Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.163 din 22.01.2015

pentru aprobarea Normelor privind procedurile simplificate de vămuire
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 74 din 28 ianuarie 2015



SmartCity1

În vederea aplicării prevederilor art. 76 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului vamal comunitar, cu modificările şi completările ulterioare, a prevederilor titlului IX - Proceduri simplificate din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar,în baza prevederilor art. 664 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere:

Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare;

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Normele privind procedurile simplificate de vămuire, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 15 zile de la data publicării. La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 5.465/2007 pentru aprobarea Normelor privind procedurile simplificate de vămuire, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 377 din 4 iunie 2007, cu modificările şi completările ulterioare. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Gelu-Ştefan Diaconu
ANEXĂNORME privind procedurile simplificate de vămuire Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Declararea mărfurilor la autoritatea vamală în vederea plasării sub un regim vamal se poate face, prin derogare de la declararea mărfurilor în procedură normală, prin utilizarea procedurilor simplificate prevăzute la art. 253 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar. Articolul 2(1) Autorizaţia pentru procedura declaraţiei simplificate sau pentru procedura de vămuire la domiciliu se acordă, în condiţiile prezentelor norme, persoanelor care:a)solicită utilizarea procedurilor simplificate pentru uzul lor propriu; şi/sau b)solicită utilizarea procedurilor simplificate în calitate de reprezentant. (2) Persoanle prevăzute la alin. (1) lit. a) pot apela la serviciile unui reprezentant direct pentru întocmirea formalităţilor vamale în procedură simplificată. (3) Autorizaţiile solicitate de persoanele aflate în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b) se acordă cu condiţia existenţei unor evidenţe şi a punerii în aplicare a unor proceduri adecvate care să permită autorităţii vamale de autorizare să identifice persoanele reprezentate şi să efectueze controale vamale corespunzătoare. (4) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b), persoanele autorizate au obligaţia ţinerii de evidenţe separate, potrivit prezentelor norme, pentru fiecare dintre persoanele pe care le reprezintă. Articolul 3 (1) Autorizarea utilizării procedurilor simplificate menţionate la art. 253 alin. (2) şi (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 implică efectuarea în prealabil de către autoritatea vamală a unei verificări al cărei obiectiv este acela de a permite cunoaşterea activităţii şi organizării interne a persoanei solicitante.(2) La verificarea îndeplinirii condiţiilor de autorizare se aplică în mod corespunzător metodologia utilizată în cazul cererilor pentru atribuirea certificatelor de operator economic autorizat - simplificări vamale.(3) După verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 261, respectiv art. 264 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, lucrătorul vamal desemnat întocmeşte un raport în care se consemnează punctual rezultatele verificărilor efectuate, se menţionează documentele verificate, se anexează la dosarul de autorizare fotocopii ale acestor documente, se precizează sistemele de gestionare a înregistrărilor comerciale utilizate de operatorul economic şi, în final, se propune şefului biroului vamal acordarea/neacordarea autorizaţiei pentru utilizarea procedurii simplificate. (4) În cazul respingerii cererii de autorizare a utilizării procedurilor simplificate de vămuire, conform art. 6 alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului vamal comunitar, cu modificările şi completările ulterioare, decizia autorităţii vamale trebuie să facă obiectul unui răspuns scris, în care se menţionează motivele acestei respingeri. Articolul 4Utilizarea procedurilor simplificate, potrivit prezentelor norme, se efectuează cu respectarea prevederilor art. 257, 262 şi 267 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 privind constituirea de către titularul autorizaţiei a unei garanţii în favoarea biroului vamal. Articolul 5 (1) Este interzisă utilizarea procedurii de vămuire la domiciliu sau a declaraţiei simplificate de către titularul autorizaţiei, dacă garanţia constituită în favoarea biroului vamal nu acoperă drepturile de import care trebuie plătite. În acest caz, titularul autorizaţiei este obligat să prezinte mărfurile la biroul vamal şi să aplice procedura normală de vămuire.(2) De asemenea este interzisă utilizarea procedurilor simplificate dacă cuantumul taxei pe valoare adăugată şi, după caz, al accizelor nu a fost plătit sau garantat sau dacă nu există un certificat valid de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoare adăugată, potrivit prevederilor
Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 6Pentru mărfurile restricţionate, astfel cum acestea sunt definite la art. 269 alin. (2) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare, titularul este obligat să deţină toate documentele necesare operaţiunii de vămuire. Articolul 7Procedurile simplificate de vămuire nu se aplică: a)mărfurilor care fac obiectul unor măsuri restrictive/ sancţionatorii din domeniul supravegherii şi controlului vamal nefiscal (alerte, sancţiuni, monitorizări, profile risc etc.) instituite la nivel naţional, comunitar, internaţional pe perioade determinate sau nelimitate (de exemplu: droguri, produse cu regim special, arme, deşeuri etc., precum şi alte bunuri care pot aduce atingere siguranţei, sănătăţii, valorilor culturale şi mediului înconjurător); b)mărfurilor în cazul cărora verificarea îndeplinirii altor condiţii stabilite prin reglementări speciale impune prelevarea de către autoritatea vamală de eşantioane în vederea analizelor tehnice sau de laborator pentru fiecare operaţiune; c)mărfurilor care intră sub incidenţa măsurilor din cadrul politicii agricole comune care, în baza unor reglementări, stabilesc acordarea unor preferinţe tarifare, condiţionate de controlul destinaţiei finale sau acordarea unor restituiri la export; d)mărfurilor care intră sub incidenţa prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 470/2014 pentru aprobarea Normelor referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi a unor măsuri de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor ce revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 8(1) În cazul transportului de mărfuri având mai mulţi destinatari se aplică procedura normală de vămuire, fiind necesară prezentarea mărfurilor la biroul vamal.(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), procedura de vămuire la domiciliu poate fi utilizată şi în cazul în care mărfurile de grupaj plasate în regim de tranzit comunitar/comun au mai mulţi destinatari, dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:a)biroul de plecare a acordat o dispensă de la aplicarea sigiliilor în conformitate cu prevederile art. 357 alin. (4) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 sau au fost aplicate prevederile art. 357 alin. (2) lit. b) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93; b)mărfurile destinate beneficiarului procedurii de vămuire la domiciliu fac obiectul unei declaraţii vamale de tranzit cu un singur destinatar agreat. Capitolul IIProceduri simplificate de vămuire pentru punerea în liberă circulaţie Secţiunea 1Procedura declaraţiei incomplete Articolul 9Procedura declaraţiei incomplete se consideră aprobată de autoritatea vamală prin acceptarea de către aceasta a declaraţiei vamale incomplete. Articolul 10(1) Declaraţia incompletă se completează în caseta 1, subdiviziunea a doua, cu codul „B“ şi conţine datele prevăzute la art. 254 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93.(2) Datele şi informaţiile aferente documentelor lipsă care se înscriu în declaraţia vamală au caracter provizoriu şi sunt rezultate din informaţiile pe care titularul le are la dispoziţie la momentul declarării. Documentele care pot lipsi sunt cele necesare pentru calculul drepturilor de import aferente mărfurilor plasate sub regimul vamal respectiv.În caseta 44 a declaraţiei vamale se înscriu datele referitoare la documentele lipsă. Aceste menţiuni au următoarea formă:

codul documentului - „DOCUMENT LIPSĂ“ - termenul de prezentare ZZ/LL/AA, instrumentul de garantare, numărul şi data acestuia. (3) Termenul de prezentare a documentelor lipsă sau de comunicare a datelor este cel prevăzut la art. 256 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93. Articolul 11Acordarea liberului de vamă şi constituirea, după caz, a garanţiei se realizează conform prevederilor art. 257 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93. Articolul 12(1) La prezentarea documentului lipsă declaraţia incompletă se completează în mod corespunzător de către declarant. Această completare este supusă aprobării biroului vamal.(2) În situaţia în care termenul de prezentare a documentelor lipsă a expirat, biroul vamal procedează potrivit prevederilor art. 258 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93. Articolul 13 (1) În aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93, declaraţia completă se completează, în caseta 1, subdiviziunea a doua, cu codul „X“.(2) Datele care se înscriu în casetele 8, 14, 31, 33, 34 şi 37 ale declaraţiei complete trebuie să coincidă cu cele care au fost înscrise în declaraţia incompletă. Pentru alte date înscrise în casetele declaraţiei complete se admit diferenţe faţă de cele declarate iniţial, cu condiţia justificării lor de către declarant. Aprobarea diferenţelor se face de către biroul vamal, cu condiţia verificării acestora în înregistrările contabile. Articolul 14La completarea declaraţiei incomplete se efectuează, dacă este cazul, regularizarea drepturilor de import, a taxei pe valoarea adăugată şi a accizelor, după caz, cu respectarea prevederilor art. 259, teza a doua din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93. Secţiunea a 2-aProcedura declaraţiei simplificate A. Condiţii de autorizare Articolul 15 (1) Procedura declaraţiei simplificate se aplică în cazul operaţiunilor cu caracter repetitiv, pe baza autorizaţiei prevăzute la art. 253 alin. (4) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, eliberate de biroul vamal în a cărui rază de competenţă teritorială solicitantul îşi are sediul sau punctul de lucru.(2) Prin operaţiuni cu caracter repetitiv se înţelege transporturile de marfă, având acelaşi destinatar şi acelaşi expeditor, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:a)au frecvenţă mai mare de două transporturi pe săptămână; b)marfa transportată se încadrează la acelaşi cod tarifar; c)ţara de expediţie şi ţara de destinaţie, precum şi regimul vamal şi cel tarifar aplicabile rămân neschimbate.B. Dosarul de autorizare Articolul 16(1) Autorizaţia de utilizare a procedurii declaraţiei simplificate se acordă pe baza unei cereri scrise, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 67 la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93.(2) Cererea se completează utilizând aplicaţia „autorizări pentru procedurile simplificate de vămuire“, aflată pe website-ul Direcţiei Generale a Vămilor www.customs.ro, secţiunea Agenţi economici/Utilizarea sistemului informatic vamal. Cererea înregistrată în aplicaţia informatică se tipăreşte şi se depune, semnată şi ştampilată de către solicitant, la biroul vamal împreună cu următoarele documente:a)certificatul de înregistrare a societăţii comerciale, în copie; b)copia actului constitutiv al societăţii comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, după caz; c)cazierul judiciar al persoanelor fizice care reprezintă legal societatea comercială; d)o declaraţie-angajament, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1; e)certificatul de atestare fiscală, eliberat de autoritatea fiscală competentă; f)documentul comercial sau administrativ care urmează a fi utilizat; g)declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al societăţii comerciale cu privire la activitatea societăţii; h)chestionarul AEO - autoevaluare, completat potrivit prevederilor din Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 9.647/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind acordarea statutului de operator economic autorizat, cu modificările şi completările ulterioare, în mod opţional. (3) Declaraţia pe propria răspundere menţionată la alin. (2) lit. g) trebuie să conţină următoarele precizări;a)numărul şi valoarea totală exprimată în euro a operaţiunilor cu caracter repetitiv, desfăşurate cu ţări terţe, realizate în anul anterior, calculat de la momentul depunerii cererii de autorizare; b)cuantumul drepturilor de import pentru operaţiunile vamale cu caracter repetitiv, desfăşurate cu ţări terţe în anul anterior, calculat de la momentul depunerii cererii de autorizare; c)categoriile de mărfuri pentru care solicită procedura declaraţiei simplificate nu fac parte din categoriile excluse de la această procedură; d)descrierea şi codul din Nomenclatura combinată a mărfurilor care fac obiectul unor reglementări specifice, dacă este cazul.C. Emiterea autorizaţiei Articolul 17 (1) În cazul în care condiţiile legale sunt îndeplinite, biroul vamal aprobă acordarea autorizaţiei pentru utilizarea procedurii declaraţiei simplificate şi o înregistrează în aplicaţia informatică „autorizări pentru procedurile simplificate de vămuire“. (2) Autorizaţia al cărei model este prevăzut în anexa nr. 67 la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 se tipăreşte în două exemplare şi se semnează de către şeful biroului vamal. Un exemplar al autorizaţiei se predă solicitantului, iar celălalt exemplar se păstrează în evidenţa biroului vamal. Articolul 18 (1) În situaţia în care titularul solicită modificarea şi/sau completarea autorizaţiei, acesta întocmeşte şi depune la biroul vamal care a emis autorizaţia o cerere întocmită potrivit art. 16.(2) Modificările şi/sau completările autorizaţiei se fac de către biroul vamal în aplicaţia „autorizări pentru procedurile simplificate de vămuire„. Formularul cu modificările/completările ulterioare devine anexă la autorizaţia iniţială. Acesta se tipăreşte în două exemplare şi se semnează de către şeful biroului vamal, un exemplar fiind destinat solicitantului, iar celălalt păstrânduse în evidenţa biroului vamal. Articolul 19În autorizaţia de utilizare a procedurii declaraţiei simplificate se înscriu elementele precizate la art. 262 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93. D. Suspendarea şi revocarea autorizaţiei Articolul 20 (1) În cazurile prevăzute la art. 253d, 253e, 253f şi 253g din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, revocarea sau suspendarea autorizaţiei se realizează în baza deciziei şefului biroului vamal emitent şi conţine data de la care măsura intervine, precum şi motivul emiterii acesteia. Decizia este notificată de biroul vamal titularului.(2) Decizia privind revocarea sau suspendarea, după caz, se operează în aplicaţia informatică.E. Etape ale procedurii declaraţiei simplificate Articolul 21În aplicarea dispoziţiilor prezentei secţiuni, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)declaraţie simplificată - declaraţie vamală având forma unui document comercial sau administrativ, aprobat de către autoritatea vamală, întocmită cu respectarea prevederilor art. 253a din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 şi care conţine informaţiile prevăzute la art. 260 din acelaşi regulament; b)declaraţie suplimentară - declaraţie vamală având caracter global, periodic sau recapitulativ, întocmită sub formă electronică în sistemul român de procesare automată a declaraţiei vamale la import pentru mărfurile care au făcut obiectul declaraţiilor simplificate, plasate în acelaşi regim vamal şi pentru care codul incoterms şi natura tranzacţiei sunt aceleaşi. Articolul 22 (1) Pentru derularea procedurii declaraţiei simplificate se parcurg următoarele etape:a)constituirea unei garanţii în favoarea biroului vamal potrivit prevederilor art. 189-200 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92, cu modificările şi completările ulterioare; b)prezentarea şi declararea mărfurilor la biroul vamal pe baza declaraţiei simplificate; în cazul prevăzut la art. 253a, teza a treia din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, declaraţia simplificată se depune la biroul vamal, în două exemplare, dintre care unul este destinat biroului vamal, iar celălalt se păstrează de către titular; c)plata taxei pe valoare adăugată şi, după caz, a accizelor; d)depunerea declaraţiei suplimentare şi plata drepturilor de import în termenul prevăzut în autorizaţie. (2) Formula de calcul a cuantumului garanţiei este următoarea:drepturi cuantumul garanţiei = x termenul de depunere a 365 declaraţiei vamale suplimentare, unde prin drepturi se înţelege cuantumul drepturilor vamale convenţionale, conform tarifului vamal comun, în vigoare la data depunerii cererii de autorizare, calculat pentru operaţiunile cu caracter repetitiv, desfăşurate cu ţări terţe, realizate în ultimul an, calculat de la momentul depunerii cererii de autorizare, iar prin termenul de depunere a declaraţiei suplimentare se înţelege termenul exprimat în zile, stabilit de autoritatea vamală pentru depunerea declaraţiei suplimentare. (3) Termenul de depunere a declaraţiei suplimentare este de maximum 30 de zile calendaristice de la data acceptării de către biroul vamal a declaraţiei simplificate şi se înscrie în autorizaţia de utilizare a procedurii simplificate de vămuire. Articolul 23(1) Plata drepturilor de import şi regularizarea plăţii taxei pe valoarea adăugată şi a accizelor, după caz, se fac în momentul depunerii declaraţiei suplimentare, ţinându-se seama de elementele de taxare aplicabile în momentul acceptării de către biroul vamal a declaraţiei simplificate.(2) Când, în cadrul termenului maxim stabilit în autorizaţie, o declaraţie suplimentară face obiectul unei singure declaraţii simplificate, depunerea acesteia şi plata drepturilor de import se fac, potrivit prevederilor art. 218 alin. (1) paragraful 1 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92, cu modificările şi completările ulterioare.(3) În cazul nerespectării termenului menţionat la alin. (2) se aplică dispoziţiile art. 232 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 24 (1) În aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93, în declaraţia suplimentară se înscrie în caseta 1, subdiviziunea a doua, codul „Y“, iar în caseta 44 se menţionează perioada pentru care aceasta se întocmeşte şi datele de referinţă ale declaraţiilor simplificate.(2) În situaţia în care declaraţia suplimentară face obiectul mai multor declaraţii simplificate pentru care codul incoterms, respectiv codul care se înscrie în prima subdiviziune a casetei 20 este acelaşi, însă locurile convenite pentru livrarea mărfurilor sunt diferite, în cea de a doua subdiviziune a casetei 20 se înscrie menţiunea „conform documentelor comerciale“. Articolul 25La depunerea declaraţiei suplimentare se efectuează controlul concordanţei dintre datele cuprinse în aceasta cu cele din documentele comerciale. Secţiunea a 3-aProcedura de vămuire la domiciliu A. Definiţii Articolul 26În aplicarea dispoziţiilor prezentei secţiuni, prin noţiunile de mai jos se înţelege: a)înscrierea în evidenţe - înregistrarea mărfurilor în evidenţele menţionate la art. 266 alin. (1) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, ţinute de titularul autorizaţiei într-o formă aprobată de autoritatea vamală şi care respectă prevederile art. 266 alin. (3) din acelaşi regulament; b)lucrător vamal desemnat - lucrătorul vamal desemnat prin ordin de serviciu de către şeful biroului vamal să urmărească utilizarea procedurii de vămuire la domiciliu; c)notificare de sosire - documentul prin care titularul notifică, potrivit prevederilor art. 266 alin. (1) lit. a) şi b) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, biroului vamal sosirea mijlocului de transport încărcat cu mărfuri la locul de descărcare sau alt loc aprobat de autoritatea vamală. În cazul mărfurilor ce urmează a fi plasate în depozit temporar, notificarea de sosire constituie declaraţia sumară, conform art. 44 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92, cu modificările şi completările ulterioare; d)declaraţie suplimentară - declaraţia vamală având caracter global, periodic sau recapitulativ depusă pentru mai multe înscrieri în evidenţe, pe baza notificărilor de sosire transmise în sistemul român de procesare automată a declaraţiei vamale la import, cu condiţia ca respectivele înscrieri în evidenţe să facă obiectul aceluiaşi regim vamal şi pentru care codul incoterms şi natura tranzacţiei sunt aceleaşi; e)aplicaţia RCDPS - aplicaţie informatică de procesare automată a declaraţiei vamale la import.B. Condiţii de autorizare Articolul 27 (1) Procedura de vămuire la domiciliu se realizează pe baza autorizaţiei prevăzute la art. 253 alin. (4) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, eliberate de biroul vamal în a cărui rază de competenţă teritorială îşi are sediul sau punctul de lucru solicitantul. (2) Autorizaţia pentru utilizarea procedurii de vămuire la domiciliu poate fi acordată persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 264 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93.C. Dosarul de autorizare Articolul 28 (1) Dispoziţiile art. 16 se aplică în mod corespunzător şi în cazul procedurii de vămuire la domiciliu. Autorizaţia de utilizare a procedurii de vămuire la domiciliu se acordă pe baza unei cereri scrise, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 67 la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93.(2) Declaraţia pe propria răspundere menţionată la art. 16 alin. (2) lit. g) trebuie să conţină şi următoarele precizări:a)descrierea şi localizarea punctelor în care se vor desfăşura operaţiunile vamale în procedură de vămuire la domiciliu, inclusiv anexe cuprinzând planurile clădirii; b)precizarea adresei la care pot fi examinate documentele şi evidenţele ce trebuie păstrate în conformitate cu reglementările vamale. (3) La cererea depusă conform dispoziţiilor alin. (1) se anexează documente din care să rezulte datele menţionate la art. 263 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, precum şi documente care atestă calitatea sau îndeplinirea condiţiei de destinatar agreat pentru mărfurile supuse regimului de tranzit vamal.D. Emiterea autorizaţiei Articolul 29Dispoziţiile art. 17 şi 18 se aplică în mod corespunzător şi în cazul procedurii de vămuire la domiciliu. Articolul 30În autorizaţia de utilizare a procedurii de vămuire la domiciliu se înscriu elementele prevăzute la art. 267 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, locul aprobat de biroul vamal pentru plasarea mărfurilor sub regim, locul în care pot fi examinate evidenţele, precum şi termenul în care biroul vamal poate interveni. E. Suspendarea şi revocarea autorizaţiei Articolul 31Dispoziţiile art. 20 se aplică în mod corespunzător şi în cazul procedurii de vămuire la domiciliu. F. Etape ale procedurii de vămuire la domiciliu Articolul 32 (1) Pentru derularea procedurii de vămuire la domiciliu se parcurg următoarele etape:a)constituirea unei garanţii în contul biroului vamal potrivit prevederilor art. 189-200 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92, cu modificările şi completările ulterioare; b)sosirea mărfurilor în locurile aprobate de autoritatea vamală; c)notificarea biroului vamal privind sosirea mărfurilor în vederea obţinerii liberului de vamă şi plata taxei pe valoare adăugată şi a accizelor, după caz; d)efectuarea analizei de risc şi transmiterea deciziei de acordare a liberului de vamă; e)descărcarea şi recepţionarea mărfurilor; f)înscrierea mărfurilor în evidenţe; g)depunerea la biroul vamal a declaraţiilor suplimentare, plata drepturilor de import şi regularizarea taxei pe valoare adăugată şi a accizelor, după caz; (2) Formula de calcul a cuantumului garanţiei este următoarea:drepturi cuantumul garanţiei = x termenul de depunere a 365 declaraţiei suplimentare, unde prin drepturi se înţelege cuantumul drepturilor vamale convenţionale, conform tarifului vamal comun, în vigoare la data depunerii cererii de autorizare, calculat pentru operaţiunile de comerţ exterior cu ţări terţe, realizate în ultimul an, calculat de la momentul depunerii cererii de autorizare, iar prin termenul de depunere a declaraţiei suplimentare se înţelege termenul exprimat în zile, stabilit de autoritatea vamală pentru depunerea declaraţiei suplimentare. (3) Termenul de depunere a declaraţiei suplimentare este de maximum 30 de zile calendaristice de la data înscrierii în evidenţe şi se menţionează în autorizaţia de utilizare a procedurii de vămuire la domiciliu.Sosirea mărfurilor Articolul 33Mărfurile tranzitate de la biroul vamal de intrare sunt dirijate direct la locul aprobat pentru descărcare, stabilit în autorizaţia pentru utilizarea procedurii de vămuire la domiciliu şi se îndeplinesc toate formalităţile corespunzătoare încheierii regimului vamal de tranzit. Notificarea biroului vamal privind sosirea mărfurilor şi plata taxei pe valoarea adăugată Articolul 34Titularul autorizaţiei transmite biroului vamal o notificare de sosire, întocmită în aplicaţia RCDPS, în scopul obţinerii liberului de vamă sau plasării mărfurilor în depozit temporar. Plasarea mărfurilor în depozit temporar se menţionează în notificarea de sosire. Articolul 35În aplicarea art. 266 alin. (2) lit. a) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 notificarea de sosire poate fi completată pentru mijloacele de transport ce urmează să sosească într-o perioadă de maximum 24 de ore calculată de la momentul transmiterii. În acest caz, pentru fiecare mijloc de transport se vor preciza data şi ora sosirii, prevederile privind dreptul de intervenţie al biroului vamal pentru efectuarea verificării mărfurilor, prevăzute în prezenta secţiune, aplicându-se în mod corespunzător pentru fiecare mijloc de transport. Articolul 36(1) În situaţiile prevăzute la art. 266 alin. (2) lit. b) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, scutirea de notificare poate fi acordată dacă sunt îndeplinite şi următoarele condiţii:a)titularul deţine un certificat AEO, prevăzut la art. 14a alin. (1) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93; b)operaţiunile derulate de titularul autorizaţiei, pentru care se solicită scutirea de notificare au caracter repetitiv, astfel cum acesta este definit la art. 15 alin. (2), (2) În soluţionarea cererilor de scutire de la transmiterea notificării de sosire trebuie avute în vedere, în principal, următoarele aspecte:a)volumul şi complexitatea operaţiunilor derulate de titularul autorizaţiei; b)gradul de pregătire profesională a angajaţilor responsabili cu derularea de activităţi reglementate de legislaţia vamală; c)modul de organizare a evidenţelor, respectiv îndeplinirea condiţiilor necesare desfăşurării în condiţii optime a supravegherii vamale şi exercitării controlului ulterior asupra operaţiunilor derulate; d)informaţiile transmise de alte structuri din cadrul autorităţii vamale române sau de alte autorităţi ale statului, la solicitarea expresă a autorităţii ce efectuează autorizarea; e)informaţiile rezultate din certificate şi autorizaţii emise anterior pe numele titularului în cauză. (3) În cazul în care titularul este scutit de obligaţia de a notifica fiecare sosire a mărfurilor, această aprobare de scutire se menţionează în caseta 15 din autorizaţia pentru utilizarea procedurilor simplificate.(4) În situaţia prevăzută la alin. (3), înscrierea mărfurilor în evidenţele persoanei interesate este echivalentă cu acordarea liberului de vamă. Această înscriere în evidenţe trebuie să includă data înregistrării, precum şi datele cerute pentru o declaraţie depusă în cadrul procedurii de vămuire la domiciliu care figurează în anexa nr. 30a la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93.(5) Înscrierea mărfurilor în evidenţe este verificată şi aprobată de biroul vamal. Articolul 37În cazul operaţiunilor pentru care a fost acordată scutirea de la transmiterea notificării, decizia cu privire la intervenţia biroului vamal pentru efectuarea verificării mărfurilor se ia în baza avizului de sosire transmis în aplicaţia informatică NCTS-RO. Articolul 38 (1) În cazul în care sistemul informatic vamal al autorităţii vamale sau al titularului autorizaţiei nu funcţionează, notificarea de sosire întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 se transmite biroului vamal prin fax, pe cale electronică sau în orice alt mod agreat de biroul vamal de comun acord cu titularul, imediat după sosirea efectivă a mijlocului de transport, atunci când aceasta are loc în timpul orelor de program al biroului vamal.(2) Modalitatea de transmitere a notificării de sosire trebuie să asigure titularului transmiterea sau eliberarea de către biroul vamal a unei confirmări de primire în care să fie indicate data, ora şi minutul primirii notificării. Articolul 39Notificarea de sosire poate fi transmisă şi în afara programului de lucru al biroului vamal atunci când acesta şi titularul au convenit asupra prelungirii programului. Articolul 40Atunci când mărfurile sunt puse în liberă circulaţie, concomitent cu transmiterea notificării/avizului de sosire se transmite şi documentul cu care s-a efectuat plata taxei pe valoare adăugată şi a accizelor, după caz. Articolul 41(1) De la primirea notificării de sosire biroul vamal dispune de un termen de maximum 3 ore, în cursul căruia se ia fie decizia de control, fie de acordare a liberului de vamă.(2) În situaţia în care în urma analizei de risc a fost luată decizia de control, lucrătorii vamali se deplasează la locul autorizat pentru efectuarea controlului.(3) Termenul menţionat la alin. (1) este cel prevăzut în autorizaţia de destinatar agreat pentru mărfurile supuse regimului de tranzit vamal. Articolul 42În cazul în care sosirea mărfurilor are loc în afara orelor de program sau cu maximum 30 de minute înainte de ora de încheiere a programului biroului vamal, termenul menţionat la art. 41 curge începând cu prima oră de program a zilei următoare de lucru. Efectuarea analizei de risc şi transmiterea deciziei de acordare a liberului de vamă Articolul 43După primirea notificării de sosire sau a avizului de sosire transmis în aplicaţia informatică NCTS-RO, după caz, lucrătorul vamal desemnat ia fie decizia de control, fie de acordare a liberului de vamă, după caz. Articolul 44(1) Decizia de control sau de acordare a liberului de vamă, respectiv de intervenţie/neintervenţie se transmite titularului autorizaţiei prin intermediul aplicaţiei RCDPS sau, în situaţiile în care acesta nu funcţionează, pe fax, pe cale electronică sau în orice alt mod agreat de biroul vamal de comun acord cu titularul autorizaţiei.(2) În situaţia în care se ia decizia de control, respectiv de intervenţie mijlocul de transport şi mărfurile rămân sub supraveghere vamală până la sosirea autorităţii vamale.(3) În situaţia în care se ia decizia de acordare a liberului de vamă, respectiv de neintervenţie mărfurile se consideră din acel moment în liberă circulaţie sau, după caz, în depozit temporar.Descărcarea şi recepţionarea mărfurilor Articolul 45Atunci când biroul vamal a luat decizia de acordare a liberului de vamă, titularul procedează la ruperea sigiliilor, descărcarea mărfurilor din mijlocul de transport, identificarea şi recepţionarea acestora. Articolul 46 (1) Dacă titularul constată în timpul descărcării mărfurilor diferenţe între datele înscrise în declaraţia de tranzit, notificarea de sosire, documentele însoţitoare şi mărfurile descărcate, acesta este obligat să întrerupă operaţiunile aflate în derulare şi să informeze imediat biroul vamal. În această situaţie biroul vamal procedează astfel:a)dacă informarea se face în timpul orelor de program, lucrătorul vamal desemnat se deplasează imediat la locul de descărcare a mărfurilor, efectuând controlul vamal; b)dacă informarea se face în afara orelor de program, lucrătorul vamal desemnat se deplasează în ziua lucrătoare următoare la locul de descărcare a mărfurilor, efectuând controlul vamal. (2) Constatările rezultate în urma controlului se menţionează conform reglementărilor privind regimul de tranzit. Articolul 47Scoaterea mărfurilor din depozitul temporar în vederea punerii în liberă circulaţie se face prin transmiterea la biroul vamal a unui noi notificări de sosire completată corespunzător, iar procedura de vămuire la domiciliu se derulează conform prevederilor prezentelor norme. Înscrierea mărfurilor în evidenţe Articolul 48Plasarea mărfurilor în liberă circulaţie se realizează prin înscrierea în evidenţe, indicând data înscrierii mărfurilor şi datele cerute din anexa nr. 30a la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93. Articolul 49Înscrierea în evidenţe se efectuează în registrul înscrierilor în evidenţă a mărfurilor, al cărui model este aprobat de biroul vamal. Depunerea declaraţiei suplimentare, plata drepturilor de import, regularizarea plăţii taxei pe valoare adăugată şi, după caz, a accizelor Articolul 50 (1) Declaraţia suplimentară se depune la biroul vamal împreună cu setul de documente care include în mod obligatoriu, atunci când este cazul, şi documentele speciale cerute în conformitate cu prevederile art. 269 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) În aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93, declaraţia suplimentară se completează astfel:a)în caseta 1, subdiviziunea a doua, se înscrie codul „Z“; b)în caseta 40 se înscriu numărul şi data înscrierii în evidenţă, sub următoarea formă:Y- CLE-aaaallzz-nr. înregistrării Exemplu: înregistrarea mărfurilor a fost făcută pe data de 14 august 2014. Codul este în acest caz „Y- CLE-20140814-7“ („Y“ pentru a informa că a existat o declaraţie iniţială, „CLE“ pentru „înregistrarea“, „20140814“ reprezintă data înregistrării, anul „2014“, luna „08“, ziua „14“ şi „7“ numărul de identificare al înregistrării). În cazul declaraţiei suplimentare depuse pentru mai mult de o înscriere în evidenţe se menţionează toate înscrierile, la nivel de articol, efectuate în intervalul ce face obiectul declaraţiei respective; c)în caseta 44 se menţionează numărul autorizaţiei de vămuire la domiciliu. (3) În situaţia în care declaraţia suplimentară depusă pentru mai multe înscrieri în evidenţe, pe baza notificărilor de sosire pentru care codul incoterms, respectiv codul care se înscrie în prima subdiviziune a casetei 20 este acelaşi, însă locurile convenite pentru livrarea mărfurilor sunt diferite, în cea de-a doua subdiviziune a casetei 20 se înscrie menţiunea „conform documentelor comerciale“. Articolul 51(1) Drepturile de import se achită în momentul depunerii declaraţiei suplimentare, ţinându-se seama de elementele de taxare aplicabile în momentul înscrierii mărfurilor în evidenţele titularului autorizaţiei.(2) Când, în cadrul termenului maxim stabilit în autorizaţie, o declaraţie suplimentară face obiectul unei singure înscrieri în evidenţă, în condiţiile prevăzute la art. 26 lit. d), depunerea acesteia şi plata drepturilor de import se fac, potrivit prevederilor art. 218 alin. (1) primul paragraf din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92, cu modificările şi completările ulterioare, cel mai târziu a doua zi după ce mărfurilor li s-a acordat liberul de vamă.(3) În cazul nerespectării termenului menţionat la alin. (2) de mai sus se aplică dispoziţiile art. 232 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92, cu modificările şi completările ulterioare. Capitolul IIIProceduri simplificate de vămuire pentru regimul de antrepozitare vamală Secţiunea 1Procedura declaraţiei incomplete Articolul 52Prevederile art. 9-14 se aplică, după caz, în mod corespunzător pentru regimul de antrepozitare vamală, cu respectarea prevederilor art. 268 alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93. Secţiunea a 2-aProcedura declaraţiei simplificate Articolul 53Este interzisă utilizarea procedurii declaraţiei simplificate în cazul mărfurilor plasate în regimul vamal de antrepozitare vamală. Secţiunea a 3-aProcedura de vămuire la domiciliu Articolul 54(1) Pentru utilizarea regimului de antrepozitare în cadrul procedurii de vămuire la domiciliu este necesară deţinerea autorizaţiei de antrepozitare vamală.(2) Pentru aplicarea procedurii de vămuire la domiciliu în cazul regimului de antrepozitare titularul va solicita, dacă este cazul, autorizaţie de destinatar şi/sau expeditor agreat. Articolul 55Prevederile art. 26-50 se aplică în mod corespunzător pentru regimul vamal de antrepozit. Articolul 56În cazul mărfurilor supuse accizelor, garanţia instituită în favoarea biroului vamal conţine şi cuantumul accizelor datorate. Capitolul IVProceduri simplificate de vămuire pentru regimurile de perfecţionare activă, transformare sub control vamal şi admitere temporară Secţiunea 1Procedura declaraţiei incomplete Articolul 57Dispoziţiile prevăzute la art. 9-14 se aplică în mod corespunzător pentru regimurile vamale de perfecţionare activă, transformare sub control vamal şi admitere temporară. Secţiunea a 2-aProcedura declaraţiei simplificate Articolul 58Este interzisă utilizarea procedurii declaraţiei simplificate în cazul mărfurilor plasate în regimurile vamale de perfecţionare activă, transformare sub control vamal şi admitere temporară. Secţiunea a 3-aProcedura de vămuire la domiciliu Articolul 59 (1) Autorizaţia pentru vămuirea la domiciliu se acordă cu condiţia deţinerii de către solicitant a autorizaţiei pentru regimul sau regimurile economice pentru care urmează să se aplice procedura de vămuire la domiciliu.(2) Prevederile art. 26-50 se aplică în mod corespunzător pentru regimurile vamale de perfecţionare activă, transformare sub control vamal şi admitere temporară.(3) În cazul mărfurilor supuse accizelor, garanţia instituită în favoarea biroului vamal conţine şi cuantumul accizelor datorate. Capitolul VProceduri simplificate de vămuire pentru regimul de perfecţionare pasivă Articolul 60 (1) Este interzisă utilizarea procedurii declarării simplificate în cazul mărfurilor plasate în regimul vamal de perfecţionare pasivă.(2) În cazul punerii în liberă circulaţie a mărfurilor care au fost anterior plasate sub regimul de perfecţionare pasivă se aplică în mod corespunzător procedura declaraţiei incomplete şi procedura de vămuire la domiciliu prevăzute pentru punerea în liberă circulaţie a mărfurilor. Capitolul VIProceduri simplificate de vămuire la export Secţiunea 1Procedura declaraţiei incomplete Articolul 61Dispoziţiile art. 9-14 se aplică în mod corespunzător pentru regimul vamal de export. Articolul 62Data determinantă pentru aplicarea altor dispoziţii ce reglementează exportul este data înregistrării declaraţiei incomplete. Articolul 63Declaraţia incompletă se completează în caseta 1, subdiviziunea a doua, cu codul „B“ şi conţine datele prevăzute la art. 280 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93. Secţiunea a 2-aProcedura declaraţiei simplificate Articolul 64Dispoziţiile art. 15-20 se aplică în mod corespunzător pentru regimul vamal de export. Articolul 65Procedura declaraţiei simplificate la export poate fi utilizată atunci când mărfurile nu au restricţii la export, iar regimul vamal este cel de export definitiv. Articolul 66Pentru derularea procedurii declaraţiei simplificate se parcurg următoarele etape: a)declararea la biroul vamal prin transmiterea declaraţiei simplificate şi prezentarea mărfurilor; în cazul prevăzut la art. 253a teza a treia din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, declaraţia simplificată se depune la biroul vamal în 3 exemplare, dintre care unul este destinat biroului vamal, cel de-al doilea se păstrează de către titular, iar cel de-al treilea exemplar însoţeşte marfa până la biroul vamal de ieşire din Uniunea Europeană în vederea vizării de către acesta; b)depunerea declaraţiei suplimentare. Articolul 67Declaraţia simplificată constituie dovada ieşirii de pe teritoriul vamal al Uniunii Europene doar în cazul în care aceasta este vizată de către biroul vamal de ieşire din Uniunea Europeană. Aceasta conţine datele prevăzute la art. 282 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93. Articolul 68Dispoziţiile art. 24 şi 25 se aplică în mod corespunzător pentru regimul vamal de export. Secţiunea a 3-aProcedura de vămuire la domiciliu Articolul 69În cadrul procedurii de vămuire la domiciliu autoritatea vamală acordă la cerere titularului operaţiunilor dreptul de a aplica sigilii vamale la mijloacele de transport încărcate cu mărfuri pentru export, cu respectarea instrucţiunilor de aplicare, păstrare şi evidenţă a acestora. Articolul 70 (1) Derularea operaţiunilor de export în procedura de vămuire la domiciliu se efectuează potrivit prevederilor normelor tehnice de utilizare a Sistemului de control al exportului, aprobate prin Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.626/2009, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Procedura alternativă de declarare a mărfurilor la export presupune aplicarea procedurii normale de vămuire.A. Condiţii de autorizare Articolul 71Prevederile art. 27 se aplică în mod corespunzător şi pentru regimul vamal de export. B. Dosarul de autorizare Articolul 72Prevederile art. 28 se aplică în mod corespunzător pentru regimul vamal de export. C. Emiterea autorizaţiei Articolul 73Prevederile art. 29 şi 30 se aplică în mod corespunzător pentru regimul vamal de export. D. Suspendarea şi revocarea autorizaţiei Articolul 74Prevederile art. 31 se aplică în mod corespunzător pentru regimul vamal de export. E. Etape ale procedurii de vămuire la domiciliu Articolul 75Pentru derularea procedurii de vămuire la domiciliu se parcurg următoarele etape: a)obţinerea sigiliilor vamale, după caz; b)declararea şi punerea la dispoziţie pentru control a mărfurilor pentru export utilizând sistemul de control al exportului, respectiv aplicaţia informatică ECS-RO; c)efectuarea analizei de risc în vederea luării deciziei de control sau nu a documentelor şi/sau a mărfurilor. d)acordarea liberului de vamă; e)depunerea la biroul vamal a unui exemplar al declaraţiei vamale de export, împreună cu documentele însoţitoare, prevăzute la art. 221 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93; f)justificarea utilizării sigiliilor vamale, după caz. Articolul 76 (1) Pentru operaţiunile de export titularul poate solicita punerea la dispoziţie de către biroul vamal a unui număr de sigilii vamale estimat a fi necesar pentru o perioadă de justificare.(2) Sigiliile vamale se predau pe baza procesului-verbal de predare-primire, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3. Articolul 77 (1) Sigiliile vamale se înregistrează, în ordinea eliberării lor, în Registrul de evidenţă a sigiliilor vamale al biroului vamal, conform prevederilor legale în vigoare.(2) Titularul este obligat să înregistreze sigiliile vamale primite într-un registru identic cu al autorităţii vamale şi să ţină evidenţa utilizării acestora, cu menţiunea că la rubrica „Numele şi prenumele lucrătorilor vamali care au primit sau utilizat sigiliile vamale“ se înscriu datele persoanei care a fost desemnată de titular să gestioneze şi să utilizeze sigiliile. Articolul 78(1) Declaraţia vamală de export se transmite prin intermediul aplicaţiei ECS-RO către biroul vamal în zilele şi orele de program ale acestuia.(2) Declaraţia de export poate fi trimisă şi în afara programului de lucru al biroului vamal, atunci când acesta şi titularul autorizaţiei convin asupra prelungirii programului de lucru. Articolul 79 (1) Declaraţia vamală de export poate fi transmisă şi în afara programului de lucru al biroului vamal, fără a fi asigurată prezenţa personalului vamal atunci când sunt îndeplinite următoarele condiţii:a)titularul autorizaţiei pentru utilizarea procedurii simplificate de vămuire la domiciliu este titularul unui certificat AEO, prevăzut la art. 14a alin. (1) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93; b)valoarea statistică a mărfurilor exportate în ultimul an calendaristic este de minimum 40 milioane de lei; c)titularul autorizaţiei sau persoana reprezentată de titularul autorizaţiei desfăşoară activitate de producţie şi/sau distribuţie şi în afara programului de lucru al biroului vamal; d)biroul vamal nu poate asigura disponibilitatea personalului vamal. (2) La cererea de aprobare a transmiterii declaraţiilor vamale de export în afara programului de lucru, solicitantul anexează o declaraţie pe propria răspundere, semnată de reprezentantul legal al acestuia, prin care operatorul economic declară că îndeplineşte condiţiile prevăzute la alin. (1) şi prin care se obligă:

să notifice biroului vamal orice modificare survenită în activitatea pe care urmează să o desfăşoare, legată de operaţiunile pe care le reglementează procedura de vămuire la domiciliu;

să informeze biroul vamal cu privire la evenimentele semnificative care ar putea afecta autorizarea sa, inclusiv cu privire la cazurile în care apare o modificare a condiţiilor de autorizare. (3) În soluţionarea cererilor de aprobare a transmiterii declaraţiilor vamale de export în afara programului de lucru, biroul vamal are în vedere, în principal, următoarele aspecte:a)volumul şi complexitatea operaţiunilor derulate de titularul autorizaţiei, inclusiv fluxul de producţie şi/sau distribuţie, rezultate din documentele referitoare la organizarea activităţii, precum şi din evidenţele contabile; b)gradul de pregătire profesională a angajaţilor responsabili cu derularea de activităţi reglementate de legislaţia vamală; c)modul de organizare a evidenţelor, respectiv îndeplinirea condiţiilor necesare desfăşurării în condiţii optime a supravegherii vamale şi exercitării controlului ulterior asupra operaţiunilor derulate; d)informaţiile transmise de alte structuri din cadrul autorităţii vamale române sau de alte autorităţi ale statului, la solicitarea expresă a autorităţii ce efectuează autorizarea; e)informaţiile rezultate din certificate, autorizaţii emise anterior pe numele operatorului economic în cauză. (4) Aprobarea de transmitere a declaraţiei de export în afara programului de lucru a biroului vamal va fi menţionată la caseta 15 din autorizaţie şi va fi transmisă Direcţiei Generale a Vămilor. Articolul 80(1) În cazul în care încărcarea mărfurilor se realizează în afara programului de lucru, iar titularul autorizaţiei a obţinut aprobarea menţionată la art. 79 alin. (3), acesta depune anticipat, prin fax, în timpul programului de lucru al biroului vamal, o informare de încărcare cu datele şi informaţiile disponibile, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2.(2) Informarea de încărcare se utilizează de către biroul vamal pentru evidenţa şi monitorizarea operaţiunilor de export ce urmează a fi efectuate de către societate.(3) În situaţia în care în urma analizei de risc automate declaraţia vamală primeşte liberul de vamă mărfurile pot fi încărcate după expirarea timpului stabilit de către biroul vamal.(4) În situaţia în care pentru o declaraţie vamală de export, în urma analizei de risc realizate automat de sistemul informatic a fost luată decizia de control, liberul de vamă nu se acordă, încărcarea mărfurilor este oprită, iar lucrătorul vamal desemnat se prezintă la locaţia autorizată, în dimineaţa zilei următoare pentru efectuarea controlului vamal. Articolul 81În aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93 în declaraţia vamală de export se înscrie în caseta 1, subdiviziunea a doua, codul „Z“. Articolul 82 (1) Un exemplar al declaraţiei vamale de export se depune, în cadrul termenului stabilit în autorizaţie, la biroul vamal împreună cu setul de documente care include în mod obligatoriu, atunci când este cazul, şi documentele speciale cerute în conformitate cu prevederile art. 269 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Termenul menţionat la alin. (1) nu poate fi mai mare de 30 de zile de la data acordării liberului de vamă. Articolul 83La depunerea declaraţiei vamale de export se efectuează controlul concordanţei dintre datele cuprinse în acesta cu cele din documentele însoţitoare. Articolul 84Exporturile de mărfuri de grupaj se pot plasa în regim de tranzit comunitar/comun - procedura simplificată, cu condiţia aplicării în mod corespunzător a prevederilor art. 349 şi 357 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93. Articolul 85(1) În situaţia în care au fost utilizate sigilii, titularul este obligat ca, în termenul aprobat de biroul vamal, să justifice sigiliile vamale, pentru fiecare operaţiune derulată.(2) Sigiliile vamale deteriorate sunt predate autorităţii vamale, însoţite de registrul de evidenţă a sigiliilor, precum şi o notă din care să rezulte cauzele ce au condus la imposibilitatea utilizării lor. Sigiliile vamale sunt scăzute din evidenţe şi păstrate în gestiunea biroului vamal până la distrugerea lor conform normelor legale. Capitolul VIIDispoziţii finale Articolul 86 (1) În cazul în care un operator economic autorizat să utilizeze procedurile simplificate doreşte utilizarea unei proceduri simplificate care necesită autorizare la un alt birou vamal, acesta întocmeşte o nouă cerere scrisă potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 67 la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93.(2) Cererea se completează utilizând aplicaţia „autorizări pentru procedurile simplificate de vămuire“, aflată pe website-ul Direcţiei Generale a Vămilor www.customs.ro, secţiunea „Agenţi economici/Utilizarea sistemului informatic vamal“. Cererea înregistrată în aplicaţia informatică se tipăreşte şi se depune, semnată şi ştampilată de către solicitant, la biroul vamal împreună cu: a)declaraţia-angajament şi declaraţia pe propria răspundere prevăzute, în funcţie de procedura solicitată, la art. 16 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) sau la art. 28 alin. (2); b)o fotocopie a autorizaţiei iniţiale. (3) Biroul vamal căruia îi este adresată noua cerere verifică condiţiile privind organizarea evidenţelor şi, în cazul procedurii de vămuire la domiciliu, noul loc solicitat. Totodată acesta solicită biroului vamal emitent al primei autorizaţii fotocopii ale celorlalte documente depuse la dosarul iniţial de autorizare.(4) În cazul în care condiţiile legale sunt îndeplinite, noua autorizaţie pentru utilizarea procedurilor simplificate de vămuire se completează şi se tipăreşte în două exemplare din aplicaţia „autorizări pentru procedurile simplificate de vămuire“. Modelul autorizaţiei este prevăzut în anexa nr. 67 la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93. Aceasta se semnează de către şeful biroului vamal. Un exemplar al autorizaţiei se predă solicitantului, iar celălalt exemplar se păstrează în evidenţa biroului vamal. Articolul 87În situaţia utilizării procedurilor simplificate de vămuire pentru încheierea unui regim vamal economic conform prevederilor art. 278 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, notificarea prevăzută la art. 34 conţine informaţii despre regimul vamal economic respectiv. Articolul 88Operaţiunile vamale derulate potrivit prezentelor norme sunt supuse controlului ulterior în conformitate cu procedura de reverificare a activităţilor desfăşurate de operatorii economici posesori ai Certificatului de operator economic autorizat şi vor fi incluse în programele de activitate trimestriale regionale, în conformitate cu art. 15 din Ordinul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 7.521/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind realizarea supravegherii şi controlului vamal ulterior. Articolul 89Controlul garanţiei depuse la autorizare se va efectua periodic de către compartimentul de specialitate din cadrul biroului vamal, în funcţie de numărul şi frecvenţa operaţiunilor de vămuire, cel puţin o dată pe an. Articolul 90Orice modificare intervenită în datele avute în vedere la acordarea autorizaţiei vor fi aduse la cunoştinţa biroului vamal competent, în scris, în termen de 3 zile de la producerea lor. Pe baza acestor date, atunci când este cazul, biroul vamal reverifică îndeplinirea condiţiilor de autorizare şi ia măsurile care se impun. Articolul 91 (1) În termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentelor norme, birourile vamale verifică autorizaţiile pentru utilizarea procedurilor simplificate de vămuire, emise anterior intrării în vigoare a prezentelor norme, în ceea ce priveşte categoriile de mărfuri pentru care se aplică procedurile simplificate de vămuire, precum şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească titularii autorizaţiilor care au obţinut scutire de la transmiterea notificării de sosire.(2) Dacă în urma verificării prevăzute la alin. (1) se constată că nu sunt îndeplinite cerinţele prevăzute la art. 7, respectiv art. 36, autorizaţiile emise se modifică în mod corespunzător. Articolul 92Dispoziţiile prezentelor norme se completează cu prevederile Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93, Legii nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 707/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Codului vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 93Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme. ANEXA Nr. 1la norme DECLARAŢIE-ANGAJAMENT Nr. ........ ......../data ........... Societatea comercială, ........ ........ ..............., CUI........ ..............., reprezentată legal prin........ ................ ............., având funcţia de........ ................ ................, se angajează: a)să respecte reglementările vamale şi condiţiile privind derularea procedurii declaraţiei simplificate/procedurii de vămuire la domiciliu; b)să ţină evidenţa operaţiunilor de vămuire astfel încât aceasta să permită verificarea lor de către autoritatea vamală; c)să păstreze şi să pună la dispoziţia autorităţii vamale toate documentele vizând mărfurile vămuite prin procedura simplificată de vămuire, precum şi evidenţa operaţiunilor; d)să permită autorităţii vamale accesul necondiţionat, în orice moment, la mărfurile ce fac obiectul procedurii simplificate de vămuire; e)să respecte termenul de depunere a declaraţiei suplimentare; f)să respecte perioada de justificare a sigiliilor în cazul procedurii de vămuire la domiciliu; g)să respecte obligaţiile care îi revin din prevederile privind termenul de intervenţie, în cazul procedurii de vămuire la domiciliu.Declarăm pe propria răspundere că nu am comis infracţiuni sau, după caz, încălcări repetate ale legislaţiei vamale şi nu avem debite faţă de autoritatea vamală. Numele, prenumele şi funcţia ........ ................ ........ ......... Semnătura şi ştampila ........ ................ ........ ........ ANEXA Nr. 2la norme Către Biroul vamal ........ ........ ........... NOTIFICARE DE SOSIRE/INFORMARE DE ÎNCĂRCARE Denumirea titularului ........ ................ ................ ................ ................ .............. Număr/Data ........ ................ ........ ......... Locul aprobat de biroul vamal: ........ ................ ................ ................ ............... Regimul vamal* Depozit temporar** Instrument de garantare (nr./dată)

Data şi ora sosirii/plecării: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..........
Felul titlului de tranzit şi numărul acestuia***: ........ ................ ................ ................ ................ ........
Identitatea mijlocului de transport: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........
Denumirea comercială a mărfurilor şi poziţia tarifară: ........ ................ ................ ................ .............
Originea mărfurilor: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..............
Valoarea din factură (în valută )***: ........ ................ ................ ................ ................ ........ ...............
Numărul autorizaţiei de plasare sub regim ........ ................ ................ ................ ................ .............
Ţara de expediţie ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .........
Condiţia de livrare ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
Natura tranzacţiei ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .........
Nr. şi natura coletelor***: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........
Greutatea brută***: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................
Sigilii*** (marca şi seria): ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ...............
Decizia şefului biroului vamal cu privire la intervenţie sau neintervenţie:

* Se înscrie codul regimului vamal solicitat. ** La scoaterea din depozitul temporar, la această rubrică se înscrie numărul primei notificări de sosire. *** Informaţii facultative în cazul exportului. ANEXA Nr. 3la norme

DIRECŢIA REGIONALĂ VAMALĂ ........ ................ ................ ........ ........
BIROU VAMAL ........ ........ .............. TITULARUL ........ ........ ............
NR. AUT. ........ ................ ..........

PROCES-VERBAL Nr. ............/data .............. În vederea utilizării procedurii de vămuire la domiciliu s-a procedat la predarea/primirea sigiliilor vamale, având următoarele serii:

........ ........ ............

........ ........ ............

........ ........ ............Am predat. (lucrătorul vamal) Numele şi prenumele ........ ........ ........ Semnătura ........ ........ ......... Ştampila ........ ........ .......... Am primit. Numele şi prenumele ........ ........ ......... Semnătura ........ ........ .......... Ştampila ........ ........ ..........


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 163/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 163 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu