Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 104 din 15 aprilie 2003

privind aprobarea Procedurii de implementare a subprogramului "Structura parteneriatului intre consiliile judetene in vederea implementarii proiectelor pentru dezvoltare regionala"

ACT EMIS DE:                MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 286 din 24 aprilie 2003


SmartCity3


    Avand in vedere:
    - prevederile art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 350/2003 privind aprobarea structurii, indicatorilor si fondurilor aferente subprogramului "Stimularea parteneriatului intre consiliile judetene, in vederea implementarii proiectelor pentru dezvoltare regionala", care se finanteaza prin bugetul Ministerului Dezvoltarii si Prognozei pe anul 2003, in cadrul programelor regionale specifice,
    in temeiul prevederilor art. 6 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, cu completarile ulterioare,

    ministrul dezvoltarii si prognozei emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Procedura de implementare a subprogramului "Stimularea parteneriatului intre consiliile judetene in vederea implementarii proiectelor pentru dezvoltare regionala", prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Directia zone asistate duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

                     Ministrul dezvoltarii si prognozei,
                    Gheorghe Romeo Leonard Cazan

    ANEXA 1

                                PROCEDURA
de implementare a subprogramului "Stimularea parteneriatului intre consiliile judetene in vederea implementarii proiectelor pentru dezvoltare regionala"

                                  2003

    1. Importanta programului
    In temeiul Hotararii Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Dezvoltarii si Prognozei aplica politicile de dezvoltare economica si sociala pe ansamblul tarii, pe regiuni si zone de dezvoltare. Pentru realizarea acestor obiective, alaturi de alte actiuni intreprinse, Ministerul Dezvoltarii si Prognozei elaboreaza si implementeaza programe multianuale de sprijin financiar al dezvoltarii economice si sociale a regiunilor.
    Avand in vedere interesul relativ redus al consiliilor judetene de a realiza sau de a achizitiona proiecte care sa fie implementate in doua ori mai multe judete sau chiar in doua regiuni de dezvoltare, Ministerul Dezvoltarii si Prognozei propune subprogramul "Stimularea parteneriatului intre consiliile judetene in vederea implementarii proiectelor pentru dezvoltare regionala", aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 350/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 233 din 5 aprilie 2003. In cadrul prezentei proceduri subprogramul "Stimularea parteneriatului intre consiliile judetene in vederea implementarii proiectelor pentru dezvoltare regionala" este denumita program.
    Prin implementarea programului se urmareste cresterea capacitatii consiliilor judetene de a detine proiecte care sa fie competitive in diversele licitatii organizate pentru accesarea de fonduri nerambursabile sau cu dobanda redusa. Acest program de finantare urmareste totodata stimularea initiativei judetene de a realiza proiecte de amploare, intarind capacitatea administratiei publice de a solutiona si de a gestiona interesele colectivitatilor pe care le reprezinta, prin dezvoltarea unor actiuni la nivel regional. Programul este conceput pentru a finanta numai proiectele care ofera certitudinea implementarii, asigurand astfel succesul acestei masuri guvernamentale.
    Specificul acestui program de dezvoltare consta in asistenta financiara acordata consiliilor judetene pentru achizitionarea serviciilor de proiectare pentru propuneri de investitii realizate la nivelul unei regiuni sau al mai multor regiuni. In acest context, autoritatile locale sunt stimulate pentru:
    - identificarea corecta a prioritatilor in materia investitiilor regionale de interes public;
    - achizitionarea celor mai bune servicii specializate in proiectare;
    - aplicarea masurilor necesare pentru a respecta conditiile impuse de finantatori.

    2. Obiectivele programului:
    - stimularea consiliilor judetene de a implementa in parteneriat proiecte de dezvoltare regionala;
    - atragerea fondurilor externe prin cresterea competitivitatii proiectelor elaborate la nivel regional;
    - armonizarea masurilor implementate la nivel regional sau interregional;
    - reducerea disparitatilor regionale existente si prevenirea aparitiei de noi dezechilibre;
    - stimularea implementarii proiectelor interjudetene de amploare;
    - reducerea diferentelor dintre consiliile judetene in ceea ce priveste capacitatea de a achizitiona proiecte de dezvoltare regionala.

    3. Bugetul programului
    Bugetul total estimat al programului, aferent anilor 2003 si 2004, este de 399.999.618 mii lei, din care suma de 199.999.809 mii lei este alocata de la bugetul de stat.
    De la bugetul de stat programul este finantat astfel:

                                                - mii lei -
___________________________________________________________
                        2003     2004 estimat  Buget total
___________________________________________________________
Ajutor financiar    49.999.857    149.999.952  199.999.809
nerambursabil
Total:              49.999.857    149.999.952  199.999.809
___________________________________________________________

    Ajutorul financiar nerambursabil acordat pentru elaborarea proiectelor care sunt implementate in doua judete nu poate depasi 2 miliarde lei reprezentand maximum 30% din valoarea totala eligibila a acestora.
    Pentru elaborarea proiectelor care sunt implementate in 3 sau mai multe judete dintr-o regiune ori mai multe regiuni de dezvoltare, ajutorul financiar nerambursabil acordat nu poate depasi 4,5 miliarde lei reprezentand maximum 70% din valoarea eligibila a acestora.
    Diferenta trebuie sa fie finantata din sursele proprii ale solicitantului, integral, in numerar. Nu se admit contributii in natura.

    4. Programul finanteaza:
    - achizitionarea de catre consiliile judetene a serviciilor de proiectare pentru obiective de investitii comune in doua sau mai multe judete.

    5. Cadrul institutional al programului
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei este autoritatea contractanta, in numele Guvernului Romaniei, care raspunde de implementarea programului si stabileste regulile de depunere si selectie a cererilor de finantare.
    Mecanismul de implementare a programului este urmatorul:
    - dupa publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei proceduri, orice solicitant poate depune cerere de finantare la sediul Ministerului Dezvoltarii si Prognozei;
    - cererile de finantare se analizeaza in ordinea depunerii lor;
    - conformitatea si eligibilitatea cererilor de finantare sunt analizate de reprezentantii Ministerului Dezvoltarii si Prognozei;
    - evaluarea tehnica, financiara si selectia cererilor de finantare se realizeaza de Comisia de evaluare constituita in acest scop;
    - fiecare cerere de finantare este analizata de membrii Comisiei de evaluare, care o propune spre aprobare ministrului dezvoltarii si prognozei;
    - daca cererea de finantare este aprobata, se incheie un contract de finantare intre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si beneficiar;
    - beneficiarul achizitioneaza serviciul de proiectare, conform legislatiei din domeniul achizitiilor publice;
    - dupa incheierea fazei de proiectare Ministerul Dezvoltarii si Prognozei efectueaza plata, dupa ce beneficiarul dovedeste ca a achitat contributia proprie;
    - beneficiarul trebuie sa implementeze proiectul elaborat in conditiile asumate de acesta in cererea de finantare.

    6. Criterii de eligibilitate
    6.1. Solicitantii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    a) sa fie consilii judetene, indiferent de regiunea de dezvoltare din care face parte judetul respectiv;
    b) obiectivele de investitii/lucrarile de interventie comune in doua sau mai multe judete, rezultate in urma implementarii proiectului, sa faca parte din domeniul public al unitatii administrativ-teritoriale.
    Potentialii solicitanti nu sunt in drept sa participe la licitatia deschisa sau sa primeasca finantare nerambursabila daca sunt declarati intr-o situatie de incalcare contractuala prin neindeplinirea obligatiilor provenind dintr-un alt contract incheiat cu Ministerul Dezvoltarii si Prognozei sau un alt contract finantat din fonduri bugetare ori ale Comisiei Europene.
    6.2. Eligibilitatea cererilor de finantare
    Valoarea cererii: nu exista limita maxima a cheltuielilor totale pentru proiectare. Pentru elaborarea de proiecte care se vor implementa in doua judete, cererea de finantare trebuie sa prevada contributia solicitantului de cel putin 70% din costurile eligibile admise. Pentru elaborarea de proiecte care se vor implementa in 3 sau mai multe judete, cererea de finantare trebuie sa prevada contributia solicitantului de cel putin 30% din costurile eligibile admise. Indiferent de costul total eligibil, solicitarea de ajutor financiar nerambursabil nu trebuie sa depaseasca valoarea de 2 miliarde lei pentru primul caz mentionat si, respectiv, 4,5 miliarde lei pentru cel de-al doilea caz.
    Durata realizarii proiectului: prezentul program se incheie la sfarsitul anului 2004; nu exista limita maxima de implementare a proiectului.
    Servicii finantate: elaborarea fazelor de proiectare (studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de executie) pentru obiective de investitii comune in doua sau mai multe judete.
    Sunt finantate urmatoarele servicii definite conform Clasificarii produselor si serviciilor asociate activitatilor - CPSA, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 53/1999 si organizate potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN:
    742 - Servicii de proiectare, urbanism, inginerie si alte servicii tehnice:
    7420 - Servicii de proiectare, urbanism, inginerie si alte servicii tehnice
    7420.2 - Servicii de arhitectura;
    7420.21 - Servicii de studii si consultatii arhitecturale prealabile;
    7420.22 - Servicii de proiectare arhitecturala;
    7420.23 - Alte servicii arhitecturale;
    7420.3 - Servicii de inginerie specializata;
    7420.31 - Servicii de studii si consultatii tehnice prealabile;
    7420.32 - Servicii de proiectare tehnica pentru constructia cladirilor;
    7420.33 - Servicii de proiectare tehnica de instalatii mecanice si electrice pentru dotarea cladirilor;
    7420.34 - Servicii de proiectare tehnica pentru constructii civile;
    7420.35 - Servicii de proiectare tehnica pentru instalatii industriale;
    7420.36 - Servicii de realizare a proiectelor de restaurare a monumentelor si cladirilor istorice;
    7420.37 - Alte servicii de proiectare tehnica neclasificate in alta parte;
    7420.38 - Alte servicii de inginerie specializate.
    Zone geografice: sunt eligibile judetele din toate regiunile Romaniei, inclusiv municipiul Bucuresti.
    Numarul cererilor de finantare depuse de un solicitant: un solicitant poate depune mai multe cereri de finantare pentru proiecte diferite.
    Sunt finantate si studiile de pre- si fezabilitate din care rezulta ca investitiile nu sunt justificate.
    Nu este finantata elaborarea proiectelor a caror procedura de achizitie publica a fost incheiata inaintea intrarii in vigoare a prezentei proceduri.
    6.3. Costuri
    In sensul prezentului program, in cheltuieli pentru proiectare se cuprind cheltuielile pentru:
    - studii de teren;
    - obtinerea de avize, acorduri si autorizatii;
    - elaborarea tuturor fazelor de proiectare;
    - plata verificarii tehnice a proiectarii;
    - elaborarea documentatiilor necesare obtinerii acordurilor, avizelor si autorizatiilor;
    - documentatii ce stau la baza emiterii avizelor si acordurilor, impuse prin certificatul de urbanism, documentatii urbanistice;
    - studii de impact;
    - studii/expertize de amplasament.
    Cheltuielile pentru proiectare sunt formate din costuri eligibile pentru finantare din cadrul programului si costuri neeligibile. Fiecare categorie de costuri este detaliata in continuare.
    Prin costuri eligibile se intelege valoarea estimata, in moneda nationala, a cheltuielilor pentru elaborarea urmatoarelor faze de proiectare:
    - studiu de prefezabilitate;
    - studiu de fezabilitate;
    - proiect tehnic, detalii de executie.
    Costurile eligibile sunt singurele costuri luate in considerare pentru finantarea nerambursabila.
    Sunt neeligibile urmatoarele costuri:
    - studii de teren;
    - verificarea tehnica a proiectarii;
    - elaborarea documentatiilor necesare obtinerii acordurilor, avizelor si autorizatiilor aferente obiectivului de investitie;
    - documentatii ce stau la baza emiterii avizelor si acordurilor impuse prin certificatul de urbanism;
    - documentatii urbanistice;
    - studii de impact;
    - studii/expertize de amplasament;
    - obtinerea de avize, acorduri si autorizatii;
    - organizarea procedurilor de achizitie publica;
    - consultanta;
    - asistenta tehnica;
    - comisioane, taxe, cote legale si costuri de finantare;
    - taxa pe valoarea adaugata.

    7. Promovarea programului
    Pentru a permite informarea clara si unitara a potentialilor solicitanti va fi sustinuta o campanie de promovare la nivel national, regional si judetean de catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, impreuna cu agentiile pentru dezvoltare regionala si cu sprijinul consiliilor judetene.
    Agentiile pentru dezvoltare regionala vor organiza sesiuni de informare cu aceasta tematica in fiecare municipiu resedinta de judet, cu invitarea reprezentantilor consiliilor judetene, prefecturii si Ministerului Dezvoltarii si Prognozei.

    8. Distribuirea procedurii de implementare
    Prezenta procedura de implementare va fi utilizata si drept "Ghidul solicitantului" si se distribuie gratuit celor interesati, la cerere, de catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si agentiile pentru dezvoltare regionala, pe suport hartie, prin e-mail sau pe suport magnetic. De asemenea, acesta poate fi accesat de pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltarii si Prognozei www.mdp.ro si la urmatoarele adrese ale agentiilor pentru dezvoltare regionala:
________________________________________________________________________________
Nr.  Regiuni    Judete                      Adresele agentiilor pentru
crt.                                        dezvoltare regionala
________________________________________________________________________________
  1. Nord-Est   Bacau, Botosani,   Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est,
                Iasi, Neamt,       str. Alexandru cel Bun nr. 27 bis, cod 5600
                Suceava, Vaslui    Piatra-Neamt, judetul Neamt,
                                   telefon: 0233/218071, fax: 0233/218071,
                                   e-mail: adrnordest@adrnordest.ro
  2. Sud-Est    Braila, Buzau,     Agentia pentru Dezvoltare Regionala Sud-Est,
                Constanta, Galati, Piata Independentei nr. 1, et. 5, cod 6100
                Vrancea, Tulcea    Braila, judetul Braila, telefon: 0239/611086,
                                   fax: 0239/623403,
                                   e-mail: seagency_ro@cjbraila.ro
  3. Sud        Arges, Calarasi,   Agentia pentru Dezvoltare Regionala Sud
     Muntenia   Dambovita,         Muntenia, Str. 1 Decembrie 1918 nr. 1,
                Giurgiu, Ialomita, cod 8500 Calarasi, judetul Calarasi,
                Prahova,           telefon: 0242/331769, fax: 0242/313167,
                Teleorman          e-mail: adr3sud@nex.ro
  4. Sud-Vest   Dolj, Gorj,        Agentia pentru Dezvoltare Regionala Sud-Vest,
                Mehedinti, Olt,    Str. Unirii nr. 19, cod 1100 Craiova,
                Valcea             judetul Dolj, telefon: 0251/414904,
                                   fax: 0251/419496, e-mail: adr4@rdslink.ro,
                                   ofice@adroltenia.ro
  5. Vest       Arad,              Agentia pentru Dezvoltare Regionala Vest,
                Caras-Severin,     str. Proclamatia de la Timisoara nr. 5,
                Hunedoara, Timis   cod 1900 Timisoara, judetul Timis,
                                   telefon: 0256/191981, 0256/191923,
                                   fax: 0256/191981, e-mail: office@adr5vest.ro
  6. Nord-Vest  Bihor,             Agentia pentru Dezvoltare Regionala
                Bistrita-Nasaud,   Nord-Vest, str. Sextil Puscariu nr. 2,
                Cluj, Salaj,       cod 3400 Cluj-Napoca, judetul Cluj,
                Satu Mare,         telefon: 0264/431550, fax: 0264/439222,
                Maramures          e-mail: adrnv@mail.dntcj.ro
  7. Centru     Alba, Brasov,      Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru,
                Covasna,           str. Decebal nr. 12, cod 2500 Alba Iulia,
                Harghita, Mures,   judetul Alba, telefon: 0258/818613,
                Sibiu              fax: 0258/818613,
                                   e-mail: adcentru@abx.logicnet.ro
  8. Bucuresti- Bucuresti-Ilfov    Agentia pentru Dezvoltare Regionala
     Ilfov                         Bucuresti-Ilfov, Calea Victoriei
                                   nr. 16 - 20, sc. A, et. 2, sectorul 1,
                                   Bucuresti, telefon: 021/3159659,
                                   fax: 021/3159665, e-mail: adrbi@home.ro
________________________________________________________________________________

    9. Completarea formularului "Cerere de finantare"
    Pentru completarea cererii de finantare Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si agentiile pentru dezvoltare regionala furnizeaza toate informatiile cerute, in mod gratuit, potentialilor solicitanti.
    In scopul asigurarii unor sanse egale tuturor solicitantilor, se va respecta confidentialitatea datelor si informatiilor mentionate in cererile de finantare si nu se va face nici o apreciere cu privire la sansele de finantare a cererilor depuse.
    Cererea de finantare va fi semnata de toti reprezentantii consiliilor judetene implicate in proiect.
    Solicitantii trebuie sa respecte strict formularul "Cerere de finantare", precum si ordinea paginilor.
    Cererea de finantare trebuie indosariata, paginile numerotate, iar documentele cerute trebuie sa fie separate prin despartitori. Copiile trebuie sa fie lizibile. Cererea de finantare, completata in limba romana, trebuie depusa impreuna cu toate anexele.
    Nu sunt acceptate cereri de finantare completate de mana.
    Documente care insotesc cererea de finantare
    Pentru proiectele pentru a caror implementare solicitantul are surse certe de finantare:
    1. copie de pe hotararea fiecarui consiliu judetean implicat in proiect privind aprobarea finantarii obiectivelor de investitii sau a lucrarilor de interventie;
    2. copie de pe hotararea fiecarui consiliu judetean implicat in proiect privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciului care va administra obiectivele de investitii.
    Pentru proiectele pentru a caror implementare solicitantul nu are surse certe de finantare:
    1. copie de pe hotararea fiecarui consiliu judetean implicat in proiect privind aprobarea cofinantarii obiectivelor de investitii sau a lucrarilor de interventie;
    2. copie de pe hotararea fiecarui consiliu judetean implicat in proiect privind participarea la licitatie deschisa pentru propuneri de proiecte.

    10. Depunerea formularului "Cerere de finantare"
    Cererile de finantare trebuie trimise in plic sigilat, prin posta, cu confirmare de primire, sau depuse la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, str. Cristian Popisteanu nr. 2 - 4, sectorul 1, Bucuresti (aducatorului i se va elibera o confirmare de primire cu data si semnatura).
    Cererile de finantare trimise prin orice alte mijloace (de exemplu, fax sau e-mail) ori trimise la alte adrese vor fi respinse.
    Cererile de finantare (formularul de cerere si anexele) vor fi depuse in original, insotite de doua copii.

    11. Termenul limita
    Cererile de finantare se pot depune la sediul Ministerului Dezvoltarii si Prognozei incepand cu data publicarii prezentei proceduri in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la termenul limita de 31 martie 2004.
    Avand in vedere faptul ca cererile de finantare vor fi deschise, analizate, evaluate si selectate in ordinea primirii lor la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, valoarea totala a bugetului pentru program se va diminua progresiv in functie de numarul cererilor primite si selectate pentru finantare. De aceea, este in interesul solicitantilor sa prezinte cereri de finantare cat mai bine fundamentate intr-un termen cat mai scurt de la lansarea licitatiei.
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei va publica periodic pe pagina de Internet sumele contractate si sumele ramase disponibile, pe masura incheierii fiecarui contract.
    Daca sumele prevazute in cererile de finantare depuse in anul 2003 depasesc bugetul alocat, cererile de finantare aprobate, dar care nu pot fi onorate, vor fi finantate in anul 2004 in limita bugetului aprobat pentru acest program.
    Durata proiectarii este de maximum 8 luni, inclusiv durata de realizare a procedurii de achizitie publica.

    12. Evaluarea si selectarea cererilor de finantare
    12.1. Conformitatea si eligibilitatea
    Conformitatea reprezinta prima etapa in analiza cererii de finantare si presupune verificarea existentei tuturor documentelor solicitate pentru licitatie, mentionate la sectiunea 9.
    Eligibilitatea reprezinta a doua etapa in analiza cererii de finantare si presupune verificarea indeplinirii criteriilor de eligibilitate prevazute la sectiunea 6.
    Verificarea prevazuta in cele doua etape mentionate mai sus va fi realizata de catre Directia zone asistate. Cererea de finantare nu poate fi inaintata Comisiei de evaluare atata timp cat nu este conforma si eligibila. Daca cererea de finantare nu este conforma, Ministerul Dezvoltarii si Prognozei poate cere documente suplimentare. Solicitantul trebuie sa raspunda la cererea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei in termen de 3 zile. Daca raspunsul este transmis mai tarziu, cererea de finantare este respinsa.
    Persoanele care realizeaza verificarea conformitatii si eligibilitatii completeaza in fisa cererii de finantare (al carei model este prevazut in anexa nr. 1) daca sunt/nu sunt indeplinite criteriile de conformitate/eligibilitate.
    Solicitantii care au fost respinsi in urma verificarii conformitatii si/sau eligibilitatii vor fi anuntati in scris.
    12.2. Evaluarea tehnica, evaluarea financiara si selectia cererilor de finantare
    Cererile de finantare sunt analizate de Comisia de evaluare care stabileste daca vor fi propuse spre finantare sau vor fi respinse. Dupa fiecare sesiune Comisia de evaluare intocmeste un raport prin care propune cererile de finantare selectate in vederea finantarii, indicand pentru fiecare suma prevazuta pentru finantare.
    Criteriile de evaluare si de selectie sunt aceleasi pentru toate cererile de finantare ajunse in faza de evaluare tehnica, evaluare financiara si selectie.
    Comisia de evaluare va analiza daca cererile de finantare indeplinesc urmatoarele criterii:
    - obiectivul/obiectivele proiectului raspunde/raspund prioritatilor regionale;
    - exista necesitatea elaborarii proiectului;
    - se demonstreaza viabilitatea financiara;
    - exista o legatura cu alte obiective de investitie/lucrari de interventie;
    - certitudinea implementarii.
    Pentru orice neclaritati ale Comisiei de evaluare se admite pentru clarificari contactarea solicitantului prin intermediul secretarului comisiei. Orice comunicare, solicitare sau notificare intre Comisia de evaluare si solicitant trebuie sa se transmita sub forma de document scris. Documentele scrise pot fi transmise prin una dintre urmatoarele forme: scrisoare transmisa prin posta, cu aviz de primire, telegrama, telex, telefax. Solicitantul are obligatia de a transmite documentele respective in cel mult 3 zile. Daca raspunsul la solicitare nu se primeste in termen de 3 zile, cererea de finantare este respinsa.
    Pentru cererile de finantare respinse solicitantului ii vor fi prezentate motivele care au dus la luarea acestei decizii.

    13. Comisia de evaluare
    Membrii Comisiei de evaluare sunt alesi dintre specialisti cu experienta in domeniu si sunt numiti prin ordin al ministrului dezvoltarii si prognozei. Vor fi nominalizate cel putin doua rezerve, pentru cazurile in care se identifica un conflict de interese sau apar evenimente neprevazute.
    Secretariatul si presedintia Comisiei de evaluare vor fi asigurate de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
    Componenta Comisiei de evaluare
    Comisia de evaluare va fi formata din 5 membri, dintre care:
    a) 3 cu drept de punctare:
    - 2 reprezentanti ai Ministerului Dezvoltarii si Prognozei;
    - un reprezentant al Ministerului Administratiei Publice;
    b) 2 membri fara drept de punctare, respectiv presedintele si secretarul Comisiei de evaluare. Secretarul va redacta raportul de evaluare si procesele-verbale ale sedintelor Comisiei de evaluare.
    Sedintele Comisiei de evaluare
    Comisia de evaluare se intalneste in sesiuni, compuse din una sau mai multe sedinte, la convocarea presedintelui. La sfarsitul fiecarei sesiuni Comisia de evaluare elaboreaza un raport.
    In prima sesiune toti membrii Comisiei de evaluare semneaza declaratia de confidentialitate si impartialitate. Orice membru al Comisiei de evaluare implicat intr-un conflict de interese va fi recuzat si exclus din comisie.
    In aceasta sesiune Comisia de evaluare stabileste:
    - regulile si programul de desfasurare a sesiunilor comisiei in procesul de evaluare, inclusiv cazurile in care se pot cere clarificari din partea solicitantilor;
    - modalitatile in care comisia va comunica cu solicitantii.

    14. Evaluarea calitatii cererilor de finantare
    Evaluarea si selectia cererilor de finantare sunt realizate pe baza criteriilor prevazute la sectiunea 12, fiecare membru cu drept de punctare al Comisiei de evaluare evaluand toate cererile de finantare.
    Fiecare membru cu drept de punctare va completa in fisa cererii de finantare daca sunt/nu sunt indeplinite criteriile de evaluare.
    Evaluatorul apreciaza indeplinirea sau neindeplinirea unui criteriu cu "da" sau "nu".
    Nota unui evaluator este stabilita prin calcularea ponderii criteriilor indeplinite in totalul criteriilor evaluate.
    Vor fi propuse spre finantare cererile de finantare care indeplinesc minimum 75% din ponderea criteriilor de evaluare.

    15. Aprobarea cererilor de finantare
    Cererile de finantare sunt aprobate de ministrul dezvoltarii si prognozei in limita fondului alocat din bugetul programului.

    16. Conditiile de incheiere a contractelor
    Procesul de contractare se va desfasura dupa cum urmeaza:
    Contractul de finantare nerambursabila
    Partile in contractul de finantare nerambursabila vor fi Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si toti beneficiarii finantarii care vor raspunde in nume propriu pentru obligatiile pe care si le-au asumat in cererea de finantare, care este parte integranta a contractului.
    Daca un consiliu judetean este reprezentantul celorlalte consilii judetene implicate in proiect, contractul de finantare se incheie intre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si acesta. In acest caz se va anexa Hotararea consiliilor judetene implicate in proiect privind drepturile si obligatiile care rezida din reprezentarea stabilita in cadrul acestui program.
    Principalele elemente ale contractului sunt:
    - obiectul contractului;
    - durata de executie a proiectului;
    - finantarea proiectului;
    - continutul raportului tehnic si financiar, precum si modalitatile de plata;
    - obligatii generale;
    - raspundere;
    - confidentialitate;
    - publicitate;
    - evaluarea proiectului;
    - amendamente ce pot fi aduse contractului;
    - rezilierea contractului;
    - rezolvarea litigiilor;
    - verificarile tehnice, financiare si contabile.

    17. Achizitionarea bunurilor, serviciilor sau lucrarilor in cadrul programului
    Achizitionarea de catre beneficiarii ajutorului financiar a serviciilor de proiectare, prevazute in contractul de finantare nerambursabila incheiat intre acestia si Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, se realizeaza cu respectarea legislatiei in vigoare privind achizitiile publice.

    18. Plati
    Sumele acordate de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei din bugetul programului reprezinta ajutoarele financiare nerambursabile acordate beneficiarilor in urma aprobarii cererilor de finantare.
    Ajutoarele financiare nerambursabile sunt acordate strict in limita valorii totale prevazute in contract.
    In vederea obtinerii ajutorului financiar nerambursabil, beneficiarii transmit cererea de plata Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, semnata de reprezentantii consiliilor judetene implicate in proiect, insotita de documentele justificative originale si de copii ale acestora. Astfel, cererea de plata este formulata de reprezentantii consiliilor judetene implicate in proiect. Daca in contractul de prestari de servicii incheiat intre consiliile judetene si furnizorul de servicii se prevede ca o faza de proiectare este platita doar de unul dintre beneficiarii proiectului, cererea de plata poate fi formulata doar de beneficiarul care efectueaza plata.
    Daca contractul de prestari de servicii este incheiat intre furnizor si un singur consiliu judetean, care reprezinta si celelalte consilii judetene implicate in proiect, cererea de plata se va formula doar de acesta.
    Platile se efectueaza in contul furnizorului serviciului de proiectare, pe masura achitarii contributiei proprii de catre beneficiari, conform derularii contractului de prestari de servicii de proiectare.
    In cazul in care proiectul elaborat se implementeaza in doua judete, pentru fiecare suma solicitata prin cererea de plata beneficiarii vor face dovada achitarii a 70% din suma contractata, situatie in care Ministerul Dezvoltarii si Prognozei va vira 30% (valoarea ajutorului financiar nerambursabil) pe masura achitarii de catre solicitant a contributiei proprii.
    In cazul in care proiectul elaborat se implementeaza in 3 sau mai multe judete, pentru fiecare suma solicitata prin cererea de plata beneficiarii vor face dovada achitarii a 30% din suma contractata, situatie in care Ministerul Dezvoltarii si Prognozei va vira 70% (valoarea ajutorului financiar nerambursabil) pe masura achitarii de catre solicitant a contributiei proprii.
    Cererea de plata transmisa de beneficiari va fi insotita de urmatoarele documente:
    - contractul cu proiectantul/furnizorul de servicii de proiectare;
    - facturi originale si copii ale acestora;
    - ordinul de plata care sa ateste efectuarea platii de catre beneficiari;
    - extrase de cont prin care se face dovada achitarii contributiei proprii de 70% si, dupa caz, 30%;
    - identificarea financiara pentru furnizorul beneficiarului.
    Virarea ajutorului financiar nerambursabil se va face in contul deschis la trezorerie de catre furnizorul serviciului de proiectare.

    19. Monitorizarea
    Monitorizarea va avea la baza rapoartele elaborate de fiecare beneficiar, care vor fi analizate de Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
    Beneficiarii au obligatia de a efectua catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei raportari anuale privind evolutia obiectivului de investitie sau a lucrarilor de interventie a caror proiectare s-a realizat cu cofinantare prin bugetul Ministerului Dezvoltarii si Prognozei.
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei raspunde de evaluarea rezultatelor si a impactului programului, precum si de informarea Guvernului si a opiniei publice.
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei elaboreaza periodic rapoarte de examinare calitativa a activitatilor de implementare.

    20. Raportarea
    20.1. Raportari efectuate de catre beneficiari
    Pentru efectuarea platilor de catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, beneficiarii sprijinului financiar inainteaza rapoarte tehnice si financiare privind stadiul activitatii de proiectare si executie a obiectivelor de investitii/lucrarilor de interventie.
    Beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile sunt obligati sa elaboreze:
    a) raportul de achizitie avand ca scop prezentarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica si incadrarea in prevederile legale privind achizitiile publice (se anexeaza dosarul achizitiei publice);
    b) rapoarte periodice (intermediare):
    - in 30 de zile de la data incheierii elaborarii proiectului (acest raport va contine o copie a proiectului);
    - la incheierea contractelor de achizitie publica de lucrari pentru realizarea obiectivului de investitie sau a lucrarilor de interventie;
    c) raportul final: la incheierea obiectivului de investitie sau a lucrarilor de interventie a caror proiectare a fost realizata cu ajutor financiar nerambursabil.
    20.2. Raportari efectuate de catre Ministerul Dezvoltarii si Prognozei
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei elaboreaza un raport anual privind implementarea programului, care este prezentat Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala si Guvernului.

    21. Controlul
    Sistemul de control cuprinde urmatoarele niveluri:
    - Ministerul Dezvoltarii si Prognozei si agentiile pentru dezvoltare regionala verifica daca proiectele elaborate cu ajutor financiar nerambursabil au fost executate;
    - Ministerul Finantelor Publice, prin compartimentele sale specializate, colaboreaza cu Ministerul Dezvoltarii si Prognozei pentru realizarea activitatilor de control asupra modului de implementare a programului;
    - Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Dezvoltarii si Prognozei isi rezerva dreptul de a controla, in etapa de elaborare sau executie, desfasurarea proiectelor finantate prin prezentul program.

    22. Publicitatea ex post
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei in colaborare cu agentiile pentru dezvoltare regionala asigura transparenta si publicitatea ex post.
    Lista ajutoarelor financiare nerambursabile acordate prin program se publica pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, dupa incheierea contractelor cu beneficiarii, si contine urmatoarele informatii:
    - numele beneficiarilor;
    - pozitia geografica a beneficiarilor (regiunea de dezvoltare, judetul, localitatea);
    - titlul proiectului pentru elaborarea caruia beneficiarii au solicitat cofinantare;
    - valoarea finantarii; rata de finantare, ca proportie a costurilor totale eligibile ale operatiunii;
    - dupa implementarea proiectului se va completa cu prezentarea obiectivului de investitie/lucrarilor de interventie.

    23. Dispozitii finale
    Prezenta procedura privind implementarea, monitorizarea si evaluarea programului se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                            CERERE DE FINANTARE

                                            Data depunerii:

                                            Numar de inregistrare:

    1. Informatii despre solicitanti
 ______________________________________________________________________________
| Denumirea legala completa              |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Codul fiscal                           |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Adresa                                 |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Reprezentant                           |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Responsabil de proiect                 |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Telefon nr.                            |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Fax nr.                                |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Adresa e-mail                          |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Website                                |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|

 ______________________________________________________________________________
| Denumirea legala completa              |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Codul fiscal                           |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Adresa                                 |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Reprezentant                           |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Responsabil de proiect                 |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Telefon nr.                            |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Fax nr.                                |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Adresa e-mail                          |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Website                                |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|

 ______________________________________________________________________________
| Denumirea legala completa              |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Codul fiscal                           |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Adresa                                 |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Reprezentant                           |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Responsabil de proiect                 |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Telefon nr.                            |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Fax nr.                                |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Adresa e-mail                          |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Website                                |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|

    2. Informatii despre proiect

    2.1. Titlul proiectului pentru a carui elaborare se solicita finantare:
    ____________________________________________________________________________
    2.2. Localizare:
    ____________________________________________________________________________
    Regiunea de dezvoltare, judete, localitati

    2.3. Durata estimata a obiectivelor de investitie/lucrarilor de interventie:
         - Pentru proiectare:
         _______________________________________________________________________
         - Pentru executie:
         _______________________________________________________________________

    2.4. Data propusa pentru incepere:
    ____________________________________________________________________________
    Pentru faza de proiectare

    2.5. Data estimata de finalizare a implementarii proiectului:
    ____________________________________________________________________________
    Pentru faza de executie

    2.6. Cheltuieli pentru proiectare:
    ____________________________________________________________________________

    ____________________________________________________________________________
    Suma ceruta ca ajutor                  lei             % din total
    financiar nerambursabil
    ____________________________________________________________________________
    Suma de cofinantare                                         lei
    din partea solicitantilor
    ____________________________________________________________________________

    2.7. Cheltuieli estimate de executie:
    ____________________________________________________________________________

    3. Descrierea proiectului

    Tema proiectului:
    ____________________________________________________________________________
    Investitiile/lucrarile de interventie pentru care se elaboreaza proiectul

    Obiectivul/obiectivele proiectului:
    ____________________________________________________________________________
    Maximum o pagina. Trebuie sa fie strans legate de prioritatile regionale

    Necesitatea elaborarii proiectului:
    ____________________________________________________________________________
    Maximum 5 pagini. Informatii despre:
    a) beneficiari;
    b) situatia actuala;
    c) cum imbunatateste proiectul situatia regionala;
    d) exista studii anterioare (de oportunitate, prefezabilitate, fezabilitate etc.)

    Resurse financiare pentru proiectare si executie:
    ____________________________________________________________________________
    Informatii cu privire la sursele de finantare preconizate

    Legatura proiectului cu alte obiective de investitie/lucrari de interventie:
    ____________________________________________________________________________

    Riscuri majore care pot afecta incheierea cu succes a proiectului si actiuni
    de remediere:
    ____________________________________________________________________________

    Nume:

    Semnatura:

    Functie:                                Data:

    Nume:

    Semnatura:

    Functie:                                Data:

    Nume:

    Semnatura:

    Functie:                                Data:

    NOTA:
    Cererea va fi semnata de reprezentantii tuturor consiliilor judetene implicate in elaborarea proiectului.

    Documente care se anexeaza la cerere:
    Pentru proiectele pentru a caror implementare solicitantul are surse certe de finantare:
    1. copie de pe hotararea fiecarui consiliu judetean implicat in proiect privind aprobarea finantarii obiectivelor de investitii sau a lucrarilor de interventie;
    2. copie de pe hotararea fiecarui consiliu judetean implicat in proiect privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciului care va administra obiectivele de investitii.
    Pentru proiectele pentru a caror implementare solicitantul nu are surse certe de finantare:
    1. copie de pe hotararea fiecarui consiliu judetean implicat in proiect privind aprobarea cofinantarii obiectivelor de investitii sau a lucrarilor de interventie;
    2. copie de pe hotararea fiecarui consiliu judetean implicat in proiect privind participarea la licitatie deschisa pentru propuneri de proiecte.

    ANEXA 1

                          FISA CERERII DE FINANTARE

    Solicitant ................................................................

    Solicitant ................................................................

    Solicitant ................................................................

    Titlul proiectului ........................................................

    Suma solicitata de la program .............................................

    Eligibilitate .............................................................

    Conformitate ..............................................................

    Verificator ...............................................................

    Nume si prenume ...........................................................

    Semnatura .................................................................

    Evaluare:
 _______________________________________________________________________
|                                                    |   DA    |   NU   |
|____________________________________________________|_________|________|
| Obiectivul/obiectivele proiectului raspund         |         |        |
| prioritatilor regionale                            |         |        |
|____________________________________________________|_________|________|
| Exista necesitatea elaborarii proiectului          |         |        |
|____________________________________________________|_________|________|
| Se demonstreaza viabilitatea financiara            |         |        |
|____________________________________________________|_________|________|
| Exista o legatura cu alte obiective de             |         |        |
| investitie/lucrari de interventie                  |         |        |
|____________________________________________________|_________|________|
| Certitudinea implementarii (Sunt prevazute         |         |        |
| actiuni care sa asigure implementarea proiectului) |         |        |
|____________________________________________________|_________|________|

    Total pondere "DA" ........................................................

    Evaluator .................................................................

    Nume si prenume ...........................................................

    Semnatura .................................................................



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 104/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 104 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu