ORDIN Nr. 109
din 9 iulie 2007
privind aprobarea Normelor
metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru
activitatile specifice serviciului de salubrizare a localitatilor
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI
PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 529 din 6 august 2007
Avand in vedere prevederile art. 21 alin. (2) lit. a)
din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006 şi ale art. 6
alin. (1) lit. I) din Legea
serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006,
in temeiul art. 4 alin. (4) din
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Naţionale de
Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice -A.N.R.S.C,
aprobat prin Hotărarea Guvernului nr. 671/2007, şi al art. 22 alin. (2) din
Legea nr. 51/2006,
preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare
pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de stabilire,
ajustare sau modificare a tarifelor pentru activităţile specifice serviciului
de salubrizare a localităţilor, prevăzute in anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - Departamentele de specialitate din cadrul
Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi
Publice vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice,
Marian Cristinel Bigiu
ANEXA
NORME METODOLOGICE
de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor
pentru activităţile specifice serviciului de salubrizare a localităţilor
CAPITOLUL I
Scop
Art. 1. - Prezentele norme metodologice sunt elaborate
in conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) lit.
a) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006 şi ale
art. 6 alin. (1) lit. I) din
Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006.
Art. 2. - Tarifele trebuie să asigure atat viabilitatea
economică a operatorilor prestatori ai activităţilor specifice serviciului de
salubrizare a localităţilor, cat şi protejarea intereselor utilizatorilor.
CAPITOLUL II
Domeniul de aplicare
Art. 3. - (1) Prevederile prezentelor norme metodologice
reglementează modul de determinare a tarifelor pentru
activităţile specifice serviciului de salubrizare a localităţilor, prestate de
operatori.
(2) Serviciul de salubrizare cuprinde următoarele
activităţi:
a) precolectarea, colectarea şi transportul
deşeurilor municipale, inclusiv al deşeurilor toxice periculoase din deşeurile
menajere, cu excepţia celor cu regim special;
b) sortarea deşeurilor municipale;
c) organizarea prelucrării, neutralizării şi
valorificării materiale şi energetice a deşeurilor;
d) depozitarea controlată a
deşeurilor municipale;
e) infiinţarea depozitelor de deşeuri şi
administrarea acestora;
f) maturatul, spălatul, stropirea şi intreţinerea
căilor publice;
g) curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile
publice şi menţinerea in funcţiune a acestora pe timp de polei sau de ingheţ;
h) colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul
public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj;
i) colectarea, transportul, depozitarea şi
valorificarea deşeurilor voluminoase provenite de la populaţie, instituţii
publice şi agenţi economici, neasimilabile celor menajere (mobilier, deşeuri de
echipamente electrice şi electronice etc);
j) colectarea, transportul şi neutralizarea deşeurilor
animaliere provenite din gospodăriile populaţiei;
k) colectarea, transportul şi
depozitarea deşeurilor rezultate din activităţi de construcţii şi demolări;
l) dezinsecţia, dezinfecţia şi
deratizarea.
(3) Aprobarea tarifelor pentru activităţile specifice
serviciului de salubrizare se face de către autoritatea administraţiei publice
locale implicate, cu respectarea cerinţelor şi criteriilor din prezentele norme
metodologice.
CAPITOLUL III
Definiţii
Art. 4. -Termenii folosiţi in prezentele norme
metodologice au următoarele semnificaţii:
a) aprobarea de tarife - activitatea de analiză şi verificare a elementelor de cheltuieli componente
ale tarifelor, desfăşurată de autoritatea administraţiei publice locale
implicate, cu respectarea normelor metodologice de stabilire, ajustare sau
modificare a tarifelor, concretizată prin emiterea unei hotărari;
b) stabilirea de tarife - operaţiunea de analiză a nivelului tarifelor şi a structurii
acestora, conform normelor metodologice elaborate de autoritatea de
reglementare competentă, pentru operatorii nou-intraţi pe piaţă sau pentru operatorii
care incheie contracte de delegare a gestiunii pentru aceste servicii cu
autorităţile administraţiei publice locale;
c) ajustarea de tarife -
operaţiunea de analiză a nivelului tarifelor existente şi a structurii
acestora, conform normelor metodologice elaborate de autoritatea de
reglementare competentă, prin care se asigură corelarea nivelului tarifelor
stabilite anterior cu evoluţia generală a preţurilor şi tarifelor din economie;
d) modificarea de tarife - operaţiunea de analiză a nivelului tarifelor existente şi a
structurii acestora, conform normelor metodologice elaborate de autoritatea de
reglementare competentă, in situaţiile cand intervin schimbări majore in
structura costurilor care conduc la recalcularea tarifelor existente;
e) parametru de ajustare - indicator la modificarea căruia se pot ajusta periodic tarifele.
Pentru activităţile specifice serviciului de salubrizare parametrul de ajustare
poate fi indicele preţurilor de consum comunicat de Institutul Naţional de
Statistică, evoluţia cursului de schimb leu/euro sau
alt parametru de ajustare stabilit potrivit prevederilor din contractul de
delegare a gestiunii;
f) operator de serviciu
public de salubrizare sau activităţi specifice de salubrizare - persoana juridică romană sau străină care are competenţa şi
capacitatea recunoscute prin licenţă de a presta, in condiţiile reglementărilor
in vigoare, o activitate specifică serviciului de salubrizare;
g) colectare -
strangerea, cu sau fără sortarea deşeurilor, in vederea transportării lor;
h) deşeuri municipale - deşeurile menajere şi alte tipuri de deşeuri care, prin natură
sau compoziţie, sunt similare cu deşeurile menajere şi care sunt generate pe
raza localităţii;
i) deşeuri menajere - deşeurile provenite din activităţi casnice şi care fac parte din
categoriile 1501 şi 20 din anexa nr. 2 la Hotărarea Guvernului nr. 856/2002
privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzand
deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu completările ulterioare;
j) deşeuri asimilabile cu
deşeuri menajere - deşeurile provenite din
industrie, din comerţ, din sectorul public sau administrativ, care prezintă
compoziţie şi proprietăţi similare cu deşeurile menajere şi care sunt
colectate, transportate, prelucrate şi depozitate impreună cu acestea;
k) deşeuri industriale - deşeurile de producţie definite potrivit prevederilor legale in
vigoare;
l) gestionare deşeuri - colectarea, transportul, valorificarea şi eliminarea deşeurilor,
inclusiv supravegherea acestor operaţii şi ingrijirea zonelor de depozitare
după inchiderea acestora;
m) autorităţile
administraţiei publice locale sunt: consiliile
locale, consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi
asociaţiile de dezvoltare comunitară.
CAPITOLUL IV
Acte normative de referinţă
Art. 5. - Prezentele norme metodologice au la bază
următoarele acte normative de referinţă:
a) Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice
nr. 51/2006;
b) Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr.
101/2006;
c) Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001,
republicată;
d) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000
privind regimul deşeurilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
426/2001, cu modificările şi completările ulterioare;
e) Hotărarea Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa
gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzand deşeurile, inclusiv
deşeurile periculoase, cu completările ulterioare;
f) Hotărarea Guvernului nr. 349/2005 privind
depozitarea deşeurilor, cu completările ulterioare;
g) Hotărarea Guvernului nr.
448/2005 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice;
h) Ordonanţa Guvernului nr. 47/2005 privind
reglementări de neutralizare a deşeurilor de origine animală, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 73/2006;
i) Hotărarea Guvernului nr. 621/2005 privind
gestionarea ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificările şi
completările ulterioare.
CAPITOLUL V
Dispoziţii generale
Art. 6. - (1) Tarifele pentru activităţile specifice
serviciului de salubrizare se fundamentează pe baza cheltuielilor de producţie,
exploatare, a cheltuielilor de intreţinere şi reparaţii, a amortismentelor
aferente capitalului imobilizat in active corporale şi necorporale, a
costurilor de protecţie a mediului, a costurilor de securitate şi sănătate in
muncă, a costurilor care derivă din contractul de delegare a gestiunii
serviciului de salubrizare, a cheltuielilor financiare şi includ o cotă pentru
crearea surselor de dezvoltare şi modernizare a sistemelor de utilităţi
publice, precum şi o cotă de profit.
(2) Autorităţile administraţiei publice locale vor
stabili necesitatea aplicării cotei de dezvoltare. Cota de dezvoltare aprobată
de autorităţile administraţiei publice locale va fi determinată pe baza unor
studii tehnico-economice, din care să rezulte oportunitatea, valoarea şi
termenul de recuperare a investiţiei, precum şi creşterea calităţii serviciului
de salubrizare.
(3) Cota de dezvoltare va fi inclusă in nivelul
tarifului numai după aprobarea acesteia, prin hotărare, de către autorităţile
administraţiei publice locale implicate.
(4) Sumele incasate, corespunzătoare cotei de
dezvoltare, se constituie intr-un cont distinct, iar fondul rezultat va fi
utilizat cu avizul
autorităţilor administraţiei publice locale implicate, numai pentru dezvoltarea infrastructurii sistemului public.
(5) La fundamentarea tarifului, operatorul depozitului
de deşeuri este obligat să işi constituie un fond pentru inchiderea depozitului
de deşeuri şi urmărirea acestuia postinchidere.
(6) Folosirea şi utilizarea fondului pentru
inchiderea depozitului de deşeuri şi urmărirea acestuia postinchidere se fac in
conformitate cu prevederile legale.
Art. 7. - Autorităţile administraţiei publice locale au
competenţă exclusivă in aprobarea tarifelor pentru activităţile specifice
serviciului de salubrizare a localităţilor.
Art. 8. - (1) Tarifele pentru activităţile specifice
serviciului de salubrizare a localităţilor se stabilesc, se ajustează sau se
modifică pe baza solicitărilor operatorilor, in conformitate cu prevederile
elaborate şi aprobate de autoritatea de reglementare competentă.
(2) Operatorul care solicită stabilirea, ajustarea sau
modificarea tarifelor pentru activităţile specifice de salubrizare transmite la
autoritatea administraţiei publice locale următoarele:
a) cererea de stabilire, ajustare sau modificare, care
conţine: tarifele in vigoare, in cazul ajustării ori modificării, tarifele
solicitate şi justificarea propunerii de stabilire, ajustare sau modificare.
Tarifele pentru populaţie, propuse, vor fi determinate
cu TVA inclus;
b) fişa de fundamentare a tarifului, pe elemente de
cheltuieli;
c) memoriu tehnico-economic prin care se justifică
oportunitatea stabilirii, ajustării sau modificării tarifelor;
d) alte date şi informaţii necesare fundamentării tarifelor.
Art. 9. - (1) Activităţile de salubrizare care diferă
substanţial de la o perioadă la alta se vor dimensiona pe total valoare.
(2) Valoarea activităţii se va fundamenta pe baza
elementelor de cheltuieli din anexa nr. 1.
Formula de calcul va fi:
V = Ct + p, unde:
V - valoarea activităţii
aferentă perioadei;
Ct - cheltuieli totale;
p - profitul.
Art. 10. - Monitorizarea şi controlul modului de
aplicare a tarifelor pentru activităţile specifice serviciului de salubrizare
se vor face de către reprezentanţii autorităţii administraţiei publice locale
implicate şi de către reprezentanţii A.N.R.S.C.
CAPITOLUL VI
Stabilirea tarifelor pentru activităţile specifice
serviciului de salubrizare
Art. 11. - (1) Tarifele pentru activităţile specifice
serviciului de salubrizare se stabilesc pentru operatorii nou-intraţi pe piaţa
acestor servicii, precum şi pentru operatorii care incheie contracte de
delegare a gestiunii pentru aceste activităţi cu autorităţile administraţiei
publice locale.
(2) Tarifele pentru
activităţile specifice serviciului de salubrizare se determină de către
operatori, luand in calcul numai acele cheltuieli care sunt specifice
activităţii respective.
(3) Fundamentarea cheltuielilor aferente fiecărei
activităţi in parte se face pe baza consumurilor normate de combustibil,
lubrifianţi, materii prime şi materiale, utilităţi, respectiv energie, apă
şi/sau gaze in scop tehnologic şi a preţurilor acestora in vigoare, a cheltuielilor cu munca vie,
precum şi a celorlalte elemente de cheltuieli necesare prestării activităţii
respective.
(4) La stabilirea tarifelor pentru activităţile
specifice serviciului de salubrizare se au in vedere următoarele criterii:
a) cheltuielile pentru combustibilul utilizat se
stabilesc in funcţie de tipul maşinii folosite, de consumul de combustibil, de
cantitatea de deşeuri colectată, transportată şi depozitată şi de distanţa de
transport;
b) cheltuielile cu energia electrică tehnologică
programată anual se stabilesc in funcţie de energia consumată de motoarele puse
in funcţiune la nivelul unei zile, inmulţit cu cantitatea programată anual şi
cu preţul de achiziţie al energiei electrice in vigoare;
c) cheltuielile cu amortizarea se iau in calcul,
respectandu-se reglementările legale in vigoare;
d) cheltuielile cu redeventa determinate potrivit
prevederilor legale;
e) cheltuielile cu materiile prime şi materialele
consumabile şi cu piesele de schimb se stabilesc in funcţie de consumurile
normate şi de preţul de achiziţie al acestora;
f) cheltuielile pentru protecţia mediului se vor lua in
calcul la nivelul prevăzut de legislaţia in vigoare;
g) cheltuielile cu munca vie se fundamentează in
funcţie de cheltuielile cu personalul, potrivit normelor de muncă, in raport cu
legislaţia in vigoare şi corelat cu principiul eficienţei economice;
h) cheltuielile de depozitare a deşeurilor vor fi luate
in calcul in funcţie de modul de prestare a acestei activităţi. In situaţia in
care prestaţia este efectuată de un alt operator, la tariful de precolectare,
colectare şi transport al deşeurilor municipale se vor adăuga cheltuielile de
depozitare aferente;
i) cheltuielile cu reparaţiile se vor lua in calcul la
nivelul programat anual, potrivit planului de reparaţii;
j) fondul pentru inchiderea
depozitului de deşeuri şi urmărirea acestuia postinchidere, unde este cazul, in
conformitate cu prevederile legale şi potrivit aprobării autorităţii
administraţiei publice locale;
k) o cotă de profit.
(5) In situaţia stabilirii tarifelor, structura
cheltuielilor şi a veniturilor este prezentată in anexa nr. 1.
Art. 12. - Stabilirea tarifelor pentru activităţile
specifice serviciului de salubrizare se face potrivit formulei:
T = V, unde:
Q
T - tariful stabilit;
V - venitul programat al activităţii
respective, la nivelul anului;
Q- cantitatea programată in unităţi de măsură
specifice, la nivelul anului in care se face propunerea.
CAPITOLUL VII
Ajustarea tarifelor pentru activităţile specifice
serviciului de salubrizare
Art. 13. - (1) Tarifele pentru
activităţile specifice serviciului de salubrizare se pot ajusta, cu aprobarea
autorităţii administraţiei publice locale, la solicitarea operatorilor, in
raport cu evoluţia parametrului de ajustare, in baza cererilor de ajustare, insoţite de documentaţia de
fundamentare a tarifelor, pe elemente de cheltuieli.
(2) Nivelul tarifului rezultat nu poate depăşi nivelul
actual, ajustat cu indicele de creştere a parametrului de ajustare.
(3) In cazul ajustării tarifelor pentru activităţile
specifice serviciului de salubrizare, structura cheltuielilor şi a veniturilor
este prezentată in anexa nr. 2.
(4) Ajustarea tarifelor pentru activităţile specifice
serviciului de salubrizare se realizează avandu-se in vedere următoarele
criterii:
a) pentru cheltuielile cu
combustibilul tehnologic, cu lubrifianţi, cu energia electrică, cu materii
prime şi materiale consumabile şi cu piese de schimb, cu pondere semnificativă
in tarif, se va lua in calcul modificarea preţurilor de achiziţie faţă de preţurile
in vigoare, in limita preţurilor de piaţă;
b) cheltuielile cu amortizarea se vor lua in calcul,
respectandu-se reglementările legale in vigoare;
c) cheltuielile cu redeventa determinate potrivit
prevederilor legale;
d) cheltuielile pentru protecţia mediului se vor lua in
calcul la nivelul prevăzut de legislaţia in vigoare;
e) cheltuielile cu personalul se fundamentează in
funcţie de legislaţia in vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;
f) fondul pentru inchiderea depozitului de deşeuri şi
urmărirea acestuia postinchidere, unde este cazul, in conformitate cu
prevederile legale şi potrivit aprobării autorităţii administraţiei publice
locale;
g) o cotă de profit.
Art. 14. - Ajustarea tarifelor pentru activităţile
specifice serviciului de salubrizare se face potrivit
formulei:

ct - creşterea cheltuielilor totale determinate de influenţele reale
primite in costuri;
r% - cota de profit a operatorului;
Q - cantitatea programată in unităţi de măsură
specifice, luată in calcul la nivelul avut in vedere la determinarea tarifului
actual.
In situaţia in care la activitatea specifică
serviciului de salubrizare se include o cotă de dezvoltare pentru
infrastructura sistemului public, formula de ajustare se adaptează in mod
corespunzător.
CAPITOLUL VIII
Modificarea tarifelor pentru activităţile specifice
serviciului de salubrizare
Art. 15. - (1) Tarifele pentru activităţile specifice
serviciului de salubrizare pot fi modificate in următoarele situaţii:
a) la modificarea majoră a
costurilor, determinată de punerea in funcţiune a unor utilaje pentru
imbunătăţirea calitativă a serviciilor publice de salubrizare şi numai după
intrarea in exploatare a acestora;
b) pentru cazurile care conduc la modificarea structurală a costurilor sau a cantităţilor ori la modificarea condiţiilor
de prestare a activităţii, care determină modificarea costurilor cu o influenţă
mai mare de 5%, pe o perioadă de 3 luni consecutiv;
c) la modificările determinate de prevederile
legislative care conduc la creşterea cheltuielilor de protecţie a mediului şi
de securitate şi sănătate in muncă.
(2) In cazul modificării tarifelor pentru activităţile
specifice serviciului de salubrizare, structura cheltuielilor şi a veniturilor
este prezentată in anexa nr. 2.
(3) Modificarea tarifelor pentru activităţile specifice
serviciului de salubrizare se determină avandu-se in vedere următoarele
criterii:
a) pentru cheltuielile cu combustibilul tehnologic,
cu lubrifianţi, cu energia electrică, cu materii prime şi materiale consumabile
şi cu piese de schimb, cu pondere semnificativă in tarif, se va lua in calcul
modificarea preţurilor de achiziţie faţă de preţurile in vigoare, in limita
preţurilor de piaţă;
b) consumurile normate de combustibil, lubrifianţi,
energie electrică, materii prime şi materiale vor fi luate in calcul, astfel
incat să asigure respectarea prevederilor alin. (1);
c) cheltuielile cu amortizarea se vor lua in calcul,
respectandu-se reglementările legale in vigoare;
d) cheltuielile cu redeventa determinate potrivit
prevederilor legale;
e) cheltuielile pentru protecţia mediului se vor lua in
calcul la nivelul prevăzut de legislaţia in vigoare;
f) cheltuielile cu personalul se fundamentează in
funcţie de legislaţia in vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;
g) fondul pentru inchiderea depozitului de deşeuri şi
urmărirea acestuia postinchidere, unde este cazul, in conformitate cu
prevederile legale şi potrivit aprobării autorităţii administraţiei publice
locale;
h) o cotă de profit.
Art. 16. - Modificarea tarifelor pentru activităţile
specifice serviciului de salubrizare se face potrivit formulei:
T1 = T0 +
t, unde:
T1 -tariful modificat;
T0 - tariful actual;
t - creşterea de tarif;

ct - creşterea cheltuielilor totale ca urmare a modificărilor
intervenite in costuri;
r% - cota de profit a operatorului;
Q - cantitatea programată in unităţi de măsură
specifice, determinată de condiţiile concrete in care se prestează activitatea.
In situaţia in care la activitatea specifică
serviciului de salubrizare se include o cotă de dezvoltare pentru
infrastructura sistemului public, formula de modificare se adaptează in mod
corespunzător.
Art. 17. - Veniturile determinate in baza consumurilor normate sunt stabilite in condiţii normale de prestare a serviciilor.
In situaţia in care prestarea serviciilor se face in condiţii deosebite,
respectiv execuţia lucrărilor pe drumuri in pantă, drumuri inguste, carosabil
in care sunt parcate autovehicule, rezultă o creştere a normelor de consum care
conduce la creşterea cheltuielilor de exploatare.
Art. 18. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
FIŞA DE FUNDAMENTARE
pentru stabilirea
tarifelor la activităţile specifice serviciului de salubrizare
Specificaţie
|
U/M
|
Programat
anual
lei
|
Tarif propus lei/UM
|
1. Cheltuieli materiale, din care:
|
|
|
|
Combustibil şi lubrifianţi
|
|
|
|
Energie electrică tehnologică
|
|
|
|
Piese de schimb, utilaje
|
|
|
|
Materii prime şi materiale consumabile
|
|
|
|
Echipament de lucru şi protecţia muncii
|
|
|
|
Reparaţii
|
|
|
|
Amortizarea utilajelor şi mijloacelor de transport
|
|
|
|
Redeventa
|
|
|
|
Cheltuieli cu protecţia mediului
|
|
|
|
Alte servicii executate de terţi
|
|
|
|
Alte cheltuieli materiale
|
|
|
|
2. Cheltuieli cu munca vie:
|
|
|
|
-salarii
|
|
|
|
-CAS
|
|
|
|
- fond şomaj
|
|
|
|
-CASS
|
|
|
|
- fond accidente şi boli profesionale
|
|
|
|
- cotă de contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii
|
|
|
|
- fond garantare creanţe salariale
|
|
|
|
- alte cheltuieli cu munca vie (inclusiv
tichete de masă)
|
|
|
|
3. Taxe licenţe
|
|
|
|
4. Cheltuieli cu inchirierea utilajelor
|
|
|
|
5. Cheltuieli cu depunerea in rampă
|
|
|
|
6. Fond pentru inchiderea depozitului de deşeuri şi urmărirea
acestuia postinchidere
|
|
|
|
7. Alte cheltuieli
|
|
|
|
A. Cheltuieli de exploatare (1+2+3+4+5)
|
|
|
|
B. Cheltuieli financiare
|
|
|
|
I. Cheltuieli totale (A+B)
|
|
|
|
II. Profit
|
|
|
|
III. Cotă de dezvoltare
|
|
|
|
IV. Venituri obţinute din activitatea de
salubrizare (I+II+III)
|
|
|
|
V Cantitate programată
|
|
|
|
VI. Tarif, exclusiv TVA (IV:V)
|
|
T= V
Q
|
|
VII. TVA
|
|
|
|
VIII. Tarif, inclusiv TVA
|
|
|
|
Notă: Structura pe elemente de cheltuieli din fişa de
fundamentare este orientativă şi va fi adaptată corespunzător, pentru fiecare
activitate specifică serviciului de salubrizare, luandu-se in calcul numai
acele cheltuieli aferente activităţii respective.
Odată cu Fişa de fundamentare pentru stabilirea
tarifelor la activităţile specifice serviciului de salubrizare, operatorul va
prezenta „Memoriu tehnico-economic" justificativ.
In cazul in care operatorul desfăşoară şi alte
activităţi, cota de cheltuieli indirecte, precum şi cota din cheltuielile
generale ale societăţii se vor repartiza pe fiecare element de cheltuieli,
proporţional cu ponderea acestui element in total cheltuieli. Aceste cheltuieli
vor fi evidenţiate in anexe separate. Pentru aceste cheltuieli se precizează
cheia de repartizare a acestora pe fiecare activitate.
Pentru cheltuielile cu reparaţiile care depăşesc 10%
din cheltuielile materiale se va prezenta fişa de
fundamentare a acestora.
Pentru cheltuielile cu munca vie se va prezenta o fişă
de fundamentare a nivelurilor cuprinse in tarifele propuse, care să cuprindă
totalitatea cheltuielilor cu munca vie - salarii directe, indirecte, sporuri
etc, pe categorii de personal, in concordanţă cu organigrama aprobată.
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
FIŞA DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea sau modificarea tarifelor la activităţile
specifice de salubrizare
Specificaţie
|
U/M
|
Fundamentarea anterioară
|
Propus
|
Total lei
|
Unitar lei/UM
|
Total lei
|
Total creşteri
|
Unitar lei/UM
|
1. Cheltuieli materiale, din care:
|
|
|
|
|
|
|
Combustibil si lubrifianţi
|
|
|
|
|
|
|
Energie electrică tehnologică
|
|
|
|
|
|
|
Piese de schimb, utilaje
|
|
|
|
|
|
|
Materii prime si materiale consumabile
|
|
|
|
|
|
|
Echipament de lucru si protecţia muncii
|
|
|
|
|
|
|
Reparaţii
|
|
|
|
|
|
|
Amortizarea utilajelor si mijloacelor de transport
|
|
|
|
|
|
|
Redeventa
|
|
|
|
|
|
|
Cheltuieli cu protecţia mediului
|
|
|
|
|
|
|
Alte servicii executate de terţi
|
|
|
|
|
|
|
Alte cheltuieli materiale
|
|
|
|
|
|
|
2. Cheltuieli cu munca vie, din care:
|
|
|
|
|
|
|
- salarii
|
|
|
|
|
|
|
- CAS
|
|
|
|
|
|
|
- fond somai
|
|
|
|
|
|
|
- CASS
|
|
|
|
|
|
|
- fond accidente si boli profesionale
|
|
|
|
|
|
|
- cotă de contribuţii pentru concedii si indemnizaţii
|
|
|
|
|
|
|
-fond garantare creanţe salariale
|
|
|
|
|
|
|
- alte cheltuieli cu munca vie (inclusiv
tichete de masă)
|
|
|
|
|
|
|
3. Taxe licenţe
|
|
|
|
|
|
|
4. Cheltuieli cu inchirierea utilajelor
|
|
|
|
|
|
|
5. Cheltuieli cu depunerea in rampă
|
|
|
|
|
|
|
6. Fond pentru inchiderea depozitului de deşeuri si urmărirea
acestuia postinchidere
|
|
|
|
|
|
|
7. Alte cheltuieli
|
|
|
|
|
|
|
A. Cheltuieli de exploatare (1+2+3+4+5)
|
|
|
|
|
|
|
B. Cheltuieli financiare
|
|
|
|
|
|
|
I. Cheltuieli totale (A+B)
|
|
|
|
|
ct
|
|
II. Profit
|
|
|
|
|
|
|
III. Cotă de dezvoltare
|
|
|
|
|
|
|
IV. Venituri obţinute din activitatea de
salubrizare (I+II+III)
|
|
|
|
|
|
|
V Cantitate programată
|
|
|
|
|
|
|
VI. Tarif, exclusiv TVA (IV:V)
|
|
|
T0
|
|
t=valoarea creşterii/ cantitate
|
T1 = T0+ t
|
VII. TVA
|
|
|
|
|
|
|
VIII. Tarif, inclusiv TVA
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
Structura pe elemente de cheltuieli din fişa de
fundamentare este orientativă şi va fi adaptată corespunzător, pentru fiecare
activitate specifică serviciului de salubrizare, luandu-se in calcul numai
acele cheltuieli aferente activităţii respective.
Odată cu Fişa de fundamentare pentru modificarea
tarifelor la activităţile specifice serviciului de
salubrizare, operatorul va prezenta „Memoriu tehnico-economic"
justificativ.
In cazul in care operatorul desfăşoară şi alte
activităţi, cota de cheltuieli indirecte, precum şi cota din cheltuielile
generale ale societăţii se vor repartiza pe fiecare element de cheltuieli,
proporţional cu ponderea acestui element in total cheltuieli. Aceste cheltuieli
vor fi evidenţiate in anexe separate. Pentru aceste cheltuieli se precizează
cheia de repartizare a acestora pe fiecare activitate.
Pentru cheltuielile cu
reparaţiile care depăşesc 10% din cheltuielile materiale se va prezenta fişa de
fundamentare a acestora.
Pentru cheltuielile cu munca vie se va prezenta o fişă
de fundamentare a nivelurilor cuprinse in tarifele propuse, care să cuprindă
totalitatea cheltuielilor cu munca vie - salarii directe, indirecte, sporuri
etc, pe categorii de personal, in concordanţă cu organigrama aprobată.