ORDONANTA DE URGENTA Nr. 94 din 29 iunie 2000 * Republicata
privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase
din Romania
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 797 din 1 septembrie 2005
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
*) Republicata in temeiul art. V din titlul II al Legii nr. 247/2005
privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri
adiacente, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 653 din 22
iulie 2005.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor
bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania a fost
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 308 din 4 iulie 2000,
a fost aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 561 din 31 iulie 2002, si a mai
fost modificata prin:
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 184/2002 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate
in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, precum si pentru
stabilirea unor masuri pentru accelerarea aplicarii acesteia si a Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care
au apartinut cultelor religioase din Romania, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 501/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 929 din 18 decembrie 2002, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 48/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 262 din 25 martie 2004;
- Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si
justitiei, precum si unele masuri adiacente, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 653 din 22 iulie 2005.
Art. 1
(1) Imobilele care au apartinut cultelor religioase din Romania si au fost
preluate in mod abuziv, cu sau fara titlu, de statul roman, de organizatiile
cooperatiste sau de orice alte persoane juridice in perioada 6 martie 1945 - 22
decembrie 1989, altele decat lacasele de cult, aflate in proprietatea statului,
a unei persoane juridice de drept public sau in patrimoniul unei persoane
juridice din cele prevazute la art. 2, se retrocedeaza fostilor proprietari, in
conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(2) Regimul juridic al imobilelor care au destinatia de lacas de cult va fi
reglementat prin lege speciala.
(3) Sunt imobile, in sensul prezentei ordonante de urgenta, constructiile
existente in natura, impreuna cu terenurile aferente lor, situate in
intravilanul localitatilor, cu oricare dintre destinatiile avute la data
preluarii in mod abuziv, precum si terenurile aflate la data preluarii abuzive
in intravilanul localitatilor, nerestituite pana la data intrarii in vigoare a
prezentei legi*). Adaugirile aduse constructiilor se preiau cu plata, numai
daca acestea nu depasesc 50% din aria desfasurata actuala. In caz contrar, nu
se va dispune retrocedarea, considerandu-se imobil nou in raport cu cel
preluat. Nu se includ in aceasta categorie lucrarile de reparatii curente,
capitale, consolidari, modificari ale compartimentarii initiale, imbunatatiri
functionale si altele asemenea.
(4) In cazul in care terenul este ocupat partial, persoana indreptatita
poate obtine restituirea in natura a partii de teren ramase libere, pentru cea
ocupata de constructii noi, pentru cea necesara in vederea bunei utilizari a
acestora si pentru cea afectata unor amenajari de utilitate publica, masurile
reparatorii stabilindu-se in echivalent. In cazul in care terenul este ocupat
in totalitate, pentru acesta se vor stabili masuri reparatorii in echivalent.
De asemenea, se retrocedeaza in natura terenurile pe care s-au ridicat constructii
usoare sau demontabile.
(5) Valoarea terenurilor care nu pot fi retrocedate in natura se stabileste
potrivit valorii de circulatie la momentul emiterii deciziei, stabilita
potrivit standardelor intentionate de evaluare.
(6) Pentru situatiile prevazute la alin. (4) in care nu se poate dispune
retrocedarea in natura, se vor acorda masuri reparatorii in echivalent potrivit
legii speciale care va reglementa tipul si procedura de acordare a
despagubirilor.
(7) In situatia in care imobilul retrocedat prin decizia Comisiei speciale
de retrocedare se afla in domeniul public al statului sau al unei unitati
administrativ-teritoriale, acesta urmeaza a fi scos din domeniul public,
potrivit dispozitiilor Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica si
regimul juridic al acesteia, cu modificarile si completarile ulterioare, in
termen de 30 de zile de la data ramanerii definitive a deciziei Comisiei
speciale de retrocedare.
(8) Prin centru de cult se intelege institutia, cu sediul in Romania, care
coordoneaza toate unitatile locale ale unui cult religios. Prin centru eparhial
se intelege institutia care are jurisdictie asupra unui numar de unitati locale
de cult situate intr-o anumita zona geografica a tarii.
(9) In toate cazurile cererile de retrocedare a imobilelor prevazute la
alin. (1) se pot depune la Comisia speciala de retrocedare, prevazuta de
prezenta ordonanta de urgenta, in termen de 6 luni de la data intrarii in
vigoare a legii de aprobare a acesteia. Dupa acest termen nu se mai pot formula
cereri de restituire sau de retrocedare. Actele doveditoare ale drepturilor
solicitate se pot depune in termenul util stabilit de comisie.
(10) In cazul in care imobilele retrocedate sunt afectate unor activitati
de interes public din invatamant sau sanatate, finantate sau cofinantate de la
bugetul de stat sau de la bugetele locale, noul proprietar are obligatia de a
mentine afectatiunea pe o perioada de pana la 5 ani de la data emiterii
deciziei. In aceasta perioada noul proprietar va fi beneficiarul unei chirii in
cuantumul stabilit prin hotarare a Guvernului. In acest interval plata
cheltuielilor de intretinere aferente imobilului respectiv revine
utilizatorilor.
(11) Odata cu imobilele retrocedate in natura se restituie si bunurile mobile,
daca acestea au fost preluate impreuna cu imobilul respectiv si daca acestea
mai exista la data depunerii cererii de retrocedare. Detinatorul actual al
imobilului, la solicitarea si in prezenta reprezentantului cultului religios
care a depus cererea de retrocedare, va proceda la efectuarea inventarului
bunurilor mobile existente in imobil, in termen de 30 de zile de la data
depunerii cererii de retrocedare. In cazul nerespectarii acestui termen se va
urma procedura prevazuta la art. 46 alin. (2) - (4) din Legea nr. 10/2001
privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6
martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata*), cu modificarile si completarile
ulterioare.
------------
*) Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si
justitiei, precum si unele masuri adiacente, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 653 din 22 iulie 2005.
*) Legea nr. 10/2001 a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 279 din 4 aprilie 2005.
Art. 2
(1) Imobilele - terenuri si constructii - preluate in mod abuziv,
indiferent de destinatie, care sunt detinute la data intrarii in vigoare a
prezentei legi*) de o regie autonoma, o societate sau companie nationala, o
societate comerciala la care statul sau o autoritate a administratiei publice
centrale sau locale este actionar ori asociat majoritar, vor fi restituite
solicitantului, in natura, prin decizia organelor de conducere ale unitatii
detinatoare. Cota de participare a statului sau a autoritatii administratiei
publice centrale sau locale se va diminua in mod corespunzator cu valoarea
imobilului retrocedat, procedandu-se la reducerea capitalului social si la
recalcularea patrimoniului.
(2) In situatiile prevazute la alin. (1) Comisia speciala de retrocedare va
transmite cererea de retrocedare unitatii detinatoare, care are obligatia de a
o solutiona in termen de 60 de zile de la data completarii dosarului.
(3) Prevederile alin. (3), (4), (5) si (11) ale art. 1 se aplica in mod
corespunzator.
(4) Pentru situatiile prevazute la art. 1 alin. (4) in care nu se poate
dispune retrocedarea in natura, se vor acorda masurile reparatorii in
echivalent prevazute de legea speciala sau compensarea cu alte bunuri sau
servicii oferite in echivalent de catre unitatea detinatoare prevazuta la alin.
(1), cu acordul persoanei indreptatite.
(5) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile si in cazul in care statul sau o
autoritate publica centrala sau locala, actionar sau asociat minoritar al unitatii
care detine imobilul, daca valoarea actiunilor sau partilor sociale detinute
este mai mare sau egala cu valoarea corespunzatoare a imobilului a carui
restituire in natura este ceruta.
(6) Deciziile prevazute la alin. (1) pot fi atacate la sectia civila a
tribunalului in a carui circumscriptie teritoriala se afla sediul unitatii
detinatoare, in termen de 30 de zile de la comunicarea acestora.
------------
*) Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si
justitiei, precum si unele masuri adiacente, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 653 din 22 iulie 2005.
Art. 3
(1) In scopul verificarii indeplinirii conditiilor prevazute la art. 1 se
va constitui, prin hotarare a Guvernului, in termen de 30 de zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Comisia speciala de
retrocedare, care va fi formata din:
a) un reprezentant din partea Ministerului Culturii si Cultelor;
b) un reprezentant din partea Ministerului Justitiei;
c) un reprezentant din partea Cancelariei Primului-Ministru, respectiv
presedintele Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor, care va
avea calitatea de presedinte al comisiei;
d) un reprezentant din partea Ministerului Finantelor Publice;
e) un reprezentant din partea Secretariatului General al Guvernului -
Departamentul pentru Relatii Interetnice.
(2) Membrii Comisiei speciale de retrocedare vor fi nominalizati de
conducatorul autoritatii din care acestia fac parte. La lucrarile Comisiei
speciale de retrocedare va lua parte, cu statut de invitat, si un reprezentant
din partea cultului religios solicitant, pentru a sustine cererea.
(3) Atributiile si regulamentul de organizare si functionare a Comisiei
speciale de retrocedare vor fi stabilite prin hotarare a Guvernului, in termen
de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(4) Secretariatul Comisiei speciale de retrocedare va fi asigurat de
Cancelaria Primului-Ministru, prin Autoritatea Nationala pentru Restituirea
Proprietatilor.
(5) Membrii Comisiei speciale de retrocedare, precum si persoanele din
cadrul Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor, care asigura
secretariatul tehnic al acesteia, beneficiaza de indemnizatie de sedinta
reprezentand 50% din salariul de incadrare sau, dupa caz, din indemnizatia
lunara; intr-o luna se poate acorda o singura indemnizatie, indiferent de
numarul sedintelor de lucru.
(6) Comisia speciala de retrocedare sau, dupa caz, unitatea detinatoare
prevazuta la art. 2 va analiza documentatia prezentata de solicitanti pentru
fiecare imobil si va dispune, prin decizie motivata, retrocedarea imobilelor
solicitate de cultele religioase, respingerea cererii de retrocedare, daca se
apreciaza ca aceasta nu este intemeiata, sau va propune acordarea masurilor
reparatorii in echivalent, in conditiile stabilite prin legea speciala. In
situatia in care imobilul este inscris in Lista monumentelor istorice, in
decizia de retrocedare se va mentiona ca proprietarul are drepturile si
obligatiile prevazute de lege.
(7) Deciziile Comisiei speciale de retrocedare vor putea fi atacate cu
contestatie la instanta de contencios administrativ in a carei raza teritoriala
este situat imobilul solicitat, in termen de 30 de zile de la comunicarea
acestora. Hotararea pronuntata de instanta de contencios administrativ este
supusa cailor de atac potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.
(8) Ministerele, prefecturile, primariile, serviciile de cadastru si
birourile de carte funciara, precum si celelalte institutii publice au
obligatia de a furniza, la cererea scrisa a Comisiei speciale de retrocedare
si/sau a solicitantului retrocedarii, in termen de 30 de zile, informatii
privind situatia juridica a imobilelor care fac obiectul cererilor de
restituire, in vederea fundamentarii deciziilor.
(9) In cazul in care detinatorul bunului imobil solicitat nu este cunoscut,
primaria in a carei raza teritoriala este situat imobilul solicitat, la cererea
scrisa a Comisiei speciale de retrocedare, este obligata sa identifice unitatea
detinatoare si sa comunice, in termen de 30 de zile, elementele de identificare
a acesteia.
Art. 4
(1) Cererile de retrocedare se depun, prin centrul eparhial sau, dupa caz,
centrul de cult, la Comisia speciala de retrocedare.
(2) Pentru fiecare imobil solicitantul va pune la dispozitie Comisiei
speciale de retrocedare, in vederea stabilirii dreptului de proprietate asupra
imobilelor, actele sau orice alte dovezi necesare pentru stabilirea calitatii
de fost proprietar, in conditiile ce se vor stabili prin regulamentul prevazut
la art. 3 alin. (3).
(3) Pentru stabilirea dreptului de proprietate solicitantul poate depune
inceputuri de dovada scrisa, declaratii de martori autentificate, expertize
extrajudiciare, precum si orice acte care, coroborate, intemeiaza prezumtia
existentei dreptului de proprietate al acestuia asupra imobilului, la data
preluarii abuzive.
(4) In absenta unor probe contrare, existenta si, dupa caz, intinderea
dreptului de proprietate, se prezuma a fi cea recunoscuta in actul normativ sau
de autoritate prin care s-a dispus masura preluarii abuzive sau s-a pus in
executare masura preluarii abuzive.
(5) In aplicarea prevederilor alin. (4) si in absenta unor probe contrare,
persoana individualizata in actul normativ sau de autoritate prin care s-a
dispus sau, dupa caz, s-a pus in executare masura preluarii abuzive este
presupusa ca detine imobilul sub nume de proprietar.
Art. 5
(1) Dreptul de proprietate asupra imobilului solicitat se redobandeste pe
baza deciziei Comisiei speciale de retrocedare, a unitatii detinatoare
prevazute la art. 2 sau a hotararii judecatoresti ramase definitive, dupa caz.
(2) Dispozitiile legale privind protectia chiriasilor, persoane fizice, se
aplica in mod corespunzator, fara a putea depasi termenul de 5 ani prevazut la
art. 8 alin. (2).
(3) In cazul contractelor de locatiune care au ca obiect spatii cu alta
destinatie decat aceea de locuinta noul proprietar se va subroga in drepturile
fostului locator, cu renegocierea clauzelor privind chiria, pe o perioada de
maximum 5 ani potrivit dispozitiilor cuprinse la art. 8 alin. (2), daca aceste
contracte au fost incheiate cu respectarea legii.
(4) Litigiile legate de eventualele imbunatatiri aduse imobilelor care se
retrocedeaza in conditiile prezentei ordonante de urgenta de catre fostii
detinatori, precum si cele legate de aplicarea alin. (3) vor fi solutionate in
conditiile legii.
(5) Masurile reparatorii in echivalent se vor acorda potrivit legii
speciale care va reglementa tipul si procedura de acordare a despagubirilor.
Art. 6
(1) In cazul in care imobilele ce fac obiectul prezentei ordonante de
urgenta au fost instrainate legal dupa data de 22 decembrie 1989, titularii
cererilor de retrocedare pot opta pentru acordarea masurilor reparatorii in
echivalent potrivit art. 5 alin. (5).
(2) Actele juridice de instrainare a imobilelor care fac obiectul prezentei
ordonante de urgenta sunt lovite de nulitate absoluta daca au fost incheiate cu
incalcarea dispozitiilor imperative ale legilor in vigoare la data
instrainarii.
(3) In cazul actiunilor formulate potrivit dispozitiilor cuprinse la alin.
(2) procedura de retrocedare inceputa in temeiul prezentei ordonante de urgenta
este suspendata pana la solutionarea acelor actiuni prin hotarare
judecatoreasca definitiva si irevocabila. Persoana indreptatita va instiinta de
indata Comisia speciala de retrocedare.
(4) Prevederile prezentei ordonante de urgenta sunt aplicabile si in cazul
actiunilor in curs de judecata, persoana indreptatita putand alege calea
acestei ordonante de urgenta, renuntand la judecarea cauzei sau solicitand
suspendarea cauzei.
Art. 7
(1) Sub sanctiunea nulitatii absolute, pana la solutionarea procedurilor
administrative si, dupa caz, judiciare, prevazute de prezenta ordonanta de
urgenta, este interzisa instrainarea, schimbarea destinatiei, ipotecarea sau
grevarea sub orice forma a imobilelor pentru care au fost depuse cereri de
retrocedare in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(2) Solicitantilor le revine obligatia de a instiinta in scris detinatorul
actual despre existenta cererilor de retrocedare depuse in conditiile prezentei
ordonante de urgenta.
Art. 8
(1) Proprietarii care vor redobandi dreptul de proprietate asupra
imobilelor in temeiul prezentei ordonante de urgenta vor incheia cu detinatorii
actuali ai acestor imobile un protocol de predare-preluare, in mod obligatoriu,
in termen de 60 de zile de la data ramanerii definitive a deciziei Comisiei
speciale de retrocedare sau, dupa caz, a unitatii detinatoare prevazute la art.
2, termen dupa care, daca protocolul nu a fost semnat, se va incheia in
prezenta executorului judecatoresc un proces-verbal de constatare unilaterala a
preluarii imobilului.
(2) Proprietarii vor intra in posesia bunurilor imobile solicitate in
termen de cel mult 5 ani de la redobandirea dreptului de proprietate, in cazul
imobilelor prevazute la art. 1 alin. (10) si la art. 5 alin. (2) si (3).
Art. 9
(1) Nerespectarea obligatiilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta
atrage raspunderea contraventionala a institutiei sau, dupa caz, a
conducatorului institutiei careia ii incumba respectarea acestor obligatii.
(2) Constituie contraventii urmatoarele fapte:
a) nerespectarea obligatiei prevazute la art. 1 alin. (7);
b) nerespectarea obligatiei prevazute la art. 1 alin. (11);
c) nerespectarea obligatiei prevazute la art. 2 alin. (2) de catre unitatea
detinatoare;
d) necomunicarea sau comunicarea in mod eronat a informatiilor solicitate
potrivit art. 3 alin. (8) si (9);
e) nerespectarea obligatiei prevazute la art. 8 alin. (1);
f) incalcarea interdictiei de instrainare prevazute la art. 7 alin. (1).
(3) Faptele prevazute la alin. (2) lit. a) - e) se sanctioneaza cu amenda
de la 500 lei (RON) la 5.000 lei (RON).
(4) Fapta prevazuta la alin. (2) lit. f) se sanctioneaza cu amenda de la
10.000 lei (RON) la 100.000 lei (RON).
(5) Neincheierea de catre detinatorul actual a protocolului de
predare-preluare, potrivit art. 8 alin. (1), atrage obligatia acestuia de a
plati noului proprietar o suma, calculata pe zi de intarziere, reprezentand
contravaloarea lipsei de folosinta a imobilului.
Art. 10
(1) Constatarea contraventiilor prevazute la art. 9 alin. (2) si aplicarea
sanctiunilor in ceea ce priveste ministerele, prefecturile, unitatile
detinatoare prevazute la art. 2 se fac de catre Autoritatea Nationala pentru
Restituirea Proprietatilor, prin corpul de control al acesteia.
(2) In cazul autoritatilor administratiei publice locale situate pe raza
teritoriala a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti, constatarea
contraventiilor revine prefectului judetului, respectiv prefectului
municipiului Bucuresti, iar aplicarea sanctiunilor revine Autoritatii Nationale
pentru Restituirea Proprietatilor.
(3) Activitatea prefectului judetului, respectiv a prefectului municipiului
Bucuresti, prevazuta la alin. (2) este supusa controlului Autoritatii Nationale
pentru Restituirea Proprietatilor, prin corpul de control al acesteia. In
masura in care acesta constata neindeplinirea sau indeplinirea
necorespunzatoare a acestor obligatii, va propune ministrului administratiei si
internelor masuri corespunzatoare.
Art. 11
Dispozitiile art. 9 si 10 se vor completa cu prevederile Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare.
Art. 12
Pentru aplicarea unitara a prezentei ordonante de urgenta Guvernul va emite
norme metodologice in termen de 60 de zile de la data publicarii legii de
aprobare a acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 13
Prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare in termen de 60 de zile de
la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
NOTA. Reproducem mai jos alin. (5) al art. VI din titlul II din Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 184/2002 pentru modificarea si completarea Legii
nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in
perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, precum si pentru stabilirea unor
masuri pentru accelerarea aplicarii acesteia si a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au
apartinut cultelor religioase din Romania, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 501/2002, precum si art. II, III, IV si VI din titlul II din Legea
nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si
unele masuri adiacente, care nu sunt incorporate in textul republicat al
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000:
- Art. VI alin. (5) din titlul II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
184/2002:
"(5) Cererile sau actiunile in justitie, precum si transcrierea sau
intabularea titlurilor de proprietate, legate de aplicarea prevederilor
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 501/2002, si ale prezentei ordonante de urgenta, sunt scutite de
taxe de timbru."
- Art. II, III, IV si VI din titlul II din Legea nr. 247/2005:
"Art. 2
Termenul de depunere a cererilor de retrocedare a imobilelor apartinand
cultelor religioase, prevazut la art. 1 alin. (5)*) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
501/2002, cu modificarile ulterioare, este de 6 luni de la data intrarii in
vigoare a prezentei legi.
------------
*) In urma renumerotarii, art. 1 alin. (5) a devenit art. 1 alin. (9).
Art. 3
Prin derogare de la dreptul comun, indiferent de cauza de nulitate, dreptul
la actiune prevazut la art. 4^1 alin. (2)*) din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare, se prescrie in termen de 6 luni de la
data intrarii in vigoare a prezentei legi.
------------
*) In urma renumerotarii, art. 4^1 alin. (2) a devenit art. 6 alin. (2).
Art. 4
(1) Cererile de retrocedare avand ca obiect terenuri situate in
extravilanul localitatilor la data preluarii abuzive, precum si constructii de
orice fel, situate in extravilanul localitatilor, apartinand exploatatiilor
agricole si care au fost trecute in proprietatea statului, constructii de pe
terenurile forestiere, care au facut parte din exploatatia forestiera la data
trecerii in proprietatea statului, se vor inainta de catre Comisia speciala de
retrocedare, in vederea solutionarii, in termen de 60 de zile, comisiilor
comunale, orasenesti si municipale constituite potrivit Legii fondului funciar
nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legii
nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor
agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului
funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, cu modificarile si completarile
ulterioare.
(2) Termenul de 60 de zile prevazut la alin. (1) curge de la data la care
Comisia speciala de retrocedare primeste situatia juridica din care reiese ca
imobilul respectiv era sau este situat in extravilan.
..........................................................................
Art. 6
Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga art. VI alin. (1)
(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 184/2002, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 929 din 18 decembrie 2002, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 48/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 262 din 25 martie 2004."