ORDIN Nr. 163
din 11 noiembrie 2010
privind aprobarea
Contractului-cadru pentru transportul titeiului, gazolinei, condensatului si
etanului lichid pentru anul 2011
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 775 din 19 noiembrie 2010
In temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din Hotarârea
Guvernului nr. 1.419/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale si ale art. 5.9 si 7.2 din anexa la Hotarârea
Guvernului nr. 793/2002 privind aprobarea acordului petrolier de concesiune a
activitatii de exploatare a Sistemului national de transport al titeiului,
gazolinei, condensatului si etanului, inclusiv a conductelor magistrale si a
instalatiilor, echipamentelor si dotarilor anexe, aferente sistemului, încheiat
între Agentia Nationala pentru Resurse Minerale si Societatea Comerciala
„Conpet" - S.A. Ploiesti, cu modificarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aproba Contractul-cadru pentru transportul
titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid pentru anul 2011,
prevazut în anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) Prezentul ordin intra în vigoare în termen
de 3 zile de la data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrarii în vigoare a prezentului ordin se
abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr.
232/2009 privind aprobarea Contractului-cadru pentru transportul titeiului,
gazolinei, condensatului si etanului lichid pentru anul 2010, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 772 din 12 noiembrie 2009.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Alexandru Patruti
ANEXA
CONTRACT-CADRU
pentru transportul titeiului, gazolinei,
condensatului si etanului lichid
nr...........din
anul.........luna...........ziua............
CAPITOLUL I
Partile contractante
Intre ......................, cu sediul în
...................., judetul .................., cod postal ..........,
telefon ....................., fax ................., telex ................,
C.U.I...................., înscrisa în registrul comertului la nr..........,
cod SIRUES................, cod IBAN................., deschis la.............,
capital social subscris si varsat ..........., reprezentata legal
prin director general ......................si prin director
economic......................., denumita expeditor, pe de o parte, si
........................, cu sediul
în..................Judetul................., cod postal ...................,
telefon .............., fax.............., telex ...............,
C.U.I..............., înscrisa în registrul comertului la nr..................,
cod SIRUES................, cod IBAN ................, deschis la
..............., capital social subscris si varsat........., reprezentata legal
prin director general ...................si director
economic..................., denumita transportator, pe de alta parte,
s-a încheiat prezentul contract.
CAPITOLUL II
Obiectul contractului
Art. 1. - (1) Obiectul contractului consta în prestarea
serviciilor de transport al titeiului, gazolinei, condensatului si etanului
lichid, dupa caz, de la punctele de primire la punctele de predare stabilite de
parti, respectându-se normele prevazute în anexa nr. 1.
(2) Titeiul, gazolina, condensatul si etanul pot fi,
dupa caz, proprietatea expeditorului sau a unei terte persoane. In toate
situatiile expeditorul actioneaza si raspunde în nume propriu în ceea ce
priveste proprietatea produsului transportat.
(3) Termenii utilizati în prezentul contract sunt
definiti în anexa nr. 2.
CAPITOLUL III
Durata contractului
Art. 2. - Contractul se încheie pe o perioada
de............., convenita de parti.
CAPITOLUL IV
Programe de transport
Art. 3. - (1) Programul cantitatilor anuale si lunare de
titei, gazolina, condensat si etan lichid ce vor fi transportate va avea la
baza solicitarea depusa de expeditor si acceptata de transportator în
conformitate cu anexele nr. 3 si 3.1.
(2) In cazul în care cantitatile prevazute în anexa nr.
3 se modifica, transportatorul va accepta, în limita capacitatii disponibile pe
destinatia respectiva si cu stabilirea termenului de transport, prestarea
serviciilor de transport pentru cantitatile solicitate suplimentar de
expeditor. Neacceptarea transportului de cantitati suplimentare va putea fi
justificata numai de lipsa capacitatii de transport disponibile si va trebui sa
fie facuta, în scris, în termen de ...... zile de la primirea solicitarii de la
expeditor.
(3) Diminuarea cantitatilor lunare prezentate în anexele
nr. 3 si 3.1 se va face prin act aditional, la solicitarea expeditorului,
comunicata cu minimum 5 zile lucratoare înainte de începerea lunii al carei
program se diminueaza. Diminuarea va avea ca obiect o cantitate maxima
reprezentând 5% din programul initial lunar stabilit la încheierea
contractului.
(4) In cazul reviziilor programate, expeditorul poate
solicita anularea programului de transport pentru o perioada de maximum 45 de
zile calendaristice pe an.
Art. 4. - (1) Expeditorul transmite cu 10 zile
lucratoare înainte de începerea lunii un program cuprinzând estimarea predarii
produselor pe destinatii.
(2) Expeditorul confirma transportatorului, cu 5 zile
lucratoare înainte de începerea lunii, programul lunar de predare a produselor
pe destinatii. In lipsa acestuia sau în cazul nerespectarii lui,
transportatorul se obliga sa reia transportul în cel mult 24 de ore de la
primirea solicitarii de transport.
Art. 5. - (1) Limitele maxime anuale admise drept
consumuri tehnologice normate pentru activitatile de primire, depozitare,
transport si predare sunt conforme cu Lucrarea privind determinarea
consumurilor tehnologice la activitatea de transport al titeiului,
condensatului si gazolinei de la punctele de preluare pâna la rafinarii si sunt
prezentate în anexa nr. 4.
(2) Determinarea consumurilor tehnologice efective se
face lunar de catre transportator prin balanta (miscarea) produselor.
Art. 6. - (1) In functie de conditiile de operare a
dotarilor transportatorului si ca urmare a solicitarii în scris a
expeditorului, transportatorul poate fi de acord cu modificarea punctului de
primire si/sau de predare a sortimentelor si a cantitatilor de titei, gazolina
si condensat ce urmeaza sa fie transportate.
(2) In eventualitatea unui refuz al transportatorului,
acesta va transmite expeditorului o justificare în termen de........zile de la
data primirii cererii din partea expeditorului.
(3) Transportatorul este în drept sa calculeze costuri
suplimentare pentru:
a) transportul unor cantitati de titei, gazolina si
condensat la alte destinatii decât cele prevazute în programul anual de
transport pe calea ferata, conform anexei nr. 3.1;
b) transportul unor cantitati de titei, gazolina si
condensat suplimentare fata de cele prevazute în programul anual de transport
pe calea ferata, conform anexei nr. 3.1.
(4) Costurile suplimentare aparute ca urmare a
modificarilor mentionate la alin. (3) si care constau în diferenta dintre
costurile de transport pe calea ferata, inclusiv tarifele accesorii (TOU, TUI,
manevra, avizare), si tariful prestatiei prevazut la art. 9 alin. (1) vor fi
transmise de transportator pe baza documentelor justificative si a
calculatiilor prezentate expeditorului si facturate de transportator în baza
acceptului expeditorului în termen de....... zile de la transmitere.
Expeditorul va achita factura în termen de.........zile de la primirea ei,
confirmata de documentul postal de remitere.
CAPITOLUL V
Stocul de operare
Art. 7. - Pentru a putea presta servicii de transport în
conditii egale pentru toti expeditorii, transportatorul va utiliza stocul
existent în conducte.
Art. 8. - (1) Expeditorul si transportatorul îsi vor
reconstitui stocurile fizice de titei, gazolina, condensat si etan lichid,
proprietatea lor, astfel cum erau constituite la începutul contractului, atât
cantitativ, cât si calitativ.
(2) In cazul în care reconstituirea cantitativa si
calitativa a stocului fizic total al produselor nu este posibila, la sfârsitul
anului, pâna la data de.........., pe baza de inventariere, se va face
regularizarea valorica la pretul produselor de la data inventarierii. Termenul
de decontare a facturii de regularizare este de .......... zile de la data
primirii facturii, confirmata de documentul postal de remitere. In cazul
neachitarii în termen de 30 de zile de la scadenta a sumelor datorate, partea
în culpa se obliga sa plateasca penalitati de întârziere egale cu nivelul
majorarii de întârziere datorate pentru neplata la termen a obligatiilor
bugetare stabilite conform reglementarilor în vigoare la acea data, calculate
asupra valorii neachitate, începând cu prima zi de la scadenta.
CAPITOLUL VI
Tariful si modul de plata
Art. 9. - (1) Tarifele pentru prestarea serviciilor de
transport al cantitatilor prevazute în anexele nr. 3 si 3.1 sunt cele stabilite
de autoritatea competenta, în conditiile legii. Facturarea acestor servicii se
va face de catre transportator decadal/saptamânal pentru cantitatile de produse
efectiv predate la destinatie, certificate de procesele-verbale de
predare-primire.
(2) Valoarea consumurilor tehnologice si TVA nu sunt
cuprinse în tarifele de transport al produselor.
(3) Termenul de decontare care devine si termen de
scadenta este de......zile de la data primirii facturii de catre expeditor,
confirmata de documentul postal.
(4) Plata facturilor se va face de expeditor la Ploiesti,
cod IBAN.............................., deschis la
Banca.............................
(5) Garantarea platii prestatiilor de transport va fi
stipulata în contractul de transport ce se va încheia între expeditor si
transportator. Forma de constituire a garantiilor va fi negociata de partile
contractante.
(6) Refuzul total sau partial al expeditorului de a
plati o factura emisa de transportator se va aduce la cunostinta acestuia în
termen de.......zile lucratoare de la data primirii ei.
In caz contrar, facturile emise sunt considerate
acceptate în totalitate de expeditor.
(7) Platile se considera efectuate în momentul
decontarii contului expeditorului.
(8) Transportatorul are obligatia de a notifica
expeditorului tarifele ajustate, cu mentiunea ca acestea se aplica de la data
stabilita de autoritatea de reglementare în conformitate cu dispozitiile legale
aplicabile.
CAPITOLUL VII
Penalitati si despagubiri
Art. 10. - (1) Transportatorul este îndreptatit ca,
începând cu prima zi de ia scadenta, în conformitate cu art. 9 alin. (3), sa
pretinda penalitati egale cu nivelul majorarii de întârziere datorate pentru
neplata la termen a obligatiilor bugetare, stabilite conform reglementarilor în
vigoare la acea data, calculate asupra valorii neachitate începând cu prima zi
de la scadenta. Transportatorul va notifica lunar expeditorului penalitatile
datorate si va emite factura în termen de 10 zile de la notificare.
Penalitatile vor fi platite în termen de 5 zile de la primirea facturii.
(2) In cazul neîndeplinirii la scadenta a oricarei
obligatii de plata certe, lichide si exigibile rezultate din executarea
prezentului contract, transportatorul va notifica expeditorului ca în termen de
5 zile se va proceda la oprirea pomparii pâna la încasarea integrala a valorii
facturilor, iar eventualele consecinte ce rezulta din aceasta întrerupere îl
privesc în exclusivitate pe expeditor.
(3) Transportatorul va relua prestarea serviciului de
transport în termen de maximum 24 de ore de la data la care expeditorul face dovada
achitarii integrale a valorii facturilor a caror neplata a generat întreruperea
pomparii.
Art. 11. -In cazul în care expeditorul preda la
transport o cantitate care reprezinta mai putin de 90% din programul de
transport trimestrial, expeditorul datoreaza transportatorului, cu titlu de
daune-interese, o suma în cuantum de......euro pentru fiecare tona nepredata
rezultând din diferenta dintre cantitatea reprezentând 90% din programul de
transport trimestrial si cantitatea efectiv predata, în vederea recuperarii
cheltuielilor de întretinere si supraveghere în conditii de securitate a
Sistemului national de transport. Transportatorul va emite factura în ultima zi
a trimestrului respectiv, ia cursul euro/leu din ziua emiterii facturii,
expeditorul fiind obligat sa o achite în termen de......... zile de la primirea
ei.
CAPITOLUL VIII
Obligatiile si drepturile expeditorului si
transportatorului
Obligatiile si drepturile expeditorului
Art. 12. - (1) Expeditorul se obliga sa predea
titeiul, gazolina, condensatul si etanul lichid în conditiile de calitate
prevazute în anexa nr. 1.
(2) In situatii deosebite (timp nefavorabil, avarii la
instalatiile de tratare, lipsa dezemulsionantilor), se vor putea admite
derogari de la conditiile de calitate prevazute în anexele la normele cuprinse
în anexa nr. 1, la cererea scrisa a expeditorului, cu plata de catre acesta a
costurilor suplimentare generate astfel.
(3) Costurile suplimentare vor fi stabilite de
transportator pe baza de documente justificative si vor fi facturate
expeditorului. Termenul de scadenta a facturii este de........zile.
Art. 13. - (1) Expeditorul se obliga sa asigure stocul
de operare necesar transportului de la punctele de primire la punctele de
predare a cantitatilor prevazute în anexa nr. 3, în cazul în care
transportatorul nu detine stocuri de operare pe relatia respectiva, conform
art. 7, sau stocul de operare respectiv este proprietatea unui tert.
Cantitatile aferente stocurilor de operare respective vor fi acceptate de
expeditor pe baza fundamentarilor justificative ale transportatorului.
(2) La cuplarea tronsoanelor noi de conducte realizate
de transportator prin programele proprii de reparatii capitale si modernizare,
expeditorii detinatori ai stocului de operare vor completa stocul cu cantitatile
de produse fundamentate de transportator în vederea reluarii pomparii.
Art. 14. - (1) In cazul unor avarii pe conductele de
gazolina si etan, expeditorul se obliga sa asigure stocarea gazolinei si
etanului conform anexei nr. 5.
(2) In cazul unor avarii pe conductele de titei,
expeditorul se obliga sa asigure stocarea titeiului în rezervoarele de receptie
pentru.......ore.
Art. 15. -In situatia în care se recupereaza titeiul
rezultat în urma avariilor, expeditorul se obliga sa primeasca titeiul
transportat de transportator cu mijloace auto la punctele de primire, daca este
cazul. La predarea titeiului se va încheia un proces-verbal în care se va
mentiona cantitatea si calitatea titeiului primit. In cazul în care este
necesara reconditionarea titeiului, costurile aferente acestei operatiuni se
vor recupera de la transportator pe baza de documente justificative.
Art. 16. - (1) Expeditorul se obliga sa asigure
efectuarea analizelor de laborator si emiterea rapoartelor de încercare cu
privire la calitatea produselor, având ca referinta standardele prevazute în
anexele la prezentul contract, în prezenta partilor interesate.
(2) Expeditorii care detin laboratoare proprii au
obligatia sa le doteze în mod corespunzator.
Art. 17. - Expeditorul se obliga sa notifice transportatorului,
în cazul opririlor programate, cu 30 de zile lucratoare înainte, situatiile în
care rafinariile si rampele de descarcare sunt oprite, In caz contrar,
expeditorul va suporta eventualele cheltuieli care sunt cauzate în totalitate
din vina sa.
Art. 18. - (1) Expeditorul are obligatia sa asigure
calibrarea rezervoarelor proprii la termenele prevazute de catre firme
autorizate de Biroul Român de Metrologie Legala. Tabelele de calibrare a
rezervoarelor utilizate vor fi lizibile si vor fi puse la dispozitia
transportatorului. Rezervoarele trebuie sa întruneasca conditiile de
functionare privind depunerile de slam, functionarea serpentinelor de încalzire
cu abur (dupa caz) si a conductei de scurgere a apei tehnologice, sa asigure
posibilitatea de sigilare a ventilelor de pe conductele tehnologice, precum si
de sigilare si esantionare a probelor, sa fie dotate si întretinute conform
normelor în vigoare privind tehnica securitatii, prevenirea si stingerea
incendiilor si protectia mediului. Standardele relevante în acest sens sunt
cele prevazute în anexele la prezentul contract.
(2) Expeditorul are obligatia ca pentru incintele lui sa
propuna si sa încheie contracte sau conventii privind dotarea, utilizarea
instalatiilor si respectarea normelor în vigoare privind tehnica securitatii,
prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului.
Art. 19. - (1) Expeditorul este obligat sa primeasca cu
prioritate la descarcare titeiul si gazolina expediate de transportator prin
rampele sale de încarcare, în cantitatile stabilite prin programul de
transport.
(2) Daca din vina expeditorului apar stationari ale
navetelor de titei, expeditorul va suporta eventualele cheltuieli suplimentare
determinate de aceste stationari. Cheltuielile suplimentare vor fi transmise de
transportator, pe baza documentelor justificative si a calculatiilor prezentate
expeditorului. Expeditorul va transmite acceptul cheltuielilor suplimentare în
termen de.....zile lucratoare de la comunicare; în caz contrar, transportatorul
va considera acceptate cheltuielile solicitate.
(3) Facturarea de catre transportator a
cheltuielilor suplimentare se va face în......zile de la expirarea termenului
prevazut în alin. (2), termenul de scadenta a facturii fiind de...... zile de
la primirea facturii.
Art. 20. - Expeditorul se obliga sa achite
contravaloarea serviciilor prestate, în conditiile si la termenele stabilite în
cap. VI si VII.
Art. 21. - Expeditorul are dreptul sa conteste balanta
de transport al produselor în maximum ......zile lucratoare de la primirea
acesteia. Neexercitarea acestui drept în termenul prevazut presupune ca balanta
a fost acceptata.
Art. 22. - Expeditorul este obligat sa prezinte la
transportul titeiului de import numai titei liber la pompare. In acest scop, la
punctul de primire, expeditorul sau persoana desemnata sa predea titeiul va
prezenta documentul „Instiintare scrisa" ori „Telefonograma de propunere
de predare", care va cuprinde: proprietarul titeiului, numarul
rezervorului, cantitatea libera la pompare, punctul de destinatie.
Art. 23. - Expeditorul si transportatorul vor încheia
conventii de încarcare-descarcare, în conformitate cu fluxul proceselor
tehnologice în rampele proprii de încarcare-descarcare.
Art. 24. - Expeditorul este obligat sa transmita
transportatorului documentele cuprinse în anexa nr. 6 la termenele stabilite în
aceasta.
Art. 25. - Expeditorul garanteaza pe propria raspundere
ca titeiul, gazolina, condensatul si etanul lichid nu fac obiectul unui litigiu
si ca sunt libere de orice sarcini. In caz contrar, expeditorul este obligat sa
înstiinteze transportatorul, acesta nefiind obligat sa accepte transportul
produsului care este obiect de litigiu.
Art. 26. - (1) Expeditorul are obligatia ca pâna pe data
de..........octombrie a fiecarui an sa prezinte transportatorului cantitatile
estimative ale produselor care vor fi transportate anul urmator.
(2) La solicitarea scrisa a transportatorului,
expeditorul se obliga sa receptioneze, în termen de........ore, titeiul adus la
destinatie de catre transportator, daca titeiul îndeplineste conditiile de
receptie stipulate în contract, sub sanctiunea platii unor penalitati în
cuantum de.......% din valoarea serviciului de transport al cantitatii
respective, pentru fiecare ora de întârziere.
Obligatiile si drepturile transportatorului
Art. 27. - (1) Transportatorul se obliga sa transporte
prin conducta cantitatile de produse prevazute în anexa nr. 3 si sa le predea
la destinatie în cel mult.....zile lucratoare de la primirea acestora.
(2) In cazul în care transportatorul nu preda la
destinatie produsele în cel mult ......... zile de la primirea acestora,
expeditorul este în drept sa solicite daune-interese egale cu nivelul dobânzii
datorate pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare, stabilite conform
reglementarilor în vigoare la acea data, calculate asupra valorii prestatiilor
de transport neefectuate în termenul prevazut. Acestea vor fi transmise de
expeditor, pe baza documentelor justificative si a calculatiilor prezentate
transportatorului. Facturarea acestora de catre expeditor, în baza acceptului
transportatorului, se face în termen de........zile de la transmitere.
Transportatorul va achita factura în termen de ....... zile de la primirea
ei, confirmata de documentul postal de remitere.
(3) Pentru cazul în care titeiul si gazolina sunt
transportate pe calea ferata sau combinat pe conducte si calea ferata, partile
contractante vor conveni programe de transport si termene compatibile cu
normele de transport pe calea ferata.
Art. 28. - (1) Transportatorul se obliga sa primeasca,
sa transporte si sa predea cantitatile zilnice de titei, gazolina, condensat si
etan lichid conform programului stabilit cu expeditorul.
(2) Transportatorul raspunde de cantitatea si
calitatea (conform anexei nr. 1) titeiului, gazolinei, condensatului si
etanului lichid din momentul primirii de la expeditor si pâna în momentul
predarii la destinatie, influentate de consumul tehnologic.
(3) Transportatorul se obliga sa asigure cazane de cale
ferata goale în rampele de încarcare si sa optimizeze încarcarea si transportul
produselor astfel încât sa se asigure cazane de cale ferata pline în rampele de
descarcare ale expeditorului, la nivelul capacitatii acestora de descarcare
conform conventiilor de încarcare-descarcare.
Art. 29. - Transportatorul se obliga sa actioneze în mod
corespunzator pentru remedierea eventualelor avarii.
Art. 30. - Transportatorul este obligat sa transmita
expeditorului documentele cuprinse în anexa nr. 6 la termenele stabilite în
aceasta.
Art. 31. - (1) Transportatorul are obligatia sa asigure
calibrarea rezervoarelor proprii la termenele prevazute de catre firme
autorizate de Biroul Român de Metrologie Legala. Rezervoarele trebuie sa
întruneasca conditiile de functionare privind depunerile de slam, functionarea
serpentinelor de încalzire cu abur (dupa caz) si a conductei de scurgere a apei
tehnologice, sa asigure posibilitatea de sigilare a ventilelor de pe conductele
tehnologice, precum si de sigilare si de esantionare a probelor, sa fie dotate
si sa le întretina conform normelor în vigoare privind tehnica securitatii,
prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului. Standardele
relevante în acest sens sunt cele prevazute în anexele la prezentul contract.
(2) Transportatorul are obligatia ca pentru incintele
lui sa propuna si sa încheie contracte sau conventii privind dotarea,
utilizarea instalatiilor si respectarea normelor în vigoare privind tehnica
securitatii, prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului.
(3) Transportatorul are obligatia, daca detine
laboratoare proprii, sa le doteze în mod corespunzator.
Art. 32. - (1) In termen de ...... zile lucratoare de la
încheierea lunii, precum si la încetarea contractului, din orice motiv,
transportatorul va întocmi si va prezenta expeditorului balanta (miscarea)
produselor transportate, conform anexelor nr. 7.1 si 7.2, având la baza
procesele-verbale de predare-primire. Procesele-verbale de predare-primire se
întocmesc si se semneaza de expeditor si transportator pe baza bonurilor
provizorii si a rapoartelor de încercare.
(2) In cazul în care expeditorul contesta în mod
justificat balanta, transportatorul va întocmi si va prezenta expeditorului
balanta refacuta în termen de 4 zile lucratoare de la primirea contestatiei.
Art. 33. - Transportatorul se obliga sa anunte cu
minimum 30 de zile calendaristice înainte reviziile si reparatiile programate
pentru echipamentele si instalatiile de transport.
Art. 34. - Transportatorul va analiza toate solicitarile
de transport primite si va decide înainte de data de 30 noiembrie a fiecarui
an, conform conditiilor si procedurilor stabilite, daca aproba cererile
primite. Decizia incluzând optiunile selectate în mod corect si
nediscriminatoriu, cu motivarea acestora, se va notifica în scris fiecarui
solicitant.
Art. 35. - Transportatorul nu este obligat sa presteze
servicii de transport al produselor atunci când:
a) nu exista capacitate disponibila în conductele
Sistemului national de transport, în raport cu programul de transport al
titeiului, gazolinei, condensatului si etanului si cu rutele solicitate. In
cazul în care nu exista suficienta capacitate disponibila pentru a transporta
întreaga cantitate solicitata, transportatorul va informa expeditorul, iar
acesta va putea sa îsi modifice cererea în mod corespunzator;
b) exista considerente de ordin tehnic, operational sau
de siguranta care ar putea afecta exploatarea Sistemului national de transport
al produselor prin conducte;
c) calitatea produselor solicitate a fi transportate nu
respecta:
- specificatiile de calitate ale transporturilor de
produse contractate;
- specificatiile de pompabilitate corespunzatoare
pentru conductele Sistemului national de transport;
- calitatea transporturilor de produse solicitate,
carora li s-a acordat un nivel mai înalt de prioritate în cadrul cererii;
d) capacitatea disponibila este necesara în vederea
îndeplinirii unor obligatii pentru prestarea unor servicii publice de catre
transportator conform legislatiei în vigoare;
e) expeditorul nu si-a îndeplinit obligatiile financiare
fata de transportator cu privire la serviciile de transport al produselor
prestate anterior si nu prezinta garantii sau siguranta cu privire la
obligatiile de plata viitoare;
f) expeditorul sau entitatea împuternicita de acesta nu
a prezentat documentul „Instiintare scrisa" sau „Telefonograma de
propunere de predare";
g) expeditorul nu asigura capacitati de descarcare la
nivelul programelor stabilite pentru cantitatile transportate pe calea ferata.
Art. 36. - Transportatorul are dreptul sa sisteze toate
operatiunile privind prestarea serviciilor de transport în conditiile
mentionate la art. 10 alin. (2).
CAPITOLUL IX
Raspunderea contractuala
Art. 37. - Daca din vina dovedita a expeditorului se
ajunge la deteriorarea conductelor sau a instalatiilor sistemului de transport,
transportatorul nu poate fi raspunzator fata de expeditor pentru nicio
întârziere, deteriorare ori pierdere a produselor pe timpul transportului.
Art. 38. - (1) Expeditorul are obligatia sa
despagubeasca transportatorul pentru orice pierdere sau cheltuiala dovedita de
transportator, care este din vina sa ori s-a produs ca urmare a nerespectarii
prevederilor prezentului contract.
(2) Transportatorul are obligatia sa despagubeasca
expeditorul pentru orice pierdere sau cheltuiala dovedita de expeditor, care
este din vina sa ori s-a produs ca urmare a nerespectarii prevederilor
prezentului contract.
Art. 39. - Dupa semnarea cumulativa a documentelor de
receptie a produselor (bon provizoriu si raport de încercare la punctul de
primire), raspunderea cantitativa si calitativa trece în sarcina
transportatorului pâna la predarea lor la destinatie pe baza documentelor de
receptie (bon provizoriu si raport de încercare), moment în care raspunderea
cantitativa si calitativa trece în sarcina expeditorului.
Art. 40. - Transportatorul raspunde de integritatea
produselor transportate. Orice eveniment care conduce la pierderi aparute pe
parcursul executarii prestatiei de catre acesta, daca nu este în culpa
expeditorului, se imputa transportatorului.
CAPITOLUL X
Reclamatii
Art. 41. - Partile vor transmite în scris, în termen de
5 zile lucratoare de la receptia titeiului, gazolinei, condensatului sau
etanului, reclamatiile în legatura cu calitatea acestora. Confirmarea
reclamatiei se va face prin analizarea probelor-martor sigilate si pastrate.
Neexercitarea acestui drept în termenul prevazut presupune însusirea de catre
parti a rezultatelor de la receptia produsului.
CAPITOLUL XI
Clauze speciale
Art. 42. - Prezentul contract este sub incidenta legii
române.
Art. 43. - Partile contractante se obliga sa respecte
confidentialitatea prezentului contract.
Art. 44. - Arhivarea documentelor pe baza carora se
întocmeste balanta (miscarea) de transport al produselor se face de ambele
parti, conform normelor specifice de pastrare a documentelor.
Art. 45. - Niciuna dintre prevederile prezentului
contract nu va fi destinata stabilirii unei relatii de subordonare între parti,
fiecare parte fiind în întregime responsabila pentru obligatiile care îi
incumba conform contractului.
Art. 46. - Receptiile se vor face în intervalul orar
8,00-16,00 al zilei. Situatiile exceptionale vor fi anuntate transportatorului
prin fax.
Art. 47. - Partile contractante se vor informa reciproc,
în forma scrisa, cu cel putin ........zile înaintea luarii masurilor tehnice,
organizatorice si de restructurare cu impact asupra activitatii de transport,
pentru a se pune de acord asupra activitatilor curente si viitoare.
Art. 48. - Nerespectarea obligatiilor asumate prin
prezentul contract atrage raspunderea partilor contractante conform
dispozitiilor legale.
Art. 49. - Litigiile aparute în cursul derularii
prezentului contract se rezolva pe cale amiabila, iar în caz contrar vor fi
supuse spre solutionare instantelor de drept comun competente, în conformitate
cu prevederile Codului de procedura civila.
Art. 50 - Orice modificare a conditiilor prezentului
contract se va face prin act aditional însusit de ambele parti.
Art. 51. - Forta majora apara de raspundere partea care
o invoca si se comunica celeilalte parti contractante în termen de 5 zile, iar
în urmatoarele 15 zile trebuie transmise documentele care sa ateste
evenimentele respective, astfel cum au fost convenite de parti. Forta majora exonereaza
partile contractante de îndeplinirea obligatiilor asumate pe toata perioada în
care aceasta actioneaza. Indeplinirea prezentului contract va fi suspendata în
perioada de actiune a fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se
cuvin partilor pâna la aparitia acesteia.
Art. 52. - Denuntarea unilaterala a contractului se
poate face de catre partea interesata cu un termen de preaviz de 60 de zile
fata de data la care aceasta devine operationala.
Art. 53. -Anexele nr. 1, 2, 3, 3.1, 4, 5, 6, 7.1 si 7.2
fac parte integranta din prezentul contract. Prezentul contract a fost încheiat
la data de ........, în doua exemplare, cu anexe, câte unul pentru fiecare
parte contractanta, si intra în vigoare la data de.............
Expeditor
Director general,
..........................
Director economic,
..........................
Oficiul juridic,
..........................
Transportator
Director general,
..........................
Director economic,
..........................
Oficiul juridic,
..........................
ANEXA Nr. 1
la contractul-cadru
NORME
privind calitatea, receptia si predarea titeiului,
gazolinei, condensatului si etanului lichid
Calitatea
1. Expeditorul va prezenta la semnarea contractului
fisele de calitate ale produselor ce urmeaza sa fie transportate (anexele
A1-A4, care fac parte integranta din prezentele norme).
2. Transportatorul va preda la destinatie produsele
primite de la expeditor în parametrii de calitate cu care acestea au fost
preluate, tinându-se cont de eventualele amestecuri cu stocul de operare
existent în conducte, de stocul din rezervoarele de primire din rafinarii, de
abaterile admise ale determinarilor calitative, precum si de modificarile
acelor parametri de calitate ce pot aparea independent de actiunea
transportatorului.
3. In cazul în care pe aceeasi conducta se transporta
mai multe sortimente de titei, la destinatie se va preda sortimentul de titei
cel mai apropiat de cel preluat pentru pompare.
Conditii de pompabilitate
a) Pentru titeiul din import
1. Expeditorul va preda transportatorului pentru pompare
titei care la receptie trebuie sa îndeplineasca urmatoarele conditii:
- temperatura de congelare = cu 7°C mai mica decât
temperatura minima a solului, masurata pe traseul conductei;
- viscozitatea la temperatura minima a solului:
cst. maxim =
2. Temperatura solului masurata pe traseul conductei va
fi comunicata zilnic de transportator expeditorului, pentru ca acesta sa
pregateasca titeiul conform conditiilor prevazute la pct. 1.
3. Conditia de omogenitate:
• pentru receptia rezervoarelor cu titei omogen
(diferenta de densitate între probele de nivel superior, mijloc si aspiratie se
încadreaza în limitele de +/-5 kg/m3), se constituie proba compusa
din cele 3 probe individuale prin amestecare proportionala, determinându-se
caracteristicile titeiului;
• pentru receptia rezervoarelor cu titei neomogen
(diferenta de densitate între probele de nivel superior, mijloc si aspiratie nu
se încadreaza în limitele de +/-5 kg/m3), se recolteaza probe punctuale
de la nivelele intermediare sau echidistante, astfel încât sa fie prinse toate
straturile. Din probele punctuale se constituie proba compusa, pe baza careia
se determina caracteristicile titeiului. De asemenea, se determina densitatea
si pentru probele intermediare;
• se verifica continutul de apa la proba de aspiratie,
care trebuie sa fie de maximum 1% (conditia de receptie a titeiului).
b) Pentru titeiul din tara
Pentru asigurarea pomparii pe conducta a titeiurilor
parafinoase, acestea trebuie sa îndeplineasca conditia de pompabilitate privind
punctul de congelare (minimum 7°C sub temperatura solului masurata pe traseul
conductei).
Receptia si predarea
a) Pentru transportul pe conducta
1. Primirea produselor din productia interna de la
punctele de primire se va face numai pe timpul zilei, prin receptie la
intervalele prevazute în anexa B, care face parte integranta din prezentele
norme, întocmita de expeditor de comun acord cu transportatorul.
2. Primirea titeiului din import în punctul de primire
Societatea Comerciala OIL TERMINAL - S.A. se face la solicitarea acesteia, de
regula pe timpul zilei, pe baza de „Instiintare scrisa" sau „Telefonograma
de propunere la predare", care trebuie sa cuprinda urmatoarele:
proprietarul titeiului, numarul rezervorului, cantitatea libera la pompare,
punctul de destinatie al transportului.
3. Inainte de umplerea rezervorului în vederea receptiei
se izoleaza conducta de legatura dintre parti, prin închiderea si sigilarea
ventilelor. Violarea sigiliilor atrage raspunderea legala pentru partea
vinovata.
4. Receptia calitativa si cantitativa a produselor se
efectueaza în rezervoarele si laboratoarele expeditorului sau
transportatorului, cu respectarea standardelor de referinta, prevazute în
anexele C1-C4, care fac parte integranta din prezentele norme prezentele norme.
5. In cazul în care transportatorul/expeditorul va pune
în functiune sisteme automate de masura a livrarilor de titei (skiduri de
masura), partile vor agrea si vor întocmi proceduri de lucru si masurare în
conformitate cu standardele românesti si/sau internationale, în care se vor
specifica modul de determinare a cantitatii de titei, gazolina, condensat si
etan livrate/primite.
6. Transportatorul împreuna cu expeditorul vor întocmi:
raportul de încercare, bonul provizoriu, procesul-verbal de predare-primire, în
doua exemplare semnate de cele doua parti, conform anexelor D1-D5, care fac
parte integranta din prezentele norme prezentele norme.
7. Predarea catre terti a titeiului si gazolinei se face
de catre transportator numai la comunicarea scrisa a expeditorului si cu
acordul partilor. Transportatorul va transmite procesul-verbal de
predare-primire expeditorului pentru facturare.
8. In vederea receptiei se vor esantiona probe de catre
transportator, în prezenta expeditorului.
9. Din rezervoarele receptionate se va pastra la
transportator sau expeditor, dupa caz, câte o proba-martor de un litru,
sigilata de ambele parti, timp de 30 de zile de la receptie, pentru analiza în
caz de reclamatie. In caz de litigiu, analiza se efectueaza la un laborator
stabilit de comun acord de ambele parti contractante. In situatia în care prin
analiza probei-martor reclamatia se dovedeste întemeiata, partea în culpa
suporta consecintele. Recipientele pentru probe vor fi asigurate de cei care
pastreaza probele.
10. Predarea etanului la destinatie se face prin
contorul transportatorului. Pentru eliminarea neconcordantelor, prin grija
partilor vor fi verificate cele 3 aparate (al expeditorului, al
transportatorului si al destinatarului).
11. Expeditorul împreuna cu transportatorul vor
verifica calitatea etanului lichid, care trebuie sa corespunda fisei de
calitate eliberate de expeditor la predare catre transportator. Eventualele
neconcordante vor fi rezolvate de comun acord.
b) Pentru transportul pe calea ferata
1. Receptia cantitativa a titeiului si gazolinei ce se
transporta pe calea ferata se poate face astfel:
• la rezervoare, înainte si dupa transvazarea în/din
vagoane, respectându-se instructiunile în vigoare prevazute în anexele C1 si
C2;
• la cazane, prin cântarirea vagoanelor-cisterna la
plin si la gol pe cântare pod-bascula, în prezenta expeditorului si a
transportatorului, întocmindu-se fisa de cântar, în care se consemneaza:
numerele cazanelor, cantitatea bruta determinata prin cântarire si tara
înscrisa pe tablita fiecarui vagon-cisterna.
2. Receptia calitativa a titeiului si gazolinei se face
de catre expeditor, în prezenta transportatorului, prin recoltarea probelor din
vagoane-cisterna, cu întocmirea raportului de încercare.
Pe baza raportului de încercare si a fisei de cântar se
întocmeste procesul-verbal de predare-primire a titeiului sau gazolinei, pentru
un lot (o naveta) de cazane, care se semneaza de catre expeditor si
transportator.
Procesul-verbal de predare-primire a titeiului sau
gazolinei va contine urmatoarele date:
- cantitatea bruta, determinata prin diferenta la
cântarire între gol si plin;
- cantitatea totala de impuritati (apa, sedimente,
sare), determinata pe baza raportului de încercare;
- cantitatea neta, rezultata ca diferenta între
cantitatea bruta determinata prin cântarire si cantitatea totala de impuritati.
Când nu exista posibilitatea de transvazare într-un
rezervor sau de cântarire pe pod-bascula, se determina volumul de titei prin
calibrare. Standardul de referinta privind stabilirea cantitatii de titei este
SR 1165/2004.
Expeditor,
..........................
Transportator,
..........................
ANEXA A1
la norme
UNITATEA........................
Fisa de calitate a titeiului
Sortimentul
|
Continutul maxim în apa +
impuritati mecanice (% m/m)
|
% m/m cloruri
|
Congelare pacura
|
A1 Vest
|
|
max. 0,06
|
sub-15°C
|
A3 Vest
|
|
max. 0,06
|
sub-15°C
|
A3 Rest
|
|
max. 0,06
|
sub-15°C
|
A3 Sel.
|
|
max. 0,06
|
sub -30°C
|
A3 Nesel
|
|
max. 0,06
|
sub-15°C
|
A3 Videle
|
|
max. 0,06
|
sub -30°C
|
A3 Ind.
|
|
max. 0,06
|
sub -30°C
|
A3 Suplac
|
|
max. 0,06
|
sub -30°C
|
B (Olt, Rest)
|
|
max. 0,06
|
între-15 si 18°C
|
C (Mold, Rest)
|
|
max. 0,06
|
peste +18°C
|
C Sel
|
|
max. 0,06
|
peste +18°C
|
C Rest leb.
|
|
max. 0,06
|
peste +18°C
|
Expeditor,
..........................
Transportator,
..........................
ANEXA A2
la norme
UNITATEA........................
Fisa de calitate a gazolinei
Caracteristica Densitate
|
Valoarea admisa max. 0,650
|
Standardele de referinta privind
metoda de încercare NT 312-0
|
Continut de apa
|
max. 50 ppm
|
SR ISO 10101-2:1995
|
Presiune de vapori la 37,8°C
|
max. 15 bari
|
NT 312-0
|
Temperatura finala de distilare
|
max. 215°C
|
SR EN ISO 3405:2003
|
Compozitie, continut C1-C3
|
max. 30% v/v
|
SR EN ISO 6974-3:2002
|
Expeditor,
..........................
Transportator,
..........................
ANEXA A3
la norme
UNITATEA........................
Fisa de calitate a etanului lichid
Componenti C1
|
Limita max.
|
% m/m 3
|
C2
|
min.
|
32
|
C3
|
max.
|
43
|
IC4
|
max.
|
13,5
|
IC4
|
min.
|
12,5
|
C5+
|
max.
|
1
|
CO2
|
max.
|
3
|
Expeditor,
..........................
Transportator,
..........................
ANEXA A4
la norme
UNITATEA......................
Fisa de calitate a etanului lichid
Caracteristica
|
Valoarea admisă
|
Standardele de referinţă privind
metoda de încercare
|
Densitate la 15°C
|
0,720-0,750 g/cm3
|
SR EN ISO 3675:2002 SR EN ISO
12185:2002
|
Conţinut impurităţi:
|
|
|
- apă
|
|
SR EN ISO 9029:2002
|
- mecanice+apă
|
max. 1% m/m
|
SR ISO 9030:1995
|
Cloruri
|
max. 0,06% m/m
|
STAS 1166-89
|
Distilare
|
la 100°C max. 21% v/v 200°C max. 80%
v/v
|
SR EN ISO 3405:2003
|
Expeditor,
..........................
Transportator,
..........................
ANEXA B
la norme
UNITATEA........................
Puncte de predare-primire a titeiului, gazolinei,
condensatului si etanului lichid si periodicitatea predarii
Nr. crt.
|
Locatia
|
Punctul de predare
|
Produsul
|
Estimat t/zi
|
Perioada de receptie
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Expeditor,
..........................
Transportator,
..........................
ANEXA C1 la norme
UNITATEA..........................
Lista ce cuprinde operatiile care se efectueaza la
receptia titeiului din tara
Nr. crt.
|
Operaţiunea
|
Standardele de referinţă privind
metoda de încercare
|
1.
|
Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din rezervor şi
calculul cantităţii
|
SR 1165:2004
|
2.
|
Eşantionarea probelor
|
SREN ISO 3170:2004
|
3.
|
Determinarea densităţii
|
SR EN ISO 3675:2002
|
4.
|
Determinarea densităţii
|
SR EN ISO 12185:2002
|
5.
|
Determinarea conţinutului de apă şi sediment
|
SR ISO 9030:1995
|
6.
|
Determinarea conţinutului de apă
|
SR EN ISO 9029:2002
|
7.
|
Determinarea conţinutului de cloruri
|
STAS 1166-89
|
8.
|
Determinarea punctului de congelare
|
STAS 39-80
|
9.
|
Determinarea viscozităţii cinematice
|
SREN ISO 3104:2002
|
Expeditor,
...........................
Transportator,
...........................
ANEXA C2
la norme
UNITATEA........................
Lista ce cuprinde operatiile care se efectueaza la
receptia gazolinei
Nr. crt.
|
Operaţiunea
|
Standardele de referinţă privind
metoda de încercare
|
1.
|
Determinarea densităţii
|
NT 312-0
|
2.
|
Determinarea presiunii de vapori la 37,8°C
|
NT 312-0
|
3.
|
Determinarea umidităţii*)
|
SR ISO 10101-2: 1995*)
|
Expeditor,
...........................
Transportator,
...........................
*) Proba de gazolina se recolteaza în bomba la presiunea
din tanc, dupa care se reconditioneaza prin destindere la presiunea atmosferica
cu dirijarea gazelor prin trape cu alcool absolut.
ANEXA C3
la norme
UNITATEA....................
Lista ce cuprinde operatiile care se efectueaza la
receptia condensatului
Nr. crt.
|
Operaţiunea
|
Standardele de referinţă privind
metoda de încercare
|
1.
|
Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din rezervor si
calculul cantităţii
|
SR 1165:2004
|
2.
|
Eşantionarea probelor
|
SR EN ISO 3170:2004
|
3.
|
Determinarea densităţii
|
SR EN ISO 3675:2003
|
4.
|
Determinarea densităţii
|
SR EN ISO 12185:2002
|
5.
|
Determinarea conţinutului de apă şi sediment
|
SR ISO 9030:1995
|
6.
|
Determinarea conţinutului de apă
|
SR EN ISO 9029:2002
|
7.
|
Determinarea conţinutului de cloruri
|
STAS 1166-89
|
Expeditor,
........................
Transportator,
........................
ANEXA C4
la norme
UNITATEA........................
Lista ce cuprinde operatiile care se efectueaza la
receptia titeiului din import
Nr. crt.
|
Operaţiunea
|
Metoda de încercare*)
|
1.
|
Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din rezervor şi
calculul cantităţii nete
|
|
2.
|
Eşantionarea probelor
|
|
3.
|
Determinarea densităţii
|
|
4.
|
Determinarea conţinutului de apă prin metoda distilării
|
|
5.
|
Determinarea conţinutului de cloruri
|
|
6.
|
Determinarea punctului de congelare
|
|
7.
|
Determinarea viscozităţii cinematice
|
|
8.
|
Determinarea sedimentului prin extracţie
|
|
9.
|
Determinarea conţinutului de sulf
|
|
*) Standardele de referinta privind metoda de încercare
vor fi convenite de parti.
Expeditor,
..............................
Transportator,
..............................
ANEXA D1
la norme
- Model de raport de încercare a titeiului din import -
UNITATEA.....................
Raport de încercare
nr.............data..........
Titei proba..............................din rezervor
nr...........................
Predat
de..................................................................................
Caracteristici
|
U.M.
|
Valoarea admisa
|
Valoarea determinata
|
Metoda de încercare
|
Temperatura titei în laborator
|
°C
|
|
|
|
Densitate titei la temperatura din laborator
|
g/cm3
|
|
|
|
Densitate la 15°C în vid
|
g/cm3
|
|
|
|
Densitate la 15°C în aer
|
g/cm3
|
|
|
|
Viscozitate la temperatura solului
|
Cst.
|
|
|
|
Continut de sulf
|
% m/m
|
|
|
|
Temperatura de congelare
|
°C
|
|
|
|
Continut de impuritati
|
Apa
|
% m/m
|
|
|
|
Sediment
|
% m/m
|
|
|
|
Cloruri
|
% m/m
|
|
|
|
Total impuritati
|
% m/m
|
|
|
|
Expeditor,
..............................
Transportator,
..............................
- Model de raport de încercare a titeiului din tara -
UNITATEA.....................
Raport de încercare
nr.............data..........
Titei proba..............................din rezervor
nr...........................
Predat
de..................................................................................
Caracteristici
|
U.M.
|
Valoarea admisa
|
Valoarea determinata
|
Metoda de încercare
|
Temperatura titei în laborator
|
°C
|
|
|
|
Densitate titei la temperatura din laborator
|
g/cm3
|
|
|
|
Densitate la 15°C în vid
|
g/cm3
|
|
|
|
Densitate la 15°C în aer
|
g/cm3
|
|
|
|
Continut de impuritati
|
Apa
|
% m/m
|
|
|
|
Sediment
|
% m/m
|
|
|
|
Cloruri
|
% m/m
|
|
|
|
Total impuritati
|
% m/m
|
|
|
|
Expeditor,
..............................
Transportator,
..............................
ANEXA D2
la norme
- Model de raport de încercare a gazolinei -
UNITATEA...............................
Raport de încercare
nr.............data..........
Gazolina
proba..............................................din rezervor (tanc)
nr...............................
Predat
de..............................................................
Caracteristici
|
U.M.
|
Valoarea admisa
|
Valoarea determinata
|
Metoda de încercare
|
Densitate
|
g/cm3
|
|
|
|
Presiune de vapori la......
|
bar
|
|
|
|
Temperatura finala
|
°C
|
|
|
|
Compozitie
|
% v/v
|
|
|
|
Continut de apa
|
ppm
|
|
|
|
Expeditor,
..............................
Transportator,
..............................
ANEXA D3
la norme

Depozitul..............................................................................
Bon provizoriu
nr................................................................
Pentru rezervorul nr....................
Rezervor plin
Predator................................................................................................................
Primitor.................................................................................................................
Data.................................
Ora...................................
Nr. crt.
|
Caracteristici
|
U.M.
|
Valoarea determinata
|
1.
|
Inaltime stoc
|
cm
|
|
2.
|
Temperatura rezervor
|
°C
|
|
3.
|
Factor corectie volum
|
|
|
Am predat
Am primit
Rezervor stoc „la gol"
Predator................................................................................................................
Primitor.................................................................................................................
Data.................................
Ora....................................
Nr. crt.
|
Caracteristici
|
U.M.
|
Valoarea determinata
|
1.
|
Inaltime stoc
|
cm
|
|
2.
|
Temperatura rezervor
|
°C
|
|
3.
|
Factor corectie volum
|
|
|
Am predat
Am primit
|
ANEXA D4
la norme

Proces-verbal de predare a gazolinei nr.......................................
din data..............................................
Expeditor...........................................
Tanc sau rezervor
|
Calibrare L. cm
|
|
Datele receptiei
|
|
Stoc
|
Masura
|
|
Cantitati
|
|
Cm
|
Densitatea
|
Temperatura °C
|
Litri
|
Kg
|
Kg receptie
|
|
|
Gol
|
|
|
|
|
|
|
Plin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gol
|
|
|
|
|
|
|
Plin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gol
|
|
|
|
|
|
|
Plin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gol
|
|
|
|
|
|
|
Plin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gol
|
|
|
|
|
|
|
Plin
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
Predator,
..............................
Primitor,
..............................
ANEXA D5
la norme

Depozit...................
PROCES-VERBAL
de predare-primire a titeiului
nr............data...........
Expeditor..................................
Rezervor nr.
|
Masura
rezervor
[cm]
|
Temperatura
rezervor
(°C)
|
Nr.
raportului
de
încercare
|
Densitatea
la 15 *Caer
(g/cm3)
|
Impuritati
totale (%
m/m)
|
Volum
total
calibrare
(litri)
|
Deplasare
capac
(litri)
|
Volum
total
corectat
(litri)
|
Factor de
corectie
volum
(tab. 54A)
|
Volum brut
(litri)
|
Cantitate
bruta (kg)
|
Cantitate
impuritati
(kg)
|
Cantitate
neta (kg)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7-8
|
|
7x10 9x10
|
5x11
|
12x6
100
|
12-13
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
Plin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gol
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diferenta
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Observatii.............................................................................................................
Conform B.P. nr.......................................
NOTA:
Rubricile 8 si 9 sunt valabile în cazul rezervoarelor cu
capac plutitor. Pentru rezervoarele cu capac plutitor 11 = 9x10.
Predator,
..............................
Primitor,
..............................
Vizat
Inspector,
..............................
ANEXA Nr. 2
la contractul-cadru
DEFINITII
Act aditional - actul
scris, încheiat între partile contractante, prin care se aduc modificari sau
completari contractului.
An calendaristic -
perioada de 12 luni începând cu 1 ianuarie si încheindu-se la 31 decembrie.
An contractual- perioada
de 12 luni calculate de la data intrarii în vigoare a contractului.
Balanta - documentul care
reflecta evolutia cantitatilor de titei primite, pompate si predate pe o
perioada determinata.
Bon provizoriu -
documentul primar de primire si predare a titeiului care atesta parametrii
initiali (înaltimea lichidului, temperatura, densitatea, impuritatile mecanice
si continutul de sare), care vor fi folositi ulterior pentru determinarea masei
nete (kg).
Raport de încercare -
certificatul de calitate care atesta proprietatile fizico-chimice ale titeiului
care va fi transportat.
Contract - actul juridic
încheiat între expeditor si transportator pentru transportul titeiului,
gazolinei, condensatului si etanului lichid.
Condensat - amestec de
hidrocarburi lichide, constituite din produse cu tensiune joasa de vapori, care
trebuie transportat de la punctele de primire la punctele de predare la anumiti
parametri de presiune si temperatura.
Consum tehnologic normat -
cota procentuala din cantitatea primita, admisa de partile contractante ca
pierdere pe timpul transportului.
Consum tehnologic efectiv - cantitatea de produs determinata la inventarierea stocului,
tinându-se seama de cantitatile primite, cantitatile predate si stocul initial
de titei.
Densitate - masa pe
unitate de volum la 15°C sau la 20°C, exprimata în g/cm3.
Durata contractului -
perioada pentru care se încheie contractul.
Expeditor- persoana care,
în nume propriu si pe seama sa sau în numele si pe seama unui tert, încheie
contractul de transport al titeiului, gazolinei, condensatului si etanului
lichid.
Etan - o hidrocarbura
obtinuta prin separarea gazelor de sonda, care trebuie transportata sub forma
lichida de la punctul de primire la punctul de predare la anumiti parametri de
presiune si debit.
Forta majora -
evenimentul independent de vointa partilor, imprevizibil si insurmontabil,
aparut dupa încheierea contractului, care determina disparitia bunurilor sau
împiedica partile sa îsi execute obligatiile asumate.
Gazolina - fractiune
petroliera lichida, sub presiune, cuprinzând hidrocarburi C1 ÷ C15, rezultata din degazolinarea gazelor prin diferite
procedee.
Notificare - orice
comunicare având legatura cu contractul, facuta în scris celeilalte parti si
transmisa prin fax sau scrisoare recomandata. Data notificarii este data
confirmarii de primire a faxului sau data depunerii la posta a scrisorii
recomandate.
Parti contractante -
expeditorul si transportatorul.
Proces-verbal de predare-primire - documentul care atesta calitatea si cantitatea titeiului,
gazolinei, condensatului si etanului lichid predate, respectiv primite.
Produse - titei,
gazolina, condensat si etan lichid.
Program de transport -
programul cu cantitatile contractate de expeditor în vederea transportului.
Punct de primire - locul
nominalizat de expeditor, în care transportatorul primeste cantitativ si
calitativ titeiul, gazolina, condensatul si etanul lichid.
Punct de predare - locul
nominalizat de expeditor, în care transportatorul preda cantitativ si calitativ
titeiul, gazolina, condensatul si etanul lichid.
Rafinarii oprite -
nefunctionarea acestora, determinata de reviziile si opririle prevazute sa aiba
loc la instalatiile de prelucrare si la rampele de descarcare.
Sistem national de transport - ansamblul actual de conducte si statii de pompare, precum si
instalatiile, echipamentele si dotarile aferente, care asigura transportul
titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid între punctele de
primire si punctele de predare.
Stoc de operare - acel
produs corespunzator volumului interior al conductei si stocului mort din
rezervoare care are caracter de permanenta si nu face obiectul transportului.
Stoc mort din rezervor-
volumul de produs corespunzator nivelului din rezervor care nu mai poate fi
pompat.
Stoc fizic - cantitatea
de titei, gazolina, condensat si etan lichid existenta în conducte, rezervoare
sau cazane de cale ferata aflata în proprietatea expeditorului si/sau a
transportatorului.
Slam - deseu periculos de
natura organica si anorganica care se separa de titei si se depune în rezervor
în urma procesului de depozitare.
Tert - persoana în numele
si pe seama careia, în baza împuternicirii primite, expeditorul exercita
drepturile si îndeplineste obligatiile potrivit clauzelor contractuale.
Transport- activitatea de
primire, conditionare, pompare si predare a titeiului, gazolinei, condensatului
si etanului lichid.
Transportator- persoana
juridica româna care efectueaza primirea, depozitarea, transportul si predarea
titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid la rafinarie.
Titei - amestec de
hidrocarburi lichide care se poate încadra în sortimentele parafinos,
semiparafinos si asfaltos, ce trebuie transportat de la punctele de primire la
punctele de predare la anumiti parametri de presiune si temperatura.
Titei liber la pompare -
titei degrevat de orice sarcini, inclusiv cele fiscale.
Trimestru - perioada de 3
luni consecutive a anului calendaristic, începând cu 1 ianuarie.
Expeditor,
……………………..
Transportator,
……………………..
ANEXA Nr. 3
la contractul-cadru
UNITATEA........................
PROGRAM DE TRANSPORT
pentru anul................
-tone-
Nr. crt.
|
Punctul
de primire
|
Sortimentul
|
Punctul
de predare
|
Total an
|
Ianuarie
|
Februarie
|
Martie
|
Aprilie
|
Mai
|
Iunie
|
Iulie
|
August
|
Septembrie
|
Octombrie
|
Noiembrie
|
Decembrie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Expeditor,
……………………..
Transportator,
……………………..
ANEXA Nr. 3.1
la contractul-cadru
UNITATEA........................
PROGRAM DE TRANSPORT AL TITEIULUI SI GAZOLINEI
CU CAZANE
pentru anul..................
Sucursala
|
Schela
|
Rampa de încarcare
|
Calitatea
|
Anul (tone)
|
Media (tone/zi)
|
Destinatia
|
|
|
|
|
|
|
|
Expeditor,
……………………..
Transportator,
……………………..
ANEXA Nr. 4
la contractul-cadru
UNITATEA........................
LIMITELE MAXIME ANUALE
admise drept consumuri tehnologice normate pentru
activitatile de primire, depozitare, transport si predare a titeiului,
gazolinei si condensatului
- titei din tara
|
=...............%
|
- titei marin
|
=...............%
|
- titei din import
|
=............%
|
- gazolina
|
=............%
|
- condensat
|
=............%
|
Expeditor,
……………………..
Transportator,
……………………..
ANEXA Nr. 5
la contractul-cadru
UNITATEA........................
SITUATIA
privind spatiul de depozitare a gazolinei si a
etanului în caz de avarii
Nr. crt.
|
Produsul
|
Punctul de depozitare
|
Capacitatea (t)
|
|
|
|
|
Expeditor,
……………………..
Transportator,
……………………..
ANEXA Nr. 6
la contractul-cadru
UNITATEA........................
LISTA
cuprinzând documentele si termenele de transmitere
Nr.
crt.
|
Denumirea documentului
|
Termenul de transmitere
|
Intocmit de
|
1.
|
Predarea titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid
|
a doua zi a decadei
|
transportator
|
2.
|
Program de predare a produselor destinate prelucrarii
|
10 zile lucratoare înainte de începerea lunii
|
expeditor
|
3.
|
Graficul lunar al transportului titeiului si gazolinei cu cazane
de cale ferata
|
cel mai târziu pe data de 5 pentru luna urmatoare
|
expeditor
|
4.
|
Graficul anual al transportului titeiului si gazolinei cu cazane
de cale ferata
|
cel mai târziu pe data de 15 noiembrie pentru anul urmator
|
expeditor
|
5.
|
Balanta de transport al titeiului si gazolinei cu cazane de cale
ferata, lunara si cumulat an
|
a opta zi lucratoare a lunii urmatoare
|
transportator
|
6.
|
Raport de sinteza privind activitatea de transport al titeiului pe
conducta si cale ferata
|
zilnic (telefon/fax)
|
transportator
|
7.
|
Balanta de transport al produselor, lunara si la schimbarea
pretului produselor si cumulat an
|
a opta zi lucratoare a lunii urmatoare
|
transportator
|
8.
|
Graficul de încarcare si sosire la destinatie a navetelor de cale
ferata
|
saptamânal
|
transportator
|
Expeditor,
……………………..
Transportator,
……………………..
ANEXA Nr. 7.1
la contractul-cadru
BALANTA (MISCAREA)
titeiului, gazolinei, condensatului si etanului
lichid
Nr. crt.
|
Locatia
|
A1 Vest
|
A3 Vest
|
A3 Rest
|
A3 Sel
|
A3 Nesel
|
A3 Videle
|
A3 Indep.
|
A3 Suplac
|
B
Olt
|
B
Rest
|
C Sel
|
C Mold.
|
C
Rest Leb.
|
C
Rest
|
Total
|
Condensat
|
Gazolina
|
Etan lichid
|
|
Stoc 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Primiri
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Primiri+stoc 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Transfer 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total intrari
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total livrari
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Terti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pierderi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Transfer
gazolina
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Transfer 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total iesiri
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stoc 2 Conpet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stoc 2 terti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Transportator,
……………………..
ANEXA Nr. 7.2
la contractul-cadru
BALANTA (MISCAREA)
titeiului transportat pe reteaua de conducte pentru
titeiul din import
|
Luna (kg)
|
Cumulat an (kg)
|
Stoc initial
|
|
|
Primit de la Societatea Comerciala OIL TERMINAL - S.A.
|
|
|
Primit + stoc
|
|
|
Transfer
|
|
|
Total intrari
|
|
|
Livrat la Rafinaria.............................
|
|
|
Consum tehnologic efectiv
|
|
|
Total iesiri
|
|
|
Stoc final
|
|
|
Transportator,
……………………..