Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 13 din 10 ianuarie 2007

pentru aprobarea Normelor-cadru privind continutul, forma de prezentare si structura programelor nationale de sanatate

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 77 din 1 februarie 2007



            Având în vedere prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

            în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,

văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale buget şi credite externe nr. 157 din 10 ianuarie 2007,

ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele-cadru privind conţinutul, forma de prezentare şi structura programelor naţionale de sănătate, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţiile generale, direcţiile de specialitate, Agenţia Naţională pentru Programe de Sănătate şi celelalte instituţii implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXĂ

NORME-CADRU

privind conţinutul, forma de prezentare şi structura programelor naţionale de sănătate

1. Dispoziţii generale

Potrivit art. 45 din titlul II „Programele naţionale de sănătate" al Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Sănătăţii Publice asigură proiectarea şi coordonarea realizării programelor naţionale de sănătate, în acord cu politicile şi strategiile naţionale de sănătate.

In acelaşi act normativ la titlul VIII „Asigurările sociale de sănătate", la art. 241 se prevede că Ministerul Sănătăţii Publice proiectează, implementează şi coordonează programe naţionale de sănătate, în scopul realizării obiectivelor politicii de sănătate publică, cu participarea instituţiilor cu răspundere în domeniul realizării politicii sanitare a statului; la art. 242 alin. (1) se precizează că Ministerul Sănătăţii Publice organizează împreună cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate licitaţii la nivel naţional şi alte proceduri de achiziţii publice pentru achiziţionarea medicamentelor şi materialelor specifice pentru consumul în spitale şi în ambulatoriu, în vederea realizării programelor naţionale curative de sănătate, iar conform alin. (3) al aceluiaşi articol, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate poate achiziţiona servicii medicale, medicamente şi materiale sanitare şi dispozitive medicale aferente programelor naţionale curative de sănătate şi tratamentelor ambulatorii.

2. Caracteristicile sistemului bugetar bazat pe programe şi rezultate

Scopul procesului bugetar este de a aloca resursele publice în vederea realizării anumitor obiective economice şi sociale. Deoarece aceste resurse sunt limitate, este necesară o selecţie a priorităţilor Ministerului Sănătăţii Publice prin prezentarea nivelului performanţelor fiecărei priorităţi.

Metodele de dimensionare a veniturilor şi cheltuielilor bugetare prezintă importanţă deosebită pentru politica guvernamentală şi pentru gestiunea finanţelor publice, în general. Pentru determinarea cuantumului veniturilor şi cheltuielilor bugetare, în practica financiară se folosesc metode clasice, dar şi metode moderne care presupun folosirea tehnicilor de previziune şi ale analizei macroeconomice şi care permit evidenţierea impactului economic, social şi politic al opţiunilor privind procurarea resurselor şi efectuarea cheltuielilor, pe perioade mai lungi.

O astfel de metodă este bugetizarea pe bază de programe, care a schimbat principiile de alocare a cheltuielilor publice.

Adoptarea acesteia presupune, pe lângă schimbările de tehnici şi tactici bugetare, o serie de operaţiuni care necesită luarea de decizii atât la nivel guvernamental, cât şi instituţional.

Avantajele acestui sistem constau în:

a)   modernizarea procesului bugetar şi alinierea la standardele internaţionale în acest domeniu;

b)   corelarea activităţilor cu obiectivele şi principiile cuprinse în Programul de guvernare şi în alte documente programatice;

c)  creşterea responsabilităţii în selectarea priorităţilor şi alocarea fondurilor bugetare în domeniul de activitate coordonat;

d)   utilizarea eficientă a resurselor prin posibilitatea efectuării unor analize cost/beneficii, eliminându-se astfel ineficienta şi risipa;

e)  creşterea transparenţei bugetului, în sensul că oferă informaţii nu numai asupra modului de utilizare a fondurilor publice, dar şi asupra rezultatelor cheltuirii acestora;

f)  informaţii corecte şi concrete asupra eficienţei cu care este cheltuit banul public;

g)  informarea mai bună şi mai completă a factorilor de decizie în domeniul politicilor bugetare şi sectoriale;

h) crearea unei valoroase baze de date în evoluţie istorică, specifică fiecărei instituţii şi activităţi.

3. Concepte şi definiţii utilizate în bugetizarea pe programe

3.1.   Bugetizarea pe programe se înscrie într-un cadru mai larg, pornind de la strategia de guvernare, care este definită ca un proces de planificare pe termen lung, orientat spre viitor, prin care se stabilesc scopuri şi modalităţi concrete de atingere a lor.

Strategia de guvernare include obiective şi strategii multianuale care sunt avute în vedere la elaborarea bugetelor anuale şi la fundamentarea cererilor de fonduri bugetare.

3.2.   Strategia de guvernare cuprinde atât elemente cu caracter general, la nivel de Guvern, cât şi elemente specifice fiecărui sector de activitate, astfel:

a)   misiunea - raţiunea de a fi a sectorului respectiv; identifică ceea ce fac, de ce şi pentru cine. De exemplu: misiunea Ministerului Sănătăţii Publice este elaborarea politicii generale în domeniul sănătăţii;

b)     filosofia - expresia valorilor şi principiilor fundamentale care conduc la îndeplinirea misiunii. De exemplu: Ministerul Sănătăţii Publice acţionează în concordanţă cu cele mai înalte standarde ale eticii, eficienţei şi transparenţei. Asigurarea stării de sănătate a populaţiei ţării este abordată cu simţ de responsabilitate, în acord cu prevederile constituţionale şi legale în acest domeniu;

c)  evaluarea factorilor interni şi externi - factorii interni şi externi care pot influenţa activitatea Ministerului Sănătăţii Publice; evoluţia, condiţiile, oportunităţile şi obstacolele care influenţează dezvoltarea fiecărui element al strategiei. De exemplu: factori externi: condiţii economice, modificări în numărul populaţiei, progresul tehnologic, modificări geografice; factori interni: politici manageriale, constrângeri bugetare, structura organizatorică, de personal, proceduri operaţionale, percepţia publică;

d)    scop - ţel general spre care instituţia îşi direcţionează eforturile, în concordanţă cu planul strategic şi cu priorităţile stabilite. Scopurile au caracteristici calitative şi măsurabile, dar nu sunt cuantificate; reprezintă provocări pentru Ministerul Sănătăţii Publice, dar trebuie să fie realiste, astfel încât să poată fi îndeplinite; scopurile se aliniază priorităţilor. De exemplu: realizarea efectivă a accesului egal al cetăţenilor la îngrijirile sanitare de bază, creşterea calităţii vieţii prin îmbunătăţirea calităţii şi siguranţei actului medical, apropierea de indicatorii de sănătate şi demografici ai ţărilor civilizate, concomitent cu scăderea patologiei specifice ţărilor subdezvoltate;

e)  obiective - instrumente prin care Ministerul Sănătăţii Publice îşi defineşte acţiunile pe termen lung pentru realizarea scopului propus. In formularea lor accentul se pune pe rezultatele activităţii la finele unei perioade determinate. Legate direct de scopuri, obiectivele sunt măsurabile şi constituie bilanţuri în timp ale intenţiilor. Ministerul Sănătăţii Publice poate avea mai multe obiective pentru un scop, iar acestea trebuie înscrise în ordinea priorităţilor, începând cu acelea care au cea mai mare importanţă şi impact. De exemplu: îmbunătăţirea permanentă a stării de sănătate a populaţiei ţării; prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează sănătăţii; educarea populaţiei în scopul evitării îmbolnăvirilor; formarea şi specializarea resurselor umane din sectorul sanitar;

f)  performanţe (rezultate) - rezultatul final, impactul sau efectul unei acţiuni ori politici, legat direct de scop şi obiective. Acestea măsoară gradul de îndeplinire a obiectivelor, precum şi beneficiile publice derivate din acestea; oferă posibilitatea luării unei decizii în legătură cu acţiunile viitoare ale Ministerului Sănătăţii Publice. Performanţele se exprimă în procente sau rate. De exemplu: incidenţa bolilor transmisibile, creşterea procentului de pacienţi testaţi pentru depistarea precoce a afecţiunilor oncologice, reducerea mortalităţii materne prin avort etc.

4. Structura şi conţinutul programelor

4.1.    Programul, concept-cheie în bugetizarea pe programe, este o acţiune sau un ansamblu coerent de acţiuni proiectate pentru a realiza un obiectiv sau un set de obiective definite, pentru care sunt stabiliţi indicatori de program care să evalueze rezultatele ce vor fi obţinute, în limitele de finanţare aprobate.

In selectarea programelor trebuie să se pornească de la:

a)  presupunerea că prin implementarea programului vor fi îndeplinite obiectivele;

b)  anticiparea costurilor şi a beneficiilor;

c)   existenţa unei baze legale pentru efectuarea cheltuielilor respective;

d)  posibilitatea aplicării lor.

4.2.   Scopul este un ţel general spre care Ministerul Sănătăţii Publice îşi direcţionează eforturile, în concordanţă cu strategia de guvernare şi cu priorităţile stabilite, şi trebuie să răspundă următoarelor deziderate:

a)   să fie în concordanţă cu măsurile propuse în Programul de guvernare şi în alte documente programatice;

b)  să derive dintr-o evaluare a factorilor interni şi externi şi să răspundă acestora;

c)   să exprime clar direcţiile de acţiune ale Ministerului Sănătăţii Publice;

d)   să reflecte priorităţile Ministerului Sănătăţii Publice. Scopurile se pot diversifica sau modifica de la un an la altul, în funcţie de condiţiile economice, financiare şi sociale.

4.3.   Obiectivele sunt instrumente prin care Ministerul Sănătăţii Publice îşi defineşte acţiunile pe termen lung în vederea realizării scopului propus şi trebuie să aibă următoarele caracteristici:

a)   să determine progresele înregistrate de Ministerul Sănătăţii Publice în îndeplinirea scopului;

b)  să fie realiste şi posibil de îndeplinit;

c) să descrie clar rezultatul specific ce se aşteaptă şi orizontul de timp.

4.4.    Indicatorii de rezultate (performanţă) exprimă rezultatul final, impactul sau efectul unei acţiuni ori politici şi cu ajutorul lor se măsoară performanţele şi beneficiile publice obţinute din cheltuirea fondurilor publice. Se exprimă, de obicei, în procente sau în rate şi trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

a)   să fie relevanţi, logici şi în concordanţă directă cu scopul şi cu obiectivele Ministerului Sănătăţii Publice;

b)  să fie corecţi şi să se bazeze pe informaţii valabile şi verificabile;

c)  impactul să justifice costurile;

d)  să permită comparaţii;

e)   să conducă la concluzii corecte, dând posibilitatea luării de decizii corecte asupra acţiunilor viitoare ale Ministerului Sănătăţii Publice.

4.5.   Indicatorii fizici reprezintă bunurile şi serviciile furnizate de Ministerul Sănătăţii Publice, precum şi alţi factori implicaţi în realizarea programelor, exprimate numeric sau cantitativ, şi trebuie să răspundă următoarelor cerinţe:

a)  să fie corecţi, verificabili şi să fie furnizaţi pe bază de continuitate;

b)  să fie în directă corelaţie cu programele;

c)  să reflecte cantitatea şi să poată fi comensuraţi prin costuri unitare;

d)  termenii în care sunt definiţi să fie clari şi uşor de înţeles chiar şi de către persoanele neavizate.

4.6.   Indicatorii de eficienţă reprezintă costul pe unitate asociat cu indicatorii fizici şi de rezultate şi exprimă eficienţa, reflectând schimbările la nivelul rezultatelor. Măsura eficienţei este, în general, exprimată în costuri/unitate de produs, serviciu sau timp.

Indicatorii de eficienţă trebuie să răspundă următoarelor deziderate:

a)   să exprime aspectele cele mai semnificative ale eficienţei;

b)  să fie corecţi şi verificabili pentru perioadele de timp la care se referă şi să existe surse continue de date;

c)  să reflecte schimbările în nivelul rezultatelor;

d)   să ofere informaţii relevante care să justifice costul colectării şi stocării datelor;

e)   termenii utilizaţi să fie clari, astfel încât şi cei nefamiliarizaţi să îi înţeleagă.

4.7.   Un program trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele informaţii:

a)  denumirea instituţiei;

b)  denumirea programului;

c)   prioritatea sau documentul din care reiese aceasta;

d)  descriere succintă, obiective, activităţi;

e)   data de începere şi data de închidere, dacă este cazul;

f)  finanţarea (total, din care pe surse: bugetul de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, credite externe, surse externe nerambursabile, venituri proprii, donaţii şi sponsorizări, alte surse);

g)  indicatori (fizici, de eficienţă şi de rezultate).

4.8.   Din bugetul Ministerului Sănătăţii Publice se pot asigura sursele de finanţare pentru următoarele categorii de programe:

a)  programe suport pentru funcţionare;

b)  programe ale căror rezultate sunt comensurabile prin indicatori de eficienţă.

Programele se întocmesc în cadrul capitolului „Sănătate" sau, după caz, în cadrul unui subcapitol bugetar (programe sectoriale). Din punct de vedere economic, prin programul suport se finanţează, conform clasificaţiei bugetare, cheltuieli de personal, bunuri şi servicii, transferuri, dobânzi, subvenţii, transferuri între unităţi ale administraţiei publice (curente şi de capital), alte transferuri, cheltuieli de capital, rambursări de credite, iar prin programele de sănătate, cheltuielile specifice.

5.  Etapele de elaborare a programului

Procesul de elaborare a unui program parcurge următoarele etape:

5.1.   identificarea problemei, care presupune analiza tuturor situaţiilor ce necesită intervenţia statului şi finanţare bugetară. Se stabilesc apoi scopul, obiectivele specifice, precum şi măsurile de evaluare a progresului în îndeplinirea acestora;

5.2.  analiza şi identificarea unor alternative de abordare a programului, care presupun selectarea celor mai bune şi eficiente modalităţi de îndeplinire a cerinţelor;

5.3.   decizia de stabilire a programelor pe baza unor analize, efectuate anterior, astfel încât alegerea activităţilor să fie cât mai adecvată, raţională şi fezabilă;

5.4.  construirea bugetului şi stabilirea alocaţiilor bugetare pentru fiecare program într-o manieră cât mai realistă şi bazată pe priorităţile Ministerului Sănătăţii Publice;

5.5.   implementarea programului şi urmărirea ca acesta să producă rezultatele scontate în intervalul de timp proiectat;

5.6.  evaluarea, care presupune compararea periodică a rezultatelor obţinute cu planul sau cu sumele utilizate, pentru a se urmări în ce măsură sunt realizate scopurile şi obiectivele programului. Evaluările se fac de către Ministerul Sănătăţii Publice, care poate opera schimbări în funcţie de rezultatele obţinute.

In afara celor menţionate mai sus, Ministerul Sănătăţii Publice trebuie să aibă în vedere următoarele:

a)   selectarea priorităţilor corespunzător scopurilor şi obiectivelor sale;

b)   stabilirea criteriilor de evaluare care, în principal, trebuie să ţină seama de: complexitatea activităţilor; mărimea segmentului de populaţie căreia i se adresează; operaţiunile specifice ce se vor efectua în cadrul programului; costul mediu/operaţiune, acţiune sau persoană; influenţa factorilor externi sistemului în care se desfăşoară programul; modificările intervenite faţă de anul precedent.

6.     Programele naţionale finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii Publice şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate

6.1.   Programele naţionale de sănătate reprezintă un ansamblu de acţiuni organizate în scopul evaluării, prevenirii, tratamentului şi controlului bolilor cu impact major asupra stării de sănătate a populaţiei. Programele naţionale de sănătate cuprind programe naţionale de evaluare, profilactice şi cu scop curativ.

6.2.   Ministerul Sănătăţii Publice asigură proiectarea şi coordonarea realizării programelor naţionale de sănătate, în acord cu politicile şi cu strategiile de sănătate.

6.3.  Programele de sănătate sunt programe elaborate şi derulate în mod distinct sau în comun de Ministerul Sănătăţii Publice şi de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, după caz. Aceste programe se finanţează din sumele alocate Ministerului Sănătăţii Publice de la bugetul de stat, din veniturile proprii ale acestuia, din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi din transferuri efectuate din bugetul Ministerului Sănătăţii Publice către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

6.4.   Casa Naţională de Asigurări de Sănătate asigură organizarea şi monitorizarea programelor naţionale de sănătate cu scop curativ finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, potrivit domeniilor prioritare de acţiune şi strategiei programelor naţionale de sănătate pe termen scurt, mediu şi lung stabilite de Ministerul Sănătăţii Publice.

6.5.   Sumele alocate programelor naţionale de sănătate sunt aprobate anual prin legea bugetului de stat.

6.6.   Programele naţionale de sănătate se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Sănătăţii Publice, în care sunt cuprinse obiectivele anuale, structura programelor şi necesarul de resurse.

6.7.   Ministerul Sănătăţii Publice şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate elaborează norme tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate, care se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii publice, prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate sau prin ordin comun, după caz.

6.8.  Obiectivele programelor naţionale de sănătate sunt:

a)  rezolvarea cu prioritate a problemelor de sănătate, în conformitate cu Strategia naţională de sănătate;

b)   utilizarea eficientă a resurselor alocate pentru îndeplinirea obiectivelor şi indicatorilor aprobaţi;

c)   fundamentarea programelor pe nevoile populaţiei, evidenţiate din date obiective;

d)   asigurarea concordanţei cu politicile, strategiile şi recomandările instituţiilor şi organizaţiilor internaţionale în domeniu.

6.9.   Proiectarea şi realizarea programelor naţionale de sănătate se efectuează de către Agenţia Naţională pentru Programe de Sănătate, care funcţionează în structura Ministerului Sănătăţii Publice. Organizarea şi funcţionarea acestei agenţii, modalităţile concrete de îndeplinire a atribuţiilor prevăzute de lege, instituţiile cu care colaborează sunt aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice, elaborat în acest sens.

6.10.   Din bugetul Ministerului Sănătăţii Publice se asigură sursele de finanţare pentru următoarele categorii de programe:

a)   programe de sănătate ale căror rezultate sunt comensurabile prin indicatori de eficienţă, corespunzător domeniilor prioritare;

b)   program suport pentru funcţionare: Programul de administraţie sanitară.

6.11.   Derularea programelor naţionale de sănătate finanţate de la bugetul de stat se realizează de către instituţiile direct subordonate Ministerului Sănătăţii Publice (autorităţi de sănătate publică, institute medicale şi de sănătate publică), precum şi de unităţile sanitare selectate pe baza criteriilor elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice.

6.12.  Sumele alocate programelor naţionale de sănătate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate sau, după caz, din bugetul Ministerului Sănătăţii Publice sunt destinate asigurării, în spital şi în ambulatoriu, a unor medicamente şi materiale sanitare specifice unor boli cu consecinţe grave asupra stării de sănătate a populaţiei.

6.13.    Sumele aferente programelor naţionale de sănătate se cuprind în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unităţilor sanitare prin care acestea se derulează, se aprobă odată cu acestea şi se utilizează potrivit destinaţiilor stabilite.

Unităţile respective au obligaţia gestionării eficiente a mijloacelor materiale şi băneşti şi a organizării evidenţei contabile a cheltuielilor pentru fiecare program şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât pentru bugetul aprobat, cât şi în execuţie.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 13/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 13 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 13/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu