor primite si al rapoartelor de vizita realizate ca urmare a verificarii acestor sesizari.
    (I)15.5. Numarul anual al sesizarilor formulate de compartimentul post adoptie in atentia conducatorului persoanei juridice in cadrul careia functioneaza.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 45/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 45 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu