ORDIN Nr. 102
din 27 aprilie 2007
pentru modificarea si
completarea Metodologiei de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa
pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, aprobata prin Ordinul
ministrului finantelor publice nr. 967/2005
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 333 din 17 mai 2007
In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor
Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 1473 alin. (9) al titlului VI
„Taxa pe valoarea adăugată" din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi
al art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul economiei si finanţelor emite următorul ordin:
Art. I. - Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de
taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, aprobată prin Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 967/2005, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 698
din 3 august 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după
cum urmează:
1. Capitolul III se
modifică şi va avea conţinutul prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
2. După capitolul III
se introduce un nou capitol, capitolul III1, cu următorul cuprins:
„CAPITOLUL III1
Transferul datelor pentru aplicarea metodologiei de
soluţionare
Pentru contribuabilii care îşi
modifică sediul social/domiciliul fiscal se transferă, în format electronic,
toate datele necesare pentru aplicarea procedurii prevăzute de prezentul ordin,
până cel târziu la data transferului dosarului fiscal."
3. Anexa nr. 5 la metodologie se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
4. Anexele nr. 10-12 la metodologie se înlocuiesc cu
anexele nr. 3-5 la prezentul ordin.
5. După anexa nr. 12
la metodologie se introduc două noi anexe, anexele nr. 13 şi 14, al căror
conţinut este prevăzut în anexele nr. 6 şi 7 la prezentul ordin.
Art. II. - (1)
Prevederile capitolului III din Metodologia de soluţionare a deconturilor cu
sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare,
referitoare la contribuabilii mijlocii, astfel cum sunt definiţi potrivit
reglementărilor legale în vigoare, intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2008.
(2) Pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative
de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare depuse de contribuabilii
mijlocii, după intrarea în vigoare a prezentului ordin, se aplică prevederile
capitolului II din metodologia
de soluţionare aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
967/2005, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. III. - Anexele nr.
1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin;.
Art. IV. - In termen de
5 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin, Autoritatea
Naţională a Vămilor transmite Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei, din
cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor, lista exportatorilor care, în anul 2006, au efectuat operaţiuni de
export în valoare de minimum, echivalentul, în iei, a 1.000.000 euro.
Art. V. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I, şi se aplică
începând cu deconturile cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu
opţiune de rambursare depuse după data publicării.
Art. VI. - Prevederile
prezentului ordin se aplică şi deconturilor cu sume negative de taxă pe
valoarea adăugată cu opţiune de rambursare depuse de contribuabilii mari,
astfel cum sunt definiţi prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
753/2006 privind organizarea activităţii de administrare a marilor
contribuabili, cu modificările şi completările ulterioare, în perioade
anterioare şi aflate în curs de soluţionare la data publicării.
Art. VII. - La data
intrării în vigoare a prezentului ordin, se abrogă:
a) capitolul C „Rambursarea TVA" din anexa la
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.340/2006 pentru aprobarea
Procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în
vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.074/2006
privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 24
august 2006;
b) capitolul C „Rambursarea TVA", primul
paragraf, din anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 269/2007
pentru aprobarea Procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor
mijlocii în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007
privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la
administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 159 din 6 martie
2007.
Art. VIII. - Direcţia
generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia generală de
reglementare a colectării creanţelor bugetare şi Direcţia de metodologie şi
proceduri pentru inspecţia fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, Direcţia generala a tehnologiei informaţiei din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor, Direcţia generală de administrare a
marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene si a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA Nr. 1
„CAPITOLUL III
Dispoziţii speciale privind soluţionarea
solicitărilor de rambursare
A. Dispoziţii generale
1.1. Pentru contribuabilii mari şi mijlocii, precum şi
pentru persoanele impozabile care desfăşoară activităţi de export rambursarea
se acordă cu inspecţie fiscală ulterioară, cu excepţia cazurilor care prezintă
risc fiscal mare, când rambursarea se acordă în urma inspecţiei fiscale
anticipate.
1.2. In categoria contribuabililor mari şi mijlocii
se cuprind contribuabilii definiţi potrivit prevederilor legale în vigoare.
1.3. In categoria persoanelor impozabile care
desfăşoară activităţi de export care beneficiază de regimul special privind
soluţionarea solicitărilor de rambursare se încadrează persoanele impozabile
care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:
a) au depus, în ultimele 12
luni, toate declaraţiile fiscale;
b) au
depus toate situaţiile financiare cu termen de depunere în ultimele 12 luni;
c) nu înregistrează obligaţii
fiscale restante la bugetul general consolidat;
d) au desfăşurat în anul
anterior activităţi de export, în nume propriu sau în comision, în procent de
minimum 80% din rulajul debitor al contului de clienţi (4111), dar nu mai puţin
de echivalentul, în lei, a 1.000.000 euro. Volumul exportului derulat în anul
2006 se comunică organului fiscal competent de către Autoritatea Naţională a
Vămilor;
e) activitatea de export nu se
desfăşoară în domeniul:
- comerţului cu băuturi
alcoolice (cod 5117 «Intermedieri în comerţul cu produse alimentare, băuturi şi
tutun», cod 5134 «Comerţ cu ridicata al băuturilor», cod 5139 «Comerţ cu
ridicata, nespecializat, de produse alimentare, băuturi şi tutun», cod 5225
«Comerţ cu amănuntul al băuturilor»);
- tutunului (cod 5125 «Comerţ
cu ridicata al tutunului neprelucrat», cod 5135 «Comerţ cu ridicata al
produselor din tutun», cod 5226 «Comerţ cu amănuntul al produselor din tutun»);
- petrolului (cod 505 «Comerţ
cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule»);
- comerţului cu ridicata al
animalelor vii (cod 5123 «Comerţ cu ridicata al animalelor vii»);
- comerţului cu ridicata al
deşeurilor (cod 5157 «Comerţul cu ridicata al deşeurilor şi resturilor»);
- recuperării deşeurilor şi
resturilor metalice şi nemetalice (cod 3710 şi cod 3720);
- comerţului cu ridicata al
materialului lemnos şi de construcţii (cod 5153 «Comerţ cu ridicata al
materialului lemnos şi de construcţii»).
1.4. In categoria contribuabililor prevăzuţi la pct.
1.3 nu intră contribuabilii mari şi mijlocii.
2. Primul decont cu sume negative
cu opţiune de rambursare depus, după înregistrarea investiţiei potrivit legii,
de către contribuabilii care realizează investiţii ce se încadrează în
prevederile Legii nr. 332/2001 privind promovarea investiţiilor directe cu
impact semnificativ în economie, cu modificările şi completările ulterioare, va
fi supus inspecţiei fiscale, rambursarea fiind acordată cu control anticipat.
Solicitările ulterioare depuse de această categorie de
contribuabili pe durata derulării investiţiei vor fi soluţionate cu inspecţie
fiscală ulterioară.
Compartimentele cu atribuţii de inspecţie fiscală vor
verifica, semestrial, la sediul contribuabilului, rambursările acordate.
B. Procedura de aprobare a regimului special pentru
persoanele impozabile care desfăşoară activităţi de export
1.1. La depunerea primului
decont de taxă pe valoarea adăugată de către persoanele impozabile care îndeplinesc
condiţiile prevăzute la lit. A pct. 1.3, acestea vor depune la organul fiscal
competent şi o cerere prin care solicită aplicarea regimului special, potrivit
modelului prevăzut în anexa nr. 12 la prezenta metodologie.
1.2. Cererea va fi însoţită de
balanţa de verificare la data de 31 decembrie 2006 şi fişa contului 4111, din
care să rezulte că volumul exportului scutit, efectuat în anul anterior, în
nume propriu sau în comision, a reprezentat minimum 80% din rulajul debitor al
contului de clienţi (4111), dar nu mai puţin de echivalentul, în lei, a
1.000.000 euro, precum şi de o declaraţie pe propria răspundere că nu a
desfăşurat activităţi de export în domeniile prevăzute la lit. A pct. 1.3 lit.
e). Contribuabilii care îşi desfăşoară activitatea în domeniul comerţului cu
ridicata al materialului lemnos şi de construcţii (cod CAEN 5153) vor înscrie
în declaraţia pe propria răspundere şi faptul că respectă condiţia prevăzută la
lit. A pct. 1.4.
2. Pentru soluţionarea cererii, compartimentul de
specialitate:
- analizează documentaţia
depusă de persoana impozabilă;
- verifică lista transmisă de
Autoritatea Naţională a Vămilor;
- verifică îndeplinirea
obligaţiilor declarative şi de plată în evidenţele fiscale şi întocmeşte
Referatul privind îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului special,
potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 13 la prezenta metodologie.
3.1. Dacă se constată că sunt
îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute la lit. A pct. 1.3, compartimentul
de specialitate propune aprobarea aplicării regimului special şi întocmeşte
proiectul Deciziei privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe
valoarea adăugată.
3.2. Decizia se întocmeşte şi
în cazurile în care se propune respingerea solicitării de aprobare a regimului
special.
3.3. Decizia privind aplicarea
regimului special pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată se întocmeşte
în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 14 la prezenta
metodologie.
3.4. Decizia poate fi
contestată, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub condiţia
decăderii, la organul fiscal emitent.
4. Referatul privind
îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului special, împreună cu
proiectul Deciziei privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe
valoarea adăugată, vizate de şeful compartimentului de specialitate, se
înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.
5. Decizia privind aplicarea
regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată se comunică
persoanei impozabile, în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
6. La depunerea unui decont de taxă pe valoarea
adăugată cu sume pozitive, precum şi dacă din analiza evidenţelor fiscale sau
în urma inspecţiei fiscale efectuate se constată că persoana impozabilă nu
îndeplineşte condiţiile prevăzute la lit. A pct. 1.3., organul fiscal dispune,
prin decizie, încetarea aplicării regimului special.
C. Fluxul de soluţionare a deconturilor cu sume
negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare depuse de
contribuabilii mari şi mijlocii, precum şi de persoanele impozabile pentru care
a fost aprobat regimul special de rambursare potrivit lit. B
1. Compartimentul de analiză de
risc, denumit în continuare compartiment de
specialitate, înregistrează deconturile într-o
evidenţă, care se conduce informatizat, organizată potrivit anexei nr. 3 la
prezenta metodologie.
2. După înregistrarea în
evidenţă, deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare sunt
supuse analizei, în vederea soluţionării, în ordinea cronologică a
înregistrării lor la organul fiscal.
3.1. Deconturile se verifică
din punctul de vedere al corectitudinii completării urmărindu-se şi corelarea
soldului sumei negative solicitate la rambursare cu suma înregistrată în
evidenţele fiscale.
3.2. Dacă se constată erori
materiale, compartimentul de specialitate notifică contribuabilul pentru
corectarea erorilor materiale şi aplică procedura specială în domeniu.
3.3. Termenul legal de
soluţionare a solicitării de rambursare se prelungeşte cu perioada de timp
cuprinsă între data emiterii notificării şi data emiterii Deciziei de corectare
a erorilor materiale, potrivit art. 681 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
4. Deconturile cu sume negative
de TVA cu opţiune de rambursare se încadrează în categoria de risc fiscal mare,
dacă este îndeplinită oricare dintre următoarele condiţii:
a) contribuabilul respectiv are fapte înscrise în
cazierul fiscal;
b) deconturile depuse de contribuabili conţin neconcordanţe care nu pot fi îndreptate conform
procedurii de corectare a erorilor materiale;
c) pentru contribuabilul
respectiv a fost deschisă procedura de insolvenţă;
d) pentru contribuabilul
respectiv, organele cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Economiei
şi Finanţelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor de cercetare penală sesizări
în legătură cu constatările efectuate cu ocazia inspecţiei fiscale, care
cuprind fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracţiunii şi
pentru care a fost începută urmărirea penală;
e) pentru contribuabilul
respectiv au fost primite, din partea organelor de cercetare penală, solicitări
de efectuare a inspecţiei fiscale.
5. In cazul contribuabililor mijlocii, deconturile cu
sume negative de TVA cu opţiune de rambursare se
încadrează în categoria de risc fiscal mare şi dacă persoana impozabilă:
a) nu a depus, în ultimele 12
luni, toate declaraţiile fiscale;
b) nu a depus situaţiile
financiare cu termen de depunere în ultimele 12 luni;
c) au ca obiect principal de
activitate sau îşi desfăşoară efectiv activitatea în domeniile prevăzute la cap.
II «Procedura de soluţionare a
solicitărilor de rambursare» lit. B1 «Stabilirea
Standardului Individual Negativ (SIN)», subpunctul 6.1.
6.1. Rezultatul analizei
efectuate în vederea soluţionării deconturilor cu sume negative de TVA depuse
de contribuabilii mari sau de persoanele impozabile, pentru care a fost aprobat
regimul special de rambursare potrivit lit. B din prezentul capitol, se
consemnează în Referatul privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu
opţiune de rambursare depus de marii contribuabili/de persoanele impozabile
care desfăşoară activităţi de export, potrivit modelului prevăzut în anexa nr.
10 la prezenta metodologie.
6.2. Rezultatul analizei
efectuate în vederea soluţionării deconturilor cu sume negative de TVA depuse
de contribuabilii mijlocii se consemnează în Referatul privind analiza
Decontului cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare depus de
contribuabilii mijlocii, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 11 la
prezenta metodologie.
7. Informaţiile prevăzute la pct.
4 vor fi transmise, la solicitarea compartimentului de specialitate, în termen
de două zile, de către:
- compartimentul cu atribuţii
în domeniul gestionării cazierului fiscal, pentru situaţia prevăzută la lit.
a);
- compartimentul cu atribuţii
de colectare, pentru situaţia prevăzută la lit. c);
- compartimentele cu atribuţii
de control ale Ministerului Economiei şi Finanţelor: inspecţie fiscală şi Garda financiară, pentru
situaţiile prevăzute la lit. d) şi e).
Informaţiile se transmit compartimentului de
specialitate, de îndată ce compartimentele
responsabile le deţin.
8. Informaţiile prevăzute la
pct. 5 vor fi transmise, la solicitarea compartimentului de specialitate, în
termen de două zile, de către:
- compartimentul cu atribuţii
de colectare, pentru situaţia prevăzută la lit. a);
- compartimentul cu atribuţii
în domeniul gestionării declaraţiilor fiscale, pentru situaţiile prevăzute la
lit. b) şi c).
9.1. Dacă decontul supus analizei se încadrează în una
dintre situaţiile prevăzute la pct. 4 şi, după caz, pct. 5, se soluţionează cu
inspecţie fiscală anticipată.
9.2. Rambursarea cu inspecţie
fiscală anticipată se soluţionează potrivit prevederilor cap. 2 lit. C «Fluxul
operaţiunilor în cazul deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de
rambursare soluţionate cu inspecţie fiscală anticipată».
10.1. Dacă decontul supus
analizei nu se încadrează în condiţiile prevăzute la pct. 4 şi, după caz, pct.
5, se consideră cu risc fiscal mic, se soluţionează cu inspecţie fiscală
ulterioară şi se emite decizie de rambursare.
10.2. Decizia de rambursare
emisă pentru deconturile cu risc fiscal mic este decizie sub rezerva
verificării ulterioare, potrivit art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
D. Termenul de efectuare a inspecţiei fiscale
ulterioare
1. In cazul contribuabililor
mari şi mijlocii, inspecţia fiscală ulterioară a rambursărilor se efectuează în
termen de maximum un an de la aprobare.
2. In cazul persoanelor
impozabile pentru care a fost aprobat regimul special de rambursare potrivit
lit. B din prezentul capitol, inspecţia fiscală ulterioară a rambursărilor se
efectuează în termen de maximum 6 luni de la aprobare."
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 5 la metodologie)
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
............................................
Administraţia Finanţelor Publice .....................................................
Nr. de înregistrare ................... Data
.............................................
DECIZIE DE RAMBURSARE
a taxei pe valoarea adăugată
Către: Denumirea/Numele si prenumele.......................................................................................................................................................................
Codul de identificare
fiscala........................................................................................................................................................................ ................
Domiciliul fiscal: localitatea
...................................., str........................ nr........,
bl......, ap......, et......, judeţul/sectorul
................................................
In baza art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
a Decontului de taxă pe
valoarea adăugată pentru perioada fiscală ..........................., înregistrat sub nr........ din
................ şi a analizei de risc/inspecţiei fiscale efectuate în perioada
...................................., se stabileşte taxa pe valoarea adăugata de rambursat, astfel:
TVA solicitată la rambursare
..................................... lei
TVA aprobată la rambursare .....................................
lei
Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută
la art. 111, 112 sau 113, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea
adăugată poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării,
sub sancţiunea decăderii, la organul fiscal competent potrivit art. 179 alin.
(1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările si
completările ulterioare.
Aprobat,
Funcţia ........................................
Numele si prenumele .................
Data ............................................
Semnătura ..................................
Verificat,
Funcţia ........................................
Numele si prenumele .................
Data ............................................
Semnătura ..................................
Intocmit.
Funcţia ........................................
Numele si prenumele .................
Data ............................................
Semnătura ..................................
Cod MFP: 14.13.02.02
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 10 la metodologie)
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili
Nr. ............/.........................
Avizat,
Şeful compartimentului de specialitate,
Aprobat,
Conducătorul unităţii fiscale,
REFERAT
privind analiza Decontului cu sume negative de TVA
cu opţiune de rambursare depus de marii
contribuabili/de persoanele impozabile care
desfăşoară activităţi de export
nr..........din.........................................
aferent perioadei...............................
A. Datele de identificare a persoanei impozabile
Denumirea........................................................................................................................................................................ ........................................
Codul de înregistrare în scopuri de
TVA.....................................................................................................................................................................
Domiciliul
fiscal........................................................................................................................................................................ ..................................
B. Analiza
documentară
1. fapte înscrise în cazierul
fiscal
|_|
2. Decontul conţine neconcordanţe care nu pot fi
îndreptate conform procedurii de corectare a erorilor
materiale. |_|
Motivaţie........................................................................................................................................................................ .........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
3. A fost deschisă procedura de
insolvenţă.
|_|
Motivaţie
........................................................................................................................................................................ .........................................................
4. Organele cu atribuţii de control din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor
de cercetare penală sesizări în legătură cu constatările efectuate cu ocazia
inspecţiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea întruni elementele
constitutive ale infracţiunii. |_|
Motivaţie........................................................................................................................................................................ .........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
5. Au fost primite, din partea organelor de cercetare
penală, solicitări de efectuare a inspecţiei
fiscale. |_|
Motivaţie ........................................................................................................................................................................ .......................................
C. Concluzii:
a) Se propune aprobarea solicitării de rambursare a
TVA.
|_|
b) Se propune transmiterea, spre soluţionare cu
inspecţie fiscală anticipată, avându-se în vedere următoarele: |_|
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
Intocmit.
ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 11 la metodologie)
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului
....................
Administraţia finanţelor publice pentru contribuabili
mijlocii
Nr...................../.......................
Avizat.
Şeful compartimentului de specialitate,
Aprobat.
Conducătorul unităţii fiscale,
REFERAT
privind analiza Decontului cu sume negative de TVA
cu opţiune de rambursare depus de contribuabilii
mijlocii
nr..........din.................
aferent perioadei...............................
A. Datele de identificare a persoanei impozabile
Denumirea........................................................................................................................................................................ ........................................
Codul de înregistrare în scopuri de
TVA.....................................................................................................................................................................
Domiciliul fiscal
........................................................................................................................................................................ ...............................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
B. Analiza
documentară
1. fapte înscrise în cazierul
fiscal
|_|
2. Decontul conţine neconcordanţe care nu pot fi
îndreptate conform procedurii de corectare a erorilor
materiale. |_|
Motivaţie ........................................................................................................................................................................... ..................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
3. A fost deschisă procedura de
insolvenţă. |_|
Motivaţie........................................................................................................................................................................ .........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
4. Organele cu atribuţii de control din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor
de cercetare penală sesizări în legătură cu constatările efectuate cu ocazia
inspecţiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea întruni elementele
constitutive ale infracţiunii. |_|
Motivaţie ........................................................................................................................................................................ .....................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
5. Au fost primite, din partea
organelor de cercetare penală, solicitări de efectuare a inspecţiei
fiscale. |_|
Motivaţie...............................................................................................................
..............................................................................................................................
6. Are obligaţii fiscale restante faţă de bugetul
general consolidat. |_|
Motivaţie ........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
7. Nu a depus, în ultimele 12
luni, toate declaraţiile
fiscale.
|_|
Motivaţie ........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
8.Nu a depus situaţiile
financiare cu termen de depunere în ultimele 12
luni.
|_|
Motivaţie ........................................................................................................................................................................ ......................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
9. Au ca obiect principal de activitate sau îşi
desfăşoară efectiv activitatea în domeniile prevăzute la cap. II „Procedura de soluţionare a
solicitărilor de rambursare" lit. B1 „Stabilirea
Standardului Individual Negativ (SIN)", pct.
6.1.
|_|
Motivaţie ......................................................................................................................................................................... ....................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
C. Concluzii:
a) Se propune aprobarea solicitării de rambursare a
TVA.
|_|
b) Se propune transmiterea, spre soluţionare cu
inspecţie fiscală anticipată, avându-se în vedere următoarele: |_|
..............................................................................................................................
..............................................................................................................................
..............................................................................................................................
Intocmit.
ANEXA Nr. 5*)
(Anexa nr. 12 la metodologie)
![](poze/79149_0.jpg)
|
Cerere de aplicare a
regimului special de rambursare a taxei pe valoarea
adăugata
|
|
I. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
|
DENUMIRE / NUME, PRENUME
|
COD DE IDENTIFICARE
FISCALA
|_||_||_||_||_||_||_||_||_||_||_||_|
|
JUDEŢ
|
SECTOR
|
LOCALITATE
|
STRADA
|
NR.
|
BLOC
|
SC.
|
ET.
|
AP.
|
COD POŞTAL
|
TELEFON
|
FAX
|
E-MAIL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. INFORMAŢII FINANCIARE
|
Rulajul debitor al contului de clienţi
(4111)
|_||_||_||_||_||_||_||_||_|
|
Volumul exportului in anul
2006
|_||_||_||_||_||_||_||_||_|
|
Procent
|_||_||,_||_||_||_%_|
|
Va ros a-mi aproba aplicarea regimului special de rambursarea
taxei pe valoarea adăugata |_|
|
Anexez următoarele documente:
|
|
Sub sancţiunile aplicate faptei de
fals în acte publice, declar că datele înscrise în acest formular sunt
corecte şi complete
|
Numele persoanei care face declaraţia
|
Funcţia
|
Ştampila
|
Semnătura
|
|
Se completează de personalul organului fiscal
|
Organ fiscal
|
Număr înregistrare
|
Data înregistrare |_||_||/_||_||_||/_|
|_||_||_||_|
|
Numele persoanei care a verificat
|
*) Anexa nr. 5 este reprodusă în
facsimil.
ANEXA Nr. 6 (Anexa nr. 13 la metodologie)
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
...........................................
Administraţia Finanţelor Publice ........................................................
Nr...................../.......................
Avizat.
Şeful compartimentului de specialitate,
Aprobat.
Conducătorul unităţii fiscale/
Directorul coordonator,
REFERAT
privind îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului special
A. Datele de identificare a persoanei impozabile
Denumirea........................................................................................................................................................................ .........................................
Codul de înregistrare în scopuri de TVA......................................................................................................................................................................
Domiciliul fiscal
........................................................................................................................................................................ ...............................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
B. Analiza
documentară a Cererii nr............./data
Au fost analizate următoarele documente:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Din analiza documentelor prezentate a rezultat:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
C. Analiza
informaţiilor deţinute de organul fiscal
Au fost analizate următoarele informaţii:
1. evidenţa analitică pe plătitori |_|
2. raportul de inspecţie fiscală |_|
3. decontul de taxă pe
valoarea adăugată |_|
1. din analiza evidenţei pe plătitori, la data de ..........................................................................................................................................................
2. din Raportul de inspecţie fiscală nr.............
din ......................................................................................................................................................
3. din Decontul de TVA aferent lunii ..........., anul
.........., înregistrat la organul fiscal cu nr........... din
.........................................................................
D. Concluzii:
a) Se propune aprobarea aplicării regimului special
pentru rambursarea TVA.
|_|
b) Se propune respingerea cererii, avându-se în vedere
următoarele: |_|
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
c) Se propune anularea aplicării regimului special
pentru rambursarea TVA, avându-se în vedere următoarele:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Intocmit.
ANEXA Nr. 7 (Anexa nr. 14 la metodologie)
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
......................................
Administraţia Finanţelor Publice
................................................
Str..............................................
nr..........................................
Localitatea ......................... cod postal
....................................
Nr....................
Aprobat.
Conducătorul unităţii fiscale/
Directorul coordonator,
DECIZIE
privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată
Către: Denumirea/Numele şi prenumele......................................................................................................................................................................
Domiciliul fiscal: localitatea
........................., str...................... nr......., bl. ..., ap.
..., et. ..., judeţul/sectorul
.................................................................
Codul de identificare fiscală ........................................................................................................................................................................ ............
In baza prevederilor cap. III din Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 967/2005 privind Metodologia de soluţionare a
deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de
rambursare, cu modificările şi completările ulterioare, a Cererii nr.................. din data
.............. şi a Referatului privind îndeplinirea condiţiilor pentru aplicarea regimului special
nr............. din data .................., vă comunicăm:
Se aprobă aplicarea regimului special. |_|
Nu se aprobă aplicarea regimului special. |_|
Incetează aplicarea regimului special. |_|
Motivaţia respingerii/încetării:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Aplicarea regimului special de
rambursare a taxei pe valoarea adăugată aprobată prin prezenta decizie este
valabilă de la data comunicării, pe durata păstrării condiţiilor prevăzute la
cap. III din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005, cu
modificările şi completările ulterioare.
Impotriva prezentului înscris se poate formula
contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu prevederile art. 179
alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de
30 de zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 177 din
acelaşi
Verificat,
Funcţia
..................................................
Numele şi prenumele ..............................
Data
......................................................
Semnătura .............................................
Intocmit.
Funcţia
..................................................
Numele şi prenumele ..............................
Data
......................................................
Semnătura .............................................
cod MEF