ORDIN
Nr. 1433 din 30 septembrie 2002
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare
a retelei de drumuri nationale din Romania
ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 819 din 13 noiembrie 2002
In temeiul prevederilor art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2002
privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din
Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 424/2002, si ale
art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei emite urmatorul
ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a
retelei de drumuri nationale din Romania, prevazute in anexa care face parte
integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
si Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" vor duce la indeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Tudor Florescu,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din
Romania
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Potrivit prevederilor art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind
introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 424/2002, se introduce
tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, denumit in
continuare T.U.R.D.N.
Art. 2
T.U.R.D.N. se va aplica etapizat, potrivit anexelor nr. 1 si 2 la Ordonanta
Guvernului nr. 15/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
424/2002.
Art. 3
(1) Pentru plata T.U.R.D.N., utilizatorilor retelei de drumuri nationale
din Romania li se elibereaza de catre distribuitor rovinieta - document care
atesta dreptul de utilizare a retelei de drumuri nationale - si factura fiscala
corespunzatoare sumei incasate, emisa manual sau cu ajutorul tehnicii de
calcul, dupa caz.
(2) O copie a facturii fiscale va fi pastrata la bordul autovehiculului
prin grija conducatorului auto.
Art. 4
Sumele incasate in urma aplicarii T.U.R.D.N. se constituie venit la
dispozitia Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" si vor fi utilizate, in exclusivitate, potrivit bugetului de
venituri si cheltuieli aprobat, pentru oricare dintre scopurile prevazute la
art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2002, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 424/2002, inclusiv pentru garantarea emisiunilor de
obligatiuni pe pietele nationale si internationale, dupa caz.
Art. 5
Cheltuielile legate de eliberarea rovinietelor se suporta de Regia Autonoma
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania".
Art. 6
In sensul prezentelor reglementari, utilizatori ai retelei de drumuri
nationale din Romania sunt:
a) persoane juridice si persoane fizice care utilizeaza reteaua de drumuri
nationale cu autovehicule inmatriculate in Romania, denumite in continuare
utilizatori romani;
b) persoane juridice si persoane fizice care utilizeaza reteaua de drumuri
nationale cu autovehicule inmatriculate in alte state, denumite in continuare
utilizatori straini.
Art. 7
(1) Rovinieta se prezinta sub forma de autocolant.
(2) Modelul rovinietei este prevazut in anexa nr. 1 la prezentele norme
metodologice.
Art. 8
(1) Personalizarea rovinietei se realizeaza de catre distribuitor prin
marcarea cu un dispozitiv mecanic a zonelor prevazute in modelul prezentat in
anexa nr. 1, respectiv: masa totala maxima autorizata (MTMA), clasa de emisii
poluante, anul, luna, ziua de la care este valabila si anul, luna, ziua
expirarii, in functie de tipul si durata de valabilitate declarate de platitor
pe propria raspundere.
(2) Datele in functie de care se realizeaza personalizarea rovinietei se
declara de platitor pe propria raspundere.
Art. 9
(1) Rovinieta va fi aplicata obligatoriu vizibil, pe partea interioara a
parbrizului autovehiculului, astfel incat sa poata fi verificata.
(2) Responsabilitatea privind pastrarea in stare buna a rovinietei
corespunzatoare tipului si duratei de valabilitate si a copiei facturii fiscale
revine in exclusivitate conducatorului auto.
CAP. 2
Achitarea T.U.R.D.N. si eliberarea rovinietei
A. Generalitati
Art. 10
(1) Utilizatorii romani pot achita T.U.R.D.N. la oficiile Companiei
Nationale "Posta Romana" - S.A., la statiile publice de distribuire a
carburantilor auto sau la agentiile de control si incasare ale Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" amplasate in
punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, denumite in continuare
incasatori.
(2) Utilizatorii romani pot achita T.U.R.D.N. integral sau esalonat, in
doua pana la patru rate trimestriale. Achitarea esalonata a T.U.R.D.N. se poate
efectua numai la oficiile Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A.,
iar sumelor esalonate li se va aplica o dobanda de 10% pe an. La eliberarea sau
vizarea anuala de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. a licentei de
executie pentru vehicul, utilizatorii romani vor face dovada achitarii
T.U.R.D.N.
(3) Utilizatorii straini pot achita T.U.R.D.N. la agentiile de control si
incasare ale Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania", amplasate in punctele de control pentru trecerea frontierei de
stat, sau la statiile publice de distribuire a carburantilor auto.
(4) Lista sediilor agentiilor Regiei Autonome "Administratia Nationala
a Drumurilor din Romania", amplasate in punctele de control pentru
trecerea frontierei de stat, este prevazuta in anexa nr. 2 la prezentele norme
metodologice.
(5) Lista adreselor oficiilor Companiei Nationale "Posta Romana"
- S.A., prevazute la alin. (1) va fi publicata prin grija Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
(6) Lista adreselor statiilor publice de distribuire a carburantilor auto,
autorizate pentru eliberarea rovinietei, prevazute la alin. (1) si (3), va fi
publicata prin grija agentului economic in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea a IV-a.
(7) Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" va incheia cu Compania Nationala "Posta Romana" - S.A.
si cu agentul economic distribuitor de carburanti la pompa conventii privind
incasarea T.U.R.D.N. si eliberarea rovinietelor, potrivit prevederilor
prezentelor norme metodologice.
(8) Conventiile vor fi avizate de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul
Industriei si Resurselor si Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei.
(9) Conventiile vor prevedea obligativitatea dotarii cu tehnica de calcul
necesara emiterii facturilor, circuitul documentelor, modul de gestionare si
verificare a emiterii rovinietei si incasarea T.U.R.D.N.
B. Achitarea T.U.R.D.N. si eliberarea rovinietei utilizatorilor romani
Art. 11
(1) La achitarea T.U.R.D.N. incasatorul va elibera utilizatorilor romani
rovinieta, precum si factura fiscala.
(2) Valabilitatea rovinietei incepe de la data solicitata de platitor si
expira dupa 12 luni calendaristice.
Art. 12
In cazul schimbarii proprietarului autovehiculului sau cedarii dreptului de
folosinta, rovinieta isi mentine valabilitatea.
Art. 13
Plata T.U.R.D.N. se efectueaza in lei, pe baza cursului de schimb valutar
comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil pentru ultima zi din luna
anterioara datei cumpararii rovinietei.
Art. 14
(1) Pentru autovehiculele inmatriculate in Romania incadrarea in clasa de
emisii poluante se face pe baza decodificarii ultimelor doua caractere
alfanumerice ale numarului de omologare inscris in rubrica nr. 5 din cartea de
identitate a autovehiculului sau in rubrica nr. 10 din certificatul de
inmatriculare al acestuia, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la
prezentele norme metodologice.
(2) In cazul in care ultimele doua caractere mentionate la alin. (1) sunt
numerice, detinatorul autovehiculului se poate prezenta la Regia Autonoma
"Registrul Auto Roman" pentru obtinerea unei note de constatare
tehnica cu privire la incadrarea autovehiculului in clasa de emisii poluante.
(3) Lipsa caracterelor alfanumerice prevazute la alin. (1) sau, dupa caz, a
notei de constatare tehnica prevazute la alin. (2), din care sa rezulte
incadrarea autovehiculului in una dintre clasele de emisii poluante, alta decat
NON-EURO, impune utilizatorului obligatia de a achita T.U.R.D.N. corespunzator
clasei de emisii poluante NON-EURO.
Art. 15
(1) In cazul radierii din circulatie a autovehiculului, la solicitarea
utilizatorului roman, Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania" va returna contravaloarea T.U.R.D.N. corespunzatoare
perioadei de neutilizare.
(2) Cererea pentru returnarea T.U.R.D.N. se depune la Regia Autonoma
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" impreuna cu
factura fiscala emisa la achitarea T.U.R.D.N. si copia de pe dovada de radiere
din circulatie a autovehiculului.
(3) Dovada de radiere din circulatie a autovehiculului, emisa de organele
de politie, se depune in copie legalizata la Regia Autonoma "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania".
(4) Suma ce se va returna va fi calculata proportional cu timpul de
neutilizare a autovehiculului, respectiv cu perioada cuprinsa intre data
emiterii dovezii de radiere din circulatie a autovehiculului si data expirarii
rovinietei pentru care a fost achitat T.U.R.D.N.
(5) Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" are obligatia sa verifice temeinicia cererii de returnare si sa
restituie utilizatorului suma la care acesta are dreptul, in termen de 15 zile
lucratoare de la data primirii solicitarii.
(6) Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania",
in cazul in care constata ca utilizatorul nu are dreptul la restituirea sumelor
solicitate, va comunica in termen de 15 zile lucratoare motivul pentru care
cererea a fost respinsa, total sau partial, dupa caz.
C. Achitarea T.U.R.D.N. si eliberarea rovinietei utilizatorilor straini
Art. 16
(1) La achitarea T.U.R.D.N. incasatorul va elibera rovinieta utilizatorilor
straini, precum si factura fiscala.
(2) Valabilitatea rovinietei incepe la ora 0,00 a primei zile si expira la
ora 24,00 a ultimei zile de parcurs si stationare pe teritoriul Romaniei.
Art. 17
In cazul in care utilizatorii straini vor solicita eliberarea rovinietei
pentru durate de parcurs si stationare pe teritoriul Romaniei, altele decat
cele prevazute la art. 1 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2002,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 424/2002, incasatorul va
elibera un numar corespunzator de roviniete, in vederea asigurarii acoperirii
intregii perioade de valabilitate, fara intrerupere.
Art. 18
Plata T.U.R.D.N. se efectueaza in valuta liber convertibila la echivalentul
tarifului exprimat in euro sau in lei, la cursul de schimb valutar comunicat de
Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi din luna anterioara datei
cumpararii.
Art. 19
(1) Pentru autovehiculele inmatriculate in alte state incadrarea in clasa
de emisii poluante se face pe baza mentiunilor referitoare la poluare si
siguranta rutiera cuprinse in certificatul pentru vehicul "verde"
(EURO I), certificatul pentru vehicul "mai verde si sigur" (EURO II)
sau certificatul pentru vehicul "EURO 3 sigur", prevazute de
Rezolutia CEMT/CM (2001)9/Final din 26 noiembrie 2001.
(2) Lipsa documentelor prevazute la alin. (1) determina obligativitatea
utilizatorilor de achitare a T.U.R.D.N. corespunzator clasei de emisii poluante
NON-EURO.
(3) Utilizatorii straini vor achita tariful aferent duratei de parcurs si
stationare pe teritoriul Romaniei, respectiv de o zi, 7 zile, 30 de zile, 6
luni sau 12 luni, la agentiile Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" din punctele de control pentru trecerea frontierei
de stat a Romaniei sau la statiile publice de distribuire a carburantilor.
(4) In sensul prezentelor norme metodologice, prin durata de parcurs si
stationare pe teritoriul Romaniei se intelege perioada cuprinsa intre data
inceperii valabilitatii rovinietei si data depasirii frontierei nationale,
declarata pe propria raspundere de utilizator in momentul achitarii T.U.R.D.N.
(5) In cazul in care la iesirea din tara a utilizatorilor straini se va
constata depasirea duratei de parcurs si stationare pentru care s-a achitat
T.U.R.D.N., acestia sunt obligati sa achite, in conditiile prevazute la art. 8
alin. (1) si la art. 18, si contravaloarea T.U.R.D.N. corespunzatoare perioadei
de depasire.
CAP. 3
Gestionarea rovinietelor
Art. 20
(1) Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" raspunde de gestionarea si distribuirea rovinietei, scop in care
va pune la dispozitie incasatorilor T.U.R.D.N., in timp util, un numar
corespunzator de exemplare, pe baza de proces-verbal de predare-primire.
(2) Gestionarea rovinietei si raspunderea pentru respectarea prevederilor
conventiilor incheiate potrivit art. 10 alin. (7), (8) si (9) revin
incasatorilor.
(3) Numarul exemplarelor de rovinieta care se vor distribui incasatorilor
de catre Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" se stabileste pe baza cererilor acestora si a datelor statistice
privind numarul de autovehicule inmatriculate in Romania aflate in circulatie,
comunicat de inspectoratele judetene de politie, de Directia Generala de
Politie a Municipiului Bucuresti si de Regia Autonoma "Registrul Auto
Roman", precum si a datelor statistice referitoare la utilizatorii straini
ai retelei de drumuri nationale din Romania.
CAP. 4
Controlul achitarii T.U.R.D.N. Constatarea si sanctionarea contraventiilor
Art. 21
Controlul respectarii prevederilor prezentelor norme metodologice se
executa pe reteaua de drumuri nationale si in punctele de control pentru
trecerea frontierei de stat.
Art. 22
Controlul achitarii T.U.R.D.N. se executa de catre:
a) personalul imputernicit din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor
si Locuintei, din agentiile de control si incasare ale Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", care functioneaza
in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, impreuna cu organele
politiei de frontiera;
b) ofiterii si subofiterii de politie care indruma, supravegheaza si
controleaza circulatia rutiera pe reteaua de drumuri nationale din Romania.
Art. 23
Conducatorii auto sunt obligati sa permita personalului prevazut la art. 22
verificarea documentelor care atesta incadrarea autovehiculului in clasa de
emisii poluante si a valabilitatii rovinietei.
Art. 24
(1) Fapta posesorilor de autovehicule sau a conducatorilor auto care
utilizeaza reteaua de drumuri nationale din Romania fara sa detina rovinieta
valabila, insotita de copia facturii fiscale corespunzatoare, constituie
contraventie.
(2) In cazul utilizatorilor romani, responsabilitatea circulatiei fara
rovinieta valabila, insotita de copia facturii fiscale corespunzatoare, revine,
dupa caz, persoanei fizice sau juridice proprietare a autovehiculului.
(3) In cazul utilizatorilor straini responsabilitatea revine in
exclusivitate conducatorului auto.
(4) Prin rovinieta valabila se intelege rovinieta eliberata in conditiile
prevazute la art. 8, aplicata in locul stabilit, corespunzatoare categoriei de
autovehicul si clasei de emisii poluante, a carei durata de valabilitate nu
este depasita si care asigura, prin tarifele platite, dreptul de utilizare a
retelei de drumuri nationale din Romania fara discontinuitate.
Art. 25
(1) Contraventiile prevazute de prezentele norme metodologice se
sanctioneaza conform prevederilor art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2002,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 424/2002.
(2) Cuantumul amenzilor contraventionale ce se aplica utilizatorilor este
cel prevazut in anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 26
La data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice Regia Autonoma
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" va desfiinta
urmatoarele tarife:
a) tariful pentru activitate in afara orelor de program;
b) tariful pentru folosirea parcarilor si a zonelor situate in lungul
drumurilor;
c) tariful aplicat autovehiculelor inmatriculate in Germania, posesoare de
autorizatii pentru trafic international de marfa cu scutire de la plata
tarifelor pentru folosirea drumurilor.
Art. 27
Achitarea T.U.R.D.N. nu exonereaza utilizatorii de la plata altor tarife
percepute de Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania", prevazute de reglementarile in vigoare.
Art. 28
(1) Falsificarea rovinietelor, detinerea sau utilizarea de roviniete
falsificate constituie infractiune si se pedepseste potrivit prevederilor art.
282 din Codul penal.
(2) Inscrierea de catre incasator in factura fiscala a altor date decat
cele corespunzatoare elementelor de personalizare ale rovinietei eliberate
constituie infractiune si se pedepseste potrivit prevederilor art. 290 din
Codul penal.
(3) Folosirea de catre utilizatori a facturii fiscale in care incasatorul a
inscris alte date decat cele corespunzatoare elementelor de personalizare a
rovinietei constituie infractiune si se pedepseste potrivit prevederilor art.
291 din Codul penal.
ANEXA 1*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
MODEL DE ROVINIETA
_______________________________________________
| 11| 12| 13| 14| 15| 16| 17| 18| 19| 20| 21| 22|
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
_____________ | | ________ _ ___ _ ________ | |
|Zona de | |/10| |M.T.M.A.| | |MA | | |M.T.M.A.| | 23|
|marcare | /|___| |________| |_|___|_| |________| |___|
|nr. 3: |/ | | __________ __ __ __________ | |
|a perioadei | | 9 | |</= 3,5 t | | |\ | 3,5 t + | | 24|
|zilnice de | | | | | | | \ 7,0 t | | |
|valabilitate.| |___| |__________|__| |__|_\________|_|___|
|_____________| | | \________|___|___
| | __________ __ __ __________ | | |
| 8 | | Bus > | | | | 7,0 t + | | 25| |
| | | 3,5 t | | | | 12,0 t | | | |
|___| |__________|__| |__|__________| |___| |
| | __________ __ __ __________ | | |
| 7 | |>/= 12,0 t| | | |>/= 12,0 t| | 26| |
| | |</= 3 axe | | | |>/= 4 axe | | | |
|___| |__________|__| |__|__________| |___| |
| | __________ __ __ __________ | | |
| 6 | | NON | | | | NON | | 27| |
|___| | EURO | | | | EURO | |___| |
| | |__________|__| |__|__________| | | |
| 5 | __________ __ __ __________ | 28| |
|___| | EURO I | | | | EURO I | |___| |
| | |__________|__| |__|__________| | | |
| 4 | __________ __ ^ __ __________ | 29| |
|___| | EURO II | | | | | EURO II | |___| |
| | |__________|__| | |__|__________| | | |
| 3 | ____ _ ____ _ | ____ _ ____ _ | 30| |
|___| |2002| | |2003| |||2004| | |2005|/| |___| |
| | |____|_| |____|_|||____|_| |___/|_| | | |
| 2 | _________________|____________/____ | 31| |
_______________ |___| | Seria: A.|00000001 / | |___| |
|Zona de marcare| | 1 | |_________________|________/________| | | |
|nr. 2: |\|___|__________________/_______/____________|___| |
|a perioadei de | |\ / / | |
|valabilitate. | |__________________/_______/____________________| |
|_______________| / ________/ / __________|________
/ | ____________|_______________ |Zona de marcare
|
/ | |Zona de marcare nr. 1: ||nr. 4:
|
/ | |a perioadei de valabilitate.||a
caracteristicilor|
______/_____ | |____________________________||vehiculului.
|
| AUTOCOLANT | | __________________________
|___________________|
|____________| | |Zona de inscriere a |
|____|elementului de siguranta |
|(holograma) |
|__________________________|
ANEXA 2
la normele metodologice
LISTA SEDIILOR
agentiilor de control si incasare ale Regiei Autonome "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania", amplasate in punctele de control
pentru trecerea frontierei de stat
________________________________
Nr. Punctul de control pentru
crt. trecerea frontierei de stat
________________________________
1. Giurgiu Rutier
2. Giurgiu Mocanasu
3. Giurgiu Bac
4. Bechet
5. Calafat
6. Portile de Fier I
7. Naidas
8. Moravita
9. Jimbolia
10. Nadlac
11. Turnu
12. Varsand
13. Bors
14. Halmeu
15. Petea
16. Siret
17. Sculeni
18. Albita
19. Oancea
20. Galati
21. Stanca
22. Negru Voda
23. Vama Veche
24. Ostrov
________________________________
ANEXA 3
la normele metodologice
CODIFICAREA
gradului de poluare din certificatul de inmatriculare al autovehiculului
____________________________
| Caracterele | Semnificatia |
|_____________|______________|
| X1 | |
|_____________| |
| X2 | |
|_____________| |
| X3 | |
|_____________| |
| X4 | |
|_____________| |
| X5 | EURO 2 |
|_____________| |
| X6 | |
|_____________| |
| Y1 | |
|_____________| |
| Y2 | |
|_____________| |
| Y3 | |
|_____________|______________|
| D3 | |
|_____________| |
| E3 | EURO 3 |
|_____________| |
| R3 | |
|_____________|______________|
| E4 | |
|_____________| |
| R4 | EURO 4 |
|_____________|______________|
NOTA:
In certificatul de inmatriculare al autovehiculului codificarea gradului de
poluare se regaseste in ultimele doua caractere, respectiv 14 si 15, ale numarului
de omologare inscris in rubrica 10.
ANEXA 4
la normele metodologice
DEFALCAREA
amenzilor contraventionale aplicabile transportatorilor cu autovehicule
inmatriculate in Romania si in alte state in cazul lipsei rovinietei valabile
din punct de vedere al categoriei si al perioadei de utilizare a drumurilor
nationale din Romania
______________________________________________________________________________
| Categoria | Categoria | Categoria rovinietei | Cuantumul
amenzilor|
|de transport| autovehiculului | (din punct de vedere al | contraventionale
|
| | |duratei de utilizare a DN)| - milioane lei -
|
|____________|_________________|__________________________|____________________|
| | | 1 zi | 3
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 7 zile | 3,5
|
| |
|__________________________|____________________|
| | Autoturisme | 30 de zile | 4
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 6 luni | 4,5
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 12 luni | 5
|
| |_________________|__________________________|____________________|
| | | 1 zi | 5
|
| |
|__________________________|____________________|
| Transport | | 7 zile | 5,5
|
| persoane |
|__________________________|____________________|
| | Microbuze | 30 de zile | 6,5
|
| | |__________________________|____________________|
| | | 6 luni | 8
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 12 luni | 10
|
|
|_________________|__________________________|____________________|
| | | 1 zi | 15
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 7 zile | 17
|
| |
|__________________________|____________________|
| | Autobuze si | 30 de zile | 19,5
|
| | autocare
|__________________________|____________________|
| | | 6 luni | 22
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 12 luni | 25
|
|____________|_________________|__________________________|____________________|
| | | 1 zi | 5
|
| | |__________________________|____________________|
| | | 7 zile | 5,5
|
| |
|__________________________|____________________|
| |Mai mica de 3,5 t| 30 de zile | 6,5
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 6 luni | 8
|
| | |__________________________|____________________|
| | | 12 luni | 10
|
|
|_________________|__________________________|____________________|
| | | 1 zi | 10 |
| |
|__________________________|____________________|
|Transport | | 7 zile | 10,5
|
|marfa | 3,5 t pana la
|__________________________|____________________|
|G.T.M.A. | 7,0 t exclusiv | 30 de zile | 11,5
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 6 luni | 12,5
|
| | |__________________________|____________________|
| | | 12 luni | 15
|
|
|_________________|__________________________|____________________|
| | | 1 zi | 15
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 7 zile | 17
|
| | |__________________________|____________________|
| | 7,0 t pana la | 30 de zile | 19,5
|
| | 12,0 t
|__________________________|____________________|
| | | 6 luni | 22
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 12 luni | 25
|
|____________|_________________|__________________________|____________________|
| | | 1 zi | 25
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 7 zile | 27
|
| |Cu maximum 3
osii|__________________________|____________________|
| |inclusiv | 30 de zile | 30,5
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 6 luni | 34
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 12 luni | 40
|
| Transport |_________________|__________________________|____________________|
| marfa >/= | | 1 zi |
30 |
| 12,0 t |
|__________________________|____________________|
| | | 7 zile | 32
|
| |
|__________________________|____________________|
| |Cu minimum 4 osii| 30 de zile | 35
|
| |inclusiv |__________________________|____________________|
| | | 6 luni | 37,5
|
| |
|__________________________|____________________|
| | | 12 luni | 45 |
|____________|_________________|__________________________|____________________|