ORDIN Nr. 1245
din 22 ianuarie 2007
privind aprobarea Structurii
programelor Autoritatii Nationale pentru Tineret in domeniul tineretului -
2007, a Metodologiei de finantare a proiectelor de tineret in cadrul
programelor Autoritatii Nationale pentru Tineret in domeniul tineretului - 2007
si a Metodologiei de finantare a proiectelor de tineret la concursurile locale
de proiecte de tineret
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU TINERET
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 111 din 14 februarie 2007
In temeiul Hotărârii Guvernului nr. 384/2005 privind organizarea şi
funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Tineret, cu modificările şi
completările ulterioare,
în baza Referatului Direcţiei programe pentru tineret,
informare, cooperare şi parteneriat cu SAT nr. 272 din
22 ianuarie 2007,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Tineret emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Structura
programelor Autorităţii Naţionale pentru Tineret în domeniul tineretului - 2007, prevăzută în anexa A care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă Metodologia
de finanţare a proiectelor de tineret în cadrul programelor Autorităţii
Naţionale pentru Tineret în domeniul tineretului -
2007, prevăzută în anexa B care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 3. - Se aprobă Metodologia
de finanţare a proiectelor de tineret la concursurile locale de proiecte de
tineret, prevăzută în anexa C care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Direcţia programe
pentru tineret, informare, cooperare şi parteneriat cu SAT, Direcţia economică
şi Direcţia juridic şi resurse umane din cadrul Autorităţii Naţionale pentru
Tineret vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. - Direcţia programe
pentru tineret, informare, cooperare şi parteneriat cu SAT va comunica
prezentul ordin tuturor celor interesaţi, în vederea
punerii în aplicare.
Art. 6. - Pe data intrării în
vigoare a prevederilor prezentului ordin, orice altă dispoziţie contrară se
abrogă.
Art. 7. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale
pentru Tineret,
Karoly Borbely
ANEXA A
STRUCTURA
programelor Autorităţii Naţionale pentru Tineret în domeniul tineretului - 2007
CAPITOLUL I
Programele Autorităţii Naţionale pentru Tineret în
domeniul tineretului - 2007
Art. 1. - Programele Autorităţii
Naţionale pentru Tineret în domeniul tineretului pe anul 2007, aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr.
486/2006, sunt:
a) Program de centre de tineret, denumit în continuare P1;
b) Program de susţinere a acţiunilor de tineret, denumit în continuare P2;
c) Program de cercetare socială în domeniul
tineretului, denumit în continuare P3.
CAPITOLUL II
P1 - Program de centre
de tineret
Art. 2. - Scop: dezvoltarea şi
diversificarea ofertei de servicii şi programe pentru tineret, conform
legislaţiei în domeniu.
Art. 3. - Obiectiv: crearea
infrastructurii specifice serviciilor şi programelor pentru tineret.
Art. 4. - Buget 2007: 1.500 mii lei.
Art. 5. - Indicatori 2007:
- indicatori de eficienţă:
- cheltuieli medii/centru (mii lei): 48,41;
- indicatori de rezultate:
- tineri beneficiari ai
serviciilor şi programelor centrelor: 27.420;
- număr de centre: 36.
Art. 6. - Proiect eligibil: centru de tineret.
CAPITOLUL III
P2 - Program de susţinere a acţiunilor de tineret
Art. 7. - Scop: realizarea
măsurilor strategiei în domeniul tineretului.
Art. 8. - Obiectiv: dezvoltarea
şi diversificarea de acţiuni de tineret.
Art. 9. - Buget 2007: 2.500 mii lei.
Art. 10. - Indicatori 2007:
- indicatori de eficienţă:
- cheltuieli medii/acţiune (mii lei): 20;
- indicatori de rezultate:
- tineri beneficiari: 17.000;
- număr de proiecte: 250.
Art. 11. - Proiecte eligibile:
- stagii/cursuri;
concursuri; tabere; festivaluri; cinemateci/videoteci; editări; tipărituri;
multiplicări; inscripţionări; campanii; caravane; expoziţii; târguri;
manifestări sportive şi turistice; cluburi de tineret; seminarii; simpozioane;
mese rotunde; conferinţe; centre de resurse;bănci de date; bibioteci
electronice; conferinţe de presă; pagini WEB; evenimente, întâlniri de lucru la
nivel naţional sau internaţional, schimburi internaţionale de tineret etc.
CAPITOLUL IV
P3 - Program de cercetare socială în domeniul tineretului
Art. 12. - Scop: cunoaşterea
tendinţelor în evoluţia socială a tineretului, în vederea fundamentării
politicilor în domeniu.
Art. 13. - Obiectiv: evaluarea
relaţiei dintre nevoile tinerilor şi politicile de tineret.
Art. 14. - Buget 2007: 500 mii lei.
Art. 15. - Indicatori 2007:
- indicatori de eficienţă:
- costuri medii/lucrare de cercetare (mii lei): 100;
- indicatori de rezultate:
- fundamentări,
concluzii, recomandări pentru politicile de tineret: 3.
Art. 16. - Proiecte eligibile:
- proiecte de fundamentare,
elaborare, implementare, monitorizare şi evaluare a strategiilor, programelor
şi acţiunilor de tineret; analiză documentară; analiză cantitativă
(statistică); analiză calitativă; sondaj de opinie; focus-grup; interviu
focalizat; studiu de caz etc.
ANEXA B
METODOLOGIE
de finanţare a proiectelor de tineret în cadrul
programelor Autorităţii Naţionale pentru Tineret
în domeniul tineretului - 2007
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - In sensul prezentei
metodologii, următorii termeni se definesc după cum urmează:
1. structuri asociative de
şi pentru tineret, denumite în continuare SAT, sunt asociaţii, persoane juridice de drept privat şi fără scop
patrimonial, care funcţionează în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi
fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, şi care îndeplinesc următoarele
criterii:
1.1. scopul prevăzut în
statut vizează direct domeniul tineretului, iar pentru realizarea acestuia
majoritatea obiectivelor asumate sunt adresate tinerilor şi cel puţin două
treimi din numărul total al membrilor sunt tineri cu vârsta cuprinsă între 14 şi 35 de ani, în
cazul structurilor asociative de tineret;
1.2. scopul prevăzut în
statut vizează direct domeniul tineretului, iar pentru realizarea acestuia
majoritatea obiectivelor asumate sunt adresate
tinerilor, în cazul structurilor asociative pentru tineret;
1.3. conducerea este
asigurată de adunarea generală atât pentru structurile asociative de tineret,
cât şi pentru structurile asociative pentru tineret;
2. programe în domeniul tineretului - set de acţiuni/proiecte de tineret, denumite în continuare acţiuni/proiecte
de tineret, în realizarea măsurilor/obiectivelor în domeniul tineretului;
3. acţiuni/proiecte de
tineret - activităţi de şi
pentru tineret în implementarea programelor în domeniul
tineretului:
a) activităţi de tineret: activităţi în beneficiul tinerilor, al comunităţii, al societăţii
în general, în care sunt implicaţi în principal tineri;
b) activităţi pentru
tineret: activităţi în beneficiul tinerilor, al
comunităţii, al societăţii în general, în care nu sunt implicaţi în principal
tineri;
4. parteneriat - relaţie
de cooperare/colaborare între persoane fizice şi/sau juridice, statuată prin
convenţie/protocol/contract în care se precizează responsabilităţile fiecărui
partener în realizarea proiectului de tineret.
Art. 2. - In domeniul
tineretului, Autoritatea Naţională pentru Tineret, denumită în continuare ANT, finanţează1), în baza bugetului aprobat pe
programe, proiecte de tineret ale Direcţiei programe pentru tineret, informare,
cooperare şi parteneriat cu
SAT, denumită în continuare DPTICP-SAT, Direcţiei de relaţii internaţionale, denumită în continuare DRI, Direcţiei de strategie şi evaluare
pentru tineret, denumită în continuare DSET, direct sau prin instituţiile din subordine, şi ale direcţiilor
judeţene pentru tineret, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în
continuare DJT/DTMB, şi
proiecte de tineret ale SAT, după cum urmează:
a) proiecte de tineret proprii si/sau în parteneriat
ale DPTICP-SAT, DRI, DSET, DJT/DTMB;
b) proiecte de tineret ale SAT, selectate la
concursurile locale de proiecte de tineret, concursuri care se desfăşoară
conform metodologiei prevăzute în anexa C;
c) proiecte de tineret ale SAT, selectate la
concursul naţional, concurs care face obiectul unei
metodologii specifice;
d) alte proiecte de tineret ale SAT, aprobate de
preşedintele ANT. In cazul acestor proiecte, documentele prevăzute la art. 7 alin. (2) se transmit la ANT cu 30 de zile înainte de începerea
proiectului de tineret.
Art. 3. - Pentru P1 sunt
finanţate proiecte de tineret proprii şi/sau în parteneriat privind dotarea,
susţinerea şi derularea activităţilor în cadrul centrelor de tineret, ale
DPTICP-SAT, DJT/DTMB, conform calendarului de activităţi transmis de DJT/DTMB
si aprobat de preşedintele ANT.
Art. 4. - (1) Proiectele
proprii şi/sau în parteneriat ale ANT care se derulează pe teritoriul României
sunt de competenţa DPTICP-SAT.
(2) Proiectele proprii şi/sau
în parteneriat ale ANT care vizează studii şi cercetări în domeniul tineretului
sunt de competenţa DSET.
(3) Proiectele proprii şi/sau
în parteneriat ale ANT care vizează proiecte internaţionale sunt de competenţa
DRI.
(4) Proiectele proprii care
vizează schimburi de tineret în baza unor acorduri, tratate, parteneriate,
memorandumuri internaţionale sunt de competenţa DRI, care va informa DPTICP-SAT
asupra finanţărilor acordate în cazul programelor comune.
CAPITOLUL II
Condiţii şi criterii de eligibilitate pentru SAT şi
pentru proiecte de tineret în vederea finanţării
Art. 5. - Sunt eligibile SAT care:
a) respectă prevederile art. 1
pct. 1;
1) Cu respectarea
Hotărârii Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea
programelor Autorităţii Naţionale pentru Tineret în domeniul activităţii de
tineret şi a altor prevederi legale în vigoare.
b) au depus următoarele documente:
b1) copie de pe hotărârea judecătorească de înfiinţare,
definitivă şi irevocabilă;
b2) copii de pe statut şi actul constitutiv, precum şi
modificările aduse acestora;
b3) copii de pe hotărârile judecătoreşti rămase
definitive şi irevocabile, prin care s-au admis modificări ale statutului şi
actului constitutiv;
b4) copie de pe situaţia financiară2) pe anul anterior, înregistrată la
organul fiscal competent, cu excepţia SAT înfiinţate în anul în curs;
b5) copie de pe dovada de sediu;
b6) copie de pe certificatul de înscriere în Registrul
asociaţiilor şi fundaţiilor.
Art. 6. - Sunt eligibile proiectele de tineret ale SAT
care:
a) se înscriu în programele ANT;
b) sunt depuse de structuri eligibile, conform art. 5;
c) asigură contribuţia (în bani şi/sau valorizată) de
cel puţin 30% din valoarea proiectului de tineret;
d) sunt depuse de SAT care au respectat contractele
anterioare cu ANT, după caz.
CAPITOLUL III
Finanţarea şi derularea proiectelor de tineret
Art. 7. - In vederea finanţării
proiectelor de tineret sunt necesare:
1. formularul de finanţare,
conform anexei nr. 1, pentru proiectele de tineret ale
SAT;
2. formularul de finanţare
este însoţit obligatoriu de:
a) documentele prevăzute la art. 5 lit. b);
b) curriculumul vitae al responsabilului de proiect de
tineret;
c) împuternicirea responsabilului de proiect de
tineret pentru derularea acestuia, în situaţia în care acesta nu este
preşedintele SAT;
d) programul detaliat al proiectului de tineret;
e) în situaţia în care acestea există, dovada altor
contribuţii (convenţia/protocolul/contractul în care se precizează
responsabilităţile, inclusiv cele financiare ale fiecărui partener în realizarea proiectului de tineret);
f) dovada contribuţiei proprii (30%);
g) o succintă descriere a proiectelor de tineret
derulate de SAT în ultimele 12 luni, după caz;
h) invitaţie din partea organizatorilor3), redactată într-o limbă de
circulaţie internaţională sau traducere legalizată (cu menţiunea clară a
condiţiilor financiare în care urmează a se derula proiectul);
i) confirmarea de participare4) din partea invitaţilor străini;
3. notă de oportunitate,
pentru proiectele de tineret ale DPTICP-SAT, DRI, DSET şi DJT/DTMB*);
4. referat*);
5. propunere de angajare*);
6. contract/notă de comandă*);
7. decont de cheltuieli, conform anexei nr. 2, pentru
SAT;
8. ordonanţare de plată*).
Art. 8. - Pentru realizarea
proiectului de tineret se pot face decontări până la 70%
din valoarea contractului de finanţare, în timpul
desfăşurării activităţilor proiectului de tineret, dacă acesta are o durată mai mare de 15 zile, prin decontări parţiale, pe baza
documentelor justificative legal întocmite.
Art. 9. - (1) ANT îşi rezervă
dreptul de a verifica modul de derulare al proiectelor.
(2) La proiectele de tineret,
salariaţii DJT/DTMB cu atribuţii în domeniul programelor de şi pentru tineret
şi reprezentanţii ANT, desemnaţi să participe, beneficiază de prevederile
Hotărârii Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea
programelor Autorităţii Naţionale pentru Tineret în domeniul activităţii de
tineret.
CAPITOLUL IV
Decontarea cheltuielilor pentru proiecte de tineret
Art. 10. - Pentru justificarea
cheltuielilor, SAT/instituţia trebuie să prezinte următoarele documente:
1. pentru SAT, adresa de
înaintare a decontului de cheltuieli, care se completează conform anexei nr. 2;
2. factura SAT, în original, în care sunt detaliate
(în funcţie de caz, pe cantităţi/persoane/zile)
categoriile de cheltuieli efectuate, conform contractului de finanţare încheiat
cu ANT/DJT/DTMB;
3. documentele justificative,
în copie şi în original (facturi, facturi fiscale şi/sau bonuri fiscale), care
au stat la baza emiterii facturii către ANT (DPTICP-SAT, DSET, DRI, DJT/DTMB).
Documentele justificative în original se restituie SAT.
Copiile care rămân la decont trebuie să fie ştampilate şi certificate de SAT cu
menţiunea „copie, conform cu originalul";
4. documente privind achiziţii
publice;
5. pentru SAT, declaraţie pe
propria răspundere, conform anexei nr. 7;
6. lista de participanţi,
obligatorie pentru proiectele care includ cheltuieli cu privire la masă şi/sau
cazare şi/sau transport şi/sau trataţii, care se întocmeşte conform anexei nr. 3;
7. împuternicirea
responsabilului de proiect de tineret al SAT pentru decontarea cheltuielilor,
în situaţia în care acesta nu este preşedintele SAT;
8. raportul de evaluare,
semnat de către responsabilul de proiect al SAT sau al instituţiei, care
trebuie să cuprindă date referitoare la:
8.1. proiectul de tineret:
perioada, locul de desfăşurare, participanţi/beneficiari;
8.2. concordanţa dintre
obiectivele propuse şi rezultatele obţinute;
8.3. contribuţia realizată a
partenerilor;
8.4. mediatizarea proiectului
de tineret; se vor ataşa în mod obligatoriu copii de pe articolele prin care
s-a realizat mediatizarea, iar în situaţia în care aceasta s-a realizat în
cadrul unor emisiuni radio sau televizate se vor preciza postul, data şi
emisiunea;
8.5. minusuri şi plusuri în
desfăşurarea proiectului de tineret, sugestii;
8.6. concluzii, menţiuni, după
caz.
Art. 11. - Documentele
justificative pentru decontarea cheltuielilor privind alocaţia de masă sunt:
a) factura fiscală detaliată,
conform contractului/notei de comandă, semnată şi ştampilată de unitatea
prestatoare;
2) Pentru proiectele
de tineret depuse înainte de data limită de depunere a situaţiei financiare la
organul fiscal competent se va transmite ultima situaţie financiară
înregistrată la acesta.
3) Pentru acţiunile
cu componentă internaţională desfăşurate în alte ţări.
4) Pentru acţiunile
cu componentă internaţională desfăşurate în România.
*) Documente întocmite de
DPTICP-SAT, DRI, DSET şi DJT/DTMB.
b) facturile şi bonurile
fiscale, în cazul în care s-a aprobat finanţarea de alimente;
c) de regulă, alocaţia de masă pe durata unei zile se
calculează astfel: mic dejun - 15%, prânz - 50%, cină - 35% din
valoarea totală a acesteia.
Art. 12. - Documentul justificativ
pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea participanţilor este factura
fiscală detaliată, conform contractului/notei de comandă, semnată şi ştampilată
de unitatea prestatoare.
Art. 13. - Documentele justificative pentru decontarea
cheltuielilor privind transportul sunt:
a) biletele de tren pentru transportul pe calea
ferată, în condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale, fără a putea depăşi
drepturile de această natură care se pot acorda salariaţilor instituţiilor
publice, şi tabelul cu participanţii care au beneficiat de contravaloarea
biletelor de transport, semnat şi ştampilat, întocmit conform anexei nr. 4;
b) biletele pentru transportul cu mijloace de
transport auto în comun, la tarifele stabilite pentru aceste mijloace, şi
tabelul cu participanţii care au beneficiat de contravaloarea biletelor de
transport, semnat şi ştampilat, întocmit conform anexei nr. 4;
c) bonurile fiscale de combustibil, pentru transportul
cu autoturisme proprietate personală, efectuat cu aprobarea prealabilă a
ordonatorului de credite, în condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale pentru
salariaţii instituţiilor publice, şi tabelul cu participanţii care au
beneficiat de contravaloarea transportului, semnat şi ştampilat, întocmit
conform anexei nr. 4;
d) biletele pentru
transportul cu avionul şi pentru transportul pe căile de navigaţie fluvială,
efectuat cu aprobarea prealabilă a ordonatorului de credite, potrivit
dispoziţiilor legale, şi tabelul cu participanţii care au beneficiat de
contravaloarea biletelor de transport, semnat şi ştampilat, întocmit conform
anexei nr. 4;
e) factura fiscală şi foaia de parcurs, în copie (cu
menţiunea „copie conform cu originalul"), pentru transportul cu mijloace
de transport auto închiriate, potrivit dispoziţiilor legale.
Art. 14. - Documentul
justificativ pentru decontarea cheltuielilor privind închirierea de bunuri şi
servicii este factura fiscală.
Art. 15. - Documentele
justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru achiziţii de materiale
consumabile sunt:
a) factura fiscală sau bonul
fiscal;
b) avizul de însoţire a mărfii, după caz;
c) nota de recepţie şi constatare de diferenţe pentru
bunurile intrate în gestiunea SAT/instituţiei;
d) bonul de consum.
Art. 16. - Documentele justificative pentru decontarea
cheltuielilor pentru realizarea de tipărituri,
multiplicări, inscripţionări şi altele asemenea sunt:
a) factura fiscală sau bonul fiscal;
b) avizul de însoţire a mărfii, după caz;
c) nota de recepţie şi constatare de diferenţe pentru
bunurile intrate în gestiunea SAT/instituţiei;
d) bonul de consum;
e) un exemplar din materialul multiplicat/imprimat.
Art. 17. - Documentele
justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru activităţi
social-culturale sunt: factura fiscală, factură sau alte formulare ori documente cu regim special, aprobate potrivit legii.
Art. 18. - Documentele justificative pentru decontarea
premiilor acordate de ANT sunt:
1. pentru premii în obiecte:
a) factura fiscală sau bonul fiscal;
b) avizul de însoţire a mărfii, după caz;
c) nota de recepţie şi
constatare de diferenţe pentru bunurile intrate în gestiunea SAT/instituţiei;
d) bonul de consum;
e) procesul-verbal de acordare a premiilor, conform
anexei nr. 8;
2. pentru premii în bani: procesul-verbal de acordare a
premiilor, conform anexei nr. 8.
Art. 19. - Decontarea altor
cheltuieli prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 259/2006
se va face prin documente justificative potrivit prevederilor legale în
vigoare.
Art. 20. - (1) Achiziţiile
publice se efectuează în condiţiile legii.
(2) Dosarul de achiziţii
publice se transmite finanţatorului ANT (DPTICP-SAT, DRI, DSET, DJT/DTMB) la
depunerea decontului de cheltuieli.
Art. 21. - (1) Contractul de
finanţare se semnează cu minimum 5 zile înainte de
începerea proiectului de tineret.
(2) Orice modificare trebuie
adusă la cunoştinţa finanţatorului în scris înainte de producerea acesteia şi
în cazul aprobării se consemnează într-un act adiţional la contractul de
finanţare.
Art. 22. - Documentele pentru decontarea cheltuielilor
se transmit finanţatorului în termen de 15 zile lucrătoare de la terminarea
proiectului de tineret.
Art. 23. - Se vor accepta spre
decontare numai cheltuielile efectuate în perioada stabilită prin contractul de
finanţare ca perioadă de derulare a proiectului de tineret.
Art. 24. - ANT poate dispune
neacordarea finanţării pentru proiectele de tineret ale SAT care nu respectă
prevederile contractului de finanţare.
Art. 25. - (1) Pentru
proiectele proprii şi/sau în parteneriat ale DJT/DTMB, pentru proiectele
câştigătoare la concursul local, precum şi pentru alte proiecte aprobate de
către preşedintele ANT şi finanţate şi derulate prin DJT/DTMB, plata sumelor
decontate se va face de către ANT, în baza facturii emise de către DJT/DTMB, în
care se detaliază categoriile de cheltuieli efectuate şi care este însoţită de
copii de pe facturile/bonurile fiscale, detaliate, care au stat la baza
emiterii acesteia, ştampilate şi certificate de către conducătorul instituţiei
cu menţiunea „copie conform cu originalul".
(2) Pentru P2, DJT/DTMB are
obligaţia de a transmite factura către ANT în termen de maximum 5 zile de la finalizarea proiectului
propriu sau în parteneriat ori de la data primirii decontului de cheltuieli de
la SAT, în cazul proiectelor câştigătoare la concursul local şi al proiectelor
aprobate de către preşedintele ANT si finanţate si derulate prin DJT/DTMB.
(3) Pentru P1:
a) pentru activităţile de tineret, DJT/DTMB are
obligaţia de a transmite factura către ANT în termen de maximum 5 zile de la finalizarea activităţii;
b) pentru susţinerea centrului de tineret, DJT/DTMB
are obligaţia de a transmite factura către ANT în termen de maximum 5 zile de la data emiterii facturii de
către prestatorul de servicii.
ANEXA C
METODOLOGIA
de finanţare a proiectelor de tineret la concursurile locale de proiecte de tineret
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Obiectivele şi
măsurile pentru concursurile locale de proiecte de tineret, denumite în
continuare concursuri, datele
de organizare a acestora, perioada de derulare a
proiectelor de tineret, precum şi suma aferentă fiecărui judeţ se stabilesc de
către preşedintele ANT.
CAPITOLUL II
Condiţii şi criterii de eligibilitate pentru SAT şi pentru proiecte de tineret în
vederea finanţării la concursurile locale
Art. 2. - Sunt eligibile SAT care:
a) respectă prevederile art. 1
pct. 1 din anexa B;
b) au depus următoarele documente:
b1) copie de pe hotărârea judecătorească de înfiinţare,
definitivă şi irevocabilă;
b2) copii de pe statut şi actul constitutiv, precum şi
modificările aduse acestora;
b3) copii de pe hotărârile judecătoreşti rămase
definitive şi irevocabile, prin care s-au admis modificări ale statutului şi
actului constitutiv;
b4) copie de pe situaţia financiară1) pe anul anterior înregistrată la
organul fiscal competent, cu excepţia SAT înfiinţate în anul în curs;
b5) copie de pe dovada de sediu;
b6) copie de pe certificatul de înscriere în Registrul
asociaţiilor şi fundaţiilor.
Art. 3. - Sunt eligibile proiectele de tineret ale SAT,
care:
a) se înscriu în obiectivele
şi măsurile stabilite de ANT pe perioada pentru care se organizează
concursurile;
b) sunt depuse de SAT eligibile conform art. 2;
c) asigură contribuţia (în bani şi/sau valorizată) de
cel puţin 30% din valoarea proiectului de tineret;
d) realizează cel puţin
punctajul minim de apreciere;
e) respectă prevederile legale în vigoare cu privire
la normele de cheltuieli în domeniul activităţii de tineret;
f) sunt depuse de SAT care au respectat contractele
anterioare cu ANT, după caz.
CAPITOLUL III
Organizarea concursurilor locale de proiecte de
tineret
Art. 4. - (1) Anunţarea publică
a concursurilor se face obligatoriu prin:
a) anunţ într-un ziar local de mare tiraj;
b) afişare la sediul DJT/DTMB.
(2) Data apariţiei anunţului
în ziar şi afişarea la sediul DJT/DTMB trebuie să fie cu minimum 21 de zile calendaristice înainte de data
organizării concursului.
(3) Anunţul va cuprinde data
şi locul desfăşurării concursului, termenul limită de depunere a proiectelor de
tineret, precum şi locul de unde se pot obţine informaţii cu privire la
metodologia de finanţare.
(4) Metodologia de finanţare
se poate obţine de la sediul DJT/DTMB şi pe site-ul www.e-tineret.ro.
Art. 5. - Depunerea proiectelor de tineret
(1) Proiectul de tineret se
completează în două exemplare. Formularul de finanţare prezentat în anexa nr. 1 se depune şi se înregistrează la
secretariatul DJT/DTMB, în plic sigilat, până în preziua concursului.
(2) Plicul, pe lângă cele
două exemplare din formularul de finanţare, trebuie să mai conţină:
a) documentele prevăzute la art. 2 lit. b);
b) curriculumul vitae al responsabilului de proiect de
tineret;
c) împuternicirea responsabilului de proiect de tineret
pentru derularea acestuia, în situaţia în care acesta
nu este preşedintele SAT;
d) programul detaliat al proiectului de tineret;
e) dovada altor contribuţii, în situaţia în care
acestea există (convenţia/protocolul/contractul în care se precizează
responsabilităţile, inclusiv cele financiare ale fiecărui partener în
realizarea proiectului de tineret);
f) dovada contribuţiei proprii (30%);
g) o succintă descriere a proiectelor de tineret
derulate de SAT în ultimele 12 luni, după caz.
Art. 6. - Selecţia proiectelor
de tineret
(1) Selecţia proiectelor de
tineret se realizează pe baza punctajului de apreciere, obţinut prin
cuantificarea următoarelor calificative: nesatisfăcător - 1 punct, satisfăcător - 2 puncte, bine - 3 puncte, foarte bine - 4 puncte, conform anexei
nr. 5.
(2) Pentru a fi selectat în
vederea finanţării, proiectul de tineret trebuie să obţină minimum 13 puncte, nerealizarea acestora descalificând proiectul.
(3) Dacă la criteriile de la 1 până la 5 proiectul primeşte 1 punct, acesta este
descalificat.
(4) Selecţia proiectelor de
tineret se realizează de către comisia de selecţie cu următoarea componenţă:
a) preşedinte: directorul DJT/DTMB;
b) membri:
b1) salariatul/salariaţii DJT/DTMB cu atribuţii în
domeniul programelor. In situaţia în care, în cadrul unei direcţii,
1) Pentru
concursurile care se desfăşoară înainte de data limită de depunere a acestora
la organul fiscal competent, se va transmite ultima situaţie financiară
înregistrată la acesta.
acesta/aceştia se află în imposibilitatea participării (concedii medicale, concedii pentru îngrijirea copilului etc.) sau postul este vacant, directorul direcţiei va nominaliza un
salariat din cadrul instituţiei, care se va ocupa de organizarea concursului şi
va face parte din comisia de selecţie;
b2) contabilul şef al DJT/DTMB.
(5) Membrii comisiei de
selecţie acordă, pe baza formularului de apreciere prevăzut în anexa nr. 6, un punctaj care se calculează prin
însumarea calificativelor cuantificate. Punctajul final al fiecărui proiect de
tineret se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de membrii
comisiei de selecţie.
(6) Proiectele de tineret
primesc finanţare, în limita sumei aprobate, în ordinea descrescătoare a
punctajului obţinut.
Art. 7. - (1) In urma concursului se va întocmi un
raport cu rezultatele acestuia, care va fi semnat de
către membrii comisiei.
(2) Afişarea rezultatelor se
face în maximum 3 zile
lucrătoare de la data desfăşurării concursului, la sediul DJT/DTMB.
(3) Raportul cu rezultatele
concursului, însoţit de un exemplar din proiectele depuse, va fi transmis la
ANT, în termen de maximum două zile lucrătoare de la data concursului, prin
serviciul de poştă/curierat rapid.
Art. 8. - Contestaţii
(1) Rezultatele concursului
pot fi contestate în termen de două zile lucrătoare de la data afişării.
(2) Contestaţiile se depun la
sediul ANT sau se transmit prin fax la numărul 021/317.13.29.
(3) Răspunsul la contestaţii
se transmite prin fax şi ulterior prin poştă atât contestatarilor, cât şi
direcţiilor, în termen de 5 zile
lucrătoare de la data depunerii.
(4) Analiza contestaţiilor se
efectuează de către comisia de contestaţii constituită în acest scop la nivelul
ANT, prin ordin al preşedintelui.
Art. 9. - In termen de o zi
lucrătoare de la comunicarea contestaţiilor, DJT/DTMB va întocmi, va afişa şi
va comunica la ANT raportul final de concurs.
CAPITOLUL IV
Finanţarea şi derularea proiectelor de tineret
Art. 10. - Proiectele de
tineret selectate în urma concursului vor face obiectul contractelor de
finanţare care se vor încheia între DJT/DTMB şi SAT, în baza unui referat
întocmit de către responsabilul de proiect de tineret din partea DJT/DTMB.
Art. 11. - (1) Suma aferentă
fiecărui judeţ se repartizează astfel: maximum 40% pentru proiectele proprii şi/sau în parteneriat ale DJT/DTMB şi
diferenţa pentru proiectele de tineret ale SAT.
(2) In situaţia în care suma
repartizată pentru proiectele SAT (minimum 60% din valoarea sumei alocate fiecărui judeţ) nu se alocă la concursul
local de proiecte de tineret, aceasta se poate redistribui doar la propunerea
directorului DPTICP-SAT, cu aprobarea preşedintelui ANT.
(3) Pentru realizarea
proiectului de tineret se poate deconta până la 70% din valoarea contractului de finanţare, în timpul desfăşurării
activităţilor proiectului de tineret, dacă acesta are o durată mai mare de 15 zile, prin decontări parţiale, pe baza
documentelor justificative legal întocmite.
Art. 12. - In vederea
finanţării proiectelor de tineret dosarul cuprinde:
1. formularul de finanţare,
conform anexei nr. 1, pentru proiectele de tineret ale
SAT;
2. formularul de finanţare
este însoţit obligatoriu de:
a) documentele prevăzute la art. 5 lit. b);
b) curriculumul vitae al responsabilului de proiect de
tineret;
c) împuternicirea responsabilului de proiect de tineret pentru derularea acestuia, în situaţia în care acesta nu este
preşedintele SAT;
d) programul detaliat al proiectului de tineret;
e) dovada altor contribuţii, în situaţia în care
acestea există (convenţia/protocolul/contractul în care se precizează responsabilităţile,
inclusiv cele financiare ale fiecărui partener în realizarea proiectului de
tineret);
f) dovada contribuţiei proprii (30%);
g) documente privind achiziţiile publice, dacă este
cazul;
h) o succintă descriere a proiectelor de tineret derulate de SAT în ultimele 12 luni, după caz;
3. notă de oportunitate,
pentru proiectele de tineret ale DPTICP-SAT, DRI, DSET şi DJT/DTMB*);
4. documente privind
achiziţiile publice;
5. referat*);
6. propunere de angajare*).
Art. 13. - (1) ANT îşi rezervă
dreptul de a verifica modul de derulare a proiectului.
(2) La proiectele de tineret,
salariaţii DJT/DTMB cu atribuţii în domeniul programelor şi reprezentanţii ANT
desemnaţi să participe beneficiază de prevederile Hotărârii Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de
cheltuieli pentru realizarea programelor Autorităţii Naţionale pentru Tineret
în domeniul activităţii de tineret.
CAPITOLUL V
Decontarea cheltuielilor pentru proiecte de tineret
Art. 14. - Decontarea cheltuielilor efectuate în cadrul
proiectelor de tineret aprobate la concursuri se face în conformitate cu
prevederile cap. IV din anexa B - Metodologia de
finanţare a proiectelor de tineret în cadrul programelor Autorităţii Naţionale
pentru Tineret în domeniul tineretului - 2007.
*) Documente întocmite de
DPTICP-SAT, DRI, DSET şi DJT/DTMB.
ANEXA Nr. 1 la anexele B şi C

Număr de
înregistrare: .... din
.../..../........
(se
completează de către finanţator)
|
A. Date privind SAT
Denumirea:
|
Adresa sediului:
|
Strada:
|
Nr.
|
Bl.
|
Sc.
|
Ap.
|
Judeţul/Sectorul:
|
Localitatea:
|
Codul:
|
|
Numărul total al membrilor/Numărul
tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14 şi 35 de ani:
|
Scop:
|
Banca/Sucursala:
|
Cont (lei):
|
Codul fiscal:
|
Telefon:
|
Fax:
|
E-mail:
|
Website:
|
Altele:
|
Echipa de conducere (nume/functie/adresă)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Responsabil proiect de tineret:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Date privind proiectul de tineret
1. Titlul:
|
|
2. Perioada
|
De la:
|
Până la:
|
3. Locul de
desfăşurare
|
Localitatea:
|
Judeţul:
|
4. Buget:
|
Total:
|
Solicitat de la ANT/DJT/DTMB:
|
5. Precizaţi programul ANT,
tipul proiectului, obiectivul şi măsura din PNAT 2005-2008, în care se înscrie proiectul de tineret
Program ANT
|
Tip proiect:
|
Obiectiv/măsură:
|
6. Rezumat (o descriere concisă
şi clară a proiectului de tineret)
7. Justificare/Problema
identificată (de ce? unde? a cui? care este problema?)
8. Scop (un ţel, o
stare dorită, stadiul în care va ajunge problema)
9. Obiective (paşi
definiţi, rezultate scontate, ce doresc să obţin, progrese în atingerea
scopului) SMART şi/sau
să permită măsurarea performanţei
10. Indicatori
(unităţi de măsură a performanţei; arată ce măsoară; cuantifică faptele)
Indicatorii
stabiliţi pe obiectiv
|
Denumirea
indicatorului
|
Standardul
(măsura
stabilită a fi atinsă)
|
Indicatori cantitativi
(cifre, fapte, timp, servicii,
persoane...)
|
|
|
Indicatori calitativi
(efecte, progresul, cât de bine,
bun..., %, a/b)
|
|
|
Indicatori financiari
(cheltuieli medii, cost/
beneficiu..., lei)
|
|
|
11. Activităţi
(mijloace, metode, ceea ce facem pentru a obţine rezultatele scontate, a atinge
obiectivele)
Nr.
activităţii
|
Denumirea
activităţii
|
Perioada
de desfăşurare
|
Modul de
realizare
|
Resursele
alocate
|
A1
|
|
|
|
|
A2
|
|
|
|
|
A3
|
|
|
|
|
12. Rezultate
(beneficii, ceea ce se obţine prin eliminarea sau diminuarea problemei)
13. Participanţi/Beneficiari
(cei implicaţi direct şi indirect, dar şi cei pentru care se fac cheltuielile)
|
Total
|
Numărul
tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14 şi 35 de ani
|
Participanţi
|
|
|
Beneficiari
|
|
|
14. Monitorizare (colectarea informaţiilor; urmărirea resurselor şi activităţilor: ce?
cine? cum?)
Ce se
monitorizează
|
Cine
monitorizează
|
|
|
Metode de
colectare
a datelor
(bifaţi
rubrica)
|
? Observaţii
|
? Jurnal
|
? Interviuri
|
? Statistici
|
? Informaţii calitative
|
? Chestionare
|
? Discuţii în grup
|
? Alte metode:
|
15. Evaluare
(măsurarea şi compararea performanţelor cu standardele stabilite, emiterea de
judecăţi privind progresul înregistrat în atingerea obiectivelor, ce şi mai
ales cum vom pune în evidenţă aceste aspecte)
Ce se evaluează
|
Metode de
evaluare
|
Cine
evaluează
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. Parteneri
Enumeraţi partenerii dumneavoastră în cadrul
proiectului de tineret. Pentru fiecare partener completaţi un formular de tipul
celui de mai jos:
Partener 1
|
Denumirea partenerului:
|
Adresa:
|
Telefon:
fax:
|
E-mail:
website:
|
Persoana de contact:
|
Responsabilităţi (Atribuţii; Contribuţii):
|
17. Mediatizare
(indicaţi modalităţile de promovare a acţiunii de tineret şi a imaginii ANT - spoturi audio/video, contracte de publicitate - machetă/articol, pentru care se vor anexa respectivele contracte)
18. Buget
(totalitatea nevoilor şi disponibilităţilor financiare, o planificare
financiară)
Nr. crt.
|
Categorie
de cheltuieli
|
Număr de
unităţi
|
Cost unitar
|
Număr de
persoane
|
Cost
total
- lei -
|
Contribuţie
SAT
- lei -
|
Alte
contribuţii
- lei -
|
Contribuţie
ANT*)
- lei -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
*) - Cu respectarea Hotărârii
Guvernului nr. 259/2006 privind
aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Autorităţii
Naţionale pentru Tineret în domeniul activităţii de tineret;
- cheltuielile pentru trataţii
se acordă doar pentru acţiunile proprii şi în parteneriat ale ANT, DJT/DTMB.
C. Declaraţie
Declar pe propria răspundere că toate informaţiile din
această cerere de finanţare şi toate celelalte informaţii ataşate la cerere sunt în conformitate cu realitatea.
Responsabil proiect de tineret:
Numele şi prenumele: ..........................................
Semnătura: ............................................................
Ştampila: ................................................................
Data:
......................................................................
ANEXA Nr. 2 la anexele B si C
- antet SAT -
DECONT DE CHELTUIELI
ADRESA DE ÎNAINTARE
nr.......din......
Către: ANT (DJT/DTMB)
Vă înaintăm alăturat decontul de cheltuieli al
proiectului de tineret ........., care a avut loc în localitatea
............, în perioada ........., în valoare de ............ lei, finanţat în baza Contractului nr.......
din ......, conform documentelor justificative de cheltuieli anexate:
Nr. crt.
|
Felul, nr.
şi data documentului
|
Emitentul
|
Denumirea
cheltuielii
|
Valoarea
|
|
|
|
|
|
Decontul mai cuprinde:
- nota de intrare-recepţie - dacă este cazul;
- bonuri de consum - dacă este
cazul;
- bilete (transport, intrare muzee etc.) - dacă este cazul;
- exemplar tipărituri
promoţionale realizate - dacă
este cazul;
- lista de participanţi - obligatorie pentru proiectele care includ
cheltuieli cu privire la masă şi/sau cazare şi/sau transport şi/sau trataţii;
- raport de evaluare - obligatoriu;
- dosarul de achiziţii
publice;
- declaraţie pe propria
răspundere.
Semnătura conducătorului SAT
Semnătura contabilului/directorului economic al SAT
Ştampila SAT
ANEXA Nr. 3 la anexele B si C
- antet SAT/instituţie -
LISTA PARTICIPANŢILOR
Proiectul de tineret
...................................................
Localitatea
..................................................................
Perioada
.....................................................................
Nr. crt.
|
Numele şi
prenumele
|
SAT/instituţia
|
Data
naşterii
|
Semnătura
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
............................................................................................................
(semnătura responsabilului de proiect al SAT/institutiei si stampila)
ANEXA Nr. 4 la anexele B si C
- antet SAT/instituţie -
TABEL
cu participanţii care au beneficiat de
contravaloarea transportului:
Proiectul de tineret
....................................................
Localitatea ..................................................................
Perioada
.....................................................................
Nr. crt.
|
Numele şi
prenumele
|
Ruta
|
Seria
biletului
|
Suma
|
Semnătura
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
............................................................................................................
(semnătura responsabilului de proiect al
SAT/institutiei si stampila)
ANEXA Nr. 5 la anexele B şi C
PUNCTAJ DE APRECIERE
Nr. crt.
|
Proiectul
de tineret CRITERII DE APRECIERE
|
Punctajul
maxim
24 de
puncte
|
1.
|
Obiectivele sunt clar definite,
specifice, măsurabile, abordabile, realiste si încadrabile în timp - SMART
|
4
|
2.
|
Există concordantă între scop,
obiective, indicatori si activităţi
|
4
|
3.
|
Definirea clară a participanţilor si beneficiarilor
|
4
|
4.
|
Bugetul este estimat realist în
concordantă cu activităţile planificate
|
4
|
5.
|
Consistenta acţiunilor de mediatizare
|
4
|
6.
|
Valoarea parteneriatelor încheiate
|
4
|
ANEXA Nr. 6 la anexele B şi C
FORMULAR DE APRECIERE
Denumirea proiectului de tineret:
..........................................................................
Numele şi prenumele membrului comisiei: ..........................................................
Nr. crt.
|
Proiectul de
tineret CRITERII DE APRECIERE
|
Punctajul obţinut
|
1.
|
Obiectivele sunt clar definite,
specifice, măsurabile, abordabile, realiste si încadrabile în timp - SMART
|
|
2.
|
Există concordantă între scop,
obiective, indicatori si activităţi
|
|
3.
|
Definirea clară a participanţilor si
beneficiarilor
|
|
4.
|
Bugetul este estimat realist în concordantă cu
activităţile planificate
|
|
5.
|
Consistenta acţiunilor de mediatizare
|
|
6.
|
Valoarea parteneriatelor încheiate
|
|
Data:
........................................................................
Semnătura: .................................................................
Punctaj total acordat:
.................................................
ANEXA Nr. 7 la anexele B si C
DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul, ..........................................,
domiciliat în localitatea ........................., judeţul/sectorul
.....................,str...........................................
nr. ..., bl. ..., ap. ..., identificat prin CI/BI
................................., CNP ..................................,în
calitate de reprezentant al
......................................................, în proiectul
..............................., declar sub răspundere penală că datele şi actele furnizate
ANT/DJT/DTMB sunt autentice, astfel:
1. procedurile pentru
cumpărarea directă şi/sau atribuirea contractului de achiziţie publică s-au
desfăşurat în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
2. planul de activităţi,
bugetul stabilit şi contribuţia partenerilor la realizarea proiectului au fost
în conformitate cu documentele încheiate;
3. participanţii care se
regăsesc în lista prezentată la decont au beneficiat de serviciile prevăzute în
contractul de finanţare;
4. nu există alte elemente
referitoare la proiect, pe care finanţatorul ar fi trebuit să le cunoască şi nu
au fost comunicate de către organizatorul/solicitantul finanţării.
NOTĂ:
Declaraţia pe propria răspundere trebuie semnată în
faţa unui reprezentant al ANT1)/(DJT/DTMB)2)
1) Salariatul ANT -
responsabil de proiect.
2) Persoana desemnată de conducerea DJT/DTMB.
ANEXA Nr. 8 la anexele B şi C
PROCES-VERBAL1)
Incheiat astăzi, ..........................................................................,
cu ocazia premierii .........................................................la
concursul ................................................................., organizat în cadrul acţiunii .................................................................
Juriul format din:
Numele şi
prenumele
|
Instituţia
|
|
|
|
|
|
|
A desemnat:
următorii câştigători:
Premiul
obţinut
(valoarea
premiului sau obiectul)
|
Numele şi
prenumele câştigătorului
|
Vârsta
|
Nr./Seria
BI/CI
|
Semnătura
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Procesul-verbal
se va adapta în funcţie de specificul acţiunii.