Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1219 din 03.07.2018

privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, nr. 1.801/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind condiţiile de punere în aplicare a măsurii de investiţii, eligibilă pentru finanţare în cadrul Programului naţional de sprijin al României în sectorul vitivinicol 2014-2018
ACT EMIS DE: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 573 din 06 iulie 2018



SmartCity1

Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale politici agricole nr. 241.633 din 6.06.2018,având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.149/2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte programele naţionale de sprijin în sectorul vitivinicol şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 555/2008 al Comisiei, ale Regulamentului nr. 1.150/2016 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte programele naţionale de sprijin în sectorul vitivinicol, precum şi ale Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 256/2017 al Comisiei de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2016/1.150 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte programele naţionale de sprijin în sectorul vitivinicol,în temeiul prevederilor art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 578/2014 privind stabilirea modului de acordare a sprijinului financiar din partea Uniunii Europene pentru producătorii din sectorul vitivinicol în perioada 2014- 2018, cu completările ulterioare, şi ale art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările ulterioare,ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Articolul I Anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, nr. 1.801/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind condiţiile de punere în aplicare a măsurii de investiţii, eligibilă pentru finanţare în cadrul Programului naţional de sprijin al României în sectorul vitivinicol 2014-2018, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 849 din 21 noiembrie 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La punctul 1, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)solicitanţi - întreprinderile vinicole care desfăşoară activitate economică de producţie, prestări servicii sau de comerţ în sectorul vitivinicol, organizate ca:

persoane juridice cu domiciliul fiscal în România;

instituţii şi unităţi de cercetare-dezvoltare vitivinicolă, definite conform legislaţiei naţionale în vigoare;

persoane fizice autorizate, întreprinderi familiale, întreprinderi individuale;

asociaţii de doi sau mai mulţi producători şi/sau organizaţii interprofesionale.Solicitanţii care propun programe de investiţii, altele decât cele finanţate prin Programul naţional de dezvoltare rurală pentru perioada 2014-2020, denumit în continuare P.N.D.R., îndeplinesc una dintre următoarele condiţii:

exploatează plantaţii viticole înscrise în Registrul plantaţiilor viticole, denumit în continuare R.P.V., produc şi/sau îmbuteliază produse vinicole în întreprinderea vinicolă proprie sau, în nume propriu, la terţi şi comercializează produsele vinicole în nume propriu;

achiziţionează struguri pentru vin, produc şi/sau îmbuteliază produse vinicole în întreprinderea vinicolă proprie sau, în nume propriu, la terţi şi comercializează produsele vinicole în nume propriu;

comercializează produse vinicole achiziţionate de pe piaţa internă;

nu au o creanţă certă, lichidă şi exigibilă stabilită printr-o hotărâre judecătorească definitivă în favoarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;

nu au creat condiţii artificiale;

prezintă certificate fiscale prin care atestă lipsa datoriilor la bugetul de stat şi bugetele locale;

nu sunt în dificultate în sensul orientărilor comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate. 2. La punctul 1, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)operaţiune - înseamnă acţiunea sau setul de acţiuni care sunt incluse în studiul de fezabilitate/memoriul justificativ prezentat de solicitant, conform prevederilor anexei nr. 1 la prezentele norme; 3. La punctul 1, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins: g)produse vinicole - produsele menţionate în anexa VII partea II a Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 de instituire a unei organizări comune a pieţelor produselor agricole şi de abrogare a regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1.037/2001 şi (CE) nr. 1.234/2007 ale Consiliului. 4. La punctul 2 subpunctul 2.1, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)construcţia/achiziţia, inclusiv prin leasing, a imobilelor destinate vinificaţiei, a laboratoarelor pentru controlul calităţii, a imobilelor cu destinaţia de prezentare şi vânzare, precum şi a sălilor de degustare; 5. La punctul 2, subpunctul 2.3 se modifică şi va avea următorul cuprins: 2.3. Termenul de execuţie a programului de investiţii pentru care se acordă sprijin financiar este de maximum: 3 ani de la data aprobării pentru programele care conţin operaţiunile prevăzute la subpct. 2.1 lit. a) şi/sau b);

3 ani de la data aprobării pentru programele care conţin operaţiunile prevăzute la subpct. 2.1 atât la lit. c), cât şi la lit. a) şi/sau b);

2 ani de la data aprobării programului, pentru programele care conţin doar operaţiunea prevăzută la subpct. 2.1 lit. c; 6. La punctul 4, după subpunctul 4.2 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4.3, cu următorul cuprins: 4.3. Prin excepţie de la prevederile subpct. 4.2, pentru anul 2018, programele de investiţii se depun până la data de 15 octombrie, la sediul centrului judeţean al A.P.I.A., pe raza căruia are loc implementarea programului de investiţii. 7. La punctul 6, subpunctul 6.1 se modifică şi va avea următorul cuprins: 6.1. Acordarea sprijinului financiar pentru operaţiunile eligibile din cadrul măsurii de investiţii se face pe baza cheltuielilor eligibile, realizate de către beneficiar în baza programului de investiţii aprobat de A.P.I.A., fără a se depăşi valoarea aprobată a acestuia. 8. La punctul 6, subpunctul 6.2 se modifică şi va avea următorul cuprins: 6.2. Studiile de fezabilitate prevăzute la pct. 7 subpct. 7.1 lit. a) se realizează conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare. 9. La punctul 6, subpunctul 6.3 se modifică şi va avea următorul cuprins: 6.3. Beneficiarul poate solicita modificarea programului aprobat, o singură dată pentru fiecare dintre operaţiunile aprobate. Toate modificările trebuie să fie comunicate A.P.I.A. pentru aprobare, cel mai târziu cu 3 luni înainte de data-limită de finalizare a operaţiunilor pentru care se solicită modificarea, cu condiţia ca modificarea: să nu afecteze scopul principal al programului de investiţii;

să fie justificată în mod corespunzător;

să fie însoţită de studiul de fezabilitate/memoriul justificativ modificat;

să se încadreze în limita a 20% din valoarea aprobată programului;

să nu depăşească termenul maxim de realizare a programului, prevăzut la pct. 2 subpct. 2.3. 10. La punctul 6, după subpunctul 6.3 se introduc două noi subpuncte, subpunctele 6.31 şi 6.32, cu următorul cuprins: 6.31. Prin excepţie de la prevederile subpct. 6.3 pot fi efectuate modificări minore asupra programului de investiţii, fără a se depăşi valoarea eligibilă aprobată iniţial şi fără aprobare prealabilă, cu condiţia înştiinţării A.P.I.A. asupra modificărilor şi a justificării acestora. Modificările minore nu trebuie să afecteze eligibilitatea niciunei acţiuni din cadrul operaţiunii şi obiectivele generale ale operaţiunii. 6.32. Următoarele tipuri de modificări sunt considerate modificări minore: modificarea graficului de implementare cu respectarea termenelor maxime;

modificarea bugetului acţiunilor din cadrul unei operaţiuni în limita a 20% din valorile aprobate iniţial pentru fiecare acţiune. ; 11. La punctul 7 subpunctul 7.1, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)studiu de fezabilitate realizat conform legislaţiei în vigoare pentru programele ce conţin operaţiunile prevăzute la pct. 2 subpct. 2.1 lit. a) şi/sau b) şi pentru programele ce conţin operaţiunile prevăzute la pct. 2 subpct. 2.1 atât la lit. c), cât şi la lit. a) şi/sau b); 12. La punctul 7 subpunctul 7.1, litera a2) se modifică şi va avea următorul cuprins: a2) orice modificare a memoriului justificativ sau a studiului de fezabilitate se constituie anexă la acestea, după aprobarea programului, după caz; 13. La punctul 7 subpunctul 7.1, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins: f)copie a documentului ce atestă comercializarea produselor vinicole, după caz; 14. La punctul 7 subpunctul 7.1, litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins: i)declaraţie pe propria răspundere a solicitantului din care să rezulte faptul că infrastructura la care se fac lucrări de renovare/reabilitare/modernizare sau imobilul ce se achiziţionează nu face obiectul vreunui litigiu; 15. La punctul 7 subpunctul 7.1, după litera n) se introduc cinci noi litere , literele o), p), q), r) şi s), cu următorul cuprins: o)raport de evaluare a imobilului realizat de către experţi evaluatori ANEVAR, conform legislaţiei naţionale în vigoare, pentru operaţiunile prevăzute la nr. crt. 1 din anexa nr. 1, ce cuprind achiziţia bunurilor imobile; p)în cazul achiziţiei de bunuri imobile, solicitantul trebuie să facă dovada dreptului de folosinţă al terenului de sub bunul imobil în cauză, pe o perioadă cel puţin egală cu termenul de 5 (cinci) ani de la efectuarea plăţii finale către beneficiar; q)copii ale actelor de proprietate asupra bunului imobil care urmează a fi achiziţionat, precum şi documentaţia cadastrală aferentă; r)copia extrasului de carte funciară de informare privind bunul imobilul ce urmează să fie achiziţionat, din care să rezulte lipsa sarcinilor asupra acestuia; s)încheierea de intabulare a dreptului de proprietate asupra bunului imobil ce urmează a fi achiziţionat, eliberată de Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. 16. La punctul 7 subpunctul 7.2, litera a1) se modifică şi va avea următorul cuprins: a1) studiul de fezabilitate în cazul tuturor operaţiunilor prevăzute la pct. 2 subpct. 2.1 lit. a) şi/sau b); 17. La punctul 7 subpunctul 7.2, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins: f)copii ale facturilor care atestă achiziţii de materii/materiale şi/sau prestări servicii, precum şi copii ale declaraţiilor de conformitate/certificatelor de calitate; 18. La punctul 7 subpunctul 7.2, după litera i) se introduce o nouă literă, litera j), cu următorul cuprins: j)copie după contractul de vânzare-cumpărare în formă autentică sau după antecontractul de vânzare-cumpărare în formă autentică, în cazul în care se solicită avans. 19 La punctul 7, subpunctul 7.3 se modifică şi va avea următorul cuprins: 7.3. Centrele judeţene ale A.P.I.A. comunică solicitanţilor, în scris, în termen de 60 de zile de la depunerea programelor de investiţii, complete şi conforme, hotărârea de aprobare/ respingere. 20. La anexa nr. 1, numărul curent 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

Nr. crt. Operaţiuni din cadrul programului de investiţii Acţiuni eligibile
„1 Construcţia/Achiziţia, inclusiv prin leasing, a imobilelor destinate vinificaţiei, a laboratoarelor pentru controlul calităţii, a imobilelor cu destinaţia de prezentare şi vânzare, precum şi a sălilor de degustare 1a. Investiţii corporale Construcţia/Reconstrucţia/Achiziţia, inclusiv prin leasing, a clădirilor pentru producţie, ambalare, depozitare, inclusiv recepţie, a laboratoarelor pentru controlul calităţii, a imobilelor cu destinaţia de prezentare şi vânzare, a sălilor de degustare etc. • construcţia/achiziţia bunurilor imobile (clădiri, anexe) • reconstrucţia/reabilitarea bunurilor imobile (clădiri, anexe), imobile care au avut în momentul construcţiei destinaţia de întreprindere vinicolă sau imobile în scopul schimbării destinaţiei lor în întreprinderi vinicole • excavare (terasamente), fundaţii, pavaje, interioare (pereţi, uşi şi ferestre, zugrăveli, gresie, rame etc.), instalaţii sanitare, electricitate, interior şi exterior la urcare (încadrare), acoperişuri, izolaţii, aer condiţionat • construcţia/(re)construcţia/achiziţia clădirilor şi anexelor pentru transformare, stocare, condiţionare sau comercializare • construcţia/(re)construcţia/achiziţia pivniţelor aflate deasupra şi sub nivelul solului • lucrări la infrastructura de bază, cum ar fi: instalaţii electrice, mecanice şi hidraulice, de protecţie împotriva incendiilor, de aer condiţionat şi de ventilaţie a locului de producţie a vinului, precum şi alte echipamente; instalaţii speciale şi sisteme pentru protecţia mediului, reducerea poluării şi economisirea energiei, precum şi sisteme de sănătate şi de igienă • construcţia/(re)construcţia/achiziţia imobilelor pentru prezentare şi vânzare: - spaţii de depozitare a vinotecilor - săli de degustare şi/sau săli de prezentare şi vânzare a vinurilor proprii - unităţi de vânzare şi/sau puncte de vânzare/puncte pentru vânzarea directă - amenajările şi conexiunile legate de instalarea unui echipament achiziţionat sunt eligibile sub rezerva ca devizul, apoi factura să menţioneze explicit legătura cu echipamentul eligibil 1b. Investiţii necorporale - costuri generale legate de cheltuielile privind onorariile/tarifele pentru specialişti (arhitecţi şi/sau ingineri, consultanţi de orice fel), pentru consultanţă, studii de fezabilitate, achiziţie de patente şi licenţe, înregistrarea mărcilor şi desenelor industriale, cheltuieli de autorizare şi alte costuri generate de cele de mai sus."

21. La anexa nr. 2, poziţia nr. 8, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)Construcţia/Achiziţia, inclusiv prin leasing, a imobilelor destinate vinificaţiei, a laboratoarelor pentru controlul calităţii, a imobilelor cu destinaţia de prezentare şi vânzare, precum şi a sălilor de degustare Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,Petre Daea



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1219/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1219 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1219/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu