ORDIN Nr. 1212
din 5 octombrie 2006
privind aprobarea Normelor
de organizare si desfasurare a concursurilor pentru ocuparea functiei de
manager, persoana fizica, din spitalele publice
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 839 din 11 octombrie 2006
In conformitate cu prevederile art. 179 alin. (2) din
Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătăţii, cu modificărileulterioare,
în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr.
862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,
având în vedere Referatul de
aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare
profesională si salarizare nr. E.N. 4.829/2006,
ministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Normele de organizare şi
desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiei de manager, persoană
fizică, din spitalele publice, prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală organizare, resurse umane,
dezvoltare profesională şi salarizare va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXA
NORME
de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru
ocuparea funcţiei de manager, persoană fizică, din spitalele publice
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme reglementează selecţionarea
managerului, persoană fizică, care conduce un spital public din reţeaua
Ministerului Sănătăţii Publice.
(2) Managerul este
selecţionat prin concurs de o comisie numită prin ordin al ministrului
sănătăţii publice.
(3) Concursul de selecţie a managerului de spital
public se organizează la nivel regional, astfel:
a) la Bucureşti - pentru municipiul Bucureşti şi
judeţul Ilfov;
b) la Cluj-Napoca - pentru judeţele: Bihor,
Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare, Sălaj;
c) la Constanţa - pentru judeţele: Brăila, Buzău,
Constanţa, Galaţi, Tulcea, Vrancea;
d) la Craiova - pentru judeţele: Dolj, Olt,
Mehedinţi, Gorj, Vâlcea;
e) la laşi - pentru judeţele: Bacău, Botoşani, laşi,
Neamţ, Suceava, Vaslui;
f) la Ploieşti - pentru judeţele: Argeş, Călăraşi,
Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova, Teleorman;
g) la Timişoara - pentru judeţele: Arad,
Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş;
h) la Târgu Mureş - pentru judeţele: Alba, Braşov,
Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu.
(4) Autorităţile de sănătate publică ale judeţelor
Cluj, Constanţa, Dolj, laşi, Mureş, Prahova, Timiş şi a municipiului Bucureşti,
denumite în continuare instituţii organizatoare, asigură
logistica, personalul şi spaţiile necesare organizării concursurilor, conform
prezentelor norme.
Art. 2. - (1) Concursul de selecţie cuprinde:
a) studierea dosarului de candidat - etapă
eliminatorie;
b) concursul propriu-zis.
(2) In cadrul concursului propriu-zis candidaţii
susţin următoarele probe de evaluare:
a) test-grilă de verificare a cunoştinţelor -
eliminatoriu;
b) susţinerea proiectului de management;
c) interviu de selecţie.
(3) Concursul de selecţie se finalizează, pentru
fiecare post scos la concurs, cu ierarhizarea candidaţilor în ordinea
descrescătoare a mediilor finale obţinute în urma concursului şi cu
nominalizarea candidatului admis pe postul pentru care a concurat.
(4) Pentru a fi declaraţi „Admis" candidaţii
trebuie să obţină media finală cel puţin 8,00, iar la fiecare probă de evaluare
minimum nota 7,00.
Art. 3. - (1) Numirea în funcţia de manager al
spitalului public se face prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
(2) Managerul încadrat în condiţiile
alin. (1) încheie contract de management cu Ministerul Sănătăţii Publice pe o
perioadă de 3 ani. Contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta
înainte de termen, în urma evaluării anuale efectuate pe baza indicatorilor de
performanţă stabiliţi prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
Art. 4. - (1) In vederea organizării şi desfăşurării
concursului, Ministerul Sănătăţii Publice publică îri ziarul „Viaţa
Medicală" anunţul de concurs, cu cel puţin 30 de zile înainte de data
începerii concursului de selecţie.
(2) Anunţul de concurs cuprinde:
a) posturile scoase la concurs;
b) locul şi perioada de desfăşurare a concursului de
selecţie;
c) criteriile de selecţie;
d) locul şi perioada de înscriere;
e) conţinutul dosarului de înscriere;
f) cuantumul sumei de participare la concurs.
(3) Temele-cadru pentru proiectul de management şi
bibliografia de concurs sunt stabilite de Şcoala Naţională de Sănătate Publică
şi Management Sanitar, la solicitarea Ministerului Sănătăţii Publice. După ce
sunt avizate de preşedintele comisiei centrale de concurs, temele-cadru şi
bibliografia sunt publicate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii
concursului, pe site-uriie Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management
Sanitar: www.snsprris.ro,
www.drg.ro, www.incds.ro.
(4) Cuantumul sumei de participare la concurs se
stabileşte prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
CAPITOLUL II
Organizarea concursului de selecţie
Art. 5. - (1) Pentru organizarea şi desfăşurarea
concursului de selecţie se
constituie o comisie centrală şi 8 comisii regionale.
(2) Comisia centrală de concurs are următoarea
componenţă:
a) preşedinte:
- un secretar de stat sau
director general din Ministerul Sănătăţii Publice;
b) membri: - 3-5 reprezentanţi ai Ministerului
Sănătăţii Publice;
- 2 reprezentanţi ai Şcolii Naţionale de Sănătate
Publică şi Management Sanitar;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) de la Catedra de sănătate publică şi management a
Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila" Bucureşti;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în
specialitatea management din cadrul Facultăţii de Management a Academiei de
Studii Economice Bucureşti;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în
specialitatea psihologie din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele
Educaţiei a Universităţii Bucureşti;
c) secretariat: 1-2 persoane din cadrul Ministerului
Sănătăţii Publice.
(3) Comisia regională de concurs are următoarea
componenţă:
a) preşedinte: un director din Ministerul Sănătăţii
Publice;
b) vicepreşedinte: un cadru didactic (profesor sau
conferenţiar) în specialitatea management din cadrul facultăţilor de management (similare) de stat;
c) membri: - 2 reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii
Publice;
- un reprezentant al Şcolii Naţionale de Sănătate
Publică şi Management Sanitar;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) de la
Catedra de sănătate publică (similare) a unei universităţi de medicină şi
farmacie de stat;
- două cadre didactice (profesor sau conferenţiar) în
specialitatea management din cadrul facultăţilor de management (similare) de
stat;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în
specialitatea psihologie din cadrul facultăţilor de psihologie (similare) de
stat;
d) secretariat: 1-2 persoane din cadrul instituţiei
organizatoare. In funcţie de numărul de candidaţi, comisiile regionale de concurs pot avea un număr mai mare de
membri, aprobat prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
(4) Cadrele didactice din componenţa comisiei
centrale şi comisiilor regionale de concurs sunt propuse de rectorii
instituţiilor de învăţământ superior, la solicitarea Ministerului Sănătăţii
Publice.
(5) La constituirea comisiilor regionale de concurs,
cadrele didactice de specialitate sunt nominalizate din cadrul instituţiilor de
învăţământ superior de stat, altele decât cele din centrul universitar situat
în localitatea organizatoare.
(6) După constituire, până la finalizarea concursului
de selecţie şi soluţionarea contestaţiilor, comisia centrală şi comisiile
regionale de concurs îşi desfăşoară activitatea în încăperi destinate special,
dotate cu mijloace birotice şi de securitate a informaţiilor, asigurate de
Ministerul Sănătăţii Publice şi de instituţiile organizatoare.
Art. 6. - Nu pot face parte din comisia centrală,
comisiile regionale de concurs şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor
cei care declară sau despre care sunt informaţii certe că au rude ori afini
până la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidaţilor.
Art. 7. - (1) Preşedinţii comisiei centrale şi
comisiilor regionale de concurs poartă întreaga răspundere pentru buna
organizare şi desfăşurare a concursului, asigurarea legalităţii în ceea ce
priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia,
securitatea conţinutului probelor de evaluare şi a documentelor elaborate de
comisie şi candidaţi în vederea evaluării şi ierarhizării acestora.
(2) Preşedintele comisiei centrale de concurs
stabileşte:
a) cu cel puţin 45 de zile înainte de data începerii
concursului, componenţa nominală a comisiei centrale şi a comisiilor regionale
de concurs, în baza nominalizărilor făcute de rectorii instituţiilor de
învăţământ superior, pe care le supune aprobării ministrului sănătăţii publice;
b) atribuţiile membrilor comisiei centrale de concurs
şi ale preşedinţilor comisiilor regionale de concurs, astfel încât să se
asigure răspunderea personală a fiecăruia;
c) componenţa nominală a
comisiei de soluţionare a contestaţiilor, pe care o supune aprobării
ministrului sănătăţii publice, cu cel puţin 10 zile înainte de data începerii
concursului.
Art. 8. - (1) Atribuţiile comisiei centrale de concurs
sunt:
a) elaborarea anunţului de
concurs şi publicarea acestuia;
b) avizarea temelor pentru proiectul de management şi
a bibliografiei de concurs stabilite de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi
Management Sanitar şi dispunerea publicării lor pe internet;
c) elaborarea variantelor de
întrebări pentru testul de verificare a cunoştinţelor.
(2) Atribuţiile comisiei regionale de concurs sunt:
a) preluarea şi studierea dosarelor de înscriere ale candidaţilor;
b) luarea în evidenţă a candidaţilor al căror dosar a
fost declarat „Admis";
c) instruirea candidaţilor înainte de începerea
probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul
desfăşurării concursului;
d) organizarea şi desfăşurarea probelor de evaluare;
e) elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativă a probelor de evaluare şi pentru
finalizarea concursului;
f) înaintarea contestaţiilor depuse la secretariatul
comisiei regionale de concurs către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 9. - (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor
se constituie la nivel central şi este formată din preşedinte şi alţi 2 membri
ai comisiei, personal de specialitate.
(2) Atribuţiile preşedintelui comisiei de
soluţionare a contestaţiilor sunt:
a) pregătirea comisiei;
b) înregistrarea
contestaţiilor primite de la comisiile regionale de concurs;
c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru al
comisiei;
d) comunicarea deciziei de soluţionare a
contestaţiilor.
(3) Comisia soluţionează contestaţiile cu privire la
respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilă şi la rezultatul final al
concursului. Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt
definitive.
CAPITOLUL III
Inscrierea
candidaţilor
Art. 10. - La concursul de selecţie se pot înscrie
candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, următoarele criterii:
a) sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă
durată cu diplomă de licenţă;
b) sunt absolvenţi ai cursului de perfecţionare în
management sanitar, stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii publice;
c) au cel puţin 2 ani vechime
în posturi cu studii universitare de lungă durată;
d) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmărire
penală;
e) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi
neuropsihic);
f) au achitat suma de participare la concurs.
Art. 11. - Dosarul de înscriere
trebuie să conţină următoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) copia legalizată a actului de identitate;
c) copia legalizată a diplomei de licenţă;
d) copia legalizată a certificatului de absolvire a
cursului de perfecţionare în management spitalicesc;
e) curriculum vitae;
f) copii ale diplomelor de studii şi alte acte ce
atestă efectuarea unor specializări, competenţe/atestate etc. în domeniul
managementului sanitar;
g) adeverinţa care atestă vechimea în posturi cu
studii universitare de lungă durată sau copie de pe carnetul de muncă,
certificată „în conformitate cu originalul" de către conducerea unităţii;
h) cazierul judiciar;
i) adeverinţa din care rezultă că este apt medical;
j) declaraţia pe propria răspundere privind colaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;
k) copie legalizată a actelor (certificat de căsătorie
etc.) prin care şi-a schimbat numele, după caz;
l) proiectul de management realizat de candidat;
m) chitanţa de plată a sumei de participare la concurs.
Art. 12. - (1) Dosarele de înscriere se depun la
secretariatele comisiilor regionale de concurs, până la termenul stabilit
pentru finalizarea înscrierilor, care nu poate fi mai târziu de 5 zile înainte
de începerea concursului.
(2) Comisia regională de
concurs, în termen de 3 zile de la data finalizării înscrierilor, studiază
dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare rezultatul prin înscrierea
menţiunii „Admis" său „Respins".
(3) Rezultatul studierii dosarelor de înscriere se
afişează la sediul instituţiei organizatoare.
(4) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul
studierii dosarelor, în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia se rezolvă în timp de 72 de ore de la
data depunerii de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(5) Concursul de selecţie este continuat numai de
candidaţii al căror dosar a fost declarat „Admis".
(6) Candidaţilor al căror dosar a fost declarat
„Respins" li se returnează 75 % din suma de participare la concurs, în
termen de 30 de zile de la data la care a fost declarat
„Respins".
CAPITOLUL IV
Desfăşurarea concursului propriu-zis
Art. 13. - (1) Testul-grilă de verificare a
cunoştinţelor se elaborează de un colectiv de specialitate din cadrul comisiei
centrale de concurs, stabilit de preşedintele acesteia.
(2) Testul-grilă are caracter eliminatoriu şi se
desfăşoară pe durata a 2 ore.
(3) Testul-grilă conţine 50 de întrebări, din care
40% din domeniul legislaţiei specifice activităţii spitalului public şi 60% din
domeniul managementului sanitar.
(4) Fiecare întrebare are 4 variante de răspuns (a,
b, c, d), din care:
a) 40% din totalul întrebărilor au un singur răspuns
corect din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,2 puncte;
b) 60% din totalul întrebărilor au două răspunsuri
corecte din 4 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,1 puncte.
Art. 14. - (1) Colectivul stabilit de preşedintele
comisiei centrale de concurs pentru elaborarea testului-grilă se întruneşte cu
cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţii special destinate care să
asigure secretizărea activităţii şi condiţii optime de lucru.
(2) La stabilirea testului-grilă se folosesc şi
variantele de întrebări elaborate de membrii comisiei centrale de concurs.
(3) Testul-grilă elaborat se transmite preşedinţilor
comisiilor regionale de concurs cu două ore înainte de începerea probei, în
format electronic, pe o adresă special creată. In cazul în care nu funcţionează
internetul, testul-grilă se poate transmite şi prin fax.
(4) Grila de corectare a testului se transmite comisiilor regionale de concurs după finalizarea probei,
în condiţiile alin. (3).
(5) Testul-grilă primit se multiplică, în prezenţa
preşedintelui comisiei regionale de concurs, într-un număr de exemplare mai mare
cu 10% faţă de numărul candidaţilor înscrişi în concurs. După multiplicare
testele-grilă se introduc în plicuri, câte unul pentru fiecare sală de concurs,
şi se sigilează. Fiecare plic va conţine o rezervă de 10% faţă de numărul
candidaţilor din sala respectivă.
(6) Persoanele care au participat la multiplicarea şi
sigilarea plicurilor cu testele-grilă, indiferent de funcţia pe care o au, pot
să părăsească spaţiile în care s-au desfăşurat aceste activităţi după 30 de
minute de la ora fixată pentru deschiderea plicurilor cu teste şi difuzarea lor
candidaţilor.
Art. 15. - Exigenţe cu privire la elaborarea
întrebărilor:
a) conţinutul să fie clar exprimat, să fie exclusă
orice ambiguitate sau capcană;
b) formularea să fie în strictă concordanţă cu bibliografia
stabilită pentru concurs;
c) gradul de complexitate al întrebărilor să fie de
nivel mediu;
d) să acopere o arie cât mai extinsă a bibliografiei de concurs;
e) să poată fi rezolvate în timpul stabilit.
Art. 16. - (1) Pentru fiecare sală de concurs în care
se desfăşoară proba de test-grilă, vicepreşedintele comisiei regionale de
concurs stabileşte, prin tragere la sorţi, cu două ore înainte de începerea
probei, din rândul personalului pus la dispoziţie de instituţia organizatoare,
responsabilul de sală.
(2) Responsabilul de sală are următoarele atribuţii;
a) verifică sala de concurs îndepărtând toate
materialele care îi pot influenţa pe candidaţi în rezolvarea testului-grilă;
b) afişează la intrare tabelul nominal cu candidaţii,
în ordine alfabetică, repartizaţi să susţină proba de evaluare în sala
respectivă;
c) stabileşte locul fiecărui candidat, în funcţie de
numărul curent din tabelul nominal;
d) verifică prezenţa şi identitatea candidaţilor şi o
consemnează în documentele de evidentă;
e) distribuie candidaţilor, la ora stabilită pentru
începerea probei, câte un test-grilă;
f) precizează şi verifică modul de identificare a
fiecărei lucrări şi ia măsuri de secretizare a acestora, aplicând pe fiecare
test, până la finalizarea probei, ştampila specială de concurs sau cea
stabilită de preşedintele comisiei centrale de concurs;
g) verifică existenţa unor semne distinctive pe teste,
luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne prin înscrierea
pe lucrare „anulat", cu semnătura
proprie, şi asigură un nou test-grilă candidatului în cauză, cu respectarea
transparenţei acestei activităţi. La fel se procedează şi în cazul în care unii
candidaţi doresc să îşi transcrie testul-griiă, fără să depăşească timpul
afectat probei;
h) preia de la candidaţi, pe bază de semnătură,
testele-grilă;
i) predă secretariatului comisiei regionale de concurs,
pe bază de semnătură, în prezenţa cel puţin a unui supraveghetor şi a doi
candidaţi, testele-grilă ale candidaţilor.
Art. 17. - (1) Supraveghetorii se numesc de
vicepreşedintele comisiei regionale de concurs, prin tragere la sorţi, cu două
ore înainte de începerea probei, din rândul personalului pus la dispoziţie de
instituţia organizatoare, asigurându-se un supraveghetor la 25 de candidaţi,
dar nu mai puţin de 3 pentru o sală.
(2) Supraveghetorii se subordonează şefului de sală şi
îndeplinesc sarcinile stabilite de acesta.
Art. 18. - Pe timpul
desfăşurării probei, responsabilii de săli şi supraveghetorii nu rezolvă
tntrebări, nu dau indicaţii privind rezolvarea întrebărilor, nu permit intrarea
în sală a altor persoane, cu excepţia preşedintelui comisiei regionale de
concurs.
Art. 19. - (1) Candidaţii au
acces în sălile de susţinere a testului-grilă înainte cu 30 de minute de
deschiderea plicurilor cu teste, dar nu cu mai puţin de 15 minute, pe baza
tabelelor aflate la şefii de săli şi afişate la intrare şi a actului de
identitate.
(2) Candidaţii care nu se află
în sălile de susţinere a probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu
testele-grilă pierd dreptul de participare la concurs.
(3) In sălile de concurs este interzisă utilizarea
telefoanelor mobile.
Art. 20. - (1) La ora înscrisă
pe plic, responsabilul de sală deschide plicul cu teste în faţa tuturor
candidaţilor, le distribuie fiecărui candidat şi stabileşte ora de finalizare a
probei.
(2) Din momentul deschiderii plicului cu teste,
candidaţii nu pot părăsi sala de concurs decât după 30 de minute şi numai după
predarea lucrării. Pentru necesităţi fiziologice candidaţii pot părăsi sala de
concurs numai însoţiţi de 2 supraveghetori, iar timpul absenţei din sală nu
prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.
(3) Pentru rezolvarea
testului-grilă candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră
ori neagră.
Art. 21. - (1) După expirarea timpului, lucrările
candidaţilor se preiau de secretariatul comisiei, sub semnătură, şi se
repartizează pentru a fi evaluate de membrii comisiei regionale de concurs
nominalizaţi de preşedintele comisiei.
(2) Fiecare test-grilă este evaluat, independent, de
două persoane şi se apreciază separat, conform grilei de corectare aprobate de
preşedintele comisiei centrale de concurs. Punctajul maxim este de 10 puncte,
corespunzător notei 10.
(3) In situaţia în care există diferenţe între
punctajele acordate de cei doi evaluatori, preşedintele comisiei regionale de
concurs stabileşte un alt membru al comisiei care, în prezenţa celor care au
evaluat testul-grilă, reverifică şi stabileşte punctajul definitiv.
Art. 22. - (1) Rezultatul testului-griiă se comunică
prin afişare, la sediul instituţiei organizatoare, în termen de 24 de ore de la
finalizarea probei, dar nu mai târziu de 48 de ore.
(2) Sunt declaraţi „respins" candidaţii care au
obţinut la testul-grilă de verificarea cunoştinţelor o notă mai mică de 7,00
sau un număr de puncte echivalent cu aceasta, fiind scoşi din concurs şi
nemaiputându-se prezenta la susţinerea probelor prevăzute la art. 2 alin. (2)
lit. b) şi c).
(3) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul
testului-grilă în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia se
soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore
de la data depunerii.
Art. 23. - (1) Proiectul de management urmăreşte modul
în care candidatul analizează şi propune soluţii de rezolvare a temei date,
utilizând aparatul ştiinţific şi conceptual specific.
(2) Tema aleasă de candidat pentru proiectul de
management vizează spitalul public pentru care candidează. Informaţiile
necesare pentru realizarea proiectului trebuie să fie libere la publicare şi
obţinute în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) La cererea candidaţilor, autorităţile de sănătate
publică sau Ministerul Sănătăţii Publice, după caz, pun/pune la dispoziţia acestora,
în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de venituri şi
cheltuieli aprobat, structura organizatorică aprobată prin ordin al ministrului
sănătăţii publice şi structura de personal la data solicitării, aferente
unităţilor sanitare la care sunt înscrişi candidaţii.
Art. 24. - (1) Candidaţii îşi aleg tema pentru
proiectul de management şi îl depun odată cu înscrierea la concurs.
(2) Proiectul de management
trebuie să fie realizat individual de către candidat şi să rezolve problemele
solicitate într-un volum de maximum 8 - 10 pagini, tehnoredactate pe
calculator, cu fonturi de 14.
(3) Proiectele sunt evaluate, până la data susţinerii
orale de către candidat, de un colectiv de specialişti stabilit de preşedintele
comisiei regionale de concurs dintre membrii comisiei de concurs.
(4) Fiecare lucrare este notată, independent, de
minimum două persoane, conform grilei de punctare stabilite de Şcoala Naţională
de Sănătate Publică şi Management Sanitar. Nota finală, cu două zecimale, este
media notelor acordate de fiecare evaluator.
(5) Grila de punctare a proiectelor de management
este elaborată de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar si
publicată pe site-urile sale, după încheierea perioadei de inscriere a candidaţilor.
(6) In cazul în care există diferenţe mai mari de un
punct între notele acordate de cei doi evaluatori, proiectul de management este
încredinţat altul specialist care, în prezenţa celor care au evaluat lucrarea,
reverifică şi stabileşte nota finala.
Art. 25. - (1) Susţinerea proiectului se face în plenul
comisiei regionale de concurs sau pe subcomisii, pe durata a maximum 15 minute,
plus 5 minute acordate pentru răspunsurile la întrebările adresate de membrii
comisiei/subcomisiei de concurs. O subcomisie are cel puţin 3 membri.
(2) Nota acordată iniţial poate fi mărită sau
micşorată în funcţie de modul de susţinere a lucrării şi a răspunsurilor date
membrilor comisiei de concurs.
(3) In urma susţinerii orale a proiectului de
management, comisia regională de concurs stabileşte nota definitivă pentru
această probă de evaluare.
(4) Comunicarea notelor definitive la proiectul de
management se face prin afişare, la sfârşitul fiecărei zile de concurs, la
sediul instituţiei organizatoare.
Art. 26. - (1) Interviul de selecţie are scopul de a
permite membrilor comisiei regionale de concurs să constate, analizând şi
rezultatele obţinute la probele de evaluare susţinute anterior, dacă
respectivul candidat îsi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacă
este cel mai potrivit pentru acest post.
(2) Fiecare membru al comisiei regionale de concurs,
după finalizarea interviului, întocmeşte „Fişa interviului de selecţie" (conform anexei).
(3) Nota finală, cu două zecimale, este media notelor
acordate de fiecare membru al comisiei de concurs în fişă.
Art. 27. - (1) Interviul de selecţie se desfăşoară pe
durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei regionale de concurs sau pe
subcomisii, în funcţie de numărul candidaţilor. O subcomisie are cel puţin 3 membri.
(2) In cadrul interviului de selecţie se pot adresa
candidatului următoarele categorii de întrebări:
a) întrebări deschise: cu scopul de a atrage mai
multe informaţii de la candidat, dezvoltând datele
furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: Ce
puteţi să spuneţi despre......?);
b) întrebări închise: cu scopul de a clarifica unele
fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: Aţi condus un colectiv de
muncă/echipă vreodată?);
c) întrebări ipotetice: cu scopul de a evalua
răspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice
(de exemplu: In cazul în care sunteţi angajat, cum aţi proceda în
administrarea cheltuielilor legate de personal?);
d) întrebări de probă: cu scopul de a clarifica unele
aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de
exemplu: Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneaţi că.........)
(3) Nu se adresează candidatului întrebări referitoare
la opiniile sale politice, la activitatea sindicală, religie, etnie, sex,
starea materială şi originea socială.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 28. - (1) Media finală a fiecărui candidat se
calculează cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la
testul-grjlă, proiectul de management şi interviul de selecţie.
(2) In baza mediilor finale ale candidaţilor se
întocmesc, pentru fiecare post scos la concurs, în ordine descrescătoare,
listele finale ale concursului de selecţie.
(3) La medii egale,
departajarea candidaţilor se face pe baza mediei obţinute la testul-grilă, iar
la menţinerea egalităţii, pe baza notei obţinute la interviul de selecţie.
Art. 29. - (1) Comunicarea rezultatelor finale se face
prin afişare la sediul instituţiei organizatoare, în
termen de 24 de ore de la finalizarea concursului.
(2) Mediile finale obţinute de candidaţi sunt
valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la postul pentru care
aceştia au candidat.
(3) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul
final al concursului, în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia
se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în timp de 48 de ore
de la data depunerii.
Art. 30. - (1) In termen de 48 de ore de la finalizarea
concursului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei regionale de
concurs înaintează comisiei centrale de concurs procesul-verbal cu rezultatele
concursului şi nominalizările pentru fiecare post de manager scos la concurs,
însoţite de o copie a dosarelor de înscriere ale celor nominalizaţi,
certificate pe fiecare pagină de preşedintele comisiei regionale de concurs.
(2) Preşedintele comisiei centrale de concurs, după
verificarea documentelor primite de la comisiile regionale de concurs, propune
ministrului sănătăţii publice validarea concursurilor şi emiterea ordinelor de
încadrare pentru cei nominalizaţi.
(3) Lucrările scrise ale candidaţilor, precum şi
toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfăşurarea concursului se
păstrează în arhiva instituţiei organizatoare şi au regimul documentelor de
personal şi învăţământ.
Art. 31. - Anexa face parte integrantă din prezentele
norme.
ANEXA
ROMÂNIA
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
(instituţia organizatoare)
Comisia de concurs
FIŞA INTERVIULUI DE SELECŢIE
Candidat ................................................................
Postul solicitat
......................................................
Data interviului
......................................................
Intervievator
..........................................................
1.
|
Aptitudini de comunicare
|
- Excelente (10-9,50)
- Foarte bune (9,49-9,00)
- Acceptabile (8,99-7,00)
- Minime (6,99-5,00)
- Insuficiente (4,99-1,00)
|
2.
|
Aptitudini şi cunoştinţe manageriale
|
- Excelente, capabil să îşi asume postul
fără o pregătire prealabilă (10-9,50)
- Foarte bune, este necesară puţină pregătire (9,49-9,00)
- Bune, are cunoştinţe elementare, dar este capabil să înveţe
(8,99-7,00)
- Necesită multă pregătire (6,99-5,00)
- Nu are aptitudini manaqeriale (4,99-1,00)
|
3.
|
Ambiţii profesionale
|
- Fixează obiective foarte ambiţioase (10-9,50)
- Scopuri de nivel înalt (9,49-9,00)
- Obiective de nivel mediu (8,99-7,00)
- Obiective limitate, nu este foarte ambiţios (6,99-5,00)
- Se bazează pe alţii prea des, obiective minime (4,99-1,00)
|
4.
|
Motivare
|
- Motivare excelentă, dorinţă puternică de a munci (10-9,50)
- Foarte interesat de post; pune multe întrebări (9,49-9,00)
- Dorinţă de a munci (8,99-7,00)
- Puţin interesat de post (6,99-5,00)
- Nu este interesat de post, impasibil (4,99-1,00)
|
5.
|
Potrivire de post
|
- Excelent pentru acest post (10-9,50)
- Foarte bun pentru acest post (9,49-9,00)
- Satisfăcător pentru acest post (8,99-7,00)
- Incert pentru acest post (6,99-5,00)
- Nesatisfăcător pentru acest post
(4,99-1,00)
|
6.
|
Autocontrol
|
- Are o excelentă abilitate de a se controla (10-9,50)
- Siguranţă de sine, încredere în capacitatea sa de a rezolva
problemele (9,49-9,0C
- Autocontrol mediu (8,99-7,00)
- Pare suprasolicitat, nervos (6,99-5,00)
- Greoi, pare preocupat, îngrijorat (4,99-1,00)
|
7.
|
Impresie generală
|
- Excelentă (10-9,50)
- Foarte bună (9,49-9,00)
- Bună (8,99-7,00)
- Satisfăcătoare (6,99-5,00)
- Nesatisfăcătoare (4,99-1,00)
|
Solicitantul este un candidat*):
- Foarte potrivit (10-9,50)
- Potrivit (9,49-9,00)
- Destul de potrivit (8,99-7,00)
- Posibil, dar pentru un alt post (6,99-5,00)
- Nepotrivit (4,99-1,00)
Evaluator,
.............................
(semnătura)
.............................
(data)
*) Se trece nota finală a
interviului de selecţie, calculată cu două zecimale, ca medie aritmetică a
notelor acordate la fiecare dintre cei 7 indicatori evaluaţi.