Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 133 din 22 decembrie 2008

pentru aprobarea Metodologiei de calcul necesar stabilirii preturilor si tarifelor reglementate

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 889 din 29 decembrie 2008



Având în vedere referatul de aprobare întocmit de Departamentul preţuri şi tarife în domeniul energiei electrice, în temeiul art. 9 alin. (2), (8) şi (9), al art. 11 alin. (1) şi alin. (2) lit. a), c) şi h) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de calcul necesar stabilirii preţurilor şi tarifelor reglementate, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. -Titularii de licenţe de furnizare a energiei electrice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Departamentul preţuri şi tarife în domeniul energiei electrice din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei va urmări aplicarea prezentului ordin.

Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziţii contrare.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare începând cu data de 29 decembrie 2008.

p. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare in Domeniul Energiei,

Nicolae Opriş

ANEXĂ

METODOLOGIE

de calcul necesar stabilirii preţurilor şi tarifelor reglementate

1. Scop

1.1. Metodologia stabileşte principiile:

- de determinare a coşului de achiziţie al furnizorilor pentru energia electrică destinată consumatorilor captivi;

- de  determinare  a  grilelor tarifare   reglementate   la consumatorii captivi;

- de determinare a preţului mediu de vânzare a energiei electrice la consumatorii captivi.

2.  Domeniu de aplicare

2.1. Metodologia este utilizată de către autoritatea competentă pentru stabilirea tarifelor reglementate pentru consumatorii captivi.

3.  Definiţii şi prescurtări

3.1. In prezenta metodologie termenii şi prescurtările au următoarele semnificaţii:

Autoritate competentă

Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE

Consumator de energie electrică

Client final, persoană fizică sau juridică, ce cumpără energie electrică pentru consumul propriu

Consumator captiv

Consumatorul de energie electrică care, din considerente tehnice, economice sau de reglementare, nu poate alege furnizorul, precum şi consumatorul eligibil care nu îşi exercită dreptul de a-şi alege furnizorul

Consumator casnic

Consumatorul care cumpără energie electrică pentru consumul propriu al gospodăriei, excluzând consumul aferent activităţilor comerciale sau profesionale

Consumator eligibil de energie electrică

Consumatorul de energie electrică care poate să aleagă furnizorul şi să contracteze direct cu acesta energia electrică necesară, având acces la reţelele de transport şi/sau de distribuţie

Distribuţie de energie electrică

Transportul energiei electrice prin reţele de distribuţie de înaltă tensiune, medie tensiune şi joasă tensiune, cu tensiune de linie nominală până la 110 kV inclusiv, în vederea livrării acesteia către clienţi, fără a include furnizarea

Energie electrică destinată consumatorilor captivi

Energia electrică achiziţionată exclusiv în scopul revânzării către consumatorii captivi. (Energia electrică corespunzătoare consumului propriu tehnologic nu este cuprinsă în aceste cantităţi.)

Furnizor

Persoană juridică titulară a unei licenţe de furnizare

Preţ mediu de revenire

Raportul dintre venitul obţinut din vânzarea unei cantităţi de energie electrică activă prin aplicarea unui tarif sau pachet de tarife şi cantitatea respectivă de energie electrică activă

Tarif pentru energie electrică

Ansamblu de preţuri (denumite componente ale tarifului) rezultate dintr-un proces complex de alocare a costurilor anuale cauzate de prestarea unei sau a mai multor activităţi/servicii reglementate

Inaltă tensiune (IT)

Tensiune mai mare sau egală cu 110 kV. Tarifele se calculează distinct pentru tensiuni de 110 kV şi tensiuni mai mari de 110 kV

Medie tensiune (MT)

Tensiune cuprinsă în intervalul 1-110 kV exclusiv, respectiv 6 kV, 10 kV, 20 kV, 30 kV, 35 kV

Joasă tensiune (JT)

Tensiune mai mică sau egală cu 1 kV; valoarea standardizată pentru reţelele trifazate este de 0,4 kV (inclusiv instalaţiile din punctele de conexiune cu reţeaua de iluminat public)

In relaţiile din procedură se utilizează indicele general XT pentru a desemna nivelurile de tensiune IT, MTşi JT.

4.  Documente de referinţă

Prezenta metodologie are la bază următoarele documente de referinţă:

4.1. Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare;

4.2. Foaia de parcurs din domeniul energetic din România, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 890/2003, cu modificările şi completările ulterioare;

4.3. Codul comercial al pieţei angro de energie electrică, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 25/2004;

4.4. Normele procedurale privind emiterea reglementărilor, aprobate prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 79/1999, cu modificările ulterioare;

4.5. Regulamentul de furnizare a energiei electrice la consumatori, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.007/2004.

5. Principii de determinare a preţului mediu de vânzare a energiei electrice la consumatorii captivi

5.1.  Toate costurile furnizorului pentru achiziţia energiei electrice aferentă vânzării la consumatorii captivi, pentru serviciile de transport, de sistem, de decontare piaţă şi de distribuţie aferente acestui consum, inclusiv taxele la energie stabilite conform legislaţiei în vigoare, sunt integral transferate, fără nicio restricţie, în tarifele la consumatorii captivi.

5.2.  Costurile justificate de furnizare pentru vânzarea la consumatorii captivi sunt, de asemenea, integral transferate în tarifele aplicate acestora.

5.3.  Costul serviciului de furnizare cuprinde în principal costurile pentru încheierea şi derularea de contracte, facturarea consumului de energie electrică, încasarea contravalorii energiei electrice furnizate (inclusiv cele cu preavizarea consumatorilor care ajung în condiţii de sistare a furnizării conform legii), costuri pentru asigurarea bazei de date privind gestiunea clienţilor, costuri pentru asigurarea schimbului de informaţii cu aceştia şi cu instituţii abilitate, costuri cu infrastructura informatică şi de telecomunicaţii.

5.4. Achiziţia de energie electrică pentru asigurarea consumului consumatorilor captivi se realizează:

a) prin contracte bilaterale reglementate. Contractele prevăd posibilitatea revizuirii anuale şi a ajustărilor semestriale de către autoritatea competentă. Cantităţile contractate pot fi modificate şi la solicitarea furnizorului în conformitate cu pct. 9;

b) prin tranzacţii pe piaţa pentru ziua următoare;

c) prin energia asigurată de Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A. ca urmare a dezechilibrelor înregistrate de furnizorii consumatorilor captivi în intervalul de timp stabilit conform reglementărilor.

5.5. Furnizorul este obligat să deţină un compartiment specializat compatibil cu cerinţele funcţionării pieţelor centralizate şi cu gestionarea dezechilibrelor în calitate de parte responsabilă cu echilibrarea, inclusiv cu stabilirea conturului orar al tranzacţiilor cu energie electrică realizat la nivelul furnizorului.

5.6. Venitul realizat de furnizor acoperă costurile de achiziţie pentru energia electrică destinată consumatorilor captivi, inclusiv transport, servicii de sistem, de decontare pe piaţă, costul asociat activităţii de distribuţie, costurile justificate de furnizare, profitul reglementat.

5.7. Profitul reglementat este de 2,5% din costurile de achiziţie a energiei electrice destinate consumatorilor captivi, dovedite conform cerinţelor licenţei, Ca.

5.8. In cazul oricărei variaţii a costurilor recunoscute în tarifele la consumatorii captivi, se va face o ajustarea ex-post a respectivelor tarife reglementate.

5.9. Ajustarea ex-post pentru tarifele reglementate la consumatorii captivi va avea în vedere şi diferenţele dintre preţul mediu previzionat de vânzare şi preţul mediu obţinut prin aplicarea preţurilor reglementate, astfel încât să menţină profitul reglementat de 2,5% din costurile de achiziţie.

5.10. In cazul oricărei variaţii a taxelor (inclusiv a accizelor, a TVA etc.) şi a impozitelor la energie, se va face imediat o ajustare a tarifelor reglementate la consumatorii captivi.

5.11. Ajustarea ex-post a tarifelor reglementate la consumatorii captivi se va face la fiecare 6 luni.

5.12. Impozitul pe profitul realizat peste limita de la pct. 5.7 nu se recunoaşte drept cost.

5.13. Tarifele reglementate la consumatorii captivi se vor stabili prin aplicarea de ajustări la grilele tarifare existente. Ajustările se vor face pe baza volumului prognozat al vânzărilor la consumatorii captivi corespunzătoare următoarelor 12 luni calendaristice, comunicat autorităţii competente de fiecare furnizor.

5.14.  Dacă la calculul tarifelor reglementate se constată că un cost a fost nejustificat sau că un cost a fost considerat de mai multe ori, acesta se va scădea din venitul reglementat la următoarea stabilire de tarife. In cazul în care se constată că un cost reglementat nu a fost considerat, acesta va fi recuperat prin adăugare la venitul reglementat la următoarea stabilire de tarife. 5.15. Menţinerea tarifelor uniforme la nivel naţional pentru consumatorii   casnici   se   realizează   de   către   autoritatea competentă prin alocarea unor structuri de achiziţie diferite prin contractele reglementate de vânzare/cumpărare de energie electrică ale furnizorilor consumatorilor captivi.

6. Energii vândute consumatorilor captivi

6.1. Energia  furnizată  consumatorilor  captivi   Ecc  are următoarea componenţă:

unde:

Ecc,it- energia furnizată consumatorilor captivi racordaţi la reţelele de înaltă tensiune (MWh) - (calculată distinct pentru tensiuni de 110 kV şi pentru tensiuni mai mari de 110 kV);

Ecc,mt- energia furnizată consumatorilor captivi racordaţi la reţelele de medie tensiune (MWh);

ECC,JT- energia furnizată consumatorilor captivi racordaţi la reţelele de joasă tensiune, inclusiv celor casnici (MWh).

6.2. Energia achiziţionată de furnizor pentru activitatea de furnizare la consumatorii captivi EA se calculează cu formula:

unde:

Ei,j este energia (MWh) achiziţionată pentru activitatea de furnizare la consumatorii captivi de la sursa i pe intervalul de timp j;

Epzu,j este energia tranzacţionată pe piaţa pentru ziua următoare pe intervalul de timp j;

Edez,j este energia plătită ca dezechilibru pe piaţa de echilibrare înregistrat de respectivul furnizor în intervalul de timp j;

Energia achiziţionată de furnizor EA este asigurată prin contracte reglementate dimensionate pe baza prognozei de consum a furnizorilor consumatorilor captivi, prin tranzacţii pe piaţa pentru ziua următoare şi prin plata dezechilibrelor (şi nu include energia electrică destinată pierderilor tehnice de energie în reţelele de distribuţie), astfel încât să acopere energia furnizată acestora:

EA = ECC (MWh)

7. Costul energiei livrate consumatorilor captivi

Din punctul de vedere al furnizorului costul Cec al energiei electrice livrate consumatorilor captivi se compune din costurile de achiziţie (de cumpărare a energiei electrice de pe piaţa tranzacţiilor bilaterale, de pe pieţele centralizate), costurile pentru transport, servicii de sistem, decontare piaţă şi costurile pentru serviciile de distribuţie şi de furnizare.

Costul energiei electrice livrate consumatorilor captivi este:

Ccc = CA+CC+CT+CSS+CDP+CD+CF            (lei),

unde:

Ca este costul de achiziţie a energiei electrice pentru consumatorii captivi

unde:

Pi.j - preţul de achiziţie al furnizorului pentru energia Ei,j (lei/MWh);

Ei,j-energia (MWh) achiziţionată prin contract bilateral de la sursa i pe intervalul de timp j;

Cc este costul suplimentar datorat tranzacţiilor pe piaţa pentru ziua următoare şi pentru energia asigurată de Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A. ca urmare a dezechilibrelor înregistrate de furnizorii consumatorilor captivi;

CT este costul serviciului de transport aferent energiei destinate consumatorilor captivi;

Css este costul serviciilor de sistem aferente energiei destinate consumatorilor captivi;

CDP este costul serviciului de decontare piaţă aferent energiei destinate consumatorilor captivi;

CD este costul serviciului de distribuţie aferent energiei destinate consumatorilor captivi;

CF sunt costurile de furnizare aferente vânzării energiei electrice la consumatorii captivi;

Preţul mediu de achiziţie a energiei electrice este:                   

 pA =    _CA_               (lei/MWh)

             Ecc

   

8. Veniturile realizate de furnizor

8.1. Venitul realizat de furnizor Vcc poate fi scris ca sumă a veniturilor realizate pe fiecare nivel detensiune:

8.2.  Venitul realizat de furnizor este egal cu suma dintre costul energiei livrate consumatorilor captivi, diferenţa care trebuie recuperată sau scăzută faţă de perioada anterioară AB şi profitul reglementat PF:

VCC=Ccc + ΔB + PF                             (lei)

8.3.  Preţurile medii de revenire ale energiilor furnizate se calculează cu formula generală:

Pmed=  _Vcc        (lei/MWh)

                ECC

8.4. Raportul între preţul mediu de revenire determinat ca necesar pentru următoarea perioadă de tarifare şi preţul mediu de revenire realizat în perioada precedentă se utilizează la indexarea grilelor tarifare utilizate pentru consumatorii captivi.

9. Principii de achiziţie prin contracte reglementate a energiei electrice destinate consumului consumatorilor captivi

9.1. Cantităţile de energie electrică din contractele reglementate de achiziţie a energiei electrice se stabilesc anual şi se pot ajusta semestrial, conform reglementărilor în vigoare, asigurând acoperirea întregului volum necesar vânzării la consumatorii captivi, pe baza prognozei de consum comunicate autorităţii competente de către furnizori.

9.2. Contractele reglementate de achiziţie a energiei electrice cuprind cantităţi orare reglementate pe zile standard. Cantităţile se pot revizui la solicitarea furnizorului, ca urmare a:

-  migrării consumatorilor eligibili (exercitării dreptului de eligibilitate/renunţarea la exercitarea dreptului de eligibilitate a consumatorilor care au acest drept);

- diminuării erorilor de prognoză odată cu apropierea de momentul livrării energiei electrice la consumatori.

9.3. In cazul diminuării cantităţii totale de energie electrică contractată, furnizorul va solicita producătorilor reducerea cantităţilor contractate, în ordinea descrescătoare a preţurilor reglementate de contract. In cazul creşterii cantităţii totale de energie electrică contractată, furnizorul va solicita producătorilor majorarea cantităţilor contractate, în ordinea crescătoare a preţurilor reglementate de contract.

9.4. Pentru a intra în vigoare, modificările de contract solicitate trebuie acceptate de cealaltă parte contractantă.

9.5. In cazul în care modificarea de cantitate solicitată de furnizor şi neacceptată de niciunul dintre producătorii cu care furnizorul are contract reglementat de achiziţie de energie electrică este mai mare sau egală cu 2,5% din cantitatea asigurată pe contractele reglementate, furnizorul va solicita intervenţia autorităţii competente. Solicitarea trebuie făcută cu cel puţin 10 zile lucratoare înainte de începerea perioadei pentru care se solicită modificarea cantităţilor contractate.

9.6. Modificările de contract convenite bilateral trebuie efectuate cu cel puţin 24 de ore înainte de ziua de dispecerizare.

9.7. Costurile sau veniturile suplimentare generate furnizorului prin modificările cantităţilor de energie electrică din contractele de achiziţie convenite vor fi considerate ex-post la următorul calcul al tarifelor reglementate pentru consumatorii captivi.

9.8.  Este interzisă vânzarea la preţuri negociate direct cu consumatorii eligibili a unor cantităţi de energie electrică achiziţionate prin contractele reglementate.

10. Monitorizare şi penalizări

10.1.   Furnizorul 'transmite lunar autorităţii competente preţurile medii de revenire, pe tipuri de tarife şi niveluri de tensiune, precum şi alte date de monitorizare solicitate de către aceasta.

10.2. Autoritatea competentă va aplica furnizorilor penalităţi în cazul identificării unor practici incorecte în modul de stabilire şi/sau de raportare a datelor pe baza cărora se determină tarifele la consumatorii captivi.

10.3.  Penalităţile pentru practicile incorecte vor diminua profitul reglementat din activitatea de furnizare la următoarea revizuire a tarifului.

10.4. Prin practici incorecte se înţelege acel comportament al furnizorului care contribuie la:

a) costuri cu achiziţionarea energiei electrice ca urmare a neadaptării cantităţilor de energie electrică contractate la volumul vânzărilor, în conformitate cu pct. 9, ceea ce a condus la tranzacţii pe piaţa pentru ziua următoare şi/sau plăţi pentru dezechilibre mai mari de 2,5% din valoarea energiei achiziţionate pentru consumatorii captivi prin contracte bilaterale reglementate. Abaterile se consideră pe perioade lunare. Se acceptă abateri mai mari de 2,5 % în cazurile în care furnizorul face dovada că aceste abateri se datorează unor variaţii ce nu au putut fi anticipate în timp util (de exemplu, abateri majore între valorile orare de consum comunicate de consumatorii captivi cu puteri mai mari de 3 MW şi valorile efectiv consumate de aceştia);

b) alocarea greşită între categoriile de consumatori (consumatori captivi, pierderi în reţea, consumatori eligibili proprii) a consumurilor de energie electrică, a costurilor sau a veniturilor rezultate;

c) alocarea greşită între activităţi (distribuţie şi furnizare) a costurilor sau a veniturilor rezultate;

d) costuri exagerate cu furnizarea ca urmare a unui management defectuos, inclusiv prin încredinţarea directă a unor servicii sau achiziţia unor bunuri fără respectarea reglementărilor privind achiziţiile publice.

11. Dispoziţii finale şi tranzitorii

11.1. In vederea determinării grilelor tarifare reglementate la consumatorii captivi, furnizorii vor elabora şi transmite autorităţii competente propuneri privind structura şi formulele de stabilire a tarifelor reglementate pe nivele de tensiune aplicabile consumatorilor captivi, care să respecte principiile din prezenta metodologie.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 133/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 133 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 133/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu