ORDIN
Nr. C.P. 117 din 15 august 1997
pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si
juridice care au dreptul sa execute, legal, lucrari de cadastru, geodezie si
cartografie pe teritoriul Romaniei
ACT EMIS DE: OFICIUL NATIONAL DE CADASTRU, GEODEZIE SI
CARTOGRAFIE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 273 din 10 octombrie 1997
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Presedintele Oficiului National de Cadastru, Geodezie si Cartografie,
in baza art. 1 alin. (1) si a art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 1.038 din
28 octombrie 1996 privind organizarea si functionarea Oficiului National de
Cadastru, Geodezie si Cartografie,
emite prezentul ordin:
ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul privind autorizarea persoanelor fizice si juridice
care au dreptul sa execute, legal, lucrari de cadastru, geodezie si cartografie
pe teritoriul Romaniei, care va intra in vigoare la data publicarii lui in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Oficiului National de Cadastru,
Geodezie si Cartografie,
dr. ing. Marian Rotaru
REGULAMENT
privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care au dreptul sa execute,
legal, lucrari de cadastru, geodezie si cartografie pe teritoriul Romaniei
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
In conformitate cu prevederile art. 5 din Legea cadastrului si a
publicitatii imobiliare nr. 7/1996, Oficiul National de Cadastru, Geodezie si
Cartografie (ONCGC) autorizeaza persoanele fizice si juridice care au dreptul
sa realizeze lucrari tehnice de cadastru, geodezie si cartografie pe teritoriul
Romaniei.
Art. 2
Autorizarea persoanelor fizice si juridice are drept scop asigurarea
premiselor pentru realizarea lucrarilor de cadastru, geodezie si cartografie in
conditiile indeplinirii cerintelor tehnice si calitative minimale, prevazute in
normativele elaborate de ONCGC.
Art. 3
Prin autorizare se atesta capacitatea tehnico-profesionala a persoanelor
fizice si juridice de a realiza lucrari de cadastru, geodezie si cartografie pe
teritoriul Romaniei, recunoscute oficial si destinate a fi preluate in Fondul
national de geodezie, cartografie si cadastru. Pot solicita autorizarea
persoane fizice cu domiciliul in Romania si persoane juridice care au sediul
sau o reprezentanta inregistrata legal in Romania.
Art. 4
Atestarea capacitatii tehnico-profesionale se realizeaza prin verificarea
performantelor profesionale si a posibilitatilor tehnice de executie ale
persoanelor fizice si juridice care solicita autorizarea, conform prevederilor
prezentului regulament.
CAP. 2
Domenii si conditii de autorizare
Art. 5
Autorizarea persoanelor fizice si juridice se face pe domenii de activitate
si se solicita pentru unul, mai multe sau toate domeniile de activitate, cu
respectarea conditiilor impuse de prezentul regulament. Domeniile de autorizare
a persoanelor fizice si juridice sunt urmatoarele:
A. realizarea lucrarilor de completare, modernizare si mentinere in stare
de folosire a retelelor geodezice nationale si a retelelor planimetrice si
altimetrice de indesire, precum si asigurarea si actualizarea bazei
cartografice - inclusiv prin metode fotogrammetrice -, necesare realizarii cadastrului
general;
B. realizarea si intretinerea periodica, planificata, a lucrarilor de
cadastru general, lucrarilor de topografie inginereasca; efectuarea
masuratorilor necesare solutionarii contestatiilor cu privire la stabilirea
plusurilor si minusurilor de teren de pe aceeasi unitate
administrativ-teritoriala, care se compenseaza intre proprietarii in cauza;
C. executarea lucrarilor tehnice privind comasarile, parcelarile,
schimburile de terenuri si rectificarile de hotare dintre unitatile administrativ-teritoriale;
D. executarea masuratorilor necesare realizarii si intretinerii lucrarilor
pentru cadastrele de specialitate, in vederea preluarii datelor si
informatiilor rezultate din acestea in cadastrul general;
E. realizarea produselor cartografice.
Art. 6
Conditiile de autorizare a persoanelor fizice sunt:
(1) studii superioare de specialitate (inginer geodez, inginer topograf,
inginer cadastru), cu activitate profesionala neintrerupta in masuratori
terestre de minimum 3 ani, pentru autorizare in domeniile A, B, C, D si E.
(2) studii superioare de specialitate de scurta durata (subinginer
cadastru, subinginer topograf), cu activitate profesionala neintrerupta in
masuratori terestre de minimum 5 ani, pentru autorizare in domeniile B, C, D si
E. Lucrarile de executie din domeniile B, C, D, si E pot acoperi o suprafata de
cel mult 15.000 hectare;
(3) studii medii de specialitate (tehnician cadastru, tehnician topograf),
cu activitate profesionala neintrerupta de minimum 10 ani, pentru autorizare in
domeniile B, C si D. Lucrarile de executie din domeniile B, C si D pot acoperi
o suprafata de cel mult 50 hectare.
Art. 7
Sunt autorizate, la cerere, pentru toate domeniile, fara indeplinirea
conditiilor de autorizare prevazute la art. 6, persoanele fizice care au titlul
de doctor in ramura de stiinta "Tehnica", specialitatea
"Geodezie, cartografie, fotogrammetrie si teledetectie", precum si
cele care sunt atestate inginer proiectant principal gradul 1 sau cercetator
stiintific gradul 1 in specialitatile cadastru, geodezie sau cartografie.
Art. 8
Conditiile de autorizare a persoanelor juridice [agenti economici*] sunt:
(1) sa fie inscrise in Registrul comertului, sa aiba cont in banca si sa nu
fi fost sanctionate comercial;
(2) sa aiba inscrise in statut, ca domeniu principal de activitate, lucrari
de geodezie, cartografie, cadastru;
(3) sa aiba cel putin un angajat permanent autorizat pentru domeniul pentru
care solicita autorizarea;
(4) sa aiba un sediu;
(5) sa aiba un minimum de echipamente tehnice pentru a realiza lucrari in
domeniul pentru care solicita autorizarea.
-------------
*) Societate comerciala: cu raspundere limitata; pe actiuni; in nume
colectiv; in comandita simpla; in comandita pe actiuni si regie autonoma.
Art. 9
Autorizarea persoanelor juridice se realizeaza, daca acestea ofera
serviciile prevazute de metodologiile, normele si instructiunile elaborate de
ONCGC, si pot demonstra, prin lucrari executate anterior, ca dispun de un
minimum de echipamente si de personal de specialitate, permanente, necesare
pentru realizarea lucrarilor.
CAP. 3
Documente si procedura de autorizare
Art. 10
Procesul de autorizare a persoanelor fizice si juridice pentru domeniile A,
B, C, D si E este organizat si coordonat de catre ONCGC, prin Inspectia de Stat
pentru Cadastru, Geodezie si Cartografie (ISCGC).
Art. 11
Autorizarea se realizeaza, in toate cazurile, de catre Comisia de
autorizare, ale carei componenta si modalitate de functionare sunt precizate la
cap. VII.
Art. 12
Documentele necesare in vederea autorizarii persoanelor fizice, cuprinse
intr-un dosar de autorizare, sunt:
(1) cerere de inscriere pentru autorizare, cuprinzand datele de identitate
si domeniul/domeniile pentru care se solicita autorizarea, conform modelului
prezentat in anexa nr. 1;
(2) curriculum vitae;
(3) lista de lucrari la care a participat in domeniul/domeniile pentru care
solicita autorizarea;
(4) atestate de studii, cursuri de perfectionare, in copie;
(5) carnet de munca, in copie;
(6) cazier judiciar, in original.
Art. 13
Documentele necesare in vederea autorizarii persoanelor juridice, cuprinse
intr-un dosar de autorizare, sunt:
(1) cerere de inscriere pentru autorizare, cuprinzand datele de
identificare a persoanelor juridice si domeniile in care se solicita
autorizarea, conform modelului prezentat in anexa nr. 2;
(2) memoriu de activitate, continand date cu privire la capitalul social,
valoarea patrimoniului, lista principalelor lucrari executate in
domeniul/domeniile pentru care se solicita autorizarea, experienta in executia
lucrarilor, valoarea contractelor realizate, bonitatea, personalul tehnic si
economic si experienta fiecaruia in domeniul/domeniile solicitate, dotarea cu
utilaje si echipamente necesare, informatii financiare;
(3) copii legalizate de pe documentele persoanei juridice (certificatul de
inmatriculare la Oficiul Registrului comertului, actul constitutiv al agentului
economic, codul fiscal, codul SICOMEX) si copii de pe documentele
reprezentantului legal si ale angajatului permanent autorizat ca persoana
fizica (contractul de angajare, cartea de munca, certificatul de autorizare),
care este abilitat sa semneze in numele persoanei juridice pentru
domeniul/domeniile de autorizare cerute;
(4) declaratie privind sanctiuni comerciale.
Art. 14
Documentele necesare in vederea autorizarii, la cerere, a persoanelor
fizice mentionate la art. 7, cuprinse intr-un dosar de autorizare, sunt
urmatoarele:
(1) cerere scrisa, prin care se solicita autorizarea;
(2) curriculum vitae si lista de lucrari;
(3) atestate de studii, titluri stiintifice, cursuri de perfectionare, in
copie;
(4) carnet de munca, in copie;
(5) cazier judiciar, in original.
Art. 15
Dosarele de autorizare se depun la ISCGC, personal, cu numar de
inregistrare, sau pot fi trimise prin posta, cu confirmare de primire. Evidenta
acestora se tine intr-un registru special destinat acestui scop.
Art. 16
Dosarele de autorizare sunt verificate de secretarul Comisiei de
autorizare, care, pana la data de 10 a lunii curente, intocmeste listele cu
solicitarile primite in luna precedenta. Pe baza documentelor din fiecare
dosar, secretarul Comisiei de autorizare propune acceptarea sau respingerea
acestuia.
Art. 17
Comisia de autorizare analizeaza dosarele de autorizare in sesiuni de
lucru, care se tin, de regula, incepand cu data de 10 a lunii curente.
Art. 18
Deciziile Comisiei de autorizare, in urma analizarii dosarelor de
autorizare, se consemneaza intr-un registru de procese-verbale ale acesteia si
se afiseaza pana cel mai tarziu in ultima zi a lunii curente, impreuna cu
programul sesiunii de examinare, care incepe, de regula, pe data de 10 a lunii
urmatoare.
Art. 19
Examinarea candidatilor, persoane fizice, prevazute la art. 6 pct. (1) si
(2), care solicita autorizarea, consta in prezentarea de catre acestia in fata
Comisiei de autorizare a unei lucrari la care au participat, aleasa de candidat
din lista inclusa in dosarul de autorizare. Timpul acordat pentru prezentare
este de 15 minute. Dupa prezentarea lucrarii, candidatul va raspunde
intrebarilor puse de membrii Comisiei de autorizare pe marginea expunerii sale.
Art. 20
Examinarea candidatilor, persoane fizice, prevazuti la art. 6 pct. (3),
care solicita autorizarea, consta intr-o proba practica (teren si birou),
aleasa prin tragere la sorti dintr-o lista de probleme, adusa la cunostinta
candidatilor cu cel putin 30 de zile inainte de data examinarii. Durata probei
practice va fi limitata la 3 ore (doua ore teren si o ora birou), pe parcursul
unei singure zile. Pentru proba de birou, candidatii vor putea folosi
calculatoare electronice de buzunar neprogramabile si instrumente de scris si
de desen (rigla, echer, compas).
Art. 21
Candidatul care nu este prezent la data si la ora afisate pentru examinare
pierde dreptul de a se prezenta la sesiunea curenta si se poate prezenta la
sesiunea urmatoare.
Art. 22
Rezultatele (admis/respins) examenului de autorizare a persoanelor fizice
se comunica in ziua desfasurarii examinarii.
Art. 23
Eventualele contestatii ale deciziilor Comisiei de autorizare se depun in
termen de 48 de ore de la comunicarea rezultatelor. Data si ora limita pentru
inregistrarea contestatiilor vor fi aduse la cunostinta o data cu afisarea
rezultatelor.
Art. 24
Contestatiile privind rezultatele examinarii se analizeaza de catre
Colegiul de onoare al ONCGC, in termen de 48 de ore dupa expirarea termenului
limita pentru inaintarea acestora. Componenta si organizarea activitatii
Colegiului de onoare sunt precizate la cap. VII.
Art. 25
In termen de 30 de zile de la data autorizarii, persoanele fizice si
juridice indreptatite primesc un certificat de autorizare (conform modelului
prezentat in anexa nr. 5), eliberat de ISCGC.
Art. 26
In urma autorizarii, persoana fizica sau juridica va primi de la ISCGC un
certificat de autorizare, conform modelului prezentat in anexa nr. 3. In termen
de 30 de zile de la data autorizarii, persoanele fizice autorizate sunt
obligate sa-si confectioneze parafa de autorizare (conform modelului prezentat
in anexa nr. 4) si sa inainteze la ISCGC specimenul acesteia, pe declaratia proprie.
Art. 27
ONCGC tine evidenta persoanelor fizice si juridice autorizate si publica in
mijloacele de informare in masa lista cu aceste persoane autorizate si lista cu
certificatele de autorizare retrase in cursul fiecarui trimestru, iar anual, lista
tuturor persoanelor fizice si juridice autorizate, care sunt in functie la data
de 31 decembrie, cu precizarea domeniilor in care au fost autorizate. Aceste
liste se vor comunica si la camerele notarilor publici si la curtile de apel.
CAP. 4
Drepturile persoanelor fizice si juridice autorizate
Art. 28
In cadrul domeniului/domeniilor in care au primit autorizarea, persoanele
fizice si juridice au dreptul:
(1) de a participa la licitatii;
(2) de a incheia contracte si conventii de colaborare;
(3) de a acorda consultanta tehnica;
(4) de a executa lucrari si masuratori;
(5) de a intocmi documente tehnice;
(6) de a valida lucrari de cadastru, geodezie si cartografie, prin
semnatura si parafa/stampila agentului economic.
CAP. 5
Obligatiile persoanelor fizice si juridice autorizate
Art. 29
Persoanele fizice autorizate au urmatoarele obligatii:
(1) sa respecte metodologiile, normele si instructiunile elaborate de ONCGC
si sa nu valideze decat acele lucrari care se incadreaza in aceste reglementari
si care apartin domeniului/domeniilor in care au fost autorizate;
(2) sa intocmeasca si sa tina la zi un registru de evidenta a lucrarilor pe
care au fost solicitate sa le valideze, conform modelului prezentat in anexa
nr. 5. Pana la data de 31 ianuarie a fiecarui an, persoanele fizice autorizate
trebuie sa transmita la ISCGC o copie de pe acest registru, cuprinzand
inregistrarile din anul precedent.
Art. 30
Persoanele juridice autorizate au urmatoarele obligatii:
(1) sa respecte incadrarea lucrarilor in exigentele tehnice impuse prin
metodologiile, instructiunile si normele elaborate de ONCGC, privind
realizarea, verificarea si receptia lucrarilor, si sa execute numai acele
lucrari care au aviz de executie si care se incadreaza in domeniul/domeniile
pentru care au fost autorizate;
(2) sa nu valideze lucrari de cadastru, geodezie si cartografie realizate
de terte persoane fizice si juridice nespecializate;
(3) sa intocmeasca si sa tina la zi un registru de evidenta a lucrarilor pe
care le executa din domeniul/domeniile pentru care au fost autorizate, conform
modelului prezentat in anexa nr. 5. Pana la data de 31 ianuarie a fiecarui an,
trebuie sa transmita la ISCGC o copie de pe acest registru, cuprinzand
inregistrarile din anul precedent;
(4) sa intocmeasca si sa prezinte la OJCGC dosarul de receptie a lucrarilor
executate in domeniul/domeniile pentru care au primit autorizarea, intr-un
termen de 10 zile lucratoare de la predarea acestora la beneficiar;
(5) in termen de 5 zile lucratoare de la modificarea conditiilor care au
determinat autorizarea (modificarea actului constitutiv, a adresei, a
structurii angajatilor permanenti, primirea unei sanctiuni comerciale etc.), sa
notifice faptul respectiv, in scris, la ISCGC sau la OJCGC. In termen de 20 de
zile lucratoare de la notificare, persoana juridica in cauza are obligatia sa
rezolve situatia aparuta, daca aceasta este de natura sa afecteze conditiile de
autorizare prevazute la art. 8.
CAP. 6
Suspendarea autorizarii si retragerea certificatului de autorizare
Art. 31
Certificatul de autorizare a persoanelor fizice/juridice poate fi suspendat
pe o anumita perioada (1-3 luni), prin decizii ale ISCGC sau, dupa caz, ale
OJCGC, pana la aducerea la indeplinire a masurilor inscrise in procesul-verbal
de constatare, in cazurile in care se constata cel putin una dintre urmatoarele
fapte:
(1) neincadrarea in metodologiile, reglementarile, instructiunile si
normele tehnice elaborate de ONCGC;
(2) validarea lucrarilor executate fara "aviz de executie" sau pe
baza de documente si date provenite din surse neoficiale;
(3) depasirea termenului de prezentare la OJCGC a dosarului pentru receptia
lucrarilor;
(4) persoana se afla in cercetare sau ancheta pentru savarsirea unor
abateri disciplinare, penale sau de alta natura, pe toata durata cercetarii sau
anchetei;
(5) pierderea sau distrugerea certificatului de autorizare si/sau a
parafei.
Art. 32
Certificatul de autorizare a persoanelor fizice si juridice se retrage in
urmatoarele cazuri:
(1) cand se constata nerespectarea obligatiilor prevazute la cap. V;
(2) cand se intrunesc conditiile pentru a treia suspendare culpabila a
autorizarii, intr-o perioada de 2 ani consecutivi;
(3) cand persoanele fizice si juridice autorizate valideaza, prin semnatura
si parafa/stampila agentului economic, documente grafice si textuale in
domeniul/domeniile in care nu sunt autorizate sau in perioada in care sunt suspendate.
Art. 33
Certificatul de autorizare isi inceteaza valabilitatea in urmatoarele
cazuri:
(1) depasirea nejustificata a termenului de ridicare a certificatului de
autorizare sau a termenului de inaintare a specimenului de parafa;
(2) decesul persoanei fizice autorizate;
(3) dizolvarea sau falimentul persoanei juridice autorizate.
Art. 34
Persoanele fizice sau juridice al caror certificat de autorizare a fost
retras in conditiile art. 32 nu mai pot solicita si primi o alta autorizare.
Art. 35
Suspendarea sau retragerea autorizarii se constata de catre imputerniciti
ai ONCGC sau ai OJCGC, prin serviciile specializate ale acestora, care
redacteaza un proces-verbal de constatare, potrivit modelului prezentat in
anexa nr. 6.
Art. 36
Suspendarea sau retragerea, respectiv incetarea valabilitatii autorizarii,
se dispune de catre ONCGC, la propunerea ISCGC, sesizat din proprie initiativa,
la sesizarea OJCGC sau a unei terte parti.
Art. 37
Suspendarea sau retragerea, respectiv incetarea valabilitatii autorizarii,
se aduce la cunostinta persoanelor fizice si juridice in cauza, prin
instiintare scrisa, emisa de ISCGC si se publica in mijloacele de informare in
masa. Instiintarea se va trimite prin scrisoare cu confirmare de primire, in
termen de 5 zile lucratoare de la stabilirea sanctiunii, si va contine motivele
si masurile inscrise in procesul-verbal de constatare. Sanctiunile pot fi
contestate, in scris, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea instiintarii.
Dupa aceasta data, sanctiunea este definitiva.
Art. 38
Sanctiunile se considera ridicate la data intocmirii notei prin care se
constata, de catre ISCGC sau, dupa caz, de OJCGC, indeplinirea masurilor
inscrise in procesul-verbal incheiat potrivit art. 31.
CAP. 7
Comisia si procedura de autorizare
Art. 39
ONCGC, consultand institutiile de profil si asociatiile profesionale din
Romania, stabileste o lista de personalitati din specialitatile cadastru,
geodezie si cartografie, care se bucura de prestigiu profesional si autoritate
morala si pot face parte din Comisia de autorizare care examineaza cererile de
autorizare si din Colegiul de onoare care analizeaza contestatiile. Lista de
personalitati este aprobata de presedintele ONCGC si este facuta publica.
Art. 40
Comisia de autorizare, formata din sapte membri, alesi prin tragere la
sorti din lista respectiva, este aprobata prin ordin al presedintelui ONCGC.
Componenta comisiei se stabileste anual. Dupa numire, membrii comisiei aleg,
prin vot, pe presedinte. Secretarul comisiei este numit din cadrul personalului
ONCGC si pastreaza stampila acesteia.
Art. 41
Secretarul Comisiei de autorizare are urmatoarele atributii:
(1) planifica si organizeaza, impreuna cu presedintele, activitatea
comisiei, urmarind asigurarea conditiilor de desfasurare a acesteia;
(2) primeste, inregistreaza si verifica toate dosarele, documentele si
corespondenta adresate comisiei;
(3) intretine si completeaza registrul de procese-verbale ale sedintelor
comisiei;
(4) redacteaza documentele comisiei;
(5) pastreaza sigiliul comisiei.
Art. 42
Pe parcursul exercitarii mandatului, componenta Comisiei de autorizare
poate fi modificata numai prin decizia presedintelui ONCGC, in cazul cand unul
sau mai multe locuri raman vacante pana la incheierea mandatului. Modul de
organizare a activitatii comisiei si de retribuire a membrilor acesteia se
stabilesc prin ordin al presedintelui ONCGC.
Art. 43
Comisia de autorizare analizeaza si decide in urmatoarele cazuri:
(1) admiterea sau respingerea solicitarilor de autorizare a persoanelor
fizice, conform art. 6 si 7;
(2) admiterea sau respingerea dosarelor de autorizare a persoanelor
juridice, conform art. 8;
(3) admiterea sau respingerea, in urma examinarii, a autorizarii.
Art. 44
Comisia de autorizare se considera constituita in prezenta a cel putin
cinci membri ai sai. Deciziile in comisie se iau cu majoritatea simpla din
numarul total de membri (cel putin patru voturi pentru). Forma de vot, deschis
sau secret, se stabileste de catre comisie, prin vot deschis.
Art. 45
Regulile de verificare si de apreciere a rezultatelor obtinute la
autorizare se stabilesc de catre membrii Comisiei de autorizare si se aproba de
presedintele acesteia.
Art. 46
Colegiul de onoare este format din sapte membri, dintre care unul este
presedinte si altul secretar. Presedintele colegiului este presedintele ONCGC
sau, in lipsa acestuia, unul dintre membrii colegiului desemnat de presedintele
ONCGC. Membrii colegiului sunt alesi, prin vot secret, de catre personalitatile
din lista stabilita de ONCGC, pentru o perioada de 4 ani.
Art. 47
Atributiile principale ale Colegiului de onoare sunt:
(1) admiterea sau respingerea contestatiilor privind autorizarea;
(2) admiterea sau respingerea contestatiilor privind suspendarea sau
retragerea autorizarii;
(3) acceptarea sau respingerea reclamatiilor privind comportarea
imputernicitilor ISCGC sau ONCGC.
CAP. 8
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 48
Autorizarea persoanelor fizice si juridice se face pe o perioada de 5 ani.
La sfarsitul acestei perioade, persoanele fizice si juridice autorizate sunt
obligate sa prezinte la ISCGC sau, dupa caz, la Oficiul de cadastru, geodezie
si cartografie, judetean sau al municipiului Bucuresti (OJCGC), o lista a
lucrarilor executate si sa probeze executarea acestora in domeniul/domeniile
pentru care au fost autorizate. Daca se constata o activitate redusa sau o
lipsa de activitate, autorizarea va fi retrasa si se poate solicita o noua
autorizare.
Art. 49
Degradarea, distrugerea sau pierderea certificatului de autorizare sau a
parafei se va declara, in scris, la ONCGC, in termen de 48 de ore de la
constatare. ISCGC va proceda la anularea certificatului si/sau a parafei,
conform procedurilor legale, si va elibera un duplicat al certificatului
respectiv, cu un cod special, sau va inregistra noul specimen de parafa.
Persoana in cauza va suporta in intregime cheltuielile de publicitate ale
retragerii autorizarii.
Art. 50
Persoanele fizice si juridice autorizate raspund material, civil sau penal,
dupa caz, daca nu respecta metodologiile, normele si instructiunile legale,
reiesite din aplicarea prevederilor art. 67 din Legea cadastrului si a
publicitatii imobiliare nr. 7/1996.
Art. 51
Raspunderea pentru aplicarea prezentului regulament revine ONCGC, prin
ISCGC si, respectiv, OJCGC, care va lua toate masurile necesare pentru
indeplinirea prevederilor acestuia.
Art. 52
Prezentul regulament se aproba prin ordin al presedintelui ONCGC, se
publica in Monitorul Oficial al Romaniei si intra in vigoare la data
publicarii.
Art. 53
Persoanele fizice si juridice pot primi, la cerere, autorizare provizorie
pe o perioada de 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament,
cu respectarea prevederilor art. 6, 7 si 8. Documentele necesare pentru
autorizarea provizorie sunt cele prevazute la art. 12-14 si se depun la ISCGC
sau, dupa caz, la OJCGC. Autorizarea provizorie se face de catre Comisia de
autorizare, pe baza analizei documentelor, iar rezultatele analizei se afiseaza
la sediile ONCGC si OJCGC, in termen de 30 de zile lucratoare de la data
depunerii acestora.
Art. 54
La expirarea termenului de valabilitate a autorizatiei provizorii,
persoanele fizice si juridice pot solicita autorizarea, cu respectarea
prevederilor prezentului regulament.
ANEXA 1
la regulament
MODEL DE CERERE
pentru autorizarea persoanelor fizice
Domnule Presedinte/Director,
Subsemnatul(a) ..............., nascut(a) la data de ....................
in localitatea .........., judetul ..........., tara ............., avand
cetatenia ............., domiciliat(a) in localitatea ..........., str.
................. nr. ........, bl. ........, et. ......, ap. ......,
sectorul/judetul ........., posesor al diplomei de ...................... cu
nr. .........., eliberata de ............... din localitatea ..........,
promotia .........., tara .........,
solicit autorizarea in calitate de persoana fizica, in
domeniul/domeniile ...........................
In sustinerea cererii, anexez urmatoarele:
1. curriculum vitae si lista de lucrari;
2. atestate de studii, titluri stiintifice, cursuri de perfectionare;
3. copie de pe carnetul de munca;
4. declaratie privind condamnari penale.
Mentionez ca imi desfasor activitatea la
..................................,
cu sediul in .............., judetul/sectorul ............, localitatea
......., str. ........ nr. ......., tel. ........ fax ......, unde am calitatea
de ......
..............
Declar ca am luat cunostinta de obligatiile ce imi revin potrivit
Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care au
dreptul sa execute, legal, lucrari de cadastru, geodezie si cartografie, in
calitate de persoana fizica, si inteleg sa le respect intocmai.
Localitatea ............... Data ...........
Semnatura
ANEXA 2
la regulament
MODEL DE CERERE
pentru autorizarea persoanelor juridice
Domnule Presedinte/Director,
.........................................., avand sediul/reprezentanta in
(denumirea persoanei juridice)
judetul/sectorul ....... localitatea ............, str. ........... nr. .....,
bl. ....., et. ......, ap. .............., cod fiscal nr. .........., tel.
....... fax .................. , reprezentanta prin .........................,
in calitate de ........, solicitam atestarea tehnico-profesionala pentru
executarea lucrarilor de cadastru, geodezie, cartografie in domeniul/domeniile
...........................
In sustinerea cererii anexam urmatoarele:
1. memoriu de activitate si lista de lucrari la care a participat;
2. copii legalizate de pe documentele persoanei juridice:
2.1. certificatul de inmatriculare la Oficiul Registrului comertului;
2.2. actul constitutiv al persoanei juridice;
2.3. codul fiscal;
2.4. codul SICOMEX;
3. copii legalizate de pe documentele reprezentantului legal si de pe cele
ale cel putin unui angajat permanent autorizat ca persoana fizica pentru
domeniul/domeniile in care solicita autorizarea;
4. declaratie privind sanctiuni comerciale.
Declaram ca am luat cunostinta de obligatiile ce ne revin potrivit
Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care au
dreptul sa execute, legal, lucrari de cadastru, geodezie si cartografie, si
intelegem sa le respectam intocmai.
Localitatea .................. Semnatura
Data ......................... L.S.
ANEXA 3
la regulament
MODEL DE CERTIFICAT DE AUTORIZARE
pentru persoane fizice si juridice
OFICIUL NATIONAL DE CADASTRU,
GEODEZIE SI CARTOGRAFIE
CERTIFICAT DE AUTORIZARE
Nr. ....... din ........
In baza Ordinului presedintelui Oficiului National de Cadastru, Geodezie si
Cartografie nr. ..... din ......., Comisia de autorizare, numita, hotaraste:
In urma cererii nr. .... din ... si a sustinerii examenului pentru
autorizarea persoanelor fizice si juridice care au dreptul sa execute, legal,
lucrari de cadastru, geodezie si cartografie,
........................................................... domiciliat(a)
in
(numele persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice)
localitatea ............, str. ........ nr. ......, bl. ......, et.
......., ap. ....., judetul/sectorul ........, reprezentant(a) prin
.............., in calitate de .........., este autorizat(a), ca persoana
fizica/juridica, sa execute lucrari de cadastru, geodezie si cartografie in
domeniul/domeniile ..... ...............................
Presedintele Comisiei de autorizare, Secretarul Comisiei de autorizare,
Data .......... Semnatura persoanei autorizate,
ANEXA 4
la regulament
MODEL DE PARAFA
MODELUL DE PARAFA SE AFLA IN MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, NR. 273 DIN 10
OCTOMBRIE 1997.
ANEXA 5
la regulament
- Numele si prenumele/sediul persoanei fizice/juridice autorizate
- Certificat de autorizare nr. ......... din ...............
REGISTRU DE EVIDENTA A LUCRARILOR
---------------------------------------
| A | B | C | D | E | F | G | H | J | K |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
SEMNIFICATIA COLOANELOR:
A = Nr. crt.
B = Data
C = Denumirea lucrarii
D = Beneficiarul (denumirea, adresa)
E = Nr. comenzii
F = Nr. contractului
G = Nr. avizului de executie
H = Termenul final de predare
J = Termene de predare, pe faze intermediare
K = Nr. si data procesului-verbal de receptie finala a lucrarii la
beneficiar
ANEXA 6
la regulament
PROCES-VERBAL DE CONSTATARE
Incheiat la data de ........
Subsemnatul ........., reprezentant al ONCGC/OJCGC, am analizat documentele
de autorizare si registrul de evidenta a lucrarilor la ......... si am
constatat urmatoarele:
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
In urma analizei, recomand suspendarea/anularea Certificatului de
autorizare nr. ............. eliberat de ONCGC la data de ............, pentru
nerespectarea prevederilor articolului/articolelor ............ din
Regulamentul privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care au dreptul
sa execute, legal, lucrari de cadastru, geodezie si cartografie pe teritoriul
Romaniei.
Semnatura,