Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.111 din 17.06.2020

pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 606 din 10 iulie 2020



SmartCity1

Văzând Referatul de aprobare nr. 235 din 27.03.2020, întocmit de Direcţia coordonare laboratoare şi produse medicinale veterinare,ţinând cont de prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 3 alin. (1) şi (3), precum şi al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin: Articolul IOrdinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 303 şi 303 bis din 20 aprilie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. În anexa nr. 1, capitolul III se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul III Supravegherea sanitar-veterinară a unităţilor care produc, depozitează şi comercializează produse medicinale veterinare

Tipul unităţii Frecvenţă Precizări de execuţie
1 2 3
Unitate pentru producerea, ambalarea, divizarea şi condiţionarea produselor medicinale veterinare - produse biologice de uz veterinar Conform Programului anual de inspecţii la fabricanţii/importatorii de produse medicinale veterinare din România(1) şi ori de câte ori este necesar(2) Direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA şi, la solicitarea acesteia, ICPBMV
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către DAC, DSVSA şi ANSVSA.
Controlul calităţii produselor medicinale imunologice veterinare utilizate în acţiunile de imunoprofilaxie obligatorii la animale(6) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii ICPBMV. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către DAC şi ANSVSA.
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare biologice utilizate în acţiunile obligatorii de diagnostic in vivo la animale(7) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii ICPBMV. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către DAC şi ANSVSA.
1 2 3
Deţinătorul autorizaţiei de comercializare, denumit în continuare DAC Eliberarea oficială a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice pe baza evaluării protocoalelor de producţie şi control(4), conform cerinţelor art. 85 din Norma sanitară veterinară privind Codul produselor medicinale veterinare, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare 1. Înaintarea la ICPBMV a documentelor necesare eliberării oficiale a seriilor pentru produsele medicinale veterinare imunologice 2. Evaluarea documentelor în vederea eliberării oficiale a seriilor pentru produsele medicinale veterinare imunologice şi emiterea Certificatului European Standard OBPR de către ICPBMV 3. ICPBMV raportează rezultatele evaluărilor către ANSVSA, deţinătorul autorizaţiei de comercializare şi Directoratul European pentru Calitatea Medicamentelor (European Directorate for the Quality of Medicines - EDQM).
Eliberarea oficială a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice pe baza testării de laborator(5), conform cerinţelor art. 86 din Norma sanitară veterinară, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare 1. Înaintarea la ICPBMV a documentelor şi a probelor necesare testării şi eliberării oficiale a seriilor pentru produsele medicinale veterinare imunologice 2. Evaluarea documentelor şi testarea probelor în vederea eliberării oficiale a seriilor pentru produsele medicinale veterinare imunologice şi emiterea Certificatului European Standard OCABR de către ICPBMV 3. ICPBMV raportează rezultatele testării către ANSVSA, DAC şi EDQM.
Unitate pentru producerea, ambalarea, divizarea şi condiţionarea produselor medicinale veterinare, altele decât cele imunologice Conform Programului anual de inspecţii la fabricanţii/importatorii de produse medicinale veterinare din România(1) şi ori de câte ori este necesar(2) Direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA şi, la solicitarea acesteia, ICPBMV
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către DAC, DSVSA şi ANSVSA.
Importatori produse medicinale veterinare imunologice Conform Programului anual de inspecţii la fabricanţii/importatorii de produse medicinale veterinare din România(1) şi ori de câte ori este necesar(2) 1. Direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA şi, la solicitarea acesteia, ICPBMV 2. DSVSA
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către DAC, DSVSA şi ANSVSA.
Importatori produse medicinale veterinare, altele decât cele imunologice Conform Programului anual de inspecţii la fabricanţii/importatorii de produse medicinale veterinare din România(1) şi ori de câte ori este necesar(2) 1. Direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA şi, la solicitarea acesteia, ICPBMV 2. DSVSA
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către DAC, DSVSA şi ANSVSA.
Distribuitori produse medicinale veterinare imunologice Unitate - trimestrial şi ori de câte ori este necesar(2) DSVSA
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către DAC, DSVSA şi ANSVSA.
1 2 3
Distribuitori produse medicinale veterinare, altele decât cele imunologice Semestrial şi ori de câte ori este necesar (2) DSVSA
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România (3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către DAC, DSVSA şi ANSVSA.
Farmacii şi puncte farmaceutice veterinare Trimestrial şi ori de câte ori este necesar(2) DSVSA
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către DAC, DSVSA şi ANSVSA.

NOTE: (1) Programul anual de inspecţii la fabricanţii/importatorii de produse medicinale veterinare din România se întocmeşte de către direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA la începutul fiecărui an pentru care este elaborat şi se aprobă de către preşedintele ANSVSA. Programul anual de inspecţii la fabricanţii/importatorii de produse medicinale veterinare din România se elaborează în conformitate cu prevederile art. 84 şi art. 100 din Norma sanitară veterinară, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare, urmărind cerinţele Ghidului Agenţiei Europene a Medicamentelor - EMA referitor la elaborarea programului de inspecţii la fabricanţii de produse medicinale pe baza evaluării riscului. (2) În toate cazurile în care: a)se înregistrează reacţii adverse postvaccinale/postterapeutice; b)se suspicionează lipsa de eficacitate; c)se constată defecte de calitate; d)se constată deficienţe privind condiţiile de depozitare,se recoltează probe din seriile de produse medicinale veterinare respective şi se trimit la ICPBMV, pentru testare. Numărul de flacoane de produse medicinale veterinare/probă şi cantitatea de produse medicinale veterinare/probă se stabilesc de către ICPBMV, conform Farmacopeii Europene şi/sau a Documentaţiei tehnice a produselor medicinale veterinare, cu respectarea prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 125/2016 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind metodologia de prelevare, ambalare, identificare, depozitare şi transport a probelor de produse medicinale veterinare în vederea efectuării controlului de laborator. ICPBMV transmite rezultatele controalelor lunar la direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA. (3) 1. Controlul calităţii produselor medicinale veterinare se realizează pe baza Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România, întocmit de către ICPBMV şi aprobat de ANSVSA, care are ca scop asigurarea faptului că produsele medicinale veterinare aflate pe piaţă corespund specificaţiilor aprobate. 2. Obiectivele Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România sunt următoarele: a)supravegherea calităţii produselor medicinale veterinare plasate pe piaţă; b)verificarea conformităţii produselor medicinale veterinare plasate pe piaţă cu specificaţiile autorizate; c)verificarea calităţii produsului finit pe întreg lanţul de distribuţie - depozite, farmacii, puncte farmaceutice etc., pe întreaga perioadă de valabilitate autorizată; d)asigurarea că metodele de control menţionate de către deţinătorul autorizaţiei de comercializare în documentaţia de autorizare sunt corespunzătoare; e)investigarea, când este cazul, a defectelor de calitate suspicionate.3. În sensul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresia de mai jos au următoarele semnificaţii: risc - posibilitatea de apariţie a unui defect de calitate, precum şi severitatea urmărilor acestui posibil defect la produsul medicinal veterinar în cauză; incidenţă - posibilitatea ca produsul medicinal veterinar să aibă un defect de calitate; în mod normal, aceşti indicatori sunt corelaţi cu modul de fabricare al produsului; expunere - gradul de distribuţie a produsului medicinal veterinar, care reflectă numărul potenţial de animale expuse unui produs cu defect; efecte secundare adverse, nocive - anticiparea severităţii consecinţelor la utilizarea unui produs cu defecte de calitate. 4. Planul de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România se desfăşoară în 4 etape: a)selectarea produselor medicinale şi întocmirea Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România; b)prelevarea de pe întreg lanţul de distribuţie a produselor medicinale veterinare selectate; c)testarea produselor medicinale veterinare; d)raportarea rezultatelor obţinute. a)Selectarea produselor medicinale şi întocmirea Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în RomâniaSelectarea iniţială a produselor medicinale autorizate şi includerea lor în Planul anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România se efectuează pentru toate produsele care au o autorizaţie de comercializare validă, cu excepţia produselor medicinale veterinare imunologice supuse eliberării oficiale a loturilor conform prevederilor art. 85 şi art. 86 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a produselor medicinale veterinare imunologice utilizate în acţiuni obligatorii de imunoprofilaxie şi diagnostic in vivo, la care controlul de laborator se efectuează pentru fiecare serie în parte. Selectarea şi includerea în Planul anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România se efectuează pe baza analizei factorilor de risc obligatorii, astfel încât toate produsele medicinale veterinare să fie testate de mai multe ori în timpul ciclului de viaţă al produsului medicinal veterinar, la intervale de maximum 10 ani, în funcţie de rezultatul analizei de risc. În Planul anual de prelevare şi testare sunt incluse produsele medicinale veterinare care nu au fost prelevate şi testate în anul anterior, produsele la care au fost constatate defecte de calitate în urma analizelor de laborator, precum şi cele raportate la ANSVSA cu defecte de calitate prin sistemul rapid de alertă. Planul anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România este constituit din două anexe, după cum urmează: Anexa I: Produse autorizate prin procedura naţională - produse indigene. Anexa II: Produse autorizate prin procedura naţională - produse provenite din comerţul intracomunitar. Clasificarea produselor medicinale şi evaluarea riscurilor asociate defectelor produsului se fac pe baza factorilor asociaţi proprietăţilor farmaceutice şi a datelor legate de producător şi de procesul de fabricare, utilizarea clinică a produsului şi distribuţia pe piaţă. Factorii sunt împărţiţi în funcţie de influenţa lor asupra posibilităţii apariţiei unui defect de calitate, de efectele secundare adverse date de acest defect sau de gradul de expunere la un eventual defect. Atribuirea unui risc pentru un produs medicinal se face printr-un sistem de notare care se aplică fiecărui indicator în parte, astfel cum este prevăzut în tabelul de mai jos. Scorul total bazat pe combinarea scorurilor fiecărui indicator individual pentru un produs va stabili dacă acel produs prezintă un risc înalt, mediu sau minim şi acest lucru va sta la baza aprecierii gradului de prioritate în controalele de supraveghere a pieţei. Determinarea riscului presupune, în aceste condiţii, însumarea scorului alocat pentru fiecare factor în parte, pentru toate elementele: incidenţă, expunere şi efecte nocive. b)Prelevarea produselor medicinale veterinareInspectorii desemnaţi din cadrul DSVSA prelevă probe de produse medicinale veterinare de pe întreg lanţul de distribuţie al produselor medicinale veterinare, conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România. În cazul în care se constată că un produs medicinal veterinar imunologic inclus în Planul de prelevare şi testare deţine Certificat European Standard OCABR eliberat de către un alt stat membru al UE, inspectorii DSVSA solicită Formularul de informare a comercializării, verificat şi eliberat de către ICPBMV şi nu recoltează probe din seria respectivă. În cazul în care produsul nu este însoţit de acest formular, inspectorii DSVSA informează ICPBMV, care, la rândul lui, notifică DAC. Dacă în timpul acţiunii de prelevare se constată că produsele medicinale veterinare incluse în plan nu sunt în stoc, inspectorii informează imediat ICPBMV. Consecutiv informării, ICPBMV notifică deţinătorul autorizaţiei de comercializare şi DSVSA pentru efectuarea prelevării acestor produse de la distribuitorii primari. Recoltarea probelor se desfăşoară în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 125/2016 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind metodologia de prelevare, ambalare, identificare, depozitare şi transport al probelor de produse medicinale veterinare în vederea efectuării controlului de laborator şi cu specificaţiile produselor referitoare la condiţiile de transport şi conservare. c)Testarea produselor prelevateLaboratoarele oficiale de control din cadrul ICPBMV testează produsul pe baza specificaţiilor cuprinse în documentaţia tehnică de autorizare, respectiv în Farmacopeea Europeană sau pe baza altor metode validate conform cerinţelor europene aplicabile Laboratoarelor oficiale de control pentru medicamente, elaborate de către Directoratul European pentru Calitatea Medicamentelor (LOCM - EDQM). d)Raportarea rezultatelor obţinuteLa sfârşitul controlului de laborator se emite un buletin de analiză în care sunt înscrise toate rezultatele obţinute la testare. Buletinul de analiză se trimite deţinătorului autorizaţiei de comercializare, iar o copie scanată se transmite DSVSA implicate în prelevare. În cazul în care rezultatele sunt necorespunzătoare, ICPBMV informează ANSVSA în maximum 24 ore de la emiterea buletinului de analiză. După finalizarea controlului de laborator, ICPBMV actualizează baza de date a produselor medicinale veterinare cu numărul Buletinului de analiză pentru toate probele analizate. 5. Planul anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România se aprobă de către ANSVSA şi se postează pe site-ul ICPBMV (http://www.icbmv.ro/ro/). 6. DSVSA sunt informate de către ANSVSA, prin notă de serviciu, asupra modului de derulare a Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România. 7. Deţinătorii autorizaţiilor de comercializare sunt informaţi de către ICPBMV privind aprobarea Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România şi postarea acestuia pe site-ul institutului. 8. Toate modificările apărute în Planul anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România, ulterior aprobării acestuia, trebuie aprobate de către ANSVSA. ICPBMV va comunica DSVSA şi deţinătorului autorizaţiei de comercializare toate modificările Planului de prelevare şi testare. Aceste modificări se vor regăsi ca anexă la Planul de prelevare şi testare aprobat iniţial. Tabel Sistem de notare pentru atribuirea riscului, pe baza recomandărilor cuprinse în ghidul european „Supravegherea produselor medicinale aflate pe piaţă pe baza analizei riscului". Lista extinsă a factorilor de risc pentru produsele medicinale incluse în Planul de prelevare şi testare. Pentru atribuirea scorului la factorii E-J şi R sunt necesare rapoartele inspecţiilor şi dosarele de fabricaţie ale produsului.

Factor Factori asociaţi incidenţei Opţiuni de notare
A Produs medicinal generic sau original 0, 2
B Produse cu stabilitate sensibilă 0, 2
C Complexitatea calităţii unui produs 0, 1, 2
D Produs recent autorizat 0, 1
E Sursele materiei prime 0, 2
F Modificare recentă la specificaţii 0, 1
G Un loc nou de fabricare sau un nou producător 0, 1, 2
H Concluziile inspecţiilor BPF 0, 1, 2
I Retrageri de pe piaţă a unui produs recent 0, 1, 2
J Nr. părţilor implicate în producţia MP şi PMV 0, 1
TOTAL INCIDENŢĂ 0 - 17
Factori asociaţi expunerii
K Gradul de distribuţie al produsului 0, 1, 2
L Circumstanţe economice speciale 0, 2
TOTAL EXPUNERE 0-4
Factori asociaţi efectelor secundare adverse
M Cale de administrare 0, 1
N Indicaţii terapeutice limitate 0, 1, 2
O Pericol asupra vieţii în caz de deviere a dozei 0, 2
P Tratament de lungă durată 0, 1
Q Populaţie-ţintă vulnerabilă 0, 1
R Impuritate toxică 0, 2
TOTAL EFECTE SECUNDARE 0-9
Model 1 D = incidenţă + expunere + efecte secundare Model 2 D = (incidenţă + expunere) x efecte secundare Model 3 D = incidenţă x expunere x efecte secundare A, B, C, D, K, L, M, N, O, P, Q: Factori de risc obligatorii în atribuirea riscului E, F, G, H, I, J, R: Factori de risc suplimentari în atribuirea riscului.

NOTE: BPF - bună practică de fabricaţie; MP - materii prime; PMV - produse medicinale veterinare. (4) 1. Eliberarea oficială a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice se realizează pe baza evaluării protocoalelor de producţie şi control, conform Procedurii administrative de aplicare armonizată a prevederilor art. 81 din Directiva 2001/82/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 noiembrie 2001 de instituire a unui cod comunitar cu privire la produsele medicamentoase veterinare - Official Batch Protocol Review (OBPR), respectiv art. 85 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi cuprinde următoarele etape: a)ICPBMV informează deţinătorii autorizaţiilor de comercializare că produsele medicinale veterinare imunologice vor fi supuse procedurii de eliberare oficială a seriilor prin evaluarea protocoalelor de producţie şi control; b)deţinătorul autorizaţiei de comercializare înştiinţează persoana de contact din cadrul ICPBMV despre fiecare serie care urmează să fie comercializată pe teritoriul României; c)deţinătorul autorizaţiei de comercializare înaintează documentele relevante către ICPBMV în vederea eliberării oficiale a seriilor - protocoale de producţie şi control, prospect, eticheta primară şi secundară; d)evaluarea de către ICPBMV a documentelor înaintate; e)eliberarea şi transmiterea Certificatului European Standard OBPR deţinătorului autorizaţiei de comercializare; f)completarea Raportului anual pentru informarea EDQM.2. ICPBMV finalizează eliberarea oficială a seriei în 15 zile lucrătoare de la primirea setului complet de documente şi emite certificatul european standard pentru eliberarea oficială a seriei după achitarea tarifului corespunzător de către deţinătorul autorizaţiei de comercializare. 3. ICPBMV efectuează eliberarea oficială a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice, autorizate pentru comercializare în România, inclusiv cele autorizate prin procedură centralizată, pe baza evaluării protocoalelor de producţie şi control pentru fiecare serie din următoarele tipuri de vaccinuri: inactivate contra: rabiei, rujetului, bolii Bluetongue, diareei virale bovine (BVD), rinotraheitei infecţioase bovine (IBR), parainfluenţei bovine de tip 3, virusului sincitial respirator bovin (VRSB), rotavirusului şi coronavirusului bovin, botulismului, Clostridium novyi, septicum şi perfringens, sindromului respirator şi reproductiv porcin (PRRS), bolii Ausjesky, parvovirozei porcine, rotavirusului porcin, sindromului capului umflat (TRT); vii contra anemiei infecţioase a puilor şi encefalomielitei aviare.4. Procedura de eliberare oficială a unei serii de produs medicinal veterinar imunologic, pe baza evaluării protocoalelor de producţie şi control, utilizată de ICPBMV, este postată pe siteul ICPBMV (http://www.icbmv.ro/ro/). 5. Dacă deţinătorul autorizaţiei de comercializare are intenţia să comercializeze pe teritoriul României o serie de produs medicinal veterinar imunologic, cu Certificat European Standard OBPR eliberat de către un alt stat membru al UE, pentru care deţine o autorizaţie de comercializare în România, inclusiv pentru produsele autorizate prin procedură centralizată, se aplică prevederile art. 85 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare; în acest caz, deţinătorul autorizaţiei de comercializare trebuie să înştiinţeze ICPBMV prin transmiterea Formularului de informare pentru comercializare împreună cu copia certificatului european standard emis de către statul respectiv, protocoalele de producţie şi control, prospect, eticheta primară şi secundară. După trimiterea acestor documente, ICPBMV verifică şi completează formularul de informare pentru certificarea conformităţii produsului într-un interval de 7 zile lucrătoare. (5) 1. Eliberarea oficială a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice se realizează în baza testării de laborator, conform Procedurii administrative de aplicare armonizată a prevederilor art. 82 din Directiva 2001/82/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 noiembrie 2001 de instituire a unui cod comunitar cu privire la produsele medicamentoase veterinare - Official Control Authority Batch Release (OCABR), respectiv art. 86 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi cuprinde următoarele etape: a)ICPBMV informează deţinătorul autorizaţiei de comercializare care sunt tipurile de produse medicinale veterinare imunologice supuse procedurii de eliberare oficială a seriilor prin testare de laborator, conform ghidurilor elaborate de EDQM; b)deţinătorul autorizaţiei de comercializare înştiinţează persoana de contact din cadrul ICPBMV despre fiecare serie care urmează să fie comercializată pe teritoriul României; c)deţinătorul autorizaţiei de comercializare înaintează documentele - protocoale de producţie şi control, prospect, eticheta primară şi secundară către ICPBMV şi probe din seria care urmează să fie comercializată în România, în vederea eliberării oficiale a seriilor; d)testarea produsului de către ICPBMV conform cerinţelor din ghidurile elaborate de EDQM şi procedurilor de operare standard din documentaţia tehnică a produsului; e)eliberarea şi transmiterea Certificatului European Standard OCABR către deţinătorul autorizaţiei de comercializare; f)completarea Raportului anual pentru informarea EDQM.2. ICPBMV finalizează eliberarea oficială a seriei în termen de 60 de zile de la primirea rapoartelor de producţie şi de control, precum şi a probelor pentru teste de laborator şi emite Certificatul European Standard OCABR după achitarea tarifului de către deţinătorul autorizaţiei de comercializare. 3. ICPBMV eliberează oficial seriile de produse medicinale veterinare imunologice, autorizate pentru comercializare în România, în baza testării de laborator pentru toate seriile de vaccinuri vii contra rabiei şi de vaccinuri vii contra pseudopestei aviare. 4. Procedura administrativă pentru implementarea armonizată a prevederilor art. 86 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul eliberării oficiale a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice prin controlul de laborator şi ghidurile de testare specifice, pentru care ICPBMV efectuează eliberarea oficială a seriei prin control de laborator, este postată spre informare pe site-ul ICPBMV (http://www.icbmv.ro/ro/). 5. Dacă deţinătorul autorizaţiei de comercializare are intenţia să comercializeze pe teritoriul României o serie de produs medicinal veterinar imunologic, cu Certificat European Standard OCABR eliberat de un alt stat membru al UE, pentru care deţine o autorizaţie de comercializare în România (inclusiv pentru produsele autorizate prin procedura centralizată), se aplică prevederile art. 86 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare. În acest caz, deţinătorul autorizaţiei de comercializare trebuie să înştiinţeze ICPBMV prin trimiterea formularului de informare pentru comercializare împreună cu copia certificatului european standard de conformitate emis de statul respectiv, protocoalele de producţie şi control, prospectul, eticheta primară şi secundară. După trimiterea acestor documente, ICPBMV verifică şi completează formularul de informare pentru certificarea conformităţii produsului, într-un interval de 7 zile lucrătoare. (6,7) Controlul de laborator al seriilor de produse medicinale veterinare imunologice se realizează pentru toate seriile de vaccinuri vii contra antraxului şi de vaccinuri inactivate contra bolii de Newcastle, utilizate în acţiuni de imunoprofilaxie obligatorii la animale, precum şi pentru toate seriile de produse medicinale veterinare utilizate în acţiunile obligatorii de diagnostic in vivo - tuberculina PPD aviar şi tuberculina PPD bovin şi cuprinde următoarele etape: a)producătorul/deţinătorul autorizaţiei de comercializare solicită, în scris, la ICPBMV prelevarea produsului medicinal veterinar în vederea testării de laborator; b)ICPBMV desemnează un reprezentant din cadrul serviciului implicat în testare care să preleve produsul medicinal veterinar imunologic; c)reprezentantul ICPBMV prelevă probe din seria care urmează să fie comercializată în România şi solicită documentele care însoţesc produsul - fişă de control, prospect, etichetele primară şi secundară; d)testarea produsului de către ICPBMV se efectuează conform procedurilor de operare standard elaborate de producător şi aprobate la autorizarea produsului; e)întocmirea şi transmiterea devizului de cheltuieli pentru analizele efectuate; f)emiterea buletinului de analiză şi transmiterea acestuia către DAC, după confirmarea achitării devizului de cheltuieli. 2. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Bovine", numerele curente 1, 14, 15 şi 16 se modifică şi vor avea următorul cuprins: BOVINE

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Categoria de animale Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Urină Exploataţii Viţei Tineret bovin Vaci Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 199/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind interzicerea utilizării în creşterea animalelor de fermă a unor substanţe cu acţiune hormonală sau tireostatică şi a celor betaagoniste, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE a Comisiei din 11 ianuarie 2005 de stabilire a standardelor armonizate privind testele pentru detectarea anumitor reziduuri în produsele de origine animală importate din ţări terţe
Muşchi Ficat Urină Abator
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........
14. B3a Grăsime Muşchi Abator Tineret bovin Vaci Viţei Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare
15. B3b Grăsime Muşchi Abator Tineret bovin Vaci Viţei Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
16. B3c Muşchi Ficat Abator Tineret bovin Vaci Viţei Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CEE) nr. 315/93 al Consiliului din 8 februarie 1993 de stabilire a procedurilor comunitare privind contaminanţii din alimente, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare

3. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Porcine", numerele curente 1, 15 şi 16 se modifică şi vor avea următorul cuprins: PORCINE

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Urină Exploataţii Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Muşchi Ficat Urină Abator
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........
15. B3b Grăsime Muşchi Abator Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........
16. B3c Muşchi Ficat Abator Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CEE) nr. 315/93, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare

4. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Ovine/Caprine", numerele curente 1, 14, 15 şi 16 se modifică şi vor avea următorul cuprins: OVINE/CAPRINE

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Urină Exploataţii Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Muşchi Ficat Urină Abator
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........
14. B3a Grăsime Muşchi Abator Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare
15. B3b Grăsime Muşchi Abator Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
16. B3c Muşchi Ficat Abator Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CEE) nr. 315/93, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare

5. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Cabaline", numerele curente 1, 14, 15 şi 16 se modifică şi vor avea următorul cuprins: CABALINE

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Urină Exploataţii Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Muşchi Ficat Urină Abator
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........
14. B3a Grăsime Muşchi Abator Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare
15. B3b Grăsime Muşchi Abator Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
16. B3c Muşchi Ficat Abator Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CEE) nr. 315/93, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare

6. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Păsări", numerele curente 1, 14, 15 şi 17 se modifică şi vor avea următorul cuprins: PĂSĂRI

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Muşchi Ficat Abator Exploataţii PIF Siret Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........
14. B3b Grăsime Muşchi Abator Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
15. B3c Muşchi Ficat Abator PIF Halmeu PIF Siret Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CEE) nr. 315/93, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........
17. B3f Grăsime Muşchi Abator Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare

7. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Acvacultură", numărul curent 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
„7. B3a Peşte Exploataţie piscicolă PIF Constanţa Sud Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare"

8. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Leporide", numărul curent 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
„13. B3c Muşchi Ficat Abator Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CEE) nr. 315/93, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare"

9. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11, subsecţiunea „Vânat de crescătorie" se modifică şi va avea următorul cuprins: VÂNAT DE CRESCĂTORIE

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Muşchi Ficat Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare
2. A2 Muşchi Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare
3. A3 Muşchi Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare
4. A4 Muşchi Ficat Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Decizia 2005/34/CE
5. A5 Muşchi Ficat Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare
6. A6 Muşchi Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Decizia 2003/181/CE
7. B1 Muşchi Rinichi Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare
8. B2a Ficat Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare
9. B2b Ficat Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Regulamentul (CE) nr. 124/2009
Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
10. B2c Muşchi Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
11. B2e Muşchi Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
12. B3a Muşchi Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare
13. B3c Muşchi Ficat Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CEE) nr. 315/93, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
14. B3d Muşchi Ficat Abator/Unitate de tranşare/Loc de vânătoare Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 95/2007

10. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11, subsecţiunea „Miere" se modifică şi va avea următorul cuprins: MIERE

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A6 Miere Stupine/Orice punct al lanţului de producţie, cu condiţia să fie posibilă depistarea producătorului original al mierii PIF Albiţa Decizia 2003/181/CE
2. B1 Miere Stupine/Orice punct al lanţului de producţie, cu condiţia să fie posibilă depistarea producătorului original al mierii PIF Albiţa Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare
3. B2c Miere Stupine/Orice punct al lanţului de producţie, cu condiţia să fie posibilă depistarea producătorului original al mierii PIF Sculeni Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
4. B2f Miere Stupine/Orice punct al lanţului de producţie, cu condiţia să fie posibilă depistarea producătorului original al mierii Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare Directiva 96/23/CE, cu amendamentele ulterioare
5. B3a Miere Stupine/Orice punct al lanţului de producţie, cu condiţia să fie posibilă depistarea producătorului original al mierii Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
6. B3b Miere Stupine/Orice punct al lanţului de producţie, cu condiţia să fie posibilă depistarea producătorului original al mierii PIF Albiţa PIF Constanţa Sud Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
7. B3c Miere Stupine/Orice punct al lanţului de producţie, cu condiţia să fie posibilă depistarea producătorului original al mierii PIF Albiţa PIF Siret Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CEE) nr. 315/93, cu amendamentele ulterioare
8. B3f Miere Stupine/Orice punct al lanţului de producţie, cu condiţia să fie posibilă depistarea producătorului original al mierii Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare

11. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11, după al doilea paragraf al notei se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins: La grupa A2, în cazul confirmării prezenţei thiouracilului în probele de urină, tiroidă sau muşchi recoltate în baza Planului cifric anual pentru controlul reziduurilor de la animalele din fermă, precum şi cele abatorizate, în cadrul anchetei se prelevă obligatoriu şi probe din furajele suspicionate, pentru determinarea cauzei prezenţei acestui reziduu. 12. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11, după al şaptelea paragraf al notei se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins: La grupa B3f, în cazul confirmării prezenţei substanţelor din această grupă în probele de grăsime provenite de la specia păsări, precum şi în probele de ouă, prelevate în baza Planului cifric anual pentru controlul reziduurilor, în cadrul anchetei se prelevă obligatoriu şi probe din furajele suspicionate. Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, Csutak Nagy Laszlo



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 111/2020

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 111 din 2020
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 111/2020
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu