ORDIN Nr. 1129
din 13 septembrie 2006
privind aprobarea
Metodologiei pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina,
medicina dentara si farmacie, sesiunea 19 noiembrie 2006
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 789 din 19 septembrie 2006
In temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr.
862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,
având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse
umane, dezvoltare profesională şi salarizare nr. E.N. 4.049/2006,
ministrul sănătăţii
publice emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Metodologia pentru desfăşurarea
concursului de rezidenţiat în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea
19 noiembrie 2006, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Direcţia generală organizare, resurse umane,
dezvoltare profesională şi salarizare va duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXĂ
METODOLOGIE
pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat în
medicină, medicină dentară si farmacie, sesiunea 19 noiembrie 2006
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Ministerul Sănătăţii Publice organizează
concurs naţional de intrare în rezidenţiat de medicină, medicină dentară şi
farmacie la data de 19 noiembrie 2006. Concursul se desfăşoară în următoarele
centre universitare:
a) centrul universitar Bucureşti - grupa
specialităţilor chirurgicale;
b) centrul universitar
Cluj-Napoca - grupa specialităţilor medicale şi grupa medicină de familie;
c) centrul universitar Craiova - grupa medicină de laborator;
d) centrul universitar Timişoara - grupa medicină
dentară;
e) centrul universitar Târgu Mureş - grupa farmacie.
Art. 2. - Numărul de locuri pe profiluri, grupe de specialităţi şi specialităţi, precum şi
centrele de pregătire pentru fiecare specialitate sunt aprobate prin ordin
comun emis de ministrul educaţiei şi cercetării şi ministrul sănătăţii publice.
Art. 3. - Pentru organizarea concursului de rezidenţiat
sunt desemnate o comisie comună centrală şi comisii comune zonale. Comisiile
comune sunt formate din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii Publice şi ai
Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi sunt aprobate prin ordin comun al
ministrului educaţiei şi cercetării şi al ministrului sănătăţii publice.
Art. 4. - (1) Concursul se desfăşoară sub formă de
test-grilă cu 200 de întrebări, pe o durată de 4 ore.
(2) Punctajul minim de promovare reprezintă 65% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru
fiecare grupă de specialităţi.
(3)Ocuparea locurilor în specialitate se face în
ordinea punctajului de promovare obţinut,în limita locurilor publicate pentru
fiecare grupă de specialitate.
(4) Candidaţii din Republica Moldova susţin concursul
în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii români, însă concurează pe locurile
publicate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
Art. 5. - Rezidenţii au obligaţia să efectueze
pregătirea şi să susţină examenul de specialist în
specialitatea pentru care au optat, în primii 2 ani de la absolvirea stagiului.
Art. 6. - (1) In baza prevederilor art. 35 din Legea
nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, rezidenţii pot efectua
cumul de funcţii numai în condiţiile respectării integrale a curriculei şi
programului de pregătire, stabilite pentru toţi rezidenţii, în cursul
dimineţii.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1)
doctoranzii cu frecvenţă, cu bursă şi rezidenţii redistribuiţi către medicină
de familie, în baza art. 27 alin. (2).
Art. 7. - (1) Doctoranzii cu frecvenţă, cu bursă se
confirmă în rezidenţiat în funcţie de punctajul obţinut.
(2) Confirmarea în rezidenţiat
a doctoranzilor cu frecvenţă, cu bursă se face în specialitatea şi centrul
universitar în care pot opta pentru loc.
(3) In situaţia în care centrul universitar ales nu
coincide cu centrul universitar în care efectuează doctoratul cu frecvenţă, cu
bursă, schimbarea centrului de pregătire se poate face cu avizul celor două
universităţi de medicină şi farmacie.
(4) Doctoranzii cu frecvenţă, cu bursă, confirmaţi în
rezidenţiat, beneficiază de contract individual de muncă încheiat cu
universitatea de medicină şi farmacie, fără a fi salarizaţi ca rezidenţi.
(5) La sfârşitul stagiului de doctorat cu frecvenţă,
cu bursă, pentru finalizarea pregătirii în specialitatea în care sunt
confirmaţi rezidenţi, doctoranzii sunt încadraţi în unităţi sanitare publice,
cu contract individual de muncă pe durată determinată, până la finalizarea
stagiului de pregătire prin rezidenţiat.
Art. 8. - Informaţiile generale importante despre
concursul de rezidenţiat sunt făcute publice prin presă, radio, tv, iar cele de
detaliu, prin publicare în ziarul „Viaţa Medicală", precum şi prin
internet, la adresa www.rezidentiat2006.ro.
CAPITOLUL II
Tematică, bibliografie, întrebări
Art. 9. - Tematicile concursului de rezidenţiat şi
bibliografia aferentă sunt diferite pe profiluri şi grupe de specialităţi. Ele
sunt elaborate de Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti
din România, respectiv Colegiul Farmaciştilor din România, aprobate de
ministrul sănătăţii publice si sunt republicate în ziarul „Viaţa Medicala"
din 16 iunie 2006.
Art. 10. - (1) Intrebările sunt diferite, în funcţie de
profil sau grupe de specialităţi. Fiecare dintre seturile de întrebări este
creat de grupuri de lucru diferite. Coordonatorul fiecărui grup de lucru este
desemnat de preşedintele comisiei comune centrale a rezidentiatului, la
propunerea preşedinţilor comisiilor comune zonale, iar numele lui este făcut
public doar după închiderea concursului.
(2) Coordonatorul fiecărui grup de lucru răspunde
întru totul de corectitudinea formulării întrebării, alegerea răspunsurilor
corecte, de păstrarea secretului întrebării şi răspunsul la contestaţii.
(3) Coordonatorul grupului de lucru dă avizul „bun de
tipar" pentru multiplicarea caietelor de întrebări.
CAPITOLUL III
Inscrierea candidaţilor
Art. 11. - (1) La concurs se pot prezenta:
a) candidaţi care au diplomă de licenţă în profil
medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;
b) rezidenţi aflaţi în pregătire;
c) specialişti care doresc să efectueze pregătire în
cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale;
d) medici, medici dentişti şi farmacişti care au
obţinut intrarea în specialitate în urma promovării unui concurs de rezidenţiat
pe post. Cei care reuşesc la concurs nu sunt absolviţi de respectarea
prevederilor stabilite prin actul adiţional la contractul individual de muncă,
semnat în urma promovării rezidenţiatului pe post.
(2) Candidaţii sunt apţi din punct de vedere medical
(fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în grupa de specialitate
pentru care candidează.
Art. 12. - A doua specialitate se poate obţine numai în
regim cu taxă. Taxa anuală pentru efectuarea celei de-a doua specialităţi prin
concurs de rezidenţiat este aceeaşi cu cea prevăzută pentru a doua specialitate
înrudită, fără concurs de rezidenţiat.
Art. 13. - (1) Inscrierile la concurs se fac la sediile
autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, din
momentul apariţiei în presă a publicaţiei de concurs si se termină cu 25 de
zile înaintea concursului (25 octombrie 2006).
(2) Publicaţia de concurs cuprinde:
a) data, locul şi ora desfăşurării concursului;
b) condiţii de participare;
c) locul şi perioada de înscriere;
d) numărul de locuri;
e) informaţii generale.
(3) Candidaţii din Republica Moldova se înscriu la
concurs la universităţile de medicină şi farmacie din centrele universitare
medicale în care se organizează concursul, în funcţie de specialitatea pentru
care optează, cu respectarea prevederilor publicaţiei de concurs.
Art. 14. - Dosarul de înscriere al candidatului trebuie
să conţină următoarele documente:
a) cererea de înscriere la concurs, cu numele de
familie, iniţiala tatălui şi toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de
identitate, precum şi grupa de specialităţi pentru care concurează (se
menţionează acordul pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe
internet);
b) xerocopia buletinului/cărţii de identitate sau
paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum
şi data naşterii);
c) copia legalizata a diplomei de licenţă de medic,
stomatolog (medic dentist) sau farmacist; absolvenţii promoţiei 2006 pot
prezenta adeverinţă privind promovarea examenului de licenţă; absolvenţii din
anul 2005 şi din anii anteriori care au promovat examenul de licenţă în anul
2006 sunt consideraţi promoţia anului în care au absolvit facultatea;
d) adeverinţa eliberată de unitatea în care sunt
încadraţi, din care să reiasă specialitatea în care sunt confirmaţi şi tipul
contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;
e) certificatul medical privind starea de sănătate,
eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de autoritatea de sănătate
publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este
apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea
activităţii în grupa de specialitate pentru care candidează;
f) copie legalizată a actelor doveditoare
(certificat de căsătorie etc), prin care şi-a schimbat numele;
g) chitanţa de plată a taxei de concurs, stabilită de
Ministerul Sănătăţii Publice.
Art. 15. - (1) După verificarea documentelor din dosare
şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, autorităţile de
sănătate publică alcătuiesc o singură listă cu candidaţii, în ordinea
alfabetică a numelor în cadrul profilului sau grupei de specialităţi, care
cuprinde următoarele rubrici:
Nr. crt.
|
ASP
|
Profil/
Grupă
(M, G, C,
L, D, F)
|
Numele,
iniţiala tatălui,
prenumele
|
Promoţia (absolvent)
|
UMF absolvită
|
Locul actual de muncă
funcţia unitatea
|
Numărul chitanţei
de plată a taxei
de concurs
|
Observaţii
privind starea de
sănătate
|
LEGENDĂ:
ASP - autoritatea de sănătate publică judeţeană sau a
municipiului Bucureşti (se foloseşte indicativul auto;
de exemplu: BZ pentru ASP Buzău, B pentru ASPM Bucureşti);
Profil/Grupă:
M - pentru grupa specialităţilor medicale;
G - pentru grupa medicină de familie;
C - pentru grupa specialităţilor chirurgicale;
L - pentru grupa medicină de laborator;
D - pentru profilul medicină dentară;
F - pentru profilul farmacie.
Locul actual de muncă:
Pentru cei neîncadraţi se trece „FP" în rubrica
„unitatea", iar rubrica „funcţia" se lasă necompletată.
Observaţii privind starea de sănătate:
Se completează numai cu
„Apt" sau „Inapt".
(2) Intreaga responsabilitate a corectitudinii
datelor înscrise în tabele aparţine autorităţilor de sănătate publică.
(3) Listele sunt redactate, conform structurii de la
alin. (1), într-un fişier Excel şi sunt transmise la Centrul Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1,
sectorul 2) prin e-mail la adresa rezidenţiat@perfmed.ro, în termen de două zile de la terminarea înscrierilor, iar
originalele sunt trimise prin Prioripost la adresa de mai sus, însoţite de
dischetă. Instrucţiunile privind modul de completare a listelor în format
electronic, precum şi modelul de fişier Excel care se foloseşte se găsesc la adresa de internet www.rezidentiat2006.ro.
Art. 16. - (1) Centrul Naţional
de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, după centralizarea şi
verificarea tabelelor cu candidaţii înscrişi, redactează, în ordine alfabetică,
lista finală cu candidaţii înscrişi la concurs, pe profiluri şi grupe de
specialităţi. Repartizarea candidaţilor pe săli se face diferenţiat, pe
profilul şi grupa de specialităţi pentru care s-au înscris.
(2) La data de 16 noiembrie 2006 candidaţii pot afla
sala şi ora începerii probei de concurs, cercetând adresa de internet pe
site-ul www.rezidentiat2006.ro. La sediile universităţilor de medicină şi
farmacie se afişează listele cu candidaţii înscrişi la grupa de specialitate
pentru care se organizează concurs, cu excepţia grupei specialităţilor
chirurgicale, pentru care listele se afişează şi la Centrul Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.
(3) Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la
fiecare sală se afişează lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.
CAPITOLUL IV
Desfăşurarea concursului
Art. 17. - (1) Concursul se desfăşoară în ziua de
duminică, 19 noiembrie 2006.
(2) In dimineaţa zilei de concurs, la ora 7,30, şeful
de sală şi supraveghetorii lipesc în dreptul fiecărui loc din sală o
legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător cu cel
aflat în listele candidaţilor.
(3) Incepând cu ora 8,30, candidaţii pot intra în sala
în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimează în faţa şefului de sală
cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie
în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt
primiţi în sala de concurs.
Art. 18. - (1) Candidaţii sunt
aşezaţi în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afişate, cu
excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea
anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze şefului de sală
aceste situaţii pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală
pot declara, sub semnătură, situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se
aşază la locul indicat prin legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai
locurile indicate de organizatori şi nu au voie să le schimbe între ei. In
cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzător, candidatul poate fi
mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sală.
(2) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât
să rămână cel puţin un loc liber între doi candidaţi.
(3) In prezenţa tuturor candidaţilor, şefii de sală
citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.
Art. 19. - (1) Incepând cu ora 8,45, se împart
candidaţilor grilele pentru răspuns şi câte o carioca neagră pentru completat
grila (atât pentru completat răspunsurile considerate corecte, cât şi pentru
completat datele de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se
împart după algoritmul stabilit de comisia comună centrală.
(2) Se procedează la verificarea
de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli
de tipărire, caz în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat
completează apoi datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere
majuscule.
(3) Şeful de sală şi supraveghetorii verifică
corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al
candidatului şi cu legitimaţia de bancă. După această operaţiune, actul de
identitate al fiecărui candidat rămâne pe bancă pe toată durata probei scrise.
Candidaţii poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise
pe grilă.
(4) Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări
sunt aduşi la săli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci este
constatată de şeful de sală şi de 3 candidaţi din sala respectivă. La ora 10,00
se desigilează sacii în toate sălile de concurs din toate centrele
universitare. Se împart apoi candidaţilor caietele cu întrebări, ţinându-se
cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit
ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful
de sală notează la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie,
care este afişată) şi informează candidaţii despre ora de începere şi ora de terminare a concursului.
(5) Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări,
fiind schimbate caietele cu greşeli de tipărire.
(6) Intreaga responsabilitate asupra corespondenţei
între tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări revine candidatului.
(7) Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în
momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări nu mai au acces în sala
de concurs.
(8) In timpul concursului candidaţii nu au voie să
consulte niciun un fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să
copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele
documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu au acces
până la terminarea concursului.
(9) La terminarea concursului candidaţii predau
şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne
în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, părăsesc sala
în primele 3 ore de concurs.
(10) Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din
concurs sunt menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se
retrag predau grila de răspuns şi caietul cu întrebări, sub semnătură, şi pot
părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea
concursului. Şeful de sală scrie pe grila lor „Retras din concurs". Aceste
grile sunt preluate, constituind documente pe baza cărora în lista finală,
pentru candidatul care s-a retras, se face menţiunea „Retras din concurs".
După părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe
perioada desfăşurării probei) pentru niciun motiv, cu excepţia situaţiei în
care un candidat are necesităţi fiziologice, caz în care este însoţit de 2
supraveghetori şi poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenţei din
sală nu prelungeşte durata probei pentru candidatul
respectiv.
(11) Grilele de răspuns bune de corectat se predau de
către candidaţi, sub semnătură, şefului de sală. Corectura acestor grile se
face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2
candidaţi din sala respectivă, care semnează pe grilă. După anunţarea
punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivă, şeful de sală, în
prezenţa a 3 candidaţi, ambalează şi sigilează plicul cu grilele corectate şi
discheta.
(12) Grilele de răspuns cu menţiunea „Retras din concurs"
se ambalează separat.
(13) Grilele de răspuns greşite şi cele nefolosite
sunt ambalate separat şi poartă menţiunea „Anulat".
(14) Pe fiecare plic cu grile (grile corectate, grile
cu menţiunea „Retras din concurs" şi grile „Anulat") se menţionează sala,
numărul de candidaţi, numărul de grile corectate, respectiv „Retras din
concurs", „Anulat".
(15) Şefii de sală completează un proces-verbal
privind numărul de candidaţi înscrişi, candidaţi prezenţi, grile de răspuns,
caiete cu întrebări şi dischete primite şi returnate. Procesele-verbale sunt
semnate de şefii de sală, supraveghetori şi 3 candidaţi.
(16) Coletele şi procesele-verbale sunt puse în saci,
care sunt sigilaţi la rândul lor şi predaţi reprezentanţilor comisiei comune
zonale. Pentru sigilare se folosesc cleşti speciali care se găsesc la
reprezentantul desemnat de comisia comună zonală ca răspunzător de locaţia
respectivă de concurs.
(17) Sacii sunt transportaţi la sediul comisiei
comune zonale. Camerele în care se depozitează sacii sunt sigilate de
preşedintele comisiei comune zonale.
CAPITOLUL V
Clasificarea candidaţilor
Art. 20. - Preşedintele comisiei comune zonale de
rezidenţiat împreună cu colectivele care au alcătuit întrebările de concurs
sunt prezenţi în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei.
Grilele cu răspunsuri sunt multiplicate în prezenţa membrilor comisiei comune
zonale de rezidenţiat şi transmise în săli prin delegaţi, în plicuri sigilate.
Plicul este înmânat şefului de sală de către delegaţi la expirarea celor 4 ore
de concurs şi după predarea de către candidaţi a grilelor pentru corectat.
Art. 21. - (1) Eventualele contestaţii privind
răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi în termen de 24 de ore din
momentul transmiterii grilelor în sălile de concurs. Contestaţiile se depun la
universitatea de medicină şi farmacie sau se transmit prin fax la numerele
comunicate de comisia comună zonală. Pentru centrul universitar Bucureşti
contestaţiile se depun la sediul Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul
Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodesti nr. 1, sectorul 2) sau se transmit
prin fax la nr. 021/255.64.06.
(2) Comisia comună zonală analizează şi comunică
răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea
termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase
definitivă se face prin publicarea pe internet pe site-ul www.rezidentiat2006.ro şi prin afişarea
la universităţile de medicină şi farmacie din Cluj-Napoca, Craiova, Târgu
Mureş, Timişoara, respectiv la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul
Sanitar Bucureşti, pentru centrul universitar Bucureşti, şi constituie răspuns
la contestaţiile primite.
(3) In urma analizării contestaţiilor şi stabilirii
grilei corecte rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi
modificări.
Art. 22. - (1) Prelucrarea rezultatelor stabilite în
urma aplicării grilei corecte rămase definitivă se
face de o comisie de specialişti propuşi de comisiile comune zonale şi
desemnaţi prin ordin al ministrului sănătăţii publice. Membrii acestei comisii
nu au voie să introducă sau să scoată din sala respectivă niciun fel de
material. In sala respectivă nu au acces decât persoanele care formează comisia
menţionată.
(2) Grila corectă rămasă definitivă este aplicată
tuturor candidaţilor de la grupa respectivă, indiferent dacă au contestat sau
nu grila cu răspunsuri anunţată în sălile de concurs.
Art. 23. - Inainte de alcătuirea clasificărilor,
comisia desemnată la art. 22 alin. (1) procedează la desfacerea sacilor şi la
verificarea conţinutului fiecărui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.
Art. 24. - (1) Clasificarea pe
profiluri şi grupe de specialităţi rezultă prin unificarea electronică â
rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă.
(2) Rezultatele concursului naţional pentru rezidenţiat
se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
CAPITOLUL VI
Rezultate
Art. 25. - (1) Data afişării clasificărilor este
anunţată în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat2006.ro.
(2) Clasificările, data şi locul alegerii
specialităţilor şi centrelor de pregătire sunt afişate la universitatea de
medicina şi farmacie şi la autoritatea de sănătate publică unde se desfăşoară
concursul sau pot fi accesate pe internet.
Art. 26. - Alegerea specialităţii şi a centrelor de
pregătire are loc la aceeaşi dată pentru toate grupele de specialităţi, prin
teleconferinţă. Candidaţii au posibilitatea de a se prezenta la unul dintre
centrele universitare medicale: Arad, Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova,
Constanţa, laşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara.
CAPITOLUL VII
Alegerea specialităţii şi a centrelor de pregătire
Art. 27. - (1) Candidaţii, absolvenţi ai facultăţilor
de medicină, care la concursul de rezidenţiat au obţinut punctaj de promovare
[art. 4 alin. (2)], dar nu s-au clasificat în limita numărului de locuri
publicate la grupa de specialitate la care au participat sunt confirmaţi, la
cerere, ca rezidenţi în medicină de familie, beneficiind de încadrare cu contract
individual de muncă pe durată determinată, ca medici rezidenţi în medicină de
familie.
(2) Medicii de medicină generală cu drept de liberă
practică, încadraţi cu contract individual de muncă la cabinete şcolare,
cabinete planificare familială, servicii de urgenţă etc, precum şi cei care se
află în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate, declaraţi
rezidenţi în condiţiile alin. (1), optează pentru menţinerea contractelor
actuale sau pentru încadrarea ca medici rezidenţi.
Art. 28. - (1) Redistribuirea către medicină de
familie, pe baza cererilor, are loc după ce se repartizează cei reuşiţi în
limita locurilor publicate pentru fiecare grupă de specialităţi.
(2) Redistribuirea către medicină de familie, alegerea
centrului universitar şi, prin intermediul acestuia, a unităţii sanitare de
formare se fac separat pentru fiecare grupă de specialitate, numărul de locuri
fiind repartizat proporţional cu numărul de candidaţi.
Art. 29. - Candidaţii sau împuterniciţii acestora care
nu sunt prezenţi în data, ora şi locul fixat pentru alegerea specialităţii şi a
centrului de pregătire pierd drepturile conferite de concurs.
CAPITOLUL VIII
Exemplificări privind tipurile de întrebări şi modul
de punctare
Art. 30. - Caietele de concurs au un număr de 200 de întrebări
pentru fiecare profil şi grupă de specialităţi. Toate întrebările de concurs
sunt elaborate de comisiile de specialişti stabilite de preşedinţii comisiilor
comune zonale şi sunt diferite de cele deja publicate.
Art. 31. - (1) Cele 200 de întrebări de concurs sunt de
două tipuri, astfel:
a) 25% din total sunt
întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se
notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste
întrebări candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un răspuns corect,
întrebarea se anulează (punctaj 0);
b) 75% din total sunt întrebări tip complement
multiplu cu 2-4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri corecte
este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai
puţin de 2 sau mai mult de 4
răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0);
(2) In caietul de concurs se precizează întrebările de
tip complement simplu şi întrebările de tip complement multiplu.
Exemplu de punctare:
A B C D E = întrebare cu două răspunsuri corecte A şi C
- în cazul în care marchează
corect A şi C, primeşte 5 puncte, astfel:
A B C D E
X X
1 1 1 1 1 = 5 puncte;
- în cazul în care marchează A şi B, primeşte 3
puncte, astfel:
A B C D E
X X
1 0 0 1 1 = 3 puncte.
(3) Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se face
pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcţie de
răspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea considerată cu
gradul de dificultate cel mai mare.
(4) Departajarea candidaţilor care au obţinut
punctajul maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de
departajare. Această probă constă din 100 de întrebări, din tematica şi
bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore
înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în
ziua de sâmbătă, 25 noiembrie 2006, în centrul universitar în care s-a
desfăşurat concursul. Corectura se face în mod electronic în sala de concurs,
în prezenţa candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei
ierarhizări a candidaţilor care au obţinut punctaj maxim posibil.
Candidaţii care nu se prezintă la proba de departajare
figurează în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaţilor
care au susţinut proba de departajare.
(5) Pentru susţinerea probei
de departajare nu se percepe taxă.
CAPITOLUL IX
Probleme de organizare
Art. 32. - Pentru buna desfăşurare a concursului de
rezidenţiat se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor
obligaţii:
a) publicarea tematicii şi a
bibliografiei de concurs, precum şi a metodologiei de desfăşurare a concursului
- coordonator este preşedintele comisiei comune centrale;
b) stabilirea numărului de locuri pe profiluri, grupe
de specialităţi şi centre de pregătire, conform prevederilor legale - ordin
comun al ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei şi
cercetării;
c) rezolvarea problemelor financiare (propunere taxă
şi încasare, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata personalului care a
contribuit la concurs etc.) - responsabil este Centrul Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
d) închirierea sălilor pentru concurs, prezentarea
unui tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecărei săli, avându-se grijă să
rămână în fiecare sală 1 - 3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sălii),
şi verificarea cu o săptămână înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivă
(căldură, lumină, aerisire, scaune bune etc.) - responsabil este preşedintele
comisiei comune zonale;
e) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni (hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de
împachetat, plicuri pentru grile, sfoară, ceară roşie, dischete noi, cleşti
pentru sigilat etc.) - responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti;
f) organizarea supravegherii
concursului - responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;
- solicitarea prin UMF-uri şi ASP-uri a unui număr
suficient de supraveghetori (1 supraveghetor la 25 de candidaţi cu un minim de
3 persoane pentru o sală);
- desemnarea şefilor de
clădire, de sală şi a supraveghetorilor pe locuri de concurs;
- instruirea acestora cu o săptămână înainte de
concurs;
g) întocmirea şi tipărirea listelor cu candidaţi, a
legitimaţiilor de bancă şi împărţirea candidaţilor pe săli în funcţie de
capacitatea fiecăreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web maşter pentru
publicarea pe internet - responsabili sunt Centrul Naţional de Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti şi preşedinţii comisiilor comune zonale;
h) elaborarea şi tipărirea instrucţiunilor pentru şefii
de clădire, de sală, supraveghetori şi candidaţi - coordonator este
preşedintele comisiei comune centrale;
i) elaborarea şi tipărirea documentelor nesecrete
(procese-verbale, diferenţiate pentru şefii de clădiri şi de sală, de
predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări şi de predare-primire de la
sfârşitul concursului, pentru plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu
grile anulate sau nefolosite, grile „Retras din concurs", caiete cu
întrebări nefolosite, atât ale şefilor de sală către şefii de clădire, cât şi
ale şefilor de clădire către comisiile comune zonale; procese-verbale privind derularea
concursului, completate şi semnate de şefii de sală şi de supraveghetori,
grilele de răspuns, plicurile ce conţin borderourile de predare a grilei pentru
corectat şi de luare la cunoştinţă a punctajului) - responsabil este Centrul
Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
j) tipărirea caietelor cu întrebări - responsabil este
preşedintele comisiei comune zonale;
k) transportul caietelor cu întrebări la sălile de
concurs şi apoi al grilelor corectate la locul stabilit de comisia comună zonală,
pregătire de maşini şi personal de însoţire - responsabil este preşedintele
comisiei comune zonale;
l) pregătirea pentru corectură,
după aducerea la săli a aparaturii electronice şi asigurarea personalului
necesar, altul decât şefii de sala sau supraveghetorii - responsabil este
preşedintele comisiei comune zonale;
m) stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator - responsabil este Centrul Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
n) citirea grilelor prin scanare - responsabil este
preşedintele comisiei comune zonale;
o) stabilirea grilei de răspuns - responsabil este
preşedintele comisiei comune zonale;
p) stabilirea clasificărilor finale în ordinea
descrescătoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 31
alin. (3) şi (4), pe profiluri şi grupe de specialităţi
- responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;
r) afişarea clasificărilor finale - responsabil este
preşedintele comisiei comune centrale;
s) crearea unei pagini web pe internet în care se
publică toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia pe săli a
candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru candidaţi,
punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.) - responsabil
este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
t) alegerea locurilor publicate la rezidenţiat şi a
centrelor de pregătire - responsabil este preşedintele comisiei comune
centrale;
u) redistribuirea către medicină de familie, alegerea
centrului universitar şi, prin intermediul acestuia, a unităţii sanitare de
formare - responsabil este preşedintele comisiei comune
centrale.
Art. 33. - Materialele necesare concursului,
achiziţionate de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar
Bucureşti, se trimit comisiilor comune zonale până la data de 9 noiembrie 2006.
Art. 34. - (1) Pregătirea materialelor necesare
desfăşurării concursului presupune: realizarea grilelor pentru răspuns,
pregătirea sacilor cu materiale nesecrete şi realizarea caietelor cu întrebări.
(2) Grilele pentru răspuns se tipăresc, până la data
de 4 noiembrie 2006, într-un număr dublu faţă de numărul candidaţilor înscrişi
pe liste, plus o rezervă de 10% din fiecare tip, pentru a preîntâmpina
posibilele dificultăţi generate de distribuţia diferită a fiecărui tip de grilă
în săli. Grilele sunt de 4 tipuri, notate cu A, B, C şi D, pentru fiecare
profil şi grupă de specialităţi corespunzător cu notarea caietelor cu
întrebări, astfel încât în săli candidaţii care au locurile apropiate să aibă
grile şi caiete de tipuri diferite.
(3) Pregătirea sacilor pentru săli, conţinând toate
materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor cu întrebări), se face de
către comisiile comune zonale, în săptămâna premergătoare concursului.
Fiecare sac, pe care se scriu profilul, grupa de
specialităţi, clădirea, sala, precum şi conţinutul sacului, cuprinde următoarele materiale:
- colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul
grilelor pentru răspuns este dublu faţă de numărul candidaţilor din sala
respectivă (+10%), astfel încât să se asigure posibilitatea schimbării grilei
cu una de acelaşi tip, o dată pentru fiecare candidat, în cazul în care
candidatul a făcut greşeli şi solicită schimbarea grilei; pe fiecare colet se
scriu sala, numărul de candidaţi din sala respectivă, numărul de grile pentru
răspuns conţinute de colet (numărul candidaţilor din sala respectivă x 2 +
10%);
- pixuri-carioca negre pentru completarea grilei de
răspuns; numărul pixurilor-carioca este corespunzător numărului candidaţilor
din sala respectivă + 30% rezervă;
- plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor
corectate;
- coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se
introduc în plicuri;
- plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru
sigilat sacii;
- bandă adezivă pentru sigilat plicurile cu grilele
corectate şi coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;
- sfoară pentru legat coletele
cu grile;
- hârtie de împachetat pentru coletele cu grile
anulate şi retrase din concurs;
- sârme cu plumbi;
- pixuri-carioca de culoare roşie.
Sacii cu materialele nesecrete sigilaţi sunt depozitaţi
la nivelul comisiilor comune zonale, cu două zile înainte de concurs. Sediul
este sigilat.
In dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi,
conţinând cele de mai sus, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt
transportaţi de comisiile special desemnate la locurile de desfăşurare' a concursului.
(4) Pentru crearea şi multiplicarea caietelor cu
întrebări se desfăşoară următoarele activităţi:
a) Preşedintele comisiei comune zonale împreună cu
coordonatorul îşi aleg grupurile de lucru pentru conceperea întrebărilor.
Aceste grupuri de lucru sunt făcute publice în ziua concursului.
b) Intrebările sunt create după tematica şi
bibliografia deja anunţate. Ele sunt prezentate în anumite condiţii de punere
în pagină şi/sau pe dischetă pe un anumit tipar.
c) Caietele cu întrebări sunt alcătuite şi
multiplicate de o comisie special desemnată care lucrează într-un loc de unde
nu are nicio legătură cu exteriorul şi nu părăseşte locul respectiv, decât după
minimum o oră de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La
locul respectiv, comisia desemnată dispune de toate materialele şi
echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări şi ambalării lor în
saci ce vor fi sigilaţi. Caietele sunt multiplicate într-un număr stabilit în
funcţie de numărul candidaţilor din fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru
înlocuire, în cazul unor eventuale greşeli de tipărire şi pentru preîntâmpinarea
dificultăţilor legate de distribuţia diferită a fiecărui tip în sală. Caietele
sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C şi D pentru fiecare profil şi
grupă de specialităţi. Caietele conţin aceleaşi întrebări, dar ordinea acestor
întrebări este diferită pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete.
d) După multiplicarea caietelor într-un număr
corespunzător din fiecare tip acestea sunt împachetate, pachetele sunt sigilate
cu bandă adezivă şi ştampilate (ştampila este emisă de Centrul Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti), puse în saci, iar sacii sunt
sigilaţi cu cleştii transmişi de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul
Sanitar Bucureşti. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este pusă în sacul
desemnat pentru fiecare sală de concurs.
e) In dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi,
separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportaţi la locul de
desfăşurare a concursului de comisiile special desemnate, în maşini însoţite de
două persoane.
f) După terminarea operaţiunilor de multiplicare,
toate materialele rămase (rebuturi, plusuri, matriţe din copiatoare etc.) sunt
împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul comisiei comune zonale,
unde se păstrează până după alegerea specialităţilor şi a centrelor de
pregătire.
Art. 35. - In termen de 5 zile de la data finalizării
alegerii specialităţilor şi a centrelor de pregătire, toate documentele
rezultate în urma acestui concurs (grilele cu răspunsurile candidaţilor,
grilele „Anulat" şi „Retras din concurs", dischetele,
procesele-verbale, contestaţiile candidaţilor, documentele emise de comisia
comună zonală privind rezolvarea contestaţiilor şi stabilirea grilei corecte
rămase definitivă, tabelele originale cu alegerea specialităţii şi a centrului de
pregătire etc.) sunt împachetate şi sigilate. Pachetele sunt trimise prin
delegat şi predate cu proces-verbal de predare-primire Centrului Naţional de
Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.