ORDIN Nr. 1124
din 9 iunie 2010
privind modificarea
Ordinului ministrului economiei si comertului nr. 1.609/2007 pentru aprobarea
instituirii schemelor de ajutor de minimis pentru actiunile de promovare a
exportului privind participarea la targuri si expozitii internationale în
strainatate, organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a
exportului în strainatate si realizarea de studii de piata si pe produse,
inclusiv pentru obiective complexe
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 542 din 3 august 2010
Având în vedere Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al
Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din
tratat ajutoarelor de minimis,
în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri,
ministrul economiei, comerţului şi mediului de
afaceri emite următorul ordin:
Articol unic. - Ordinul ministrului economiei şi
comerţului nr. 1.609/2007 pentru aprobarea instituirii schemelor de ajutor de
minimis pentru acţiunile de promovare a exportului privind participarea la
târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate, organizarea de misiuni
economice şi acţiuni de promovare a exportului în străinătate şi realizarea de
studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 13 aprilie 2007, se
modifică după cum urmează:
- Anexele nr. 1-4 se modifică şi se înlocuiesc cu
anexele nr. 1-4, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Adriean Videanu
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 1.609/2007)
1. Titlul schemei de ajutor: Participarea la
târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate
Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă de
ajutor de minimis, denumită „Participarea la târguri şi expoziţii
internaţionale în străinătate".
Art. 2. -Acordarea ajutoarelor de minimis în
cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind
ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al
Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din
tratat ajutoarelor de minimis.
2. Scopul schemei de ajutor
Art. 3. - Scopul prezentei scheme este de a susţine
operatorii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe prin
participarea la târguri şi expoziţii internaţionale.
3. Obiectivele schemei
Art. 4. - Obiectivele schemei sunt:
- promovarea exportului;
- îmbunătăţirea structurii exportului;
- îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor
româneşti pe pieţele externe.
4. Necesitatea implementării schemei
Art. 5. - Implementarea schemei este necesară pentru
promovarea exportului românesc şi îmbunătăţirea imaginii sectoarelor
exportatoare.
5. Domeniul de aplicare
Art. 6. - Prezenta schemă se aplică pentru promovarea
exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii:
a) sectorul transporturilor rutiere;
b) activităţile legate de produse din pescuit şi
acvacultura, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17
decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor
pescăreşti şi de acvacultura;
c) activităţile legate de producţia primară a
produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a
Comunităţii Europene;
d) ajutoarele acordate întreprinderilor privind
activităţi de procesare şi marketing a produselor agricole listate în anexa nr.
1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, în următoarele cazuri:
- când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza
preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii
primari sau puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;
- când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau
integral cedat producătorilor primari (fermieri);
e) ajutoarele în favoarea activităţilor legate de
export către state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de
cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie
sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
f) ajutoarele subordonate utilizării produselor
naţionale în detrimentul celor importate;
g) ajutoarele acordate operatorilor economici care
activează în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul (CE) nr.
1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru
industria cărbunelui.
6. Beneficiari ai ajutorului
Art. 7. - Pot beneficia de măsurile de ajutor de stat
prevăzute în prezenta schemă operatorii economici, indiferent de forma juridică
de organizare, care îndeplinesc următoarele condiţii:
• sunt înregistraţi conform Legii nr. 31/1990 privind
societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei,
cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;
• nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul
fiscal în curs (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie
din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşească
echivalentul a 200.000 euro;
• nu se află în procedura de executare silită,
reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare
sau alte situaţii reglementate de lege;
• la data depunerii cererii de înscriere de participare
la târgul internaţional nu înregistrează debite la bugetul de stat, respectiv
bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale,
a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru
accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru
asigurările sociale de sănătate;
• nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmă
este considerată ca fiind în dificultate în următoarele situaţii:
- în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, când
se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi mai mult
de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau
- în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte
dintre asociaţi este ţinută responsabilă pentru datoriile întreprinderii,
atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu şi mai mult
de un sfert din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau
- pentru întreprinderile de orice formă juridică,
când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei
proceduri prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi
a falimentului;
• nu sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie
de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a
fost deja executată;
• au în obiectul de activitate operaţiuni de export;
• nomenclatorul de export corespunde cu profilul
târgului la care se solicită participarea;
• produsele sunt de concepţie şi/sau marcă proprie, de
calitate şi cu valoare adăugată ridicată;
• au rezultate pozitive privind eficienţa participării
la târguri şi expoziţii cu sprijin de la bugetul de stat, în cazul prezenţei la
astfel de acţiuni anterioare;
• numărul de participări ale unui operator economic la
târguri internaţionale cu sprijin de la bugetul de stat este de maximum 4 pe
an. Un operator economic poate fi selectat pentru participarea la un număr mai
mare de târguri internaţionale numai în cazul în care pentru târgul respectiv
se înregistrează un număr redus de cereri de participare din partea
operatorilor economici comparativ cu numărul de participanţi necesar pentru
utilizarea integrală a spaţiului de expunere angajat;
• respectarea de către solicitant a prevederilor
Normelor privind principalele activităţi/acţiuni care vor fi realizate de
societăţile comerciale participante la târguri şi expoziţii internaţionale
finanţate parţial de la bugetul de stat, elaborate de Ministerul Economiei,
Comerţului si Mediului de Afaceri, în cazul prezenţei acestuia la astfel de
acţiuni în anii anteriori.
Art. 8. - Numărul maxim al operatorilor economici care
beneficiază de sprijin prin această schemă este de 1.000 pe an.
Art. 9. - Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se
realizează înainte de acordarea facilităţii, de către Comisia de selecţie a
operatorilor economici participanţi din cadrul Ministerului Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri, denumită în continuare Comisie de
selecţie, pe baza datelor puse la dispoziţie de Centrul Român pentru
Promovarea Comerţului şi Investiţiilor Străine (CRPCIS).
7. Regula cumulului ajutoarelor
Art. 10. -Ajutorul de minimis se va cumula cu
alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. In cazul în
care cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care
depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile
Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de
Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.
Art. 11. - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului
de Afaceri va acorda un ajutor de minimis doar după ce CRPCIS a
verificat, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic,
că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a
ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani
fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale
autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000
euro.
8. Criterii de selecţie a târgurilor şi
expoziţiilor internaţionale
Art. 12. - Selecţia şi evaluarea târgurilor şi
expoziţiilor internaţionale se va efectua de către Ministerul Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri în conformitate cu următoarele criterii:
a) asigurarea expansiunii şi diversificării
geografice a exportului românesc pe pieţe cu potenţial de import ridicat;
b) promovarea produselor şi serviciilor cu valoare
adăugată ridicată;
c) importanţa târgurilor respective pe plan
internaţional;
d) performanţele obţinute de participanţii români la
ediţiile anterioare ale târgurilor respective.
9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor
Art. 13. -Ajutoarele acordate în cadrul acestei scheme
constau în granturi care vor acoperi:
a) 50% din cheltuielile privind transportul extern,
cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant de la fiecare expozant, la
nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice;
b) 100% din cheltuielile pentru: transportul,
asigurarea şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare,
formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente
exponatelor pe perioada desfăşurării acţiunii promoţionale, elaborarea
proiectului de execuţie a standului, închirierea, construirea şi/sau amenajarea
spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile
generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale, cheltuielile de
reprezentare şi de protocol, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care
organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv pentru un reprezentant din
partea patronatului de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la
realizarea acţiunii respective, a căror perioadă de deplasare va fi stabilită
prin caietul de sarcini al acţiunii, cheltuielile pentru materialele
publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter economic general şi pentru
mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile promoţionale, cheltuielile
aferente comisionului prevăzut în contractul încheiat cu societatea
organizatoare a pavilioanelor naţionale, standurilor specializate pe produse şi
miniexpoziţiilor, precum şi alte cheltuieli care se justifică a fi alocate
pentru realizarea târgurilor şi expoziţiilor internaţionale, cu aprobarea
ordonatorului principal de credite.
Art. 14. - Cheltuielile prevăzute la art. 13 se
efectuează de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,
prin CRPCIS, care realizează operaţiunile de încheiere şi derulare a
contractelor de prestări servicii pentru acţiunile de participare la târguri şi
expoziţii internaţionale. Ajutorul prevăzut la art. 13 lit. a) şi pentru
transportul mostrelor şi exponatelor se acordă operatorului economic după
încheierea târgului internaţional sau expoziţiei internaţionale, pe bază de
documente justificative, după aprobarea decontului final al acţiunii. Celelalte
cheltuieli aferente participării la târguri şi expoziţii internaţionale se vor
repartiza de către CRPCIS, după aprobarea decontului final al acţiunii pe
fiecare operator economic, proporţional cu suprafaţa de expunere de care a
beneficiat în cadrul pavilionului.
10. Durata
Art. 15. - Prezenta schemă se va aplica în perioada 1
ianuarie 2010-31 decembrie 2013.
11. Bugetul schemei
Art. 16. - Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi
acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de
maximum 220.000.000 lei. Defalcarea pe ani a sumelor acordate se prezintă
astfel:
2010 -46.000.000 lei;
2011 -52.000.000 lei;
2012 -58.000.000 lei;
2013 -64.000.000 lei
Total = 220.000.000 lei
12. Procedura de implementare a schemei
Art. 17. - (1) Pentru a beneficia de facilităţile
prevăzute la art. 13, operatorii economici trebuie să înainteze o cerere la
Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri. Ministerul Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Comisia de selecţie, va analiza pe baza
informaţiilor primite de la CRPCIS dacă operatorul economic respectiv întruneşte
condiţiile prevăzute în prezenta schemă de ajutor.
(2) CRPCIS are obligaţia de a informa în scris
operatorii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la
caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile
comunitare în vigoare. Operatorii economici beneficiari vor depune odată cu
documentele de înscriere la acţiunile promoţionale o declaraţie scrisă pe
propria răspundere, referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe
parcursul ultimilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.
(3) In cazul în care operatorul economic nu este
eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul schemei de ajutor,
Comisia de selecţie îl va notifica în acest sens.
13. Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul
prezentei scheme
Art. 18. - CRPCIS va realiza şi va menţine o evidenţă a
ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă
identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, originii,
duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie
păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.
Art. 19. - (1) Operatorii economici beneficiari de
ajutor în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor
primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis sau a altor
ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite,
defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, precum şi informaţii privind
forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare
individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.
(2) Operatorii economici beneficiari sunt obligaţi să
arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze pe o
perioadă de 10 ani.
Art. 20. - Monitorizarea acestei scheme de ajutor
revine Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, împreună cu
CRPCIS.
Art. 21. -In acest scop, Ministerul Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri şi CRPCIS vor avea următoarele atribuţii în
ceea ce priveşte monitorizarea schemei:
- Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de
Afaceri va informa operatorii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de
minimis în legătură cu acesta, calificare care a făcut ca ajutorul de stat
să fie exceptat de la obligaţia de notificare;
- CRPCIS va obţine de la operatorii economici
beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis o declaraţie scrisă
privind totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis primite
în ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica faptul
că împreună cu noul ajutor ce va fi acordat nu se depăşeşte pragul de
minimis al ajutorului. Verificarea se va face în cadrul Comisiei de
selecţie instituite prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului
de afaceri, pe baza informaţiilor primite de la CRPCIS.
Art. 22. - La solicitarea scrisă a Comisiei Europene,
CRPCIS va furniza în termen de 30 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit
de solicitare toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare
pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia
incidenţă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de
beneficiari.
14. Raportarea ajutoarelor acordate în cadrul
schemei
Art. 23. - CRPCIS va monitoriza şi va raporta schema de
minimis conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea
ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei, denumit în continuare Regulament.
Art. 24. - Pentru implementarea schemei, CRPCIS are
obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a
fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în
conformitate cu anexele la Regulament.
Art. 25. - Raportările se transmit atât pe suport
hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătura de primire şi număr de
înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport
magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor
de către Consiliul Concurenţei.
Art. 26. - Consiliul Concurenţei poate solicita
informaţii suplimentare, în cazul în care constată că datele sunt incomplete
sau există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare
anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30
de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei.
Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor
raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine CRPCIS.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.609/2007)
1. Titlul schemei de ajutor: Organizarea de
misiuni economice şi acţiuni de promovare în străinătate
Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă de
ajutor de minimis, denumită „Organizarea de misiuni economice şi acţiuni
de promovare în străinătate".
Art. 2. -Acordarea ajutoarelor de minimis în
cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind
ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al
Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din
tratat ajutoarelor de minimis.
2. Scopul schemei de ajutor
Art. 3. - Scopul prezentei scheme este de a susţine
operatorii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe prin
participarea la misiuni economice şi acţiuni de promovare în străinătate.
3. Obiectivele schemei
Art. 4. - Obiectivele schemei sunt:
- promovarea exportului;
- îmbunătăţirea structurii exportului;
- îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor
româneşti pe pieţele externe.
4. Necesitatea implementării schemei
Art. 5. - Implementarea schemei este necesară pentru
promovarea exportului românesc şi îmbunătăţirea imaginii sectoarelor
exportatoare.
5. Domeniul de aplicare
Art. 6. - Prezenta schemă se aplică pentru promovarea
exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii:
a) sectorul transporturilor rutiere;
b) activităţile legate de produse din pescuit şi
acvacultura, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17
decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor
pescăreşti şi de acvacultura;
c) activităţile legate de producţia primară a
produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a
Comunităţii Europene;
d) ajutoarele acordate întreprinderilor privind
activităţi de procesare şi marketing al produselor agricole cuprinse în anexa
nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, în următoarele cazuri:
- când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza
preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii
primari sau puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;
- când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau
integral cedat producătorilor primari (fermieri);
e) ajutoarele în favoarea activităţilor legate de export
către state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de
cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie
sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
f) ajutoarele subordonate utilizării produselor
naţionale în detrimentul celor importate, aşa cum este definit în Regulamentul
(CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat
pentru industria cărbunelui.
6. Beneficiari ai ajutorului
Art. 7. - Pot beneficia de măsurile de ajutor de stat
prevăzute în schemă operatorii economici, indiferent de forma juridică de
organizare, care îndeplinesc următoarele condiţii:
- sunt înregistraţi conform Legii nr. 31/1990 privind
societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei,
cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;
- nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul
fiscal în curs (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie
din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşească
echivalentul a 200.000 euro;
- nu se află în procedura de executare silită,
reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare
sau alte situaţii reglementate de lege;
- la data depunerii cererii de înscriere pentru
participare la misiunea economică nu înregistrează debite la bugetul de stat,
respectiv bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări
sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de
asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a
contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate;
- nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmă
este considerată ca fiind în dificultate în următoarele situaţii:
- în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, când
se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi mai mult
de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau
- în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte din
asociaţi sunt ţinuţi responsabili pentru datoriile întreprinderii, atunci când
s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert
din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau
- pentru întreprinderile de orice formă juridică,
când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei
proceduri prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi
a falimentului;
- nu sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie
de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a
fost deja executată;
- au în obiectul de activitate operaţiuni de export;
- nomenclatorul de export corespunde cu domeniile
prevăzute în tematica misiunii economice sau a acţiunii de promovare;
- produsele sunt de concepţie şi/sau marcă proprie, de
calitate şi cu valoare adăugată ridicată;
- au rezultate pozitive privind eficienţa participării
la astfel de acţiuni anterioare.
Art. 8. - Numărul maxim al operatorilor economici care
beneficiază de sprijin prin această schema este de 600 pe an.
Art. 9. - Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se
realizează înainte de acordarea facilităţii, de către Comisia de selecţie a
operatorilor economici participanţi din cadrul Ministerul Economiei, Comerţului
şi Mediului de Afaceri, denumită în continuare Comisie de selecţie, pe
baza datelor puse la dispoziţie de Centrul Român pentru Promovarea Comerţului
şi Investiţiilor Străine (CRPCIS).
7. Regula cumulului ajutoarelor
Art. 10. -Ajutorul de minimis se va cumula cu
alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. In cazul în
care cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care
depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile
Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de
Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.
Art. 11. - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului
de Afaceri va acorda un ajutor de minimis doar după ce CRPCIS a
verificat, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic,
că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a
ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali,
inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor
locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.
8. Criterii de selecţie a misiunilor economice şi
acţiunilor de promovare în străinătate
Art. 12. - Selecţia misiunilor economice şi acţiunilor
de promovare în străinătate se va efectua de către Ministerul Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri în conformitate cu următoarele criterii:
a) asigurarea expansiunii şi diversificării
geografice a exportului românesc pe pieţe cu potenţial de import ridicat;
b) promovarea produselor şi serviciilor cu valoare
adăugată ridicată.
9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor
Art. 13. -Ajutoarele acordate în cadrul acestei scheme
constau în granturi care vor acoperi:
a) 50% din cheltuielile privind transportul extern,
cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant de la fiecare firmă, la
nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice;
b) 100% din cheltuielile privind transportul în
interiorul ţării de destinaţie pentru persoanele care participă la acţiunile
respective, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează şi
coordonează acţiunile, inclusiv pentru un reprezentant din partea patronatului
de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii
respective, cheltuielile pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de
afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării acestora, cum sunt: TV, video,
retroproiector, computer şi altele asemenea, cheltuielile de reprezentare şi
protocol, cheltuielile pentru elaborarea, transportul şi asigurarea
materialelor de promovare şi de prezentare, cum ar fi: cataloage, pliante,
ecusoane şi altele asemenea, cheltuielile pentru transportul şi asigurarea
mostrelor, cheltuielile pentru formalităţile vamale aferente materialelor de
promovare şi de prezentare, precum şi mostrelor, cheltuielile pentru
mediatizarea acţiunii pe plan local, cheltuielile aferente comisionului
prevăzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a misiunii
economice sau acţiunii de promovare, precum şi alte cheltuieli care se
justifică a fi alocate pentru realizarea acţiunilor respective, cu aprobarea
ordonatorului principal de credite.
Art. 14. - Cheltuielile prevăzute la art. 13 se
efectuează de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri,
prin CRPCIS, care realizează operaţiunile de încheiere şi derulare a
contractelor de prestări servicii pentru participarea la misiuni economice şi
acţiuni de promovare a exportului în străinătate. Ajutorul de stat prevăzut la
art. 13 lit. a) se acordă operatorului economic după încheierea misiunii
economice sau acţiunii de promovare a exportului în străinătate, pe bază de
documente justificative, după aprobarea decontului final al acţiunii. Celelalte
cheltuieli aferente participării la misiuni economice şi acţiuni de promovare a
exportului în străinătate se vor repartiza de către CRPCIS după aprobarea
decontului final al acţiunii, pe fiecare operator economic participant.
10. Durata
Art. 15. - Prezenta schemă se va aplica în perioada 1
ianuarie 2010-31 decembrie 2013.
11. Bugetul schemei
Art. 16. - Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi
acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de
maximum 34.000.000 lei. Defalcarea pe ani a sumelor acordate se prezintă
astfel:
2010 -7.000.000 lei;
2011 -8.000.000 lei;
2012 -9.000.000 lei;
2013 -10.000.000 lei
Total = 34.000.000 lei
12. Procedura de implementare a schemei
Art. 17. - (1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute
la art. 13, operatorii economici trebuie să înainteze o cerere la Ministerul
Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri. Ministerul Economiei, Comerţului
şi Mediului de Afaceri, prin Comisia de selecţie, va analiza, pe baza
informaţiilor primite de la CRPCIS, dacă operatorul economic respectiv
întruneşte condiţiile prevăzute în prezenta schemă de ajutor.
(2) CRPCIS are obligaţia de a informa în scris
operatorii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la
caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la
prevederile comunitare în vigoare. Operatorii economici beneficiari vor depune
odată cu documentele de înscriere la acţiunile promoţionale o declaraţie scrisă
pe propria răspundere, referitoare la alte ajutoare de minimis primite
pe parcursul ultimilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.
(3) In cazul în care operatorul economic nu este
eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul schemei de ajutor,
Comisia de selecţie îl va notifica în acest sens.
13. Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul
prezentei scheme
Art. 18. - CRPCIS va realiza şi va menţine o evidenţă a
ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă
identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, originii,
duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie
păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.
Art. 19. - (1) Operatorii economici beneficiari de
ajutor în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor
primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis sau a altor
ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite,
defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, precum şi informaţii privind
forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare
individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.
(2) Operatorii economici beneficiari sunt obligaţi să
arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze o perioadă
de 10 ani.
Art. 20. - Monitorizarea acestei scheme de ajutor
revine Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, împreună cu
CRPCIS.
Art. 21. -In acest scop, Ministerul Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri şi CRPCIS vor avea următoarele atribuţii în
ceea ce priveşte monitorizarea schemei:
- Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de
Afaceri va informa operatorii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de
minimis în legătură cu acesta, calificare care a făcut ca ajutorul de stat
să fie exceptat de la obligaţia de notificare;
- CRPCIS va obţine de la operatorii economici
beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis o declaraţie scrisă
privind totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis, primite
în ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica faptul
că împreună cu noul ajutor ce va fi acordat nu se depăşeşte pragul de
minimis al ajutorului. Verificarea se va face în cadrul Comisiei de
selecţie instituite prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului
de afaceri, pe baza informaţiilor primite de la CRPCIS.
Art. 22. - La solicitarea scrisă a Comisiei Europene,
CRPCIS va furniza în termen de 30 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit
de solicitare toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare
pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia
incidenţă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de
beneficiari.
14. Raportarea ajutoarelor acordate în cadrul
schemei
Art. 23. - CRPCIS va monitoriza şi va raporta schema de
minimis conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea
ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei, denumit în continuare Regulament.
Art. 24. - Pentru implementarea schemei, CRPCIS are
obligaţia de a transmite Consiliului Concurentei, până la data de 31 martie a
fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în
conformitate cu anexele la Regulament.
Art. 25. - Raportările se transmit atât pe suport
hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătura de primire şi număr de
înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport
magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor
de către Consiliul Concurenţei.
Art. 26. - Consiliul Concurenţei poate solicita
informaţii suplimentare, în cazul în care constată că datele sunt incomplete
sau există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare
anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30
de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei.
Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor
raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine CRPCIS.
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 1.609/2007)
1. Titlul schemei de ajutor de stat: Realizarea de
studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe
Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă de
ajutor de minimis, denumită „Realizarea de studii de piaţă şi pe
produse, inclusiv pentru obiective complexe".
Art. 2. -Acordarea ajutoarelor de minimis în
cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind
ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al
Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din
tratat ajutoarelor de minimis.
2. Scopul schemei de ajutor de stat
Art. 3. - Scopul prezentei scheme este de a susţine
operatorii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe.
3. Obiectivele schemei
Art. 4. - Obiectivele schemei sunt:
- promovarea exportului;
- îmbunătăţirea structurii exportului;
- îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor
româneşti pe pieţele externe.
4. Necesitatea implementării schemei
Art. 5. - Implementarea schemei este necesară pentru
promovarea exportului românesc.
5. Domeniul de aplicare
Art. 6. - Prezenta schemă se aplică pentru promovarea
exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii:
a) sectorul transporturilor rutiere;
b) activităţile legate de produse din pescuit şi
acvacultura, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17
decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor
pescăreşti şi de acvacultura;
c) activităţile legate de producţia primară a
produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a
Comunităţii Europene;
d) ajutoarele acordate întreprinderilor privind
activităţi de procesare şi marketing al produselor agricole cuprinse în anexa
nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, în următoarele cazuri:
- când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza
preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii
primari sau puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;
- când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau
integral cedat producătorilor primari (fermieri);
e) ajutoarele în favoarea activităţilor legate de
export către state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de
cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie
sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
f) ajutoarele subordonate utilizării produselor
naţionale în detrimentul celor importate;
g) ajutoarele acordate operatorilor economici care
activează în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul (CE) nr.
1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru
industria cărbunelui.
6. Beneficiari ai ajutorului
Art. 7. - Pot beneficia de măsurile de ajutor prevăzute
în prezenta schemă operatorii economici, indiferent de forma juridică de
organizare, afiliaţi la un patronat de ramură sau asociaţie profesională, care
cofinanţează studiul de piaţă şi care îndeplinesc următoarele condiţii:
- sunt înregistraţi conform Legii nr. 31/1990 privind
societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;
- nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul
fiscal în curs (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie
din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşească
echivalentul în euro a 200.000;
- nu se află în procedură de executare silită,
reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare
sau alte situaţii reglementate de lege;
- la data depunerii cererii de înscriere pentru
realizarea de studii nu înregistrează debite la bugetul de stat, respectiv
bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale,
a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru
accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru
asigurările sociale de sănătate;
- nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmă
este considerată ca fiind în dificultate în următoarele situaţii:
- în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, când
se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi mai mult
de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau
- în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte din
asociaţi sunt ţinuţi responsabili pentru datoriile întreprinderii, atunci când
s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert
din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau
- pentru întreprinderile de orice formă juridică,
când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei proceduri
prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi a
falimentului;
- nu sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie
de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a
fost deja executată;
- au prevăzut în obiectul de activitate operaţiuni de
export.
Art. 8. - Numărul maxim al operatorilor economici care
beneficiază de sprijin prin această schemă este de 300 pe an.
Art. 9. - Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se
realizează de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri
înainte de acordarea facilităţii.
7. Regula cumulului ajutoarelor
Art. 10. -Ajutorul de minimis se va cumula cu
alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. In cazul în
care cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care
depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile
Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de
Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.
Art. 11. - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului
de Afaceri va acorda un ajutor de minimis doar după ce a verificat pe
baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic că este
respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de
minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul
fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie
din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.
8. Criterii de selecţie a studiului de piaţă sau pe
produs
Art. 12. - Selecţia studiului de piaţă sau pe produs se
va efectua de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în
conformitate cu următoarele criterii:
- existenţa potenţialului de absorbţie a pieţei
respective pentru produsele româneşti;
- capacitatea beneficiarului de a susţine financiar
realizarea studiului.
9. Modalitatea de acordare a ajutoarelor
Art. 13. -Ajutoarele acordate în cadrul acestei scheme
constau în granturi care acoperă 50% din cheltuielile privind realizarea
studiului de piaţă sau pe produs.
Art. 14. - Decontarea cheltuielilor pentru realizarea
de studii de piaţă şi pe produs, inclusiv pentru obiective complexe, se face de
către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în proporţie de
50% din cheltuielile totale, în contul prestatorului de servicii, în baza
următoarelor documente:
a) contractul pentru realizarea studiului, încheiat
între Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, patronatul de
ramură sau asociaţia profesională, în calitate de beneficiar, şi prestatorul de
servicii;
b) procesul-verbal încheiat între beneficiar şi
prestatorul de servicii privind recepţia şi acceptarea studiului;
c) copia ordinului de plată emis de beneficiar către
prestatorul de servicii pentru plata cotei sale de 50% din valoarea studiului.
10. Durata
Art. 15. - Prezenta schemă se va aplica în perioada 1
ianuarie 2010-31 decembrie 2013.
11. Bugetul schemei
Art. 16. - Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi
acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia,
este de maximum 600.000 lei. Defalcarea pe ani a
sumelor acordate se prezintă astfel:
2010 -100.000 lei;
2011 - 100.000 lei;
2012 -200.000 lei;
2013 -200.000 lei
Total = 600.000 lei
12. Procedura de implementare a schemei
Art. 17. - (1) Pentru a beneficia de facilităţile
prevăzute la art. 13, patronatul de ramură sau asociaţia profesională trebuie
să înainteze o cerere la Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de
Afaceri, însoţită de lista operatorilor economici beneficiari ai studiului.
Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va analiza dacă
operatorii economici respectivi întrunesc condiţiile prevăzute în prezenta
schemă de ajutor.
(2) Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de
Afaceri are obligaţia de a informa în scris operatorii economici cu privire la
pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al
acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare.
Operatorii economici beneficiari vor depune la Ministerul Economiei, Comerţului
şi Mediului de Afaceri o declaraţie scrisă pe propria răspundere referitoare la
alte ajutoare de minimis primite pe parcursul ultimilor 2 ani fiscali şi
al anului fiscal în curs.
(3) In cazul în care operatorul economic nu este
eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul schemei de ajutor,
Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri îl va notifica în acest
sens.
13. Monitorizarea ajutoarelor de stat acordate în
cadrul prezentei scheme
Art. 18. - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului
de Afaceri va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza
prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii,
momentului acordării, modalităţii de acordare, originii, duratei şi metodei de
calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de 10
ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.
Art. 19. - (1) Operatorii economici beneficiari de
ajutor de stat în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a
ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis sau
a altor ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de
minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, precum şi
informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de
stat, ajutoare individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost
acordate.
(2) Operatorii economici beneficiari sunt obligaţi să
arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze o perioadă
de 10 ani.
Art. 20. - Monitorizarea acestei scheme de ajutor
revine Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
Art. 21. -In acest scop, Ministerul Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri va avea următoarele atribuţii în ceea ce
priveşte monitorizarea schemei:
- informarea operatorilor economici beneficiari ai
ajutorului sub pragul de minimis în legătură cu acesta, calificare care
a făcut ca ajutorul de stat să fie exceptat de la obligaţia de notificare;
- obţinerea de la operatorii economici beneficiari ai
ajutorului sub pragul de minimis a unei declaraţii scrise privind
totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis primite în
ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica faptul că
împreună cu noul ajutor de stat ce va fi acordat nu se depăşeşte pragul minim
al ajutorului de stat.
Art. 22. - La solicitarea scrisă a Comisiei Europene,
Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri va furniza în termen de
30 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit de solicitare toate datele pe
care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost
respectate condiţiile impuse de legislaţia incidenţă, în special suma totală a
ajutorului de minimis primit de beneficiari.
14. Raportarea ajutoarelor de stat acordate în
cadrul schemei
Art. 23. - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului
de Afaceri va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform
prevederilor Regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat emis de
Consiliul Concurenţei, denumit în continuare Regulament.
Art. 24. - Pentru implementarea schemei, Ministerul
Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri are obligaţia de a transmite
Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului
de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la
Regulament.
Art. 25. - Raportările se transmit atât pe suport
hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătura de primire şi număr de înregistrare,
sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se
face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către
Consiliul Concurenţei.
Art. 26. - Consiliul Concurenţei poate solicita
informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau
există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare.
Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de
la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru
realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi
pentru respectarea termenelor de raportare revine Ministerului Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri.
ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 1.609/2007)
DECLARAŢIE
Subsemnatul/Subsemnata,...............................................................................,
posesor/posesoare al/a C.I./B.I............................................,
domiciliat/ă în..................................................................................,
în calitate de reprezentant legal al Societăţii
Comerciale...........................................- S.A./S.R.L., declar pe
propria răspundere că Societatea Comercială...........................................................-
S.A./S.R.L. a beneficiat/nu a beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul
fiscal în curs de ajutor de stat (din surse ale statului, ale autorităţilor
locale şi/sau din surse comunitare) şi/sau de ajutor de minimis, care,
cumulate, să conducă la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul
intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind
exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană.
De asemenea, declar pe propria răspundere că suma
totală a ajutoarelor de minimis primite de Societatea
Comercială................................................. - S.A./S.R.L. In
ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs (din surse ale statului, ale
autorităţilor locale şi/sau din surse comunitare) nu depăşeşte pragul de
200.000 euro.
Menţionez că până în prezent Societatea
Comercială...............................................- S.A./S.R.L. a
beneficiat de ajutoare de stat în valoare de.................lei, conform
Schemei de exceptare......................, Schemei de minimis..........................etc.
Declar pe propria răspundere că datele din această
declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.
Data întocmirii...........................
Semnătura.................................
Ştampila