Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3246 din 21.10.2013

pentru aprobarea Procedurii de încasare şi de virare la bugetul de stat şi bugetele asigurărilor sociale a sumelor încasate în numerar de către compartimentele de specialitate ale unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi a modului de colaborare şi de realizare a schimbului de informaţii dintre organele fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi organele fiscale din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale
ACT EMIS DE: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 648 din 22 octombrie 2013



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 351 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 12 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, şi viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, emit următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Procedura de încasare şi de virare la bugetul de stat şi bugetele asigurărilor sociale a sumelor încasate în numerar de către compartimentele de specialitate ale unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi modul de colaborare şi de realizare a schimbului de informaţii dintre organele fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi organele fiscale din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea ANEXĂPROCEDURĂ de încasare şi de virare la bugetul de stat şi bugetele asigurărilor sociale a sumelor încasate în numerar de către compartimentele de specialitate ale unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi modul de colaborare şi de realizare a schimbului de informaţii dintre organele fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi organele fiscale din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale Articolul 1Dispoziţii generale (1) Persoanele fizice care datorează impozit şi contribuţii aferente veniturilor din activităţi agricole, precum şi accesorii pentru neachitarea la scadenţă a acestora, denumite în continuare obligaţii fiscale, pot efectua plata acestor obligaţii fiscale şi la compartimentele de specialitate ale unităţii administrativ-teritoriale corespunzătoare localităţii în care îşi au domiciliul fiscal, în numerar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:a)în localitatea unde îşi au domiciliul fiscal nu există o unitate teritorială a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală; b)între unitatea administrativ-teritorială, prin primar, şi direcţia generală regională a finanţelor publice în a cărei rază se află localitatea, prin directorul general sau împuternicitul acestuia, s-a încheiat un protocol în acest scop, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură. (2) Prin protocol se stabilesc:a)acordul unităţii administrativ-teritoriale cu privire la încasarea obligaţiilor fiscale; b)modalitatea de comunicare a informaţiilor între compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale şi organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală referitoare la obligaţiile fiscale; c)orice alte măsuri de colaborare pe care părţile le consideră necesare pentru aplicarea art. I şi III din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare.
(3) În termen de două zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei proceduri, direcţia generală regională a finanţelor publice transmite, prin administraţia judeţeană a finanţelor publice, fiecărei unităţi administrativ-teritoriale din raza sa teritorială, pentru care este îndeplinită condiţia prevăzută la alin. (1) lit. a), două exemplare semnate ale protocolului. În situaţia în care unitatea administrativ-teritorială este de acord cu încheierea protocolului, aceasta comunică, în termen de două zile de la data primirii, administraţiei judeţene a finanţelor publice un exemplar al protocolului semnat şi completat în mod corespunzător. (4) În cazul în care unitatea administrativ-teritorială nu comunică, în termenul prevăzut la alin. (3), protocolul semnat, procedura de încheiere a protocolului poate fi reluată ulterior din iniţiativa unităţii administrativ-teritoriale.(5) Lista unităţilor administrativ-teritoriale care au încheiat protocolul cu direcţia generală regională a finanţelor publice se publică pe pagina proprie de internet a acesteia, precum şi pe cea a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a prefecturii judeţului.(6) Primăriile asigură publicarea protocolului la sediul acestora, precum şi în alte locuri de interes public, cum ar fi unităţi medicale, culturale şi altele asemenea, pe care le apreciază ca fiind utile pentru aducerea protocolului la cunoştinţa contribuabililor interesaţi.(7) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice informează contribuabilii despre posibilitatea achitării obligaţiilor fiscale la compartimentele de specialitate ale unităţii administrativ-teritoriale corespunzătoare localităţii în care îşi au domiciliul fiscal, prin metodele şi canalele utilizate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, inclusiv prin comunicate de presă. Articolul 2Procedura de transmitere a datelor de la organul fiscal competent la unitatea administrativ-teritorială(1) În cazul în care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 1 alin. (1), organul fiscal competent prevăzut la
art. 33 sau 36, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, întocmeşte şi comunică fiecărui compartiment de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale lista contribuabililor care datorează obligaţii fiscale aferente veniturilor din activităţi agricole, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură.
(2) Lista prevăzută la alin. (1) se întocmeşte lunar şi se transmite în primele 5 zile ale lunii următoare şi cuprinde informaţii actualizate privind obligaţiile fiscale datorate la sfârşitul lunii de referinţă.(3) Pentru obligaţiile fiscale datorate de contribuabili până la data încheierii protocolului, lista prevăzută la alin. (1) se comunică compartimentului de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale în termen de două zile de la data încheierii protocolului.(4) Lista prevăzută la alin. (1) cuprinde cel puţin următoarele elemente: numele şi prenumele contribuabilului, codul numeric personal şi domiciliul fiscal, suma datorată şi natura obligaţiei fiscale (impozit, contribuţii sociale, dobânzi şi penalităţi de întârziere).(5) Ori de câte ori apar neclarităţi privind suma obligaţiilor fiscale datorate de un contribuabil compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale este obligat să solicite operativ organului fiscal competent clarificări. În acest caz, organul fiscal competent are obligaţia de a comunica operativ informaţiile solicitate. Articolul 3Încasarea şi virarea sumelor reprezentând obligaţiile fiscale(1) Plata sumei privind obligaţiile fiscale se face în numerar la compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale. (2) Compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale încasează sumele plătite de contribuabil în baza listei prevăzute la art. 2 alin. (1) sau în baza deciziilor de impunere ori a deciziilor referitoare la obligaţiile de plată accesorii prezentate de contribuabil. Compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale încasează sumele plătite de contribuabil chiar dacă acesta efectuează o plată mai mică decât cuantumul obligaţiilor fiscale datorate. (3) Data plăţii obligaţiilor fiscale este data înscrisă în documentul de plată eliberat de compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale care a încasat suma. În documentul de plată eliberat de compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale acesta menţionează cuantumul şi natura obligaţiei fiscale achitate de contribuabil, precum şi contul bugetar al obligaţiei fiscale ce face obiectul plăţii, astfel:a)20.03.01.13 - pentru impozitul pe veniturile din activităţi agricole şi accesoriile acestuia stabilite prin decizia de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit sau decizia referitoare la obligaţiile de plată accesorii; b)26.21.05.03.02 - pentru contribuţiile de asigurări sociale de sănătate şi accesoriile acestora stabilite prin decizia de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate sau decizia referitoare la obligaţiile de plată accesorii; c)20.03.01.60 - pentru impozitul pe veniturile din activităţi agricole şi accesoriile acestuia stabilite prin decizia de impunere anuală sau decizia referitoare la obligaţiile de plată accesorii. (4) Pe baza informaţiilor din documentul de plată, compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale întocmeşte situaţia privind sumele încasate reprezentând obligaţii fiscale, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta procedură.(5) Pentru sumele achitate eronat de către contribuabili pe alte tipuri de obligaţii fiscale sau stinse eronat de către organele fiscale, contribuabilul va depune, la organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, o cerere în acest sens, la care va ataşa o copie a documentului de plată, prevederile
Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.311/2008 pentru aprobarea Procedurii de îndreptare a erorilor materiale din documentele de plată întocmite de debitori privind obligaţiile fiscale aplicându-se în mod corespunzător. În acest caz, data plăţii obligaţiilor fiscale este data înscrisă în documentul de plată eliberat de compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale care a încasat suma.
(6) Sumele încasate în numerar reprezentând obligaţii fiscale datorate de contribuabili în condiţiile prezentului ordin se depun de către compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritorială, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la încasare, în contul 50.42 „Disponibil din sume colectate de unităţile administrativ-teritoriale pentru alte bugete“ care se deschide pe numele acestora la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului.(7) La depunerea sumelor în contul prevăzut la alin. (6), compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale prezintă unităţii teritoriale a Trezoreriei Statului şi situaţia privind sumele încasate reprezentând obligaţii fiscale.(8) La depunerea sumelor de către compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale, unitatea teritorială a Trezoreriei Statului efectuează următoarele verificări:a)sumele înscrise în coloana 5 să fie egale cu sumele din coloana 6 + coloana 7 + coloana 8 din situaţia privind sumele încasate reprezentând obligaţii fiscale; b)suma înscrisă în coloana 5 pe rândul „Total“ din situaţia privind sumele încasate reprezentând obligaţii fiscale să fie egală cu suma în numerar care se depune de către compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale în contul 50.42 „Disponibil din sume colectate de unităţile administrativ-teritoriale pentru alte bugete“. (9) În situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (8), unitatea teritorială a Trezoreriei Statului va încasa suma de la compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale în contul prevăzut la alin. (6).(10) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (8), unitatea teritorială a Trezoreriei Statului nu va încasa suma şi va solicita compartimentului de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale refacerea situaţiei privind sumele încasate reprezentând obligaţii fiscale.(11) Sumele înscrise în coloana 6, 7 şi 8 din situaţia privind sumele încasate reprezentând obligaţii fiscale se virează de către unitatea teritorială a Trezoreriei Statului în conturile corespunzătoare de venituri ale bugetului de stat şi bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, codificate cu codul de identificare fiscală înscris în coloana 2 din aceeaşi situaţie depusă de către compartimentul de specialitate al unităţii administrativ-teritoriale, în termen de două zile lucrătoare de la depunerea acestora.(12) Unitatea teritorială a Trezoreriei Statului transmite organului fiscal competent prevăzut la art. 2 alin. (1), la sfârşitul fiecărei zile lucrătoare, sumele încasate în ziua respectivă reprezentând obligaţii fiscale, pentru fiecare contribuabil în parte, în fişierele ce conţin încasările zilnice, în vederea stingerii obligaţiilor fiscale. ANEXA Nr. 1la procedură PROTOCOL încheiat azi, ........ ........... Între Direcţia generală regională a finanţelor publice ........ ........ ..............., cu sediul în ........ ........ .........., reprezentată prin director general ........ ................ ................ .............., şi Oraşul/Comuna ........ ................ ........, cu sediul în ........ ................ ................ .........., reprezentată prin primar ........ ................ ................ ................ ........ ............. Articolul 1Oraşul/Comuna ........ ................ ........ ......... îşi exprimă acordul cu privire la încasarea impozitului şi contribuţiilor aferente veniturilor din activităţi agricole, precum şi a accesoriilor pentru neachitarea la scadenţă a acestora, datorate de contribuabilii cu domiciliul fiscal în raza sa teritorială. Articolul 2Lista contribuabililor care datorează obligaţii fiscale aferente veniturilor din activităţi agricole se comunică de către ........ ................ ................ ........ ........ 1 prin ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... 2 Articolul 3Alte măsuri de colaborare pe care părţile le consideră necesare pentru aplicarea
art. I şi III din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Direcţia generală regională a finanţelor publice ........ ................ ........ .............. Director general Numele şi prenumele ........ ........ ........ Semnătura ........ ............. Ştampila ........ ............ Oraşul/Comuna ........ ................ ........ ......... Primar Numele şi prenumele ........ ................ .......... Semnătura ........ ............. Ştampila ........ ............ 1 Se completează cu denumirea organului fiscal competent. 2 Se completează cu modalitatea de comunicare: poştă, fax, e-mail etc. ANEXA Nr. 2 la procedură MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Unitatea fiscală1 ........ ........ .............. Serviciul/Biroul/Compartimentul ........ ........... Nr. .........../............... Lista contribuabililor care datorează obligaţii fiscale aferente veniturilor din activităţi agricole luna de referinţă ........ ..........

Nr. crt. Debitor Natura obligaţiei fiscale2 Contul bugetar Cuantumul sumei datorate (lei)
CNP Numele şi prenumele Domiciliul fiscal
0 1 2 3 4 5 6

Conducătorul unităţii fiscale Numele şi prenumele ........ ........ ........ Semnătura şi ştampila unităţii ............. 1 Se menţionează denumirea organului fiscal emitent. 2 Se precizează denumirea creanţei fiscale principale: impozit sau contribuţie ori a creanţei fiscale accesorii: dobândă sau penalitate de întârziere. ANEXA Nr. 3la procedură Oraşul/Comuna ........ ................ ........ .............. Codul de identificare fiscală ........ ........ ............ Nr. .........../............... Situaţia privind sumele încasate reprezentând obligaţii fiscale care se depun la unitatea Trezoreriei Statului ............... în data de ........ ........ ..........

Nr. crt. Numele şi prenumele CNP Documentul prin care s-a încasat suma în numerar Suma încasată de la contribuabil (obligaţie principală şi accesorii)
Nr. Data TOTAL, din care: Pentru contul 20.03.01.13 „Impozit pe venituri din activităţi agricole“ Pentru contul 26.21.05.03.02 - Contribuţii de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele care realizează venituri din activităţi independente şi alte activităţi şi persoanele care nu realizează venituri Pentru contul 20.03.01.60 „Regularizări“
0 1 2 3 4 5 6 7 8
TOTAL: x x x x

Ordonator principal de credite Numele şi prenumele ........ ............. Semnătura şi ştampila ........ ...........


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3246/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3246 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3246/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu