ORDIN Nr. 1040
din 23 aprilie 2007
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a
posturilor vacante de functionar public cu statut special definitiv din
aparatul propriu al Ministerului Justitiei
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 296 din 4 mai 2007
Având în vedere dispoziţiile art. 14 alin. (1) şi ale
art. 28 alin. (1) din Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor
publici din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, cu modificările şi
completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile
art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările si completările
ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de funcţionar public
cu statut definitiv din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei, prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu
Consiliul Superior al Magistraturii va duce la îndeplinire dispoziţiile
prezentului ordin.
Ministrul justiţiei,
Tudor-Alexandru Chiuariu
ANEXĂ
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea concursului de
ocupare a posturilor vacante de funcţionar public cu statut special definitiv
din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Poate ocupa o funcţie
vacantă, de conducere sau de execuţie, de funcţionar public cu statut special
definitiv în aparatul propriu al Ministerului Justiţiei persoana care
îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul stabil în România;
b) cunoaşte limba română;
c) îndeplineşte condiţiile de studii şi are o vechime
de minimum 3 ani în specialitatea corespunzătoare studiilor absolvite sau de
minimum 3 ani în instituţii de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă
naţională, corespunzătoare funcţiei pentru care candidează;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este aptă din punct de vedere medical şi psihologic
pentru îndeplinirea funcţiei;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea
de infracţiuni;
g) îndeplineşte cerinţele specifice postului;
h) nu a fost eliberată din motive imputabile dintr-o
funcţie publică în ultimii 7 ani;
i) are un comportament corespunzător cerinţelor de
conduită admise şi practicate în societate;
j) nu a fost agent sau colaborator al organelor de securitate ca poliţie politică.
Art. 2. - (1) Pentru înscrierea la concurs, candidatul
va prezenta:
a) copie a actului de identitate;
b) copie a certificatului de căsătorie, în cazul în
care numele de pe actul de studii este diferit de cel de pe actul de identitate;
c) copie a actului doveditor al studiilor urmate;
d) curriculum vitae (conform formatului afişat pe
pagina web a Ministerului Justiţiei);
e) copie a carnetului de muncă, dacă este cazul;
f) adeverinţă medicală care să ateste că este apt din
punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;
g) declaraţie pe propria răspundere privind lipsa
antecedentelor penale;
h) declaraţie pe propria răspundere care să ateste că
nu a fost agent sau colaborator al organelor de securitate ca poliţie politică;
i) declaraţie pe propria răspundere care să ateste că
nu a fost eliberat din motive imputabile dintr-o funcţie publică în ultimii 7
ani, dacă este cazul;
j) declaraţie pe propria răspundere privind
conformitatea cu originalul a actelor prevăzute la lit. a), b), c) şi e);
k) dovada achitării taxei de înscriere la concurs.
(2) In momentul angajării, candidaţii declaraţi admişi
îşi completează dosarul cu certificatul de cazier judiciar şi prezintă
originalul documentelor depuse în copie la dosarul de înscriere pentru
verificarea conformităţii acestor copii cu originalul.
(3) Cuantumul taxei de concurs se stabileşte de către
ministrul justiţiei, prin ordin, astfel încât să acopere costurile necesare
organizării şi desfăşurării concursului.
CAPITOLUL II
Organizarea şi desfăşurarea concursului
Art. 3. - (1) Concursul constă într-o probă scrisă de
verificare a cunoştinţelor şi un interviu. Inainte de proba scrisă candidaţii
vor susţine:
a) pentru funcţiile de execuţie, un test psihologic
cu caracter eliminatoriu;
b) pentru funcţiile de conducere, un test psihologic
şi un test pentru verificarea aptitudinilor manageriale, ambele cu caracter
eliminatoriu.
(2) Data şi locul susţinerii concursului, tematica şi
bibliografia, numărul posturilor vacante, condiţiile şi cerinţele specifice
pentru ocuparea fiecărui post, prezentarea generală a postului, regulamentul şi
probele de concurs, datele de contact, actele necesare pentru depunerea
dosarului de înscriere, termenul limită pentru depunerea actelor de înscriere
la concurs şi cuantumul taxei de concurs se aduc la cunoştinţă celor interesaţi
prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei, la sediul Administraţiei
Naţionale a Penitenciarelor şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei, cu cel
puţin 30 de zile înainte de data fixată pentru desfăşurarea testului
psihologic.
(3) In situaţia în care se modifică data sau locul
desfăşurării testului psihologic, se va publica un nou anunţ cu cei puţin 7
zile lucrătoare înainte de data acestuia.
Art. 4. - (1) In funcţie de
specificul posturilor scoase la concurs, ministrul justiţiei stabileşte, prin
ordin, comisia sau comisiile de concurs şi comisia de soluţionare a
contestaţiilor.
(2) Prin nota de aprobare a organizării concursului
se desemnează şi persoanele din cadrul Direcţiei pentru resurse umane şi
relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii care sunt responsabile pentru
organizarea şi desfăşurarea concursului.
(3) Fiecare comisie are în componenţa sa un
preşedinte, membri şi un secretar. Din comisia sau comisiile de concurs, precum
şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor face parte cel puţin un funcţionar public cu
statut special. Secretariatul fiecărei comisii este asigurat de o persoană din
cadrul Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu
Consiliul Superior al Magistraturii.
(4) Comisia sau comisiile de concurs şi comisia de
soluţionare a contestaţiilor se constituie cu minimum 7 zile lucrătoare înainte
de desfăşurarea testării psihologice. Preşedinţii acestor comisii stabilesc
responsabilităţile şi termenele de realizare a acestora pentru fiecare membru
în procesul de recrutare şi selecţie.
(5) Din comisia ori comisiile de concurs sau din
comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte acele persoane care
sunt soţi, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre
candidaţii înscrişi la concurs. Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizată
de persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, de orice angajat al
Ministerului Justiţiei sau de către oricare altă persoană interesată.
(6) O persoană nu poate fi membru decât al uneia
dintre comisiile menţionate la alin. (1), în cadrul aceluiaşi concurs. Această
dispoziţie nu se aplică şi pentru secretarii acestor comisii.
(7) Fiecare membru al comisiei de concurs sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor semnează după
numirea ca membru o declaraţie pe propria răspundere în care precizează că:
a) nu se află în vreuna dintre
situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (5);
b) va respecta secretul şi
confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi
elaborate.
(8) Membrii comisiei sau
comisiilor de concurs şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor vor fi
retribuiţi pentru munca depusă, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 257/2005
privind înfiinţarea pe lângă Ministerul Justiţiei a unei activităţi finanţate
integral din venituri proprii.
Art. 5. - (1) Comisia sau comisiile de concurs au
următoarele atribuţii principale:
a) verifică cererile de
înscriere şi actele depuse la dosarul candidatului, conform art. 2 alin. (1),
şi resping cererile de înscriere ale candidaţilor care nu îndeplinesc toate
condiţiile pentru a putea participa la concurs;
b) stabilesc subiectele pentru testul de verificare a
aptitudinilor manageriale, proba scrisă, şi corectează
lucrările;
c) stabilesc planul interviului
şi realizează interviul;
d) stabilesc baremele de notare
aferente testului de verificare a aptitudinilor manageriale, probei scrise şi
probei interviului;
e) notează pentru fiecare
candidat fiecare probă a concursului;
f) recorectează şi stabilesc
nota finală acordată la fiecare probă a concursului, dacă există o diferenţă în
notare mai mare de două puncte între corectori;
g) transmit în scris Direcţiei pentru resurse umane şi
relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, prin secretariatul comisiei,
rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are
următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la rezultatul verificării dosarelor acestora, precum şi contestaţiile
cu privire la rezultatul testului de verificare a aptitudinilor manageriale,
după caz;
b) soluţionează contestaţiile
depuse de candidaţi cu privire la notarea fiecărei probe a concursului;
c) transmite, prin secretariatul comisiei, Direcţiei
pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii rezultatele contestaţiilor
pentru a fi comunicate candidaţilor.
(3) Persoanele responsabile
pentru organizarea concursului au, în principal, următoarele atribuţii:
a) îndeplinesc atribuţiile
specifice în legătură cu organizarea şi desfăşurarea concursului;
b) asigură afişarea
rezultatelor verificării dosarelor candidaţilor;
c) asigură afişarea
rezultatelor probelor de concurs şi a rezultatelor finale ale concursului;
d) îndeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru
buna desfăşurare a concursului.
(4) Secretariatul fiecăreia
dintre comisiile menţionate la alin. (1) are următoarele atribuţii principale:
a) întocmeşte, redactează şi
semnează alături de comisie întreaga documentaţie privind activitatea specifică
a acesteia, inclusiv procesele-verbale ale fiecărei sesiuni de lucru a
comisiei;
b) asigură transmiterea
rezultatelor concursului Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul
Superior al Magistraturii, pentru a fi comunicate candidaţilor;
c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare
pentru buna desfăşurare a concursului.
Art. 6. - (1) Cererea de înscriere şi actele prevăzute
la art. 2 alin. (1) se depun, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data
fixată pentru susţinerea testului psihologic, la secretariatul Direcţiei pentru
resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul
Ministerului Justiţiei. Cererea de înscriere va fi adresată directorului
Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al
Magistraturii.
(2) Formularul-tip pentru cererea de înscriere şi
modelul de curriculum vitae se publică pe pagina web a Ministerului Justiţiei,
iar un exemplar al formularului-tip pentru cererea de înscriere la concurs este
pus la dispoziţia candidaţilor în momentul înscrierii.
(3) In cuprinsul cererii de înscriere la concurs
candidatul specifică:
a) postul pentru care doreşte să susţină concursul;
b) lista actelor depuse la dosarul de concurs.
(4) Comisia de concurs are obligaţia de a verifica
dosarele candidaţilor cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data
desfăşurării testului psihologic. Cererile de înscriere la concurs sunt
respinse dacă nu sunt însoţite de actele prevăzute la art. 2 alin. (1) sau dacă
din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condiţiilor pentru ocuparea postului.
(5) Rezultatul verificării dosarelor de înscriere se
afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi se publică pe pagina web a
Ministerului Justiţiei cu menţiunea „admis" sau „respins", cu cel
puţin 4 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea testului psihologic.
(6) In termen de o zi lucrătoare de la data afişării
rezultatelor, candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţie.
(7) Contestaţiile vor fi soluţionate la expirarea
termenului prevăzut la alin. (6) de către comisia de soluţionare a
contestaţiilor, iar rezultatele contestaţiilor vor fi afişate cu minimum două
zile lucrătoare înainte de desfăşurarea testului psihologic.
Art. 7. - (1) Candidaţii pentru funcţiile de execuţie
declaraţi admişi în urma verificării dosarelor de înscriere conform art. 6
alin. (4), (5), (6) şi (7) susţin testul psihologic.
(2) Rezultatele testării psihologice se afişează, în
termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data susţinerii acesteia, pe pagina
web a Ministerului Justiţiei, cu menţiunea „admis" sau „respins".
(3) Candidaţii declaraţi admişi în urma testului
psihologic vor susţine proba scrisă de verificare a cunoştinţelor în termen de
maximum 3 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor conform alin. (2).
Art. 8. - (1) Candidaţii pentru funcţiile de conducere
declaraţi admişi în urma verificării dosarelor de înscriere conform art. 6
alin. (4), (5), (6) şi (7) susţin testul psihologic. Prevederile art. 7 alin.
(2) se aplică în mod corespunzător.
(2) Candidaţii declaraţi admişi în urma testului
psihologic susţin, în termen de maximum două zile lucrătoare, un test pentru
verificarea aptitudinilor manageriale.
(3) Testul pentru verificarea aptitudinilor
manageriale constă în examinarea unor cunoştinţe teoretice prin intermediul
unor teste-grilă sau întrebări deschise. Tematica şi bibliografia pentru acest
test sunt incluse în anunţul de concurs şi se afişează pe pagina web a
Ministerului Justiţiei.
(4) Rezultatele testului se afişează, în termen de
maximum 2 zile lucrătoare de la susţinerea acestuia, pe pagina web a
Ministerului Justiţiei, cu menţiunea „admis" sau „respins".
Candidaţii sunt declaraţi admişi dacă întrunesc minimum 70% din punctajul maxim
aferent acestui test.
(5) Candidaţii pentru funcţiile de conducere
declaraţi respinşi în urma testului pot depune contestaţie în termen de maximum
o zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (4). Contestaţiile
au ca obiect doar rezultatul testului pentru verificarea aptitudinilor
manageriale.
(6) Contestaţiile se soluţionează de comisia de
soluţionare a contestaţiilor în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la
expirarea termenului prevăzut la alin. (5).
(7) Candidaţii declaraţi admişi în urma testului
psihologic sau, după caz, a testului de verificare a aptitudinilor manageriale
vor susţine proba scrisă de verificare a cunoştinţelor în termen de maximum 3
zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor conform alin. (6).
Art. 9. - (1) Tematica şi bibliografia pentru testul de
verificare a aptitudinilor manageriale, pentru proba scrisă şi pentru interviu
se propun de către conducătorii compartimentelor în care există posturi vacante
scoase la concurs, în acord cu specificaţiile generale ale posturilor vacante,
şi se prezintă spre aprobare ministrului justiţiei de către Direcţia pentru
resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Timpul destinat pentru elaborarea lucrării scrise
este de maximum 3 ore, începând din momentul comunicării subiectelor.
Art. 10. - (1) Comisia de concurs stabileşte
modalitatea de testare în cadrul probei scrise, respectiv tip grilă sau
sinteză.
(2) Comisia de concurs are obligaţia de a elabora
minimum 3 variante de subiecte de concurs. Dacă proba scrisă este sub formă de
test-grilă, comisia de concurs trebuie să elaboreze un număr de 3 ori mai mare
decât numărul de întrebări stabilit pentru fiecare test-grilă.
(3) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe
baza tematicii şi bibliografiei prevăzute în anunţul de concurs, în concordanţă
cu nivelul şi specificul funcţiei sau funcţiilor pentru care se organizează
concursul, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a
candidaţilor şi cunoştinţele de specialitate ale acestora.
(4) Fiecare dintre variantele cu subiectele de
concurs este introdusă într-un plic sigilat semnat de toţi membrii comisiei de
concurs cu cel puţin două ore înainte de desfăşurarea probei scrise. Membrii
comisiei de concurs semnează fiecare set de subiecte.
Art. 11. - (1) Intrarea candidaţilor în sălile de
concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a
buletinului/cărţii de identitate, cu o jumătate de oră înainte de începerea
probei scrise. Lista cu repartiţia pe săli a candidaţilor se afişează, cu o zi
înainte de prima probă de concurs, pe pagina web a Ministerului Justiţiei. După
verificarea identităţii, fiecare candidat va păstra pe bancă buletinul/cartea
de identitate, până la predarea lucrării scrise. Pe listă se menţionează
prezenţa fiecărui candidat.
(2) Candidaţii care nu se află în sală în momentul
deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.
Este interzisă intrarea în sală a candidaţilor cu mijloace de comunicare la
distanţă, computere personale, PDA-uri etc.
(3) Inainte de a se dicta subiectele, candidaţii îşi
scriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează a fi lipit, după care se
aplică ştampila Ministerului Justiţiei, respectiv cea a Direcţiei pentru
resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii. Ştampila pe
lucrările scrise şi semnătura pe ştampilă se aplică de către preşedintele
comisiei de concurs.
(4) Plicul cu subiectele de concurs este ales şi
desfăcut de către un candidat dintre cele 3 plicuri cu variantele de subiecte.
Acesta semnează procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei scrise.
(5) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în
sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de concurs şi persoanele care
supraveghează candidaţii.
(6) In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii
vor primi coli de hârtie având ştampila Ministerului Justiţiei. Se va putea
folosi numai cerneală sau pix de culoare albastră. La cerere, se pot pune la
dispoziţie în mod suplimentar coli de hârtie, iar dacă este necesar, cerneală
sau pixuri.
(7) La expirarea timpului prevăzut la art. 9 alin.
(2), delegatul care a supravegheat desfăşurarea probei strânge toate lucrările
în ordinea predării lor de către candidaţi, sub semnătură, după care le predă
numerotate comisiei de concurs, care le înscrie într-un borderou.
(8) Dacă examinarea se face în mai multe săli, se
întocmeşte câte un borderou pentru lucrările din fiecare sală.
(9) Lucrarea se consideră predată de candidat după
verificarea stării acesteia de către delegatul care a supravegheat desfăşurarea
probei şi după semnarea borderoului de către candidat.
(10) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este
interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri
excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se va putea face numai cu
însoţitor.
(11) Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se
sancţionează prin eliminarea din concurs. In aceste cazuri, delegaţii care
supraveghează lucrările îl sesizează de îndată pe preşedintele comisiei de
concurs, care întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi
măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă".
Art. 12. - (1) Pentru a fi declaraţi admişi în urma
probei scrise candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7.
(2) Dacă în proba scrisă au fost incluse discipline
de concurs distincte, candidaţii vor fi declaraţi admişi dacă au obţinut
minimum 5 la fiecare disciplină de concurs şi minimum nota 7 pentru întreaga
probă.
(3) Lucrările scrise se corectează sigilate. Acele
lucrări care prezintă însemnări în scopul identificării candidaţilor se
anulează şi nu vor mai fi notate. Menţiunea „anulat" se face atât pe
lucrare, cât şi pe borderoul de notare. După corectare de către toţi membrii comisiei, lucrările se
desigilează, iar notele se trec în borderoul de notare.
Art. 13. - (1) Rezultatele la proba
scrisă se afişează în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii
probei.
(2) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la
proba scrisă pot depune contestaţie la secretariatul Direcţiei pentru resurse
umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul
Justiţiei, în termen de două zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor.
Contestaţiile au ca obiect doar nota obţinută în urma probei scrise.
(3) In vederea soluţionării contestaţiilor, colţurile
lucrărilor se lipesc din nou.
(4) Contestaţiile se soluţionează de comisia de
soluţionare a contestaţiilor în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la
expirarea termenului prevăzut la alin. (2).
(5) Nota obţinută în urma contestaţiei nu poate fi
mai mică decât nota contestată.
(6) Contestaţia este admisă, iar comisia de
soluţionare a contestaţiilor modifică nota finală acordată de comisia de
concurs, în situaţia în care:
a) constată că nota nu a fost acordată potrivit
baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă;
b) acordă o notă mai mare decât cea acordată de
comisia de concurs.
(7) Contestaţia va fi respinsă în următoarele
situaţii:
a) dacă în urma analizării contestaţiei se constată
că nota a fost acordată potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea
scrisă;
b) dacă nota acordată de comisia de soluţionare a
contestaţiilor este mai mică sau egală cu nota acordată de comisia de concurs.
Art. 14. - (1) Proba interviului poate fi susţinută
doar de către acei candidaţi declaraţi admişi la proba scrisă.
(2) Interviul se susţine în
termen de maximum două zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor
contestaţiilor pentru proba scrisă sau de la expirarea termenului prevăzut la
art. 13 alin. (2), în cazul în care nu au fost depuse contestaţii.
(3) Planul de interviu
trebuie să conţină elemente care să evidenţieze în persoana candidatului:
a) abilităţile de comunicare;
b) factorii care motivează sau demotivează candidatul;
c) gândirea sintetică;
d) rezistenţa la stres;
e) comportamentul în situaţiile de criză;
f) cunoştinţele impuse de post;
g) abilităţile impuse de post;
h) alte elemente considerate relevante.
(4) Pentru funcţiile de conducere planul de interviu
include şi elemente referitoare la:
a) abilităţile de comunicare şi capacitatea de a lucra
în echipă;
b) capacitatea de a lua decizii şi de a evalua
impactul acestora;
c) exercitarea controlului decizional;
d) capacitatea managerială;
e) capacitatea profesională.
(5) Intrebările şi răspunsurile la interviu se
înregistrează audio. In acest sens, în cuprinsul cererii de înscriere la
concurs candidaţii îşi vor exprima acordul în vederea înregistrării
interviului, urmând ca această înregistrare să fie pusă la dispoziţia comisiei
de soluţionare a contestaţiilor, dacă este cazul.
(6) Planul interviului se
afişează pe uşa sălii de concurs şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei după
încheierea interviului.
(7) Candidaţii sunt consideraţi admişi la proba
interviului dacă obţin minimum nota 7.
(8) Notele obţinute în urma probei interviului pot fi
contestate în termen de 24 de ore de la afişare. Contestaţia se depune la
secretariatul Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior
al Magistraturii din Ministerul Justiţiei.
(9) Contestaţiile se soluţionează de comisia de
soluţionare a contestaţiilor în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la
expirarea termenului prevăzut la alin. (8).
Art. 15. - Media generală (nota) de promovare a
concursului este de cel puţin 7.
CAPITOLUL III
Notarea probelor
Art. 16. - (1) Fiecare probă de concurs se notează cu
note de la 0 la 10. Nu se acordă punct din oficiu.
(2) Corectarea lucrărilor scrise de verificare a
cunoştinţelor teoretice şi aprecierea notei pentru interviu se fac pe baza unui
punctaj/barem stabilit de toţi membrii comisiei de
concurs.
(3) Baremul de corectare corespunzător probei scrise,
precum şi modul de notare a etapelor interviului se afişează pe uşa fiecărei
săli de concurs şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei după încheierea
fiecărei probe de concurs.
(4) Notele acordate la fiecare
probă de concurs se trec în litere şi în cifre în borderoul de notare, care
este semnat pe fiecare filă de membrii comisiei de concurs.
(5) Nota finală a fiecărei probe de concurs este
media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru
al comisiei de concurs.
(6) Nota finală a concursului este media aritmetică a
probelor de concurs.
Art. 17. - (1) Admiterea candidaţilor reuşiţi la
concurs se face în ordinea descrescătoare a notelor finale ale concursului
obţinute, în funcţie de posturile vacante pentru care
s-a înscris fiecare candidat.
(2) La note finale de concurs egale, comisia stabileşte
candidatul admis în raport cu nota obţinută la proba scrisă.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 18. - Comisiile de concurs, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data finalizării concursului,
predau întregul material de concurs Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii
cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei.
Art. 19. - (1) Candidatul admis trebuie să se prezinte
la post în maximum 15 zile de la data afişării rezultatelor finale. In cazul în care candidatul admis
nu poate respecta termenul menţionat, acesta înaintează o cerere motivată, în
scris, directorului Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul
Superior al Magistraturii, în care prezintă motivele întârzierii şi termenul la
care se poate prezenta la post.
(2) In cazul neprezentării la post la termenul stabilit
sau al nemotivării prezentării la post, postul este declarat vacant, urmând să
i se comunice următoarei persoane, declarată reuşită la concurs, posibilitatea
de a se angaja pe postul respectiv.
Art. 20. - (1) Numirea candidaţilor declaraţi admişi în
urma concursului se face prin ordin al ministrului justiţiei.
(2) După numire, candidaţii declaraţi admişi depun
jurământul de credinţă în faţa ministrului justiţiei sau a unui secretar de
stat, în prezenţa a 2 martori, dintre care unul este conducătorul
compartimentului în care a fost numit funcţionarul public cu statut special,
iar celălalt, un alt funcţionar public definitiv.
(3) Jurământul de credinţă are următorul conţinut:
„Jur să respect Constituţia, drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului,
să aplic în mod corect şi fără părtinire legile ţării, să îndeplinesc
conştiincios îndatoririle ce îmi revin în funcţia publică în care am fost
numit, să păstrez secretul profesional şi să respect normele de conduită
profesională şi civică." Refuzul depunerii jurământului se consemnează în
scris şi atrage revocarea actului de numire în funcţie.
(4) Procesul-verbal în care s-a consemnat jurământul,
semnat de persoanele menţionate la alin. (2), se depune la dosarul profesional
al funcţionarului public cu statut special.
Art. 21. - Lucrările scrise, fişele interviului şi
procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexează la dosarele
personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
Art. 22. - Dosarele, lucrările scrise,
procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrări privind
concursul se arhivează şi se păstrează potrivit
nomenclatoarelor arhivistice.
Art. 23. - Taxa de înscriere se restituie candidaţilor
care îşi anunţă retragerea cu cel puţin 5 zile înainte de prima probă de
concurs.
Art. 24. - Nerespectarea prevederilor regulamentului de
concurs de către comisiile prevăzute la art. 4 alin. (1) constituie faptă de
natură a atrage răspunderea disciplinară a persoanei vinovate. Neîndeplinirea
sau îndeplinirea defectuoasă a responsabilităţilor stabilite în condiţiile art.
4 alin. (4) atrage neplata sau reducerea corespunzătoare a indemnizaţiei
plătite pentru participarea în comisia de organizare a concursului, în comisia
de concurs ori în comisia de soluţionare a contestaţiilor.